Daar is natuurlijk geen strikte richtlijn voor. Maar dat bepaal je op basis van opgedane ervaringen, mensenkennis, gemeenschappelijke of juist uiteenlopende interesses en vooral heel veel moeilijk te definiëren buikgevoel.quote:Op maandag 14 september 2015 13:11 schreef Drieklank het volgende:
Dat is geen antwoord op mijn vraag. Hoe bepaal je of een man gelijkwaardig is?
Zoiets misschien:R&P / Relatie wordt saai ?quote:Op maandag 14 september 2015 13:02 schreef Drieklank het volgende:
[..]
Ik lees het in geen enkel topic terug en dat zijn er de laatste tijd nogal wat, met al die vrouwen die maar al te graag hun ongezouten mening geven over het doen en laten van mannen, terwijl ze zelf buiten schot blijven. Als er wel wat te lezen valt: gaarne de link!
Een man die door mij (her)opgevoed moet worden is dat iig niet....quote:Op maandag 14 september 2015 13:11 schreef Drieklank het volgende:
[..]
Dat is geen antwoord op mijn vraag. Hoe bepaal je of een man gelijkwaardig is?
Dus jouw mening over zolderkamer bewoners komt vanuit je buik? Je voelt je dus meer waard dan een zolderkamer bewoner?quote:Op maandag 14 september 2015 13:15 schreef Copycat het volgende:
[..]
Daar is natuurlijk geen strikte richtlijn voor. Maar dat bepaal je op basis van opgedane ervaringen, mensenkennis, gemeenschappelijke of juist uiteenlopende interesses en vooral heel veel moeilijk te definiëren buikgevoel.
Je hoeft zeker niet in alles hetzelfde te zijn of denken, maar je moet elkaar wel als welkome aanvulling zien. Dan ben je imo gelijkwaardig.
Nee. Dat zeg ik niet. Ook zeg ik nergens dat ik zoveel beter ben.quote:Op maandag 14 september 2015 13:17 schreef Drieklank het volgende:
Dus jouw mening over zolderkamer bewoners komt vanuit je buik? Je voelt je dus meer waard dan een zolderkamer bewoner?
Dat is inderdaad moeilijk te definiëren, wat jou zoveel beter maakt.
Wat is gelijkwaardig? Het lijkt me dat je nog altijd samen kijkt naar hoe dingen lopen en of daar samen aan te werken valt enzo..quote:Op maandag 14 september 2015 13:06 schreef Drieklank het volgende:
[..]
Hoe bepaal je dat je partner gelijkwaardig is?
Liegen kan meer motivaties hebben lijkt me en dat hij denkt dat ie beter kan krijgen betekent nog niet dat het ook echt zo is. En dat staat of valt sowieso met de vraag waarom een vrouw daaraan mee zou willen werken en wat dat over haar zegt..quote:Als een man een gebruiksaanwijzing nodig heeft, in de zin van dat hij onder andere liegt en nog meer van die eigenschappen die TS beschrijft, dan kun je je vingers er op na tellen dat hij op jou neerkijkt en beter kan krijgen.
Jawel.quote:Op maandag 14 september 2015 13:18 schreef Copycat het volgende:
[..]
Nee. Dat zeg ik niet. Ook zeg ik nergens dat ik zoveel beter ben.
Een zolderkamer bewoner is niet gelijkwaardig. Dus is hij meer of minder waard dan jij. Welke van de twee?quote:Op maandag 14 september 2015 13:08 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dan is dat voor mij dus ook geen gelijkwaardige man. Lijkt me logisch.
Net als iemand die 24/7 op een zolderkamer zit dat niet is.
Nee, we staan niet gelijkwaardig in het leven.quote:Op maandag 14 september 2015 13:20 schreef Drieklank het volgende:
[..]
Jawel.
[..]
Een zolderkamer bewoner is niet gelijkwaardig. Dus is hij meer of minder waard dan jij. Welke van de twee?
Liefde is nu eenmaal verbonden aan je buik. Vlinders ditdat.quote:Op maandag 14 september 2015 13:17 schreef Drieklank het volgende:
[..]
Dus jouw mening over zolderkamer bewoners komt vanuit je buik? Je voelt je dus meer waard dan een zolderkamer bewoner?
Wat mij beter maakt is een partner die me aanvult (hihaho, inb4 schunnigheid) en ik hoop vice versa dat het ook zo werkt. Ik ben geen opvoeder, dus mijn lief wil me ook niet in een opvoedende rol. Net zoals ik niet verwacht dat de ander zich verloochent om "ons" te laten werken..quote:Dat is inderdaad moeilijk te definiëren, wat jou zoveel beter maakt.
Dat hele topic gaat van de eerste tot de laatste pagina over het feit wat hij voor haar moet doen om de relatie weer spannend te maken. Nergens lees ik dat ze zelf misschien eens in de slaapkamer een fout politiekostuum aan kan trekken of o.i.d. om hem te ontstressen van zijn werk.quote:Op maandag 14 september 2015 13:16 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Zoiets misschien:R&P / Relatie wordt saai ?
Oké, leuk verhaal maar wat heeft dit te maken met de hogere kneedbaarheid van de zolderkamerbewonerquote:Op maandag 14 september 2015 12:46 schreef Drieklank het volgende:
[..]
Ik veronderstel dat een gebrek aan ervaring verband houdt met karaktereigenschappen als een afwachtende houding, onzekerheid. en stuurloosheid. Het kan in de aard van een dergelijk karakter liggen dat het wacht op het krijgen van zekerheid en richting. Een proactieve, zelfverzekerde partner kan het karakter dan aanvullen.![]()
Je kunt een afwachtende houding ook als star ervaren: iemand blijft op zijn plaats zitten. Ik kan me voorstellen dat er vrouwen zijn die bij voorbaat moe worden van de gedachte energie te moeten steken in het activeren van een zolderkamer bewoner. Wellicht zijn dat de vrouwen die liever zelf onder handen genomen willen worden door een kerel die het allemaal wel voor elkaar heeft, omdat ze daar zelf in te kort schieten.
Balans vinden in een relatie. Gelijkwaardig in het leven staan. Misschien zijn zolderkamer bewoner en het meisje allebei wel gepassioneerd om mensen helpen en doet hij dat door software te programmeren voor gehandicapten, terwijl zij in de gehandicapten zorg werkt.quote:Op maandag 14 september 2015 13:25 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Liefde is nu eenmaal verbonden aan je buik. Vlinders ditdat.
Ik denk niet dat je moet denken in termen van niet gelijkwaardig staat gelijk aan minderwaardig. Het gaat erom of je enige balans kan vinden in een relatie, lijkt me. Als dat een scheve is en beide zijn er happy mee, prachtig. In dat opzicht kan men het alsnog als gelijkwaardig ervaren misschien, kwestie van peceptie.
[..]
Wat mij beter maakt is een partner die me aanvult (hihaho, inb4 schunnigheid) en ik hoop vice versa dat het ook zo werkt. Ik ben geen opvoeder, dus mijn lief wil me ook niet in een opvoedende rol. Net zoals ik niet verwacht dat de ander zich verloochent om "ons" te laten werken..
Dat zegt misschien meer over jou, want toegegeven ook al is het subtiel er wordt echt wel wat gemeld.quote:Op maandag 14 september 2015 13:26 schreef Drieklank het volgende:
[..]
Dat hele topic gaat van de eerste tot de laatste pagina over het feit wat hij voor haar moet doen om de relatie weer spannend te maken. Nergens lees ik dat ze zelf misschien eens in de slaapkamer een fout politiekostuum aan kan trekken of o.i.d. om hem te ontstressen van zijn werk.
Weer dat hokje blah, maar ik zal het even navragen straks.quote:Ik wil eens lezen wat de vrouw een man te bieden heeft.
Of jij houdt je teveel vast aan het beeld dat zolderkamerbewoners per definitie buiten die scope zouden vallen..quote:Op maandag 14 september 2015 13:31 schreef Drieklank het volgende:
[..]
Balans vinden in een relatie. Gelijkwaardig in het leven staan. Misschien zijn zolderkamer bewoner en het meisje allebei wel gepassioneerd om mensen helpen en doet hij dat door software te programmeren voor gehandicapten, terwijl zij in de gehandicapten zorg werkt.
Match made in Heaven.
Nee, nu zijn jullie je gewoon in allerlei bochten aan het wringen om je er onder uit te lullen.
Nee dat zegt CopyCat. Ik niet.quote:Op maandag 14 september 2015 13:37 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Of jij houdt je teveel vast aan het beeld dat zolderkamerbewoners per definitie buiten die scope zouden vallen..
Dit forum!quote:Op maandag 14 september 2015 13:33 schreef Lienekien het volgende:
Waar komt jouw negatieve beeld eigenlijk vandaan, Drieklank?
Buiten mijn scope. Zelfkennis is de beste kennis.quote:
Verwarrend vind ik dat als je dan op mijn quote reageert, terwijl je Copycat bedoelt en het dan veralgemeniseert naar alle vrouwen..quote:Op maandag 14 september 2015 13:45 schreef Drieklank het volgende:
[..]
Nee dat zegt CopyCat. Ik niet.
R&P / Vrouw, wat heb je te bieden aan een partner? Voor jouquote:Op maandag 14 september 2015 13:02 schreef Drieklank het volgende:
Ik lees het in geen enkel topic terug en dat zijn er de laatste tijd nogal wat, met al die vrouwen die maar al te graag hun ongezouten mening geven over het doen en laten van mannen, terwijl ze zelf buiten schot blijven. Als er wel wat te lezen valt: gaarne de link!
Ik reageer uitsluitend op wat je schrijft. En je doet het hier weer. Je noemt het vrouwelijke ideeën, wat in mijn ogen compleet bizar is, en doet alsof jongens geen jongens mogen zijn, alsof jongen zijn een specifiek compleet ander iets is dan geen-jongen zijn.quote:Op zondag 13 september 2015 21:41 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Dat zijn verdomd veel conclusies over een persoon die je niet kent gebaseerd op een enkele reactie.
De complete overname van het basisonderwijs gecombineerd met feminine ideeën zorgt ervoor dat jongens geen jongens meer kunnen zijn. Voor de rest trek ik hier verdere conclusies aan dat doe jij vooral hier
Ik wilde je alleen nog mededelen dat mede dankzij het bericht van hierboven ik je niet meer serieus neem. En je verder zal negeren op FOK!quote:Op maandag 14 september 2015 14:57 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Ik reageer uitsluitend op wat je schrijft. En je doet het hier weer. Je noemt het vrouwelijke ideeën, wat in mijn ogen compleet bizar is, en doet alsof jongens geen jongens mogen zijn, alsof jongen zijn een specifiek compleet ander iets is dan geen-jongen zijn.
Nogmaals: dat wild gedrag in het onderwijs niet geaccepteerd is, komt hooguit doordat vrouwen de jarenlange boodschap van de maatschappij hebben geïnternaliseerd. Niet omdat vrouwen heel ander soort wezens zijn die niet houden van levendigheid, creativiteit of bewegen.
Sterk onderbouwd antwoord, ik ben onder de indruk.quote:Op maandag 14 september 2015 14:58 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Ik wilde je alleen nog mededelen dat mede dankzij het bericht van hierboven ik je niet meer serieus neem. En je verder zal negeren in op FOK!
Het is niet alsof jouw mening over de verhouding tussen mannen en vrouwen sterk onderbouwd is.quote:Op maandag 14 september 2015 14:59 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Sterk onderbouwd antwoord, ik ben onder de indruk.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |