abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160010265
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 08:04 schreef Thrilled het volgende:
Gisteravond even wezen kijken, ons schuurtje is nog niet wit en het huis wel :D Het huis op de hoek moet ook nog gedaan worden en nog 1 ander schuurtje.. Wel vreemd dat ze het zo divers doen.. wellicht te maken met de vochtigheidsgraad van de bakstenen?

Ook zat de keuken er in, maar het was te donker voor foto's. Van wat we door het raam konden zien zag het er goed uit, nog maar een paar nachtjes :D
Goed nieuws dus! Ook bij ons goed nieuws, de opleverdatum is 17 maart, eindelijk alles inplannen! Ben erg benieuwd naar een foto van de keuken :) Die van ons wordt pas na oplevering geplaatst.
pi_160010629
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 08:36 schreef stilbu het volgende:

[..]

Goed nieuws dus! Ook bij ons goed nieuws, de opleverdatum is 17 maart, eindelijk alles inplannen! Ben erg benieuwd naar een foto van de keuken :) Die van ons wordt pas na oplevering geplaatst.
Jullie hebben geen projectkeuken begrijp ik? Wij waren de enige in ons rijtje die de keuken gisteren al had staan.. volgens mij heeft niemand de projectkeuken behalve wij :')

Maar fijn om te horen dat jullie ook een datum hebben, dan kan je concreet dingen gaan doen :D
pi_160063033
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 09:12 schreef Thrilled het volgende:

[..]

Jullie hebben geen projectkeuken begrijp ik? Wij waren de enige in ons rijtje die de keuken gisteren al had staan.. volgens mij heeft niemand de projectkeuken behalve wij :')

Maar fijn om te horen dat jullie ook een datum hebben, dan kan je concreet dingen gaan doen :D
Wij hebben ook een project keuken, wel flink aangepast, maar deze wordt pas geplaatst nadat de muren en vloeren klaar zijn, weet dus nog niet precies wanneer.

En inderdaad wel fijn om een opleverdatum te hebben, kan ineens alles geregeld worden.
pi_160063807
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 10:39 schreef Thrilled het volgende:

[..]

Daar komt een access point te hangen voor het versterken van wifi, die wil ik dan wel in het midden :P
Weet je al welke access point je gaat nemen? Wij hebben ook op de overloop een loze leiding laten tekenen. Waarschijnlijk wordt het bij ons een ubiquiti.

[ Bericht 0% gewijzigd door 2biris op 20-02-2016 10:50:59 ]
pi_160064959
Snap persoonlijk niet waarom je op de overloop een extra loze leiding zou maken voor een wifi access point. Een wifi signaal uit je meterkast (met een degelijke router) is altijd genoeg voor de 1e verdieping (uiteraard geen ziggo spul gebruiken). Mocht je op de zolder intensief wifi willen gebruiken kun je er altijd voor kiezen om daar bijv. een goedkope 2e router neer te zetten - of je gebruikt gewoon je utp kabel die je misschien wel op je zolder hebt liggen of waar je een loze leiding voor hebt aangelegd.
  zaterdag 20 februari 2016 @ 12:24:01 #281
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_160065383
Wij hebben met kpn overal een sterk signaal. Ook op zolder. Blij dat we geen loze leidingen daarvoor aan hebben laten leggen.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_160065662
We wonen nu in een jaren 80 woning. De netgear router geeft signaal op de eerste verdieping, maar het is niet sterk.Door de vele geluiden dat nieuwbouw en wifi lastig lastig is hebben we hiervoor gekozen. Als het uiteindelijk niet nodig is dan komt er gewoon een wit kapje over. Wel jammer van de 120 piek.
pi_160111057
We wonen nu in een nieuwbouw-appartement en hebben 2 kamers verder van de router (gelijkvloers dus) al geen fatsoenlijk bereik meer, waarbij het soms zelfs wegvalt.. straks zitten er twee verdiepingsvloeren van beton tussen, in mijn ogen dus een prima keuze om wel een access point op te hangen ;)

quote:
1s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 10:45 schreef 2biris het volgende:

[..]

Weet je al welke access point je gaat nemen? Wij hebben ook op de overloop een loze leiding laten tekenen. Waarschijnlijk wordt het bij ons een ubiquiti.
Nee dat niet, moet ik nog wat onderzoek naar doen :)

Verder dit weekend alle laminaat + ondervloer uit het huidige appartement gehaald en netjes in transport-klare pakketten verpakt, wat een klus.. heb al 2 dagen spierpijn :') Wel vervelend van het stoffige huis nu, we slapen op een matras op de grond en verder is het overal een zootje, maar het is voor een goed doel :P

Uiteraard ook even spieken bij het huis voor de oplevering en ze hadden nu aan de voorkant alles gekeimd, maar aan de achterzijde nog niet helemaal klaar.. Bij ons zat het er redelijk op, maar bij sommige buren was het echt lelijk gedaan.. (ondanks de kunde van de bouwer ;) )..

Ons huis

De buurman..
  maandag 22 februari 2016 @ 08:28:01 #284
244125 laziness
pi_160111148
Dat wifi probleem hadden wij ook. Dat ligt aan de provider bleek :P
pi_160111462
Bij ons boven is de WiFi nu ook beroerd. Moet nog even een repeater ofzo tussen.

Bijna Ja het zover Thrilled *O*
I solemnly swear i'm up to no good
pi_160112511
Wat een mooi schuurtje hebben jullie :)
pi_160112771
Jaja, worden hectische dagen de komende week :D

quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 10:30 schreef 2biris het volgende:
Wat een mooi schuurtje hebben jullie :)
Thnx, wij vinden 'm ook erg mooi geworden! :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Thrilled op 22-02-2016 11:29:47 ]
pi_160126288
tvp.
Lambo of Rekt
pi_160127765
Nice Thrilled! Ziet er goed uit. En de voortuinen zijn best flink.
pi_160132217
Zie je volgens mij niet veel meer, gemetselde schuurtjes. Bij ons zijn ze allemaal van hout.
  Moderator maandag 22 februari 2016 @ 22:28:36 #291
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_160132649
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 08:17 schreef Thrilled het volgende:
Bij ons zat het er redelijk op, maar bij sommige buren was het echt lelijk gedaan.. (ondanks de kunde van de bouwer ;) )..
Lijkt toch hoofdzakelijk een vocht probleem }:|
pi_160133936
Ja, de boel moet zeker snel opgeleverd worden.
Dan de muur maar schilderen terwijl de stenen nog zeiknat zijn.....
pi_160134023
Ze kunnen ook gewoon een clausule toevoegen met dat dat keiem later erop gaat. Hebben ze hier ook gedaan. Hier moet nog een tweede laag op en een paar huize. Verder zit het er op de achterkant nog helemaal niet op.
I solemnly swear i'm up to no good
  dinsdag 23 februari 2016 @ 06:12:18 #294
244125 laziness
pi_160138086
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 22:16 schreef Snoepje5 het volgende:
Zie je volgens mij niet veel meer, gemetselde schuurtjes. Bij ons zijn ze allemaal van hout.
Idem hier maar deze staan in de voortuin. Is qua aanzien wel mooier dan om steen te gebruiken.
pi_160183000
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 06:12 schreef laziness het volgende:

[..]

Idem hier maar deze staan in de voortuin. Is qua aanzien wel mooier dan om steen te gebruiken.
Jup. Terwijl je toch bij veel oudere woningen van een jaar of '1980, ziet dat er weer veel gemetselde schuurtjes staan (in de achtertuin).
pi_160482663
Even radiostilte geweest hier, maar had niet echt puf om na een dag klussen nog iets op de laptop te doen :')

Inmiddels vele (spier)pijntjes en wondjes verder, de nodige frustraties en meevallers meegemaakt en we komen langzaamaan richting een woonbare woning :P

We zijn nu 2 weken onderweg en inmiddels de volgende zaken gedaan:
- op dag 1 de slijpschijf in de muur om 2 sleuven te frezen voor loze leidingen van m'n tv meubel naar de tv :9
- alle wanden op begane grond en eerste verdieping geschuurd, voorgestreken en behangen met glasvliesbehang
- 1 kamertje boven en de halve begane grond + keuken inmiddels wit gespoten
- verlaagd plafond gemaakt
- sfeerhaard-ombouw gemaakt

Een gigantische berg frustraties met het behangen.. we hebben netjes geschuurd, stof afgenomen, voorstreken en goede lijm gebruikt, maar het behangen ging zo kut.. glasvliesbehang scheurt blijkbaar snel als het nat wordt, dus veel ruimte voor correcties was er niet, na een dag kwamen er aardig wat bobbels hier en daar en bij het schilderen met een roller trokken we alles weer los :'( Toen besloten we met een verfspuit aan de gang te gaan.. die van m'n pa overleed na een half kamertje (met een gigantisch verbruik) dus moesten we een nieuwe kopen en daar lijkt het nu wel mee te gaan.. Af en toe nog steeds blazen en bellen, maar die kunnen we redelijk tot goed wegwerken.. Maar echt, nooit meer glasvliesbehang (in de ongeschilderde, patroonloze variant dan, de buurman had voorgeschilderd en dat zag er 10x beter/makkelijker uit)..

Anyway.. wat plaatjes bij het praatje:

SPOILER: Tussenstand verlaagd plafond
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Ombouw sfeerhaard
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De stand is inmiddels verder dan de foto's, het plafond heb ik wit geschilderd en met structuurverf afgewerkt (ook een pokke-klus trouwens :') ) en de ombouw staat nu in de voorstrijk..

Vandaag gaat de yippee-blue op de muur (althans, de namaak-versie van Flexa i.v.m. de kortingsactie bij karwei afgelopen weekend :P ) dus dat zal wel een behoorlijke impact hebben op de nu gigantisch grote en maagdelijk witte woonkamer :P
  maandag 7 maart 2016 @ 11:13:37 #297
244125 laziness
pi_160484952
Was je plafond niet vanuit de bouw netjes afgeleverd?

De haard is gaaf ^O^
pi_160485518
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2016 11:13 schreef laziness het volgende:
Was je plafond niet vanuit de bouw netjes afgeleverd?

De haard is gaaf ^O^
Oh t plafond was wel netjes hoor, maar met 'gewoon' 1 lichtpunt in t midden.. We wilden graag dimbare spotjes zodat je functioneel + rust/sfeerlicht in de keuken kan maken. Daarbij zaten er twee afzuigpunten net voor de kookplaat, boven de afzuigkap dus die hebben we nu wat symmetrischer geplaatst :P Komt wat mooier uit zo..
pi_160486593
Ziet er netjes uit, je haard!

M.b.t. hebben jullie nu besloten om geen glasvlies aan te brengen en direct te spuiten? Waar de muren vlak genoeg?
pi_160487146
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 12:39 schreef Luuk84 het volgende:
Ziet er netjes uit, je haard!

M.b.t. hebben jullie nu besloten om geen glasvlies aan te brengen en direct te spuiten? Waar de muren vlak genoeg?
Nee met veel pijn en moeite glasvlies verder aangebracht, met veel lijm. De blazen/bellen konden we nog wegwerken door met lijm aan de buitenkant (en een verfroller) de blazen weg te rollen.

Bij het spuiten bleef het goed zitten, enkele blazen ook weer wegrollen en nu ziet het er goed uit.. Had alleen niet verwacht dat dit zo moeizaam zou gaan..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')