abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155978533

Hoi allemaal :) Na een wekenlange zwijgplicht kunnen we eindelijk van de daken schreeuwen dat we een huis hebben gekocht en dat gaan we dan doen ook! :D Van de week hebben wij bij de notaris getekend en zijn we eigenaar van een, nu nog, stukje grond waar de bouwer inmiddels van start is gegaan met het bouwen van ons eerste koophuis. Op dit moment wonen we nog in een appartement in een stad op zo’n 20 minuten rijden van ons nieuwe paleisje, maar we hopen over een half jaar te kunnen gaan verhuizen!

Het zijn twee blokken van in totaal 27 woningen, waarvan wij een tussenwoning hebben gekocht met een voortuin op het zuiden, waar ruimte is voor zowel een zithoek als een auto. De achtertuin ligt op het noorden en ligt aan het water(tje) wat de twee rijen woningen uit elkaar houdt. De stijl van de woningen noemen ze ‘tuinwoningen’, al heb ik niet echt een idee wat er nou typerend is voor deze stijl. Wellicht dat het meer te maken heeft met de grote voor- en achtertuinen bij de woningen. Opvallend is het witte keimwerk en de oranje pannen (al lijken ze op de renders meer paars), maar ook het schuurtje wat met een zadeldak wordt gemaakt vinden we erg leuk :) . Deze staat overigens in de voortuin aangezien we geen ‘achterom’ hebben naar de achtertuin.

Onze woning – plattegronden
Doordat wij vrij laat instapten in het project hebben we niet heel veel vrijheid gehad in het kiezen van de ruwbouw opties. Zo hebben we bijvoorbeeld ‘verplicht’ een uitbouw van 1,8 meter en konden we niet meer kiezen voor openslaande deuren aan de voorzijde van het huis in de keuken. Wel zijn we deze week nog bezig geweest met het finetunen van wat aanpassingen her en der, te weten:

• Trapkast in de woonkamer t.b.v. extra opslag
• Inbouwtoilet in de badkamer i.p.v. opbouw (tevens verplaatsen naar de hoek voor meer ruimte)
• Inductiekookplaat i.p.v. gas, inclusief bijbehorende wijzigingen in elektra e.d.
• Condensdroger aansluiting op zolder
• Radiator + stopcontact verplaatsen in de keuken t.b.v. toekomstige uitbreiding keuken, evenals toevoegen extra stopcontact voor een oven (ook voor later..)
• Her en der wat loze leidingen, met name voor UTP bekabeling door het huis heen
• Loze leiding t.b.v. zonnepanelen van zolder naar de meterkast (ook toekomst-werk)

Dit resulteert dan in de volgende plattegronden:

Begane grond:

Eerste verdieping:

Tweede verdieping:

Huidige stand:
Zoals gezegd zijn ze al begonnen met bouwen; op dit moment zitten de heipalen in de grond en hebben ze de funderingsbalken gelegd. Vermoedelijk zijn ze deze week bezig met de begane grondvloer, maar we zijn nog niet wezen kijken, dus update volgt later. Dit was de stand afgelopen weekend:

De verwachting is dat ze eind eerste kwartaal 2016 gaan opleveren, met de volgende globale planning:

Wensen / renders
Aangezien we nu ruim een half jaar hebben voor het verzinnen van ideeën voor de inrichting en het meubilair kunnen we jullie input en tips uiteraard goed gebruiken. Ik ben zelf wel handig met het maken van renders/3D visualisaties dus ik ben van plan e.e.a. vrij nauwkeurig uit te tekenen en te renderen, om er vervolgens een soort van bouwtekening van te maken. Ik wil proberen zelf zo veel mogelijk te gaan doen, maar heb dit soort dingen nog nooit gedaan. Wordt dus een grote uitdaging maar heb er wel erg veel zin in!

quote:
Wensenlijstje:
• Custom hoekbureau met ruimte voor 2 beeldschermen aan de wand, her en der wat indirecte ledverlichting en aardig wat hoogglans wit in combinatie met luxe houttinten. Genoeg ideeën in mijn hoofd, maar moet er nog de perfecte oplossing uit zien te destilleren :P

• Custom bedombouw waar de nachtkastjes (zwevend) in geïntegreerd zijn, met ook daaronder of wellicht achter de ombouw weer indirecte ledverlichting. We hebben nu een vrij eenvoudig ikea bed, maar willen deze wat aanpassen omdat we best een grote slaapkamer krijgen waar weinig in komt te staan. De kledingkast gaat naar een andere kamer dus dat geeft ruimte voor wat aankleding e.d. Als er al een tv in zou komen wil ik kijken wat de mogelijkheden zijn om in het voeteneind een kast te maken waar hij in kan zakken, zodat hij over het algemeen niet in het zicht staat.

• Badkamermeubel, niet zelf bouwen maar proberen ergens een mooi meubel voor de goede prijs te vinden aangezien we nu een standaard wastafeltje krijgen, maar daar willen we meer mee. Idem voor de spiegel. De rest van de badkamer heeft ruimte genoeg voor opslag, plankjes of spulletjes, maar we weten nog niet goed hoe of wat. Van de douchehoek willen we een glazen douchehoek maken met een vaste wand en uiteraard een deur. We weten alleen nog niet hoe (qua afmeting) en waar (qua montage). De tegels gaan we zaterdag uitzoeken bij de tegelleverancier omdat we niet de standaard tegels willen die bij het project komen (zwart en wit).

• Toilet beneden. Dit is gelukkig al inbouw, maar ook hier kiezen we voor andere tegels, dezelfde als in de badkamer. Wel moet er nog, ooit een keer, een ander wastafeltje in komen, maar deze staat onderaan het prioriteiten lijstje.

• Zonnepanelen. De loze leiding hebben we al meegenomen in de meerwerken, maar we moeten nog wel doorsparen voor de zonnepanelen zelf :’)

• Tuinen. We krijgen twee mooie zandbakken opgeleverd door de aannemer, dus daar moeten we nog mooie tuinen van gaan maken. We hebben allebei niet echt groene vingers dus verwacht niet al te veel groen. Her en der wellicht een border of een plantenbak, maar dan houdt het wel op. Wel moet er een mooie zithoek komen en het watertje nodigt natuurlijk uit voor een mooie steiger/vlonder of iets met hoogteverschil.. Zelf ben ik gek op fikkie stoken dus wellicht iets met een vuurkorf, maar dit is allemaal nog tekentafel-werk.. Ruimte genoeg voor input ;)
Het idee is om voorlopig vrijwel wekelijks langs te gaan tot dat ze aan de afbouw beginnen, zodat we over een half jaar een mooi fotoboek kunnen samenstellen van onze woning.. Verder zal ik hier al ons ongeduld spuwen en veel ideeën spammen of vragen om input :)

Subtiel verzoek; mocht je de plaats/locatie herkennen, willen we je vragen dit niet te benoemen in je post, alvast bedankt :9
pi_155978601
Gefeliciteerd met jullie zandbak *O*
I solemnly swear i'm up to no good
  donderdag 10 september 2015 @ 18:22:57 #3
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_155978735
Hè hè eindelijk :P *O*
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_155982955
Heel veel succes. Wat is de verwachte opleverdatum?

Uit nieuwsgierigheid, waarom de plaats locatie niet noemen in de post?
pi_155983493
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 20:46 schreef Snoepje5 het volgende:

Niet zo heel raar toch? Stukje privacy.
pi_155988026
quote:
1s.gif Op donderdag 10 september 2015 18:22 schreef laziness het volgende:
Hè hè eindelijk :P *O*
zeg dat wel! :P Eindelijk geen onzekerheid meer maar gewoon wachten en ideetjes verzinnen...

quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 20:46 schreef Snoepje5 het volgende:

Inderdaad privacy.. ondanks dat de kans heel klein is dat mensen het weten of kunnen linken aan ons is mijn vriendin er niet zo van.. liefst zo anoniem mogelijk.. en ik wil het juist weer vertellen aan iedereen :') Dus een soort van compromis :P

verwachte opleverdatum is nog niet concreet benoemd, maar alleen de periode (eind eerste kwartaal 2016).. Dus wij gaan uit van eind maart.. alles wat eerder is vinden we prima natuurlijk :P
pi_155988214
Leuk, gefeliciteerd!! *O*
Duvel & Niels
  vrijdag 11 september 2015 @ 00:28:46 #8
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_155989261
Jeej! *O*
O+
pi_155991091
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 23:21 schreef Thrilled het volgende:

[..]

zeg dat wel! :P Eindelijk geen onzekerheid meer maar gewoon wachten en ideetjes verzinnen...

[..]

Inderdaad privacy.. ondanks dat de kans heel klein is dat mensen het weten of kunnen linken aan ons is mijn vriendin er niet zo van.. liefst zo anoniem mogelijk.. en ik wil het juist weer vertellen aan iedereen :') Dus een soort van compromis :P

verwachte opleverdatum is nog niet concreet benoemd, maar alleen de periode (eind eerste kwartaal 2016).. Dus wij gaan uit van eind maart.. alles wat eerder is vinden we prima natuurlijk :P
Toch al vrij vlot q1. 8-9 maanden bouw dan ongeveer?
  vrijdag 11 september 2015 @ 07:33:52 #10
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_155991155
Leuk project. Een fotoboek met de voortgang hebben mijn ouders ook gemaakt. Zie je mij als kind rondrennen op de bouwplaats, over de funderingsbalken, etc :') wel de plattegronden en de gevelaanzichten uit de brochure/ kopersmap erbij plakken.

En een 'verplichte' uitbouw is dan vaak ook een 'gratis' uitbouw :Y

Wij hebben ons eigen huisje pas laat gekocht, een maand voor opleveren. Elke optie of meerwerk kostte een vermogen. Uiteindelijk veel zelf gedaan, maar helaas geen loze leidingen.
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_155991207
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2015 07:14 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

Toch al vrij vlot q1. 8-9 maanden bouw dan ongeveer?
nja ik reken nu op 6, 7 maanden bouwen.. maar als zij eind maart als oplevering noemen gok ik dat daar nog speling in zit, dus stiekem zit ik aan februari te denken :P Als in oktober de woning wind en waterdicht is dan kan het snel gaan natuurlijk :P

quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2015 07:33 schreef lipje het volgende:
Leuk project. Een fotoboek met de voortgang hebben mijn ouders ook gemaakt. Zie je mij als kind rondrennen op de bouwplaats, over de funderingsbalken, etc :') wel de plattegronden en de gevelaanzichten uit de brochure/ kopersmap erbij plakken.

En een 'verplichte' uitbouw is dan vaak ook een 'gratis' uitbouw :Y

Wij hebben ons eigen huisje pas laat gekocht, een maand voor opleveren. Elke optie of meerwerk kostte een vermogen. Uiteindelijk veel zelf gedaan, maar helaas geen loze leidingen.
Bij ons dan weer niet :') Ik heb bij de makelaar, de projectontwikkelaar en bij de aannemer zitten zeuren over die aanbouw, maar alledrie wezen ze naar elkaar :') Heb er ook geen krediet door gekregen ofzo voor andere opties.. wat dat betreft is de medewerking niet zoals wij het zouden willen. Wel weer positief dat vrijwel alle opties nog voor dezelfde prijs konden als de rest van de kopers.. met uitzondering van de openslaande deuren aan de voorzijde. Een maand voor oplevering kopen is inderdaad wel erg laat, dan is alles eigenlijk al af, m.u.v. de kleine dingetjes.

En dat boek doen we ook precies voor die reden, om over een paar jaar nog eens terug te kijken naar hoe het ook al weer was.. Ook ons tekenmomentje bij de notaris gaat erin, leuk voor later :P
pi_155991846
Zo'n boek is kei leuk. Maak de onze ook digitaal. Hij is nu af tot waar ze nu zijn zeg maar.
pi_155995467
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 23:21 schreef Thrilled het volgende:

[..]

Dat wachten komt je een keer de strot uit. En wat betreft ideetjes verzinnen; opletten dat je niet besluitloos wordt en op een gegeven moment gewoon knopen doorhakken ;)

Gefeliciteerd iig!
...en waarom?
pi_155997141
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 12:20 schreef younesel het volgende:

[..]

Dat wachten komt je een keer de strot uit. En wat betreft ideetjes verzinnen; opletten dat je niet besluitloos wordt en op een gegeven moment gewoon knopen doorhakken ;)

Gefeliciteerd iig!
Thanks! Heb je gelijk in, maar op dit moment ben ik blij met 'alleen' maar wachten :P Knopen doorhakken moet op zich wel lukken, eerst een knoop vinden :P
  vrijdag 11 september 2015 @ 14:21:15 #15
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_155998433
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 07:45 schreef Thrilled het volgende:

Bij ons dan weer niet :') Ik heb bij de makelaar, de projectontwikkelaar en bij de aannemer zitten zeuren over die aanbouw, maar alledrie wezen ze naar elkaar :') Heb er ook geen krediet door gekregen ofzo voor andere opties.. wat dat betreft is de medewerking niet zoals wij het zouden willen. Wel weer positief dat vrijwel alle opties nog voor dezelfde prijs konden als de rest van de kopers.. met uitzondering van de openslaande deuren aan de voorzijde.
de prijs van de woning inclusief uitbouw is net zo hoog als basisprijs met optie uitbouw?
quote:
Een maand voor oplevering kopen is inderdaad wel erg laat, dan is alles eigenlijk al af, m.u.v. de kleine dingetjes.
wel een aantal opties standaard erbij gekregen, geen bouwrente en korting gehad om je over de streep te trekken. Er stonden van de 52 woningen nog 16 te koop :P
quote:
En dat boek doen we ook precies voor die reden, om over een paar jaar nog eens terug te kijken naar hoe het ook al weer was.. Ook ons tekenmomentje bij de notaris gaat erin, leuk voor later :P
De notaris miste in dat boek. Vond het wel een tof boek, ook als kind zijnde. Alleen na verkoop van het huis is het boek mee verkocht :(
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
  vrijdag 11 september 2015 @ 15:09:50 #16
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_155999655
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 12:20 schreef younesel het volgende:

[..]

Gefeliciteerd iig!
Als je zoals Thrilled, of ik zelf, pas laat in stapt en ze zijn al begonnen dan is dat wachten erg te overzien.
Kan me voorstellen dat als je in het begin van het proces koopt en het alleen al een paar maanden duurt voor ze gaan bouwen dat het dan een gebed zonder end lijkt.

Hier is het exact 6 maanden tussen eerste paal en oplevering en dat is incl 4 weken bouwvak.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_155999830
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2015 15:09 schreef laziness het volgende:

[..]

Als je zoals Thrilled, of ik zelf, pas laat in stapt en ze zijn al begonnen dan is dat wachten erg te overzien.
Kan me voorstellen dat als je in het begin van het proces koopt en het alleen al een paar maanden duurt voor ze gaan bouwen dat het dan een gebed zonder end lijkt.

Hier is het exact 6 maanden tussen eerste paal en oplevering en dat is incl 4 weken bouwvak.
Jup het kan best frustrerend zijn. Wij zitten sinds het begin bij het project en dan duurt het wel lang.
  vrijdag 11 september 2015 @ 15:31:59 #18
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_156000241
Mooi project, ga ik zeker volgen. :)
Share your talent, move the world.
pi_156000494
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2015 15:09 schreef laziness het volgende:

[..]

Dat is heerlijk snel! Bij ons zijn ze nu exclusief bouwvak bijna 5 maanden bezig. Buitenkant is bijna klaar. Paar m2 metselen, dakpannen en dakrand/goot erop, voordeur erin en volgens mij is de buitenkant dan klaar. Kan niet zien hoever ze zijn met de binnenkant. Dat gaan we 6 oktober zien.

We hebben overigens half december jl getekend en half april zijn ze pas begonnen. Dus wij wachten inderdaad langer.
...en waarom?
pi_156000561
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 15:42 schreef younesel het volgende:

[..]

Dat is heerlijk snel! Bij ons zijn ze nu exclusief bouwvak bijna 5 maanden bezig. Buitenkant is bijna klaar. Paar m2 metselen, dakpannen en dakrand/goot erop, voordeur erin en volgens mij is de buitenkant dan klaar. Kan niet zien hoever ze zijn met de binnenkant. Dat gaan we 6 oktober zien.

We hebben overigens half december jl getekend en half april zijn ze pas begonnen. Dus wij wachten inderdaad langer.
Zou je geen eigen topic willen?
pi_156000610
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 15:44 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Zou je geen eigen topic willen?
Zat ik toevallig net aan te denken ja. Dan kunnen jullie meedenken dus misschien wel handig. Heb wel alles op een wordpress pagina staan. Binnenkort maar even overkopieren. Dank voor het duwtje in de rug :)
...en waarom?
pi_156000645
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 15:47 schreef younesel het volgende:

[..]

Zat ik toevallig net aan te denken ja. Dan kunnen jullie meedenken dus misschien wel handig. Heb wel alles op een wordpress pagina staan. Binnenkort maar even overkopieren. Dank voor het duwtje in de rug :)
^O^
  Moderator vrijdag 11 september 2015 @ 19:17:46 #23
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_156005762
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 15:47 schreef younesel het volgende:

[..]

Voor het overzichtelijk houden van een topic is dat wel beter ^O^
pi_156018522
Zometeen naar de tegelboer, andere tegels uitzoeken.. ben benieuwd :)

quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2015 14:21 schreef lipje het volgende:

[..]

de prijs van de woning inclusief uitbouw is net zo hoog als basisprijs met optie uitbouw?

[..]

wel een aantal opties standaard erbij gekregen, geen bouwrente en korting gehad om je over de streep te trekken. Er stonden van de 52 woningen nog 16 te koop :P

[..]

De notaris miste in dat boek. Vond het wel een tof boek, ook als kind zijnde. Alleen na verkoop van het huis is het boek mee verkocht :(
Wij belde de makelaar om de woning in optie te nemen voor de basisprijs. Hij gaf gelijk aan dat de aanbouw niet meer geannuleerd konden worden dus dat die prijs op de woning kwam. We betalen dus de basisprijs + optie.

quote:
10s.gif Op vrijdag 11 september 2015 15:31 schreef cvboer2 het volgende:
Mooi project, ga ik zeker volgen. :)
Leuk, welkom :)
pi_156019298
Gefelie *O*
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')