![2qbvmvq.jpg]()
Hoi allemaal

Na een wekenlange zwijgplicht kunnen we eindelijk van de daken schreeuwen dat we een huis hebben gekocht en dat gaan we dan doen ook!

Van de week hebben wij bij de notaris getekend en zijn we eigenaar van een, nu nog, stukje grond waar de bouwer inmiddels van start is gegaan met het bouwen van ons eerste koophuis. Op dit moment wonen we nog in een appartement in een stad op zo’n 20 minuten rijden van ons nieuwe paleisje, maar we hopen over een half jaar te kunnen gaan verhuizen!
![11v4dg4.jpg]()
Het zijn twee blokken van in totaal 27 woningen, waarvan wij een tussenwoning hebben gekocht met een voortuin op het zuiden, waar ruimte is voor zowel een zithoek als een auto. De achtertuin ligt op het noorden en ligt aan het water(tje) wat de twee rijen woningen uit elkaar houdt. De stijl van de woningen noemen ze ‘tuinwoningen’, al heb ik niet echt een idee wat er nou typerend is voor deze stijl. Wellicht dat het meer te maken heeft met de grote voor- en achtertuinen bij de woningen. Opvallend is het witte keimwerk en de oranje pannen (al lijken ze op de renders meer paars), maar ook het schuurtje wat met een zadeldak wordt gemaakt vinden we erg leuk

. Deze staat overigens in de voortuin aangezien we geen ‘achterom’ hebben naar de achtertuin.
Onze woning – plattegrondenDoordat wij vrij laat instapten in het project hebben we niet heel veel vrijheid gehad in het kiezen van de ruwbouw opties. Zo hebben we bijvoorbeeld ‘verplicht’ een uitbouw van 1,8 meter en konden we niet meer kiezen voor openslaande deuren aan de voorzijde van het huis in de keuken. Wel zijn we deze week nog bezig geweest met het finetunen van wat aanpassingen her en der, te weten:
• Trapkast in de woonkamer t.b.v. extra opslag
• Inbouwtoilet in de badkamer i.p.v. opbouw (tevens verplaatsen naar de hoek voor meer ruimte)
• Inductiekookplaat i.p.v. gas, inclusief bijbehorende wijzigingen in elektra e.d.
• Condensdroger aansluiting op zolder
• Radiator + stopcontact verplaatsen in de keuken t.b.v. toekomstige uitbreiding keuken, evenals toevoegen extra stopcontact voor een oven (ook voor later..)
• Her en der wat loze leidingen, met name voor UTP bekabeling door het huis heen
• Loze leiding t.b.v. zonnepanelen van zolder naar de meterkast (ook toekomst-werk)
Dit resulteert dan in de volgende plattegronden:
Begane grond:
Eerste verdieping:
Tweede verdieping:
Huidige stand:Zoals gezegd zijn ze al begonnen met bouwen; op dit moment zitten de heipalen in de grond en hebben ze de funderingsbalken gelegd. Vermoedelijk zijn ze deze week bezig met de begane grondvloer, maar we zijn nog niet wezen kijken, dus update volgt later. Dit was de stand afgelopen weekend:
![ohsj8y.jpg]()
De verwachting is dat ze eind eerste kwartaal 2016 gaan opleveren, met de volgende globale planning:
Wensen / rendersAangezien we nu ruim een half jaar hebben voor het verzinnen van ideeën voor de inrichting en het meubilair kunnen we jullie input en tips uiteraard goed gebruiken. Ik ben zelf wel handig met het maken van renders/3D visualisaties dus ik ben van plan e.e.a. vrij nauwkeurig uit te tekenen en te renderen, om er vervolgens een soort van bouwtekening van te maken. Ik wil proberen zelf zo veel mogelijk te gaan doen, maar heb dit soort dingen nog nooit gedaan. Wordt dus een grote uitdaging maar heb er wel erg veel zin in!
quote:
Wensenlijstje:• Custom hoekbureau met ruimte voor 2 beeldschermen aan de wand, her en der wat indirecte ledverlichting en aardig wat hoogglans wit in combinatie met luxe houttinten. Genoeg ideeën in mijn hoofd, maar moet er nog de perfecte oplossing uit zien te destilleren

• Custom bedombouw waar de nachtkastjes (zwevend) in geïntegreerd zijn, met ook daaronder of wellicht achter de ombouw weer indirecte ledverlichting. We hebben nu een vrij eenvoudig ikea bed, maar willen deze wat aanpassen omdat we best een grote slaapkamer krijgen waar weinig in komt te staan. De kledingkast gaat naar een andere kamer dus dat geeft ruimte voor wat aankleding e.d. Als er al een tv in zou komen wil ik kijken wat de mogelijkheden zijn om in het voeteneind een kast te maken waar hij in kan zakken, zodat hij over het algemeen niet in het zicht staat.
• Badkamermeubel, niet zelf bouwen maar proberen ergens een mooi meubel voor de goede prijs te vinden aangezien we nu een standaard wastafeltje krijgen, maar daar willen we meer mee. Idem voor de spiegel. De rest van de badkamer heeft ruimte genoeg voor opslag, plankjes of spulletjes, maar we weten nog niet goed hoe of wat. Van de douchehoek willen we een glazen douchehoek maken met een vaste wand en uiteraard een deur. We weten alleen nog niet hoe (qua afmeting) en waar (qua montage). De tegels gaan we zaterdag uitzoeken bij de tegelleverancier omdat we niet de standaard tegels willen die bij het project komen (zwart en wit).
• Toilet beneden. Dit is gelukkig al inbouw, maar ook hier kiezen we voor andere tegels, dezelfde als in de badkamer. Wel moet er nog, ooit een keer, een ander wastafeltje in komen, maar deze staat onderaan het prioriteiten lijstje.
• Zonnepanelen. De loze leiding hebben we al meegenomen in de meerwerken, maar we moeten nog wel doorsparen voor de zonnepanelen zelf :’)
• Tuinen. We krijgen twee mooie zandbakken opgeleverd door de aannemer, dus daar moeten we nog mooie tuinen van gaan maken. We hebben allebei niet echt groene vingers dus verwacht niet al te veel groen. Her en der wellicht een border of een plantenbak, maar dan houdt het wel op. Wel moet er een mooie zithoek komen en het watertje nodigt natuurlijk uit voor een mooie steiger/vlonder of iets met hoogteverschil.. Zelf ben ik gek op fikkie stoken dus wellicht iets met een vuurkorf, maar dit is allemaal nog tekentafel-werk.. Ruimte genoeg voor input
Het idee is om voorlopig vrijwel wekelijks langs te gaan tot dat ze aan de afbouw beginnen, zodat we over een half jaar een mooi fotoboek kunnen samenstellen van onze woning.. Verder zal ik hier al ons ongeduld spuwen en veel ideeën spammen of vragen om input
Subtiel verzoek; mocht je de plaats/locatie herkennen, willen we je vragen dit niet te benoemen in je post, alvast bedankt