quote:Baltische staten ontzien in nieuwe verdeelsleutel
EU: Duizenden extra asielzoekers naar NL
Nederland moet tussen de 7000 en 8000 asielzoekers opnemen bovenop de 2000 die het voor de zomer al had toegezegd. Dat blijkt uit een nog vertrouwelijke verdeelsleutel om 120.000 vluchtelingen over de EU-lidstaten te verdelen, die woensdag door Europese commissievoorzitter Jean-Claude Juncker en eurocommissaris Frans Timmermans wordt gepresenteerd.
Het Nederlandse aandeel is nu 6 procent, terwijl dat in het voor de zomer gesloten compromis nog 5,2 procent was.
In het plan krijgen de Baltische staten minder vluchtelingen, waardoor bijvoorbeeld Nederland, Duitsland en Frankrijk er meer op moet nemen. Estland, Letland en Litouwen hadden voor de zomer al geklaagd dat het opnemen van meer vluchtelingen tot een cultuurschok in die landen zou leiden.
De her te verdelen vluchtelingen komen voor het overgrote deel uit Griekenland (50.400) en Hongarije (54.000), maar ook zitten er 15.600 vluchtelingen bij die in Italië zijn aangekomen.
Jaja.quote:Op woensdag 9 september 2015 21:51 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Deze reactie is eigenlijk te dom op in te gaan
Die rellen in Brussel zijn vervelend, maar die mensen zijn EU-ingezetenen, en daar hebben we mee te dealen. Dit betekent echter niet dat we ook nog tuig van buiten hier naar toe moeten halen. Bovendien is niet-westers tuig veel gevaarlijker dan die rellers in Brussel.
NB. Er is in het filmpje overigens ook heel veel niet-westers tuig te zien. Maar goed ik begrijp de boodschap van het filmpje. Het slaat de plank echter geheel mis, want zelfs een horde roomblanke rellende hooligans zijn lieverdjes in vergelijking met wat nu door Europa trekt.
Nou waar je dat nou weer vandaar tovert, maar goed laat het aub zo zijn en laat ze lekker doorreizen naar die landen.quote:Op woensdag 9 september 2015 22:04 schreef Igen het volgende:
[..]
Jaja.
Wees toch niet zo'n ontzettende schijtlaars.
En je zou je misschien beter zorgen kunnen maken waarom er nauwelijks asielzoekers naar Nederland komen. Waarom al die gelukszoekers op zoek naar een huisje-boompje-beestje in vrede en welvaart naar Duitsland en Zweden en Engeland willen maar het in Nederland blijkbaar allemaal maar een kansloze bedoening vinden.
Omdat toch nog een heel klein beetje ontmoedigingsbeleid is, ingevoerd door VVD/CDA-coalities. Gelukkig maar. In Europa is geen plek voor deze invasie, maar Nederland is al overvol. De houding van Duitsland en Zweden is de typeren als destructief en volslagen gestoord.quote:Op woensdag 9 september 2015 22:04 schreef Igen het volgende:
[..]
Jaja.
En je zou je misschien beter zorgen kunnen maken waarom er nauwelijks asielzoekers naar Nederland komen. Waarom al die gelukszoekers op zoek naar een huisje-boompje-beestje in vrede en welvaart naar Duitsland en Zweden en Engeland willen maar het in Nederland blijkbaar allemaal maar een kansloze bedoening vinden.
Omdat we hier iets kritischer zijn en Rutte niet bij de grens liedjes staat te zingen zoals Merkel ?quote:Op woensdag 9 september 2015 22:04 schreef Igen het volgende:
[..]
Jaja.
Ik zou niet trots erop zijn dat je land de aantrekkingskracht van een verlepte heroïnehoer heeft.quote:Op woensdag 9 september 2015 22:07 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Nou waar je dat nou weer vandaar tovert, maar goed laat het aub zo zijn en laat ze lekker doorreizen naar die landen.
Fucking welkomswinkels. Het is nog net geen snoepreisje man.
Het begint een klucht te worden. Die welkomstwinkels zijn een façade, om de paar procent die deze illegalen hier wil huisvesten heel groot te laten lijken. Het wordt enorm uitvergroot in de mainstream media. De houding van deze media baart mij zorgen, want de media verzuimt haar belangrijkste taak: verslaggeving op basis van feiten.quote:Op woensdag 9 september 2015 22:07 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Fucking welkomswinkels. Het is nog net geen snoepreisje man.
Nederland moet aantrekkelijk zijn voor mensen die hard werken en ondernemers. Voor hordes tuig uit niet-westerse landen moet Nederland juist zo onaantrekkelijk mogelijk zijn.quote:Op woensdag 9 september 2015 22:09 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik zou niet trots erop zijn dat je land de aantrekkingskracht van een verlepte heroïnehoer heeft.
Of ze iq-loos en werkschuw zijn weet ik niet, maar het zijn er gewoon te veel in 1x en het gaat ons links- of rechtsom enorm veel geld kosten dat we beter aan onze eigen binnenlandse problemen kunnen besteden.quote:Op woensdag 9 september 2015 22:08 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Omdat we hier iets kritischer zijn en Rutte niet bij de grens liedjes staat te zingen zoals Merkel ?
En waarom in hemelnaam moeten we ons daar zorgen over makenjij hangt de hele toekomst van Nederland op aan kansloos iqloos werkschuw bijstandstrekkend gelukszoekersvolk, laten we alsjeblieft even blijven nadenken voordat we domme dingen doen en grenzen open gaan zetten.
Dat is ook een zinloze discussie. Er zitten ongetwijfeld harde werkers tussen. En ook slimme mensen. Feit is dat we 600.000 werklozen hebben die eerst aan het werk moeten. Daarnaast is er geen ruimte. En ook al is 20% intelligent en/of hardwerkend, het gros is volk wat ons gewoon heel veel geld gaat kosten.quote:Op woensdag 9 september 2015 22:12 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Of ze iq-loos en werkschuw zijn weet ik niet, maar het zijn er gewoon te veel in 1x en het gaat ons links- of rechtsom enorm veel geld kosten dat we beter aan onze eigen binnenlandse problemen kunnen besteden.
Hoi, ik ben zelf geëmigreerd. Omdat het zowat onmogelijk is om ergens een vaste baan op niveau en een beetje een leuk huis te vinden. Maar dat heeft verder niks met "multikul" te maken. Dat zijn problemen die de Nederlanders helemaal zelf veroorzaakt hebben en niet of nauwelijks willen oplossen.quote:Op woensdag 9 september 2015 22:11 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Nederland moet aantrekkelijk zijn voor mensen die hard werken en ondernemers. Voor hordes tuig uit niet-westerse landen moet Nederland juist zo onaantrekkelijk mogelijk zijn.
Waar ik mij zorgen om maak is de enorme groep hoogopgeleide Nederlanders die jaarlijks emigreert vanwege het overvolle land, hoge belastingen en de multikul. Nederland heeft de aantrekkingskracht van een verlepte heroïnehoer voor Nederlanders die hoogopgeleid zijn en veel belasting betalen. Dat is zorgwekkend.
De meeste emigranten vertrekken vanwege het gebrek aan ruimte en de multikul. 500 mensen per vierkante kilometer opgepropt in dit kleine landje, met open grenzen en mensen die roepen dat nog wel meer bij kan, is de reden dat je geen mooi huis kunt vinden met een normaal inkomen.quote:Op woensdag 9 september 2015 22:14 schreef Igen het volgende:
[..]
Hoi, ik ben zelf geëmigreerd. Omdat het zowat onmogelijk is om ergens een vaste baan op niveau en een beetje een leuk huis te vinden. Maar dat heeft verder niks met "multikul" te maken. Dat zijn problemen die de Nederlanders helemaal zelf veroorzaakt hebben en niet of nauwelijks willen oplossen.
Dat laatste is een beetje te kort door de bocht. Wij hebben als plat land veel meer bruikbare ruimte dan bijvoorbeeld een land als Oostenrijk, dat vooral bergachtig bosgebied is, maar daardoor wel een lagere bevolkingsdichtheid heeft.quote:Op woensdag 9 september 2015 22:16 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
De meeste emigranten vertrekken vanwege het gebrek aan ruimte en de multikul. 500 mensen per vierkante kilometer opgepropt in dit kleine landje, met open grenzen en mensen die roepen dat nog wel meer bij kan, is de reden dat je geen mooi huis kunt vinden met een normaal inkomen.
De EU houdt totaal geen rekening met bevolkingsdichtheid en dat alleen al is de reden om die verdeelsleutel naar de prullenbak te verwijzen. Alle landen met meer dan 200 mensen per vierkante kilometer zouden sowieso niemand meer toe moeten laten.
Of je hebt gewoon de verkeerde studie gekozen.quote:Op woensdag 9 september 2015 22:14 schreef Igen het volgende:
[..]
Hoi, ik ben zelf geëmigreerd. Omdat het zowat onmogelijk is om ergens een vaste baan op niveau en een beetje een leuk huis te vinden. Maar dat heeft verder niks met "multikul" te maken. Dat zijn problemen die de Nederlanders helemaal zelf veroorzaakt hebben en niet of nauwelijks willen oplossen.
Nee, het echt lariekoek dat er in Nederland geen plek meer zou zijn. Ik ga daar nu niet een hele discussie over beginnen, maar het is de woningmarkt die voor verkeerde regulering compleet verziekt is, en organisaties zoals het IMF hebben daar ook voor de crisis al op gewezen, maar toen was het telkens "Waar bemoeien jullie je mee!?" en nu het fout is gegaan is er ook nauwelijks politieke wil om de woningmarkt eerlijker te maken en meer kansen te creëren voor mensen die flexibel nieuwe uitdagingen aan willen gaan.quote:Op woensdag 9 september 2015 22:16 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
De meeste emigranten vertrekken vanwege het gebrek aan ruimte en de multikul. 500 mensen per vierkante kilometer opgepropt in dit kleine landje, met open grenzen en mensen die roepen dat nog wel meer bij kan, is de reden dat je geen mooi huis kunt vinden met een normaal inkomen.
Nee, dat was de PvdA. Cohen met name, en daarvoor al had Kok zo zijn tactieken. VVD en CDA huilen lekker mee met de rechtse media, maar feitelijk doen ze er niks tegen omdat ze maar wat blij zijn met al die extra arbeidskrachten die eerst nog even helpen de PvdA kroonjuwelen zoals sociale zekerheid en sociale woningbouw 'onhoudbaar' maken.quote:Op woensdag 9 september 2015 22:07 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Omdat toch nog een heel klein beetje ontmoedigingsbeleid is, ingevoerd door VVD/CDA-coalities.
Kijk, dit is dus precies wat ik bedoel. In Duitsland zijn ze trots op de laagste werkloosheid en de meeste openstaande vacatures ooit, en behoudend-bang Nederland is trots op voorzieningen die een slechte situatie in het land toch nog wat draaglijker maken.quote:Op woensdag 9 september 2015 22:24 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, dat was de PvdA. Cohen met name, en daarvoor al had Kok zo zijn tactieken. VVD en CDA huilen lekker mee met de rechtse media, maar feitelijk doen ze er niks tegen omdat ze maar wat blij zijn met al die extra arbeidskrachten die eerst nog even helpen de PvdA kroonjuwelen zoals sociale zekerheid en sociale woningbouw 'onhoudbaar' maken.
Dat van die woningmarkt ben ik met je eens. Gigantische scheefgroei is daarin ontstaan. Nog een puntje waaraan onze 'leiders' mogen werken.quote:Op woensdag 9 september 2015 22:24 schreef Igen het volgende:
[..]
Nee, het echt lariekoek dat er in Nederland geen plek meer zou zijn. Ik ga daar nu niet een hele discussie over beginnen, maar het is de woningmarkt die voor verkeerde regulering compleet verziekt is, en organisaties zoals het IMF hebben daar ook voor de crisis al op gewezen, maar toen was het telkens "Waar bemoeien jullie je mee!?" en nu het fout is gegaan is er ook nauwelijks politieke wil om de woningmarkt eerlijker te maken en meer kansen te creëren voor mensen die flexibel nieuwe uitdagingen aan willen gaan.
Nederland lijkt gekaapt door de fractie "Ik heb het best goed en ben bang dat het straks minder wordt, dus wil ik me achter de dijk verschansen tegen enge bedreigingen" maar daarmee worden de kansen voor "mensen die hard werken en ondernemers", zoals jij het noemt, natuurlijk alleen maar minder.
Minister Verdonk. Zij pakte echt door. Ze voerde wel het door Cohen ingezette beleid uit. De PvdA-kabinetten daarna kwamen met de ene naar de andere pardonregelingen, met uitsluitend slecht nieuws (hoge kosten, uitkeringsafhankelijkheid, illegalen die de kluit hebben belazerd).quote:Op woensdag 9 september 2015 22:24 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, dat was de PvdA. Cohen met name, en daarvoor al had Kok zo zijn tactieken. VVD en CDA huilen lekker mee met de rechtse media, maar feitelijk doen ze er niks tegen omdat ze maar wat blij zijn met al die extra arbeidskrachten die eerst nog even helpen de PvdA kroonjuwelen zoals sociale zekerheid en sociale woningbouw 'onhoudbaar' maken.
Nederland is in alle opzichten vol.quote:Op woensdag 9 september 2015 22:24 schreef Igen het volgende:
[..]
Nee, het echt lariekoek dat er in Nederland geen plek meer zou zijn. Ik ga daar nu niet een hele discussie over beginnen, maar het is de woningmarkt die voor verkeerde regulering compleet verziekt is, en organisaties zoals het IMF hebben daar ook voor de crisis al op gewezen, maar toen was het telkens "Waar bemoeien jullie je mee!?" en nu het fout is gegaan is er ook nauwelijks politieke wil om de woningmarkt eerlijker te maken en meer kansen te creëren voor mensen die flexibel nieuwe uitdagingen aan willen gaan.
Nederland lijkt gekaapt door de fractie "Ik heb het best goed en ben bang dat het straks minder wordt, dus wil ik me achter de dijk verschansen tegen enge bedreigingen" maar daarmee worden de kansen voor "mensen die hard werken en ondernemers", zoals jij het noemt, natuurlijk alleen maar minder.
Nederland is zelfs 1 vd dichtstbevolkte landen ter wereld. En het is hier inderdaad erg druk: op de wegen, in de treinen, op de parkeerplaatsen etc etc. Gelukkig woon ik zelf op de Veluwe, hier kun je gelukkig met 10 minuten fietsen middenin de bossen zitten waar je letterlijk geen mens hoort.quote:Op woensdag 9 september 2015 22:28 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Verdonk
[..]
Nederland is in alle opzichten vol.
Je kunt niet meer mooi vrijstaand wonen (zonder multimodaal inkomen), niet meer doorrijden, overal zijn mensen, geen natuur, amper wilde dieren. Er is nog wat grasland hier en daar, maar omdat maar als argument te gebruiken dat het land niet vol is, is waanzin. Nederland is - afgezien van dwergstaten - het dichtstbevolkte land van Europa.
Het is dan ook lang geleden dat wij trots konden zijn op de werkgelegenheid.quote:Op woensdag 9 september 2015 22:26 schreef Igen het volgende:
[..]
Kijk, dit is dus precies wat ik bedoel. In Duitsland zijn ze trots op de laagste werkloosheid en de meeste openstaande vacatures ooit, en behoudend-bang Nederland is trots op voorzieningen die een slechte situatie in het land toch nog wat draaglijker maken.
Zelfs op de Veluwe hoor je altijd wel een weg in de verte. Als je op een mooie zondag naar de Veluwe gaat dan kun je over de koppen lopen. De Veluwe is een parkje in vergelijking met wat je aan bossen in bijvoorbeeld Polen ziet, een land met een veel evenwichter bevolkingsdichtheid.quote:Op woensdag 9 september 2015 22:30 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Nederland is zelfs 1 vd dichtstbevolkte landen ter wereld. En het is hier inderdaad erg druk: op de wegen, in de treinen, op de parkeerplaatsen etc etc. Gelukkig woon ik zelf op de Veluwe, hier kun je gelukkig met 10 minuten fietsen middenin de bossen zitten waar je letterlijk geen mens hoort.
De Partij van de Arbeid zou zich dan in de eerste plaats daarmee bezig moeten houden ipv. met de 'kroonjuwelen' die jij net noemde.quote:Op woensdag 9 september 2015 22:31 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het is dan ook lang geleden dat wij trots konden zijn op de werkgelegenheid.
Daarom ga ik ook niet in het weekend de bossen in, maar vaak op een andere dag. Je komt hier trouwens ook overdag gewoon herten en wilde zwijnen tegen hoor, met wat geluk.quote:Op woensdag 9 september 2015 22:32 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Zelfs op de Veluwe hoor je altijd wel een weg in de verte. Als je op een mooie zondag naar de Veluwe gaat dan kun je over de koppen lopen. De Veluwe is een parkje in vergelijking met wat je aan bossen in bijvoorbeeld Polen ziet, een land met een veel evenwichter bevolkingsdichtheid.
Om op de Veluwe groot wild te zien, gingen we vroeger in camouflerende kleding 's avonds laat het bos in en dan was je blij met een reetje. In Polen loop ik de edelherten bijna letterlijk tegen het lijf, middenop de dag. De Veluwe is echt niet serieus te nemen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |