abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 10 september 2015 @ 14:35:10 #151
11697 Junkie
VideoFreak :)
pi_155973239
De GoldenMaster van iOS9 werkt wel weer vlotter op een iPhone 6.

Safari seems snappier... :P
pi_155973581
quote:
7s.gif Op donderdag 10 september 2015 14:12 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Met de noot dat ik geen van beide zou halen want ik heb het niet nodig. Heb genoeg aan een pc thuis + smartphone voor onderweg.
Tss gaaaaay!!!!
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 10 september 2015 @ 15:04:41 #153
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_155973826
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 12:25 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Klopt. Dus niet iedereen heeft 128GB nodig. Maar anno 2015 (en doorgetrokken in 2016), is er geen enkele reden waarom je je instapmodel 16GB geheugen moet geven, terwijl ELKE andere fabrikant voor een lagere prijs 32GB standaard weet te bieden. Het kost geen drol extra, maar biedt de basisgebruiker wel extra veelzijdigheid. De enige reden om dat te doen, is om klanten te pushen naar het duurdere 64GB model.
Eens. Ik heb geen 64GB nodig, 32GB is prima voor mij. Maar 16GB is te kort. Bij de 5S moest ik al een stap omhoog, en de enige reden om 16GB te houden vanaf de 6 en de 32 eruit te schrappen is inderdaad om deze enige reden. Het is dat ik een dochter heb die ik mijn 5s wil doorgeven anders had ik een generatie overgeslagen.
  donderdag 10 september 2015 @ 15:10:32 #154
230788 n8n
Pragmatisch
pi_155973944
Damn m’n 2011 Macbook is way sneller dan ooit tevoren met El Capitain. Dit is weer 10.4 snelheid maar dan incluis fancy animaties.
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
pi_155973996
T-Mobile gaat waarschijnlijk ook een iPhone Upgrade Programma introduceren, ieder jaar een nieuwe iPhone _O_

quote:
Eén Nederlandse provider is er in ieder geval heel duidelijk over: T-Mobile. Woordvoerster Kathleen Loods zegt:

"Wij zijn er uiteraard mee bezig, maar we hebben nog geen definitieve keuzes gemaakt. We zijn het aan het voorbereiden, maar kunnen nog niet zeggen hoe het eruit komt te zien."
http://www.iculture.nl/iphone-upgrade-plan-wat-is-het/
SOONY
  Redactie Games donderdag 10 september 2015 @ 16:40:57 #156
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_155976301
iPhone 6S 64GB wilde ik voor gaan. Ik weet dat de Euro ten opzichte van de dollar wat in waarde gedaald is maar ¤849,- man man man, wat een geld..

Het is dat ik nu goedkoop Sim-only heb, maar het is nog steeds verdomd veel.

[ Bericht 12% gewijzigd door Mr.Noodle op 10-09-2015 17:01:10 ]
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  donderdag 10 september 2015 @ 16:57:41 #157
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_155976777
quote:
14s.gif Op donderdag 10 september 2015 15:10 schreef n8n het volgende:
Damn m’n 2011 Macbook is way sneller dan ooit tevoren met El Capitain. Dit is weer 10.4 snelheid maar dan incluis fancy animaties.
Waar ligt dat aan, denk je?

Draait El Capitan op dezelfde Macs die ook Yosemite draaien?
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_155976929
Ik pleur het er ook op, wil weten of de WiFi problemen zijn opgelost
  donderdag 10 september 2015 @ 17:09:16 #159
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_155977056
Hoe werkt dit met Apple eigenlijk? Kan iedereen zomaar tester van nieuwe beta's worden, zoals bij Windows? Moet hier voor betaald worden?

Moet er voor nieuwe releases van OSX worden bijbetaald, net als dat voorheen het geval was?
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_155977112
quote:
15s.gif Op donderdag 10 september 2015 16:40 schreef Mr.Noodle het volgende:
iPhone 6S 64GB wilde ik voor gaan. Ik weet dat de Euro ten opzichte van de dollar wat in waarde gedaald is maar ¤849,- man man man, wat een geld..

Het is dat ik nu goedkoop Sim-only heb, maar het is nog steeds verdomd veel.
Tja, ik wil een nieuwe abbo afsluiten. Voor een 6S 64Gb betaal ik ¤55,- per maand en ¤150,- voor het toestel.

Als ik een 5S neem dan betaal ik ¤32,50 per maand een geen kosten voor het toestel. Voor mij is de keuze snel gemaakt.
pi_155977237
quote:
Apple's new 12.9-inch iPad Pro has 4GB of RAM, doubling iPad Air 2

Apple's new iPad Pro may have 4 gigabytes of RAM, the most ever for an iOS device, Adobe inadvertently revealed in a press release, which has since been edited to remove the claim.
pi_155977460
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 13:52 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Eerder een Surface RT kopie met de goodies van de Pro. Ergo: drie keer niks. Want iOS apps en geen volwaardig OSX. Jeuj, fatsoenlijke Office en Adobe apps voor een extra grote iPad. Voor een prijs waarbij je een Surface Pro 3/4 straks kan fixen, die wel een echte 2-in-1 is.
Het punt met de Surface Pro is precies dat: het wil een 2-in-1 zijn, waardoor het beiden net niet is. De iPad Pro heeft deze identiteitscrisis niet: het is een iPad, alleen dan met een groter scherm en net wat extra functionaliteit. En net als elke andere iPad zal de functionaliteit vooral het consumeren van media zijn, hoe erg Apple ook hamert op de productiviteit in de Keynote.

De iPad Pro pretendeert geen MacBook te zijn en kan zich daarom richten op het maximaliseren van de potentie van een tablet met mobiel os. Sure, voor een apparaat dat op iOS draait en niet een "volwaardig" besturingssysteem, is het behoorlijk aan de prijs. Maar het succes van de iPad heeft bewezen dat een mobiel besturingssysteem voor veel mensen prima volstaat. De iPad Pro voegt daar extra functionaliteit aan toe, waardoor deze alleen nog maar een beter complementair apparaat wordt naast een desktop/laptop.

De Surface Pro probeert een laptop te vervangen en een alles-in-een oplossing te zijn. Hierdoor is hij zowel als laptop als voor tabletgebruik beperkter dan het geval is wanneer je twee verschillende apparaten hebt.

Ja, het is duurder, maar ik houd mijn laptop en neem er een iPad pro bij. Ik heb een Windows tablet en dat is het toch net niet. Net zoals een OS X tablet meer gekut oplevert dan gemak biedt.
  donderdag 10 september 2015 @ 17:34:56 #163
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_155977696
mijn ipad 2 is ook op het einde, dat ding houd het nog een half uur vol op batterij en is rete traag.

goed excuus om in november de ipad pro te kopen
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  donderdag 10 september 2015 @ 17:36:27 #164
230788 n8n
Pragmatisch
pi_155977744
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 16:57 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Waar ligt dat aan, denk je?

Draait El Capitan op dezelfde Macs die ook Yosemite draaien?
Optimalisatie, net als de Snow Leopard update indertijd. De installatievoorwaarden zijn hetzelfde gebleven.
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
pi_155977764
Ik wil nog even afwachten of de iPad Mini 4 2gb RAM heeft. Indien dit zo is dan ga ik er ook eentje kopen.

Mooie aanvulling van mijn rMBP & iPhone 6 Plus :)
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_155978364
Er werd iets gezegd over een nieuwe batterij met waterstofcel. Is die nog niet in iPhone 6s geïmplementeerd ?
  donderdag 10 september 2015 @ 18:04:44 #167
389307 1marcelfilms
(permanent verbannen)
pi_155978444
klacht uit eerdere topic

quote:
Gvd ze hadden bij ios 6 moeten stoppen net als de ipad 1 die bij ios 5 al gestopt is.
nu komt er nog ios 9 voor de ipad 2 :') :') :') :')
http://www.macrumors.com/(...)e-date-september-16/

dat word echt trage shit
vroeger was alles beter
ìk_vôél_më_èëñzâám_ën_ållêén_v­ándàâg_wïl_ìemånd_mêt_mê_präté­ñ
pi_155978552
quote:
1s.gif Op donderdag 10 september 2015 17:25 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Het punt met de Surface Pro is precies dat: het wil een 2-in-1 zijn, waardoor het beiden net niet is. De iPad Pro heeft deze identiteitscrisis niet: het is een iPad, alleen dan met een groter scherm en net wat extra functionaliteit. En net als elke andere iPad zal de functionaliteit vooral het consumeren van media zijn, hoe erg Apple ook hamert op de productiviteit in de Keynote.

De iPad Pro pretendeert geen MacBook te zijn en kan zich daarom richten op het maximaliseren van de potentie van een tablet met mobiel os. Sure, voor een apparaat dat op iOS draait en niet een "volwaardig" besturingssysteem, is het behoorlijk aan de prijs. Maar het succes van de iPad heeft bewezen dat een mobiel besturingssysteem voor veel mensen prima volstaat. De iPad Pro voegt daar extra functionaliteit aan toe, waardoor deze alleen nog maar een beter complementair apparaat wordt naast een desktop/laptop.

De Surface Pro probeert een laptop te vervangen en een alles-in-een oplossing te zijn. Hierdoor is hij zowel als laptop als voor tabletgebruik beperkter dan het geval is wanneer je twee verschillende apparaten hebt.

Ja, het is duurder, maar ik houd mijn laptop en neem er een iPad pro bij. Ik heb een Windows tablet en dat is het toch net niet. Net zoals een OS X tablet meer gekut oplevert dan gemak biedt.
Goede vergelijking, je hebt vast ook geen Surface.

Surface Pro 3 (en nu zijn we al helemaal benieuwd naar de pro 4) heeft net als de iPad een hoge bouwkwaliteit, goed en scherp scherm, goede accuduur en prima vormfactor. Daarentegen draait Surface Windows 10 met de daarbij horende mogelijkheden, maar ook de mogelijkheid om apps te draaien (en met project astoria en die ander binnenkort ook iOS apps), een beter toetsenbord (groter en niet zo'n rare stof maar echt toetsen + dat extra 'hoekje', een standaard met meerdere standjes, volwaardige usb, micro-sd lezer en de mogelijkheid als volwaardige pc te gebruiken i.c.m. dock.

Ergo, Apple realiseert alle features die door Microsoft al zijn doorontwikkeld naar aanleiding van de ervaring in de Surfacereeks. Voorbeelden:

- Touchcover wordt niet meer geproduceerd want werkt niet helemaal: Apple maakt een combi van touch en typecover, ook met zo'n rare stof
- Pro 3 heeft een traploze standaard als evolutie op de standaard van de pro 2/surface 2 etc.: Apple maakt een standaard die maar op één manier werkt
- Toetsenbord is erg klein omdat de helft van de flap als standaard dient.

Al met al kun je beter een surface pro 3, danwel surface pro 4 kopen dan die pro van Apple want het is eigenlijk net helemaal niets.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  donderdag 10 september 2015 @ 18:13:42 #169
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_155978595
Er was net een nieuwsbericht over adblockers voor de iPhone op het NOS journaal. Ik heb er eigenlijk nooit zo over nagedacht maar dat lijkt me wel ideaal. Hebben mensen hier tips over een goede adblocker voor de iPhone?
pi_155978743
quote:
7s.gif Op donderdag 10 september 2015 18:11 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Goede vergelijking, je hebt vast ook geen Surface.

Surface Pro 3 (en nu zijn we al helemaal benieuwd naar de pro 4) heeft net als de iPad een hoge bouwkwaliteit, goed en scherp scherm, goede accuduur en prima vormfactor. Daarentegen draait Surface Windows 10 met de daarbij horende mogelijkheden, maar ook de mogelijkheid om apps te draaien (en met project astoria en die ander binnenkort ook iOS apps), een beter toetsenbord (groter en niet zo'n rare stof maar echt toetsen + dat extra 'hoekje', een standaard met meerdere standjes, volwaardige usb, micro-sd lezer en de mogelijkheid als volwaardige pc te gebruiken i.c.m. dock.

Ergo, Apple realiseert alle features die door Microsoft al zijn doorontwikkeld naar aanleiding van de ervaring in de Surfacereeks. Voorbeelden:

- Touchcover wordt niet meer geproduceerd want werkt niet helemaal: Apple maakt een combi van touch en typecover, ook met zo'n rare stof
- Pro 3 heeft een traploze standaard als evolutie op de standaard van de pro 2/surface 2 etc.: Apple maakt een standaard die maar op één manier werkt
- Toetsenbord is erg klein omdat de helft van de flap als standaard dient.

Al met al kun je beter een surface pro 3, danwel surface pro 4 kopen dan die pro van Apple want het is eigenlijk net helemaal niets.
Laat me raden: jij hebt de Surface Pro 3? :P Ik heb de Razer Edge Pro, die op papier meer kracht en veelzijdigheid biedt dan de SP3, maar in de prakijk vooral leuk is als mediacenter en voor emulators.

De SP3 is leuk voor laptop gebruik, maar niet ideaal voor touch based gebruik, simpelweg omdat Windows dat niet is. Ook Windows 10 niet. Dit verschilt van interface optimalisatie tot kleine ergernissen, zoals poker applicaties waarbij je dubbel op het scherm moet tikken voor 1 klik. Daarnaast ga je voorbij aan mijn punt:

- Het toetsenbord kan mij gestolen worden. No way dat ik 170 euro uit ga geven voor een stoffen toetsenbord wanneer een bluetooth toetsenbord van drie tientjes volstaat (en in veel gevallen zelfs beter werkt).

- Bij mijn tablet-gebruik wil ik het toetsenbord juist zo min mogelijk gebruiken. Als ik lange documenten moet typen, pak ik mijn laptop wel, die ten alle tijden een betere ervaring biedt met typen.

- Voor 3 euro heb ik bij de Action een tablet standaard gekocht die ook verstelbaar is en prima werkt. Dat is voor mij dus niet bepaald een doorslaggevend argument bij een tablet van vele honderden euro's. En nogmaals: mijn tabletgebruik is juist zo dat ik hem vaker in mijn handen heb dan op een bureau neerzet.

- Alle argumenten die jij aandraagt wijzen op het gebruiken van je tablet als laptop. Ik heb al een goede laptop, ik heb geen tablet nodig die een inferieure laptop-ervaring biedt. Ik wil een tablet die een tablet-ervaring biedt: ik wil boeken, comics en documenten kunnen lezen op een mooi, groot en scherp scherm, ik wil in bed een film kunnen kijken, en ik wil documenten kunnen maken en bewerken op de momenten dat ik mijn laptop niet mee neem. Ik wil af en toe een leuke casual game spelen, het nieuws lezen en Cracked-artikelen bijhouden.

Sure, dat kan op de SP3 ook allemaal. Maar een 3:2 beeldverhouding werkt veel minder voor portrait gebruik dan de 4:3 verhouding van de iPad, de resolutie is minder, de tablet is dikker en (iets) zwaarder en de SP3 is duurder dan de 128GB iPad Pro die ik wil gaan kopen. Alles wat ik met een tablet wil gaan doen, doet de iPad Pro beter dan de SP3. En alles wat de SP3 beter doet, doet mijn laptop weer stukken beter.

Ik wil geen vlees noch vis-apparaat. Ik wil gewoon dedicated apparaten.
pi_155978909
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 18:23 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Laat me raden: jij hebt de Surface Pro 3? :P Ik heb de Razer Edge Pro, die op papier meer kracht en veelzijdigheid biedt dan de SP3, maar in de prakijk vooral leuk is als mediacenter en voor emulators.

De SP3 is leuk voor laptop gebruik, maar niet ideaal voor touch based gebruik, simpelweg omdat Windows dat niet is. Ook Windows 10 niet. Dit verschilt van interface optimalisatie tot kleine ergernissen, zoals poker applicaties waarbij je dubbel op het scherm moet tikken voor 1 klik. Daarnaast ga je voorbij aan mijn punt:

- Het toetsenbord kan mij gestolen worden. No way dat ik 170 euro uit ga geven voor een stoffen toetsenbord wanneer een bluetooth toetsenbord van drie tientjes volstaat (en in veel gevallen zelfs beter werkt).

- Bij mijn tablet-gebruik wil ik het toetsenbord juist zo min mogelijk gebruiken. Als ik lange documenten moet typen, pak ik mijn laptop wel, die ten alle tijden een betere ervaring biedt met typen.

- Voor 3 euro heb ik bij de Action een tablet standaard gekocht die ook verstelbaar is en prima werkt. Dat is voor mij dus niet bepaald een doorslaggevend argument bij een tablet van vele honderden euro's. En nogmaals: mijn tabletgebruik is juist zo dat ik hem vaker in mijn handen heb dan op een bureau neerzet.

- Alle argumenten die jij aandraagt wijzen op het gebruiken van je tablet als laptop. Ik heb al een goede laptop, ik heb geen tablet nodig die een inferieure laptop-ervaring biedt. Ik wil een tablet die een tablet-ervaring biedt: ik wil boeken, comics en documenten kunnen lezen op een mooi, groot en scherp scherm, ik wil in bed een film kunnen kijken, en ik wil documenten kunnen maken en bewerken op de momenten dat ik mijn laptop niet mee neem. Ik wil af en toe een leuke casual game spelen, het nieuws lezen en Cracked-artikelen bijhouden.

Sure, dat kan op de SP3 ook allemaal. Maar een 3:2 beeldverhouding werkt veel minder voor portrait gebruik dan de 4:3 verhouding van de iPad, de resolutie is minder, de tablet is dikker en (iets) zwaarder en de SP3 is duurder dan de 128GB iPad Pro die ik wil gaan kopen. Alles wat ik met een tablet wil gaan doen, doet de iPad Pro beter dan de SP3. En alles wat de SP3 beter doet, doet mijn laptop weer stukken beter.

Ik wil geen vlees noch vis-apparaat. Ik wil gewoon dedicated apparaten.
Resolutie is natuurlijk marginaal beter. SP is duurder, maar je hebt het over een dikke i5 of i7 ipv een veredelde smartphone cpu.

De iPad pro profileert zich als een device waar je alle mee kan en dus als vervanging van je laptop. SP3 kan vrijwel alles beter. Veel plezier met je filmpje kijken met dat ding in je hand of in een waardeloze aftermarket standaard. Een Surface pro 3 is echt zoveel meer dan die nieuwe iPad.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_155979673
quote:
7s.gif Op donderdag 10 september 2015 18:32 schreef Boterbartje het volgende:
Resolutie is natuurlijk marginaal beter. SP is duurder, maar je hebt het over een dikke i5 of i7 ipv een veredelde smartphone cpu.
Ik heb nu ook een tablet met een "dikke" i7. En dan blijft de vraag: waar in mijn gebruik ga ik dat merken?
quote:
De iPad pro profileert zich als een device waar je alle mee kan en dus als vervanging van je laptop. SP3 kan vrijwel alles beter. Veel plezier met je filmpje kijken met dat ding in je hand of in een waardeloze aftermarket standaard. Een Surface pro 3 is echt zoveel meer dan die nieuwe iPad.
Klopt. Maar zoals ik aangaf: voor mijn gebruik is de Surface Pro 3 nergens beter dan de iPad Pro, ook al is hij op papier veelzijdiger:

- Minder scherm
- Minder bruikbare beeldverhouding
- Dikker
- Zwaarder
- Mindere accuduur
- Minder toegankelijk voor consumeren van media, en minder toegankelijk in gebruik overall
- Duurder

Een tablet moet toegankelijk, makkelijk in gebruik zijn en een accu hebben die lang mee gaat. Een tablet moet een apparaat zijn dat je dagenlang kunt laten liggen, maar dat klaar is om te gaan zodra je hem oppakt. Een tablet is een complementair apparaat, een luxeproduct.

De Surface Pro 3 is een heel mooi apparaat, met indrukwekkende specificaties voor zijn form factor. Maar het is geen ideale tablet, en geen goede laptop. Het is de typische jack of all trades, master of none: het is een betere tablet dan mijn laptop en een betere laptop dan mijn tablet. Maar in beide gevallen is dat het beste compliment dat ik het kan geven.

Is het de beste keuze als je op zoek bent naar een laptop? Nee. Daarvoor is hij toch te beperkt.
Is het de beste keuze als je op zoek bent naar een tablet? Nee. Daarvoor is hij te duur.
Is het de beste keuze als je op zoek bent naar een tablet en laptop in een enkel apparaat? Absoluut. De SP3 heeft een indrukwekkende bouwkwaliteit, is compact, heeft een mooi scherm, en is krachtig genoeg om 90% van de dingen die je op een fullsized laptop doet te doen. Maar het is, meer nog dan de iPad Pro, een niche product dat meer geld kost en minder kan dan de alternatieven die zich op specifiek gebruik richten (een laptop en een tablet).

De SP3 met toetsenbord en 256GB geheugen (wat voor mij het minimum is voor een laptop), kost je meer dan een goede laptop met een iPad Air 2 erbij. En het biedt bij lange na niet de ervaring die die combinatie je biedt.

De iPad Pro zal dat ook niet doen. Maar daarvoor koop ik ook geen iPad.
pi_155983193
de tering wat snel dat el capitan _O_
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 10 september 2015 @ 23:16:19 #174
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_155987864
Ze hebben trouwens niet gezegd dat de ATV ook een homekit hub wordt toch?
pi_155991606
Adobe slip-up suggests iPad Pro comes with 4GB of RAM
http://arstechnica.com/ap(...)mes-with-4gb-of-ram/
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')