abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155942173
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 09:57 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Niemand had het in de gaten anders was hij wel gedwongen opgenomen. Het is natuurlijk niet alleen zijn familie die hij een streek levert, voor heel cultureel Nederland is het een enorm verlies.
een streek leveren?
én pertinent onwaar wat je schrijft :)
...
pi_155942222
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2015 10:06 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Ja, zit echt in de familie. Dan is het ook zo'n vicieuze cirkel: je hebt er genetische aanleg voor, maar als je vader (in Zwagermans geval) een zelfmoordpoging doet is dat een enorme trigger. Dus voor zijn kinderen nu...
Klopt. :{ Voor hen wordt de kans nu ook groter.
pi_155942228
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2015 10:07 schreef sacha het volgende:

[..]

een streek leveren?
én pertinent onwaar wat je schrijft :)
Het is terecht dat nabestaanden boos worden vond hij toch zelf? Ik ben eigenlijk ook best boos aan het worden dat hij er niet meer is. Misschien besefte hij te weinig dat hij veel mensen vreugde schonk met zijn mooie analyses over kunst, over zelfmoord, over alles en nog wat. In dat programma De Kist zegt hij dat het voor hem voldoende is als na zijn dood zijn vrouw en kinderen vinden dat hij een goede echtgenoot en vader is geweest, maar hij zegt niets over wat hij betekent voor nog veel meer mensen.
http://www.npo.nl/de-kist/22-02-2015/VPWON_1236100
  woensdag 9 september 2015 @ 10:10:33 #154
11682 Moonah
Jolie femme
pi_155942237
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2015 09:48 schreef -Strawberry- het volgende:

Hoor net dat hij zelfmoord niet zag als iets ergs maar als een oplossing voor als niets anders werkt.
Hij noemde zelfmoord een 'troostgedachte'.

Triest dat hij de ze troost nodig heeft gehad. :{

En zeer triest hoe in dit topic door sommigen wordt ge-/veroordeeld.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_155942240
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 09:57 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Niemand had het in de gaten anders was hij wel gedwongen opgenomen. Het is natuurlijk niet alleen zijn familie die hij een streek levert, voor heel cultureel Nederland is het een enorm verlies.
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 10:09 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Het is terecht dat nabestaanden boos worden vond hij toch zelf? Ik ben eigenlijk ook best boos aan het worden dat hij er niet meer is. Misschien besefte hij te weinig dat hij veel mensen vreugde schonk met zijn mooie analyses over kunst, over zelfmoord, over alles en nog wat. In dat programma De Kist zegt hij dat het voor hem voldoende is als na zijn dood zijn vrouw en kinderen vinden dat hij een goede echtgenoot en vader is geweest, maar hij zegt niets over wat hij betekent voor nog veel meer mensen. Waardeloze interviewer trouwens.
Nu denk je aan iedereen behalve aan hem.

[ Bericht 42% gewijzigd door #ANONIEM op 09-09-2015 10:12:08 ]
  woensdag 9 september 2015 @ 10:11:02 #156
11682 Moonah
Jolie femme
pi_155942243
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 10:09 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Het is terecht dat nabestaanden boos worden vond hij toch zelf? Ik ben eigenlijk ook best boos aan het worden dat hij er niet meer is. Misschien besefte hij te weinig dat hij veel mensen vreugde schonk met zijn mooie analyses over kunst, over zelfmoord, over alles en nog wat.
WTF! :D
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_155942263
quote:
10s.gif Op woensdag 9 september 2015 10:10 schreef Hexx. het volgende:

[..]

Nu denk je aan iedereen behalve aan hem.
Hahaha voor heel nederland is het een verlies zegt hij. Heel Nederland in rep en roer jajaa!!
pi_155942288
quote:
10s.gif Op woensdag 9 september 2015 10:12 schreef Rucola het volgende:

[..]

Hahaha voor heel nederland is het een verlies zegt hij. Heel Nederland in rep en roer jajaa!!
Voor heel cultureel Nederland. Niet voor jou dus. Ik ben een zij.
pi_155942321
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 10:13 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Voor heel cultureel Nederland. Niet voor jou dus. Ik ben een zij.
Hahahaha, jij spoort niet vlg mij
pi_155942325
De onwetendheid over ziektes als depressie bij sommige mensen vind ik best schrijnend.. Het brein is ook gewoon een orgaan, dat bestaat uit verschillende neurologische structuren. Deze structuren werken allemaal samen om iemand te laten functioneren. In sommige gevallen, door bijvoorbeeld trauma of stress kunnen deze structuren verstoord raken, waardoor de structuren niet precies doen wat ze zouden moeten doen. Het gevolg hiervan is dat iemand bijvoorbeeld een depressie of burn-out krijgt.

De focus bij de behandeling en uitleg zou moeten liggen bij het aanpakken van de hersenstructuren om deze mensen weer gezond te krijgen. Simpelweg zeggen dat ze zich niet moeten aanstellen en gewoon verder moeten leven gaat het onderliggende probleem in het brein niet oplossen..

De illusie die mensen die niet ziek zijn vaak hebben is dat we met ons bewustzijn een grote controle hebben over het gedrag van het brein. Deze mate van controle is in de werkelijkheid niet tot nauwelijks aanwezig, het gedrag van het brein stuurt juist ons bewustzijn.
pi_155942328
Geen idee of deze al geplaatst is maar het blijft macaber:

quote:
Joost Zwagerman heeft zijn dood dramatisch ingeleid. Bij radio 4 waar hij dinsdagavond had moeten verschijnen had hij een lijst met verzoeknummers ingediend: allen hadden betrekking op de dood.
De programmamakers van Radio 4 zaten op de komst van Joost Zwagerman te wachten dat om 22.30 zou beginnen. Toen hij niet kwam bekeken de programmamakers zijn wensenlijst nog een keer.
Zwagerman koos voor Media Vita in morte sumus, een lied uit het begin van het vorige millennium. Vertaald uit het Latijn betekent dit: Midden in het leven zijn wij met de dood omvangen.
Op Zwagermans lijstje stond ook Aussi bas que le silence, een langzaam mineur-muziekstuk van de donkerste toonsoort uit Francis Poulenc’s Figure humaine, gebaseerd op teksten van de surrealistische dichter Paul Éluard. In dit stuk passeren dood, duisternis en gif de revue.
De betekenis van Philip Glass’ Closing spreekt voor zich: afsluiting of beëindiging.
Zwagerman vroeg de radiomakers ook om ‘Der Tod und das Mädchen’ (De dood en het meisje) van Franz Schubert op te zetten. De componist schreef het stuk aan het einde van de achttiende eeuw, een periode waarin dood en ziekte het alledaagse leven in zijn greep hield.
Matthijs van Nieuwkerk maakte bij Jeroen Pauw geëmotioneerd bekend dat Zwagerman eerder op de avond ook te gast had moeten zijn bij De wereld draait door, maar niet kwam opdagen.
Bron Telegraaf
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_155942353
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 10:16 schreef TheVulture het volgende:
[ code verwijderd ]

Bron Telegraaf
Hij wist het al dat hij het ging doen denk ik dan.
pi_155942363
quote:

[..]

Bron Telegraaf
Naar.
pi_155942399
quote:

[..]

Bron Telegraaf
Beetje een verheerlijking van de dood, lijkt het wel.
  woensdag 9 september 2015 @ 10:28:58 #165
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_155942560
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 10:16 schreef pompoen20 het volgende:
De onwetendheid over ziektes als depressie bij sommige mensen vind ik best schrijnend.. Het brein is ook gewoon een orgaan, dat bestaat uit verschillende neurologische structuren. Deze structuren werken allemaal samen om iemand te laten functioneren. In sommige gevallen, door bijvoorbeeld trauma of stress kunnen deze structuren verstoord raken, waardoor de structuren niet precies doen wat ze zouden moeten doen. Het gevolg hiervan is dat iemand bijvoorbeeld een depressie of burn-out krijgt.
Dit argument slaat dan ook weer nergens op en komt steeds naar boven in dit topic. Wat maakt het nou uit als hij een een psychologische aandoening had of niet. Ben je van alles vrijgesteld als je opeens iets aan je brain heb? Zelfmoord is en blijft nooit de uitweg. Hoe kan ik als persoon die er buiten staat het nou erg vinden dat iemand zelfmoord pleegt? De verhalen die nu naar boven komen wou hij niet ongemerkt dood gaan en was hij naar mijn idee gewoon bang voor de onverwachte dood. Hoe kan je de onverwachte dood ter lijf gaan? Juist; egoïstisch het heft in eigen hand nemen.
pi_155942623
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 10:28 schreef xzaz het volgende:

[..]

Dit argument slaat dan ook weer nergens op en komt steeds naar boven in dit topic. Wat maakt het nou uit als hij een een psychologische aandoening had of niet. Ben je van alles vrijgesteld als je opeens iets aan je brain heb? Zelfmoord is en blijft nooit de uitweg. Hoe kan ik als persoon die er buiten staat het nou erg vinden dat iemand zelfmoord pleegt? De verhalen die nu naar boven komen wou hij niet ongemerkt dood gaan en was hij naar mijn idee gewoon bang voor de onverwachte dood. Hoe kan je de onverwachte dood ter lijf gaan? Juist; egoïstisch het heft in eigen hand nemen.
Waarom is zelfmoord nooit een uitweg? Bij bepaald (fysiek) lijden is het zelfs een legale optie. Je kiest er niet voor om geboren te worden. Waarom moet het leven beschermd worden alsof het heilig is, zelfs als dat leven een lijdensweg is?
pi_155942659
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2015 10:32 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Waarom is zelfmoord nooit een uitweg? Bij bepaald (fysiek) lijden is het zelfs een legale optie. Je kiest er niet voor om geboren te worden. Waarom moet het leven beschermd worden alsof het heilig is, zelfs als dat leven een lijdensweg is?
Exact. Hij wou gewoon zijn omgeving niet meer tot ''last'' zijn. Zo omschreef mijn vader ook zijn depressie.
  woensdag 9 september 2015 @ 10:34:17 #168
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_155942663
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2015 10:32 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Zelfmoord is niet gelijk aan euthanasie. Het resultaat is het zelfde maar de weg naar het resultaat niet.

quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 10:34 schreef alwaysonhold het volgende:

[..]

Exact. Hij wou gewoon zijn omgeving niet meer tot ''last'' zijn. Zo omschreef mijn vader ook zijn depressie.
En was hij ook echt zijn omgeving tot last?
pi_155942671
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 10:28 schreef xzaz het volgende:

[..]

Depressie is "gewoon" een ziekte met soms dodelijke afloop.
pi_155942696
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 10:34 schreef xzaz het volgende:

[..]

Zelfmoord is niet gelijk aan euthanasie. Het resultaat is het zelfde maar de weg naar het resultaat niet.

[..]

En was hij ook echt zijn omgeving tot last?
Nee, maar zo voelen mensen zich wel die er aan lijden. Snap het volkomen.
pi_155942729
quote:

[..]

Bron Telegraaf
Oef.... wtf.
Ik ken deze beste man niet, maar dit is toch wel heel bizar.
Hij moet dit dan toch wel dusdanig voorbereid hebben dat hij 100% zeker wist dat hij dood ging.
U MAD?
pi_155942742
quote:
3s.gif Op woensdag 9 september 2015 10:38 schreef de_boswachter het volgende:

Hij moet dit dan toch wel dusdanig voorbereid hebben dat hij 100% zeker wist dat hij dood ging.
Dat is vaak zo natuurlijk.
pi_155942763
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 10:34 schreef xzaz het volgende:

[..]

Nee, maar dat is een wettelijk, geen semantisch probleem.
pi_155942770
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 10:38 schreef TUFKAL het volgende:

[..]

natuurlijk of natuurlijk?
...
pi_155942779
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 10:38 schreef TUFKAL het volgende:

[..]

Integendeel. Honderd duizend pogingen per jaar, slechts 1 a 2 duizend die slagen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')