Mooi gezegd!quote:Op woensdag 9 september 2015 08:51 schreef Tomatenboer het volgende:
Dat komt omdat depressie een irrationele ziekte is. Het staat compleet los van zaken als rijkdom, beroemdheid, leeftijd enz.
Al kunnen nare omstandigheden wel een depressie triggeren.
Maar depressie nestelt in je hoofd en laat niet meer los ongeacht afkomst of positie in de maatschappij.
Daarom dat mensen die de meest vreselijke dingen overkomen soms gewoon gezond in hun hoofd zijn, maar mensen die van buitenaf alles lijken te bezitten het leven als ondraaglijk kunnen ervaren en de verantwoordelijkheden niet meer aankunnen.
Het wrange is dat iemand het vaak doet met het idee dat familie en kinderen beter af zijn zonder een depressieve vader. Irrationele gedachtes natuurlijk, maar dat iemand het puur zou doen voor zichzelf zonder rekening te houden met anderen is te simpel gedacht.quote:Op woensdag 9 september 2015 08:50 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Ik vind het stuitend dat deze man zijn vrouw en kinderen achterlaat in al hun verdriet, die niet hebben gevraagd om zijn zelfmoord. Het woord zegt al heel veel zelfmoord, doe je puur voor jezelf waarbij je geen rekening houdt met anderen. Als de man alleen was, niemand achterlaat, dan had ik er veel minder problemen mee, maar het idee dat zijn kinderen zonder vader mag gaan opgroeien, daar kan ik mij kwaad om maken.
Toch hele andere mentaliteit die mensen, veel 'sterker', kan ik - en veel anderen hier wss - nog wat van leren vind ik.quote:Op woensdag 9 september 2015 08:48 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Zelfmoord en depressies komen in derdewereldlanden net zo goed voor.
Heb je hem erover horen praten? En over z'n kinderen? Of ben je gewoon lekker ongeinformeerd je meninkje aan het spuien? Zo simpel is het nml allemaal echt niet.quote:Op woensdag 9 september 2015 08:50 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Ik vind het stuitend dat deze man zijn vrouw en kinderen achterlaat in al hun verdriet, die niet hebben gevraagd om zijn zelfmoord. Het woord zegt al heel veel zelfmoord, doe je puur voor jezelf waarbij je geen rekening houdt met anderen. Als de man alleen was, niemand achterlaat, dan had ik er veel minder problemen mee, maar het idee dat zijn kinderen zonder vader mag gaan opgroeien, daar kan ik mij kwaad om maken.
Vind het knap dat jij de mentaliteit denkt te kennen van depressieve mensen in een derdewereldland.quote:Op woensdag 9 september 2015 08:58 schreef Rucola het volgende:
[..]
Toch hele andere mentaliteit die mensen, veel 'sterker', kan ik - en veel anderen hier wss - nog wat van leren vind ik.
Heb het niet specifiek over depressieve mensen, maar gewoon over mensen in derdewereldlanden, zijn gewoon echt heel anders en wat sterker/harder.quote:Op woensdag 9 september 2015 09:00 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Vind het knap dat jij de mentaliteit denkt te kennen van depressieve mensen in een derdewereldland.
Nouja, als je psychisch gezond bent niet natuurlijk.quote:Op woensdag 9 september 2015 09:02 schreef Loekie1 het volgende:
Gelukkig zijn is een illusie en ongelukkig zijn is een illusie maar bij de eerste leef je voort en bij het laatste maak je er een eind aan.
Live is a dream covered by the sky.
En gewelddadiger, minder intelligent etc. Snap de meerwaarde niet voor de discussie om dat te benoemen. Overal heb je mensen die vatbaarder en minder vatbaar zijn voor psychische problemen. Of de mensen in een derdewereldland 'sterker' zijn (hoe je dat dan zou mogen definiëren en meten) durf ik niet te zeggen. PTSS komt daar bijvoorbeeld ook vaker voor.quote:Op woensdag 9 september 2015 09:02 schreef Rucola het volgende:
[..]
Heb het niet specifiek over depressieve mensen, maar gewoon over mensen in derdewereldlanden, zijn gewoon echt heel anders en wat sterker/harder.
Oh oke. Benoemen dat zelfmoorden daar voorkomen heeft ook niks te maken met deze situatie, dus beperk het dan zelf ook tot hier.quote:Op woensdag 9 september 2015 09:06 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
En gewelddadiger, minder intelligent etc. Snap de meerwaarde niet voor de discussie om dat te benoemen. Overal heb je mensen die vatbaarder en minder vatbaar zijn voor psychische problemen. Of de mensen in een derdewereldland 'sterker' zijn (hoe je dat dan zou mogen definiëren en meten) durf ik niet te zeggen. PTSS komt daar bijvoorbeeld ook vaker voor.
Tot op een zekere hoogte zeg ik ja. Respect dat die mensen zo vrolijk zijn over het algemeen.quote:Op woensdag 9 september 2015 08:58 schreef Rucola het volgende:
[..]
Toch hele andere mentaliteit die mensen, veel 'sterker', kan ik - en veel anderen hier wss - nog wat van leren vind ik.
Wat weer lichamelijke oorzaken kan hebben.quote:Op woensdag 9 september 2015 09:05 schreef Rucola het volgende:
[..]
Nouja, als je psychisch gezond bent niet natuurlijk.
Ja, is zo. Ben blij dat ik daar met m'n neus op de feiten ben gedrukt en heb geleerd luchtiger naar zaken te kijken en ermee om te gaan. Maar goed, dat is een andere discussie.quote:Op woensdag 9 september 2015 09:08 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Tot op een zekere hoogte zeg ik ja. Respect dat die mensen zo vrolijk zijn over het algemeen.
Dat was een reactie op een uitspraak van iemand anders. Jij begint ineens over mentaliteit, dat staat er mi helemaal los van.quote:Op woensdag 9 september 2015 09:07 schreef Rucola het volgende:
[..]
Oh oke. Benoemen dat zelfmoorden daar voorkomen heeft ook niks te maken met deze situatie, dus beperk het dan zelf ook tot hier.
Ik heb het recht om ongeïnformeerd, zoals jij dat zo mooi zegt, mijn mening te geven op dit forum, als het om zelfmoord in het algemeen gaat. Ik zie dan geen uitzondering, wanneer een zelfdoding wel rechtmatig zou zijn tegenover zijn naasten of tegenover zijn geliefden. Het verdriet is even groot en als er ook nog kinderen in het spel zijn, maakt het deze tragedie alleen maar nog erger.quote:Op woensdag 9 september 2015 08:59 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Heb je hem erover horen praten? En over z'n kinderen? Of ben je gewoon lekker ongeinformeerd je meninkje aan het spuien? Zo simpel is het nml allemaal echt niet.
De onderliggende ethische vraag vind ik trouwens wel een interessante: ben je ethisch verplicht om te blijven leven, voor je omgeving? Hoe ver gaat dat? Bij het meest verschrikkelijke leven dat je je voor iemand voor kan stellen, is deze persoon dan nog steeds "verplicht" te blijven leven zodat dat minder kut is voor zijn omgeving?
Alsnog heeft de dood van Joost niks te maken met het feit dat het ook voorkomt in derdewereldlanden. Lijkt me logisch dat het overal voorkomt, maar dat zegt alsnog niks. Vandaar.quote:Op woensdag 9 september 2015 09:11 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dat was een reactie op een uitspraak van iemand anders. Jij begint ineens over mentaliteit, dat staat er mi helemaal los van.
Dat kunnen we niet verwachten.quote:Op woensdag 9 september 2015 09:14 schreef -Strawberry- het volgende:
Ik vind het egoïstisch om te verwachten dat iemand kan doorleven voor anderen. Daar zit een limiet aan.
Volgens dit interview uit 2012 waren ze destijds 10, 14 en 17.quote:Op woensdag 9 september 2015 09:21 schreef Rucola het volgende:
[..]
Dat kunnen we niet verwachten.
Anderzijds: hij heeft sowieso een dochter van 13 jaar achtergelaten, weet verder niet hoe oud z'n andere kinderen zijn. Iets jonger denk ik. Dat is wel heel erg jong en triest om zonder vader door het leven te moeten. Vind ik.
Hij is dood, hij is er niet meer. Dat hij dan beroemd is dmv gedichten doet er niet toe.quote:Op woensdag 9 september 2015 09:23 schreef Loekie1 het volgende:
Zo'n beroemde vader gaat nooit helemaal dood.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |