abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156000716
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 15:50 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Een geweldig weerwoord op GeenStijl. ;)
Kom op Kaas, houd het inhoudelijk.
Waar zie je dan een weerwoord? Inhoudelijk heb ik al diverse lange posts in dit topic geplaatst, hierboven constateer ik enkel dat GeenStijl een kinderachtig platform door en voor kleuters is en het daarom niemand zal moeten verbazen dat het weer door de nodige babyretoriek vergezeld is.
pi_156000753
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 14:48 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik vind het maar een slechte campagne. Er is serieuze wetgeving met een serieus recht, en GeenStijl maakt er een quasilollig activistisch GS-item van. Alsof het vooral een intern GS feestje is waarin de redactie en de reaguurders gezellig samen in hun eigen taaltje met hun running gags elkaar gelijk aan het geven zijn.

Het zou toch jammer zijn als zo'n instrument met potentie meteen een valse start maakt door de incompetentie van GeenStijl om over de eigen borreltafel heen te kijken en zo alle serieuze kiezers met normaal taalgebruik af te schrikken.

Zelf heb ik besloten me daardoor niet te laten weerhouden en heb getekend, maar bijna had de ergernis over dit soort knulligheid dat wel gedaan.
Met 300.000 benodigde handtekeningen zou het een wonder zijn als dit democratische recht uberhaupt van start kan gaan.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_156000949
Wat is er mis met dat associatieverdrag dan?
pi_156000994
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2015 15:51 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Waar zie je dan een weerwoord?
Van jou hier en nu nergens, dat is juist het punt. Het is nogal flauw om de draak te steken terwijl je niet met argumentatie komt, vind je niet? Val GeenStijl rustig inhoudelijk aan als je dat wil maar dit onderwerp is wat te belangrijk om slechts de draak te steken met de boodschapper. Wat vind je van het pleidooi om per referendum te beslissen wat er verder met de EU gebeurt? Om de burgers zelf te laten bepalen wie wel en niet aansluit bij de EU, met welke hervorming van de EU wel en niet akkoord wordt gegaan, of dat TTIP wel of niet wordt aanvaardt etc.?
Kom nu alsjeblieft niet aan met representatieve democratie blablabla, kloof tussen de politiek en het volk en zo.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_156001045
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 16:01 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Van jou hier en nu nergens, dat is juist het punt. Het is nogal flauw om de draak te steken terwijl je niet met argumentatie komt, vind je niet? Val GeenStijl rustig inhoudelijk aan als je dat wil maar dit onderwerp is wat te belangrijk om slechts de draak te steken met de boodschapper. Wat vind je van het pleidooi om per referendum te beslissen wat er verder met de EU gebeurt? Om de burgers zelf te laten bepalen wie wel en niet aansluit bij de EU, met welke hervorming van de EU wel en niet akkoord wordt gegaan, of dat TTIP wel of niet wordt aanvaardt etc.?
Kom nu alsjeblieft niet aan met representatieve democratie blablabla, kloof tussen de politiek en het volk en zo.

Heb ik allemaal al verteld in dit topic. Doet verder niets af aan dat GeenStijl een platform door en voor kleuters is met bijbehorende babyretoriek.
pi_156001069
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 16:01 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Waarom moet je daar niet meekomen? Volgens mij is dat de werkelijkheid en over alle verdragen een referendum houden lijkt mij echt onzinnig.
pi_156001136
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 00:12 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Daarvoor kiezen we ze natuurlijk, hen daarmee een mandaat verlenend om dergelijke zaken te beslissen. Nu ben ik het ermee eens dat je bij bepaalde zeer belangrijke alsmede gevoelige zaken het beste alsnog het volk via een referendum moet raadplegen, maar het onderwerp van nu voldoet daar mijns inziens totaal niet aan.
Het is niet zo'n extreem belangrijk onderwerp als de grondwet van de EU (nu Verdrag van Lissabon genoemd :')) maar het is toch wel ingrijpend genoeg dat het volk haar stem gehoord moet worden. Als de politici er geen zooitje van maken dan kan je een prima maatschappelijk debat organiseren - dat hoeven politici niet alleen zelf te doen, ze kunnen er wel aan bijdragen indien ze uit hun ivoren toren treden - naar aanleiding waarvan het volk prima in staat is om zelf een goede keuze te maken. Essentieel hierbij is dat het helemaal niet nodig is dat elke burger zelfstandig een keuze maakt, er zijn opinieleiders in een dergelijk debat, het intelligentere deel van het volk volgt het debat uitgebreid en doet er tot op zekere hoogte aan mee (met andere volgers), die mensen hebben weer invloed op iets minder kritische geesten voor wie het te lastig is om het zelf allemaal gedetailleerd te volgen etc.
Uiteindelijk vormt iedereen een mening, een deel van de mensen zeer gefundeerd en de rest trekt zich aan dat deel op. Niets mis mee, het is representatiever dan die paar politici die 1,3 ton of meer per jaar op hun bankrekening krijgen bijgeschreven.
#NoDAPL
pi_156001143
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 15:59 schreef Wespensteek het volgende:
Wat is er mis met dat associatieverdrag dan?
Gerotzooi in de achtertuin van Putin.

Jij vind het ook niet leuk als jouw achterbuurman in jouw tuin aan het rommelen is. :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_156001172
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 september 2015 16:07 schreef Geralt het volgende:

[..]

Gerotzooi in de achtertuin van Putin.

Jij vind het ook niet leuk als jouw achterbuurman in jouw tuin aan het rommelen is. :)
Als Putin al iets te zeggen denkt te hebben over verdragen die wij sluiten dan is dat nog geen reden naar Putin te luisteren.
pi_156001213
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2015 16:03 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Heb ik allemaal al verteld in dit topic.
Ik heb net even vluchtig jouw reacties bekeken, ik ben er wel iets tegengekomen maar het antwoord op de fundamentele vraag om dit soort dingen door het volk te laten beslissen in plaats van door een paar politici daar ben ik weinig over tegengekomen. Excuses als ik het over het hoofd heb gezien.
#NoDAPL
pi_156001237
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 16:08 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Als Putin al iets te zeggen denkt te hebben over verdragen die wij sluiten dan is dat nog geen reden naar Putin te luisteren.
Er zijn lang geleden wel toezeggingen door "ons" gedaan die met voeten getreden worden door de EU. Namelijk geen uitbreiding naar het oosten.

En daar is Rusland (terecht in mijn ogen) boos over. :)
pi_156001244
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 14:48 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik vind het maar een slechte campagne. Er is serieuze wetgeving met een serieus recht, en GeenStijl maakt er een quasilollig activistisch GS-item van. Alsof het vooral een intern GS feestje is waarin de redactie en de reaguurders gezellig samen in hun eigen taaltje met hun running gags elkaar gelijk aan het geven zijn.

Het zou toch jammer zijn als zo'n instrument met potentie meteen een valse start maakt door de incompetentie van GeenStijl om over de eigen borreltafel heen te kijken en zo alle serieuze kiezers met normaal taalgebruik af te schrikken.

Zelf heb ik besloten me daardoor niet te laten weerhouden en heb getekend, maar bijna had de ergernis over dit soort knulligheid dat wel gedaan.
Tja, als niemand anders het initiatief neemt...
In ieder geval krijgen wij een kans om te kiezen en worden politici voor 1 keer gedwongen om uit hun ivoren toren te treden en een serieus debat aan te gaan (als ze willen dat het volk voor stemt), dat is een forse winst. Als dat moet met een wat knullig opgezette campagne (eens) dan moet het maar zo zijn.
#NoDAPL
pi_156001279
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 september 2015 16:11 schreef Geralt het volgende:

[..]

Er zijn lang geleden wel toezeggingen door "ons" gedaan die met voeten getreden worden door de EU. Namelijk geen uitbreiding naar het oosten.

Geen idee maar dan nog als mensen in de Oekraïne dit willen en wij ook heeft Putin er niets over te vertellen. Dat hij boos wordt is dan jammer.
pi_156001296
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 september 2015 16:11 schreef Geralt het volgende:

[..]

Klein grut in vergelijking met het erdoor drukken van de grondweg (Verdrag van Lissabon) terwijl meerdere volkeren waaronder de Nederlanders en de Fransen tegenstemden.
#NoDAPL
pi_156001312
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 16:12 schreef Wespensteek het volgende:
Dat hij boos wordt is dan jammer.
Putin is iemand die je niet boos wilt maken. Iedereen kan daar wel lacherig over doen, maar Rusland is een geduchte speler op het wereldtoneel. Daar moet je geen confrontatie mee zoeken. Vind ik dan.
pi_156001321
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 16:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Klein grut in vergelijking met het erdoor drukken van de grondweg (Verdrag van Lissabon) terwijl meerdere volkeren waaronder de Nederlanders en de Fransen tegenstemden.
Dat ben ik met je eens, maar dit referendum staat compleet los van het referendum destijds.
pi_156001345
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 16:04 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Waarom moet je daar niet meekomen?
Omdat de representatieve democratie niet representatief is!
Dat was allemaal te billijken zolang er geen middelen waren om het wel meer representatief te maken, in deze tijd is het organiseren van een referendum en een groot maatschappelijk debat een fluitje van een cent, dan moet je dat ook doen. Voor elke beslissing zo'n debat organiseren gaat niet, je hebt een bepaalde tijd nodig om dat te doen (3-6 maanden is mijn schatting), voor alle grote beslissingen kan je dat wel doen.
#NoDAPL
pi_156001436
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 september 2015 16:14 schreef Geralt het volgende:

[..]

Dat ben ik met je eens, maar dit referendum staat compleet los van het referendum destijds.
Ja, maar wat ons destijds is geflikt - dit zeg ik terwijl ik niet categorisch tegen zo'n grondwet was, ik werd pas later tegen de EU (wijsheid komt met de jaren), niet tegen intensieve Europese samenwerking - is een mooie motivatie om het referendum te steunen. Ik hoop dat voldoende mensen er kennis van nemen dat we nu deze mogelijkheid hebben.
#NoDAPL
pi_156001445
Zeker :)
pi_156001490
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 08:23 schreef LXIV het volgende:
Geenstijl heeft nog één grote troefkaart die ze moeten uitspelen om op tijd de 300.000 te maken en dat is de Telegraaf. Als TGM dit echt steunt, dan zouden ze in De Telegraaf er een voorpagina-artikel van kunnen maken. Dat moet toch zeker goed zijn voor 100K handtekeningen. De rest is dan een kwestie van nog hard werken.
De andere krantjes (Volkskrant, NRC, Trouw) zouden ook wel op de voorpagina een artikel over dit referendum mogen plaatsen. Het gaat verdomme wel om iets belangrijks, zeker als je het afzet tegen wat doorgaans op de voorpagina staat.
@ krantjes
Er even graag niet zo spastisch over doen dat het van een ander clubje komt, even een professioneel krantje zijn. ;)
#NoDAPL
pi_156001753
Een referendum om te negeren. Zoals vrijwel alle referenda.

Neemt niet weg dat de politiek een mooi toneelstukje moet opvoeren om Jan Roos z'n klep te laten houden. Boeit verder niet zo, het volk heeft een geheugen van twee dagen. Gewoon volhouden.
Naturheilmittel
pi_156005152
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 september 2015 16:13 schreef Geralt het volgende:

[..]

Putin is iemand die je niet boos wilt maken. Iedereen kan daar wel lacherig over doen, maar Rusland is een geduchte speler op het wereldtoneel. Daar moet je geen confrontatie mee zoeken. Vind ik dan.
Dus jij zegt liever tegen de Oekraïne "ja, leuk dat jullie graag toenadering willen, maar Putin is tegen en daar zijn we nogal bang voor, dus doen we het liever niet."

Overigens is de EU ook een geduchte speler op het wereldtoneel. En wij zoeken de confrontatie niet, maar Putin zoekt 'm.
pi_156005632
Zelfs als je vóór het verdrag bent, en tegelijk vóór democratie, zou je juist voor het referendum moeten tekenen. Als je het referendum dan 'wint', heb je in één klap voor de eerstkomende 15 jaar afgerekend met al die vervelende eurocritici.

Alleen fascisten tekenen niet.
  vrijdag 11 september 2015 @ 19:27:13 #149
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_156006017
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 19:13 schreef hpeopjes het volgende:
Zelfs als je vóór het verdrag bent, en tegelijk vóór democratie, zou je juist voor het referendum moeten tekenen.
Neen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_156006057
Het idee achter zo'n Referendum dat vind ik prima, maar helaas komt het van Geenpijl, dat weerhoudt mij ervan te tekenen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')