abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156097745
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 23:01 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

GeenStijl is enorm goed in framen, en heeft zo veel exposure dat het inderdaad allemaal GeenStijl lijkt. Het is echter ook een actie van Burgercomité EU (http://www.burgercomite-eu.nl/)
Voor mensen die niet passen binnen de GeenStijl-doelgroep gebruik ik altijd een link naar Bugercomité EU om het referendum te promoten.
Inderdaad. Heeft ook mee te maken dat Burgercomité simpelweg weinig/geen aandacht kon krijgen van de reguliere media. Dat is dan natuurlijk wel weer in het straatje van Geen Stijl om zo'n campagne naar zich toe te trekken. Het Burgercomité-EU had het volgens mij ook nooit in z'n eentje gekund, daar is het veel te klein voor. Mensen lijken ook geen idee te hebben dat de reguliere media niet bepaald onafhankelijk zijn en meer staatsmedia zijn dan verwacht.

Overigens heb ik getekend, niet omdat het associatieverdrag ansich mij niet aanstaat, maar omdat het EU een gedrocht is die expres verdragen schrijft van 400 kantjes wat het voor de gewone burger onleesbaar maakt, net zoals alle andere verdragen van de EU. Los daarvan wil ik dat Nederland uit de EU gaat in z'n huidige vorm en iedere vorm van treiteren zet ik mij voor in. Juist de EU zou zaken als vluchtelingenproblematiek moeten kunnen regelen en dat blijkt nu net niet te kunnen. Dus eruit, EU creeert oorlog, al valt daar helaas niet over te stemmen. Het betreffende associatieverdrag heb ik geen benul van en ga me er niet eens in verdiepen. Inderdaad, zoals Pechtold al zei; "eu is te complex om in een referendum te proppen". Absoluut mee eens. Dus opzouten ermee. :P
pi_156097772
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 20:35 schreef skrn het volgende:
Geenstijl en democratie.

Wie gelooft dat nu?
wellicht meer dan je denkt, ook al vind je de vorm misschien niet zo prettig. Zeer welkom om een dergelijke luis in de pels te hebben.
  dinsdag 15 september 2015 @ 08:03:40 #228
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_156099022
Vroeger werden luizen in de pels, briefgeheim, objectieve nieuwsgaring et cetera als tekenen van democratie gezien. Tegenwoordig ben je al verdacht als facist als je hier een voorstander van bent.
De EU is echt de USSR 2.0
The End Times are wild
pi_156099931
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 20:35 schreef skrn het volgende:
Geenstijl en democratie.

Wie gelooft dat nu?
Kun je ook onderbouwen waarom dat ongeloofwaardig is? Ze maken gebruik van de mogelijkheid een referendum op te zetten en willen hier dus meer inspraak van de burgers. Wat is daar niet democratisch aan? Als je Geenstijl nou zou veranderen in D66 dan had je een punt gehad.
pi_156108870
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 22:21 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Of de afspraken met de voormalige Sovjet Unie respecteren. Toen is de Sovjets toegezegd dat de Navo zich niet naar het oosten zou uitbreiden, waardoor Oost-Europa geweldloos kon democratiseren. De beloftes zijn geschonden, en nu staat de EU ook in Poetin zijn achtertuin.
Meneer Putin heeft het ook een beetje aan zichzelf te wijten dat Oekraïne liever aansluit bij de EU dan dat het samenwerkt met Rusland. ;)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_156108993
Getekend
pi_156109046
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 21:38 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ik bedoelde ook niet te zeggen dat jij dat doet. Ik zie dat gewoon vaak gebeuren in discussies, ook hier op Fok bijvoorbeeld.
Van mij hoef je ook niet te tekenen, de link naar Burgercomite was een tip. Heb daar zelf ook pas net voor het eerst naar gekeken.

Zelf vind ik het wel jammer dat het ophalen van de 300.000 zo onlosmakelijk verbonden lijkt met GeenStijl, ik denk dat veel mensen bij het horen van die naam al niet meer willen luisteren waar het over gaat. Zonde, want het niet halen van de 300.000 handtekeningen vind ik wel een gemiste kans. Niet per se voor het associatieverdrag met de Oekraine, maar gewoon om als burger iets van je te laten horen. Er wordt namelijk overal een hoop geklaagd over de EU en hun acties, maar blijkbaar willen veel mensen dat het bij klagen blijft en is 10 woordjes invullen te veel moeite/niet de moeite waard.
Dat is toch typisch voor Nederlanders? Klagen maar niets oplossen zodat ze kunnen blijven klagen.
#NoDAPL
pi_156109199
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 02:31 schreef phuti het volgende:

[..]

Inderdaad. Heeft ook mee te maken dat Burgercomité simpelweg weinig/geen aandacht kon krijgen van de reguliere media. Dat is dan natuurlijk wel weer in het straatje van Geen Stijl om zo'n campagne naar zich toe te trekken. Het Burgercomité-EU had het volgens mij ook nooit in z'n eentje gekund, daar is het veel te klein voor. Mensen lijken ook geen idee te hebben dat de reguliere media niet bepaald onafhankelijk zijn en meer staatsmedia zijn dan verwacht.

Overigens heb ik getekend, niet omdat het associatieverdrag ansich mij niet aanstaat, maar omdat het EU een gedrocht is die expres verdragen schrijft van 400 kantjes wat het voor de gewone burger onleesbaar maakt, net zoals alle andere verdragen van de EU. Los daarvan wil ik dat Nederland uit de EU gaat in z'n huidige vorm en iedere vorm van treiteren zet ik mij voor in. Juist de EU zou zaken als vluchtelingenproblematiek moeten kunnen regelen en dat blijkt nu net niet te kunnen. Dus eruit, EU creeert oorlog, al valt daar helaas niet over te stemmen. Het betreffende associatieverdrag heb ik geen benul van en ga me er niet eens in verdiepen. Inderdaad, zoals Pechtold al zei; "eu is te complex om in een referendum te proppen". Absoluut mee eens. Dus opzouten ermee. :P
ach ja, we kunnen klagers straks in ieder geval wel voorhouden dat ze iets hadden kunnen doen maar dat niet gedaan hebben...
pi_156115226
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 15:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Meneer Putin heeft het ook een beetje aan zichzelf te wijten dat Oekraïne liever aansluit bij de EU dan dat het samenwerkt met Rusland. ;)
De EU heeft lopen stoken, en daardoor zijn de spanningen daar uit de hand gelopen.
Daarnaast is een te grote EU niet goed. Ik heb niet alleen getekend vóór dit referendum, ik ga ook tegen het associatieverdrag stemmen als het zo ver is.
pi_156119122
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 09:09 schreef MrBadGuy het volgende:
onderbouwen waarom dat ongeloofwaardig is? Ze maken gebruik van de mogelijkheid een referendum op te zetten en willen hier dus meer inspraak van de burgers. Wat is daar niet democratisch aan? Als je Geenstijl nou zou veranderen in D66 dan had je een punt gehad.
Het zou helpen als je de waarheid niet zo veel geweld aan zouden doen.
  dinsdag 15 september 2015 @ 21:46:46 #236
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_156124213
Ze zitten nu op 163.000. Dat is niet genoeg denk ik, met nog 2 weken te gaan. Maar wel meer dan ik verwacht had dat ze zouden halen!
The End Times are wild
pi_156130957
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 18:51 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

De EU heeft lopen stoken, en daardoor zijn de spanningen daar uit de hand gelopen.
Dat zal wel maar het zegt ook veel over Rusland dat Oekraïne liever geen partnerschap met Rusland aangaat. Ik ken niet in detail de situatie daar (ik heb er wel eens over gesproken met een Oekraïens meisje) maar het zou me niet verbazen als het te maken heeft met een gebrek aan gelijkwaardigheid in de relatie, wat zou aansluiten bij dat wat ik wel heb vernomen.

quote:
Daarnaast is een te grote EU niet goed.
Eens! Het is nu al veel te groot, en veel te heterogeen. De EU zou het beste krimpen, dat kan het best gebeuren door in functie van cultuur en economie de huidige EU in 2 of 3 delen te splitsen. De babyboomers en de generatie die daarop volgt willen er nog niet aan, volgens mij hebben veel jongeren mensen hier wel oren naar. Dat heeft niets te maken met het sterke noorden wat het zwakke zuiden laat vallen of zo, het is voor iedereen in Europa beter als de blokken kleiner (bestuurbaarder en democratischer) en homogener (ook bestuurbaarder) worden. Wat mij betreft mogen landen zoals Polen, Roemenië en Estland ook bij ons deel van de nieuw te vormen unie aansluiten. Polen en Roemenië deden het prima voordat ze achter het IJzeren Gordijn verdwenen, ik heb daarom goede hoop dat die landen de komende decennia veel zullen gaan lijken op de huidige NWE landen.

quote:
Ik heb niet alleen getekend vóór dit referendum, ik ga ook tegen het associatieverdrag stemmen als het zo ver is.
Ik denk dat ik tegen zou stemmen, niet omdat ik iets tegen Oekraïne heb (helemaal niet, ik heb er zelfs sympathie voor, ook voor de Russen trouwens hoe walgelijk ik de rijke en politieke klasse van Rusland ook vind) maar omdat de EU inderdaad juist moet krimpen en niet groter moet worden. Het gaat mij er echter vooral om dat het volk hierover moet beslissen. Indien de politici bang zijn dat het volk dit niet aankan geven ze toe dat ze zelf onvoldoende kwaliteiten hebben om een goed maatschappelijk debat te organiseren, een ultiem zwaktebod en een teken van ernstige incompetentie van onze politici.
#NoDAPL
pi_156131069
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 september 2015 20:15 schreef skrn het volgende:

[..]

Hij heeft nochtans twee goede punten. GeenStijl is juist een mooi voorbeeld van democratie, een groep die voorheen weinig werd gehoord heeft dankzij GeenStijl een duidelijke stem gekregen, for better and for worse. Over het democratische gehalte van D66 mag je rustig twijfelen. Zie hoe ze steeds weer punten van de EU-agenda kritiekloos overnemen en hoe ze tegen het referendum over de EU-grondwet waren. Bij D66 lijken de praatjes vaak ver verwijderd te zijn van de idealen en de intenties.
#NoDAPL
pi_156131116
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 21:46 schreef LXIV het volgende:
Ze zitten nu op 163.000. Dat is niet genoeg denk ik, met nog 2 weken te gaan. Maar wel meer dan ik verwacht had dat ze zouden halen!
Dat heb ik bij mijn tentamencijfers ook wel 'ns gezegd.
Klinkt leuk, maar je koopt er uiteindelijk niks voor.
  woensdag 16 september 2015 @ 00:25:21 #240
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_156131118
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 00:23 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Hij heeft nochtans twee goede punten. GeenStijl is juist een mooi voorbeeld van democratie, een groep die voorheen weinig werd gehoord heeft dankzij GeenStijl een duidelijke stem gekregen, for better and for worse. Over het democratische gehalte van D66 mag je rustig twijfelen. Zie hoe ze steeds weer punten van de EU-agenda kritiekloos overnemen en hoe ze tegen het referendum over de EU-grondwet waren. Bij D66 lijken de praatjes vaak ver verwijderd te zijn van de idealen en de intenties.
Wat heeft dit in vredesnaam met democratie te maken als systeem? Het lijkt wel een trend te zijn om alles waar je het niet mee eens bent als ondemocratisch te bestempelen :').
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_156131122
quote:
Je weet niet wat er nog gaat gebeuren, misschien gaat De Televaag een handje helpen, misschien gaan ook andere kranten en de NPO een duit in het zakje doen. Met een paar goede oproepen heb je zo honderdduizenden handtekeningen erbij. Misschien toont dit voorval wel aan dat de grens lager zou moeten liggen.
#NoDAPL
pi_156131149
quote:
10s.gif Op woensdag 16 september 2015 00:25 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Wat heeft dit in vredesnaam met democratie te maken als systeem?
Onder andere dat D66 tegen het referendum over de EU-grondwet was. Als je niet begrijpt dat dat ondemocratisch is dan kan ik je niet helpen.
#NoDAPL
  woensdag 16 september 2015 @ 00:27:23 #243
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_156131173
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 00:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Onder andere dat D66 tegen het referendum over de EU-grondwet was. Als je niet begrijpt dat dat ondemocratisch is dan kan ik je niet helpen.
Oh je bent er zo een die denkt dat een referendum democratisch is :'). Ik had het kunnen weten.
pi_156131190
quote:
Niets houdt onze politici trouwens tegen om een referendum te organiseren als niet het vereiste aantal wordt gehaald. Als ze verstandig zijn dan doen ze dat.
#NoDAPL
pi_156131253
quote:
10s.gif Op woensdag 16 september 2015 00:27 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Oh je bent er zo een die denkt dat een referendum democratisch is :'). Ik had het kunnen weten.
Speciaal voor de kleuters nog een keer, waarschijnlijk zijn het parels voor zwijnen.
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 00:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik denk dat ik tegen zou stemmen, niet omdat ik iets tegen Oekraïne heb (helemaal niet, ik heb er zelfs sympathie voor, ook voor de Russen trouwens hoe walgelijk ik de rijke en politieke klasse van Rusland ook vind) maar omdat de EU inderdaad juist moet krimpen en niet groter moet worden. Het gaat mij er echter vooral om dat het volk hierover moet beslissen. Indien de politici bang zijn dat het volk dit niet aankan geven ze toe dat ze zelf onvoldoende kwaliteiten hebben om een goed maatschappelijk debat te organiseren, een ultiem zwaktebod en een teken van ernstige incompetentie van onze politici.
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 16:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het is niet zo'n extreem belangrijk onderwerp als de grondwet van de EU (nu Verdrag van Lissabon genoemd :')) maar het is toch wel ingrijpend genoeg dat het volk haar stem gehoord moet worden. Als de politici er geen zooitje van maken dan kan je een prima maatschappelijk debat organiseren - dat hoeven politici niet alleen zelf te doen, ze kunnen er wel aan bijdragen indien ze uit hun ivoren toren treden - naar aanleiding waarvan het volk prima in staat is om zelf een goede keuze te maken. Essentieel hierbij is dat het helemaal niet nodig is dat elke burger zelfstandig een keuze maakt, er zijn opinieleiders in een dergelijk debat, het intelligentere deel van het volk volgt het debat uitgebreid en doet er tot op zekere hoogte aan mee (met andere volgers), die mensen hebben weer invloed op iets minder kritische geesten voor wie het te lastig is om het zelf allemaal gedetailleerd te volgen etc.
Uiteindelijk vormt iedereen een mening, een deel van de mensen zeer gefundeerd en de rest trekt zich aan dat deel op. Niets mis mee, het is representatiever dan die paar politici die 1,3 ton of meer per jaar op hun bankrekening krijgen bijgeschreven.
Ook nog speciaal voor hen een samenvatting aangezien dit wel te ingewikkeld zal zijn. Een referendum is erg democratisch en zeer verantwoord als je het goed organiseert en je voldoende tijd neemt per referendum.
#NoDAPL
  woensdag 16 september 2015 @ 00:31:27 #246
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_156131268
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 00:27 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Niets houdt onze politici trouwens tegen om een referendum te organiseren als niet het vereiste aantal wordt gehaald. Als ze verstandig zijn dan doen ze dat.
Niet genoeg handtekeningen en toch moeten de politici een referendum organiseren naar jouw mening. Over ondemocratisch gesproken :').

Heerlijke ironie.
pi_156131997
Ik geloof niks van de cijfers van GeensStijl eigenlijk :'). Ledenaantallen van Powned liepen ze ook mee te faken om nog wat extra leden binnen te trekken.
pi_156133753
quote:
10s.gif Op woensdag 16 september 2015 00:27 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat was ook de mening van D66 tot ongeveer de jaren 90 anders. Wat is er volgens jou niet democratisch aan een referendum en wat is er wel democratisch aan bijvoorbeeld de Europese Commissie?
pi_156133772
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 september 2015 20:15 schreef skrn het volgende:

[..]

Kun je iets specifieker zijn, waar verdraai ik de waarheid? Volgens mij is wat ik daar zei gewoon feitelijk, maar als ik het mis heb dan hoor ik graag wat er niet klopt.
pi_156133933
Ze zullen wel de slechte verliezer gaan spelen.
Naturheilmittel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')