Maar het is erg. Zo zit je bij wijze van spreken in een goede Franse film, en op 't andere moment zit je in Bassie en Adriaan.quote:
Begrijpelijk. Ik zou ook opdrogen van zulke taal. Kan het me gewoon nauwelijks voorstellen dat mensen echt zoiets zeggen op het moment suprême.quote:Op maandag 5 oktober 2015 22:20 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Maar het is erg. Zo zit je bij wijze van spreken in een goede Franse film, en op 't andere moment zit je in Bassie en Adriaan.
Het verre oosten, de landen rond de Middenlandse Zee en Frankrijk staan bekend om de mystiek en de passie. In Nederland is de taal die we in bed gebruiken veelal dezelfde als op de bouwplaats.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 10:27 schreef Fera het volgende:
[..]
Begrijpelijk. Ik zou ook opdrogen van zulke taal. Kan het me gewoon nauwelijks voorstellen dat mensen echt zoiets zeggen op het moment suprême.
"ik ga even een stipje leggen'quote:
"Nassen!!!"quote:Op woensdag 7 oktober 2015 12:41 schreef Villas__Rubin het volgende:
[..]
"ik ga even een stipje leggen'
OT: ik heb vaak sowieso een hekel aan van die woorden die zogenaamd 'hip' moeten klinken.
Maar ook heb ik best een hekel aan taal dat zogenaamd heel stoer en mannelijk moet zijn'heey pik'
![]()
Doe gewoon normaal!
Engelse taalbeheersing van Nederlanders is om te huilen.quote:Op maandag 12 oktober 2015 11:57 schreef DonWoozy het volgende:
sowieso zijn er veel Engelse dingen in de Nederlandse taal die snel afgeschaft moeten worden!!
Gister op tv een vrouw "Deze cocktail is onwijs lekker in een sky bar, lekker relaxen. Of op the beach."quote:Op maandag 12 oktober 2015 11:57 schreef DonWoozy het volgende:
sowieso zijn er veel Engelse dingen in de Nederlandse taal die snel afgeschaft moeten worden!!
Ik ben het met je eens. Het begint wel heel erg te overheersen. En dat alleen maar omdat sommige types het nodig vinden om interessant te doen. 'Hoor mij er even wat Engelse terminologie in gooien'. Ze lopen alleen met hun eigen domheid te koop door Engelse woorden te gebruiken voor simpele Nederlandse woorden, zoals in jouw voorbeeld.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 10:22 schreef Gala6183 het volgende:
[..]
Gister op tv een vrouw "Deze cocktail is onwijs lekker in een sky bar, lekker relaxen. Of op the beach."
Waarom?!
ik erger me aan het verkeerd gebruiken van het woord 'irriteren'.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 23:55 schreef Boca_Raton het volgende:
Waar ik me aan irriteer is het feit dat het woord 'bijvoorbeeld' in de media wordt uitgesproken als 'bevobbeld'. Let maar eens op.
Ik kan niet wachten om het te horen.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 00:07 schreef Ole het volgende:
[..]
ik erger me aan het verkeerd gebruiken van het woord 'irriteren'.
Of Champions League wat altijd uitgesproken wordt als Tjepjesliekquote:Op dinsdag 13 oktober 2015 23:55 schreef Boca_Raton het volgende:
Waar ik me aan irriteer is het feit dat het woord 'bijvoorbeeld' in de media wordt uitgesproken als 'bevobbeld'. Let maar eens op.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |