Ik verbaas me er dan weer over dat er mensen zijn die niet inzien dat op deze manier de stroom niet zal stoppen en er volgend jaar een meervoud aan nieuwe vluchtelingen te verwachten is. Want het reservoir aan mensen in Afrika is schier onuitputtelijk. En dat er ooit op zeker moment toch HALT geroepen zal moeten worden. Of dat nu in 2017, 2020 of 2025 is. Wat met 100 miljoen Afrikanen in Europa wordt de complete maatschappij ontwricht.quote:Op dinsdag 8 september 2015 09:34 schreef KoosVogels het volgende:
Wonderlijk dat veel mensen blijven denken dat het realistisch is om je achter de grenzen te verschansen, de boel potdicht te gooien en te doen alsof de rest van de wereld niet bestaat.
Gast, ik heb totaal geen boodschap aan jouw door het conservatief-katholicisme gedreven doembeelden.quote:Op dinsdag 8 september 2015 09:37 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik verbaas me er dan weer over dat er mensen zijn die niet inzien dat op deze manier de stroom niet zal stoppen en er volgend jaar een meervoud aan nieuwe vluchtelingen te verwachten is. Want het reservoir aan mensen in Afrika is schier onuitputtelijk. En dat er ooit op zeker moment toch HALT geroepen zal moeten worden. Of dat nu in 2017, 2020 of 2025 is. Wat met 100 miljoen Afrikanen in Europa wordt de complete maatschappij ontwricht.
Waarom niet nu en wel in 2020? Wat is het verschil tussen de volksverhuizer die in 2020 de oversteek waagt en de volksverhuizer die het nu doet? Waarom hebben de volksverhuizers uit 2015 meer rechten? En welke problemen in Afrika lossen wij er mee op door een miniem deel hier te huisvesten?quote:Op dinsdag 8 september 2015 09:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Gast, ik heb totaal geen boodschap aan jouw door het conservatief-katholicisme gedreven doembeelden.
En ja, we moeten een keer halt roepen, maar niet nu.
Het is daar nu oorlog. En dan kijk je als welvarend continent wat je voor die mensen kunt betekenen. En nee, dat houdt niet in dat we 'iedereen' hierheen halen. Dat oneigenlijke argument wordt mij net iets te vaak gebruikt in dit soort discussies.quote:Op dinsdag 8 september 2015 09:42 schreef LXIV het volgende:
[..]
Waarom niet nu en wel in 2020? Wat is het verschil tussen de volksverhuizer die in 2020 de oversteek waagt en de volksverhuizer die het nu doet? Waarom hebben de volksverhuizers uit 2015 meer rechten? En welke problemen in Afrika lossen wij er mee op door een miniem deel hier te huisvesten?
Met het geld en de ellende die deze migratie kost kunnen wij daar, ter plekke waar het probleem is, een daadwerkelijk verschil maken. Dan krijgt een veelvoud van de mensen die nu binnenkomt een kans op een beter leven. Nu maar een fractie. En de rest dan in Afrika laten stikken omdat wij hier onze handen vol hebben en daar niks meer kunnen? Het is volstrekt onlogisch.
Helaas. Nederland heeft (in navolging van meerdere Europese landen) besloten te bezuinigingen op ontwikkelingshulp. Je mag Wilders ervoor bedanken. De gevolgen van dat besluit staan nu in je achtertuin op hulp te wachten.quote:Op dinsdag 8 september 2015 09:42 schreef LXIV het volgende:
Met het geld en de ellende die deze migratie kost kunnen wij daar, ter plekke waar het probleem is, een daadwerkelijk verschil maken. Dan krijgt een veelvoud van de mensen die nu binnenkomt een kans op een beter leven. Nu maar een fractie. En de rest dan in Afrika laten stikken omdat wij hier onze handen vol hebben en daar niks meer kunnen? Het is volstrekt onlogisch.
De mensen die nu binnenkomen, sturen bericht naar huis over hun woning, geld et cetera. Zelfs helemaal onderaan de Europese maatschappij is het voor de massa beter dan in Afrika. Volgend jaar komen er nog veel meer. Dat kun je op je vingers natellen. En oorlog? Oorlog is het daar altijd min of meer.quote:Op dinsdag 8 september 2015 09:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is daar nu oorlog. En dan kijk je als welvarend continent wat je voor die mensen kunt betekenen. En nee, dat houdt niet in dat we 'iedereen' hierheen halen. Dat oneigenlijke argument wordt mij net iets te vaak gebruikt in dit soort discussies.
Het gaat me neit om zielige Afrikaanse kindjes, het gaat me om het behoud van onze eigen samenleving.quote:Op dinsdag 8 september 2015 09:53 schreef Ryon het volgende:
Sowieso een beetje een bullshit argument:
*jank, jank* voor al die miljarden die we nu uitgeven aan asielzoekers hadden we zoveel arme afrikaanse kindertjes kunnen helpen!11! *jank, jank*
Nee, dat geld had je nooit aan arme Afrikaanse kindertjes uitgegeven, daar had je op zijn best een nieuwe Noord-Zuidlijn van betaald. Wanneer je structureel je ogen sluit voor alle problemen in de wereld moet je niet verbaasd zijn wanneer al die problemen in de wereld ook een keer bij jou voordeur aankloppen.
Zolang je het allemaal nog op de TV ziet is het een ver van je bedshow. Toch ligt Afrika een stuk minder ver dan de meeste mensen zouden willen erkennen.
Wonderlijk dat de meerderheid in Europa dan nog steeds blank en westers is. Het is immers niet alsof we die welvaartspositie vorig jaar hebben bereikt. En het is in Afrika altijd wel oorlog, zoals je zelf al aangeeft.quote:Op dinsdag 8 september 2015 09:54 schreef LXIV het volgende:
[..]
De mensen die nu binnenkomen, sturen bericht naar huis over hun woning, geld et cetera. Zelfs helemaal onderaan de Europese maatschappij is het voor de massa beter dan in Afrika. Volgend jaar komen er nog veel meer. Dat kun je op je vingers natellen. En oorlog? Oorlog is het daar altijd min of meer.
Dus omdat we minder ontwikkelingsgeld willen sturen (die toch in de verkeerde handen terecht kwamen) zijn wij verantwoordelijk voor al die oorlogen en vluchtelingen? Vreemde beredenatie. Links Nederland lijkt zijn verstand nu volledig te zijn kwijtgeraakt. Het moet niet veel gekker meer worden.quote:Op dinsdag 8 september 2015 09:51 schreef Ryon het volgende:
[..]
Helaas. Nederland heeft (in navolging van meerdere Europese landen) besloten te bezuinigingen op ontwikkelingshulp. Je mag Wilders ervoor bedanken. De gevolgen van dat besluit staan nu in je achtertuin op hulp te wachten.
Het kalifaat is verantwoordelijk voor de oorlog en de vluchtelingenstroom. Dat zij allemaal bij Nederland zelf aankloppen en niet "fijn in de regio blijven" kan Europa zichzelf wel aanrekenen. Als de berg niet tot Mohammed komt..quote:Op dinsdag 8 september 2015 10:09 schreef Elzies het volgende:
[..]
Dus omdat we minder ontwikkelingsgeld willen sturen (die toch in de verkeerde handen terecht kwamen) zijn wij verantwoordelijk voor al die oorlogen en vluchtelingen? Vreemde beredenatie. Links Nederland lijkt zijn verstand nu volledig te zijn kwijtgeraakt. Het moet niet veel gekker meer worden.
Dat was toch Jezus? Of haal ik ze nu door elkaar?quote:Op dinsdag 8 september 2015 10:11 schreef Ryon het volgende:
Het kalifaat is verantwoordelijk voor de oorlog en de vluchtelingenstroom. Dat zij allemaal bij Nederland zelf aankloppen en niet "fijn in de regio blijven" kan Europa zichzelf wel aanrekenen. Als de berg niet tot Mohammed komt..
Mozes.quote:Op dinsdag 8 september 2015 10:14 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Dat was toch Jezus? Of haal ik ze nu door elkaar?
Laten we er over stemmen, hoe ver Afrika nu eigenlijk ligt.quote:Op dinsdag 8 september 2015 09:53 schreef Ryon het volgende:
Zolang je het allemaal nog op de TV ziet is het een ver van je bedshow. Toch ligt Afrika een stuk minder ver dan de meeste mensen zouden willen erkennen.
Helaas heeft Nederland nog niet besloten om geheel te stoppen met ontwikkelingshulp.quote:Op dinsdag 8 september 2015 09:51 schreef Ryon het volgende:
[..]
Helaas. Nederland heeft (in navolging van meerdere Europese landen) besloten te bezuinigingen op ontwikkelingshulp. Je mag Wilders ervoor bedanken. De gevolgen van dat besluit staan nu in je achtertuin op hulp te wachten.
De Drie Bedriegers: Mozes, Jezus, Mohammed. Een prachtig boek trouwens, voor wie het nog niet kent.quote:
Iedereen is inderdaad overdreven. Het moet zijn bijna iedereen.quote:Op dinsdag 8 september 2015 09:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is daar nu oorlog. En dan kijk je als welvarend continent wat je voor die mensen kunt betekenen. En nee, dat houdt niet in dat we 'iedereen' hierheen halen. Dat oneigenlijke argument wordt mij net iets te vaak gebruikt in dit soort discussies.
De roze-geiten-wollen-sokken-gemeenschap zal eerder sterven dan dat te begrijpen. Een genetisch defect vermoedelijk.quote:Op dinsdag 8 september 2015 09:37 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik verbaas me er dan weer over dat er mensen zijn die niet inzien dat op deze manier de stroom niet zal stoppen en er volgend jaar een meervoud aan nieuwe vluchtelingen te verwachten is. Want het reservoir aan mensen in Afrika is schier onuitputtelijk. En dat er ooit op zeker moment toch HALT geroepen zal moeten worden. Of dat nu in 2017, 2020 of 2025 is. Wat met 100 miljoen Afrikanen in Europa wordt de complete maatschappij ontwricht.
En dat elk jaar.quote:Op dinsdag 8 september 2015 02:44 schreef DrDentz het volgende:
Duitsland krijgt er gewoon een stad als Keulen bij aan asielzoekers alleen hahaha
Als je denkt dat het nog steeds zo gaat dan loop je minstens een jaar of 10 achter.quote:Op dinsdag 8 september 2015 10:18 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Helaas heeft Nederland nog niet besloten om geheel te stoppen met ontwikkelingshulp.
Dat zou een logische en goede stap zijn. Waarom?
1. Ontwikkelingshulp wordt niet aangewend voor ontwikkeling, maar voornamelijk gebruikt voor zelfverrijking van de plaatselijke elite en aanschaf van wapentuig.
2. Ontwikkelingshulp is geen hulp, maar drijft een land juist in handen van corrupte machtswellustelingen.
Daarom is "ontwikkelingshulp" met stip het meest misplaatste woord van de Nederlandse taal: geen ontwikkeling en geen hulp.
Daarmee erken je in elk geval wel dat het tot 10 jaar geleden wél zo was?quote:Op dinsdag 8 september 2015 10:25 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Als je denkt dat het nog steeds zo gaat dan loop je minstens een jaar of 10 achter.
Turkije vangt al meer vluchtelingen op dan heel Europa.quote:Op dinsdag 8 september 2015 10:21 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Iedereen is inderdaad overdreven. Het moet zijn bijna iedereen.
Turkije ontvangt veel Nederlands geld via AOW en andere uitkeringen. Nederland draagt dus in belangrijke mate bij aan die opvang.quote:Op dinsdag 8 september 2015 10:32 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Turkije vangt al meer vluchtelingen op dan heel Europa.
Ja, dat bedrag zal wel kostendekkend zijn inderdaadquote:Op dinsdag 8 september 2015 10:33 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Turkije ontvangt veel Nederlands geld via AOW en andere uitkeringen. Nederland draagt dus in belangrijke mate bij aan die opvang.
Een prima constructie.
Dus de AOW die Turken ontvangen die ooit in Nederland hebben gewoond, wordt aangewend voor de opvang van asielzoekers? Hoe werkt dat precies?quote:Op dinsdag 8 september 2015 10:33 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Turkije ontvangt veel Nederlands geld via AOW en andere uitkeringen. Nederland draagt dus in belangrijke mate bij aan die opvang.
Een prima constructie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |