abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155905407
Er zou een groot televisie debat moeten komen waarin de koran in uitgelicht wordt. Er wordt te vaak verscholen achter : Dat zegt de Koran niet" en dergelijke. Er staat genoeg walgelijks in de Koran(Bijbel ook trouwens) om deze te verbieden. Dus waarom niet de Koran pakken en op televisie voor lezen en dan daar over discussieeren?
pi_155905805
Ik heb wel genoeg koran/moslim/islam topics/discussies gelezen hier.
pi_155905903
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2015 20:52 schreef Hexx. het volgende:
Ik heb wel genoeg koran/moslim/islam topics/discussies gelezen hier.
Het gaat mij er om dit open en en publiek te doen, dan kan men direct confronteren met wat er wel degelijk voor walgelijkheden in staan.
pi_155906057
Doe het ook meteen voor de Bijbel en Thora, dan zal ik het met je eens zijn.
pi_155906254
Hoe minder religie, hoe beter. Zulke dingen mogen van de tv blijven.
pi_155906397
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2015 20:58 schreef CudiKid het volgende:
Doe het ook meteen voor de Bijbel en Thora, dan zal ik het met je eens zijn.
Geldt hetzelfde voor, maar Islam is natuurlijk veel actueler
pi_155906947
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 21:05 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Geldt hetzelfde voor, maar Islam is natuurlijk veel actueler
Ja TE actueel, het is tegenwoordig hele dagen Islam.
pi_155907036
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2015 21:17 schreef hoas het volgende:
Ja TE actueel, het is tegenwoordig hele dagen Islam.
Daarom is het belangrijk dat men eens ziet wat voor religie het is. Het achterste van de tong, zo gezegd
pi_155907264
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 21:19 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Daarom is het belangrijk dat men eens ziet wat voor religie het is. Het achterste van de tong, zo gezegd
Alsof men dat al niet weet. Men ziet het voorste van de tong en walgt al.
pi_155907406
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2015 21:24 schreef Hexx. het volgende:
Alsof men dat al niet weet. Men ziet het voorste van de tong en walgt al.
Velen weten het wel ja. Maar ng veel meer niet of willen het niet weten. tijd dat men daar eens mee geconfronteerd wordt!
pi_155908639
Er zijn als je het mij vraagt meer dan genoeg publieke debatten over de Islam geweest.

Met een beetje zoeken vind je er nog veel meer. Het is op zich opmerkelijk dat je dit soort dingen, en sowieso filosofie en levensbeschouwing in het algemeen, niet heel veel op tv ziet.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  maandag 7 september 2015 @ 21:57:11 #12
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_155908731
Ik ben op zich wel voor, als Triggershot ook uitgenodigd wordt. Dat zou ik graag eens zien.
  maandag 7 september 2015 @ 21:57:21 #13
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_155908739
Je hebt een behoorlijke obsessie, of niet? Je eerste dag en je bent al een one track pony.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_155908937
Wanneer gaan we het eens hebben over waar we allemaal voor zijn, in plaats van tegen, en dan vooral met welk doel?
Voor al uw dwaze oneliners en geavanceerde sofisterij
pi_155909785
quote:
10s.gif Op maandag 7 september 2015 21:57 schreef Dagonet het volgende:
Je hebt een behoorlijke obsessie, of niet? Je eerste dag en je bent al een one track pony.
Mien kut heeft een nieuwe rolator onderwerpen boeien me niet zo.
pi_155909806
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 22:01 schreef I-care het volgende:
Wanneer gaan we het eens hebben over waar we allemaal voor zijn, in plaats van tegen, en dan vooral met welk doel?
Waar zouden we allemaal voor moeten zijn dan?
pi_155909887
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 22:23 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Wereldvrede en einde aan de honger.
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
pi_155909925
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2015 22:25 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
En hoe wil je dat bereiken als religie een stelling inneemt die elke andere visie uitsluit? Allemaal Moslim worden en onder strenge sharia leven? Ja dan is er vrede, maar wat voor vrede?
pi_155910075
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 22:23 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Dat moet voor iemand die gelooft een simpele vraag zijn?

Dus ben benieuwd naar je antwoord.
pi_155910139
quote:
7s.gif Op maandag 7 september 2015 22:32 schreef I-care het volgende:
Dus ben benieuwd naar je antwoord.
Dit is zijn antwoord
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2015 22:25 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
Maar hij snapt blijkbaar niet dat dat niet echt eenvoudig is als je met verschillende zichzelf boven de menselijkheid stellende vormen van religie te maken hebt.
pi_155910173
quote:
Je noemt jezelf atheist, maar ben je daar zeker van? Is Hippie niet een betere beschrijving?
pi_155910289
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 22:34 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Dit is zijn antwoord

[..]

Maar hij snapt blijkbaar niet dat dat niet echt eenvoudig is als je met verschillende zichzelf boven de menselijkheid stellende vormen van religie te maken hebt.
En dat begrijp ik dus niet.. Menselijkheid zou het eindproduct van religie moeten wezen, wat gaat er dan mis vraag ik me af.

Als het hart niet gevuld wordt is een hoop narigheid het gevolg vaak. Dat lijkt mij toch een eerste vereiste, als mens en zeker als gelovige.

Maar dit is een persoonlijke visie uiteraard.
pi_155910375
quote:
7s.gif Op maandag 7 september 2015 22:39 schreef I-care het volgende:
En dat begrijp ik dus niet.. Menselijkheid zou het eindproduct van religie moeten wezen, wat gaat er dan mis vraag ik me af.
F&L / Waarom de Islam niet verenigbaar is met Nederland en andere "westerse"
Dat!!

De visie van een boek wordt boven het menselijke gesteld, omdat het pretendeert de absolute waarheid te zijn, en je dat als volger als absoluut moet aannemen.En dat creert het probleem.
pi_155910514
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 22:42 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

F&L / Waarom de Islam niet verenigbaar is met Nederland en andere "westerse"
Dat!!

De visie van een boek wordt boven het menselijke gesteld, omdat het pretendeert de absolute waarheid te zijn, en je dat als volger als absoluut moet aannemen.En dat creert het probleem.
Ik vraag me oprecht af of dat wel zo is.

Alles is selectief te lezen natuurlijk. Maar toegegeven, ik heb de boeken nooit gelezen, niet volledig in ieder geval.

Gij zult niet doden, of heb uw naasten lief als uzelve. Daar ben ik gestopt met lezen.. Als dat al niet te doen is, laat de rest dan ook maar zitten.
pi_155910577
quote:
7s.gif Op maandag 7 september 2015 22:47 schreef I-care het volgende:
Ik vraag me oprecht af of dat wel zo is.
أَشْـهَدُ أَنْ لا إِلـهَ إِلاّ الله ، وَأَشْـهَدُ أَنَّ مُحَمّـداً رَسـولُ الله
In getranslitereerd Arabisch luidt deze:

ʾasjhadoe ʾan lā ʾilāha ʾillā-llāh(oe), wa asjhadoe anna moeḥammadan rasōēloe-llāhi, Geluidsfragment uitspraak (info / uitleg).
Nederlandse vertaling:

"Ik getuig dat (er) geen godheid is (dan) alleen God en ik getuig dat Mohammed de gezant van God is."[1]
Het "ik getuig dat..." wordt vaak weggelaten:

لا إِلـهَ إِلاّ الله ، وَمُحَمّـد رَسـولُ الله
lā ʾilāha ʾillā-llāh(oe), wa moeḥammadoen rasōēloe-llāhi
"(er) is geen godheid (dan) alleen God en Mohammed is de gezant van God."

De autoriteit van de Koran is absoluut. Het wordt gezien als het Woord van God. De Koran wordt echter wel geïnterpreteerd. Dit kan een dynamische interpretatie zijn die met de omstandigheden verandert
pi_155910719
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 22:49 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

أَشْـهَدُ أَنْ لا إِلـهَ إِلاّ الله ، وَأَشْـهَدُ أَنَّ مُحَمّـداً رَسـولُ الله
In getranslitereerd Arabisch luidt deze:

ʾasjhadoe ʾan lā ʾilāha ʾillā-llāh(oe), wa asjhadoe anna moeḥammadan rasōēloe-llāhi, Geluidsfragment uitspraak (info / uitleg).
Nederlandse vertaling:

"Ik getuig dat (er) geen godheid is (dan) alleen God en ik getuig dat Mohammed de gezant van God is."[1]
Het "ik getuig dat..." wordt vaak weggelaten:

لا إِلـهَ إِلاّ الله ، وَمُحَمّـد رَسـولُ الله
lā ʾilāha ʾillā-llāh(oe), wa moeḥammadoen rasōēloe-llāhi
"(er) is geen godheid (dan) alleen God en Mohammed is de gezant van God."

De autoriteit van de Koran is absoluut. Het wordt gezien als het Woord van God. De Koran wordt echter wel geïnterpreteerd. Dit kan een dynamische interpretatie zijn die met de omstandigheden verandert
Dat lees ik toch iets anders, namelijk dat Mohammed een profeet is. Een boodschapper, maar dat wil niet zeggen dat daarmee het woord compleet en volledig zou zijn, dat haal ik er dus niet uit.

Ik geloof ook, in alle geschriften, inclusief de oosterse, en daarnaast ben ik ook nog parttime mens.

Dat betekent voor mij dat ik altijd zoekend ben naar het ware, het zinnige en het vormende, het positieve dus.
pi_155910769
Omdat je dan agressief gezeik krijgt op tv.
pi_155911699
quote:
7s.gif Op maandag 7 september 2015 22:53 schreef I-care het volgende:

http://info-over-de-islam.jouwweb.nl/koran

Het waren niet mijn woorden!!
pi_155911731
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 22:54 schreef Roberta_J het volgende:
Omdat je dan agressief gezeik krijgt op tv.
Dan wordt het dus tijd dat het deel van Nederland daarmee eens wakker geschud wordt, toch?
pi_155911885
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 23:25 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

http://info-over-de-islam.jouwweb.nl/koran

Het waren niet mijn woorden!!
Ik reageer dan ook niet op jou, maar algemeen hoe ik er in sta. En daarnaast ben ik niet voor absolute woorden. Werkelijk alles is vergankelijk en in ontwikkeling. Niet in de laatste plaats mensen.

Dat er waardevolle lessen zijn te leren in geschriften ontken ik niet.

Hoe kijk jij er eigenlijk zelf tegenaan?
pi_155912218
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 23:26 schreef HongKongPhoey het volgende:
Dan wordt het dus tijd dat het deel van Nederland daarmee eens wakker geschud wordt, toch?
Nederlanders zijn bang en houden 't liever gezellig. En dat is soms misschien maar beter ook.
pi_155912257
quote:
10s.gif Op maandag 7 september 2015 23:30 schreef I-care het volgende:
Ik reageer dan ook niet op jou, maar algemeen hoe ik er in sta. En daarnaast ben ik niet voor absolute woorden.
Maar die andere partij namelijk wel, daar zit hem ook het probleem
pi_155912280
quote:
10s.gif Op maandag 7 september 2015 23:30 schreef I-care het volgende:
Hoe kijk jij er eigenlijk zelf tegenaan?
Kan je iets specifieker zijn?
pi_155912300
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 23:40 schreef Roberta_J het volgende:
Nederlanders zijn bang en houden 't liever gezellig. En dat is soms misschien maar beter ook.
Maar op de lange duur misschien wel helemaal niet goed
pi_155912409
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 23:41 schreef HongKongPhoey het volgende:
Maar op de lange duur misschien wel helemaal niet goed
weet 't nog zo net niet. Beter gewoon niets meer toelaten dan dat er nu is, en er verder niet te veel aandacht aan schenken. Qua mainstream dan hè. Op 't daadwerkelijke werkniveau mag er wel effe wat meer gewerkt worden jah.
pi_155912437
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 23:41 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Maar die andere partij namelijk wel, daar zit hem ook het probleem
Bij sommigen wel ja, maar bij veel ook niet. Dit soort dingen kun je niet oplossen helaas, zo werkt het nu eenmaal.

Daarom is het woord ook altijd onvolledig.. Het kan per definitie niet perfect zijn namelijk, anders zou het voor een ieder duidelijk en helder zijn geweest. Dan is een interpretatie niet mogelijk..

En aangezien iedereen daar dus kennelijk blijk van geeft is het vechten om gelijk krijgen, met alle eeuwigdurende ellende van dien.

Vrede en liefde zal nooit en te nimmer bereikt worden door haat en dood zaaien.

Dat is de tragedie ervan.
pi_155912472
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 23:45 schreef Roberta_J het volgende:
weet 't nog zo net niet. Beter gewoon niets meer toelaten dan dat er nu is,
En religie meer aan banden leggen. Ook minder hypocriet regels toepassen. Niet Mein kampf verbieden om redenen van discriminatie en haat en hetzelfde wel toelaten in boeken met een stickertje "heilig"..

Want de heiligheid van die boeken is nooit bewezen, en wanneer er geen bewijs voor het bestaan van een god is het een term die geen enkele grond of waarde heeft. Het is enkel gebakken lucht
  dinsdag 8 september 2015 @ 09:15:36 #38
8369 speknek
Another day another slay
pi_155916099
Boeken verbieden? What year is this.

Mein kampf is daarnaast ook niet verboden, maar de Nederlandse staat heeft copyright geclaimd op de Nederlandse vertaling. Die volgend jaar ook afloopt (en bij verkoop ervan word je niet veroordeeld omdat dit in strijd is met Europese regels). Ik denk niet dat de staat copyright kan claimen op de koran, tenminste niet tenzij we eerst mekka veroveren.

Dit even allemaal terzijde van dat je de koran slecht vindt, maar boeken verbieden kennelijk okay.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_155919522
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2015 09:15 schreef speknek het volgende:
Mein kampf is daarnaast ook niet verboden, maar de Nederlandse staat heeft copyright geclaimd op de Nederlandse vertaling. Die volgend jaar ook afloopt (en bij verkoop ervan word je niet veroordeeld omdat dit in strijd is met Europese regels). Ik denk niet dat de staat copyright kan claimen op de koran, tenminste niet tenzij we eerst mekka veroveren.

Dit even allemaal terzijde van dat je de koran slecht vindt, maar boeken verbieden kennelijk okay.
quote:
Hoe zit het nu eigenlijk?
Vandaag werd ik gebeld door een redactiemedewerker van de TV-zender met de vraag hoe het nu eigenlijk allemaal precies zit. Er zou later op de dag namelijk een programma worden opgenomen en uitgezonden waarin de kwestie aan de orde kwam.

Niets met auteursrecht te maken
Het antwoord is simpelweg dat het verbod niets met auteursrecht te maken heeft. Het betreft een strafrechtelijke bepaling waarin kortweg staat dat je geen uitlatingen mag openbaarmaken of verspreiden waarin wordt gediscrimineerd. De Hoge Raad heeft in 1987 beslist dat de openbaarmaking en verspreiding van Mein Kampf op grond van deze bepaling verboden moet zijn. Geen enkel verband met auteursrechten dus.
http://www.croondavidovic(...)d-op-mein-kampf/2066
pi_155945991
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 23:48 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

En religie meer aan banden leggen. Ook minder hypocriet regels toepassen. Niet Mein kampf verbieden om redenen van discriminatie en haat en hetzelfde wel toelaten in boeken met een stickertje "heilig"..

Want de heiligheid van die boeken is nooit bewezen, en wanneer er geen bewijs voor het bestaan van een god is het een term die geen enkele grond of waarde heeft. Het is enkel gebakken lucht
Is er dan ook bewijs voor het niet bestaan van God.
Dus kun jij aantonen dat God niet bestaat?

Wist je bijvoorbeeld dat het donker eigenlijk niet bestaat?
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_155948460
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 13:34 schreef sjoemie1985 het volgende:
Altijd dat sneue omdraaien he. Bewijs jij maar dat god niet bestaat. Ja da´s goedkoop en gemakkelijk zeg.

Hij die claimt, moet bewijzen. Kan jij bewijzen dat er geen vliegende theepot in de atmosfeer rond de aarde cirkelt? Kan jij bewijzen dat paarse eenhoorns niet bestaan?

Voordta je aanneemt dat god bestaat dien je toch eerst te bewijzen?
pi_155948676
quote:

[..]

:D
Conscience do cost.
pi_155948911
quote:

[..]

Donker, zoals jij het bedoelt, als een substantie of deeltje bestaat inderdaad niet, maar donker bestaat wel degelijk in de ervaringswereld. Het woord donker refereert dus ook niet aan donker "deeltjes" oid, maar naar de ervaring van donker, oftewel gebrek aan licht. Dus donker bestaat.
pi_155954461
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 15:39 schreef ems. het volgende:

[..]

:D
Ja simpel he?

quote:

bijna lachwekkend om dat te zeggen. Ik geloof in god en god bestaat als jij niet kan bewijzen dat hij niet bestaat. Zelfs een kind denkt niet zo simpel.

Die, die claimt is die die moet bewijzen.

De wetenschap heeft meer bewijs voor het niet nodig zijn van god, dan dat godfans hebben voor het wel bestaan er van.

Maar als je zo simpel bent dat je je verschuild achter(het bewijs is de bijbel.Koran, etc.) dan is het verstand volledig op non actief gezet.
pi_155960740
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 20:42 schreef HongKongPhoey het volgende:
Er zou een groot televisie debat moeten komen waarin de koran in uitgelicht wordt. Er wordt te vaak verscholen achter : Dat zegt de Koran niet" en dergelijke. Er staat genoeg walgelijks in de Koran(Bijbel ook trouwens) om deze te verbieden. Dus waarom niet de Koran pakken en op televisie voor lezen en dan daar over discussieeren?
Waarom zou je überhaupt een boek willen verbieden?
pi_155960791
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 22:19 schreef Mr.44 het volgende:
Waarom zou je überhaupt een boek willen verbieden?
Dat is toch wat de er met Mein Kampf is gebeurd?
pi_155960907
quote:

[..]

Een aantal ideeën over wat God is zijn niet falsifieerbaar, zoals Kant's God als ding op zichzelf. God staat hierbij buiten de wereld is onkenbaar. Het probleem is daarbij dat je niet kan bewijzen of God al dan niet bestaat.
quote:
pi_155961061
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 22:21 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Dat is toch wat de er met Mein Kampf is gebeurd?
Technisch is het niet verboden maar heeft de staat de rechten op de Nederlandse vertaling.
Ze kiezen er enkel voor het niet uit te geven en iedereen te vervolgen die het auteursrecht schend :P
Maar ondanks dat kan iedereen legaal Mein Kampf lezen in een taal naar keuze.
pi_155961233
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 22:29 schreef Mr.44 het volgende:
Technisch is het niet verboden maar heeft de staat de rechten op de Nederlandse vertaling.
Dat verhaal heb ik al eerder gezien op Fok. Maar klopt dat wel?

Volgens deze advocaat die het zou moeten weten is het dus niet zo!!!
quote:
et verbod op Mein Kampf
Axel van Reek
Terug naar blogs
Een Amsterdamse galeriehouder biedt het boek Mein Kampf te koop aan. Een zekere organisatie onder de noemer 'Federatief Joods Nederland' heeft aangegeven hiervan aangifte te zullen doen. De verkoop van het boek is immers wettelijk verboden. De kwestie blijkt reden voor een hoop verwarring. Veel mensen lijken te denken dat het verbod samenhangt met het auteursrecht op het boek. Zo ook regionale TV-zender AT5.

Hoe zit het nu eigenlijk?
Vandaag werd ik gebeld door een redactiemedewerker van de TV-zender met de vraag hoe het nu eigenlijk allemaal precies zit. Er zou later op de dag namelijk een programma worden opgenomen en uitgezonden waarin de kwestie aan de orde kwam.

Niets met auteursrecht te maken
Het antwoord is simpelweg dat het verbod niets met auteursrecht te maken heeft. Het betreft een strafrechtelijke bepaling waarin kortweg staat dat je geen uitlatingen mag openbaarmaken of verspreiden waarin wordt gediscrimineerd. De Hoge Raad heeft in 1987 beslist dat de openbaarmaking en verspreiding van Mein Kampf op grond van deze bepaling verboden moet zijn. Geen enkel verband met auteursrechten dus.

Openbaarmaking en verspreiding
De verwarring is trouwens niet helemaal onbegrijpelijk. Op grond van het auteursrecht kan openbaarmaking en verspreiding van een boek namelijk ook verboden zijn. Dit is alleen een verbod op grond van de Auteurswet en niet op het Wetboek van Strafrecht. Een auteursrechtinbreuk is dan ook niet strafbaar, maar levert mogelijk wel een grond op voor schadevergoeding.

Axel van Reek is advocaat bij Croon Davidovich Advocaten te Amsterdam en is gespecialiseerd in Intellectuele Eigendom (IE)
Reacties
pi_155961759
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 22:34 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Dat verhaal heb ik al eerder gezien op Fok. Maar klopt dat wel?

Volgens deze advocaat die het zou moeten weten is het dus niet zo!!!

[..]

Blijft dat het niet verstandig is om een boek als de Koran of de Bijbel te verbieden, vooral omdat de extremisten hier een bevestiging van hun wereldbeeld in zullen zien.
We zijn ook ondertussen in de tijd van het internet waardoor alle informatie nog steeds vrij beschikbaar is voor iedereen met een internet verbinding.

Het verbod op Mein Kampf heeft er immers ook voor gezorgd dat er geen neonazi's meer zijn.
pi_155962187
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 22:52 schreef Mr.44 het volgende:
Blijft dat het niet verstandig is om een boek als de Koran of de Bijbel te verbieden, vooral omdat de extremisten hier een bevestiging van hun wereldbeeld in zullen zien.
We zijn ook ondertussen in de tijd van het internet waardoor alle informatie nog steeds vrij beschikbaar is voor iedereen met een internet verbinding.

Het verbod op Mein Kampf heeft er immers ook voor gezorgd dat er geen neonazi's meer zijn.
Verbieden of niet maakt niet uit. De aanhang zal er toch altijd blijven. Je moet vanuit een democrate alleen niet de ruimte geven om je democratie democratisch om zeep te laten helpen.

Maar hiervoor is dit niet het topic.

Het is wel belangrijk dat een overheid niet gaat doen alsof het allemaal wel goed is als je het religie noemt. Daarom zou een uitgebreid debat over wat er in de Koran staat veel mensen wakker schudden over de haat en discriminatie die er in gepredikt wordt.
pi_155962322
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 23:11 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Verbieden of niet maakt niet uit. De aanhang zal er toch altijd blijven. Je moet vanuit een democrate alleen niet de ruimte geven om je democratie democratisch om zeep te laten helpen.
Door een boek te verbieden in een vrije samenleving.
quote:
Maar hiervoor is dit niet het topic.

Het is wel belangrijk dat een overheid niet gaat doen alsof het allemaal wel goed is als je het religie noemt. Daarom zou een uitgebreid debat over wat er in de Koran staat veel mensen wakker schudden over de haat en discriminatie die er in gepredikt wordt.
Net als in de bijbel, dat er zaken in een boek staan die nu niet meer wenselijk zijn betekend niet dat het gros van de aanhangers dat ook opvolgen. Die lezen er gewoon omheen of lezen het boek amper.
pi_155962383
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 23:18 schreef Mr.44 het volgende:
Net als in de bijbel, dat er zaken in een boek staan die nu niet meer wenselijk zijn betekend niet dat het gros van de aanhangers dat ook opvolgen. Die lezen er gewoon omheen of lezen het boek amper.
Daar ga ik uitgebreider op in in een ander topic. Let wel, een Moslim is geen Christen. De bijbel is net de Koran. Mohammed heeft het laatste woord, alle anderen hadden het fout
pi_155962642
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 23:20 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Daar ga ik uitgebreider op in in een ander topic. Let wel, een Moslim is geen Christen. De bijbel is net de Koran. Mohammed heeft het laatste woord, alle anderen hadden het fout
Alleen is er geen absolute autoriteit op wat Mohammed exact bedoeld heeft, zoals in de katholieke kerk.
Je krijgt iemands interpretatie van de Koran en de Hadith die niet op zichzelf gezaghebbend zijn.
en de meest extremistisch zijn nu eenmaal niet zo heel populair. Ook omdat de aanhangers vooral goed zijn in het vermoorden van andere moslims.
  woensdag 9 september 2015 @ 23:34:26 #55
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155962703
De Koran is niet echt een boek - het is grotendeels onbegrijpelijk - tenzij je het al begrijpt.

Dat is een vreemde cirkel die je niet zomaar even doorbreekt in een simpel televisie-programma.
pi_155963334
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 23:34 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
De Koran is niet echt een boek - het is grotendeels onbegrijpelijk - tenzij je het al begrijpt.
Je hoeft het niet te begrijpen, hoofdmotto is dat je het blindelings aanneemt
pi_155963366
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 23:30 schreef Mr.44 het volgende:
Alleen is er geen absolute autoriteit op wat Mohammed exact bedoeld heeft
Jawel de Koran. De Koran zegt dat het waar is dus is het waar. Dat doet de Bijbel eigenlijk net zo.

Maar daarvoor is dit topic niet
pi_155963445
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 00:12 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Jawel de Koran. De Koran zegt dat het waar is dus is het waar. Dat doet de Bijbel eigenlijk net zo.

Maar daarvoor is dit topic niet
en er zijn zoveel stromingen omdat de boeken duidelijk aangeven wat waar is.
Een literaire tekst heeft nooit maar 1 goede interpretatie ondanks wat de schrijver daar zelf van vind, in dit geval zijn de schrijvers zelfs dood. Wat waar is is daardoor deels traditie, deels geschrift, deels eigen interpretatie en vooral wat de lezer er in wil zien.
pi_155963677
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 00:17 schreef Mr.44 het volgende:
en er zijn zoveel stromingen omdat de boeken duidelijk aangeven wat waar is.
Ik heb het over de Koran. Niet over de hadith en dergelijke toevoegingen. maar nogmaals daar gaat het niet om hier. Ander topic is het daar al uitgebreid naar voren gekomen.
pi_156137527
Nog een islamdebat, met dank aan Caxixi:

pi_156214761
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 11:55 schreef Molurus het volgende:
Nog een islamdebat, met dank aan Caxixi:

Pas geprobeerd te kijken. Ik viel er heel snel bij in slaap.
  zaterdag 19 september 2015 @ 08:40:04 #62
8369 speknek
Another day another slay
pi_156215225
Berg posts verwijderd. Doe eens niet Jigzoz.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_156216494
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 00:30 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Ik heb het over de Koran. Niet over de hadith en dergelijke toevoegingen. maar nogmaals daar gaat het niet om hier. Ander topic is het daar al uitgebreid naar voren gekomen.
De koran is een boek met een berg uitspraken, net als de bijbel. Het overgrote deel van de gelovigen is dat omdat hun ouders gelovig zijn. Een klein deel gaat zich verdiepen, die leest dan dat Jezus zegt dat je alles moet weggeven, en Mohammed zegt dat je moet vechten tegen de ongelovigen.

De meeste gelovigen doen dat niet, en zullen dat ook nooit gaan doen. Een kleine groep doet dat wel, en dat is in het geval van de islam een probleem. Weet wel dat de koning van het meest orthodoxe moslimland Saudi-Arabië de strijdbijl tegen de extremisten heeft opgepakt.
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
pi_156218637
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 20:42 schreef HongKongPhoey het volgende:
Natuurlijk gaan we geen boeken verbieden of verbranden, ben jij gek. Dan lees je ze maar niet.

In de Bijbel en Thora staan trouwens ook gruwelijke dingen. Verbieden we ook niet.

Ik ben echter wel zeer groot voorstander van wat diepere discussies op televisie. Zo hou je de mensen dom, zowel gelovige als niet-gelovigen.
pi_156219209
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 13:03 schreef Odaiba het volgende:
Ik ben echter wel zeer groot voorstander van wat diepere discussies op televisie. Zo hou je de mensen dom, zowel gelovige als niet-gelovigen.
Ik denk dat naief nederland gaat schrikken als men leest waar Islam op is gebaseerd
pi_156219279
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 13:41 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Ik denk dat naief nederland gaat schrikken als men leest waar Islam op is gebaseerd
Vertel?
pi_156219284
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 13:41 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Waar het Christendom op is gebaseerd is nauwelijks beter hoor.
pi_156219322
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 13:45 schreef Odaiba het volgende:
Vertel?
Denk jij dat al die mensen die staan te zingen Welkom bij de AZC's enig idee hebben wat voor gruwel er in de Koran staat?
pi_156219422
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 13:47 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Denk jij dat al die mensen die staan te zingen Welkom bij de AZC's enig idee hebben wat voor gruwel er in de Koran staat?
Nee die mensen hebben absoluut geen idee. Het zijn domme schapen. Maar denk jij dat al die vluchtelingen die oorlog en ellende hebben meegemaakt hier de jihad gaan voortzetten?
pi_156219556
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 13:51 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Nee die mensen hebben absoluut geen idee, maar denk jij dat al die vluchtelingen die oorlog en ellende hebben meegemaakt hier de jihad gaan voortzetten?
Ik denk dat er veel Jihadisten tussen zitten. In ieder geval veel in totaal. Daarnaast denk ik niet dat alle vluchtelingen Jihadisten zijn nee, uiteraard niet. Maar al is het 1 op de 100, 1 is al teveel.

En het zullen er honderden zijn die NL binnenkomen. Daarnaast. Islam is op zich al extreem. Ik vind 1 miljoen moslims in dit kleine landje wel genoeg eigenlijk. Wanneer er teveel Moslims komen in NL zal het steeds extremer worden inNL omdat er steeds meer grond komt voor Islam.

Daarnaast zal niet eens elke vluchteling Moslim zijn(hoewel het overgrote deel dat denk ik wel is), maar beter daar in de regio opvangen. Waarom alles hierheen halen. Nederland heeft zelf zat op te lossen in eigen land. Want ook al krijgt niet elke vluchteling een verblijfsstatus, omdat men hier onterecht er beroep op doet? Het kost de maatschappij BAKKEN met geld, geld dat ook besteed kan worden aan andere dingen. De armoede in nederland zelf bijvoorbeeld, die neemt hand over hand toe.
pi_156219645
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 13:58 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Ik denk dat er veel Jihadisten tussen zitten. In ieder geval veel in totaal. Daarnaast denk ik niet dat alle vluchtelingen Jihadisten zijn nee, uiteraard niet. Maar al is het 1 op de 100, 1 is al teveel.

En het zullen er honderden zijn die NL binnenkomen. Daarnaast. Islam is op zich al extreem. Ik vind 1 miljoen moslims in dit kleine landje wel genoeg eigenlijk. Wanneer er teveel Moslims komen in NL zal het steeds extremer worden inNL omdat er steeds meer grond komt voor Islam.

Daarnaast zal niet eens elke vluchteling Moslim zijn(hoewel het overgrote deel dat denk ik wel is), maar beter daar in de regio opvangen. Waarom alles hierheen halen. Nederland heeft zelf zat op te lossen in eigen land. Want ook al krijgt niet elke vluchteling een verblijfsstatus, omdat men hier onterecht er beroep op doet? Het kost de maatschappij BAKKEN met geld, geld dat ook besteed kan worden aan andere dingen. De armoede in nederland zelf bijvoorbeeld, die neemt hand over hand toe.
En toch hoor ik veel positieve dingen over syrische vluchtelingen. Dat ze ondernemend zijn, hoogopgeleid, en dat ze hard werken. Leveren dus zeker wel hun bijdrage aan Nederland.
pi_156219728
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 14:03 schreef Odaiba het volgende:
En toch hoor ik veel positieve dingen over syrische vluchtelingen. Dat ze ondernemend zijn, hoogopgeleid, en dat ze hard werken. Leveren dus zeker wel hun bijdrage aan Nederland.
Tsja, wie zeggen dat?
pi_156219834
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 14:07 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Tsja, wie zeggen dat?
Haha precies 8-) maar zo zwart/wit zoals jij het ziet is ook niet goed. 99 goedgezinde vluchtelingen toegang weigeren, omdat er misschien 1 persoon tussen zit die enige moment in zijn leven iemand iets aan kan doen.

Dan zijn alle kinderen die nu geboren worden ook potentiële moordenaars, zwangerschap dan ook maar verbieden, want het zou wel een terrorist kunnen worden.
pi_156219857
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 14:03 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Ik hoorde een paar dagen geleden een interview op de radio met een 15-jarig syrisch jongetje. Sprak vloeiend Engels... en vertelde dat hij helemaal niet blij was om in Europa te zijn aangekomen. "Stop de oorlog, zodat wij naar huis kunnen" was de strekking van z'n boodschap.
pi_156219921
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 september 2015 14:15 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik hoorde een paar dagen geleden een interview op de radio met een 15-jarig syrisch jongetje. Sprak vloeiend Engels... en vertelde dat hij helemaal niet blij was om in Europa te zijn aangekomen. "Stop de oorlog, zodat wij naar huis kunnen" was de strekking van z'n boodschap.
Denk dat dat wel voor de meeste geld. Syriërs hadden het relatief goed in Syrië voor de burgeroorlog begon. Nu wordt het land verscheurd door een proxy oorlog. Triest...
pi_156219927
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 14:13 schreef Odaiba het volgende:
maar zo zwart/wit zoals jij het ziet is ook niet goed. 99 goedgezinde vluchtelingen toegang weigeren, omdat er misschien 1 persoon tussen zit die enige moment in zijn leven iemand iets aan kan doen.

Maar zo stel ik het niet, er zijn wel meer argumenten om het niet hierheen te halen. Opvang in de regio, scheelt enorm veel gelukszoekers, die hier anders maar kunnen rekken en rekken en bakken met geld kosten. Er is genoeg werkeloosheid gecreëerd door de overheid, inde transportsector, en bouw door het zo makkelijk te maken voor Oostblokkers, moeten nu al die vluchtelingen ook nog banen gaan krijgen?

Ook moeten die vluchtelingen maar zelf gaan helpen het land weer helpen opbouwen straks. En waarom als die kerels hierheen en andere landen voor hun vechten?? Dat heb ik ook nooit begrepen.
pi_156219960
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 14:13 schreef Odaiba het volgende:
Dan zijn alle kinderen die nu geboren worden ook potentiële moordenaars, zwangerschap dan ook maar verbieden, want het zou wel een terrorist kunnen worden.
Dit opvangsysteem is levensgevaarlijk voor de economie, maar ook voor de burger. Er glippen ongetwijfeld heel gemakkelijk genoeg terroristen mee naar binnen. Laatst hadden ze toch ook een bootje onderschept helemaal afgeladen met wapens afkomstig van IS voor europa?

En dan is er nog dat wat niet onderschept wordt. Maar nee hoor er is niks aan de hand
pi_156220315
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 september 2015 10:42 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
De meeste gelovigen doen dat niet, en zullen dat ook nooit gaan doen. Een kleine groep doet dat wel, en dat is in het geval van de islam een probleem.
En merken dagelijks waar zo'n kleine groep reeds toe in staat is.
quote:
Weet wel dat de koning van het meest orthodoxe moslimland Saudi-Arabië de strijdbijl tegen de extremisten heeft opgepakt.
En gelijk geen vluchtelingen op zijn grondgebied toelaat en liever ter compensatie 200 moskeeën in Duitsland wil financiëren. Goed bezig.
pi_156220424
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 september 2015 14:15 schreef Molurus het volgende:

Juiste ingesteldheid ! Geef hem zijn land en zijn cultuur terug.
  zaterdag 19 september 2015 @ 18:39:40 #80
224960 highender
Travellin' Light
pi_156224905
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 14:41 schreef ATON het volgende:
En gelijk geen vluchtelingen op zijn grondgebied toelaat en liever ter compensatie 200 moskeeën in Duitsland wil financiëren.
Hoe kan een moskee ergens voor compenseren :? Of worden ze gebouwd als huisvesting voor die vluchtelingen ...
pi_156225018
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 18:39 schreef highender het volgende:

[..]

Hoe kan een moskee ergens voor compenseren :? Of worden ze gebouwd als huisvesting voor die vluchtelingen ...
net als het Saudi Germania plan?
pi_156228242
quote:
7s.gif Op maandag 7 september 2015 23:46 schreef I-care het volgende:

[..]

Bij sommigen wel ja, maar bij veel ook niet. Dit soort dingen kun je niet oplossen helaas, zo werkt het nu eenmaal.

Daarom is het woord ook altijd onvolledig.. Het kan per definitie niet perfect zijn namelijk, anders zou het voor een ieder duidelijk en helder zijn geweest. Dan is een interpretatie niet mogelijk..

En aangezien iedereen daar dus kennelijk blijk van geeft is het vechten om gelijk krijgen, met alle eeuwigdurende ellende van dien.

Vrede en liefde zal nooit en te nimmer bereikt worden door haat en dood zaaien.

Dat is de tragedie ervan.
Indrukwekkende post dit. Hulde.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')