Ik zeg enkel wat de Koran zegt.quote:Op dinsdag 8 september 2015 19:38 schreef Molurus het volgende:
. Als je dan wilt zeggen "een moslim die dat niet wil is geen echte moslim" dan maak je je schuldig aan genoemde drogreden.
quote:De autoriteit van de Koran is absoluut. Het wordt gezien als het Woord van God. De Koran wordt echter wel geïnterpreteerd. Dit kan een dynamische interpretatie zijn die met de omstandigheden verandert
Dat was wel duidelijk. Je fout is dat je denkt dat de Koran definieert wat moslims geloven. Dat klopt eenvoudig niet, net zo min als dat klopt voor Christenen en de Bijbel.quote:Op dinsdag 8 september 2015 19:43 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Ik zeg enkel wat de Koran zegt.
[..]
Het boek vertegenwoordigt de mening van de schrijver, en dat is volgens de Koran God die via de engel Jibriel(even uit mn hoofd) de woorden van god doorgaf aan Mohammed.quote:Op dinsdag 8 september 2015 19:42 schreef Molurus het volgende:
Boeken hebben geen mening. En zover er meningen in de Koran staan verwoord wordt daar op verschilende manieren naar gekeken.
Vervang hier wat namen en je hebt hetzelfde onzinnige argument tav de Bijbel.quote:Op dinsdag 8 september 2015 19:46 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Het boek vertegenwoordigt de mening van de schrijver, en dat is volgens de Koran God die via de engel Jibriel(even uit mn hoofd) de woorden van god doorgaf aan Mohammed.
Dus wel degelijk een duidelijke mening. Een absolute mening!!
Ten eerst dat stukje in Brazilië is prachtig om te zien. Vanwege mijn Braziliaans roots en verder snap ik Egypte nu beter. Heavy, hoop op een goed afloop.quote:Op dinsdag 8 september 2015 19:29 schreef Szikha2 het volgende:
[..]
Zo simpel is et niet. Egypte is héél complex. Daar begin ik niet aan. Hier dit filmpje:
vanaf 29 minuten
Moeten aannemen als absolute waarheid, dat is wat de Koran verlangt, Grrristenen ook. Dat deden (on doen er nog steeds vele) ook eeuwen lang. Vandaar dat men ook denkt dat de aarde 6000 jaar oud is max.Gelukkig is die grrristen nonsense de kop ingedrukt, maar Islam is enorm in opkomst. Dus de geschiedenis lijkt zich te herhalen!!quote:Op dinsdag 8 september 2015 19:45 schreef Molurus het volgende:
Je fout is dat je denkt dat de Koran definieert wat moslims geloven
Het hele concept is ook gestolen. Het hele verhaal uit de bijbel is ook gestolen van weer oudere concepten.quote:Op dinsdag 8 september 2015 19:47 schreef Molurus het volgende:
Dus wel degelijk een duidelijke mening. Een absolute mening!!
Vervang hier wat namen en je hebt hetzelfde onzinnige argument tav de Bijbel.
Is een Christen die niet gelooft dat de aarde 6000 jaar oud is maar 4,6 miljard jaar oud in jouw ogen "een echte Christen"?quote:Op dinsdag 8 september 2015 19:59 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Moeten aannemen als absolute waarheid, dat is wat de Koran verlangt, Grrristenen ook. Dat deden (on doen er nog steeds vele) ook eeuwen lang. Vandaar dat men ook denkt dat de aarde 6000 jaar oud is max.Gelukkig is die grrristen nonsense de kop ingedrukt, maar Islam is enorm in opkomst. Dus de geschiedenis lijkt zich te herhalen!!
In wezen niet. Je trekt de basis van dat waar je in pretendeert te geloven onderuit. Die ruimte is er immers nu aak alleen omdat de macht van de Kerk doorbroken is. Dat is bij de Islam niet het geval, die macht wordt steeds groter en stelliger. Veel mensen die zich Christen noemen zijn zo hypocriet als de pest mijns inziens. De bijbel is het woord van de Christengod, als je die bijbel in twijfel trekt trek je god in twijfel, ergo je geloofd er dus niet echt in. Mensen blijven er vaak aan vasthouden omdat men het gewent is.quote:Op dinsdag 8 september 2015 20:00 schreef Molurus het volgende:
Is een Christen die niet gelooft dat de aarde 6000 jaar oud is maar 4,6 miljard jaar oud in jouw ogen "een echte Christen"?
Daarmee zet je dus al gauw 1,5 miljard mensen weg als 'nep-christenen'. Wie ben jij om voor hen te bepalen wat ze moeten geloven?quote:
Voornamelijk jouw interpretatie daarvan. Maar ik kan me voorstellen dat de gemiddelde Christen weinig waarde hecht aan wat jij ervan vindt.quote:Op dinsdag 8 september 2015 20:08 schreef HongKongPhoey het volgende:
Je trekt de basis van dat waar je in pretendeert te geloven onderuit.
Nogmaals, men trekt vooral jouw uitleg daarvan in twijfel. Reken maar dat de Christenen die denken dat de aarde 4,6 miljard jaar oud is oprecht geloven in het Christendom.quote:Op dinsdag 8 september 2015 20:08 schreef HongKongPhoey het volgende:
Die ruimte is er immers nu aak alleen omdat de macht van de Kerk doorbroken is. Dat is bij de Islam niet het geval, die macht wordt steeds groter en stelliger. Veel mensen die zich Christen noemen zijn zo hypocriet als de pest mijns inziens. De bijbel is het woord van de Christengod, als je die bijbel in twijfel trekt trek je god in twijfel, ergo je geloofd er dus niet echt in. Mensen blijven er vaak aan vasthouden omdat men het gewent is.
Vertel mij eens, hoe kom jij tot de conclusie dat jouw interpretatie van de Bijbel (of de Koran) de enige juiste is? Dat lijkt me vrij lastig vol te houden als je beide inhoudelijk ziet als onzin.quote:Op dinsdag 8 september 2015 20:08 schreef HongKongPhoey het volgende:
Dus een christen die de bijbel in twijfel trekt is geen echte christen nee.
Ik neem gelovigen sowieso, meet aardig wat zout. Maar snap jij de hypocrisie niet in een christen die het woord van god vanuit de christelijke bijbel naast zich neerlegt niet?quote:Op dinsdag 8 september 2015 20:14 schreef Molurus het volgende:
Daarmee zet je dus al gauw 1,5 miljard mensen weg als 'nep-christenen'. Wie ben jij om voor hen te bepalen wat ze moeten geloven?
Niet zolang er geen objectieve manier is om vast te stellen wat dan wel de 'juiste interpretatie' is, nee. Wat mij betreft zijn alle geloven onzin. Maar ik denk wel dat die Christenen en Moslims die jij wegzet als 'hypocriete nep-gelovigen' oprecht geloven wat ze geloven. Ook als dat niet strookt met jouw persoonlijke interpretatie van de Koran en de Bijbel.quote:Op dinsdag 8 september 2015 20:19 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Ik neem gelovigen sowieso, meet aardig wat zout. Maar snap jij de hypocrisie niet in een christen die het woord van god vanuit de christelijke bijbel naast zich neerlegt niet?
Maar noem jezelf dan niet iets waar je niet in geloofd. Zou jij jezelf christen noemen als je het woord van de christelijke god verwerpt?quote:Op dinsdag 8 september 2015 20:27 schreef Molurus het volgende:
Maar ik denk wel dat die Christenen en Moslims die jij wegzet als 'hypocriete nep-gelovigen' oprecht geloven wat ze geloven.
Voor zover het het ontstaan van de mens en het heelal aan gaat is die objectieve visie er wel. Namelijk wetenschap. Baseer je op de feiten. Wetenschap verwerpt de god theorie niet, maar de feiten wijzen uit dat die theorie volledig overbodig lijkt.quote:Op dinsdag 8 september 2015 20:27 schreef Molurus het volgende:
Niet zolang er geen objectieve manier is om vast te stellen wat dan wel de 'juiste interpretatie' is,
Dat laatste is uitsluitend jouw uitleg daarvan. Niet van de Christenen waarvan jij zegt dat ze het woord van de christelijke god verwerpen.quote:Op dinsdag 8 september 2015 20:33 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Maar noem jezelf dan niet iets waar je niet in geloofd. Zou jij jezelf christen noemen als je het woord van de christelijke god verwerpt?
Nee, die is er niet.quote:Op dinsdag 8 september 2015 20:35 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Voor zover het het ontstaan van de mens en het heelal aan gaat is die objectieve visie er wel.
De wetenschap doet geen uitspraken over hoe de Bijbel geinterpreteerd zou moeten worden als de Bijbel werkelijk het woord van een god was.quote:Op dinsdag 8 september 2015 20:35 schreef HongKongPhoey het volgende:
Namelijk wetenschap. Baseer je op de feiten. Wetenschap verwerpt de god theorie niet, maar de feiten wijzen uit dat die theorie volledig overbodig lijkt.
Als ik mezelf NAZI noem moet ik ook niet zeuren wanneer ik wordt aangesproken op de walgelijkheden in Mein kampf. Als de Koran(de basis van de Islam) zegt dat je de Koran boven alles moet stellen (absoluut) en dat je enkel dan Moslim bent, ben je dus niet in mijn visie geen Moslim als je de Koran niet als absoluut aanneemt. Maar in de ogen van Islam zelf ben je geen Moslim dan.quote:Op dinsdag 8 september 2015 20:38 schreef Molurus het volgende:
Dat laatste is uitsluitend jouw uitleg daarvan. Niet van de Christenen waarvan jij zegt dat ze het woord van de christelijke god verwerpen.
Die is er dus wel. Wanneer je de feiten volgt op basis van wat testbaar is ben je objectief in een realistische wereld. Voor die andere wereld moet er eerst bewijs komen eer dit een factor is waar rekening mee gehouden moet worden. En dat bewijs is er nog steeds niet!quote:
Dat doet de bijbel zelf. Maar ik wil het hier bij Islam houden. Anders open je maar een topic over die andere religies.quote:Op dinsdag 8 september 2015 20:39 schreef Molurus het volgende:
De wetenschap doet geen uitspraken over hoe de Bijbel geinterpreteerd zou moeten worden als de Bijbel werkelijk het woord van een god was.
Is dat zo? Als je het mij vraagt heb jij dat boek niet geschreven. Het is goed denkbaar dat twee personen die zichzelf Nazi noemen verschillend denken over vanalles en nog wat.quote:Op dinsdag 8 september 2015 20:44 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Als ik mezelf NAZI noem moet ik ook niet zeuren wanneer ik wordt aangesproken op de walgelijkheden in Mein kampf.
Doet er niet toe.quote:Op dinsdag 8 september 2015 20:44 schreef HongKongPhoey het volgende:
Als de Koran(de basis van de Islam) zegt dat ...
Ik haal die vergelijking er even bij omdat het exact dezelfde denkfout is.quote:Op dinsdag 8 september 2015 20:47 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Dat doet de bijbel zelf. Maar ik wil het hier bij Islam houden. Anders open je maar een topic over die andere religies.
Dat is wel heel gemakkelijk. Het komt je niet uit dus het doet er niet toe? Het doet er JUIST wel toe, het is de essentie. Je kan geen Moslim zijn als je de Koran verwerpt. Je kan wel zeggen dat je het bent, maar datgene waarop Islam is gebaseerd kan je niet verwerpen en Moslim zijn. Datgene waaraan de Moslim onlosmakelijk is verbonden is JUIST de Koran.quote:
Als je dit gaat afdwingen, doe je het zelf.quote:Op maandag 7 september 2015 18:30 schreef HongKongPhoey het volgende:
Echter, wanneer mensen de menselijke moraliteit aan de kant schuiven voor een religieuze moraliteit dan is er een probleem. Want, religieuze moraliteit die verlangt dat de mens zich ondergeschikt maakt aan een god/religie/ideologie die zichzelf boven de menselijkheid stelt, diskwalificeert zichzelf.
Nee het is geen kwestie van denken, het is de feiten aannemen zoals ze er liggen. Als Christen kun je nog zeggen, ik geloof in Christus en in god, maar de bijbel is niet het ware woord van god en christus omdat de bijbel met name getuigenverklaringen zijn over het bestaan en de wonderen van Christus. In de praktijk kan het niet want het enige waar het bestaan van Christus uit kunt halen is die Bijbel.quote:Op dinsdag 8 september 2015 20:51 schreef Molurus het volgende:
Ik haal die vergelijking er even bij omdat het exact dezelfde denkfout is.
Men dwingt het ook zelf af. Men plaatst god/allah boven al het andere. Het mens zijn is ondergeschikt.quote:Op dinsdag 8 september 2015 20:56 schreef deelnemer het volgende:
Als je dit gaat afdwingen, doe je het zelf.
Je zou ook mee kunnen gaan met zijn definitie van een echte moslim. De consequentie daarvan is echter dat er geen moslims bestaan, waardoor een discussie over de onverenigbaarheid van islam met Nederlandse/Westerse waarden betekenisloos wordt.quote:Op dinsdag 8 september 2015 19:41 schreef Molurus het volgende:
[..]
No true scotsman.
Er zijn feitelijk mensen die zichzelf moslim noemen en die daar anders over denken. Nogal veel zelfs.
Het is natuurlijk lekker makkelijk om alle moslims op 1 hoop te gooien en erop te staan dat ze allemaal precies hetzelfde geloven. Helaas is de praktijk anders.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |