abonnement Unibet Coolblue
pi_155888753
Steeds meer ‘men go their own way’. MGTOW, een in de VS explosief groeiend fenomeen. In Japan zie je ze terug als de ‘graseters. Wat is de oorzaak van de steeds verder om zich heen grijpende opstand van de mannen?

Deze levensstijl, MGTOW, komt erop neer dat mannen kiezen voor hun eigen weg in de plaats van de weg die de maatschappij oplegt.

De leidende posities in deze wereld, het bezit en het inkomen staan in grote meerderheid op naam van mannen. Toch voelen veel Westerse mannen zich bepaald niet gelukkig. Dit komt, omdat de verdeling van macht en inkomen onevenwichtig is.

We zien daarom dat er niet alleen vooral mannen aan de top van de maatschappij staan, maar ook vooral mannen leven als zwerver, als drugsverslaafde of verschoppeling. Mannen sterven bijna altijd eerder dan vrouwen. Ook is de baanzekerheid voor mannen meestal lager dan voor vrouwen, omdat mannen meestal in meer riskante, conjunctuurgevoelige bedrijfstakken werken.

Hypergaam


Vrouwen zijn doorgaans hypergaam, met andere woorden, willen een man met een hogere sociale status en meer inkomen dan zij.Voor mannen met topposities of met een zeer aantrekkelijk uiterlijk, hooguit 7% van de bevolking, is het daarom makkelijk om veel vrouwen in bed te krijgen, iets dat veel mannen belangrijk vinden. Voor de meeste mannen, de bèta-mannen, is dit niet weggelegd. Laat staan voor omegamannen voor wie er zelfs geen mercy fuck in zit. Zelfs voor een heel lelijke vrouw is het daarentegen niet erg moeilijk om aan de man te komen, zeker voor een eenmalige sekservaring. Kortom: voor de alfamannetjes van de elite is de wereld een feest. Voor de gemiddelde man, en zeker voor de verschoppelingen, is het leven heel wat minder prettig. Zeker na een scheiding.


De 5 graden voor MGTOW’s


Graad 0: Situational awareness
Mannen in dit stadium, volgens de MGTOW beweging, zijn zich bewust van het man-discriminerende karakter van de maatschappij, maar leggen zich hierbij neer. Ze denken in staat zijn om te ontsnappen aan bijvoorbeeld een rip-off deal bij scheiding.

Graad 1: Het afwijzen van lange termijn relaties met vrouwen

De MGTOW verwerpt alle vormen van langdurige relaties met vrouwen, inclusief maar niet alleen vrouwen, samenwonen, het zorgen voor de kinderen van een alleenstaande vrouw; kortom welke actie dan ook, die ertoe leidt dat hij door een rechtbank kan worden veranderd in een melkkoe voor de dame in kwestie.

Graad 2: Het afwijzen van korte relaties met vrouwen

De MGTOW verwerpt alle vormen van persoonlijke relaties met vrouwen, inclusief dating, one-night stands,vriendschappen etc. Elk contact met onbekende vrouwen blijft zakelijk en professioneel. Hiermee voorkomt de MGTOW dat hij wordt aangeklaagd wegens aanranding of ongewenste seksuele intimiteiten.

Graad 3: Onttrekking aan de economie
De MGTOW weigert om meer te produceren dan strikt noodzakelijk is voor zijn individuele overleving. Hij zal zoveel mogelijk zwart werken om belastingheffing te voorkomen. Hij doet zijn best om in de laagste inkomens goed vallen zonder dat hij daarmee zijn levensplezier geweld aandoet.

Graad 4: De maatschappij verwerpen
De MGTOW verdwijnt geheel uit de maatschappij. Hij minimaliseert het contact met de mainstream en probeert zijn eigen doelen te bereiken met zijn eigen middelen. Hij wordt als het ware onzichtbaar, hij bestaat niet meer. Sommigen blijven in de stad wonen, anderen trekken de wildernis in of verlaten het land.

https://www.mgtow.com/forums/


https://www.mgtow.com/glossary/


https://www.youtube.com/user/SandmanMGTOW/videos

Wat vinden jullie van deze ontwikkeling? verontrustend? of niet iets om ons druk over te maken. En kan je je vinden in een bepaald onderwerp of onderwerpen van de MGTOW beweging?

[ Bericht 1% gewijzigd door Toxinus op 07-09-2015 09:20:28 ]
pi_155888883
quote:
zijn zich bewust van het man-discriminerende karakter van de maatschappij
Wait? What?

_O-

Wat een bullshit :D
pi_155888891
Jeetje wat een zwaar leven heeft de blanke heteroseksuele man zeg ;(
pi_155888920
Volgens mij voldoet 75% van alle mannelijke FOK!kers aan graad 4
Op donderdag 21 mei 2015 19:22 schreef Vasion het volgende:
Vanaf nu ben jij mijn favoriete user.
Op zondag 7 december 2014 22:59 schreef GGMM het volgende:
Vanaf nu ben jij mijn favoriete user.
  maandag 7 september 2015 @ 08:49:57 #5
416020 K44S
The bearded man
pi_155889137
Ik lees dingen op fok....................
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
pi_155889139
"Ik ben een kneusje en faal in het leven, laat ik er maar een hippe naam voor verzinnen en dan lijkt het net alsof het een bewuste keuze is!" :')
  Moderator maandag 7 september 2015 @ 09:03:15 #7
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_155889248
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 08:50 schreef DonJames het volgende:
"Ik ben een kneusje en faal in het leven, laat ik er maar een hippe naam voor verzinnen en dan lijkt het net alsof het een bewuste keuze is!" :')
Exact dit was wat ik dacht inderdaad :D

lekker doen alsof het een bewuste keuze is terwijl de realiteit is dat die keuzes voor hun worden gemaakt of geen ballen hebben om iets te proberen.
Breitling - Instruments for Professionals
  maandag 7 september 2015 @ 09:03:34 #8
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_155889255
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 08:50 schreef DonJames het volgende:
"Ik ben een kneusje en faal in het leven, laat ik er maar een hippe naam voor verzinnen en dan lijkt het net alsof het een bewuste keuze is!" :')
Dat dus. Wat een doorzichtige bs.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  maandag 7 september 2015 @ 09:04:42 #9
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_155889275
Maar TS, wilde je alleen informeren, of ook discussiëren?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  maandag 7 september 2015 @ 09:10:07 #10
343183 Newbie114
Psychonaut in opleiding
pi_155889355
quote:
10s.gif Op maandag 7 september 2015 09:03 schreef Copycat het volgende:

[..]

Dat dus. Wat een doorzichtige bs.
Waarheid.
Hier zeiLt.Surge: Kwaliteits user ben je wel.
Hier zei Murdera: Newb, een enorme baas. _O_
'Komt er dan nooit geen einde aan dit wonder?'
pi_155889375
quote:
5s.gif Op maandag 7 september 2015 09:04 schreef Copycat het volgende:
Maar TS, wilde je alleen informeren, of ook discussiëren?
Beiden! Ik stuitte op dit fenomeen en vroeg me af, wat anderen er nou zoal van vinden. Ik ben me er wat verder in gaan verdiepen, en zie zowel een platform van gefrustreerde mannen/jongens, verbitterde mannen (dmv scheiding etc) en onderwerpen waarvan sommigen me inderdaad aanspreken.
  maandag 7 september 2015 @ 09:13:09 #12
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_155889387
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 09:11 schreef Toxinus het volgende:

Beiden! Ik stuitte op dit fenomeen en vroeg me af, wat anderen er nou zoal van vinden. Ik ben me er wat verder in gaan verdiepen, en zie zowel een platform van gefrustreerde mannen/jongens, verbitterde mannen (dmv scheiding etc) en onderwerpen waarvan sommigen me inderdaad aanspreken.
Dan is het wel handig je OP even aan te vullen met een discussiepunt.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_155889434
quote:
14s.gif Op maandag 7 september 2015 09:10 schreef Newbie114 het volgende:

[..]

Waarheid.
Ik krijg niet de indruk dat je het daadwerkelijk begrijpt of goed geïnformeerd bent mbt MGTOW.
pi_155889508
quote:
2s.gif Op maandag 7 september 2015 09:13 schreef Copycat het volgende:

[..]

Dan is het wel handig je OP even aan te vullen met een discussiepunt.
|:( dat is waar ook! On my way.
pi_155889520
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 09:03 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Exact dit was wat ik dacht inderdaad :D

lekker doen alsof het een bewuste keuze is terwijl de realiteit is dat die keuzes voor hun worden gemaakt of geen ballen hebben om iets te proberen.
Yup. Je ziet eenzelfde soort fenomeen op de middelbare school bij meisjes die niet moeders mooiste zijn. Die gaan zichzelf nóg lelijker maken en claimen dan dat ze zichzelf afzetten tegen de maatschappij o.i.d.



Nee, je bent niet "rebels". Je bent gewoon niet zo knap.
pi_155889531
Juist ja.

Ik moet alleen maar denken aan deze reclame:

Ja doei.
pi_155889624
quote:
10s.gif Op maandag 7 september 2015 09:21 schreef DonJames het volgende:

[..]

Yup. Je ziet eenzelfde soort fenomeen op de middelbare school bij meisjes die niet moeders mooiste zijn. Die gaan zichzelf nóg lelijker maken en claimen dan dat ze zichzelf afzetten tegen de maatschappij o.i.d.

[ afbeelding ]


Nee, je bent niet "rebels". Je bent gewoon niet zo knap.
Noem het beestje gewoon bij de naam : feministen.
pi_155889687
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 08:19 schreef Elvi het volgende:
Jeetje wat een zwaar leven heeft de blanke heteroseksuele man zeg ;(
Je moest eens weten... alleen de blanke vrouw heeft het zo mogelijk nog zwaarder.
pi_155889701
quote:
5s.gif Op maandag 7 september 2015 09:04 schreef Copycat het volgende:
Maar TS, wilde je alleen informeren, of ook discussiëren?
TS wil ontmaagd worden.
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_155889754
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 08:19 schreef Elvi het volgende:
Jeetje wat een zwaar leven heeft de blanke heteroseksuele man zeg ;(
Laat ik voorop stellen dat ik dit MGTOW ook onzin vind.

Maar je reactie is wel een beetje flauw .. dat zeggen we ook niet tegen vrouwen die willen werken maar door bv het oldboys network niet aan de bak komen op de positie die ze verdienen.

Ik wil niet zeggen dat mannen gediscrimineerd worden. Maar die paar kleine puntjes waar daadwerkelijk iets van ongelijke behandeling plaatsvindt (ouderschap bij scheiding, seksuele mishandeling van mannen, jongensbesnijdenis) .. niemand die er zijn/haar mond over open trekt.

Dat soort kleine kreukels in onze maatschappij lijken me absoluut geen reden om je er dan maar aan te onttrekken, en het heeft in mijn ogen een heel erg hoog calimero-gehalte. Maar die onderwerpen spelen wel, en niemand doet er iets mee. Waarom niet? ik denk voornamelijk doordat men er over denkt zoals in jouw reactie: de blanke westerse heteroseksuele man 'staat aan de top', dus kan niet gediscrimineerd worden, of het is iig niet zo erg want 'wijst naar andere groep die veel meer discriminatie ondervindt'.

Tot zover mijn nuttige bijdrage aan dit baggertopic.
"Pools are perfect for holding water"
pi_155889822
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 09:36 schreef probeer het volgende:

[..]

Laat ik voorop stellen dat ik dit MGTOW ook onzin vind.

Maar je reactie is wel een beetje flauw .. dat zeggen we ook niet tegen vrouwen die willen werken maar door bv het oldboys network niet aan de bak komen op de positie die ze verdienen.

Ik wil niet zeggen dat mannen gediscrimineerd worden. Maar die paar kleine puntjes waar daadwerkelijk iets van ongelijke behandeling plaatsvindt (ouderschap bij scheiding, seksuele mishandeling van mannen, jongensbesnijdenis) .. niemand die er zijn/haar mond over open trekt.

Dat soort kleine kreukels in onze maatschappij lijken me absoluut geen reden om je er dan maar aan te onttrekken, en het heeft in mijn ogen een heel erg hoog calimero-gehalte. Maar die onderwerpen spelen wel, en niemand doet er iets mee. Waarom niet? ik denk voornamelijk doordat men er over denkt zoals in jouw reactie: de blanke westerse heteroseksuele man 'staat aan de top', dus kan niet gediscrimineerd worden, of het is iig niet zo erg want 'wijst naar andere groep die veel meer discriminatie ondervindt'.

Tot zover mijn nuttige bijdrage aan dit baggertopic.
Oh die kan werkelijk gediscrimineerd worden. Maar ondertussen wordt het wel erg overdreven.
pi_155889835
Jammer dat de inhoud bedolven wordt onder het slechte imago, want de positie van de man in de samenleving is wel degelijk een punt van discussie die niet gevoerd wordt. Aan de universiteit wordt wel vrouwenstudies en genderstudies onderwezen, maar ook daar komt de positie van de man niet of nauwelijks naar voren.

Sterker nog, in wetenschappelijke publicaties en boeken die gebruikt worden, wordt er bijvoorbeeld gesteld dat woorden als 'mankind' discriminerend zijn en er beter gesproken kan worden in termen van 'humanity', terwijl vrouwelijke wetenschappers in hun publicaties weleens 'grapjes' maken in de trant van dat mannen met hun ding denken (literatuur van de Universiteit Utrecht). Dus zelfs aan de universiteit lijkt de positie van de man niet serieus genomen te worden.

Het feit dat het ter sprake brengen van de positie van de man al weggehoond wordt, geeft al aan dat het een taboe is dat bespreekbaar gemaakt moet worden, want het belachelijk maken van dit onderwerp is gewoon 'name calling', een drogreden en propagandatechniek.

Overigens, voor de duidelijkheid: nee, ik associeer me niet met MGTOW en de beweging op het internet is eenzelfde beweging als PUA: een manier om onfortuinlijke mannen geld uit de zakken te kloppen. Maar de positie van de man in de samenleving is wel een belangrijk punt dat wordt aangesneden.
pi_155889929
quote:
99s.gif Op maandag 7 september 2015 09:39 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Oh die kan werkelijk gediscrimineerd worden. Maar ondertussen wordt het wel erg overdreven.
Ow zeker weten. Totaal overtrokken en complete onzin om daar je hele leven door te laten leiden. Want dat MGTOW is niets meer dan gewoon wegrennen.
"Pools are perfect for holding water"
pi_155889944
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 09:40 schreef Drieklank het volgende:
Jammer dat de inhoud bedolven wordt onder het slechte imago, want de positie van de man in de samenleving is wel degelijk een punt van discussie die niet gevoerd wordt. Aan de universiteit wordt wel vrouwenstudies en genderstudies onderwezen, maar ook daar komt de positie van de man niet of nauwelijks naar voren.

Sterker nog, in wetenschappelijke publicaties en boeken die gebruikt worden, wordt er bijvoorbeeld gesteld dat woorden als 'mankind' discriminerend zijn en er beter gesproken kan worden in termen van 'humanity', terwijl vrouwelijke wetenschappers in hun publicaties weleens 'grapjes' maken in de trant van dat mannen met hun ding denken (literatuur van de Universiteit Utrecht). Dus zelfs aan de universiteit lijkt de positie van de man niet serieus genomen te worden.

Het feit dat het ter sprake brengen van de positie van de man al weggehoond wordt, geeft al aan dat het een taboe is dat bespreekbaar gemaakt moet worden, want het belachelijk maken van dit onderwerp is gewoon 'name calling', een drogreden en propagandatechniek.

Overigens, voor de duidelijkheid: nee, ik associeer me niet met MGTOW en de beweging op het internet is eenzelfde beweging als PUA: een manier om onfortuinlijke mannen geld uit de zakken te kloppen. Maar de positie van de man in de samenleving is wel een belangrijk punt dat wordt aangesneden.
Dit dus eigenlijk.
"Pools are perfect for holding water"
pi_155889991
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 09:45 schreef probeer het volgende:

[..]

Ow zeker weten. Totaal overtrokken en complete onzin om daar je hele leven door te laten leiden. Want dat MGTOW is niets meer dan gewoon wegrennen.
Niet alleen qua MGTOW. Vele uitingen op internet worden gedaan omdat de blanke hetero man oh zo zielig is, omdat ze nergens worden voor getrokken. En anderen wel. Boehoe, fucking Calimero's.
  maandag 7 september 2015 @ 09:49:11 #26
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_155890000
Lekker in de slachtofferrol kruipen *O*
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  maandag 7 september 2015 @ 09:51:27 #27
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_155890045
Aha, je kunt MGTOW-boeken/DVD's kopen en cursussen volgen van mannen die de samenleving succesvol de rug hebben toegekeerd?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  maandag 7 september 2015 @ 09:51:34 #28
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_155890047
Als ik het goed begrijp:

Een kneus kan geen vrouw krijgen dus besluit deze om zich volledig te onttrekken uit de maatschappij en als een kluizenaar in de wildernis te gaan leven. Dit noemt men dan een ontwikkeling.

Jaja..
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_155890167
quote:
10s.gif Op maandag 7 september 2015 09:51 schreef Ryon het volgende:
Als ik het goed begrijp:

Een kneus kan geen vrouw krijgen dus besluit deze om zich volledig te onttrekken uit de maatschappij en als een kluizenaar in de wildernis te gaan leven. Dit noemt men dan een ontwikkeling.

Jaja..
Sommige mannen ontgroeien dat recalcitrant puberale dus blijkbaar nooit.

"Nou, dan ga ik wel weg hoor!" *stampvoet*
"Pools are perfect for holding water"
pi_155890217
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 09:57 schreef probeer het volgende:

[..]

Sommige mannen ontgroeien dat recalcitrant puberale dus blijkbaar nooit.

"Nou, dan ga ik wel weg hoor!" *stampvoet*
We spreken ze nog wel als ze alimentatie moeten betalen voor een kind dat niet van hun is, of hun vriendin is vreemdgegaan en boeken schrijft over haar zware leven, terwijl ze naar de kust van Normandië gestuurd worden en met 1 been weer thuis komen, zoals in 1944.
  maandag 7 september 2015 @ 10:02:48 #31
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_155890236
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 10:01 schreef Drieklank het volgende:

We spreken ze nog wel als ze alimentatie moeten betalen voor een kind dat niet van hun is, of hun vriendin is vreemdgegaan en boeken schrijft over haar zware leven, terwijl ze naar de kust van Normandië gestuurd worden en met 1 been weer thuis komen, zoals in 1944.
Ja! Dat gebeurt massaal! Arme mannen die alles goed doen, maar toch altijd in de hoek zitten waar de klappen vallen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  maandag 7 september 2015 @ 10:03:58 #32
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_155890257
Het is kennelijk ook een probleem dat een man zich in een relatie stort die in een scheiding eindigt.

Als ik probeer er nog wat chocolade van te maken, dan zie ik het in termen van verwachtingspatronen in de maatschappij waar mannen menen aan te moeten voldoen en wat leidt tot ongelukkige levens. Waar 'mannen' staat kun je dan net zo goed 'mensen' lezen, want dat geldt net zo goed voor vrouwen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_155890306
quote:
10s.gif Op maandag 7 september 2015 10:02 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ja! Dat gebeurt massaal! Arme mannen die alles goed doen, maar toch altijd in de hoek zitten waar de klappen vallen.
Ja! Dat gebeurt massaal! Arme vrouwen die alles goed doen, maar toch altijd in de hoek zitten waar de klappen vallen.

Zie je hoe makkelijk dat is? Zo hoeven we geen discussie meer te voeren of vrouwen zwangerschapsverlof krijgen, de pil vergoed moeten krijgen, evenveel moeten verdienen, topfuncties moeten krijgen, legaal mogen prostitueren en noem maar op. Gewoon niet zeuren en accepteren hoe het is.

Of toch niet? Want kom op, het is een samenleving, we moeten met elkaar leven en dus met elkaar praten over wat ons dwarszit om een betere samenleving te creëren. Voor vrouwen en voor mannen.
  maandag 7 september 2015 @ 10:10:15 #34
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_155890361
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 10:07 schreef Drieklank het volgende:

Ja! Dat gebeurt massaal! Arme vrouwen die alles goed doen, maar toch altijd in de hoek zitten waar de klappen vallen.

Zie je hoe makkelijk dat is? Zo hoeven we geen discussie meer te voeren of vrouwen zwangerschapsverlof krijgen, de pil vergoed moeten krijgen, evenveel moeten verdienen, topfuncties moeten krijgen, legaal mogen prostitueren en noem maar op. Gewoon niet zeuren en accepteren hoe het is.

Of toch niet? Want kom op, het is een samenleving, we moeten met elkaar leven en dus met elkaar praten over wat ons dwarszit om een betere samenleving te creëren. Voor vrouwen en voor mannen.
Vertel eens concreet wat er zo gruwelijk mis is met de maatschappij waar het de mannen betreft? Dat vrouwen ook gelijke rechten hebben, terwijl er nog steeds veel scheef zit, alleen al bij salariëring bijvoorbeeld?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  maandag 7 september 2015 @ 10:10:46 #35
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_155890371
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 10:01 schreef Drieklank het volgende:

[..]

We spreken ze nog wel als ze alimentatie moeten betalen voor een kind dat niet van hun is, of hun vriendin is vreemdgegaan en boeken schrijft over haar zware leven, terwijl ze naar de kust van Normandië gestuurd worden en met 1 been weer thuis komen, zoals in 1944.
Is dit een illustratie van waarom je vindt dat de positie ban de man in de maatschappij serieus besproken dient te kunnen worden? Of heb je andere voorbeelden?
The love you take is equal to the love you make.
pi_155890430
Laten we beginnen bij het begin: waarom is het zo moeilijk bespreekbaar?
  maandag 7 september 2015 @ 10:14:38 #37
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_155890454
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 10:13 schreef Drieklank het volgende:
Laten we beginnen bij het begin: waarom is het zo moeilijk bespreekbaar?
Waarom is wát precies zo moeilijk bespreekbaar?
The love you take is equal to the love you make.
pi_155890528
quote:
5s.gif Op maandag 7 september 2015 10:10 schreef Copycat het volgende:

[..]

Vertel eens concreet wat er zo gruwelijk mis is met de maatschappij waar het de mannen betreft? Dat vrouwen ook gelijke rechten hebben, terwijl er nog steeds veel scheef zit, alleen al bij salariëring bijvoorbeeld?
Het ouderlijk gezag na echtscheiding bijvoorbeeld. De moeder moeten er een grote teringzooi van maken wil zij niet in de meest gunstige positie komen.

Dat scheef zitten van de salariering is een hardnekkig broodje aap. Dit is allang gelijk getrokken. Alleen door de wijze waarop die statistiek tot stand is gekomen lijkt het alsof die nog steeds bestaat. Dit komt omdat alle beroepen op een hoop worden gegooid en vrouwen oververtegenwoordigd zijn in beroepen die traditioneel minder betalen, zoals in het onderwijs en in de zorg.
  maandag 7 september 2015 @ 10:20:56 #39
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_155890564
In de positie van mannen na een scheiding zit wel beweging. Co-ouderschap is steeds vaker aan de orde, er wordt gesproken over aanpassing van alimentatie.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 7 september 2015 @ 10:22:10 #40
416020 K44S
The bearded man
pi_155890593
Ts welke drug neem je? Ik heb Zaterdag een housewarming.
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
  maandag 7 september 2015 @ 10:24:25 #41
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_155890630
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 10:22 schreef K44S het volgende:
Ts welke drug neem je? Ik heb Zaterdag een housewarming.
Ik denk niet dat TS de auteur is van de tekst in de OP. Als je googelt, vind je dat het twee jaar geleden op een website is geplaatst.
The love you take is equal to the love you make.
pi_155890647
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2015 10:14 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Waarom is wát precies zo moeilijk bespreekbaar?
De positie van de man in de samenleving. Nog zonder specifiek te zijn. Feminisme is een erkende, gewaardeerde beweging en zelfs een academische discipline. Het bespreken van de man wordt weggehoond. Waarom?
  maandag 7 september 2015 @ 10:27:26 #43
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_155890694
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 10:18 schreef Jaeger85 het volgende:

Dat scheef zitten van de salariering is een hardnekkig broodje aap. Dit is allang gelijk getrokken. Alleen door de wijze waarop die statistiek tot stand is gekomen lijkt het alsof die nog steeds bestaat. Dit komt omdat alle beroepen op een hoop worden gegooid en vrouwen oververtegenwoordigd zijn in beroepen die traditioneel minder betalen, zoals in het onderwijs en in de zorg.
Nou nee. Ik merkte het ook toen ik in loondienst dezelfde functie uitoefende als mijn mannelijke collega, maar toch fiks onder zijn salaris zat. En dat is geen traditioneel laagbetaald beroep.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_155890700
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 09:22 schreef motorbloempje het volgende:
Juist ja.

Ik moet alleen maar denken aan deze reclame:

Die. :r
Re. :r
Cla. :r
Me. :r
'Ego te absolvo peccatis tuis in nomine patris et filii et spiritus sancti.'
  maandag 7 september 2015 @ 10:27:49 #45
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_155890701
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 10:25 schreef Drieklank het volgende:

[..]

De positie van de man in de samenleving. Nog zonder specifiek te zijn. Feminisme is een erkende, gewaardeerde beweging en zelfs een academische discipline. Het bespreken van de man wordt weggehoond. Waarom?
Ja, dit leidt nergens toe als je niet conceter wordt. Je krijgt geen discussie als je enige standpunt is dat het bespreken wordt weggehoond. Wat verwacht je dan voor antwoorden op je 'waarom'-vraag?
The love you take is equal to the love you make.
pi_155890736
Als ik alleen al zo'n begrip lees dan komt het op mij over als een bedenksel van iemand die een beetje buiten de realiteit van alledag staat.
pi_155890748
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 09:28 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Noem het beestje gewoon bij de naam : feministen.
Doorgeslagen feministen. :)
pi_155890791
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 10:30 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Doorgeslagen feministen. :)
:')
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_155890793
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 10:25 schreef Drieklank het volgende:

[..]

De positie van de man in de samenleving. Nog zonder specifiek te zijn. Feminisme is een erkende, gewaardeerde beweging en zelfs een academische discipline. Het bespreken van de man wordt weggehoond. Waarom?
"Hart- en vaatchirurgie is een erkende, gewaardeerde discipline. Klankschaaltherapie wordt weggehoond. Waarom?"
  maandag 7 september 2015 @ 10:33:06 #50
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_155890794
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 10:30 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Doorgeslagen feministen. :)
Ik zie eigenlijk weinig verband met feministen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_155890815
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2015 10:27 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ja, dit leidt nergens toe als je niet conceter wordt. Je krijgt geen discussie als je enige standpunt is dat het bespreken wordt weggehoond. Wat verwacht je dan voor antwoorden op je 'waarom'-vraag?
Ik vraag het uit nieuwsgierigheid, want ik weet het niet. Concreter worden is nog even niet de issue. De specifieke voorbeelden en vragen volgen nog. De issue is nu eerst te weten komen waarom je wel kunt zeggen: 'we gaan de positie van de vrouw bespreken', want dat wordt goed ontvangen, zonder gemits en gemaar, en gelach, van okee, zeg maar wat je wilt bespreken. Maar als je de positie van de man wil bespreken, dan moet je eerst door het gelach heen prikken voor iemand aan je vraagt om met concrete voorbeelden te komen. Daar wringt de schoen om mee te beginnen.
  maandag 7 september 2015 @ 10:35:44 #52
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_155890824
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 10:32 schreef DonJames het volgende:

[..]

"Hart- en vaatchirurgie is een erkende, gewaardeerde discipline. Klankschaaltherapie wordt weggehoond. Waarom?"
Hij heeft ergens wel een punt. Vroeger had je vrouwenstudies, dat heet tegenwoordig genderstudies, maar daarbinnen is de focus toch nog vooral op vrouwen, terwijl evengoed de positie van de man onderwerp van beschouwing kan zijn.

Ik kan alleen niet zo mee in dat weghonen. Wat wordt er weggehoond en door wie?
The love you take is equal to the love you make.
pi_155890842
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2015 10:35 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Hij heeft ergens wel een punt. Vroeger had je vrouwenstudies, dat heet tegenwoordig genderstudies, maar daarbinnen is de focus toch nog vooral op vrouwen, terwijl evengoed de positie van de man onderwerp van beschouwing kan zijn.

...
Natuurlijk kan dat. Alleen is het onderzoeken van open deuren doorgaans niet zo bijster interessant.
  maandag 7 september 2015 @ 10:38:07 #54
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_155890856
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 10:35 schreef Drieklank het volgende:

[..]

Ik vraag het uit nieuwsgierigheid, want ik weet het niet. Concreter worden is nog even niet de issue. De specifieke voorbeelden en vragen volgen nog. De issue is nu eerst te weten komen waarom je wel kunt zeggen: 'we gaan de positie van de vrouw bespreken', want dat wordt goed ontvangen, zonder gemits en gemaar, en gelach, van okee, zeg maar wat je wilt bespreken. Maar als je de positie van de man wil bespreken, dan moet je eerst door het gelach heen prikken voor iemand aan je vraagt om met concrete voorbeelden te komen. Daar wringt de schoen om mee te beginnen.
Word ik nou gek? Ik wil het bespreken, maar als ik je om concrete voorbeelden vraag is dat ineens waar de schoen wringt? Hè?
The love you take is equal to the love you make.
pi_155890875
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 10:32 schreef DonJames het volgende:

[..]

"Hart- en vaatchirurgie is een erkende, gewaardeerde discipline. Klankschaaltherapie wordt weggehoond. Waarom?"
Dat slaat als een tang op een varken. Twee verschillende disciplines, verschillende niveaus van wetenschappelijke betrouwbaarheid, benodigde opleiding en expertise. Maar genderstudies zijn twee zijden van dezelfde munt. Dezelfde wetenschappelijke discipline, waarbij de helft wordt overgeslagen.

Leuk dat je over het medische begint trouwens, want het is nou net de issue dat er meer aandacht komt voor het vrouwelijk lichaam als separaat van het mannelijk lichaam. Honen we dat ook weg? Moeten vrouwen niet zeuren en dezelfde medische behandeling accepteren dan mannen? Nee, natuurlijk niet, want dat vinden we schandalig. Maar andersom niet?
  maandag 7 september 2015 @ 10:39:49 #56
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_155890881
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 10:37 schreef DonJames het volgende:

[..]

Natuurlijk kan dat. Alleen is het onderzoeken van open deuren doorgaans niet zo bijster interessant.
Heel sec is daar natuurlijk echt wel iets aan te onderzoeken en zullen het niet allemaal open deuren zijn. Of de sociologie is alleen maar een kwestie van open deuren, dat is ook een mogelijk standpunt.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 7 september 2015 @ 10:40:35 #57
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_155890897
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2015 10:38 schreef Lienekien het volgende:

Word ik nou gek? Ik wil het bespreken, maar als ik je om concrete voorbeelden vraag is dat ineens waar de schoen wringt? Hè?
De vraag om concrete voorbeelden kwam ook al na de eerste WW2, been kwijt, boek schrijf-post.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_155890902
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2015 10:33 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik zie eigenlijk weinig verband met feministen.
Dat plaatje niet nee, maar ik begrijp waar ze op doelen. Het soort feminist wat expres het haar kort knipt en okselhaar laat groeien om zich af te zetten tegen door white cis men opgelegde normen. Goed, moeten ze ook zelf weten natuurlijk. :) Maar ik vind het jammer dat het feminisme daar als geheel mee in verband wordt gebracht.
  maandag 7 september 2015 @ 10:42:12 #59
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_155890933
Ik krijg spontaan medelijden met de blanke hetero man, nooit geweten dat die het zo zwaar hebben. ;(
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_155890954
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 10:39 schreef Drieklank het volgende:

Dat slaat als een tang op een varken. Twee verschillende disciplines, verschillende niveaus van wetenschappelijke betrouwbaarheid, benodigde opleiding en expertise. Maar genderstudies zijn twee zijden van dezelfde munt. Dezelfde wetenschappelijke discipline, waarbij de helft wordt overgeslagen.
Jij doelt niet op "de positie van mannen" in het algemeen. Gezien de OP doel jij op de SLECHTE positie van mannen. En dan klopt de vergelijking weer prima. Als in: het bestaat niet.
quote:
Leuk dat je over het medische begint trouwens, want het is nou net de issue dat er meer aandacht komt voor het vrouwelijk lichaam als separaat van het mannelijk lichaam...
Hoe kom je daar nou weer bij?
  maandag 7 september 2015 @ 10:46:19 #61
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_155891027
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 10:39 schreef Drieklank het volgende:

[..]

Dat slaat als een tang op een varken. Twee verschillende disciplines, verschillende niveaus van wetenschappelijke betrouwbaarheid, benodigde opleiding en expertise. Maar genderstudies zijn twee zijden van dezelfde munt. Dezelfde wetenschappelijke discipline, waarbij de helft wordt overgeslagen.

Leuk dat je over het medische begint trouwens, want het is nou net de issue dat er meer aandacht komt voor het vrouwelijk lichaam als separaat van het mannelijk lichaam. Honen we dat ook weg? Moeten vrouwen niet zeuren en dezelfde medische behandeling accepteren dan mannen? Nee, natuurlijk niet, want dat vinden we schandalig. Maar andersom niet?
Als jij het niet doet, wil ik het wel doen: een voorbeeld noemen. Iets wat trouwens vaker voorbijkomt in topics op dit forum: voor mishandeling van vrouwen binnen een relatie is meer aandacht dan voor mishandeling van mannen binnen een relatie.

Dat probleem voor mannen wordt wel weggehoond, ja.
The love you take is equal to the love you make.
pi_155891052
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2015 10:38 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Word ik nou gek? Ik wil het bespreken, maar als ik je om concrete voorbeelden vraag is dat ineens waar de schoen wringt? Hè?
Neehee, jij staat er wel voor open, dat is fijn, dan ooi ik zo wat issues op tafel, maar jij bent een van de weinigen en het heeft even geduurd voor er iemand serieus reageert in dit topic. Dat is wel wrang, want andersom wordt het wel snel serieus genomen.

Maar goed, wat voorbeelden. Waarom zijn mannen dienstplichtig en vrouwen niet? Vrouwen hebben hard gevochten om vrijwillig bij het leger in dienst te mogen treden als beroepssoldaat, maar de dienstplicht ontwijken ze? Dat vind ik wrang. Nog wranger vind ik dat vrouwen voor eenzelfde functie, een gevechtsfunctie, aan lagere fysieke eisen mogen voldoen dan mannen. Bijvoorbeeld minder push-ups of kortere tijden om een afstand te rennen, terwijl het om dezelfde functie gaat. Als vrouwen echt fysiek zwakker zijn, wat erg discutabel is, en het functieprofiel vraagt om een selectie van de meest fysiek meest sterke mensen, dan zouden vrouwen per definitie minder geschikt zijn voor zo'n functie. Punt. Niets discriminerends aan. Dan maar geen vrouwen in het leger. Maar niet voor spek en bonen meedoen en als het er op aankomt thuis blijven, terwijl je ongetrainde man naar het front wordt gestuurd om te sterven.
  maandag 7 september 2015 @ 10:47:44 #63
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_155891053
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 09:36 schreef probeer het volgende:

[..]

Laat ik voorop stellen dat ik dit MGTOW ook onzin vind.

Maar je reactie is wel een beetje flauw .. dat zeggen we ook niet tegen vrouwen die willen werken maar door bv het oldboys network niet aan de bak komen op de positie die ze verdienen.

Ik wil niet zeggen dat mannen gediscrimineerd worden. Maar die paar kleine puntjes waar daadwerkelijk iets van ongelijke behandeling plaatsvindt (ouderschap bij scheiding, seksuele mishandeling van mannen, jongensbesnijdenis) .. niemand die er zijn/haar mond over open trekt.

Iedere keer als ik als feminist over jongensbesnijdenis begin, dat ik het schandalig vind dat dat nog kan,krijg ik een horde mannen tegen mij die zeggen dat ik mij nergens mee moet bemoeien.
Er zijn enorm veel vrouwen/feministen tegen besnijdenissen in welke vorm dan ook, maar als je dan wordt tegengewerkt door mannen is het niet echt handig.

Ouderschap bij scheiding, mee eens, hoewel ik uit persoonlijke ervaring kan vertellen dat veel mannen ook gewoonweg geen co-ouderschap of full-time ouderschap willen.
Maar wil een man dat wel, moet er op zijn minst kans zijn op co-ouderschap.

Seksuele mishandeling van jongens en mannen, tja, als er een verhaaltje komt van een vrouw die een 12 jarig jochie seksueel misbruikt heeft, wie is dan degene die plaatst ''nice''!! Mannen of vrouwen?

Ja, er zijn problemen voor mannen, helaas zijn het ook veelal de mannen die het in stand houden.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  maandag 7 september 2015 @ 10:51:24 #64
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_155891137
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 10:47 schreef Drieklank het volgende:

[..]

Neehee, jij staat er wel voor open, dat is fijn, dan ooi ik zo wat issues op tafel, maar jij bent een van de weinigen en het heeft even geduurd voor er iemand serieus reageert in dit topic. Dat is wel wrang, want andersom wordt het wel snel serieus genomen.

Maar goed, wat voorbeelden. Waarom zijn mannen dienstplichtig en vrouwen niet? Vrouwen hebben hard gevochten om vrijwillig bij het leger in dienst te mogen treden als beroepssoldaat, maar de dienstplicht ontwijken ze? Dat vind ik wrang. Nog wranger vind ik dat vrouwen voor eenzelfde functie, een gevechtsfunctie, aan lagere fysieke eisen mogen voldoen dan mannen. Bijvoorbeeld minder push-ups of kortere tijden om een afstand te rennen, terwijl het om dezelfde functie gaat. Als vrouwen echt fysiek zwakker zijn, wat erg discutabel is, en het functieprofiel vraagt om een selectie van de meest fysiek meest sterke mensen, dan zouden vrouwen per definitie minder geschikt zijn voor zo'n functie. Punt. Niets discriminerends aan. Dan maar geen vrouwen in het leger. Maar niet voor spek en bonen meedoen en als het er op aankomt thuis blijven, terwijl je ongetrainde man naar het front wordt gestuurd om te sterven.

ik heb moeite met je voorbeeld. Er is inhoudelijk wel e.e.a. op af te dingen, maar afgezien daarvan gaat je voorbeeld over vrouwen terwijl het ging om voorbeelden over mannen.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 7 september 2015 @ 10:56:24 #65
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_155891251
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2015 10:46 schreef Lienekien het volgende:

Als jij het niet doet, wil ik het wel doen: een voorbeeld noemen. Iets wat trouwens vaker voorbijkomt in topics op dit forum: voor mishandeling van vrouwen binnen een relatie is meer aandacht dan voor mishandeling van mannen binnen een relatie.

Dat probleem voor mannen wordt wel weggehoond, ja.
True. En dat is inderdaad onterecht.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_155891301
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2015 10:51 schreef Lienekien het volgende:

[..]

ik heb moeite met je voorbeeld. Er is inhoudelijk wel e.e.a. op af te dingen, maar afgezien daarvan gaat je voorbeeld over vrouwen terwijl het ging om voorbeelden over mannen.
Uit mijn voorbeeld blijkt dat vrouwen positief gediscrimineerd worden. Anders bekeken wordt de man achtergesteld.

Solliciteren is nog zoiets. Ik heb nu meerdere leidinggevenden gehad die expres een mooie vrouw aannemen bij een nieuwe functie, want het oog wil ook wat, zo zeggen ze tegen mij met een knipoog. Er zijn wat nieuwsberichten geweest met onderzoek waaruit blijkt dat vrouwen wat makkelijker werk vinden en hetzelfde voor knappere mensen.

1 +1 = 2

Vrouwen krijgen ook op allerlei manieren een speciale behandeling, zoals gratis entree bij bepaalde clubs of evenementen, functies en onderwijsprogramma's speciaal voor vrouwen, de mooiste studentenkamers op de beste locaties zijn exclusief voor vrouwen etc.

Maar het is niet mijn bedoeling om hier over te klagen en te discussiëren. Ik zou graag zien dat de positie van de man besproken wordt. Alleen het praten over is al een stap vooruit. Wanneer komt het een keer in Den Haag op de agenda? Vrouwen zijn daar vaste kost, maar mannen?
  maandag 7 september 2015 @ 11:01:17 #67
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_155891368
Dus eigenlijk is het de lelijke blanke man die wordt achtergesteld en de mooie vrouw die wordt voorgetrokken?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_155891403
quote:
11s.gif Op maandag 7 september 2015 11:01 schreef Copycat het volgende:
Dus eigenlijk is het de lelijke blanke man die wordt achtergesteld en de mooie vrouw die wordt voorgetrokken?
Ja, ik ben lelijk en jij bent knap. Ik huilie en jij blij. Zo: heb je je zin en zijn we nu klaar?
pi_155891425
De wereld is oneerlijk voor lelijke mensen #struggles.

Ja goed je kan erover gaan janken of accepteren dat mensen oppervlakkig zijn en je op een andere manier onderscheiden.
pi_155891427
Oh, vergeet de ontuchtclaims niet. Van die wraakzuchtige vrouwtjes die in een scheiding met 'misbruik' claims gaan schuiven die niet waar zijn. De vrouw wordt hierover altijd maar klakkeloos geloofd, los van het feit dat er onderzoeksplicht is én je inderdaad niet wilt dat zo'n claim wel waar is en je doet er niets aan. Maargoed, ook al wordt het netjes bewezen onwaar te zijn, een man houdt er altijd een 'reputatie' aan over, 'want ja, wie weet'.

'Meer vrouwen aan de top' vind ik ook pure onzin, ik zou mijn baan toch niet willen krijgen omdat ik een vrouw ben.

Maargoed, aan de andere kant ben ik zelf ook als de dood om afgewezen te worden omdat ik een vrouw 'in mijn 30-er jaren' ben die straks vast gaat werpen en dan lekker part-time wil gaan werken en/of elke week wel 4 keer te laat is en eerder weggaat ivm het geworpen product terwijl dit niet het geval gaat zijn.

Heb overigens zelf in een grijs verleden de sporttest voor de politieacademie gedaan, en deed alles netjes binnen de grenzen, ook de mannengrenzen. Dat is namelijk helemaal niet zo moeilijk. :')
Ja doei.
  maandag 7 september 2015 @ 11:04:02 #71
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_155891430
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 11:03 schreef Drieklank het volgende:

Ja, ik ben lelijk en jij bent knap. Ik huilie en jij blij. Zo: heb je je zin en zijn we nu klaar?
Nee. Al jouw voorbeelden gaan daarover. Mooie vrouwen worden door seksistische mannen voorgetrokken, wat het oog wil -Wink, Wink- ook wat.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_155891461
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 10:47 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ja, er zijn problemen voor mannen, helaas zijn het ook veelal de mannen die het in stand houden.
Helemaal mee eens. Dat doen we voornamelijk onszelf aan, vanuit een misplaatst en achterhaald idee over wat mannelijkheid zou moeten zijn
"Pools are perfect for holding water"
pi_155891472
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 11:03 schreef Drieklank het volgende:

[..]

Ja, ik ben lelijk en jij bent knap. Ik huilie en jij blij. Zo: heb je je zin en zijn we nu klaar?
Nee, maar het zijn wel verschillende dingen. Vrouwen in het algemeen hadden een enorme achterstand, daarover kunnen we het vast wel eens zijn? Ik denk dat deze heel ver is ingelopen, maar nog lang niet helemaal.

Dat aantrekkelijke mensen (mannen en vrouwen!) een (lichte) voorsprong hebben in het leven, is iets van alle tijden en beide geslachten, dus niet van toepassing op deze discussie man-vrouw.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_155891483
quote:
7s.gif Op maandag 7 september 2015 11:04 schreef Copycat het volgende:

[..]

Nee. Al jouw voorbeelden gaan daarover. Mooie vrouwen worden door seksistische mannen voorgetrokken, wat het oog wil -Wink, Wink- ook wat.
Wat heeft gratis entree voor vrouwen te maken met knap of lelijk zijn?
  maandag 7 september 2015 @ 11:06:42 #75
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_155891494
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 10:47 schreef Drieklank het volgende:

[..]

Neehee, jij staat er wel voor open, dat is fijn, dan ooi ik zo wat issues op tafel, maar jij bent een van de weinigen en het heeft even geduurd voor er iemand serieus reageert in dit topic. Dat is wel wrang, want andersom wordt het wel snel serieus genomen.

Maar goed, wat voorbeelden. Waarom zijn mannen dienstplichtig en vrouwen niet?
In Benin, Bolivia, China, Cuba, Eritrea, Israël, Libië, Maleisië, Noorwegen, Noord-Korea, Soedan, Tsjaad en Tunesië zijn vrouwen dienstplichtig.
In Noorwegen is dat ook dankzij een feministische beweging.

quote:
Vrouwen hebben hard gevochten om vrijwillig bij het leger in dienst te mogen treden als beroepssoldaat, maar de dienstplicht ontwijken ze? Dat vind ik wrang. Nog wranger vind ik dat vrouwen voor eenzelfde functie, een gevechtsfunctie, aan lagere fysieke eisen mogen voldoen dan mannen. Bijvoorbeeld minder push-ups of kortere tijden om een afstand te rennen, terwijl het om dezelfde functie gaat. Als vrouwen echt fysiek zwakker zijn, wat erg discutabel is, en het functieprofiel vraagt om een selectie van de meest fysiek meest sterke mensen, dan zouden vrouwen per definitie minder geschikt zijn voor zo'n functie. Punt. Niets discriminerends aan. Dan maar geen vrouwen in het leger. Maar niet voor spek en bonen meedoen en als het er op aankomt thuis blijven, terwijl je ongetrainde man naar het front wordt gestuurd om te sterven.

Mee eens, maar ik ben sowieso tegen dienstplicht.
Daarentegen zijn er ook twee vrouwen die de Ranger School hebben gehaald, en zelfs beter scoorden dan sommige mannen die ook zijn geslaagd.
Toch mogen ze niet bij de 75th Ranger Regiment,een elite special operations force. Omdat ze vrouw zijn.

http://edition.cnn.com/20(...)-army-ranger-course/

Maar is dit echt zo'n groot probleem in Nederland, waar geen oorlog is en dienstplicht is opgeschort?
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  maandag 7 september 2015 @ 11:07:38 #76
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_155891512
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 10:58 schreef Drieklank het volgende:

[..]

Uit mijn voorbeeld blijkt dat vrouwen positief gediscrimineerd worden. Anders bekeken wordt de man achtergesteld.

Solliciteren is nog zoiets. Ik heb nu meerdere leidinggevenden gehad die expres een mooie vrouw aannemen bij een nieuwe functie, want het oog wil ook wat, zo zeggen ze tegen mij met een knipoog. Er zijn wat nieuwsberichten geweest met onderzoek waaruit blijkt ook dat vrouwen wat makkelijker werk vinden en hetzelfde voor knappere mensen.

1 +1 = 2

Vrouwen krijgen ook op allerlei manieren een speciale behandeling, zoals gratis entree bij bepaalde clubs of evenementen, functies en onderwijsprogramma's speciaal voor vrouwen, de mooiste studentenkamers op de beste locaties zijn exclusief voor vrouwen etc.
Er bekruipt me een vervelend gevoel, namelijk dat dit toch vooral een discussie wordt waarbij ik me als vrouw moet gaan schamen, dat ik wel de lusten en niet de lasten wil, dat ik alles op een presenteerblaadje krijg als ik maar met mijn kont draai.

Ik wou wel eens een positieve discussie: waar voelen mannen zich nou niet in gekend? En dan zonder dat bij elk voorbeeld met een vinger richting vrouwen wordt gewezen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_155891521
Overigens valt er nogal wat af te dingen op dat verhaal in de OP. Wat te denken van de enorme frustraties die deze heren gaan krijgen. Van de ene kant is het namelijk (volgens de OP) voor mannen heel belangrijk om te kunnen neuken, maar van de andere kant gaan ze volgens deze verzameling letters geen enkele relatie meer met een vrouw aan, want kans op allemaal nare bijwerkingen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 7 september 2015 @ 11:08:31 #78
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_155891539
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 11:06 schreef Drieklank het volgende:

Wat heeft gratis entree voor vrouwen te maken met knap of lelijk zijn?
Oe! Een club met waarschijnlijk een mannenoverschot wil meer vrouwen trekken. Ook leuk voor die mannen die alleen maar met elkaar dansen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  maandag 7 september 2015 @ 11:10:12 #79
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_155891591
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2015 11:05 schreef probeer het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Dat doen we voornamelijk onszelf aan, vanuit een misplaatst en achterhaald idee over wat mannelijkheid zou moeten zijn
En dat vind ik nou interessant! Dat maakt het al veel minder een mannen vs. vrouwending, volgens mij.
The love you take is equal to the love you make.
pi_155891598
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 11:06 schreef snakelady het volgende:

[..]

In Benin, Bolivia, China, Cuba, Eritrea, Israël, Libië, Maleisië, Noorwegen, Noord-Korea, Soedan, Tsjaad en Tunesië zijn vrouwen dienstplichtig.
In Noorwegen is dat ook dankzij een feministische beweging.

[..]

Mee eens, maar ik ben sowieso tegen dienstplicht.
Daarentegen zijn er ook twee vrouwen die de Ranger School hebben gehaald, en zelfs beter scoorden dan sommige mannen die ook zijn geslaagd.
Toch mogen ze niet bij de 75th Ranger Regiment,een elite special operations force. Omdat ze vrouw zijn.

http://edition.cnn.com/20(...)-army-ranger-course/

Maar is dit echt zo'n groot probleem in Nederland, waar geen oorlog is en dienstplicht is opgeschort?
Ja, want het gaat om het principe. Mannen zijn nog steeds dienstplichtig. Ieder jongetje van 18 krijgt een brief van Defensie voor zijn verjaardag. Het is niet uit te sluiten dat Nederland in een oorlog verwikkeld raakt.

quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 11:05 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Nee, maar het zijn wel verschillende dingen. Vrouwen in het algemeen hadden een enorme achterstand, daarover kunnen we het vast wel eens zijn? Ik denk dat deze heel ver is ingelopen, maar nog lang niet helemaal.

Dat aantrekkelijke mensen (mannen en vrouwen!) een (lichte) voorsprong hebben in het leven, is iets van alle tijden en beide geslachten, dus niet van toepassing op deze discussie man-vrouw.
Een aantrekkelijke vrouw wordt sneller aangenomen dan een aantrekkelijke man. Stokpaardje van feministen is immers dat er meer mannen in topfuncties zitten, dus die hebben het voor het zeggen wie ze aannemen.
  maandag 7 september 2015 @ 11:13:13 #81
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_155891648
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2015 11:05 schreef probeer het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Dat doen we voornamelijk onszelf aan, vanuit een misplaatst en achterhaald idee over wat mannelijkheid zou moeten zijn
En zo houden vrouwen zelf ook nare dingen in stand, zoals bv slutshaming om maar iets te noemen. En vooral moeders die elkaar op ieder wissewasje veroordelen ( wel of niet werken, borstvoeding vs kunstvoeding enz)

Het is veel minder man vs vrouw dan vele denken, en zodra we dat achter ons kunnen laten kunnen we alle problemen aanpakken, voor mannen en vrouwen.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_155891660
quote:
5s.gif Op maandag 7 september 2015 10:10 schreef Copycat het volgende:

[..]

Vertel eens concreet wat er zo gruwelijk mis is met de maatschappij waar het de mannen betreft? Dat vrouwen ook gelijke rechten hebben, terwijl er nog steeds veel scheef zit, alleen al bij salariëring bijvoorbeeld?
Als we er een wedstrijdje van maken zullen vrouwen inderdaad makkelijk 'winnen' mbt ongelijkheid / discriminatie. Maar een 'ja maar anderen hebben het zwaarder..' zou niets af moeten doen van de problematiek waar (sommige) mannen tegenaan lopen.

En dat lijkt me helaas dus een van de dingen waardoor bepaalde typisch mannelijke problemen ondergesneeuwd / achterop raken. Dat er dus bij andere groepen grotere problematiek speelt, en dat (al dan niet compleet terecht) voorrang krijgt. Helemaal prima, want je begint natuurlijk met het grootste onrecht. Maar dat maakt die mannelijke problematiek niet minder valide.
"Pools are perfect for holding water"
  maandag 7 september 2015 @ 11:14:16 #83
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_155891678
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 11:10 schreef Drieklank het volgende:

[..]

Ja, want het gaat om het principe. Mannen zijn nog steeds dienstplichtig. Ieder jongetje van 18 krijgt een brief van Defensie voor zijn verjaardag. Het is niet uit te sluiten dat Nederland in een oorlog verwikkeld raakt.

[..]

Een aantrekkelijke vrouw wordt sneller aangenomen dan een aantrekkelijke man. Stokpaardje van feministen is immers dat er meer mannen in topfuncties zitten, dus die hebben het voor het zeggen wie ze aannemen.
Waarom geen reactie op dit stukje?


Daarentegen zijn er ook twee vrouwen die de Ranger School hebben gehaald, en zelfs beter scoorden dan sommige mannen die ook zijn geslaagd.
Toch mogen ze niet bij de 75th Ranger Regiment,een elite special operations force. Omdat ze vrouw zijn.

http://edition.cnn.com/20(...)-army-ranger-course/
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_155891681
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 11:06 schreef Drieklank het volgende:

[..]

Wat heeft gratis entree voor vrouwen te maken met knap of lelijk zijn?
Dat is de wens van de mannen.
pi_155891685
quote:
7s.gif Op maandag 7 september 2015 11:08 schreef Copycat het volgende:

[..]

Oe! Een club met waarschijnlijk een mannenoverschot wil meer vrouwen trekken. Ook leuk voor die mannen die alleen maar met elkaar dansen.
Klopt. Dus gaan mijn voorbeelden niet alleen over knap en lelijk zijn. Als je nu dit voorbeeld denkt af te doen met ach, het is maar marktwerking. Dan kun je het ongelijke salaris en verdeling van topfuncties ook afdoen als marktwerking.
pi_155891697
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 11:10 schreef Drieklank het volgende:
Ja, want het gaat om het principe. Mannen zijn nog steeds dienstplichtig. Ieder jongetje van 18 krijgt een brief van Defensie voor zijn verjaardag. Het is niet uit te sluiten dat Nederland in een oorlog verwikkeld raakt.
...
Nou, poeh, nu heb je me overtuigd. Dit is echt een enórm probleem! Schan-da-lig! :')

Het beste voorbeeld wat je kan verzinnen is dus een niet-bestaand probleem?
  maandag 7 september 2015 @ 11:15:56 #87
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_155891711
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2015 11:13 schreef probeer het volgende:

[..]

Als we er een wedstrijdje van maken zullen vrouwen inderdaad makkelijk 'winnen' mbt ongelijkheid / discriminatie. Maar een 'ja maar anderen hebben het zwaarder..' zou niets af moeten doen van de problematiek waar (sommige) mannen tegenaan lopen.

En dat lijkt me helaas dus een van de dingen waardoor bepaalde typisch mannelijke problemen ondergesneeuwd / achterop raken. Dat er dus bij andere groepen grotere problematiek speelt, en dat (al dan niet compleet terecht) voorrang krijgt. Helemaal prima, want je begint natuurlijk met het grootste onrecht. Maar dat maakt die mannelijke problematiek niet minder valide.
Maar, zoals terecht gezegd wordt, is het de mannelijke populatie zelf die een groot deel in stand houdt. Door (mooie) vrouwen boven een man te verkiezen, gratis toegang tot een club te verschaffen, etc.
Barking up the wrong tree-idee.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_155891717
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 11:15 schreef DonJames het volgende:

[..]

Nou, poeh, nu heb je me overtuigd. Dit is echt een enórm probleem! Schan-da-lig! :')

Het beste voorbeeld wat je kan verzinnen is dus een niet-bestaand probleem?
Nee, je moet pas in actie komen als er problemen ontstaan. Als je je ook zo op je werk opstelt, dan zie ik het somber in voor je knul.
pi_155891758
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 11:16 schreef Drieklank het volgende:

[..]

Nee, je moet pas in actie komen als er problemen ontstaan. Als je je ook zo op je werk opstelt, dan zie ik het somber in voor je knul.
Maak je je maar geen zorgen over mij, ik ben zo ongeveer de privileged white male-posterboy. En nee, ik hou mij op mijn werk niet bezig met niet-bestaande problemen.

Maar goed, misschien heb je een voorbeeld dat wél echt bestaat?
pi_155891792
quote:
14s.gif Op maandag 7 september 2015 11:10 schreef Lienekien het volgende:

[..]

En dat vind ik nou interessant! Dat maakt het al veel minder een mannen vs. vrouwending, volgens mij.
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 11:13 schreef snakelady het volgende:

[..]

En zo houden vrouwen zelf ook nare dingen in stand, zoals bv slutshaming om maar iets te noemen. En vooral moeders die elkaar op ieder wissewasje veroordelen ( wel of niet werken, borstvoeding vs kunstvoeding enz)

Het is veel minder man vs vrouw dan vele denken, en zodra we dat achter ons kunnen laten kunnen we alle problemen aanpakken, voor mannen en vrouwen.
Het lijkt inderdaad veel meer op het hebben van verkeerde verwachtingspatronen en de bijkomende vooroordelen. Als we dat allemaal eens in gaan zien, kunnen we ook stoppen met die onderlinge wedstrijd tussen de seksen.

Waarbij het dus vrij cru is dat het meestal de dominantere groep is die veel van die rolpatronen / verwachtingen aan anderen, maar dus ook zichzelf, oplegt: de heteroseksuele man.
"Pools are perfect for holding water"
  maandag 7 september 2015 @ 11:21:03 #91
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_155891814
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2015 11:13 schreef probeer het volgende:

[..]

Als we er een wedstrijdje van maken zullen vrouwen inderdaad makkelijk 'winnen' mbt ongelijkheid / discriminatie. Maar een 'ja maar anderen hebben het zwaarder..' zou niets af moeten doen van de problematiek waar (sommige) mannen tegenaan lopen.

En dat lijkt me helaas dus een van de dingen waardoor bepaalde typisch mannelijke problemen ondergesneeuwd / achterop raken. Dat er dus bij andere groepen grotere problematiek speelt, en dat (al dan niet compleet terecht) voorrang krijgt. Helemaal prima, want je begint natuurlijk met het grootste onrecht. Maar dat maakt die mannelijke problematiek niet minder valide.
Ik ben het er helemaal mee eens. Ben dan wel benieuwd naar wat jij zou vatten onder die mannelijke problemen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_155891848
quote:
7s.gif Op maandag 7 september 2015 11:15 schreef Copycat het volgende:

[..]

Maar, zoals terecht gezegd wordt, is het de mannelijke populatie zelf die een groot deel in stand houdt. Door (mooie) vrouwen boven een man te verkiezen, gratis toegang tot een club te verschaffen, etc.
Barking up the wrong tree-idee.
Absoluut.
"Pools are perfect for holding water"
pi_155891899
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 11:10 schreef Drieklank het volgende:

[..]

Ja, want het gaat om het principe. Mannen zijn nog steeds dienstplichtig. Ieder jongetje van 18 krijgt een brief van Defensie voor zijn verjaardag. Het is niet uit te sluiten dat Nederland in een oorlog verwikkeld raakt.

[..]

Een aantrekkelijke vrouw wordt sneller aangenomen dan een aantrekkelijke man. Stokpaardje van feministen is immers dat er meer mannen in topfuncties zitten, dus die hebben het voor het zeggen wie ze aannemen.
Er zitten ook meer mannen in topfuncties. Zolang dat de beste kandidaten voor de baan zijn, is dat niet meer dan terecht, maar aangezien dat niet altijd het geval is, zal daar iets moeten veranderen. En dan ben ik absoluut geen voorstander voor een quotum van vrouwen in topfuncties, maar er zullen best andere manieren zijn om ervoor te zorgen dat zowel positieve als negatieve discriminatie in topfuncties worden tegengegaan.

Overigens is het feit dat een aantrekkelijke vrouw sneller wordt aangenomen in een voornamelijk door mannen gedomineerde wereld, terwijl ze wellicht niet de beste kandidaat is, meer een kwestie van, zoals je zelf al aanhaalt, een seksistische keuze 'want het oog wil ook wat'. Ik weet niet, maar daar kunnen vrouwen vrij weinig aan doen en de meeste vrouwen zullen dat niet eens willen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 7 september 2015 @ 11:36:17 #94
343183 Newbie114
Psychonaut in opleiding
pi_155892126
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 11:14 schreef Drieklank het volgende:

[..]

Klopt. Dus gaan mijn voorbeelden niet alleen over knap en lelijk zijn. Als je nu dit voorbeeld denkt af te doen met ach, het is maar marktwerking. Dan kun je het ongelijke salaris en verdeling van topfuncties ook afdoen als marktwerking.
Wat? Je vindt dit daadwerkelijk een probleem? Jezus :')
Hier zeiLt.Surge: Kwaliteits user ben je wel.
Hier zei Murdera: Newb, een enorme baas. _O_
'Komt er dan nooit geen einde aan dit wonder?'
pi_155892184
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2015 11:21 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik ben het er helemaal mee eens. Ben dan wel benieuwd naar wat jij zou vatten onder die mannelijke problemen.
Ehm.. Er zijn natuurlijk een aantal scenario's / situaties waarin de man ietswat achtergesteld wordt. Zoals ik al eerder noemde bv ouderschap bij scheiding, jongensbesnijdenis, rol vader bij baby (zie zwangerschapsverlof.. Daar kunnen we echt zó hard 2 vliegen in 1 klap vangen), de bespreekbaarheid van (seksuele) mishandeling van mannen. Maar dat zijn allemaal vrij specifieke situaties.

Maar veel subtieler, wat mij ook in het oog springt, en waar denk ik elke man wel op een of andere manier last van heeft.. Onze totaal verknipte en vaak enorm tegenstrijdige omgangsvormen met het andere geslacht. Aan de ene kant wordt er een bepaalde zorgzaamheid en kracht van ons verwacht (een grote groep vrouwen wil iemand die het romantische initiatief neemt, die ze beschermt, en is op zoek naar een bepaalde mate van status en macht in een partner), maar aan de andere kant moeten we juist die oude rolpatronen loslaten en vrouwen als gelijkwaardige beschouwen. De discrepantie tussen de emancipatie van vrouwen en de verwachtingen van mannen bij romantische intenties. Wanneer moeten (of willen) we die oude (patriarchale) rolpatronen wel aanhouden, en wanneer moeten we die juist verwerpen. Ik denk dat dat enorm verwarrend werkt.

Niet de schuld van vrouwen hoor (dit is weer iets wat we onszelf aandoen) maar soms wel enorm verwarrend.
"Pools are perfect for holding water"
  maandag 7 september 2015 @ 11:40:32 #96
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_155892201
quote:
7s.gif Op maandag 7 september 2015 11:15 schreef Copycat het volgende:

[..]

Maar, zoals terecht gezegd wordt, is het de mannelijke populatie zelf die een groot deel in stand houdt. Door (mooie) vrouwen boven een man te verkiezen, gratis toegang tot een club te verschaffen, etc.
Barking up the wrong tree-idee.
Wat ook een bestaand probleem is is dat vrouwen vaak lagere straffen krijgen dan mannen voor dezelfde overtreding.

Alleen is het ook zo dat het vooral de mannelijke rechters zijn die vrouwen een lagere straf geven en de vrouwelijke rechters vrouwen een gelijke straf geven als mannen.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  maandag 7 september 2015 @ 11:46:01 #97
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_155892296
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2015 11:20 schreef probeer het volgende:

Het lijkt inderdaad veel meer op het hebben van verkeerde verwachtingspatronen en de bijkomende vooroordelen. Als we dat allemaal eens in gaan zien, kunnen we ook stoppen met die onderlinge wedstrijd tussen de seksen.

Waarbij het dus vrij cru is dat het meestal de dominantere groep is die veel van die rolpatronen / verwachtingen aan anderen, maar dus ook zichzelf, oplegt: de heteroseksuele man.
Goed gezegd.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  maandag 7 september 2015 @ 11:53:46 #98
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_155892416
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2015 11:39 schreef probeer het volgende:

[..]

Ehm.. Er zijn natuurlijk een aantal scenario's / situaties waarin de man ietswat achtergesteld wordt. Zoals ik al eerder noemde bv ouderschap bij scheiding, jongensbesnijdenis, rol vader bij baby (zie zwangerschapsverlof.. Daar kunnen we echt zó hard 2 vliegen in 1 klap vangen), de bespreekbaarheid van (seksuele) mishandeling van mannen. Maar dat zijn allemaal vrij specifieke situaties.

Maar veel subtieler, wat mij ook in het oog springt, en waar denk ik elke man wel op een of andere manier last van heeft.. Onze totaal verknipte en vaak enorm tegenstrijdige omgangsvormen met het andere geslacht. Aan de ene kant wordt er een bepaalde zorgzaamheid en kracht van ons verwacht (een grote groep vrouwen wil iemand die het romantische initiatief neemt, die ze beschermt, en is op zoek naar een bepaalde mate van status en macht in een partner), maar aan de andere kant moeten we juist die oude rolpatronen loslaten en vrouwen als gelijkwaardige beschouwen. De discrepantie tussen de emancipatie van vrouwen en de verwachtingen van mannen bij romantische intenties. Wanneer moeten (of willen) we die oude (patriarchale) rolpatronen wel aanhouden, en wanneer moeten we die juist verwerpen. Ik denk dat dat enorm verwarrend werkt.

Niet de schuld van vrouwen hoor (dit is weer iets wat we onszelf aandoen) maar soms wel enorm verwarrend.
Helder!

Zoals ik het zie, is dit best een wezenlijk onderdeel van waar de 'emancipatiediscussie' in deze tijd ook om zou moeten draaien. Veel is voor vrouwen wettelijk gelijkgetrokken in de afgelopen decennia. Nu is het een soort van herijking van onze rollen ten opzichte van elkaar op soms ook heel persoonlijk niveau.
The love you take is equal to the love you make.
pi_155893198
_O- :')
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_155893414
quote:
7s.gif Op maandag 7 september 2015 10:27 schreef Copycat het volgende:

[..]

Nou nee. Ik merkte het ook toen ik in loondienst dezelfde functie uitoefende als mijn mannelijke collega, maar toch fiks onder zijn salaris zat. En dat is geen traditioneel laagbetaald beroep.
Dat is slechts een enkel anekdotisch bewijs. Uit cijfers van het CBS komt het tegendeel naar voren. Jonge vrouwen verdienen evenveel of meer dan mannen op de arbeidsmarkt. Pas later wordt dit verschil ingehaald. Dit komt doordat het krijgen van kinderen en deeltijd werken de carriere opbouwen van vrouwen negatief beinvloed.

Is harder opstellen tijdens salarisonderhandelingen geen idee? Als werkgevers vrouwen echt stelselmatig minder zouden betalen dan zouden ze massaal vrouwen inhuren in plaats van mannen. Dat zou een grote loonkostenbesparing zijn. Die ontwikkeling zie ik echter helemaal.
pi_155893538
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 10:30 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Doorgeslagen feministen. :)
Feminisme is tegenwoordig per definitie overbodig geworden in de Westerse wereld.
pi_155894503
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 09:40 schreef Drieklank het volgende:
Jammer dat de inhoud bedolven wordt onder het slechte imago, want de positie van de man in de samenleving is wel degelijk een punt van discussie die niet gevoerd wordt.

Eindelijk iemand die het onderwerp relativeert.
  maandag 7 september 2015 @ 13:32:27 #103
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_155894532
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 13:31 schreef Toxinus het volgende:

[..]

Eindelijk iemand die het onderwerp relativeert.
Misschien handiger om eerst even de hele discussie te lezen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_155894562
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2015 13:32 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Misschien handiger om eerst even de hele discussie te lezen.
I did. :Y
  maandag 7 september 2015 @ 13:37:12 #105
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_155894614
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 13:34 schreef Toxinus het volgende:

[..]

I did. :Y
Oh, en dan pik je dat eruit?

Klopt het dat je de tekst in de OP hebt geknipt en geplakt of heb jij de originele tekst geschreven?
The love you take is equal to the love you make.
pi_155894621
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 10:47 schreef Drieklank het volgende:

[..]

Neehee, jij staat er wel voor open, dat is fijn, dan ooi ik zo wat issues op tafel, maar jij bent een van de weinigen en het heeft even geduurd voor er iemand serieus reageert in dit topic. Dat is wel wrang, want andersom wordt het wel snel serieus genomen.

Maar goed, wat voorbeelden. Waarom zijn mannen dienstplichtig en vrouwen niet? Vrouwen hebben hard gevochten om vrijwillig bij het leger in dienst te mogen treden als beroepssoldaat, maar de dienstplicht ontwijken ze? Dat vind ik wrang. Nog wranger vind ik dat vrouwen voor eenzelfde functie, een gevechtsfunctie, aan lagere fysieke eisen mogen voldoen dan mannen. Bijvoorbeeld minder push-ups of kortere tijden om een afstand te rennen, terwijl het om dezelfde functie gaat. Als vrouwen echt fysiek zwakker zijn, wat erg discutabel is, en het functieprofiel vraagt om een selectie van de meest fysiek meest sterke mensen, dan zouden vrouwen per definitie minder geschikt zijn voor zo'n functie. Punt. Niets discriminerends aan. Dan maar geen vrouwen in het leger. Maar niet voor spek en bonen meedoen en als het er op aankomt thuis blijven, terwijl je ongetrainde man naar het front wordt gestuurd om te sterven.

Dienstplicht wordt niet ontweken door vrouwen, ze mogen het niet. Beetje lullig om dat aan te halen als wrang.
Noorwegen is het eerste land (hier) dat ook dienstplicht voor vrouwen heeft aangenomen en daar is keihard voor geknokt door vrouwen.

Op erg veel plekken worden vrouwen in het leger op functie's gezet die "minder" zijn, is er nog steeds geen gehele toegang tot het leger. Hier is dat naar mijn weten niet meer zo.
Dat voor spek en bonen is dus in erg veel landen iets dat opgelegd wordt, ja ze mogen dan netaan het leger in, maar nee ze hebben geen toegang tot het gehele leger, worden niet als gelijk gezien.
Dit is juist iets wat een doorn in het ook is van vrouwenbewegingen, dus ook bij dit is het lullig dit wrang te noemen, want het is juist een bewijs dat vrouwen daar dus nog steeds geen gelijke rechten hebben. Ook is er vanuit vrouwenbewegingen commentaar op die lichtere eisen, omdat dat volgens hun weer een bewijs is dat vrouwen als "minder" worden gezien.

Je haalt nu oude patronen aan die wel wat bewogen zijn, maar nog niet genoeg, dat is niet de schuld van de vrouwen, maar van het feit dat die oude gewoontes moeilijk te veranderen zijn, die denkpatronen moeilijk te veranderen zijn.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_155894639
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 10:42 schreef snakelady het volgende:
Ik krijg spontaan medelijden met de blanke hetero man, nooit geweten dat die het zo zwaar hebben. ;(
Als je denkt dat dit specifiek verbonden is aan alleen de 'etnische blanke man' snap je er werkelijk geen bal van.
  maandag 7 september 2015 @ 13:40:04 #108
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_155894691
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 13:38 schreef Toxinus het volgende:

[..]

Als je denkt dat dit specifiek verbonden is aan alleen de 'etnische blanke man' snap je er werkelijk geen bal van.
Jouw topic. Misschien kun je er wat inhoudelijker op ingaan, i.p.v. de oneliners eruit te pikken en daar met oneliners op te reageren?
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 7 september 2015 @ 13:45:39 #109
262 Re
Kiss & Swallow
pi_155894810
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 10:42 schreef snakelady het volgende:
Ik krijg spontaan medelijden met de blanke hetero man, nooit geweten dat die het zo zwaar hebben. ;(
de onderdrukte vrouw daarentegen, nee die moet altijd janken over hoe erg zij het wel niet hebben (gehad).
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_155894826
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 13:37 schreef erodome het volgende:

[..]

Dienstplicht wordt niet ontweken door vrouwen, ze mogen het niet. Beetje lullig om dat aan te halen als wrang.
Noorwegen is het eerste land dat ook dienstplicht voor vrouwen heeft aangenomen en daar is keihard voor geknokt door vrouwen.

Op erg veel plekken worden vrouwen in het leger op functie's gezet die "minder" zijn, is er nog steeds geen gehele toegang tot het leger. Hier is dat naar mijn weten niet meer zo.
Dat voor spek en bonen is dus in erg veel landen iets dat opgelegd wordt, ja ze mogen dan netaan het leger in, maar nee ze hebben geen toegang tot het gehele leger, worden niet als gelijk gezien.
Dit is juist iets wat een doorn in het ook is van vrouwenbewegingen, dus ook bij dit is het lullig dit wrang te noemen, want het is juist een bewijs dat vrouwen daar dus nog steeds geen gelijke rechten hebben. Ook is er vanuit vrouwenbewegingen commentaar op die lichtere eisen, omdat dat volgens hun weer een bewijs is dat vrouwen als "minder" worden gezien.

Je haalt nu oude patronen aan die wel wat bewogen zijn, maar nog niet genoeg, dat is niet de schuld van de vrouwen, maar van het feit dat die oude gewoontes moeilijk te veranderen zijn, die denkpatronen moeilijk te veranderen zijn.
Vrouwen zijn gemiddeld gewoon fysiek minder sterk. Ook beheren vrouwen biologisch gezien andere eigenschappen als mannen, Dat laat zich voornamelijk gelden op het emotionele vlak o.a. het nemen van beslissingen, strategieën etc.
Ook lopen vrouwen (naast het gewond , gemarteld of gedood worden in een oorlogsituatie) groot risico verkracht te worden of als seksslaaf misbruikt te worden door de vijand.

Kortom; Beide seksen zijn niet gelijk of hetzelfde, en zullen dat nooit en te nimmer worden! Of men dat als negatief als positief ervaart laat ik in het midden.
Ik vind wel dat bepaalde gendergerelateerde eigenschappen niet aangemoedigd moeten worden
  maandag 7 september 2015 @ 13:48:28 #111
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_155894873
quote:
10s.gif Op maandag 7 september 2015 09:49 schreef fathank het volgende:
Lekker in de slachtofferrol kruipen *O*
Mja dat dus. Ik zeg laat ze lekker met hun superieuriteitsgevoeletje rondkakken. Niemand zal ze missen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_155894879
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 12:43 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Feminisme is tegenwoordig per definitie overbodig geworden in de Westerse wereld.
Nou ja, er zijn nog wat emancipatie slagen te slaan, maar die zitten hem meer in bv de rechten van de vader wat meer gelijk trekken. Bv meer zwangerschapsverlof en dat het gewoner wordt dat de vader ook zorgplicht heeft. Dat is een win-win situatie, de achterstand van mannen op dit gebied wordt dan aangepakt en de vrouw wordt minder aangekeken op het broedsel.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_155894914
quote:
3s.gif Op maandag 7 september 2015 13:45 schreef Re het volgende:

[..]

de onderdrukte vrouw daarentegen, nee die moet altijd janken over hoe erg zij het wel niet hebben (gehad).
inderdaad, al die topics over hoe slecht we wel niet behandeld worden en hoe oneerlijk het is dat wij geen seks kunnen krijgen terwijl zelfs de lélijkste man nog iemand kan vinden die niet afschuwelijk is.
compact en kleverig.
pi_155894943
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 13:46 schreef Toxinus het volgende:

[..]

Vrouwen zijn gemiddeld gewoon fysiek minder sterk. Ook beheren vrouwen biologisch gezien andere eigenschappen als mannen, Dat laat zich voornamelijk gelden op het emotionele vlak o.a. het nemen van beslissingen, strategieën etc.
Ook lopen vrouwen (naast het gewond , gemarteld of gedood worden in een oorlogsituatie) groot risico verkracht te worden of als seksslaaf misbruikt te worden door de vijand.

Kortom; Beide seksen zijn niet gelijk of hetzelfde, en zullen dat nooit en te nimmer worden! Of men dat als negatief als positief ervaart laat ik in het midden.
Ik vind wel dat bepaalde gendergerelateerde eigenschappen niet aangemoedigd moeten worden
De ene mens is de andere niet. Weet je trouwens dat heel erg vroeger strategie veelal een vrouwenzaak was?

Al met al, dit gaat dus niet om vrouwen met voorkeurspositie's, maar om vrouwen met minder toegang tot, vrouwen die als "minder" gezien worden, ook al voldoen ze wel aan de gelijke eisen.
Dat er gemiddeld genomen minder vrouwen geschikt zullen zijn voor bv bepaalde legerfunctie's zit ik echt niet mee. Maar dat aanhalen als bewijs dat de man het zo slecht heeft is grove onzin.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  maandag 7 september 2015 @ 13:51:06 #115
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_155894949
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2015 10:46 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Als jij het niet doet, wil ik het wel doen: een voorbeeld noemen. Iets wat trouwens vaker voorbijkomt in topics op dit forum: voor mishandeling van vrouwen binnen een relatie is meer aandacht dan voor mishandeling van mannen binnen een relatie.

Dat probleem voor mannen wordt wel weggehoond, ja.
Voornamelijk door andere mannen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  maandag 7 september 2015 @ 13:54:27 #116
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_155895028
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 13:46 schreef Toxinus het volgende:

[..]

Vrouwen zijn gemiddeld gewoon fysiek minder sterk. Ook beheren vrouwen biologisch gezien andere eigenschappen als mannen, Dat laat zich voornamelijk gelden op het emotionele vlak o.a. het nemen van beslissingen, strategieën etc.
Ook lopen vrouwen (naast het gewond , gemarteld of gedood worden in een oorlogsituatie) groot risico verkracht te worden of als seksslaaf misbruikt te worden door de vijand.

Kortom; Beide seksen zijn niet gelijk of hetzelfde, en zullen dat nooit en te nimmer worden! Of men dat als negatief als positief ervaart laat ik in het midden.
Ik vind wel dat bepaalde gendergerelateerde eigenschappen niet aangemoedigd moeten worden
En hoe zit het dan met die twee vrouwen die ik eerder als voorbeeld plaatste?
Beide keiharde training gevolgd. Beide geslaagd, nog hoger scorend dan someone van hun mannelijke collega's. Maar ze mogen nog steeds niet in hetzelfde team.
Jammer dat daar nu niemand op reageerd.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_155895035
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 12:37 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Dat is slechts een enkel anekdotisch bewijs. Uit cijfers van het CBS komt het tegendeel naar voren. Jonge vrouwen verdienen evenveel of meer dan mannen op de arbeidsmarkt. Pas later wordt dit verschil ingehaald. Dit komt doordat het krijgen van kinderen en deeltijd werken de carriere opbouwen van vrouwen negatief beinvloed.

Is harder opstellen tijdens salarisonderhandelingen geen idee? Als werkgevers vrouwen echt stelselmatig minder zouden betalen dan zouden ze massaal vrouwen inhuren in plaats van mannen. Dat zou een grote loonkostenbesparing zijn. Die ontwikkeling zie ik echter helemaal.
Ja, maar dan ben je alle continuïteit kwijt in je bedrijf :D
  maandag 7 september 2015 @ 13:56:10 #118
262 Re
Kiss & Swallow
pi_155895068
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2015 13:50 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

inderdaad, al die topics over hoe slecht we wel niet behandeld worden en hoe oneerlijk het is dat wij geen seks kunnen krijgen terwijl zelfs de lélijkste man nog iemand kan vinden die niet afschuwelijk is.
lelijke vrouwen kun je inderdaad gewoon een vuilniszak over haar hoofd doen om eens goed door te neuken

maar serieus, er zijn gewoon maatschappelijke verschillen die niet tot uitdrukking mogen komen in dagelijkse beslommeringen al is de beweging uit de OP nogal modegevoelig lijkt het
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  maandag 7 september 2015 @ 13:56:58 #119
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_155895090
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2015 13:50 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

inderdaad, al die topics over hoe slecht we wel niet behandeld worden en hoe oneerlijk het is dat wij geen seks kunnen krijgen terwijl zelfs de lélijkste man nog iemand kan vinden die niet afschuwelijk is.
Inderdaad. Wekelijks een "boehoe mannen zijn zo slecht want ze willen mij niet neuken" topic op fok!"
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_155895100
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 13:37 schreef erodome het volgende:

[..]

Dienstplicht wordt niet ontweken door vrouwen, ze mogen het niet. Beetje lullig om dat aan te halen als wrang.
Noorwegen is het eerste land (hier) dat ook dienstplicht voor vrouwen heeft aangenomen en daar is keihard voor geknokt door vrouwen.

Op erg veel plekken worden vrouwen in het leger op functie's gezet die "minder" zijn, is er nog steeds geen gehele toegang tot het leger. Hier is dat naar mijn weten niet meer zo.
Dat voor spek en bonen is dus in erg veel landen iets dat opgelegd wordt, ja ze mogen dan netaan het leger in, maar nee ze hebben geen toegang tot het gehele leger, worden niet als gelijk gezien.
Dit is juist iets wat een doorn in het ook is van vrouwenbewegingen, dus ook bij dit is het lullig dit wrang te noemen, want het is juist een bewijs dat vrouwen daar dus nog steeds geen gelijke rechten hebben. Ook is er vanuit vrouwenbewegingen commentaar op die lichtere eisen, omdat dat volgens hun weer een bewijs is dat vrouwen als "minder" worden gezien.

Je haalt nu oude patronen aan die wel wat bewogen zijn, maar nog niet genoeg, dat is niet de schuld van de vrouwen, maar van het feit dat die oude gewoontes moeilijk te veranderen zijn, die denkpatronen moeilijk te veranderen zijn.
Ach, maakt allemaal niet uit, oproep is opgeschort en als beroeps mogen vrouwen in Nederland alles doen (op onderzeeërs na, vanwege praktisch redenen), dus in deze discussie is defensie nicht im frage.
pi_155895173
quote:
99s.gif Op maandag 7 september 2015 13:57 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Ach, maakt allemaal niet uit, oproep is opgeschort en als beroeps mogen vrouwen in Nederland alles doen (op onderzeeërs na, vanwege praktisch redenen), dus in deze discussie is defensie nicht im frage.
Hier in Nederland speelt naar mijn idee dit probleem ook helemaal niet zo. Alleen mbt die niet actieve dienstplicht, waarbij het zo is dat vrouwenbewegingen dat juist willen veranderen. Denk dat als de dienstplicht weer actief wordt dat dat dan ook wel veranderd, nu is het alleen een hoop rompslomp voor de show.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_155895189
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 14:00 schreef erodome het volgende:

[..]

Hier in Nederland speelt naar mijn idee dit probleem ook helemaal niet zo. Alleen mbt die niet actieve dienstplicht, waarbij het zo is dat vrouwenbewegingen dat juist willen veranderen. Denk dat als de dienstplicht weer actief wordt dat dat dan ook wel veranderd, nu is het alleen een hoop rompslomp voor de show.
Als de oproep weer wordt ingevoerd, weet ik zeker dat dat ook voor vrouwen wordt.
pi_155895362
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2015 13:50 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

inderdaad, al die topics over hoe slecht we wel niet behandeld worden en hoe oneerlijk het is dat wij geen seks kunnen krijgen terwijl zelfs de lélijkste man nog iemand kan vinden die niet afschuwelijk is.
Vrouwen klagen daar niet over, maar wel over dat ze maar geen leuke man kunnen vinden. Oftewel een man die aan hun (onrealistische) eisenlijst voldoet. De mannen die aan dit lijstje voldoen worden begeert door bijna alle vrouwen en gaan alleen voor de meest begeerde vrouwen.
pi_155895413
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2015 13:54 schreef snakelady het volgende:

[..]

En hoe zit het dan met die twee vrouwen die ik eerder als voorbeeld plaatste?
Beide keiharde training gevolgd. Beide geslaagd, nog hoger scorend dan someone van hun mannelijke collega's. Maar ze mogen nog steeds niet in hetzelfde team.
Jammer dat daar nu niemand op reageerd.
Ook lopen vrouwen (naast het gewond , gemarteld of gedood worden in een oorlogsituatie) groot risico verkracht te worden of als seksslaaf misbruikt te worden door de vijand.
pi_155895454
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 14:10 schreef Toxinus het volgende:

[..]

Ook lopen vrouwen (naast het gewond , gemarteld of gedood worden in een oorlogsituatie) groot risico verkracht te worden of als seksslaaf misbruikt te worden door de vijand.
Alsof dat zoveel erger is dan gemarteld te worden. De manieren van pijn doen verschillen misschien, maar het komt op hetzelfde neer.
Ieder die wordt gepakt door de vijand loopt een grote kans daar niet fijn uit te komen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  maandag 7 september 2015 @ 14:17:16 #126
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_155895566
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 14:10 schreef Toxinus het volgende:

[..]

Ook lopen vrouwen (naast het gewond , gemarteld of gedood worden in een oorlogsituatie) groot risico verkracht te worden of als seksslaaf misbruikt te worden door de vijand.
Dus is dat dan een legitieme reden om tegen vrouwen te gebruiken en bewijs dat mannen het ook zwaar hebben op bepaalde gebieden?
Omdat er een kans is dat mannen vrouwen gaan verkrachten of als seksslaaf gaan gebruiken.

Dat is dan discriminatie tegen mannen?
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  Moderator maandag 7 september 2015 @ 14:17:41 #127
5428 crew  miss_sly
pi_155895575
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 14:08 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Vrouwen klagen daar niet over, maar wel over dat ze maar geen leuke man kunnen vinden. Oftewel een man die aan hun (onrealistische) eisenlijst voldoet. De mannen die aan dit lijstje voldoen worden begeert door bijna alle vrouwen en gaan alleen voor de meest begeerde vrouwen.
Vrouwen is geen homogene groep, ze willen niet allemaal hetzelfde, vallen niet op dezelfde mannen.

Ik heb altijd het gevoel dat dit aangehaald wordt om mannen maar vooral het gevoel te geven dat zij er niets aan kunnen doen dat ze geenvrouw hebben. Het is de schuld van 'de vrouwen' met hun onrealistische eisenlijst!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_155895589
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 14:12 schreef erodome het volgende:

[..]

Alsof dat zoveel erger is dan gemarteld te worden. De manieren van pijn doen verschillen misschien, maar het komt op hetzelfde neer.
Ieder die wordt gepakt door de vijand loopt een grote kans daar niet fijn uit te komen.
Uiteraard waar, maar om naast het martelen nog het zaad van verschillende beulen in je geragd te krijgen, lijkt me er toch net weer een stapje verder bovenop.
Maargoed we wijken van het topic af.
pi_155895602
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 14:08 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Vrouwen klagen daar niet over, maar wel over dat ze maar geen leuke man kunnen vinden. Oftewel een man die aan hun (onrealistische) eisenlijst voldoet. De mannen die aan dit lijstje voldoen worden begeert door bijna alle vrouwen en gaan alleen voor de meest begeerde vrouwen.
:D
Je maakt precies mijn punt :')
compact en kleverig.
  maandag 7 september 2015 @ 14:19:15 #130
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_155895615
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 14:18 schreef Toxinus het volgende:

Uiteraard waar, maar om naast het martelen nog het zaad van verschillende beulen in je geragd te krijgen, lijkt me er toch net weer een stapje verder bovenop.
Maargoed we wijken van het topic af.
Mannen kunnen ook verkracht worden ...
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_155895679
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 14:18 schreef Toxinus het volgende:

[..]

Uiteraard waar, maar om naast het martelen nog het zaad van verschillende beulen in je geragd te krijgen, lijkt me er toch net weer een stapje verder bovenop.
Maargoed we wijken van het topic af.
Jij begint hier over. Ik zie echt niet wat er zoveel erger is aan dat dan aan bv splinters onder je nagels geslagen te krijgen. Het is gewoon 1 van de manieren om te martelen en dat is allemaal erg.
Ook bij mannen hebben ze zo hun manieren om te vernederen en pijn te doen tijdens het martelen, geld dus voor iedere soldaat die door een vijand wordt gepakt die aan martelen doet.

En vergis je er niet in, in die omstandigheden worden er ook zat mannen verkracht.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_155895859
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2015 14:18 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

:D
Je maakt precies mijn punt :')
En o.a. doordat soort gedragingen in de maatschappij krijg je dit soort bewegingen.
Het is vooral een westers fenomeen. De grootste oorzaken zijn mijns inzien de verheerlijking van het vreemdgaan als bijv een sex and the city, prinsessensyndroom met onrealistische eisen (voor jou 10 andere mannen) of als de man niet inschikkelijk genoeg (meer) is of het niet naar MIJN zin gaat beëindig ik de relatie. + vele vrouwenbladen vol met pulp dat men geen man nodig heeft en geheime affaires e.d. aanmoedigd :r Het heeft samen met het moderne feminisme, van veel vrouwen als potentiële partners, krengen gemaakt.
  maandag 7 september 2015 @ 14:30:50 #133
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_155895883
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 14:29 schreef Toxinus het volgende:

[..]

En o.a. doordat soort gedragingen in de maatschappij krijg je dit soort bewegingen.
Het is vooral een westers fenomeen. De grootste oorzaken zijn mijns inzien de verheerlijking van het vreemdgaan als bijv een sex and the city, prinsessensyndroom met onrealistische eisen (voor jou 10 andere mannen) of als de man niet inschikkelijk genoeg (meer) is of het niet naar MIJN zin gaat beëindig ik de relatie. + vele vrouwenbladen vol met pulp dat men geen man nodig heeft en geheime affaires e.d. aanmoedigd :r Het heeft samen met het moderne feminisme, van veel vrouwen als potentiële partners, krengen gemaakt.
Ah, daar komt de aap uit de spreekwoordelijke mouw.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  maandag 7 september 2015 @ 14:31:33 #134
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_155895901
Zulks een frustratie.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  Moderator maandag 7 september 2015 @ 14:32:31 #135
5428 crew  miss_sly
pi_155895922
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 14:29 schreef Toxinus het volgende:

[..]

En o.a. doordat soort gedragingen in de maatschappij krijg je dit soort bewegingen.
Het is vooral een westers fenomeen. De grootste oorzaken zijn mijns inzien de verheerlijking van het vreemdgaan als bijv een sex and the city, prinsessensyndroom met onrealistische eisen (voor jou 10 andere mannen) of als de man niet inschikkelijk genoeg (meer) is of het niet naar MIJN zin gaat beëindig ik de relatie. + vele vrouwenbladen vol met pulp dat men geen man nodig heeft en geheime affaires e.d. aanmoedigd :r Het heeft samen met het moderne feminisme, van veel vrouwen als potentiële partners, krengen gemaakt.
O my.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_155895946
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 14:17 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Vrouwen is geen homogene groep, ze willen niet allemaal hetzelfde, vallen niet op dezelfde mannen.

Ik heb altijd het gevoel dat dit aangehaald wordt om mannen maar vooral het gevoel te geven dat zij er niets aan kunnen doen dat ze geenvrouw hebben. Het is de schuld van 'de vrouwen' met hun onrealistische eisenlijst!
Natuurlijk zijn vrouwen geen homogene groep. Ik doel nu op de permanent single vrouwen met onrealistische standaarden. Die oververtegenwoordigd zijn op de gemiddelde datingsite.

De vrouwen die niet zo zijn zitten in een relatie.
pi_155896008
quote:
9s.gif Op maandag 7 september 2015 14:31 schreef Copycat het volgende:
Zulks een frustratie.
Allemaal jullie schuld, beetje gaan werken en dan ook nog eens eisen durven stellen aan je partner :{w
pi_155896015
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 14:29 schreef Toxinus het volgende:

[..]

En o.a. doordat soort gedragingen in de maatschappij krijg je dit soort bewegingen.
Het is vooral een westers fenomeen. De grootste oorzaken zijn mijns inzien de verheerlijking van het vreemdgaan als bijv een sex and the city, prinsessensyndroom met onrealistische eisen (voor jou 10 andere mannen) of als de man niet inschikkelijk genoeg (meer) is of het niet naar MIJN zin gaat beëindig ik de relatie. + vele vrouwenbladen vol met pulp dat men geen man nodig heeft en geheime affaires e.d. aanmoedigd :r Het heeft samen met het moderne feminisme, van veel vrouwen als potentiële partners, krengen gemaakt.
en volgens mij is dit onzin.
Niet dat er mannen zijn die het zo voelen, maar wel dat het dús de schuld van de vrouw is.
Kijk, je kunt kiezen en zit niet meer vast aan 1 iemand, dat zelfde geldt echter ook voor de man, genoeg mannen die vrouw-hoppen, dat zijn dan 'foute mannen' maar over hen zal bovenstaande niet geroepen worden. Ook staat er geen beweging van vrouwen op die 'zonder mannen gaat leven' omdat ze allemaal arrogant zijn en geen enkele vrouw goed genoeg vinden om zich te binden.

Het is gewoon n rare beweging die vnl gaat om mannen die zich niet aan kunnen passen, niet om de vrouwen die het voor hen verpesten.
compact en kleverig.
  Moderator maandag 7 september 2015 @ 14:38:00 #139
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_155896043
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 14:29 schreef Toxinus het volgende:

[..]

En o.a. doordat soort gedragingen in de maatschappij krijg je dit soort bewegingen.
Het is vooral een westers fenomeen. De grootste oorzaken zijn mijns inzien de verheerlijking van het vreemdgaan als bijv een sex and the city, prinsessensyndroom met onrealistische eisen (voor jou 10 andere mannen) of als de man niet inschikkelijk genoeg (meer) is of het niet naar MIJN zin gaat beëindig ik de relatie. + vele vrouwenbladen vol met pulp dat men geen man nodig heeft en geheime affaires e.d. aanmoedigd :r Het heeft samen met het moderne feminisme, van veel vrouwen als potentiële partners, krengen gemaakt.
Dus eigenlijk komt het er op neer dat je geen vrouw kunt scoren en de schuld daarvoor bij alle vrouwen ligt ipv bij jezelf de oorzaak te zoeken? :')
Breitling - Instruments for Professionals
pi_155896055
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2015 14:36 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

en volgens mij is dit onzin.
Niet dat er mannen zijn die het zo voelen, maar wel dat het dús de schuld van de vrouw is.
Kijk, je kunt kiezen en zit niet meer vast aan 1 iemand, dat zelfde geldt echter ook voor de man, genoeg mannen die vrouw-hoppen, dat zijn dan 'foute mannen' maar over hen zal bovenstaande niet geroepen worden. Ook staat er geen beweging van vrouwen op die 'zonder mannen gaat leven' omdat ze allemaal arrogant zijn en geen enkele vrouw goed genoeg vinden om zich te binden.

Het is gewoon n rare beweging die vnl gaat om mannen die zich niet aan kunnen passen, niet om de vrouwen die het voor hen verpesten.
Feminisme....... iemand!!
  maandag 7 september 2015 @ 14:39:41 #141
262 Re
Kiss & Swallow
pi_155896076
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 14:38 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dus eigenlijk komt het er op neer dat je geen vrouw kunt scoren en de schuld daarvoor bij alle vrouwen ligt ipv bij jezelf de oorzaak te zoeken? :')
het is voornamelijk een mannenprobleem natuurlijk

persoonlijk vind ik dat al je op een vrouwen wc gaat schijten je wel met erg scheve ogen wordt aangekeken of erger... en als er iets ranzig is dan zijn het wel vrouwen wc's
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_155896099
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 14:38 schreef Toxinus het volgende:

[..]

Feminisme....... iemand!!
serieus? :')

Ik denk niet dat ik in het plaatje pas van wat jij onder feminisme verstaat.
compact en kleverig.
pi_155896101
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 14:33 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Natuurlijk zijn vrouwen geen homogene groep. Ik doel nu op de permanent single vrouwen met onrealistische standaarden. Die oververtegenwoordigd zijn op de gemiddelde datingsite.

De vrouwen die niet zo zijn zitten in een relatie.
Maar dat doen die vrouwen toch gewoon zichzelf aan? Die blijven dan blijkbaar alleen en vinden dat tegelijkertijd vaak niet leuk. Hun probleem toch? Wat heeft dit te maken met discriminatie van mannen?
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  Moderator maandag 7 september 2015 @ 14:41:39 #144
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_155896113
quote:
6s.gif Op maandag 7 september 2015 14:39 schreef Re het volgende:

[..]

het is voornamelijk een mannenprobleem natuurlijk

persoonlijk vind ik dat al je op een vrouwen wc gaat schijten je wel met erg scheve ogen wordt aangekeken of erger... en als er iets ranzig is dan zijn het wel vrouwen wc's
Dat was niet helemaal wat ik bedoelde, of ik begrijp je verkeerd. Natuurlijk is het meer een mannenprobleem want vrouwen hoeven maar in de vingers te knippen bij wijze van. Mannen moeten jagen. Sommigen zijn daar wat beter in dan anderen. Ts kan het schijnbaar helemaal niet.

Maar ipv dat te erkennen gaat ie wild om zich heen trappen.
Breitling - Instruments for Professionals
  Moderator maandag 7 september 2015 @ 14:42:24 #145
5428 crew  miss_sly
pi_155896136
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 14:33 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Natuurlijk zijn vrouwen geen homogene groep. Ik doel nu op de permanent single vrouwen met onrealistische standaarden. Die oververtegenwoordigd zijn op de gemiddelde datingsite.

De vrouwen die niet zo zijn zitten in een relatie.
Ik denk dat het echt vele malen genuanceerder ligt. Ik denk dat die groep vrouwen die jij schetst helemaal niet zo groot is. Ik denk ook dat hun standaarden helemaal niet zo onrealistisch zijn. Ik denk dat veel mannen die dat denken te veel aannemen van series als Sex and the City en bepaalde vrouwenbladen.

Lang niet alle vrouwen die niet zo zijn, zitten in een relatie. Als ik even jouw manier van redeneren volg, zitten veel van deze vrouwen niet in een relatie, omdat mannen geen gewone, leuke, lieve vrouw willen, maar een sexpoes die hen goed verzorgd en supermooi is, waar ze mee kunnen pronken. Het grootste deel van de vrouwen voldoet niet aan die eisen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_155896154
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 14:29 schreef Toxinus het volgende:

[..]

En o.a. doordat soort gedragingen in de maatschappij krijg je dit soort bewegingen.
Het is vooral een westers fenomeen. De grootste oorzaken zijn mijns inzien de verheerlijking van het vreemdgaan als bijv een sex and the city, prinsessensyndroom met onrealistische eisen (voor jou 10 andere mannen) of als de man niet inschikkelijk genoeg (meer) is of het niet naar MIJN zin gaat beëindig ik de relatie. + vele vrouwenbladen vol met pulp dat men geen man nodig heeft en geheime affaires e.d. aanmoedigd :r Het heeft samen met het moderne feminisme, van veel vrouwen als potentiële partners, krengen gemaakt.
Dus omdat vrouwen zelf kunnen en mogen kiezen krijg je dit soort bewegingen? Die vrouwen moeten allemaal gewoon weer terug in het gareel, ten dienst staan van die mannen die "langs de lijn blijven staan"?
Alleen mannen mogen eisen hebben en een einde maken aan relatie's?
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_155896176
Wat een eindbazen, die 4e graads... dat zou ik ook willen. Dat zijn geen mislukkelingen, dat zijn eindbazen die het aandurven de maatschappij te verlaten. Dat is waar ik ook op doel, en ik ben redelijk succesvol in deze maatschappij, maar ik heb er een hekel aan.

Chapeau, vanavond de filmpjes even kijken ^O^

Goed topic.
Lambo of Rekt
  maandag 7 september 2015 @ 14:44:39 #148
262 Re
Kiss & Swallow
pi_155896197
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 14:41 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dat was niet helemaal wat ik bedoelde, of ik begrijp je verkeerd. Natuurlijk is het meer een mannenprobleem want vrouwen hoeven maar in de vingers te knippen bij wijze van. Mannen moeten jagen. Sommigen zijn daar wat beter in dan anderen. Ts kan het schijnbaar helemaal niet.

Maar ipv dat te erkennen gaat ie wild om zich heen trappen.
ja, mannen moeten jagen maar vrouwen zijn niet graag een prooi meer, maar de jacht moet wel open blijven, dat geeft veel testosteronproblemen
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_155896208
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 14:38 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dus eigenlijk komt het er op neer dat je geen vrouw kunt scoren en de schuld daarvoor bij alle vrouwen ligt ipv bij jezelf de oorzaak te zoeken? :')
Nee, lag het maar zo eenvoudig.
Waarom denk je dat er de laatste jaren een grote ontwikkeling plaats vind op het gebied van vrouwelijke partners uit het buitenland (niet-westers). Uiteraard is het niet alleen de vrouwen hun schuld. Maar dat de verstandhouding en mentaliteit van de Nederlands-westerse vrouw en de man botst is immers wel duidelijk. Dus al die klaagtopics, artikelen op het net en meningen over dit onderwerp doe je ook af als onzin? Je klinkt als een moraalridder.
pi_155896234
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 14:45 schreef Toxinus het volgende:

[..]

Nee, lag het maar zo eenvoudig.
Waarom denk je dat er de laatste jaren een grote ontwikkeling plaats vind op het gebied van vrouwelijke partners uit het buitenland (niet-westers). Uiteraard is het niet alleen de vrouwen hun schuld. Maar dat de verstandhouding en mentaliteit van de Nederlands-westerse vrouw en de man botst is immers wel duidelijk. Dus al die klaagtopics, artikelen op het net en meningen over dit onderwerp doe je ook af als onzin? Je klinkt als een moraalridder.
Natuurlijk neem je een vrouw uit het buitenland zijn veel mooier dan die kort pittige kapsels hier die ook nog eens veel eisend zijn.
pi_155896251
quote:
3s.gif Op maandag 7 september 2015 14:44 schreef Re het volgende:

[..]

ja, mannen moeten jagen maar vrouwen zijn niet graag een prooi meer, maar de jacht moet wel open blijven, dat geeft veel testosteronproblemen
:D
Voor al uw dwaze oneliners en geavanceerde sofisterij
pi_155896296
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 14:45 schreef Toxinus het volgende:

[..]

Nee, lag het maar zo eenvoudig.
Waarom denk je dat er de laatste jaren een grote ontwikkeling plaats vind op het gebied van vrouwelijke partners uit het buitenland (niet-westers). Uiteraard is het niet alleen de vrouwen hun schuld. Maar dat de verstandhouding en mentaliteit van de Nederlands-westerse vrouw en de man botst is immers wel duidelijk. Dus al die klaagtopics, artikelen op het net en meningen over dit onderwerp doe je ook af als onzin? Je klinkt als een moraalridder.
ik doe die voor het grootste deel wel af als onzin ja.
Ja, er zijn mannen die het zo voelen, maar het overgrote deel van de mannen gewoon niet. Sterker, ik ken er niet 1 in mijn omgeving.
compact en kleverig.
  maandag 7 september 2015 @ 14:50:23 #153
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_155896325
Ik ben zo'n vrouw die niet in een vaste relatie zit. Niet omdat ik alle mannen te min vind, ik vind mannen vaak juist fijner gezelschap dan vrouwen, maar omdat een vaste relatie niet bij mij past.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_155896376
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 14:46 schreef XXL-Puntenslijper het volgende:

[..]

Natuurlijk neem je een vrouw uit het buitenland zijn veel mooier dan die kort pittige kapsels hier die ook nog eens veel eisend zijn.
Niet per definitie mooier, maar sommige culturen hebben andere waarden en ontwikkelingen meegemaakt (of niet) en dat kan bij veel mannen voor rust zorgen. Een doorsnee man heeft opzich niet zoveel nodig en vind het snel prima, een beetje sex, zijn hobby's en af en toe een biertje en een voetbalwedstrijd.
Het moment dat een simpel iets als liefde een doorn in het oog wordt of meer gezeik geeft dan nodig, kan dat erg frustreren. Zeker met de nadruk op de materie die men moet bezitten om eventueel misschien iets voor elkaar te krijgen hier.
  maandag 7 september 2015 @ 14:53:19 #155
262 Re
Kiss & Swallow
pi_155896379
quote:
9s.gif Op maandag 7 september 2015 14:50 schreef Copycat het volgende:
Ik ben zo'n vrouw die niet in een vaste relatie zit. Niet omdat ik alle mannen te min vind, ik vind mannen vaak juist fijner gezelschap dan vrouwen, maar omdat een vaste relatie niet bij mij past.
maar vang jij mannen op de bidsprinkhanen manier of als troetelbeertje?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  maandag 7 september 2015 @ 14:55:39 #156
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_155896429
quote:
6s.gif Op maandag 7 september 2015 14:53 schreef Re het volgende:

maar vang jij mannen op de bidsprinkhanen manier of als troetelbeertje?
Ligt aan de man. En aan mijn mood. En de omgeving. Maar meestal vang ik ze met een netje.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_155896454
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 14:53 schreef Toxinus het volgende:

[..]

Niet per definitie mooier, maar sommige culturen hebben andere waarden en ontwikkelingen meegemaakt (of niet) en dat kan bij veel mannen voor rust zorgen. Een doorsnee man heeft opzich niet zoveel nodig en vind het snel prima, een beetje sex, zijn hobby's en af en toe een biertje en een voetbalwedstrijd.
Het moment dat een simpel iets als liefde een doorn in het oog wordt of meer gezeik geeft dan nodig, kan dat erg frustreren. Zeker met de nadruk op de materie die men moet bezitten om eventueel misschien iets voor elkaar te krijgen hier.
een man wil alleen sex, hobbies en voetbal?
Wat een wandelend cliché verhaal...
compact en kleverig.
pi_155896479
Ik heb n relatie omdat ik van hem houd, hij goed en lief voor me is en gek op mij, niet om zijn geld of auto of zijn marktwaarde.
compact en kleverig.
  maandag 7 september 2015 @ 14:58:55 #159
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_155896487
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2015 14:56 schreef JaniesBrownie het volgende:

een man wil alleen sex, hobbies en voetbal?
Wat een wandelend cliché verhaal...
Tsssk, alsof jij niet alleen wil borduren, soaps kijken en hoofdpijn veinzen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_155896520
quote:
18s.gif Op maandag 7 september 2015 14:58 schreef Copycat het volgende:

[..]

Tsssk, alsof jij niet alleen wil borduren, soaps kijken en hoofdpijn veinzen.
:D
compact en kleverig.
pi_155896554
De reden dat die mannen t elders gaan zoeken is toch dat ze niet tevreden zijn met wat ze hier kunnen krijgen?
Eigenlijk doet die man dis waar hij de vrouw van beticht en wat er zo negatief is aan die vrouw.
Iets beters zoeken.

:{w
compact en kleverig.
  Moderator maandag 7 september 2015 @ 15:03:46 #162
5428 crew  miss_sly
pi_155896564
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 14:45 schreef Toxinus het volgende:

[..]

Nee, lag het maar zo eenvoudig.
Waarom denk je dat er de laatste jaren een grote ontwikkeling plaats vind op het gebied van vrouwelijke partners uit het buitenland (niet-westers). Uiteraard is het niet alleen de vrouwen hun schuld. Maar dat de verstandhouding en mentaliteit van de Nederlands-westerse vrouw en de man botst is immers wel duidelijk. Dus al die klaagtopics, artikelen op het net en meningen over dit onderwerp doe je ook af als onzin? Je klinkt als een moraalridder.
Dus omdat een aantal mannen in de jaren 50 zijn blijven hangen, zorgen de vrouwen voor problemen als ze wel gearriveerd zijn in 2015?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_155896585
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 14:45 schreef Toxinus het volgende:
...
Waarom denk je dat er de laatste jaren een grote ontwikkeling plaats vind op het gebied van vrouwelijke partners uit het buitenland (niet-westers).
...
Is dat zo? Die postorderbruidjes bestaan al jááren. Nou zal internet e.e.a. wat eenvoudiger hebben gemaakt, maar heb je onderbouwing van de claim dat het heel erg toeneemt?
pi_155896587
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2015 15:03 schreef JaniesBrownie het volgende:
De reden dat die mannen t elders gaan zoeken is toch dat ze niet tevreden zijn met wat ze hier kunnen krijgen?
Eigenlijk doet die man dis waar hij de vrouw van beticht en wat er zo negatief is aan die vrouw.
Iets beters zoeken.

:{w
En als die relatie dan stuk gaat gaan ze huilen dat ze "verantwoordelijk" worden gehouden, terwijl ze zelf zochten naar een vrouw die thuis zou zijn en voor de kinderen zou zorgen. Ze willen het oude rolpatroon, maar niet de gevolgen die daaraan vast zitten.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  maandag 7 september 2015 @ 15:07:53 #165
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_155896626
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 15:05 schreef erodome het volgende:

En als die relatie dan stuk gaat gaan ze huilen dat ze "verantwoordelijk" worden gehouden, terwijl ze zelf zochten naar een vrouw die thuis zou zijn en voor de kinderen zou zorgen. Ze willen het oude rolpatroon, maar niet de gevolgen die daaraan vast zitten.
Wel de lusten, niet de lasten, zeg maar?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  maandag 7 september 2015 @ 15:08:30 #166
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_155896632
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 14:29 schreef Toxinus het volgende:

[..]

En o.a. doordat soort gedragingen in de maatschappij krijg je dit soort bewegingen.
Het is vooral een westers fenomeen. De grootste oorzaken zijn mijns inzien de verheerlijking van het vreemdgaan als bijv een sex and the city, prinsessensyndroom met onrealistische eisen (voor jou 10 andere mannen) of als de man niet inschikkelijk genoeg (meer) is of het niet naar MIJN zin gaat beëindig ik de relatie. + vele vrouwenbladen vol met pulp dat men geen man nodig heeft en geheime affaires e.d. aanmoedigd :r Het heeft samen met het moderne feminisme, van veel vrouwen als potentiële partners, krengen gemaakt.
Hier, neem een fedora.



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_155896691
Dus eigenlijk is dit geen interessant discussietopic met een verfrissende invalshoek, maar het wekelijkse "ik kan geen vriendin krijgen en dat is de schuld van alle vrouwen (en vooral niet die van mij)"-topic?
pi_155896703
quote:
11s.gif Op maandag 7 september 2015 15:07 schreef Copycat het volgende:

[..]

Wel de lusten, niet de lasten, zeg maar?
Zoiets ja, een volgzaam vrouwtje die goed voor hun zorgt, zeker niet meer verdient en dat soort zaken. Maar vooral geen consequentie's.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_155896761
Dat over "the cockcarousel" is een mooi voorbeeld.

Het betekent een jonge vrouw/meid van 18-28 die in haar fysiek meest mooie jaren de slet uithangt en vele doorsnee mannen (die het goed bedoelen) niet ziet staan en gewillig van de ene populaire player op de andere overgaat tot schandalige aantallen toe. Vervolgens als ze al TEvaak teleurgesteld is door de badboys (players aka alpha mannen) en ze tot bezinning komt rond haar 28e a 30 jarige leeftijd.

Vervolgens heeft ze zin om zich te gaan settelen en zijn de (destijds) doorsnee mannen die ze niet wou of zag staan in haar beste jaren kwa uiterlijk ineens wel belangrijk om als provider te dienen. Die jongens of mannen hebben weinig of geen seksuele ervaring en in de tussentijd hun leven op de rails gezet kwa studie, werk, huisje, boompje, beestje.

Zij voelen zich verontwaardigd :{w dat ze nu WEL in de belangstelling staan en wijzen haar simpelweg af omdat ze niet gediend zijn van een uitgewoonde troostprijs met bagage. Vervolgens zoeken de mannen nu zelf buitenlandse niet-westerse of jongere onervaren vrouwen met minder kilometers op de teller, om zelf hun vaardigheden te verbeteren.

Vervolgens worden deze mannen als karakterloos en bot bestempeld omdat ze de vrouw die hun nu wel ziet staan, een gezin wil en waarvan haar uiterlijk in sneltrein begint te verwelken nu de 30 nadert, simpelweg niet meer accepteren.

Zulke vrouwen eindigen vaak alleen met een zak bagage. Het besef dat de mannen niet meer in de rij staan net als in haar aantrekkelijkste jaren komt later. Als naast de players en badboys ook de doorsnee man hun links laten liggen

Eind goed al goed
  maandag 7 september 2015 @ 15:17:06 #170
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_155896788
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 15:12 schreef erodome het volgende:

[..]

Zoiets ja, een volgzaam vrouwtje die goed voor hun zorgt, zeker niet meer verdient en dat soort zaken. Maar vooral geen consequentie's.
En als ze gaan scheiden omdat ze het zat is om als voetveeg gebruikt te worden klagen dat ze zoveel alimentatie moeten betalen. de golddiggers!!!
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_155896809
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 15:15 schreef Toxinus het volgende:
Dat over "the cockcarousel" is een mooi voorbeeld.

Het betekent een jonge vrouw/meid van 18-28 die in haar fysiek meest mooie jaren de slet uithangt en vele doorsnee mannen (die het goed bedoelen) niet ziet staan en gewillig van de ene populaire player op de andere overgaat tot schandalige aantallen toe. Vervolgens als ze al TEvaak teleurgesteld is door de badboys (players aka alpha mannen) en ze tot bezinning komt rond haar 28e a 30 jarige leeftijd.

Vervolgens heeft ze zin om zich te gaan settelen en zijn de (destijds) doorsnee mannen die ze niet wou of zag staan in haar beste jaren kwa uiterlijk ineens wel belangrijk om als provider te dienen. Die jongens of mannen hebben weinig of geen seksuele ervaring en in de tussentijd hun leven op de rails gezet kwa studie, werk, huisje, boompje, beestje.

Zij voelen zich verontwaardigd :{w dat ze nu WEL in de belangstelling staan en wijzen haar simpelweg af omdat ze niet gediend zijn van een uitgewoonde troostprijs met bagage. Vervolgens zoeken de mannen nu zelf buitenlandse niet-westerse of jongere onervaren vrouwen met minder kilometers op de teller, om zelf hun vaardigheden te verbeteren.

Vervolgens worden deze mannen als karakterloos en bot bestempeld omdat ze de vrouw die hun nu wel ziet staan, een gezin wil en waarvan haar uiterlijk in sneltrein begint te verwelken nu de 30 nadert, simpelweg niet meer accepteren.

Zulke vrouwen eindigen vaak alleen met een zak bagage. Het besef dat de mannen niet meer in de rij staan net als in haar aantrekkelijkste jaren komt later. Als naast de players en badboys ook de doorsnee man hun links laten liggen

Eind goed al goed
Misschien een goed idee eens op te houden met dat slut shamen, maak je misschien wat meer kans.
Of beter gezegd, eens ophouden jaloers te zijn dat die dames deden wat jij maar al te graag had gewild.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_155896817
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 15:08 schreef snakelady het volgende:
Hier, neem een fedora.

Da's een trilby. :P

Dit is een fedora.
  maandag 7 september 2015 @ 15:18:42 #173
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_155896822
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 15:15 schreef Toxinus het volgende:
Dat over "the cockcarousel" is een mooi voorbeeld.

Het betekent een jonge vrouw/meid van 18-28 die in haar fysiek meest mooie jaren de slet uithangt en vele doorsnee mannen (die het goed bedoelen) niet ziet staan en gewillig van de ene populaire player op de andere overgaat tot schandalige aantallen toe. Vervolgens als ze al TEvaak teleurgesteld is door de badboys (players aka alpha mannen) en ze tot bezinning komt rond haar 28e a 30 jarige leeftijd.

Vervolgens heeft ze zin om zich te gaan settelen en zijn de (destijds) doorsnee mannen die ze niet wou of zag staan in haar beste jaren kwa uiterlijk ineens wel belangrijk om als provider te dienen. Die jongens of mannen hebben weinig of geen seksuele ervaring en in de tussentijd hun leven op de rails gezet kwa studie, werk, huisje, boompje, beestje.

Zij voelen zich verontwaardigd :{w dat ze nu WEL in de belangstelling staan en wijzen haar simpelweg af omdat ze niet gediend zijn van een uitgewoonde troostprijs met bagage. Vervolgens zoeken de mannen nu zelf buitenlandse niet-westerse of jongere onervaren vrouwen met minder kilometers op de teller, om zelf hun vaardigheden te verbeteren.

Vervolgens worden deze mannen als karakterloos en bot bestempeld omdat ze de vrouw die hun nu wel ziet staan, een gezin wil en waarvan haar uiterlijk in sneltrein begint te verwelken nu de 30 nadert, simpelweg niet meer accepteren.

Zulke vrouwen eindigen vaak alleen met een zak bagage. Het besef dat de mannen niet meer in de rij staan net als in haar aantrekkelijkste jaren komt later. Als naast de players en badboys ook de doorsnee man hun links laten liggen

Eind goed al goed
Is het vreemd dat ik dit gewon echt totaal niet herken uit mijn omgeving, bij zowel de mannen als de vrouwen niet?
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_155896823
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 15:05 schreef DonJames het volgende:

[..]

Is dat zo? Die postorderbruidjes bestaan al jááren. Nou zal internet e.e.a. wat eenvoudiger hebben gemaakt, maar heb je onderbouwing van de claim dat het heel erg toeneemt?
http://nos.nl/nieuwsuur/a(...)e-in-buitenland.html

http://www.datingmeting.n(...)-buitenlandse-vrouw/

alstu :s)
  maandag 7 september 2015 @ 15:19:29 #175
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_155896837
quote:
10s.gif Op maandag 7 september 2015 15:18 schreef Techno het volgende:

[..]

Da's een trilby. :P

Dit is een fedora.
[ afbeelding ]
Oh hahaha, ik ben niet zo thuis in de terminologie van hoofddeksels, ik heb gegoogeld, dus die is schuldig. :P
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_155896868
Goh, wat zijn mensen eigenlijk oppervlakkige wezens als je het zo stelt :{
compact en kleverig.
  maandag 7 september 2015 @ 15:22:23 #177
416931 yats
(non) Average Joe
pi_155896886
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 14:08 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Vrouwen klagen daar niet over, maar wel over dat ze maar geen leuke man kunnen vinden. Oftewel een man die aan hun (onrealistische) eisenlijst voldoet. De mannen die aan dit lijstje voldoen worden begeert door bijna alle vrouwen en gaan alleen voor de meest begeerde vrouwen.
Oef, pas nou op met wat je zegt voordat we weer die hele 'ja maar discussie' krijgen.
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
  Moderator maandag 7 september 2015 @ 15:23:23 #178
5428 crew  miss_sly
pi_155896897
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 15:15 schreef Toxinus het volgende:
Dat over "the cockcarousel" is een mooi voorbeeld.

Het betekent een jonge vrouw/meid van 18-28 die in haar fysiek meest mooie jaren de slet uithangt en vele doorsnee mannen (die het goed bedoelen) niet ziet staan en gewillig van de ene populaire player op de andere overgaat tot schandalige aantallen toe. Vervolgens als ze al TEvaak teleurgesteld is door de badboys (players aka alpha mannen) en ze tot bezinning komt rond haar 28e a 30 jarige leeftijd.

Vervolgens heeft ze zin om zich te gaan settelen en zijn de (destijds) doorsnee mannen die ze niet wou of zag staan in haar beste jaren kwa uiterlijk ineens wel belangrijk om als provider te dienen. Die jongens of mannen hebben weinig of geen seksuele ervaring en in de tussentijd hun leven op de rails gezet kwa studie, werk, huisje, boompje, beestje.

Zij voelen zich verontwaardigd :{w dat ze nu WEL in de belangstelling staan en wijzen haar simpelweg af omdat ze niet gediend zijn van een uitgewoonde troostprijs met bagage. Vervolgens zoeken de mannen nu zelf buitenlandse niet-westerse of jongere onervaren vrouwen met minder kilometers op de teller, om zelf hun vaardigheden te verbeteren.

Vervolgens worden deze mannen als karakterloos en bot bestempeld omdat ze de vrouw die hun nu wel ziet staan, een gezin wil en waarvan haar uiterlijk in sneltrein begint te verwelken nu de 30 nadert, simpelweg niet meer accepteren.

Zulke vrouwen eindigen vaak alleen met een zak bagage. Het besef dat de mannen niet meer in de rij staan net als in haar aantrekkelijkste jaren komt later. Als naast de players en badboys ook de doorsnee man hun links laten liggen

Eind goed al goed
Mooi verhaal.
Hoe zit het precies met die alfa-mannetjes, vraag ik me af. Hoe loopt het verhaal voor hen af?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_155896902
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 15:18 schreef erodome het volgende:

[..]

Misschien een goed idee eens op te houden met dat slut shamen, maak je misschien wat meer kans.
Of beter gezegd, eens ophouden jaloers te zijn dat die dames deden wat jij maar al te graag had gewild.
Tuurlijk wil je dat, alleen niet als 3e, 5e of erger in de rij! Dat ligt bij veel mannen erg hoog. (heeft iets met oerinstinct te maken) Mannen die hetzelfde doen hebben geen recht van spreken of iets te eisen. Zoals je vaak ziet in de islamitische hoek waarvan de vrouw rein moet blijven en ahmed de westerse vrouwen probeert.
Gelijke monniken gelijke kappen.
pi_155896926
Maar wat heeft dit allemaal met de discriminatie van mannen in de maatschappij te maken eigenlijk?
Is dit dan echt werkelijk het enige waar over gepraat moet worden? Zijn er geen belangrijkere zaken zoals dat mishandeling van mannen door vrouwen en mannen die slachtoffer worden van verkrachting stelselmatig minder serieus worden genomen?
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_155896946
quote:
Als je die 2 artikelen leest, zie je dat bij beide de verklaring van de toename er duidelijk staat. En dat is niet "vrouwen worden meer bitchy"...
pi_155896951
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 15:23 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Mooi verhaal.
Hoe zit het precies met die alfa-mannetjes, vraag ik me af. Hoe loopt het verhaal voor hen af?
Die blijven vaak langer bezig, aangezien mannen minder snel en erg verouderen als vrouwen die kort en krachtig in volle bloei zijn maar snel(ler) verwelken.
pi_155896967
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 15:23 schreef Toxinus het volgende:

[..]

Tuurlijk wil je dat, alleen niet als 3e, 5e of erger in de rij! Dat ligt bij veel mannen erg hoog. (heeft iets met oerinstinct te maken) Mannen die hetzelfde doen hebben geen recht van spreken of iets te eisen. Zoals je vaak ziet in de islamitische hoek waarvan de vrouw rein moet blijven en ahmed de westerse vrouwen probeert.
Gelijke monniken gelijke kappen.
Nee, dit ligt bij sommige mannen erg hoog. Maar die moeten zich realiseren dat ze hier zowel onder mannen als vrouwen in de minderheid zijn, bij vrouwen wat minder dan bij mannen zelfs(er zijn meer vrouwen van het ook niet rondwippen dan mannen).
Er zijn zat vrouwen hier die ook niet van het rondwippen zijn, maar als je al zeurt om 3 bedpartners ga je het best moeilijk krijgen in deze maatschappij.

Dat je poel beperkter is is dan gewoon waar, net zoals mijn poel ook beperkter is omdat ik aan de andere kant van die schaal val. Dat is geen discriminatie, dat is gewoon een voorkeur hebben die wat minder de norm is.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  Moderator maandag 7 september 2015 @ 15:27:23 #184
5428 crew  miss_sly
pi_155896973
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 15:26 schreef Toxinus het volgende:

[..]

Die blijven vaak langer bezig, aangezien mannen minder snel en erg verouderen als vrouwen die kort en krachtig in volle bloei zijn maar snel(ler) verwelken.
en daarna?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 7 september 2015 @ 15:27:44 #185
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_155896980
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 15:26 schreef DonJames het volgende:

Als je die 2 artikelen leest, zie je dat bij beide de verklaring van de toename er duidelijk staat. En dat is niet "vrouwen worden meer bitchy"...
Ik vond die enorme stagnering wel mooi ...

quote:
Uit deze onlangs gepubliceerde cijfers blijkt duidelijk dat er de laatste 3 jaar een enorme stagnering te zien is in het aantal huwelijken van Nederlanders met buitenlandse partners,
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_155896987
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 15:24 schreef erodome het volgende:
Maar wat heeft dit allemaal met de discriminatie van mannen in de maatschappij te maken eigenlijk?
Is dit dan echt werkelijk het enige waar over gepraat moet worden? Zijn er geen belangrijkere zaken zoals dat mishandeling van mannen door vrouwen en mannen die slachtoffer worden van verkrachting stelselmatig minder serieus worden genomen?
Dat zijn inderdaad ook onderwerpen van discussie, het gaat nog allemaal veel verder dat MGTOW. Alleen ik moest nog wat vragen en meningen tegenspreken aka beantwoorden.
pi_155896996
quote:
17s.gif Op maandag 7 september 2015 15:27 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ik vond die enorme stagnering wel mooi ...

[..]

Ik las hem ook al ja :')

Het stagneert de pan uit!
pi_155897007
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 15:28 schreef Toxinus het volgende:

[..]

Dat zijn inderdaad ook onderwerpen van discussie, het gaat nog allemaal veel verder dat MGTOW. Alleen ik moest nog wat vragen en meningen tegenspreken aka beantwoorden.
Ook onderwerpen? Het lijken me DE onderwerpen als het echt gaat om ongelijkheid.

Wat jij hier stelt heeft echt helemaal niets met ongelijkheid te maken namelijk.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_155897008
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 15:26 schreef DonJames het volgende:

[..]

Als je die 2 artikelen leest, zie je dat bij beide de verklaring van de toename er duidelijk staat. En dat is niet "vrouwen worden meer bitchy"...
Het een is het gevolg van het ander. Of moeten we je dat ook nog voorkauwen
pi_155897027
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 15:23 schreef Toxinus het volgende:

[..]

Tuurlijk wil je dat, alleen niet als 3e, 5e of erger in de rij! Dat ligt bij veel mannen erg hoog. (heeft iets met oerinstinct te maken) Mannen die hetzelfde doen hebben geen recht van spreken of iets te eisen. Zoals je vaak ziet in de islamitische hoek waarvan de vrouw rein moet blijven en ahmed de westerse vrouwen probeert.
Gelijke monniken gelijke kappen.
ik ken eerlijk gezegd geen enkele man die daar zo zwaar aan tilt.
Ook ken ik geen vrouwen die alleen maar alpha mannetjes willen tot ze 28 zijn en dan gaat voor een beta, of mannen die rond die leeftijd massaal voor n jongere, buitenlandse vrouw gaan.

Ik ken wél 1 man die een buitenlandse vrouw heeft, niet omdat hij geen Nl kan krijgen, maar omdat hij idd liever een onderdanige vrouw wilde die gewoon doet wat hij graag wil dat ze doet.
Overigens was hij niet speciaal naar n Aziatische op zoek, maar kwam hij haar gewoon tegen.
compact en kleverig.
pi_155897037
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 15:28 schreef Toxinus het volgende:

[..]

Het een is het gevolg van het ander. Of moeten we je dat ook nog voorkauwen
Nou, ik heb het idee dat dat er zelf bij verzint. Voorkauwen hoeft niet, onderbouwen wel graag.
pi_155897054
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 15:24 schreef erodome het volgende:
Maar wat heeft dit allemaal met de discriminatie van mannen in de maatschappij te maken eigenlijk?
Is dit dan echt werkelijk het enige waar over gepraat moet worden? Zijn er geen belangrijkere zaken zoals dat mishandeling van mannen door vrouwen en mannen die slachtoffer worden van verkrachting stelselmatig minder serieus worden genomen?
dat lijken mij ook belangrijker zaken ja.
compact en kleverig.
  maandag 7 september 2015 @ 15:31:06 #193
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_155897064
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 15:27 schreef erodome het volgende:

[..]

Nee, dit ligt bij sommige mannen erg hoog. Maar die moeten zich realiseren dat ze hier zowel onder mannen als vrouwen in de minderheid zijn, bij vrouwen wat minder dan bij mannen zelfs(er zijn meer vrouwen van het ook niet rondwippen dan mannen).
Er zijn zat vrouwen hier die ook niet van het rondwippen zijn, maar als je al zeurt om 3 bedpartners ga je het best moeilijk krijgen in deze maatschappij.

Dat je poel beperkter is is dan gewoon waar, net zoals mijn poel ook beperkter is omdat ik aan de andere kant van die schaal val. Dat is geen discriminatie, dat is gewoon een voorkeur hebben die wat minder de norm is.
Inderdaad, vrouwen hebben gemiddeld 7.7 bedpartners en mannen 11.7.
Ik vind 7 tot 8 bedpartners op een leven niet schrikbarend veel.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_155897099
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2015 15:30 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

dat lijken mij ook belangrijker zaken ja.
Maar daar heeft TS persoonlijk geen last van! Hij heeft er alleen maar last van dat jullie hem niet moeten, en dat is discriminatie! :( of zoiets
pi_155897123
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 15:27 schreef erodome het volgende:

[..]

Nee, dit ligt bij sommige mannen erg hoog. Maar die moeten zich realiseren dat ze hier zowel onder mannen als vrouwen in de minderheid zijn, bij vrouwen wat minder dan bij mannen zelfs(er zijn meer vrouwen van het ook niet rondwippen dan mannen).
Er zijn zat vrouwen hier die ook niet van het rondwippen zijn, maar als je al zeurt om 3 bedpartners ga je het best moeilijk krijgen in deze maatschappij.

Dat je poel beperkter is is dan gewoon waar, net zoals mijn poel ook beperkter is omdat ik aan de andere kant van die schaal val. Dat is geen discriminatie, dat is gewoon een voorkeur hebben die wat minder de norm is.
Er zijn meer mannen van het niet rondwippen dan vrouwen, daar ben ik stellig van overtuigd. Zeker in zo'n situatie als in Nederland met minder vrouwen dan mannen van de vruchtbare leeftijden (18-40). tel daarbij nog eens het verwende en verwaande gedrag van vrouwen en conservatieve culturen als islam waarvan (hun kwa vrouwen niets toevoegen en mannen hun gang mogen gaan) en je zit in een poel des verderfs.
  maandag 7 september 2015 @ 15:35:02 #196
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_155897152
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 15:28 schreef Toxinus het volgende:

[..]

Het een is het gevolg van het ander. Of moeten we je dat ook nog voorkauwen
Maar jij wil dus eigenlijk dat vrouwen weer terug de tijd in gaan? Dus weer onderdaniger aan mannen, thuis blijven wachten op hem en zijn biertje en prakje klaar heeft staan als hij thuis komt van zijn werk.
Dat ze maar met de benen wijd moet gaan wanneer hij zin heeft in seks en ze mag vooral niet te sociaal gaan doen of ook maar denken om te gaan werken?
Ook moet ze uiteraard ook nog maagd zijn en genoegen nemen met een man die geen geweldig uiterlijk heeft, niet veel geld verdiend en eigenlijk niet veel heeft wat hem aantrekkelijk maakt.

Uiteraard moet de vrouw er zelf op en top verzorgt uitzien en mag ze vooral niet wat in gewicht aankomen en een ''kort pittig kapsel'' nemen?

Ik zie wel waarom jij feministen de schuld geeft van jouw leed ja.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  maandag 7 september 2015 @ 15:35:30 #197
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_155897162
Verdorie TS, je doet er wel veel moeite voor om alle vooroordelen over de MGTOW-mannen stuk voor stuk te bevestigen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  maandag 7 september 2015 @ 15:35:57 #198
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_155897176
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 15:33 schreef Toxinus het volgende:

[..]

Er zijn meer mannen van het niet rondwippen dan vrouwen, daar ben ik stellig van overtuigd. Zeker in zo'n situatie als in Nederland met minder vrouwen dan mannen van de vruchtbare leeftijden (18-40). tel daarbij nog eens het verwende en verwaande gedrag van vrouwen en conservatieve culturen als islam waarvan (hun kwa vrouwen niets toevoegen en mannen hun gang mogen gaan) en je zit in een poel des verderfs.
Hoe kan het dan dat gemiddeld mannen zeker 4 bedpartners meer hebben dan vrouwen?
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_155897180
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 15:33 schreef Toxinus het volgende:

[..]

Er zijn meer mannen van het niet rondwippen dan vrouwen, daar ben ik stellig van overtuigd. Zeker in zo'n situatie als in Nederland met minder vrouwen dan mannen van de vruchtbare leeftijden (18-40). tel daarbij nog eens het verwende en verwaande gedrag van vrouwen en conservatieve culturen als islam waarvan (hun kwa vrouwen niets toevoegen en mannen hun gang mogen gaan) en je zit in een poel des verderfs.
Dat is gewoon bewijsbaar niet waar. Verreweg de meeste mannen zijn best gek op wat rondwipperij op zijn tijd. Tot ze willen settelen op ten duur.
Poel des verderfs zelfs zeg, tjee.

Maar dit gaat je dus eigenlijk helemaal niet om vrouwen die jou langs de kant laten staan, maar over jij die een dik eisenlijstje hebt voor de vrouw en de gemiddelde vrouw hier niet ziet staan.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  maandag 7 september 2015 @ 15:37:10 #200
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_155897210
quote:
10s.gif Op maandag 7 september 2015 09:21 schreef DonJames het volgende:

[..]

Yup. Je ziet eenzelfde soort fenomeen op de middelbare school bij meisjes die niet moeders mooiste zijn. Die gaan zichzelf nóg lelijker maken en claimen dan dat ze zichzelf afzetten tegen de maatschappij o.i.d.

[ afbeelding ]

Nee, je bent niet "rebels". Je bent gewoon niet zo knap.
"Niet zo knap".een gezicht als een hooischuur heeft ze.
Lachen joh.
pi_155897258
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 15:31 schreef snakelady het volgende:

[..]

Inderdaad, vrouwen hebben gemiddeld 7.7 bedpartners en mannen 11.7.
Ik vind 7 tot 8 bedpartners op een leven niet schrikbarend veel.
Waar heb je deze statistieken vandaan?
  maandag 7 september 2015 @ 15:39:30 #202
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_155897261
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 15:36 schreef erodome het volgende:

[..]

Dat is gewoon bewijsbaar niet waar. Verreweg de meeste mannen zijn best gek op wat rondwipperij op zijn tijd. Tot ze willen settelen op ten duur.
Poel des verderfs zelfs zeg, tjee.

Maar dit gaat je dus eigenlijk helemaal niet om vrouwen die jou langs de kant laten staan, maar over jij die een dik eisenlijstje hebt voor de vrouw en de gemiddelde vrouw hier niet ziet staan.
Inderdaad, hij is gewoon hypocriet.

Beetje dit, wel fijn dat TS zo erg aan een stereotype voldoet dat er veel over te vinden is. :P

"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_155897274
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 15:39 schreef snakelady het volgende:

[..]

Inderdaad, hij is gewoon hypocriet.

Beetje dit, wel fijn dat TS zo erg aan een stereotype voldoet dat er veel over te vinden is. :P

[ afbeelding ]
Kap eens met dat op de man spelen. Dat doet hij ook niet.
  maandag 7 september 2015 @ 15:41:16 #204
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_155897298
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 15:39 schreef Jaeger85 het volgende:
7.7 bedpartners en mannen 11.7.
http://www.nsmbl.nl/resea(...)n-mannen-en-vrouwen/

Gewoon gegoogeld naar gemiddeld aantal bedpartners, dit was de eerste link, maar er zijn er meerdere die dit ondersteunen.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  maandag 7 september 2015 @ 15:41:58 #205
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_155897311
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 15:40 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Kap eens met dat op de man spelen. Dat doet hij ook niet.
Nee, hij noemt gewoon alle Nederlandse vrouwen lelijk, sletten, bitches en nog wat nare dingen. :')
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_155897330
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 15:36 schreef erodome het volgende:

[..]

Dat is gewoon bewijsbaar niet waar. Verreweg de meeste mannen zijn best gek op wat rondwipperij op zijn tijd. Tot ze willen settelen op ten duur.
Poel des verderfs zelfs zeg, tjee.

Maar dit gaat je dus eigenlijk helemaal niet om vrouwen die jou langs de kant laten staan, maar over jij die een dik eisenlijstje hebt voor de vrouw en de gemiddelde vrouw hier niet ziet staan.
Lees eens wat topics op die sites of bekijk eens wat filmpjes Misschien dat dingen dan duidelijker worden aangezien ik hier slechts een deel van mijn eigen visie verkondig.
  maandag 7 september 2015 @ 15:43:48 #207
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_155897347
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 15:42 schreef Toxinus het volgende:

[..]

Lees eens wat topics op die sites of bekijk eens wat filmpjes Misschien dat dingen dan duidelijker worden aangezien ik hier slechts een deel van mijn eigen visie verkondig.
Maar dat hun er filmpjes over maken maakt het ook nog niet waar, iedere idioot kan een filmpje uploaden.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_155897363
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 15:43 schreef snakelady het volgende:

[..]

Maar dat hun er filmpjes over maken maakt het ook nog niet waar, iedere idioot kan een filmpje uploaden.
Klopt maar dit legt het beeld en onderwerpen uit van de MGTOW beweging
  maandag 7 september 2015 @ 15:45:17 #209
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_155897373
Maar het gaat dus allemaal om vrouwen die MGTOW-mannen niet motten. Ook in die filmpjes. Maar nee, die mannen zijn echt weloverwogen, uit eigen wil de samenleving uitgestapt.

Een beetje van: Jij wil me niet? Nou ik wilde jou ook echt helemaal niet, hoooor!
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_155897387
Ok, en wat heb je eraan om zo te leven? Als je zo leeft leef je niet je eigen leven maar laat je je geluk afhangen van hoe anderen over je denken. Ultieme bèta man... En zoveel mogelijk afzonderen en als kluizenaar leven, ja dat gaat je gelukkig maken.. :')
pi_155897396
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 15:42 schreef Toxinus het volgende:

[..]

Lees eens wat topics op die sites of bekijk eens wat filmpjes Misschien dat dingen dan duidelijker worden aangezien ik hier slechts een deel van mijn eigen visie verkondig.
Een aantal van die filmpjes ken ik al en hebben dezelfde boodschap als jij hier hebt.

Jij hebt een stevig eisenlijstje, vrouw moet bij voorkeur maagd zijn of er dichtbij zitten, moet volgzaam zijn, er goed uitzien, lief zijn, goed kunnen koken, moet jou je de man laten voelen en ga zo maar door.
Vrouwen die hier niet aan voldoen zie je niet zitten en neem je het kwalijk dat ze niet beter hun best doen aan jouw eisen te voldoen. Sterker nog, je galt op hun eigenlijstjes, want ze hebben het recht niet die te hebben, ze hebben alleen het recht zoveel mogelijk hun best te doen ervoor te zorgen dat jij ze ziet staan zonder dat jij maar enige moeite hoeft te doen.

Als je dan zo'n vrouw hebt gevonden en het loopt toch mis ga je zeuren dat daar consequentie's aan zitten, want jij moet toch in staat zijn te bepalen wanneer de relatie over is en niet zij en jij moet gewoon weg kunnen lopen zonder enige consequentie, alleen zij moet de prijs betalen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_155897420
quote:
9s.gif Op maandag 7 september 2015 15:45 schreef Copycat het volgende:
Maar het gaat dus allemaal om vrouwen die MGTOW-mannen niet motten. Ook in die filmpjes. Maar nee, die mannen zijn echt weloverwogen, uit eigen wil de samenleving uitgestapt.

Een beetje van: Jij wil me niet? Nou ik wilde jou ook echt helemaal niet, hoooor!
Wat ik er vooral niet aan snap is dat ze juist heel hard schreeuwen dat zij die vrouwen niet moeten. Wat is dan het probleem, dat een vrouw waarmee je nooit wat zou willen je niet mot? Dat is toch onzin?
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_155897427
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 15:46 schreef erodome het volgende:

[..]

Een aantal van die filmpjes ken ik al en hebben dezelfde boodschap als jij hier hebt.

Jij hebt een stevig eisenlijstje, vrouw moet bij voorkeur maagd zijn of er dichtbij zitten, moet volgzaam zijn, er goed uitzien, lief zijn, goed kunnen koken, moet jou je de man laten voelen en ga zo maar door.
Vrouwen die hier niet aan voldoen zie je niet zitten en neem je het kwalijk dat ze niet beter hun best doen aan jouw eisen te voldoen. Sterker nog, je galt op hun eigenlijstjes, want ze hebben het recht niet die te hebben, ze hebben alleen het recht zoveel mogelijk hun best te doen ervoor te zorgen dat jij ze ziet staan zonder dat jij maar enige moeite hoeft te doen.

Als je dan zo'n vrouw hebt gevonden en het loopt toch mis ga je zeuren dat daar consequentie's aan zitten, want jij moet toch in staat zijn te bepalen wanneer de relatie over is en niet zij en jij moet gewoon weg kunnen lopen zonder enige consequentie, alleen zij moet de prijs betalen.
De eerste fout die je maakt dat je praat over eisen Ik stel geen eisen, ik heb slechts voorkeuren
  maandag 7 september 2015 @ 15:49:25 #214
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_155897446
Het eerste filmpje slaat al nergens op.

'' Women's biological drive is to want to have sex in their twenties. This is the most sex filled decade in their lives for most women. At least the ones I've been with and the ones I've talked to about it. Women after thirty five still want sex but are usually seeking it out if they don't have a regular sex partner.''

Vrouwen willen niet het meeste seks rond of in hun 20ste, nee, vrouwen hebben hun seksuele piek rond hun 30ste.

''Yet many of the women riding the cock carousel are either ignorant or unaware of the dangers that are found in the bedroom. They don't understand that STDs like HPV and herpes can be spread even while wearing condoms and that the more sex they have the higher their risk for getting cancer or never being able to have children.''

En mannen die altijd rond hebben geneukt wel? Wat is het verschil?
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_155897468
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 15:48 schreef Toxinus het volgende:

[..]

De eerste fout die je maakt dat je praat over eisen Ik stel geen eisen, ik heb slechts voorkeuren
Net zoals die vrouwen die je dat kwalijk neemt.
En is dit echt waar dat het geen eisen zijn, dus je zou een vrouw die lekker de bloemetjes buiten heeft gezet wel een kans geven? Zo'n vuige slet met wel 7 bedpartners?
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_155897483
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 15:48 schreef Toxinus het volgende:

[..]

De eerste fout die je maakt dat je praat over eisen Ik stel geen eisen, ik heb slechts voorkeuren
datzelfde geldt natuurlijk voor die vrouwen..
compact en kleverig.
  maandag 7 september 2015 @ 15:50:47 #217
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_155897485
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 15:47 schreef erodome het volgende:

Wat ik er vooral niet aan snap is dat ze juist heel hard schreeuwen dat zij die vrouwen niet moeten. Wat is dan het probleem, dat een vrouw waarmee je nooit wat zou willen je niet mot? Dat is toch onzin?
Scherp. Maar blijkbaar zijn die nare wijven toch reden genoeg om de maatschappij achter je laten. Al stampvoetend.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_155897508
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 15:47 schreef erodome het volgende:

[..]

Wat ik er vooral niet aan snap is dat ze juist heel hard schreeuwen dat zij die vrouwen niet moeten. Wat is dan het probleem, dat een vrouw waarmee je nooit wat zou willen je niet mot? Dat is toch onzin?
Je hebt duidelijk niet genoeg rondgekeken of je verdiept in de beweging. Ik laat het hierbij dit is tegen dovemansoren anders blijf ik dezelfde plaat afspelen.
pi_155897530
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 15:51 schreef Toxinus het volgende:

[..]

Je hebt duidelijk niet genoeg rondgekeken of je verdiept in de beweging. Ik laat het hierbij dit is tegen dovemansoren anders blijf ik dezelfde plaat afspelen.
Je zou het eens met argumenten kunnen proberen. En nee, een youtube-filmpje met aantoonbaar onjuiste onzin is dat niet..
pi_155897531
Het is misschien ook zo dat een beweging die een kluizenaarsbestaan gaat leven ivm het niet kunnen vinden van n geschikte vrouw niet serieus te nemen is :{
compact en kleverig.
pi_155897557
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 15:50 schreef erodome het volgende:

[..]

Net zoals die vrouwen die je dat kwalijk neemt.
En is dit echt waar dat het geen eisen zijn, dus je zou een vrouw die lekker de bloemetjes buiten heeft gezet wel een kans geven? Zo'n vuige slet met wel 7 bedpartners?
Nee dat is in mijn cultuur ondenkbaar, en aangezien ik dat zelf ook niet heb gedaan en clean ben, kan een partner dat ook onvoorwaardelijk van mij verwachten.
  maandag 7 september 2015 @ 15:55:49 #222
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_155897609
''yet women of thirty are often harder to date, spend time with, gain the approval of, and have sex with than their younger, more desirable counterparts. It would be like a car dealer charging a premium for models with higher mileage, and as a generally rational minded person I find this truly mind boggling. ''

Ik vind het niks gek dat hij het niet begrijpt, hij snapt immers niks van vrouwen, ten eerste zijn vrouwen geen objecten, dus wanneer je een vrouw vergelijken met een object als een auto ga je al de mist in.
Daarnaast, vrouwen die wat ouder zijn weten vaak beter wat ze willen, ze worden dus niet meer week in de knietjes bij de eerste de beste slijmbal die indruk op ze probeert te maken, daar kunnen ze doorheen kijken.
Dus ja, ze zijn kritischer, en met reden.
Overigens net als mannen die al wat ouder zijn.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  maandag 7 september 2015 @ 15:58:47 #223
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_155897689
Dit topic doet me denken aan The Red Pill vs The Blue Pill. Al net zo hilarisch.
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
  maandag 7 september 2015 @ 15:59:16 #224
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_155897704
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 15:53 schreef Toxinus het volgende:

[..]

Nee dat is in mijn cultuur ondenkbaar, en aangezien ik dat zelf ook niet heb gedaan en clean ben, kan een partner dat ook onvoorwaardelijk van mij verwachten.
Maar waarom ben jij dan boos op vrouwen die een ander cultuur hebben dan jou?
Waarom ben jij in de veronderstelling dat die vrouwen zich moeten aanpassen aan jouw wensen?
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_155897733
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 15:53 schreef Toxinus het volgende:

[..]

Nee dat is in mijn cultuur ondenkbaar, en aangezien ik dat zelf ook niet heb gedaan en clean ben, kan een partner dat ook onvoorwaardelijk van mij verwachten.
En heb je dat niet gedaan omdat jij "jezelf wilde bewaren", of ben je nog maagd omdat je gewoon niet zo'n enorme catch bent?
pi_155897754
Ik weet niet. Ik vind dit een beetje dezelfde aanstellerij als van vrouwen of mensen met een bepaalde huidskleur die zogenaamd dankzij hun geslacht/afkomst niet "mogen" doen wat ze willen. Het klinkt vooral als flink naar excuses zoeken om je eigen tekortkomingen weg te strepen.
Conscience do cost.
pi_155897966
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 07:57 schreef Toxinus het volgende:
...
Dus hier komt het er gewoon op neer; die verdient en neukt meer dan ik, boehoe :'( :O

Er zijn mannen die niet zo veel om pracht en praal geven, waaronder ik. Een penthouse op de zuidas doet me niks, idem een dikke auto.

En voor de sexervaring wat een rijke alpha prick heeft kun je net zo goed met een modaal loontje wekelijks een prostituee neuken. Komt op hetzelfde neer.
Why stay small, if you can grow big..
pi_155898981
In mijn verbeelding zie ik een man heel boos kijken, met een knapzak over zijn schouder de wijde wereld intrekken, terwijl hij kiezelsteentjes wegschopt en er een traan over zijn wang rolt. Met dit nummer er onder.

"Pools are perfect for holding water"
pi_155899108
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 16:52 schreef probeer het volgende:
In mijn verbeelding zie ik een man heel boos kijken, met een knapzak over zijn schouder de wijde wereld intrekken, terwijl hij kiezelsteentjes wegschopt en er een traan over zijn wang rolt. Met dit nummer er onder.

Of dit nummer:

pi_155899121
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 16:56 schreef DonJames het volgende:

[..]

Of dit nummer:

Lang niet meer gehoord, blijft tof.

Wel het origineel pakken dan ...

"Pools are perfect for holding water"
  maandag 7 september 2015 @ 17:14:19 #231
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_155899538
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 16:52 schreef probeer het volgende:
In mijn verbeelding zie ik een man heel boos kijken, met een knapzak over zijn schouder de wijde wereld intrekken, terwijl hij kiezelsteentjes wegschopt en er een traan over zijn wang rolt. Met dit nummer er onder.

_O-
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_155899550
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 15:53 schreef Toxinus het volgende:

[..]

Nee dat is in mijn cultuur ondenkbaar, en aangezien ik dat zelf ook niet heb gedaan en clean ben, kan een partner dat ook onvoorwaardelijk van mij verwachten.
Dus een eis, net als veel van dat andere dus wel degelijk eisen zijn.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_155900217
Frustratie met als hoogtepunt een ascetisch leven. Wat?
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
  maandag 7 september 2015 @ 23:02:33 #234
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_155910970
Wtf OP, het klinkt net alsof je de vriend van mn zus beschrijft. :P
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
  Moderator dinsdag 8 september 2015 @ 00:24:58 #235
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_155913249
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 14:45 schreef Toxinus het volgende:

[..]

Nee, lag het maar zo eenvoudig.
Waarom denk je dat er de laatste jaren een grote ontwikkeling plaats vind op het gebied van vrouwelijke partners uit het buitenland (niet-westers). Uiteraard is het niet alleen de vrouwen hun schuld. Maar dat de verstandhouding en mentaliteit van de Nederlands-westerse vrouw en de man botst is immers wel duidelijk. Dus al die klaagtopics, artikelen op het net en meningen over dit onderwerp doe je ook af als onzin? Je klinkt als een moraalridder.
Jij klinkt als een verzuurde calimero, maar daar hoor je mij ook niet over toch?

Daarbij maakt het niet hoe ik op jou over kom, feit is wel dat ik er geen moeite mee heb om een vrouw te scoren. En die hoeft dan dus niet niet-westers te zijn.
Breitling - Instruments for Professionals
  dinsdag 8 september 2015 @ 00:49:40 #236
365231 Fera
Fire & Blood
pi_155913665
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 16:52 schreef probeer het volgende:
In mijn verbeelding zie ik een man heel boos kijken, met een knapzak over zijn schouder de wijde wereld intrekken, terwijl hij kiezelsteentjes wegschopt en er een traan over zijn wang rolt. Met dit nummer er onder.

Dat lied had ik dus sinds de OP al in mijn hoofd zitten. :')

OT: Gek genoeg heb ik mijn motivatie om een uitgebreide reactie te posten op de OP een beetje verloren door de discussie die ik daarna onder ogen kreeg. Zoals verwacht werd het natuurlijk meteen weer een man versus vrouw strijd, waarbij de gebruikelijke wereldvreemde snuiters weer een podium hebben gevonden.

Overigens zal ik niet ontkennen dat er nog genoeg te doen is op het gebied van emancipatie als het gaat om bepaalde rechten van de man. Denk daarbij aan onderwerpen zoals zwangerschapsverlof, alimentatie e.d. zoals al eerder besproken. Maar het gejank van deze beweging kan ik gewoon niet serieus nemen. Enige wat ik daarop te zeggen heb: grow the fuck up.

Eigenlijk word ik er gewoon een beetje moe van.
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
pi_155915387
quote:
6s.gif Op dinsdag 8 september 2015 00:49 schreef Fera het volgende:

[..]

Dat lied had ik dus sinds de OP al in mijn hoofd zitten. :')

OT: Gek genoeg heb ik mijn motivatie om een uitgebreide reactie te posten op de OP een beetje verloren door de discussie die ik daarna onder ogen kreeg. Zoals verwacht werd het natuurlijk meteen weer een man versus vrouw strijd, waarbij de gebruikelijke wereldvreemde snuiters weer een podium hebben gevonden.

Overigens zal ik niet ontkennen dat er nog genoeg te doen is op het gebied van emancipatie als het gaat om bepaalde rechten van de man. Denk daarbij aan onderwerpen zoals zwangerschapsverlof, alimentatie e.d. zoals al eerder besproken. Maar het gejank van deze beweging kan ik gewoon niet serieus nemen. Enige wat ik daarop te zeggen heb: grow the fuck up.

Eigenlijk word ik er gewoon een beetje moe van.
Het werd al eerder aangehaald: PUA.
Ontevreden sneue mannetjes die graag een natuurlijke Alpha zouden willen zijn. Regels gaan bedenken en daar een hele levensstijl bij fantaseren. Geldklopperij in de vorm van trainingen en seminars. :')

Google eens op 'the DEFCOCK Alert System'. Veel overlap tussen de onzin in de OP en PUA.
pi_155915587
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 09:40 schreef Drieklank het volgende:
Jammer dat de inhoud bedolven wordt onder het slechte imago, want de positie van de man in de samenleving is wel degelijk een punt van discussie die niet gevoerd wordt. Aan de universiteit wordt wel vrouwenstudies en genderstudies onderwezen, maar ook daar komt de positie van de man niet of nauwelijks naar voren.

Sterker nog, in wetenschappelijke publicaties en boeken die gebruikt worden, wordt er bijvoorbeeld gesteld dat woorden als 'mankind' discriminerend zijn en er beter gesproken kan worden in termen van 'humanity', terwijl vrouwelijke wetenschappers in hun publicaties weleens 'grapjes' maken in de trant van dat mannen met hun ding denken (literatuur van de Universiteit Utrecht). Dus zelfs aan de universiteit lijkt de positie van de man niet serieus genomen te worden.

Het feit dat het ter sprake brengen van de positie van de man al weggehoond wordt, geeft al aan dat het een taboe is dat bespreekbaar gemaakt moet worden, want het belachelijk maken van dit onderwerp is gewoon 'name calling', een drogreden en propagandatechniek.

Overigens, voor de duidelijkheid: nee, ik associeer me niet met MGTOW en de beweging op het internet is eenzelfde beweging als PUA: een manier om onfortuinlijke mannen geld uit de zakken te kloppen. Maar de positie van de man in de samenleving is wel een belangrijk punt dat wordt aangesneden.
Verwacht je op Fok! nou echt daadwerkelijk doordachte antwoorden als het op dit soort onderwerpen aankomt? Een onderwerp als dit trekt alleen maar mensen aan die hun zogenaamde alwetende kennis, bestaand uit vooroordelen en een gebrek aan inzicht, hier komen uitpoepen... Dat geldt voor alle gender- en cultuurgerichte topics.
pi_155916597
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 08:39 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Verwacht je op Fok! nou echt daadwerkelijk doordachte antwoorden als het op dit soort onderwerpen aankomt? Een onderwerp als dit trekt alleen maar mensen aan die hun zogenaamde alwetende kennis, bestaand uit vooroordelen en een gebrek aan inzicht, hier komen uitpoepen... Dat geldt voor alle gender- en cultuurgerichte topics.
Ik moest lachen :D
  woensdag 9 september 2015 @ 12:29:59 #240
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_155944742
Is dit Meninism 2.0?
  woensdag 9 september 2015 @ 13:56:43 #241
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_155946501
quote:
10s.gif Op woensdag 9 september 2015 12:29 schreef Gary_Oak het volgende:
Is dit Meninism 2.0?
Op zich wel een verbetering, deze lui verwijderen zichzelf gewoon uit de maatschappij. Win/win lijkt me.

Alleen blijven ze dus wel zeiken maar dat valt nog relatief makkelijk te negeren.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')