Die dingen hebben wel korte versnellingen gok ik, dan trekt het nog wel redelijk. Vermoed ik.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 22:22 schreef Wishtoberossi46 het volgende:
De Yamaha R3 die schijnt nog redelijk goed mee te kunnen? Volgens mij tegen de 170. En met een A2 klasse lijkt mij het qua opwerken naar die 120 a 130 ook niks mis mee? Dat zou een optie zijn dan natuurlijk. Alleen ik vind het niet zo een mooie motor. Lijkt een beetje op die Honda CBR dan
Kom op zeg. Het is een motor hé, geen scooter. Er zijn ook zat vrouwen met een A rijbewijs, er er zitten er vast zat tussen die zelf maar 50 kilo zijn. Dus een beetje vent moet dat geen probleem vinden. Want of je motor nou 100 of 150 kilo is, als die gaat dan gaat die, dan kan je er toch niets meer tegen doen.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 21:55 schreef Wishtoberossi46 het volgende:
[..]
Ik heb toen één les gekregen op een A2 motor. En die was ruim 50 kilo zwaarder toen. Dat vond ik wel zeer heftig. Ik merkte dat direct tijdens de les. Ik ben geen grote / zware jongen, dus dat moet ik wel echt in acht houden.
14.gifquote:Op donderdag 29 oktober 2015 11:22 schreef wel.o.k het volgende:
ik heb mijn A gehaald
en morgen ga ik mijn, MIJN, motor ophalen
AVB vond ik het lastigste maar is goed te doenquote:Op donderdag 29 oktober 2015 11:52 schreef Vincpod het volgende:
Ben laatst ook begonnen met mijn motor A examen en de 19de moet ik AVB!
Ik zou ze op mijn motor niet kunnen denk ik. Maar een gsxf zou handelbaarder moeten zijn.quote:Op donderdag 29 oktober 2015 11:55 schreef wel.o.k het volgende:
[..]
AVB vond ik het lastigste maar is goed te doen
op mijn nieuwe motor ga ik die oefeningen ook nog een keer doen.
hij is wel zwaarquote:Op donderdag 29 oktober 2015 11:58 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Ik zou ze op mijn motor niet kunnen denk ik. Maar een gsxf zou handelbaarder moeten zijn.
Gefeliciteerd! Ik heb wel meteen de remproeven gedaan op mijn eigen motor. En even slalommen, kijken hoe dat voelt. Stapvoets rijden moest ik weer even 'vinden' maar daarna ging het wel prima. Ik probeer voorlopig wel elke maand nog even de remproeven te herhalen voor mezelf, puur voor m'n eigen zelfvertrouwen ook. Ik mocht tijdens mijn eerste eigen ritje al een noodstop maken voor een fietser; ik stond bijna dwars op de weg. Zonder oefenen met remmen was ik gegarandeerd onderuit gegaan, want mijn achterrem is nogal enthousiast.quote:Op donderdag 29 oktober 2015 11:22 schreef wel.o.k het volgende:
ik heb mijn A gehaald
en morgen ga ik mijn, MIJN, motor ophalen
ik moet gelijk 75 kilometer rijdenquote:Op donderdag 29 oktober 2015 12:10 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! Ik heb wel meteen de remproeven gedaan op mijn eigen motor. En even slalommen, kijken hoe dat voelt. Stapvoets rijden moest ik weer even 'vinden' maar daarna ging het wel prima. Ik probeer voorlopig wel elke maand nog even de remproeven te herhalen voor mezelf, puur voor m'n eigen zelfvertrouwen ook. Ik mocht tijdens mijn eerste eigen ritje al een noodstop maken voor een fietser; ik stond bijna dwars op de weg. Zonder oefenen met remmen was ik gegarandeerd onderuit gegaan, want mijn achterrem is nogal enthousiast.
het is geen goldwing die op lpg looptquote:
Pedal to the metalquote:Op donderdag 29 oktober 2015 14:12 schreef wel.o.k het volgende:
[..]
het is geen goldwing die op lpg loopt
Mag*. En geen BMW is wel een pluspunt ja. Heb je een foto? Van de motor dan hè.quote:Op donderdag 29 oktober 2015 12:19 schreef wel.o.k het volgende:
[..]
ik moet gelijk 75 kilometer rijden
dinsdag proefritje gedaan en dat ging wel prima eigenlijk, beetje lastig dat de buddyseat was opgepoetst met cockpitspray eerste stukje glibberen en glijden maar daarna ging het top, heerlijke motor met meer dan zat vermogen
enne, toch geen bmw voor deze ouwe lul
Maak je geen illusies. Autorijden en motorrijden is heul anders.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 13:21 schreef Crazy-Al het volgende:
21 oktober aller eerste rijles gehad! Beetje zenuwachtig, nog nooit motor/brommer gereden maar volgens de instructeur ging het ontzettend goed voor een beginner. Ben wel een sportauto rijder dus heb al geleerd om veel met de koppeling te spelen
Haha, klopt, maar hij vondt het al een pluspunt dat ik kon wegrijden zonder de motor af te laten slaan voor "iemand die nog nooit op een motor gezeten heeft"quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 13:24 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Maak je geen illusies. Autorijden en motorrijden is heul anders.
dat is inderdaad primaquote:Op vrijdag 30 oktober 2015 13:26 schreef Crazy-Al het volgende:
[..]
Haha, klopt, maar hij vondt het al een pluspunt dat ik kon wegrijden zonder de motor af te laten slaan voor "iemand die nog nooit op een motor gezeten heeft"
Maar ik merkte met de eerste oefeningen al dat ik een hoop te leren heb
Van 8 tot 10 een intakeles gehad. Begonnen met een kop koffie en de praktische theorie (schakelen, voorrem, achterrem, lampjes op je dash, toeren, etc. etc.). Na het bakkie begonnen met simpele shizz.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 13:29 schreef Catch22- het volgende:
[..]
dat is inderdaad prima
AVB is ook gewoon kut. Helemaal soepel gaat dat nooit bij iemand volgens mij.
Is het ook. 1.8je met maar 156pk, maar een ideale wegligging en redelijk licht :-)quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 13:40 schreef Catch22- het volgende:
Das lang geen slechte score Nog even en je gaat je sportauto een traag hok vinden
had ik ook (ook een CB500 eerst geloof ik). Later een 600, die was ietsje groter (ik ben 1.96)quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 16:29 schreef Crazy-Al het volgende:
[..]
Is het ook. 1.8je met maar 156pk, maar een ideale wegligging en redelijk licht :-)
Ik ben alleen een beetje sceptisch over het comfort van de lesmotor. Ik ben 1.99 en we lessen op Honda CB500jes... Niet echt veel beenruimte, zegmaar.
Ik ben even lang maar heb helemaal geen last ervan. Hoor het wel van een mederijder die is 2.05 maar denk dat het eerder aan je houding ligt- hoe je je voeten houdt enz. Maar er zijn zat motoren die je in hoogte kan verstellen zodat je niet eens de grond kan aanraken met je voeten ook al ben je 2 meterquote:Op vrijdag 30 oktober 2015 17:05 schreef Catch22- het volgende:
[..]
had ik ook (ook een CB500 eerst geloof ik). Later een 600, die was ietsje groter (ik ben 1.96)
Zorgen dat je aandrijving hebt. Dus wat meer gas en wat meer achterrem.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 15:53 schreef Roces18 het volgende:
Heeft iemand trouwens nog tips voor de langzame slalom, wat een rotoefening. Alles gaat me redelijk goed af , maar bij zo'n lage snelheid mijn balans te houden is lastig. En zodra ik uit balans raak gaat het mis , laat ik bijv de koppeling los of mijn gas mag je trouwens je heupen gebruiken zoals bij de snelle slalom of niet?
mijn instructeur zei dat ik mijn stuur moest gebruiken ''die zit er niet voor niets'quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 16:29 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Zorgen dat je aandrijving hebt. Dus wat meer gas en wat meer achterrem.
En waarom zou je je heupen niet mogen gebruiken?
achterop een bmw de brommer opgehaald, en gelijk een tourtochtje terug nar huis gedaan, 100kmquote:Op donderdag 29 oktober 2015 14:48 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Mag*. En geen BMW is wel een pluspunt ja. Heb je een foto? Van de motor dan hè.
Haha mooie foto!quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 22:39 schreef wel.o.k het volgende:
[..]
achterop een bmw de brommer opgehaald, en gelijk een tourtochtje terug nar huis gedaan, 100km
fototje:
[ afbeelding ]
Heupen zou ik niet gebruiken. Dan maak je je het onnodig moeilijk.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 15:53 schreef Roces18 het volgende:
Heeft iemand trouwens nog tips voor de langzame slalom, wat een rotoefening. Alles gaat me redelijk goed af , maar bij zo'n lage snelheid mijn balans te houden is lastig. En zodra ik uit balans raak gaat het mis , laat ik bijv de koppeling los of mijn gas mag je trouwens je heupen gebruiken zoals bij de snelle slalom of niet?
En, hoe gaat het?quote:Op donderdag 14 januari 2016 13:05 schreef Aiciu het volgende:
Schopje! Ik ben nu ook aan het lessen.
gaat dat gewoon door in de winter?quote:Op donderdag 14 januari 2016 13:05 schreef Aiciu het volgende:
Schopje! Ik ben nu ook aan het lessen.
bij mij wel, ik heb geluk dat het een extreem milde winter is verderquote:Op maandag 18 januari 2016 11:14 schreef wel.o.k het volgende:
[..]
gaat dat gewoon door in de winter?
Ik heb nu 2 lessen gehad, de eerste keer stapvoets en de 2e keer de langzame slalom.quote:En, hoe gaat het?
Ja, maar ik ben wel blij dat ik maar een uurtje heb ipv van 2quote:Op maandag 18 januari 2016 11:14 schreef wel.o.k het volgende:
[..]
gaat dat gewoon door in de winter?
Gelukkig kan je wel wat harder dan stapvoets door de file en hoef je (meestal) niet te slalommenquote:Op dinsdag 19 januari 2016 16:52 schreef Aiciu het volgende:
[..]
Ik heb nu 2 lessen gehad, de eerste keer stapvoets en de 2e keer de langzame slalom.
Ik ben wel tevreden met hoe het gaat, heb toch wel een paar keer gehad dat de slalom goed ging, maar zeker nog niet naar mijn wens, ik wil straks wel veilig door het verkeer heen kunnen bij file.
Morgen mag ik weer, ik heb er nu al zin in!
Dat zijn de echte haha.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 18:41 schreef mjan het volgende:
[..]
Gelukkig kan je wel wat harder dan stapvoets door de file en hoef je (meestal) niet te slalommen
Mijn instructeur zei ook altijd dat de beste motorrijders in de winter lesten
Voor filerijden moet je vooral het stapvoets rijden een beetje onder de knie krijgen. Als je moet slalommen, doe je iets flink foutquote:Op dinsdag 19 januari 2016 16:52 schreef Aiciu het volgende:
[..]
Ik heb nu 2 lessen gehad, de eerste keer stapvoets en de 2e keer de langzame slalom.
Ik ben wel tevreden met hoe het gaat, heb toch wel een paar keer gehad dat de slalom goed ging, maar zeker nog niet naar mijn wens, ik wil straks wel veilig door het verkeer heen kunnen bij file.
Morgen mag ik weer, ik heb er nu al zin in!
Als ik ten koste van alles overal tussen wil dan zit ik mezelf alsnog op te fokken, zoals nu in de auto. Als het niet gaat, dan jammer, dan wacht ik even tot ik er wel langs kan.quote:Op woensdag 20 januari 2016 09:27 schreef Tunafish het volgende:
[..]
Voor filerijden moet je vooral het stapvoets rijden een beetje onder de knie krijgen. Als je moet slalommen, doe je iets flink fout
Plus, een hele hoop geduld. Je kunt dan wel lekker smal zijn en tussen kleine ruimtes door tuffen met je motor, soms zal het gewoon niet gaan passen. Dan moet je gewoon even geduld hebben, medeweggebruikers die geen ruimte voor je maken ondertussen de huid vol schelden en wachten tot je er wel veilig langs kunt zonder spiegels te verliezen.
Weet niet of het verplicht is. Maar wel handig om goed te kunnen. Lukt stapvoets rijden wel goed? Wat maakt het moeilijk voor je? Wat gaat er fout?quote:Op maandag 25 januari 2016 17:05 schreef SergeantPeper het volgende:
Ik ben nu 2 weken bezig, volgende week maandag afrijden. Inmiddels zo'n 14 uur les gehad, en het gaat vrij aardig allemaal. De enige bijzondere verrichtingen waar ik nog moeite mee heb zijn halve draai, achtje en langzame slalom. Afschuinen van de motor is nog knap lastig. Bij de langzame slalom gaat hij perfect wanneer ik hem zonder gas geven doe, zodra ik constante toeren moet gaan maken gaat hij moeizamer. Is dit eigenlijk verplicht op de AVB? Of kun je volstaan met rijden op aangrijpingspunt koppeling zonder gas geven?
Stapvoets rijden in de file? Dan doe je ook iets niet helemaal goed. Qua snelheid niet en ook niet dat je er recht doorheen gaat.quote:Op woensdag 20 januari 2016 09:27 schreef Tunafish het volgende:
[..]
Voor filerijden moet je vooral het stapvoets rijden een beetje onder de knie krijgen. Als je moet slalommen, doe je iets flink fout
Plus, een hele hoop geduld. Je kunt dan wel lekker smal zijn en tussen kleine ruimtes door tuffen met je motor, soms zal het gewoon niet gaan passen. Dan moet je gewoon even geduld hebben, medeweggebruikers die geen ruimte voor je maken ondertussen de huid vol schelden en wachten tot je er wel veilig langs kunt zonder spiegels te verliezen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |