SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Handige sites:
Motor-Forum
Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen
Bijzondere verrichtingen CBR(.pdf)
Gratis theorie 5 gratis oefenexamens Wel eerst het gratis MotoPlus blad aanvragen, dan krijg je direct een toegangscode.
http://www.luiemotorfiets.nl/![]()
Geslaagden 2009
![]()
Reintji 12-03-2009 - Neo_ 01-04-2009 - Sequencial 22-04-2009 - KleinVosje 16-06-2009 - robert-dirksen 30-07-2009 - Robin_ 31-07-2009 - -Menn0- 10-08-2009 - DABAMASTER 12-08-2009 - RemcoDelft 31-08-2009 -Pro2Call 07-09-2009 - tongytongylickylicky 09-09-2009 - keepwalking 14-09-2009 - Renedis 15-10-2009 - crossover 12-11-2009 - PeeJie_ 03-12-2009 - Gauner 03-12-2009 - TPS ??-??-2009![]()
Geslaagden 2010
![]()
![]()
El_Thijs 23-06-2010 - Mickeys 19-07-2010 - HeetBoven 30-09-2010 - Hoogheid 23-11-2010![]()
Geslaagden 2011
![]()
![]()
daantje1044 20-01-2011 - Anne 02-03-2011 - 12345r 08-03-2011 - CocaColaLight 10-03-2011 - beantsje 28-03-2011 - densmee 28-03-2011 - DownBusiness 07-04-2011 - Vinniiee 07-04-2011 - rene90 11-04-2011 - ArnosL 11-05-2011 - whY... 24-05-2011 - cyberterrorist 01-06-2011 - Crutch 15-06-2011 - DarkNoize 17-06-2011 - Tankiej 30-06-2011 - Rossdale 06-07-2011 - menmulder 27-07-2011 - Devvie 09-08-2011 - Yreal 10-08-2011 - Little_Miss_Naughty 10-08-2011 - TSI 08-09-2011 - mstx 13-09-2011 - Dekatria 10-10-2011 - ibaneX 01-11-2011 - lipjes 15-11-2011 - MaximumRush 19-11-2011 - Mirgeam 15-12-2011![]()
Geslaagden 2012
![]()
Joooo-pi 08-02-2012 - t0sti 09-01-2012 - WhiteJoker 29-03-2012 - Salatrut 26-4-2012 - Gokhan03 21-05-2012 - Skv 30-05-2012 - -Trinity-14-06-2012 - weerstandje 26-06-2012 - Danger.Mouse 09-07-2012 - RainofDeath 01-08-2012 - Dimitri_ 23-08-2012 - lbeew 03-09-2012 - SilentHunterNL 04-09-2012 - Stoeltafel 07-09-2012 - hlmllp 27-09-2012 - DubbelZout 11-10-2012 - Vrieskist 19-11-2012 - einschtein 10-12-2012![]()
Geslaagden 2013
![]()
Juicyhil 14-01-2013 - picodealion 04-04-2013 - Tunafish 08-04-2013 - muhahaha 27-05-2013 - Tommzzz 12-06-2013 - Piles 08-07-2013 - KYC 01-08-2013 - Poem 26-09-2013 - Tijgerbroodje 20-12-2013![]()
Geslaagden 2014
![]()
Pinkdwarf 07-01-2014 - Erasmo 08-01-2014 - Scheringa 04-03-2014 - Cobratjuh 14-04-2014 - sanger 20-08-2014 - DonnieDarko1979 31-10-2014![]()
Geslaagden 2015
![]()
sylvesterrr 15-04-2015 - Metro2005 07-10-2014
Wil je er ook in staan? Maak dan even een TR () met je gegevens of aanpassingen.
[ Bericht 12% gewijzigd door blup op 03-10-2015 09:38:24 ]Geen referral hier.
Die slalom is ook kut om onder de knie te krijgen. Op mijn examen ging hij toevallig goed. Achterrem is de sleutel.quote:Op maandag 5 oktober 2015 19:53 schreef Dudeweiser het volgende:
Vandaag mijn tweede les gehad en ik moest ineens zelf de openbare weg op. Was wel even schrikken maar ging wel aardig. De oefeningen gingen echter dramatisch, de langzame slalom kan ik echt niet. Het begint goed, maar zodra ik ga slalommen kan ik de koppeling+gas niet gelijk houden, waardoor het dus helemaal in de soep looptiemand tips?
Ik heb de langzame slalom één keer goed gedaan en daarna heel vaak bijna.quote:Op maandag 5 oktober 2015 19:53 schreef Dudeweiser het volgende:
Vandaag mijn tweede les gehad en ik moest ineens zelf de openbare weg op. Was wel even schrikken maar ging wel aardig. De oefeningen gingen echter dramatisch, de langzame slalom kan ik echt niet. Het begint goed, maar zodra ik ga slalommen kan ik de koppeling+gas niet gelijk houden, waardoor het dus helemaal in de soep looptiemand tips?
en dat ging dus mooi fout, bij het draaien van het stuur draaide ik dus automagisch het gas open en de koppeling losser dus je kan wel raden hoe dat gingquote:Op maandag 5 oktober 2015 20:02 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Ik heb de langzame slalom één keer goed gedaan en daarna heel vaak bijna.De beheersing had ik wel, maar het instuurmoment heb ik nooit gevonden. Koppeling en gas gelijk houden gaat vanzelf beter als je stapvoets rijden onder de knie hebt, dat is hetzelfde idee maar dan zonder slalom. Je speelt met de achterrem, koppeling en gas moet je vasthouden en niet variëren. Maar dat komt vast vanzelf wel.
Tijdens het lessen wel. A1 zijn meestal de lichtere motoren, letterlijk en figuurlijk en A2 en A zijn dezelfde alleen is A2 iets afgeknepen.quote:Op zondag 25 oktober 2015 15:16 schreef Catch22- het volgende:
A1 of a2 maakt qua rijden weinig uit lijkt me. Maar serieus, kijk die film die ik postte eens.
Qua rijden maakt t weinig uit toch?quote:Op zondag 25 oktober 2015 16:14 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Tijdens het lessen wel. A1 zijn meestal de lichtere motoren, letterlijk en figuurlijk en A2 en A zijn dezelfde alleen is A2 iets afgeknepen.
Hoe lichter de motor hoe vergevender die is denk ik.quote:Op zondag 25 oktober 2015 16:19 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Qua rijden maakt t weinig uit toch?
Maar, je weet toch juist veel beter wat je te wachten staat als je door de bocht kijkt?quote:Op zondag 25 oktober 2015 15:07 schreef Wishtoberossi46 het volgende:
Ik kreeg dan als advies niet in de bocht, maar door de bocht kijken. Dat is dus hetzelfde als met de auto. Maar op de één of andere manier voelt het lastiger aan.
Een soort raar gevoel van, als ik de bocht niet inkijk dat ik niet weet wat mij te wachten staat. Moet wel zeggen dat het één keer toen gelukt is met de heenweg. Maar met de terugweg ging het weer zo belabberd als voorheen.
Maar goed volgende week beginnen mijn lessen weer. En op goede hoop dan toch maar hopen, dat ik er doorheen-kom.
Jij zegt dat je er een raar gevoel bij krijg, alsof je niet weet wat je te wachten staat. Ik vroeg me af hoe dat kwam.quote:Op zondag 25 oktober 2015 19:14 schreef Wishtoberossi46 het volgende:
Ik zeg toch ook zeker niet dat het een slecht advies is? Ik zeg enkel dat het bij mij op dit moment nog niet werkt. Maar goed, eerst maar afwachten hoe de les verloopt. Het was al weer een paar maanden geleden namelijk.
Oudere motoren hebben zich wel bewezen, lijkt mij zo. Het bouwjaar van de motor waar je op lest maakt echt niet zo uit, het gaat erom wat jij ermee doet. Die bochten doorkijken moet je sowieso doen, als je maar een paar meter vooruit kijkt ga je een stuk onrustiger door de bocht en blijf je er maar op corrigeren, waardoor je natuurlijk niet veel meer zelfvertrouwen erin kweekt.quote:Op maandag 26 oktober 2015 16:21 schreef Wishtoberossi46 het volgende:
Tja maar daar zit het 'm dus. Op die motor die ik les had? Die leek mij toch wel wat oud. En ik heb dan meestal het gevoel wat ouder is minder goed is. Ik weet namelijk hoe dan ook zeker dat ik in het eerste jaar na behalen rijbewijs zal starten op de Yamaha YZF 125. Dit is naar mijn mening de mooiste in de A1 classificatie.
Al is de Aprilia RS4 125 ook zeker niet lelijk. En ik ben er van op de hoogte dat deze maximaal 127 zal gaan. Maar ik wil het wel rustig uitbouwen.
Uiteindelijk dan eventueel een overstap naar een Yamaha R3.
Naar mijn mening lijkt nieuw = beter. Maar ik kan er naast zitten?
Voor een gewone bocht hoef je echt niet angstig te zijn. En uitglijden gaat je echt niet gebeuren. Tenzij je slechte banden hebt ofzo.quote:Op maandag 26 oktober 2015 14:54 schreef Wishtoberossi46 het volgende:
Het beste hoe ik dat gevoel zou kunnen omschrijven is dat als er iets zou gebeuren in die bocht, bijvoorbeeld uitglijden of iets, dat ik er dan niks meer tegen kan doen? Dat is een beetje hoe ik het zou kunnen benoemen.
Ligt ook aan het materiaal dat gebruikt wordt. Ik kan me nog wel een fokrit herinneren met de 'bocht des doods'quote:Op maandag 26 oktober 2015 17:48 schreef Roces18 het volgende:
[..]
check dit:
http://www.dumpert.nl/med(...)oor_teerstrepen.html
Gewoon op een recht stuk gaat die al op zijn plaat. Maar op mijn oefenterrein waar ik les, daar zitten zelfs teerstrepen op de bocht en daar kan ik gewoon met 60/70 overheen. Dus wellicht ligt het aan de banden.... (bespaar daar dan ook nooit op)
Denk dat banden echt veel invloed hebben.quote:Op maandag 26 oktober 2015 17:56 schreef mjan het volgende:
[..]
Ligt ook aan het materiaal dat gebruikt wordt. Ik kan me nog wel een fokrit herinneren met de 'bocht des doods'Achterlijk glad was het daar, had niets met banden te maken en de weg was ook gewoon schoon en droog.
Maar natuurlijk zijn banden van invloed. Punt is dat je niet alles op kunt vangen met banden alleen.quote:Op maandag 26 oktober 2015 19:07 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Denk dat banden echt veel invloed hebben.
Paar winterbanden eronder moet je kijken wat je daarmee doet:
Natuurlijk een beetje extreem maar er zal vast een merkbaar verschil zitten in een set goede Michelin banden of een onbekend chinees merk.
Ondanks dat die Yahama niet zo duur is voor een motor in ieder geval. Zou ik nooit een nieuwe motor kopen als ''eerste motor'' omdat je niet weet wat je wil.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 15:00 schreef Wishtoberossi46 het volgende:
Uiteraard zal ik pogen om daar niks op te besparen. Maar we kennen het allemaal. De hollander probeert nu eenmaal te besparen waar het kan.Tof dat jullie allemaal zo meedenken overigens.
Wat denken jullie over de motor die ik zou willen aanschaffen uiteindelijk? Het gaat om de Yamaha YZF 125. Ik wil hem wel nieuw aankopen, aangezien mijn instructeur dan toch al aangaf dat enkel dan de ABS erop zit, en die gewoon heel belangrijk is.
PS : Ik ben al op de hoogte van het feit dat de ervaren motorrijder deze versie als een opgevoerde brommer ziet
Met een A1 rijbewijs zou ik eerder voor iets als een KTM Duke 125cc gaan, dat past veel beter bij het rijbewijs dat je dan hebt. Vind ik maar héquote:Op dinsdag 27 oktober 2015 18:07 schreef Wishtoberossi46 het volgende:
Persoonlijk zie ik niet zo een probleem van een snelheid van 120-127 overigens? Er rijden auto's zat op de snelweg die maar 90 mogen, en die gaan er ook gewoon op. Ik zou dan veelal tussen de midden, en rechterbaan moeten gaan wisselen. Overigens is snelweg niet eens verplicht om altijd maar te gebruiken? Zat wegen waar er ook 80 of 100 gereden kan worden natuurlijk.
Qua het kopen van een motor zijn de enige die mij bevallen een Yamaha YZF 125R, en Aprilia RS4 125. Voor de rest zal er geen andere keuze zijn, ik heb er breed in gekeken. Die van Honda de CBR vind ik spuuglelijk. Op het moment dat het naar een hoger rijbewijs gaat, dan komt die qua uiterlijk ietsje beter af naar mijn mening. Ik wil toch wel een goede sportieve uiterlijk met een motor.
Als een automobilist een vrachtauto op de snelweg ziet, weet hij dat dat ding ongeveer 80-90 zal rijden. Als een automobilist een motor ziet rijden, heeft hij daar vaak ook bepaalde verwachtingen bij. Moeite hebben om de 120km/u te halen horen niet helemaal bij die verwachtingenquote:Op dinsdag 27 oktober 2015 18:07 schreef Wishtoberossi46 het volgende:
Persoonlijk zie ik niet zo een probleem van een snelheid van 120-127 overigens? Er rijden auto's zat op de snelweg die maar 90 mogen, en die gaan er ook gewoon op. Ik zou dan veelal tussen de midden, en rechterbaan moeten gaan wisselen.
Oké dit kan ik dan inderdaad niet ontkennen.. Maar dan zit ik met het feit dat ik geen idee heb welke het dan zou moeten worden. En het gewicht moet wel echt rond die Yamaha YZF blijven.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 21:12 schreef mjan het volgende:
[..]
Als een automobilist een vrachtauto op de snelweg ziet, weet hij dat dat ding ongeveer 80-90 zal rijden. Als een automobilist een motor ziet rijden, heeft hij daar vaak ook bepaalde verwachtingen bij. Moeite hebben om de 120km/u te halen horen niet helemaal bij die verwachtingen
Maar goed, wat dat betreft heb je gewoon weinig keus met A1, dus weinig aan te doen. Gewoon lekker binnendoor rijden!
Je hebt ook gewoon weinig keus met A1, en al die motoren zullen hetzelfde probleem hebben, daar ontkom je gewoon niet aan. Neemt niet weg dat je je er best mee kunt vermaken hoor, snelweg lijkt mij alleen echt niet relaxt.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 21:55 schreef Wishtoberossi46 het volgende:
[..]
Oké dit kan ik dan inderdaad niet ontkennen.. Maar dan zit ik met het feit dat ik geen idee heb welke het dan zou moeten worden. En het gewicht moet wel echt rond die Yamaha YZF blijven.
Ik heb toen één les gekregen op een A2 motor. En die was ruim 50 kilo zwaarder toen. Dat vond ik wel zeer heftig. Ik merkte dat direct tijdens de les. Ik ben geen grote / zware jongen, dus dat moet ik wel echt in acht houden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |