enquote:According to Finnish TV, Mercedes under investigation of running too low tire pressures.
quote:Meanwhile one team insider told this writer that pressures could drop dramatically during the course of Sunday's race: "The car set-up can promote a reduction in pressure, but the biggest factor is tyre wear. As the rubber thickness reduces the tread temperature decreases and this cools the air inside, and pulls the tyre pressure down. This is what happens during a long stint e.g. Ferrari in Spa. And it's what's going to happen tomorrow when everyone attempts a one-stop strategy."
Nee, echt niet. Dat gejoelquote:Op zondag 6 september 2015 15:31 schreef Abdus18 het volgende:
blijft toch een geweldig podium voor de fans daar in Monza
Dat zou diskwalificatie betekenen?quote:Op zondag 6 september 2015 15:30 schreef KingRadler het volgende:
@NobleF1: Mercedes under investigation for tyre pressure rule breach. Nico Rosberg and Lewis Hamilton were under minimum tyre pressures at race start
Daarom hadden ze zeker die 25 seconden nodig.quote:Op zondag 6 september 2015 15:32 schreef KingRadler het volgende:
post het nogmaals
Mercedes under investigation for tyre pressure rule breach. Nico Rosberg and Lewis Hamilton were under minimum tyre pressures at race start
Zal wel weer bij een slap strafje blijven.quote:Op zondag 6 september 2015 15:32 schreef KingRadler het volgende:
post het nogmaals
Mercedes under investigation for tyre pressure rule breach. Nico Rosberg and Lewis Hamilton were under minimum tyre pressures at race start
welke straf staat daar voor? Hoop diskwalificatie of 25s penaltyquote:Op zondag 6 september 2015 15:32 schreef KingRadler het volgende:
post het nogmaals
Mercedes under investigation for tyre pressure rule breach. Nico Rosberg and Lewis Hamilton were under minimum tyre pressures at race start
Trieste bende inderdaad, gebeurt daar niet voor het eerst.quote:
met 25sec penalty heeft ie nog 42 duizendste over ofzoquote:Op zondag 6 september 2015 15:33 schreef F1gamer het volgende:
[..]
welke straf staat daar voor? Hoop diskwalificatie of 25s penalty
bedoelde het echte podium, niet het gejoel van het publiekquote:
Daarom legde ze niks uit aan Hamquote:
hij houd ook van podracenquote:Op zondag 6 september 2015 15:36 schreef _DeMoN_ het volgende:
Kan iemand mij uitleggen wat George Lucas daar doet?
wou net hetzelfde postenquote:
Ah bedankt, duidelijk nu...quote:
Omdat hij er op zijn mediums ook niet voorbij kwam.quote:Op zondag 6 september 2015 15:37 schreef Izzy73 het volgende:
Weet iemand waarom Max een extra stop maakte naar soft. Just for fun?
yupquote:Op zondag 6 september 2015 15:38 schreef SnowOokami het volgende:
Ugh... ik weet niet wat ik van deze race moest denken. Vond het in ieder geval helemaal niet spannend... :|
Zag ik het nou goed dat Max en Sainz opeens #2 en #3 stonden bij best lap? xD
Klopt, maar hij had misschien voor Sainz kunnen eindigen.quote:Op zondag 6 september 2015 15:38 schreef merino het volgende:
[..]
Omdat hij er op zijn mediums ook niet voorbij kwam.
Als de stewards weer Brits zijn is er niks aan de hand, als de stewards Italiaans zijn komt Hamilton in gevangenis.quote:
Zie liever dat TR tactisch risico neemt voor puntenquote:Op zondag 6 september 2015 15:38 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Klopt, maar hij had misschien voor Sainz kunnen eindigen.
I see what you did there!quote:Op zondag 6 september 2015 15:39 schreef _DeMoN_ het volgende:
'getting old'-grap wordt beetje oud...
Waarschijnlijk 20 of 25 seconden straf.quote:Op zondag 6 september 2015 15:39 schreef Abdus18 het volgende:
Zou wat zijn, als ze nu merc dq-en ofzo, en daarmee ferarri de overwinning op het podium niet hebben kunnen vieren
Die kans was vandaag sowieso miniem.quote:Op zondag 6 september 2015 15:39 schreef merino het volgende:
[..]
Zie liever dat TR tactisch risico neemt voor punten
Klopt maar je doet wat je kan doen om toch punten te pakken lijkt mequote:Op zondag 6 september 2015 15:40 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Die kans was vandaag sowieso miniem.
En Ferrari ook, waardoor Williams 1+2 pakken.quote:Op zondag 6 september 2015 15:39 schreef Abdus18 het volgende:
Zou wat zijn, als ze nu merc dq-en ofzo, en daarmee ferarri de overwinning op het podium niet hebben kunnen vieren
Zekers, Max was in ieder geval snel op softs, kon ronden lang voor Vettel blijven rijden.quote:Op zondag 6 september 2015 15:42 schreef merino het volgende:
[..]
Klopt maar je doet wat je kan doen om toch punten te pakken lijkt me
Volgens het bericht was er toch niks met de ferrari's ?quote:Op zondag 6 september 2015 15:43 schreef Fiorano het volgende:
[..]
En Ferrari ook, waardoor Williams 1+2 pakken.
Dit. Die zaten boven het minimum.quote:Op zondag 6 september 2015 15:45 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Volgens het bericht was er toch niks met de ferrari's ?
Daarom acestream.quote:Op zondag 6 september 2015 15:49 schreef Fir3fly het volgende:
Nou ja de stream is er ook ineens mee gekapt
Die doen het imo prima. Aan het begin van het jaar was dat helemaal hooploos en er zit zeker vooruit gang in.quote:Op zondag 6 september 2015 15:49 schreef SnowOokami het volgende:
Misschien een vraag die al tig keer is gesteld... maar wat is nu de bedoeling van de Marussia Ferrari's? Ze zijn altijd laatste, worden tig rondjes ingehaald of ze vallen uit. Zit er überhaupt vooruitgang bij die partij want je hoort er nagenoeg niks over.
Die bedoel ik. Geen geluid meer en 2 fpsquote:
Als er minder dan 16 wagens op de startgrid staan krijgt Bernie een boete van de circuits.quote:Op zondag 6 september 2015 15:49 schreef SnowOokami het volgende:
Misschien een vraag die al tig keer is gesteld... maar wat is nu de bedoeling van de Marussia Ferrari's? Ze zijn altijd laatste, worden tig rondjes ingehaald of ze vallen uit. Zit er überhaupt vooruitgang bij die partij want je hoort er nagenoeg niks over.
Ligt aan jou. Anders zou ie er helemaal mee nokken.quote:Op zondag 6 september 2015 15:50 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Die bedoel ik. Geen geluid meer en 2 fps.
Als ze dat 30 jaar volhouden en talenten als Alonso hun eerst kans geven krijgen ze een cultstatus en fans en houden ze er alsnog mee op.quote:Op zondag 6 september 2015 15:49 schreef SnowOokami het volgende:
Misschien een vraag die al tig keer is gesteld... maar wat is nu de bedoeling van de Marussia Ferrari's? Ze zijn altijd laatste, worden tig rondjes ingehaald of ze vallen uit. Zit er überhaupt vooruitgang bij die partij want je hoort er nagenoeg niks over.
De SD stream doet het nog.quote:Op zondag 6 september 2015 15:51 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ligt aan jou. Anders zou ie er helemaal mee nokken.
Hij wist er dus vanquote:Op zondag 6 september 2015 15:48 schreef zoem het volgende:
Hamilton lacht de vragen weg over de bandenspanning
Hadden een nieuwe wagen, die ze wilden inzetten in Spa, maar hebben besloten om die klaar te maken voor 2016 en dan met een nieuwe motor (Mercedes of nieuwe Ferrari) beter voor de dag te komen. Dit jaar is alleen maar meerijden, vanwege alle problemen van vorig jaar en overname van het team. Volgend jaar moet er vooruitgang in zitten.quote:Op zondag 6 september 2015 15:49 schreef SnowOokami het volgende:
Misschien een vraag die al tig keer is gesteld... maar wat is nu de bedoeling van de Marussia Ferrari's? Ze zijn altijd laatste, worden tig rondjes ingehaald of ze vallen uit. Zit er überhaupt vooruitgang bij die partij want je hoort er nagenoeg niks over.
quote:Op zondag 6 september 2015 15:50 schreef merino het volgende:
Acestream geluid is eruit geknalt
[..]
Die doen het imo prima. Aan het begin van het jaar was dat helemaal hooploos en er zit zeker vooruit gang in.
Verder heeft F1 al jaren dit soort teams die helemaal achteraan voor niets meedoen.
quote:Op zondag 6 september 2015 15:50 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Als er minder dan 16 wagens op de startgrid staan krijgt Bernie een boete van de circuits.
thanks!quote:Op zondag 6 september 2015 15:53 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Hadden een nieuwe wagen, die ze wilden inzetten in Spa, maar hebben besloten om die klaar te maken voor 2016 en dan met een nieuwe motor (Mercedes of nieuwe Ferrari) beter voor de dag te komen. Dit jaar is alleen maar meerijden, vanwege alle problemen van vorig jaar en overname van het team. Volgend jaar moet er vooruitgang in zitten.
Die Rob is ook een nitwit die denkt dat hij alles weet, ergens kan ik het wel begrijpen.quote:Op zondag 6 september 2015 15:55 schreef Jigzoz het volgende:
Wel een beetje triest dat Jos nog altijd niet met Kamphues wil praten.
Tuurlijk, maar kom op... Zet je er even overheen.quote:Op zondag 6 september 2015 15:56 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Die Rob is ook een nitwit die denkt dat hij alles weet, ergens kan ik het wel begrijpen.
Gaan we weer. Coureur heeft er voordeel van omdat hij alsnog naar buiten kon om een rondje te gaan rijden. Als ze alles vastgezet hadden had hij dat niet meer gekund.quote:Op zondag 6 september 2015 15:54 schreef JeMoeder het volgende:
Ik vind die drive-through voor het niet goed vastzetten van die engine cover wel echt belachelijk. Dat is iets wat je het team moet aanrekenen, niet de coureur. Max kon daar niets aan doen..? Maar goed, de stewards zijn dit jaar van het disproportioneel straffen.
Ben ik het ook helemaal mee eens hoor. Jos moet zich niet zo druk maken, of beter voelen, welke van de twee het ook is.quote:Op zondag 6 september 2015 15:57 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar kom op... Zet je er even overheen.
of het is tactiek geweest om de stewards te dwingen een steviger keuze te makenquote:Op zondag 6 september 2015 16:00 schreef Zorro het volgende:
Als het 25 sec straf wordt gaa Vettel nog wel even op zijn hoofd krabben over de "rustige" laatste ronde. Die had echt nog wel een seconde sneller gekund, gezien de laatste ronden.
coureur is toch onderdeel van het team dus het team is gewoon gestraft.quote:Op zondag 6 september 2015 15:54 schreef JeMoeder het volgende:
Ik vind die drive-through voor het niet goed vastzetten van die engine cover wel echt belachelijk. Dat is iets wat je het team moet aanrekenen, niet de coureur. Max kon daar niets aan doen..? Maar goed, de stewards zijn dit jaar van het disproportioneel straffen.
quote:
quote:Op zondag 6 september 2015 16:03 schreef Nattekat het volgende:
16:15 moet een vertegenwoordiger van Mercedes naar de stewards.
Volgens Pat Symonds zou het uitsluiting betekenen.quote:Op zondag 6 september 2015 16:04 schreef Sjemmert het volgende:
ham wint dus met 0.042 sec voorsprong.
twitter:charlie_whiting twitterde op zondag 06-09-2015 om 16:02:01Pat Symonds being interviewed by @tedkravitz says tyre pressure violations result in exclusion. reageer retweet
Nee, DSQ.quote:Op zondag 6 september 2015 16:04 schreef Sjemmert het volgende:
ham wint dus met 0.042 sec voorsprong.
En terecht. Je weet toch dat het niet mag? Wat dom zeg.quote:Op zondag 6 september 2015 16:07 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Volgens Pat Symonds zou het uitsluiting betekenen.twitter:charlie_whiting twitterde op zondag 06-09-2015 om 16:02:01Pat Symonds being interviewed by @tedkravitz says tyre pressure violations result in exclusion. reageer retweet
ik dacht al dat ik de enige was. Knettergek word ik daarvan.quote:Op zondag 6 september 2015 15:42 schreef Izzy73 het volgende:
Irritant dat er geen tijdsverschillen worden weergegeven bij wagens die + 1 lap hebben.
Dat denk ik ookquote:Op zondag 6 september 2015 16:04 schreef Sjemmert het volgende:
ham wint dus met 0.042 sec voorsprong.
Dat lijkt me ook onzin eerlijk gezegd. Als je vleugels 1 mm te breed zijn mag je ook gewoon niet meedoen, als je 1 cc teveel inhoud hebt evenmin.quote:Op zondag 6 september 2015 16:07 schreef Abdus18 het volgende:
Volgens die Wiliams engineer (smedley?) is het een DQ als het zo is, omdat het meer iets met de veiligheid te maken heeft dan een performance gain
Technical rule violation versus een sporting rule violation.quote:Op zondag 6 september 2015 16:07 schreef Abdus18 het volgende:
Volgens die Wiliams engineer (smedley?) is het een DQ als het zo is, omdat het meer iets met de veiligheid te maken heeft dan een performance gain
quote:"Ik heb destijds aangegeven nooit meer met die man te willen samenwerken”, zei Verstappen tijdens de lancering van het Sport1 Racing-kanaal afgelopen vrijdag in Utrecht. ,,Hij heeft afspraken geschonden en dat ben ik niet vergeten. Ik wil niks met hem te maken hebben. Toen niet, vandaag niet en morgen ook niet."
Wel als ze de ondelinge verschillen laten zien, niet als ze de achterstand ten opzichte van de leider laten zien.quote:Op zondag 6 september 2015 16:09 schreef Geralt het volgende:
[..]
ik dacht al dat ik de enige was. Knettergek word ik daarvan.
quote:Op zondag 6 september 2015 16:09 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook onzin eerlijk gezegd. Als je vleugels 1 mm te breed zijn mag je ook gewoon niet meedoen, als je 1 cc teveel inhoud hebt evenmin.
quote:Op zondag 6 september 2015 16:10 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Technical rule violation versus een sporting rule violation.
En als Vettel tot de laatste centimeter zijn best gedaan had was dat niet gelukt.quote:Op zondag 6 september 2015 16:11 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Was iig duidelijk dat Mercedes anticipeerde op een 25 seconden tijdstraf.
Ja, zou ook gewoon dom zijn van Ferrari dan want het was duidelijk dat er iets aan de hand was bij Mercedes.quote:Op zondag 6 september 2015 16:12 schreef Zorro het volgende:
[..]
En als Vettel tot de laatste centimeter zijn best gedaan had was dat niet gelukt.
Bij een 25 sec straf is Vettel zooo de schlemiel van dit weekend.
Gaat nergens over nee, na de laatste stop van Max had ik geen idee hoe ver hij achter Sainz zat.quote:Op zondag 6 september 2015 16:09 schreef Geralt het volgende:
[..]
ik dacht al dat ik de enige was. Knettergek word ik daarvan.
Het is toch ook een technical infringement? Als het ruim voor de race vastgesteld wordt dat je banden te zacht, je vleugels te breed of je motor te groot is, dan mag je gewoon niet meedoen. Als je achteraf vaststelt dat een auto niet mee had mogen doen, dan volgt DSQ lijkt me.quote:
Zelfs als het geen verschil zou maken; de regels zijn er niet voor niksquote:Op zondag 6 september 2015 16:15 schreef Abdus18 het volgende:
Haha Lewis...
0,3 psi does nothing, you need 0,5 to make a difference...
ja, die 0,2 extra doet het hem
Constant 15 secondenquote:Op zondag 6 september 2015 16:15 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Gaat nergens over nee, na de laatste stop van Max had ik geen idee hoe ver hij achter Sainz zat.
Nee, de luchtdruk was boven het minimum, dus dat is primaquote:Op zondag 6 september 2015 16:17 schreef franklop het volgende:
Is Ferrari nou ook nog under investigation?
Als ik het goed begrijp werden alleen Mercedes en Ferrari gecontroleerd, en is daarom de naam Ferrari ook in het onderzoek opgedoken.quote:Op zondag 6 september 2015 16:17 schreef franklop het volgende:
Is Ferrari nou ook nog under investigation?
Nee, die zaten boven het minimum.quote:Op zondag 6 september 2015 16:17 schreef franklop het volgende:
Is Ferrari nou ook nog under investigation?
Nee, dat was een leesfoutje van iemandquote:Op zondag 6 september 2015 16:17 schreef franklop het volgende:
Is Ferrari nou ook nog under investigation?
Het is daarom dat de regels zo streng zijn. Anders zouden ze constant opgerekt wordenquote:Op zondag 6 september 2015 16:15 schreef Abdus18 het volgende:
Haha Lewis...
0,3 psi does nothing, you need 0,5 to make a difference...
ja, die 0,2 extra doet het hem
Ja. Alleen schijnt er wel vaker voor een technical infringement een tijdstraf gegeven te zijn.quote:Op zondag 6 september 2015 16:16 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het is toch ook een technical infringement? Als het ruim voor de race vastgesteld wordt dat je banden te zacht, je vleugels te breed of je motor te groot is, dan mag je gewoon niet meedoen. Als je achteraf vaststelt dat een auto niet mee had mogen doen, dan volgt DSQ lijkt me.
Bedankt, maar dat had ik liever geweten tijdens de race.quote:
Voor Sainz leuk, maar Toro Rosso ziet het met het oog op het constructeurskampioenschap liever niet, omdat Force India met twee wagens voor hun is geëindigdquote:Op zondag 6 september 2015 16:16 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Bij een DSQ een puntje voor Sainz, zou een goed resultaat zijn voor STR.
quote:Op zondag 6 september 2015 16:26 schreef zoem het volgende:
Check, check, double check![]()
[ afbeelding ]
Zijn we er toch weer ingetuind.quote:
quote:Op zondag 6 september 2015 16:26 schreef zoem het volgende:
Check, check, double check![]()
[ afbeelding ]
haha ditquote:Op zondag 6 september 2015 16:29 schreef Izzy73 het volgende:
Wel bizar dat het na de race spannender is dan tijdens de race.
Het eerste wat ik deed was Twitter checken of het wel klopte, foutquote:Op zondag 6 september 2015 16:28 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Zijn we er toch weer ingetuind.
Echt hequote:Op zondag 6 september 2015 16:29 schreef Izzy73 het volgende:
Wel bizar dat het na de race spannender is dan tijdens de race.
Toen Michelin het loopvlak van de banden te breed maakte door de bandwang te gebruiken zijn er niet met terugwerkende kracht over het hele seizoen DSQ's uitgedeeld, maar was dat wel het uitgangspunt. Voldoet niet aan de regels, mag niet meedoen, klaar. Verder staan me ook geen voorbeelden van tijdstraffen bij. In de jaren 70 heeft het publiek nog een keer bierflessen op de baan gegooid, zodat de start moest worden uitgesteld en de vleugel van Hunt met een millimeter kon worden bijgezaagd.quote:Op zondag 6 september 2015 16:22 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ja. Alleen schijnt er wel vaker voor een technical infringement een tijdstraf gegeven te zijn.
Ik zo ook graag een DSQ voor Hamilton, voor het kampioenschap, vanwege persoonlijke voorkeur en vanwege al die hypocriete chauvinistische verontwaardiging die van de overkant van het kanaal zal komen.quote:Pat Symonds zegt het niet voor niets. Hij wint er een podiumplek mee.
Lekker dan, als je als team schijt hebt aan de veiligheid van je rijders.quote:Op zondag 6 september 2015 16:32 schreef THEFXR het volgende:
Pirelli banden die klappen en dan met onderdruk gaan rijden, idioten zijn het.
Wat voor gedoe was dat?quote:Op zondag 6 september 2015 16:34 schreef franklop het volgende:
Kan nog wel even gaan duren.
Dat gedoe in Maleisië in 1999 duren ook uren volgens mij
Problemen met bargeboards als ik het goed heb.quote:Op zondag 6 september 2015 16:35 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Wat voor gedoe was dat?
Ik begon F1 kijken pas in 2000
Met die bargeboards van Ferrari toen, toen Schumacher terug kwam.quote:Op zondag 6 september 2015 16:34 schreef franklop het volgende:
Kan nog wel even gaan duren.
Dat gedoe in Maleisië in 1999 duren ook uren volgens mij
Immediately after the race the two Ferraris were disqualified due to an infringement on their bargeboards. This meant that Mika Häkkinen was effectively handed the championship by default. However, Ferrari appealed against the FIA's decision in court and both drivers were subsequently reinstated.[2]quote:Op zondag 6 september 2015 16:35 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Wat voor gedoe was dat?
Ik begon F1 kijken pas in 2000
Waarna Ferrari met de overwinning aan de haal ging, Irvine won die race.quote:Op zondag 6 september 2015 16:36 schreef franklop het volgende:
[..]
Immediately after the race the two Ferraris were disqualified due to an infringement on their bargeboards. This meant that Mika Häkkinen was effectively handed the championship by default. However, Ferrari appealed against the FIA's decision in court and both drivers were subsequently reinstated.[2]
SD wel geluidquote:Op zondag 6 september 2015 16:36 schreef Nattekat het volgende:
Acestream hd geen geluid, ligt toch niet aan anderen
Ja moest ie dan 1e worden en m geen kans meer geven voor de titelquote:
of die onderplanken, de hoeveelheid slijtagequote:Op zondag 6 september 2015 16:35 schreef CklokC het volgende:
[..]
Met die bargeboards van Ferrari toen, toen Schumacher terug kwam.
Is meestal pas tegen de avond dat er iets echt bekend wordt. Ben wel benieuwd.
Iets met verkeerde brandstof en gaten in de bodemplaat bij Red Bull. Daarvoor zijn tijdstraffen uitgedeeld in plaats van DSQ.quote:Op zondag 6 september 2015 16:31 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Toen Michelin het loopvlak van de banden te breed maakte door de bandwang te gebruiken zijn er niet met terugwerkende kracht over het hele seizoen DSQ's uitgedeeld, maar was dat wel het uitgangspunt. Voldoet niet aan de regels, mag niet meedoen, klaar. Verder staan me ook geen voorbeelden van tijdstraffen bij. In de jaren 70 heeft het publiek nog een keer bierflessen op de baan gegooid, zodat de start moest worden uitgesteld en de vleugel van Hunt met een millimeter kon worden bijgezaagd.
[..]
Ik zo ook graag een DSQ voor Hamilton, voor het kampioenschap, vanwege persoonlijke voorkeur en vanwege al die hypocriete chauvinistische verontwaardiging die van de overkant van het kanaal zal komen.
Maar in het algemeen vind het concept van een millimeter is een millimeter en een psi is een psi heel erg logisch en heel erg noodzakelijk voor de F1. Je zorgt maar dat je auto aan de technische vereisten voldoet, en anders kun je niet meedoen. Itt bij stuurgedrag of interpretatiekwesties van regels, is er geen ruimte voor allerlei afwegingen en billijkheid.
twitter:Jamesallenonf1 twitterde op zondag 06-09-2015 om 16:50:57Other #F1 team sporting directors saying that low tyre pressure is a safety issue so HAM should be disqualified, not receive a time penalty reageer retweet
twitter:SkySportsF1 twitterde op zondag 06-09-2015 om 16:53:45#AskCrofty @_iancs Ferrari say clutch stuck and car went into anti-stall. Why? They don't know as yet reageer retweet
Verschillende compounds is geen safety issue, maar mag gewoon niet.quote:Op zondag 6 september 2015 16:57 schreef OEM het volgende:
Met verschillende compounds rijden, safety issue, drive through
Met lagere druk rijden, safety issue, DQF
Oh wacht, de regels zijn natuurlijk weer veranderd lopende het seizoen
Whehe hahaquote:Op zondag 6 september 2015 16:26 schreef zoem het volgende:
Check, check, double check![]()
[ afbeelding ]
Ik zou ook zeggen dat mijn concurrenten dsq moeten worden. Das niet heel verassendquote:Op zondag 6 september 2015 16:54 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Iets met verkeerde brandstof en gaten in de bodemplaat bij Red Bull. Daarvoor zijn tijdstraffen uitgedeeld in plaats van DSQ.
Al zou het hier om een safety issue gaan en dat zou altijd tot een DSQ moeten leiden volgens de F1 teambazen.twitter:Jamesallenonf1 twitterde op zondag 06-09-2015 om 16:50:57Other #F1 team sporting directors saying that low tyre pressure is a safety issue so HAM should be disqualified, not receive a time penalty reageer retweet
Ik vind het een raar onderscheid, bij onverwachte slijtage of interpretatiekwesties is daar nog wat voor te zeggen. Maar als een vleugel een mm te breed is ga je ook niet een tijdstraf geven om daarvoor te compenseren, dat is gewoon cheaten dan wel een foutje in een poging om een snelheidsvoordeel te halen. Je hebt legale auto's en illegale auto's en de laatste mogen niet meedoen.quote:Op zondag 6 september 2015 16:54 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Iets met verkeerde brandstof en gaten in de bodemplaat bij Red Bull. Daarvoor zijn tijdstraffen uitgedeeld in plaats van DSQ.
Al zou het hier om een safety issue gaan en dat zou altijd tot een DSQ moeten leiden volgens de F1 teambazen.twitter:Jamesallenonf1 twitterde op zondag 06-09-2015 om 16:50:57Other #F1 team sporting directors saying that low tyre pressure is a safety issue so HAM should be disqualified, not receive a time penalty reageer retweet
Omdat ze hopen op een tijdstraf en niet een zwaardere straf.quote:Op zondag 6 september 2015 17:00 schreef Sjemmert het volgende:
Ze zijn heus niet voor niets overgeschakeld op hammertime om op 25+ sec uit te komen dus ik verwacht gewoon dat ie de 1ste plek houd. Maar we gaan het nog wel horen zo.
haha geweldig shot, een ezel stoot zich geen tweede keer. Daarvoor ook al een shot van de banden die klaarstonden met de warmers om met positie aanduidingen erop :pquote:Op zondag 6 september 2015 16:26 schreef zoem het volgende:
Check, check, double check![]()
[ afbeelding ]
Heel toevallig allemaalquote:Op zondag 6 september 2015 17:06 schreef gbm het volgende:
Mooi liedje bij sky xD keep up the pressure
Moeten die andere maar beter hun best doenquote:Op zondag 6 september 2015 17:06 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Lastig, als er ruimte voor discussie is. Voor het kampioenschap is een diskwalificatie van Hamilton natuurlijk zeer gunstig, dus groot risico dat dat gaat meespelen.
O... Ja, dat verandert de zaak nogal... Nu moeten ze eigenlijk wel.quote:Op zondag 6 september 2015 17:08 schreef Abdus18 het volgende:
Denk dat het genoeg zegt dat er in de GP2 twee auto's DQ zijn door het rijden met te lage spanning...zou heel vreemd zijn als ze nu uitzonderingen gaan maken
twitter:MichelinTyres twitterde op zondag 06-09-2015 om 16:55:21Check your pressure: http://t.co/D2fG4oZIqP reageer retweet
ja oke klinkt ook wel logisch. We gaan het zien. Als je het zwart wit bekijkt is een dsq ook wel terecht.quote:Op zondag 6 september 2015 17:03 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Omdat ze hopen op een tijdstraf en niet een zwaardere straf.
quote:Op zondag 6 september 2015 17:07 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Moeten die andere maar beter hun best doen
Autosport in het Nederlandsquote:Op zondag 6 september 2015 17:13 schreef Izzy73 het volgende:
[..]Het heet niet voor niets MOTORsport
Dat waren diskwalificaties in de kwalificatietraining, niet in de race.quote:Op zondag 6 september 2015 17:08 schreef Abdus18 het volgende:
Denk dat het genoeg zegt dat er in de GP2 twee auto's DQ zijn door het rijden met te lage spanning...zou heel vreemd zijn als ze nu uitzonderingen gaan maken
Iets met hoor en wederhoor. Laat het team maar verklaren waarom de druk te laag was en Pirelli waarom ze dat niet hebben aangegeven voor de race terwijl ze erbij waren.quote:Op zondag 6 september 2015 17:14 schreef nils7 het volgende:
Als het een DQF is hadden ze dat gewoon meteen moeten doen, simpel als dat de regel is valt er ook weinig over te twisten...
Pirelli heeft het zelfs goedgekeurdquote:Op zondag 6 september 2015 17:17 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Iets met hoor en wederhoor. Laat het team maar verklaren waarom de druk te laag was en Pirelli waarom ze dat niet hebben aangegeven voor de race terwijl ze erbij waren.
Het is de Formule 1, daar is 't nooit simpelquote:Op zondag 6 september 2015 17:17 schreef Nattekat het volgende:
Duurt wel heel lang, ligt lang niet zo simpel dus.
Komt op hetzelfde neer, het gaat om wat voor materiaal je hebt (maar dat hoef ik jou niet te vertellen natuurlijk) anders zou je kunnen zeggen dat Alonso en Button al het hele jaar hun best niet doen en ze daarom achterin rijden. Als die 2 in een Mercedes zouden rijden dan streden ze om het kampioenschap. Maar ja dat is voor de meesten gelukkig wel duidelijk.quote:
quote:De 17-jarige Nederlander van Toro Rosso vreesde al dat hij buiten de punten zou blijven op het circuit van Monza, waar weinig ruimte is om in te halen.
http://www.nu.nl/formule-(...)ton-nog-onzeker.html
In dit geval gaat het niet zozeer om de banden, maar om het wel/niet aan de regels houden. Mercedes deed dat hier niet.quote:Op zondag 6 september 2015 17:40 schreef Fir3fly het volgende:
Geweldig zeg, weer gezeik over de banden. Laten we dat elke race doen vanaf nu.
quote:12.5.3 If, in the interests of maintaining current levels of circuit safety, the FIA deems it necessary to reduce tyre grip, it shall introduce such rules as the tyre supplier may advise or, in the absence of advice which achieves the FIA's objectives, specify the maximum permissible contact areas for front and rear tyres.
Gebeurt constant.quote:Op zondag 6 september 2015 17:54 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Je mag de driver niet straffen voor een fout gemaakt door het team, heb ik ergens gelezen.
twitter:F1 twitterde op zondag 06-09-2015 om 17:54:39Breaking - stewards decide to take no further action regarding Mercedes tyre pressures during #ItalianGP. #F1 http://t.co/WQ8JDtt3Xx reageer retweet
Voor Max wel.quote:Op zondag 6 september 2015 17:57 schreef Jigzoz het volgende:
Ik weet niet of dit nou een uitspraak is die erg gunstig is.
Zolang ze dus maar met de juiste druk op de auto worden gezet.quote:Op zondag 6 september 2015 17:57 schreef franklop het volgende:
Bandendruk kan elke race nu dus naar beneden (al is het even wachten voor de redenering)
PURE CORRUPTIE!quote:Op zondag 6 september 2015 17:55 schreef sasquatsch het volgende:
geen verdere actie tegen Hamilton en Mercedestwitter:F1 twitterde op zondag 06-09-2015 om 17:54:39Breaking - stewards decide to take no further action regarding Mercedes tyre pressures during #ItalianGP. #F1 http://t.co/WQ8JDtt3Xx reageer retweet
ze hebben wel ook nog een max temp die ze mogen hebben als ze uit de bandenwarmer komenquote:Op zondag 6 september 2015 18:02 schreef gbm het volgende:
Dus flink opwarmen voor hogere druk en dan zit je goed...
Nee, want de banden waren onder de maximum temperatuur.quote:Op zondag 6 september 2015 18:02 schreef gbm het volgende:
Dus flink opwarmen voor hogere druk en dan zit je goed...
Lees de verklaring ook even.quote:
hou op, vroeger kwamen de vleugels ook door de flexi test en tijdens de race bogen ze alle kanten op, hebben ze in het seizoen ook veranderd!quote:
meestal is dat iets onder het minimum omdat de banden afgekoeld zijn. Pas als het rubber warmer wordt komen de banden weer op drukquote:Op zondag 6 september 2015 18:05 schreef THEFXR het volgende:
met hoeveel druk rijden ze dan achter de safety car?
Waarschijnlijk ook de oorzaak van de dood van Senna. Te lage temp in de banden, daardoor te lage spanning en daardoor de auto te plat op de weg en daardoor bottommen en daardoor snoeihard de muur in.quote:Op zondag 6 september 2015 18:07 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
meestal is dat iets onder het minimum omdat de banden afgekoeld zijn. Pas als het rubber warmer wordt komen de banden weer op druk
Die gedachte kwam ook bij mij op idd...quote:Op zondag 6 september 2015 18:09 schreef Geralt het volgende:
[..]
Waarschijnlijk ook de oorzaak van de dood van Senna. Te lage temp in de banden, daardoor te lage spanning en daardoor de auto te plat op de weg en daardoor bottommen en daardoor snoeihard de muur in.
De meetmethode ja, niet de regels. Die zijn hetzelfde gebleven.quote:Op zondag 6 september 2015 18:07 schreef THEFXR het volgende:
[..]
hou op, vroeger kwamen de vleugels ook door de flexi test en tijdens de race bogen ze alle kanten op, hebben ze in het seizoen ook veranderd!
waarom waren de banden van andere teams niet onder de minimum druk?quote:Op zondag 6 september 2015 18:08 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Een straf, tja, het was leuk geweest voor het kampioenschap. Maar zou wel erg kunstmatige spanning zijn geweest na zo'n demonstratie.
Omdat die harder opgepompt warenquote:Op zondag 6 september 2015 18:11 schreef THEFXR het volgende:
[..]
waarom waren de banden van andere teams niet onder de minimum druk?
Ow dat weet ik niet. Hopelijk gewoon weg. Of kwijt. Of in elk geval zo ver mogelijk uit de buurt bij Verstappen en consorten.quote:
heeft idd veel kapot gemaakt, blij dat hij niet bij max rondhangtquote:Op zondag 6 september 2015 18:12 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ow dat weet ik niet. Hopelijk gewoon weg. Of kwijt. Of in elk geval zo ver mogelijk uit de buurt bij Verstappen en consorten.
Ik heb hem wel al in de buurt gezien hoor.quote:Op zondag 6 september 2015 18:15 schreef THEFXR het volgende:
[..]
heeft idd veel kapot gemaakt, blij dat hij niet bij max rondhangt
Belachelijk, een minimum is een minimum. Het minimumgewicht van de auto mag toch ook niet lager onder invloed van omstandigheden?quote:Op zondag 6 september 2015 18:02 schreef gbm het volgende:
Dus flink opwarmen voor hogere druk en dan zit je goed...
Alweer...helft van de races tot nu toe?quote:Op zondag 6 september 2015 17:18 schreef F1gamer het volgende:
max heeft ovetake of the day volgens sky
dan doe je er tijdens het tanken loden kogeltjes in en aan het einde van de race zit je weer op gewicht.quote:Op zondag 6 september 2015 18:31 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Belachelijk, een minimum is een minimum. Het minimumgewicht van de auto mag toch ook niet lager onder invloed van omstandigheden?
De stewards geven weer een duidelijk signaal af....
Volgens mijquote:Op zondag 6 september 2015 19:33 schreef aesop het volgende:
[..]
Alweer...helft van de races tot nu toe?
quote:Op zondag 6 september 2015 20:58 schreef opreis het volgende:
[..]
Volgens mij
-Maleisie
-China
-Belgie
-Italie dus?
niet slecht
quote:Verstappen: "Die actie op Nasr heb ik een week geleden op de simulator geoefend. Ik deed alles exact hetzelfde. Het is altijd goed om te weten hoeveel ruimte je hebt. Met simracen leer je hoe ver je kan gaan. Ik denk dat dit soort sessies erg nuttig zijn. Ik heb voor Spa en Monza ook op deze manier geoefend en beide keren heeft het geholpen."
Nee niet meer, want het is toch altijd Max. Ze doen dat nu nog maar om de paar GP's om te voorkomen dat de gevestigde orde nog verder in zijn hemd gezet wordt.quote:Op zondag 6 september 2015 21:21 schreef opreis het volgende:
Is er trouwens elke race een move of the day van sky sports? ik heb er 4 van max kunnen vinden, 1 van Rosberg in bahrein en 1 van massa of ericson tijdens canada
Racer pur sang. Het verschil tussen een talent ( Sainz) en een toekomstig wereldkampioen ( Verstappen). Wat een baasje is het al 👍quote:Op zondag 6 september 2015 21:11 schreef MaGNeT het volgende:
Hij werkt mooi aan z'n reputatie![]()
Zie je Max in je spiegels? Dan kan je hem links of rechts verwachten en niet over een ronde maar bij de eerst volgende mogelijkheid...
Succes vandaag tong80quote:
Bijna iedereen zn oren zijn al schoon inmiddelsquote:Op maandag 7 september 2015 09:31 schreef Moonlighter het volgende:
Die Nasr is dit jaar toch ook al een paar keer flink de oren gewassen door verstappen
Dat is zuurquote:Op maandag 7 september 2015 09:37 schreef motorbloempje het volgende:
Volgende GP zitten we in NL op een familiedag![]()
Nou is dat allemaal wel heel gezellig, daar niet van. Maar... godverdomme
Zoek je toch gewoon tijdens de race even een televisie op?quote:Op maandag 7 september 2015 09:39 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ja, we hadden een 100% vegeteer-en-kijk score!
Ja, nee, we zijn ergens buiten de hele dag. Geen idee wat we precies gaan doen. Maar het is buitenquote:Op maandag 7 september 2015 09:41 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Zoek je toch gewoon tijdens de race even een televisie op?
Ik dacht dat jij een hekel had aan mensen om je heenquote:Op maandag 7 september 2015 09:58 schreef motorbloempje het volgende:
Neuh, sorry, sommige mensen zijn wel sociaal
Wel voor langere periodesquote:Op maandag 7 september 2015 10:08 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik dacht dat jij een hekel had aan mensen om je heen
Ik deed dat zaterdag op een verjaardagquote:Op maandag 7 september 2015 09:58 schreef motorbloempje het volgende:
Neuh, sorry, sommige mensen zijn wel sociaal
Nee, we gaan vrijdag tot maandagquote:Op maandag 7 september 2015 10:10 schreef Geralt het volgende:
Ow jullie gaan ook echt voor 1 dag, een halve eigenlijk, op en neer vanuit Engeland?
Maak er dan een weekendje van zou ik zeggen
Dank jequote:
Doe dit soms ook wel, vorig jaar nog met play-offs voetbal. Formule 1 zou ik dit niet voor doen, zoveel interesseert mij dit ook weer niet.quote:Op maandag 7 september 2015 10:11 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik deed dat zaterdag op een verjaardag
Was gelukkig niet de enige
Dus iedere lekke band is ook reden voor diskwalificatie? Want dan is de spanning ook onder het minimum.quote:Op zondag 6 september 2015 18:31 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Belachelijk, een minimum is een minimum. Het minimumgewicht van de auto mag toch ook niet lager onder invloed van omstandigheden?
De stewards geven weer een duidelijk signaal af....
Nee, dan is er sprake van een uitzondering. Overigens is niet toegestaan om gewoon door te rijden met een leeggelopen band.quote:Op maandag 7 september 2015 13:02 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dus iedere lekke band is ook reden voor diskwalificatie? Want dan is de spanning ook onder het minimum.
Of als er onderdelen (zoals een vleugel o.i.d.) van de auto afvallen en de auto hierdoor te licht is?
Ik ben met je eens dat ze incompetent zijn in het maken van goede regels, maar dit betreft incompetentie in de handhaving, en ook dat is niet nieuw.quote:Probleem is dat niet duidelijk in de regels staat wanneer de auto aan de regels moet voldoen. Wanneer de banden op de auto gemonteerd worden? Wanneer de auto op de grid staat? Wanneer de auto aan de finish is?
Deze onduidelijkheid (wat de stewards dus ook aangeven) zorgt er voor dat Mercedes er mee weg komt en toont de incompetentie van de FIA regelgeving weer eens aan.
quote:Op maandag 7 september 2015 22:40 schreef Marks het volgende:
Even benieuwd...
ben ik de enige die zich stoort aan het niet laten zien van de snelheid tijdens de race op notabene de snelste baan van het seizoen... Echt epic fail. Op Spa zag ik Grosjean nog een keer op Kemmel met DRS en slipstream een belachelijk hoge 348 aantikken volgens de graphics, maar op Monza hebben ze die geen een keer laten zien![]()
Temple of speed... laat dat dan ook zien FOM of wie daar achter zit.
358 km/h. Nondedju zeg. Zag Rosberg wel eens op de 355 zitten, maar het kon dus nog snellerquote:
Op zich heb je gelijk, ware het niet dat Pirelli verklaarde dat de Mercedes legaal was en de FIA de regels van Pirelli (met betrekking tot de bandendruk) moet handhaven.quote:Op maandag 7 september 2015 13:14 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, dan is er sprake van een uitzondering. Overigens is niet toegestaan om gewoon door te rijden met een leeggelopen band.
[..]
Ik ben met je eens dat ze incompetent zijn in het maken van goede regels, maar dit betreft incompetentie in de handhaving, en ook dat is niet nieuw.
De meetmomenten en de meetmethode zijn een gegeven. Ook is het een gegeven dat de bandendruk kan fluctueren. Maar je stelt een minimum voor deelname aan de race en in de race. Een minimum brengt met zich mee dat ook een fluctuatie daar niet onder komt. Dan moet je marge inbouwen. Als er een minimum is van 1 liter benzine die je moet overhouden, dan is dat ook 1 liter en kun je niet zeggen dat 0.9 wel OK is omdat de hoeveelheid gas wat meer fluctueerde dan gedacht. De regel betrof niet de gemiddelde bandendruk of de modale bandendruk gedurende race, maar de minimale.
Als er dan geen externe factor was die de druk deed afnemen zoals pech dan was de auto bij de start niet regelconform, en had dus gewoon uit de uitslag genomen moeten worden.
quote:In what appears to be a case of miscommunication, the FIA had not been informed that Pirelli usually accepts the earlier measurement – with the tyres fully heated in their still connected blankets – as its definitive official "starting pressure."
When Bauer did his extra checks, it was at a stage when Pirelli had already accepted the Mercedes tyres as "legal", while knowing that, with the blankets disconnected, the temperature and pressure could only drop.
So in effect it would seem that Bauer was wasting his time by measuring pressures in the last few minutes before the start, with the blankets disconnected.
Given that the FIA is trying to police the situation at the request of Pirelli – and has to take all the parameters that Pirelli sets at face value – it would seem that perhaps the tyre maker didn't quite get its story straight.
Indeed, Pirelli confirmed to the Stewards that Mercedes had complied with its own requirements, vis a vis its blankets plugged-in measurements.
Once this became apparent the Stewards decided that, while there was an anomaly in the pressures recorded by the FIA, there was also a grey area in the procedures and timing of the measurements.
The Stewards also accepted that once the cars started moving, the tyres heated up again, and the pressures went up. Indeed, data from the cars showed that throughout the race the Mercedes tyres stayed well above the minimum requirement, and the FIA was satisfied by that.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
Is dat zo? Dat doen ze namelijk wel altijd. Sterker nog, al slaan de flarden het halve bodywork aan flarden dan rijden ze nog gewoon door om de pits te halen.quote:Op maandag 7 september 2015 13:14 schreef Weltschmerz het volgende:
Overigens is niet toegestaan om gewoon door te rijden met een leeggelopen band.
dit is weer een fantasieregel van hem. gewoon doorrijden met een lege band om hem te wisselenquote:Op dinsdag 8 september 2015 11:02 schreef Geralt het volgende:
[..]
Is dat zo? Dat doen ze namelijk wel altijd. Sterker nog, al slaan de flarden het halve bodywork aan flarden dan rijden ze nog gewoon door om de pits te halen.
Volgens mij moeten ze ook naar de pits, ik denk dat als je doorrijdt met een leeglopende band dat je dan een seintje van de wedstrijdleiding krijgt.quote:Op dinsdag 8 september 2015 11:02 schreef Geralt het volgende:
[..]
Is dat zo? Dat doen ze namelijk wel altijd. Sterker nog, al slaan de flarden het halve bodywork aan flarden dan rijden ze nog gewoon door om de pits te halen.
gaat wel door hoor.quote:
Hmm?quote:Op vrijdag 18 september 2015 12:02 schreef Fopje het volgende:
Verstappen heeft toch mooi 3 meter gereden.
Vrije training?quote:
Post je nou door een slotje? Alleen ik mag dat hierquote:Op vrijdag 18 september 2015 12:06 schreef Fopje het volgende:
[..]
Vrije training?Hij haalde het einde van de pits niet eens.
quote:Op vrijdag 18 september 2015 12:11 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Post je nou door een slotje? Alleen ik mag dat hier
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |