abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155864539
Deze topicreeks is ontstaan naar aanleiding van het volgende artikel:

quote:
Een jongetje van amper twee jaar oud spoelde woensdagochtend aan op het strand van Bodrum. Hij is slechts een van de vele vluchtelingen die omkwamen tijdens hun barre tocht naar het Westen. De beelden van de jongen geven de vluchtelingencrisis een nieuw gezicht en wakkeren de asieldiscussie op sociale media nog heviger aan.

Na de overvolle boten en trucks heeft de vluchtelingencrisis woensdag opnieuw een gezicht gekregen, namelijk dat van een jongetje dat de barre tocht per boot naar het Westen niet overleefde. De jongen, waarschijnlijk van Syrische afkomst, zat op een van de twee boten die woensdagochtend probeerden voet aan Turkse wal te zetten. De boten kapseisden, waardoor minstens elf mensen het leven lieten. Vier andere vluchtelingen konden wel gered worden.

Discussie
Fotografen legden vast hoe het jongetje levenloos op het strand lag en vervolgens werd weggedragen door een Turkse marinier. Ook al is zijn identiteit tot nu toe onbekend, de hartverscheurende beelden laten maar weinig mensen koud en zorgen op sociale media voor veel discussie. ,,Beeld van verdronken 1,5 jaar oud jongetje op Turks strand. Doodsangst. Doodsstrijd. Syrische gezinnen op vlucht mogen bij mij", schrijft de Friese Amarins Spandaw. De Bodegravense Arnoud Proos voegt toe: ,,Alle vluchtelingen uit Syrië samengevoegd in één beeld van een verdronken, aangespoeld jongetje. Wat een ellende."

Sommige twitteraars vinden de beelden zo heftig, dat ze ze liever niet gezien zouden hebben. De Rotterdamse Joël laat weten: ,,Ik snap niet dat mensen bij een bericht over vluchtelingen een foto plaatsen van aangespoelde lichamen. Ik hoef dat niet te zien..."

Ook Rob Pietersen van Stichting Vluchteling geeft aan geschokt te zijn: ,,Wat een afgrijselijke foto. Ben er even stil van." Op de vraag wat nu het lot van deze mensen is, kan hij maar moeilijk antwoord geven. ,,Dit is aan de lokale autoriteiten. Identificeren zal vaak lastig zijn. Smokkelaars nemen vaak de papieren in. Ik vrees het ergste dus."

Patrouille
De beelden zijn ook een doorn in het oog van de Europese Unie, die juist een paar maanden geleden meer budget vrijmaakte voor het redden van vluchtelingen. Verschillende landen boden extra patrouilleschepen aan, nadat in april een schip met 800 mensen aan boord was vergaan. Onder de naam Operatie Triton, zoals de EU-missie heet, zijn dit jaar al ruim 200.000 vluchtelingen wel levend van boten gered.

Alle inspanningen ten spijt kwamen er dit jaar tot nu toe ruim 2000 migranten om bij een poging om via de Middellandse Zee Europa te bereiken. De algemeen directeur van de International Organization for Migration hoopt dan ook dat er snel een echte oplossing komt voor het probleem: ,,Het is onacceptabel dat mensen die in de 21ste eeuw moeten vluchten voor conflicten, vervolgingen, ellende en verval zulke vreselijke dingen moeten meemaken in hun thuisland, laat staan onderweg, en dan vervolgens sterven op de drempel van Europa."
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-nieuw-gezicht.dhtml

Elsevier-artikel die de andere kant van de zaak belicht:
quote:
Abdullah Kurdi verloor zijn gezin bij een mislukte oversteek naar Griekenland.

door Servaas van der Laan 5 sep 2015

De wereld heeft emotioneel gereageerd op de beelden van de driejarige Aylan die levenloos op zijn buik op een strand in Bodrum lag. Dit is het verhaal achter dat dramatische beeld.

De 38-jarige Syrisch-Koerdische kapper Abdullah Kurdi sloeg vier jaar geleden met zijn gezin op de vlucht in Syrië. Aanvankelijk ging hij van Damascus naar zijn geboorteplaats Kobani, om uiteindelijk naar de Turkse stad Istanbul te trekken toen terreurorganisatie Islamitische Staat Kobani aanviel. Volgens zijn vader zijn 11 familieleden om het leven gekomen bij de IS-bezetting van Kobani. Abdullah besloot om met zijn gezin intrek te nemen in een appartement in Istanbul. Zijn zus Tima stuurde vanuit Canada geld op voor dagelijks behoeften en de huur.

Maar in Turkije was het lastig rondkomen en aan het begin van dit jaar ontstond het idee om via de Canadese ambassade asiel aan te vragen, zodat Abdullah zich met zijn familie bij zijn zus in Vancouver kon voegen. Maar al snel werd duidelijk dat een asielaanvraag kansloos was. In Turkije kon hij niet de juiste papieren krijgen die nodig zijn voor een asielaanvraag in Canada.

Zijn zus Tima gaf toe dat er nooit een asielaanvraag is gedaan. De familie besloot om bij vrienden, buren en familie geld in te zamelen om een illegale overtocht naar Europa te kunnen bekostigen.

Drie pogingen

Abdullah betaalde mensensmokkelaars om zijn gezin naar Griekenland te brengen, maar bij de eerste poging werd de familie opgepakt door de Turkse kustwacht, vertelt hij tegen persbureau Dogan. De volgende twee keer kwamen de mensensmokkelaars niet opdagen.

Daarna besloot Abdullah het met een paar anderen zelf te proberen. Ze kochten een rubberen boot (terwijl een grotere was beloofd) en probeerden naar Griekenland te peddelen. Het bootje sloeg om, vermoedelijk door een gat in de romp, en de vrouw en kinderen van Abdullah verdronken. Zelf wist hij veilig naar de kust te zwemmen.

Nieuwe tanden

Volgens zijn zus gaf het slechte gebit van Abdullah de doorslag om de gevaarlijke overtocht te wagen. Zijn tanden zouden eruit zijn getrokken toen hij werd ontvoerd tijdens de aanval op Kobani van Islamitische Staat, zegt een Canadese journalist die met de zus van Abdullah sprak.

Hij had implantaten nodig, maar een behandeling kostte zeker 14.000 euro. Dat geld kon zijn zus niet in één keer versturen. Vervolgens kwam hun vader met het idee om naar Europa te gaan om daar asiel aan te vragen. Eindbestemming was Zweden of Duitsland, zei de vader van Abdullah. Daar zou ook het gebit van Abdullah kunnen worden hersteld.

De Canadese regering heeft Abdullah aangeboden alsnog te komen, maar nu wil hij niet meer. Vrijdag heeft hij zijn gezin begraven in hun geboorteplaats Kobani in Syrië.
http://www.elsevier.nl/Bu(...)?masterpageid=158493
pi_155864570
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 14:04 schreef Queller het volgende:

[..]

Gelijk heb je. Ik doe mee!

[..]

Er is helemaal niets sociaals aan jouw ideeen en voorstellen. Het komt er gewoon op neer: wij hebben het, maar delen willen we niet.
Ik pleit voor miljarden naar de vluchtelingen, waarmee iedereen (ook mensen die niet de reis naar Europa kunnen maken) kan worden geholpen. Socialer kan het echt niet.

quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2015 14:15 schreef Physsic het volgende:
[ afbeelding ]
Goed nieuws. 54% wil er niet meer opnemen. De grens is bereikt. Wel in strijd met het verhaal dat maar liefst 1 op de 8 mensen 'vluchtelingen' in huis wil nemen.
pi_155864572
Heb ik weer.

De PVV en D66. xD
pi_155864624
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 14:24 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Ik pleit voor miljarden naar de vluchtelingen, waarmee iedereen (ook mensen die niet de reis naar Europa kunnen maken) kan worden geholpen. Socialer kan het echt niet.
Hoeveel ga jij daarvan bijdragen? Een paar tientjes?
Best een goed deal om 'dat tuig' buiten te kunnen houden ^O^
pi_155864650
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 14:27 schreef Queller het volgende:

[..]

Dat zal in deze crisis zeker meer dan een paar tientjes zijn. Het beste sociaal beleid is een combinatie van weloverwogen eigen belang en medemenselijkheid.
pi_155864659
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 14:27 schreef Queller het volgende:

[..]

Ja, goede manier om je morele plicht af te kopen ook.
pi_155864667
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 14:28 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Dat zal in deze crisis zeker meer dan een paar tientjes zijn. Het beste sociaal beleid is een combinatie van weloverwogen eigen belang en medemenselijkheid.
Jouw medemenselijkheid begint met de aanduiding 'tuig'. Ik geloof er helemaal niets van.

Ben er weg van :W
pi_155864691
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 14:24 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

[..]

Goed nieuws. 54% wil er niet meer opnemen. De grens is bereikt. Wel in strijd met het verhaal dat maar liefst 1 op de 8 mensen 'vluchtelingen' in huis wil nemen.
Die mensen weten niet wat ze in huis halen.
Deze week in Italië nog de begeleiding in een minderjarigevluchtelingopvang verkracht en bijna vermoord door de minderjarige kansenpareltjes.
:r
pi_155864716
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2015 14:30 schreef Physsic het volgende:

[..]

Deze week in Italië nog de begeleiding in een minderjarigevluchtelingopvang verkracht en bijna vermoord door de minderjarige kansenpareltjes.
:r
[links] Dan zal die begeleidster zich te uitdagend hebben gekleed. [/links]
pi_155864721
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2015 14:30 schreef Physsic het volgende:

[..]

Deze mensen hebben een wat reëlere kijk op asielzoekers dan mensen die aan de hand van dit soort taferelen alle asielzoekers bombarderen tot bloeddorstige en kwaadaardige dieren.
pi_155864911
quote:
14s.gif Op zondag 6 september 2015 14:29 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Alsof een vluchteling opvangen voldoende is om aan je morele plicht te voldoen.

Je komt nergens in de buurt.
Naturheilmittel
pi_155864918
quote:
10s.gif Op zondag 6 september 2015 14:41 schreef Gerolsteiner het volgende:

[..]

Alsof een vluchteling opvangen voldoende is om aan je morele plicht te voldoen.
Het is het minste wat je kunt doen.
pi_155864947
quote:
7s.gif Op zondag 6 september 2015 14:42 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Voor een jong Oekraïns meisje, heb ik hier wel nog een kamer vrij denk ik.
pi_155864949
quote:
7s.gif Op zondag 6 september 2015 14:32 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Deze mensen hebben een wat reëlere kijk op asielzoekers dan mensen die aan de hand van dit soort taferelen alle asielzoekers bombarderen tot bloeddorstige en kwaadaardige dieren.
Een reële kijk betekent dat je ziet dat allochtonen verantwoordelijk zijn voor het merendeel aan criminaliteit.
Ik kan de cijfers wel nog een plaatsen, of de uitspraken van rechters.

In Roosendaal deze weer een random iemand doodgeschoten in zijn straat door een oud-oorlogsvluchteling uit Kosovo. Nu blijkt hij al jaren iedereen in zijn buurt te terroriseren. Z'n basisschoolkinderen zijn zelfs van school getrapt omdat hij de lerares bedreigd heeft. xD

Ik vind het verder niet erg dat je het niet wil inzien, stiekem zelfs alleen maar leuk.
Maar het is een beetje vervelend dat het steeds stil blijft als er feiten worden getoond, maar je later weer beweert dat het allemaal niet waar is.
De cijfers die ik laat zien zijn gewoon van het CBS.

De mensen die hier asiel aan komen vragen zijn bijna allemaal mannen.
Zouden er wat meer gezinnen tussen zitten, dan zou ik er wat minder moeite mee hebben.
pi_155864995
quote:

[..]

Het minste om aan te geven dat het individu zich laat leiden door emotionele argumenten in plaats van ratio inderdaad.
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
pi_155865011
quote:

[..]

Ja, laten we de mensen opvangen die 12000 hebben kunnen betalen voor een reis naar Calais.
Maar de mensen die helemaal geen geld of watdanook meer hebben en opgevangen worden in de regio, het grootste deel van Afrika en de rest van de arme bevolking kan de tyfus krijgen.
Lekker hypocriet, alleenmaar om tegen de rest te kunnen zeggen hoe ontzettend meelevend je bent.

Wat als resultaat heeft dat de puinhoop daar alleenmaar groter wordt. En hier trouwens ook.
Investeer al dat geld liever in de (weder)opbouw van die landen.
pi_155865026
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2015 14:44 schreef Physsic het volgende:

[..]

Een reële kijk betekent dat je ziet dat allochtonen verantwoordelijk zijn voor het merendeel aan criminaliteit.
De criminaliteit neemt al jaren gestaag af terwijl we al decennia vluchtelingen opvangen. Maar niemand die je tegenhoudt om bang te zijn natuurlijk.
pi_155865043
quote:
14s.gif Op zondag 6 september 2015 14:29 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Welke morele plicht precies? Kan je me die uitleggen?
"Pools are perfect for holding water"
pi_155865064
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2015 14:46 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ja, laten we de mensen opvangen die 12000 hebben kunnen betalen voor een reis naar Calais.
Maar de mensen die helemaal geen geld of watdanook meer hebben en opgevangen worden in de regio, het grootste deel van Afrika en de rest van de arme bevolking kan de tyfus krijgen.
Lekker hypocriet, alleenmaar om tegen de rest te kunnen zeggen hoe ontzettend meelevend je bent.
Je kunt niet iedereen met het vliegtuig ophalen. Ja, dat is absoluut cru voor de mensen die de oversteek niet kunnen maken maar het slaat ook nergens op om dan maar het kind met het badwater weg te gooien. What's next, het zorgstelsel hier maar afschaffen omdat het elders veel slechter is geregeld en dat niet eerlijk is?
pi_155865066
quote:
14s.gif Op zondag 6 september 2015 14:47 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

De criminaliteit neemt al jaren gestaag af terwijl we al decennia vluchtelingen opvangen. Maar niemand die je tegenhoudt om bang te zijn natuurlijk.
Criminaliteit neemt toe schat.
De politie neemt af.

Ik ben niet bang, want heb er sowieso nog lang geen last van.
Ik kan mijn auto gewoon met de deuren wagenwijd open en de sleutels erop voor op straat laten staan.
Die blijft daar gewoon staan.
  zondag 6 september 2015 @ 14:49:57 #21
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155865068
Als we die 7 a 8 miljard die we nu jaarlijks kwijt zijn aan immigratie uitgeven aan hulp in de regio is iedereen blij.

Behalve de mensensmokkelaars en D66 stemmers.
pi_155865079
quote:

[..]

In Roosendaal deze weer een random iemand doodgeschoten in zijn straat door een oud-oorlogsvluchteling uit Kosovo. Nu blijkt hij al jaren iedereen in zijn buurt te terroriseren. Z'n basisschoolkinderen zijn zelfs van school getrapt omdat hij de lerares bedreigd heeft. xD

Ik vind het verder niet erg dat je het niet wil inzien, stiekem zelfs alleen maar leuk.
Maar het is een beetje vervelend dat het steeds stil blijft als er feiten worden getoond, maar je later weer beweert dat het allemaal niet waar is.
De cijfers die ik laat zien zijn gewoon van het CBS.

Zouden er wat meer gezinnen tussen zitten, dan zou ik er wat minder moeite mee hebben.
Het aantal moorden was afgelopen jaar nog nooit zo hoog inderdaad!!!!!!!!
Of toch niet... http://www.nrc.nl/nieuws/(...)nog-geen-3-per-week/
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
  zondag 6 september 2015 @ 14:51:13 #23
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155865085
quote:

[..]

Ha ha! De aangiftes nemen af, de criminaliteit neemt juist toe.
  zondag 6 september 2015 @ 14:51:17 #24
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_155865087
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2015 14:49 schreef Physsic het volgende:

[..]

De politie neemt af.
https://www.politie.nl/ni(...)liteit-zet-door.html
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_155865096
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2015 14:49 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je kunt niet iedereen met het vliegtuig ophalen. Ja, dat is absoluut cru voor de mensen die de oversteek niet kunnen maken maar het slaat ook nergens op om dan maar het kind met het badwater weg te gooien. What's next, het zorgstelsel hier maar afschaffen omdat het elders veel slechter is geregeld en dat niet eerlijk is?
Het zorgstelsel wordt sowieso uiteindelijk zogoedals afgeschaft.
Waar denk je dat het geld vandaan moet komen om de bijstand van de helft en de zorg van al die mensen te betalen?
Moet ik hij bijstandstabelletje nog eens plaatsen? :P
pi_155865103
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2015 14:49 schreef Physsic het volgende:

[..]

quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2015 14:51 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Ha ha! De aangiftes nemen af, de criminaliteit neemt juist toe.
Eh, nee.

http://www.nrc.nl/rechten(...)-doet-steeds-minder/

quote:
Net als in de meeste andere Westerse landen daalde in 2012 het slachtofferschap van criminaliteit met ruim een kwart, en wel sinds 2005. Dan gaat het om wat mensen zèlf meemaken aan geweld, diefstal, vandalisme e.d. en via enquêtes anoniem opgeven. Niet wat ze zelf aan de politie rapporteren. Dat getal is in 2012 trouwens ook gedaald, sinds 2011 met 5 procent en sinds 2005 met 15 procent. Dat is dus een trendmatige afname, een echte verandering. Het wordt hier over de jaren heen veiliger.

De daling geldt voor nagenoeg àlle misdrijf-categoriën. Berovingen, autodiefstal, fietsdiefstal, vernielingen, openlijk geweld, brandstichting. Dalingspercentages van 85 procent (graffiti) tot 14 procent (openlijk geweld) . Er zijn ook stijgers. Er wordt meer met pistolen gezwaaid (vuurwapenmisdrijven plus 11 procent) en vaker uit winkels gejat (plus 9 procent). Maar de daling is meerjarig en trendmatig. Het veiligheidsgevoel is dan ook met een kwart gestegen. Nederlanders voelen zich dus beter want veiliger.
pi_155865118
quote:
Ja, net als toen ze dit jaar met de cijfers kwamen.
Heeft een behoorlijke kritiek gekregen in de media + kamervragen.
pi_155865126
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2015 14:51 schreef Physsic het volgende:

[..]

Waar denk je dat het geld vandaan moet komen om de bijstand van de helft en de zorg van al die mensen te betalen?
Het gaat om circa 20.000 mensen per jaar gemiddeld. Dit jaar wat meer, maar nog steeds een druppel op een gloeiende plaat.
pi_155865141
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 14:48 schreef probeer het volgende:

[..]

Welke morele plicht precies? Kan je me die uitleggen?
De morele plicht om mensen die in nood zijn te helpen voor zover dat binnen de mogelijkheden ligt.
  zondag 6 september 2015 @ 14:54:27 #30
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_155865168
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2015 14:52 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ja, net als toen ze dit jaar met de cijfers kwamen.
Heeft een behoorlijke kritiek gekregen in de media + kamervragen.
Bron graag
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_155865176
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2015 14:51 schreef Physsic het volgende:

[..]

Moet ik hij bijstandstabelletje nog eens plaatsen? :P
40% van de Syrische vluchtelingen is afgestudeerd. Moet ik het plaatje van de belastingschijven eens plaatsen?
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_155865182
quote:
7s.gif Op zondag 6 september 2015 14:52 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het gaat om circa 20.000 mensen per jaar gemiddeld. Dit jaar wat meer, maar nog steeds een druppel op een gloeiende plaat.
_O- _O- _O-
Dit is zo zinloos.
Zolang jij alleenmaar de NOS blijft volgen inplaatsvan de echte cijfers erbij neemt, is zit een zinloze discussie.
:*
pi_155865191
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2015 14:54 schreef Physsic het volgende:

[..]

_O- _O- _O-
Dit is zo zinloos.
Zolang jij alleenmaar de NOS blijft volgen inplaatsvan de echte cijfers erbij neemt, is zit een zinloze discussie.
Waar blijven die echte cijfers dan?
  zondag 6 september 2015 @ 14:55:26 #34
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_155865193
quote:

[..]

_O- _O- _O-
Dit is zo zinloos.
Wat zijn dan de echte cijfers?
pi_155865194
quote:
3s.gif Op zondag 6 september 2015 14:54 schreef tofastTG het volgende:

[..]

40% van de Syrische vluchtelingen is afgestudeerd. Moet ik het plaatje van de belastingschijven eens plaatsen?
Ja, jammer alleen dat veel diploma's van die landen hier in Nederland niet worden erkent.
  zondag 6 september 2015 @ 14:55:37 #36
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155865197
quote:
14s.gif Op zondag 6 september 2015 14:53 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

De morele plicht om mensen die in nood zijn te helpen voor zover dat binnen de mogelijkheden ligt.
De crux is dat het niet meer binnen de mogelijkheden ligt, tenzij we onszelf willen vernietigen.
pi_155865199
quote:

[..]

_O- _O- _O-
Dit is zo zinloos.
Welke cijfers gebruikt u dan?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_155865201
quote:
Het zijn al tijden bijna 2/3e mannen en 1/3e vrouwen dus hoe jij bij bijna allemaal komt is mij een raadsel.
  zondag 6 september 2015 @ 14:56:20 #39
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_155865208
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2015 14:55 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

De crux is dat het niet meer binnen de mogelijkheden ligt, tenzij we onszelf willen vernietigen.
In paniek schieten om 0,3% extra mensen op de NLse bevolking dit jaar :')
pi_155865216
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2015 14:55 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ja, jammer alleen dat veel diploma's van die landen hier in Nederland niet worden erkent.
Ja, het feit dat ze afgestudeerd zijn zegt ook helemaal niets over hun kennisniveau inderdaad. Syriërs zijn massaal verdoemd tot de bijstand. Dat geloof je toch werkelijk zelf niet?
pi_155865236
quote:

[..]

Als Nederland wordt vernietigd door 0,3% extra mensen op jaarbasis was Nederland sowieso al geen fuck waard.
  zondag 6 september 2015 @ 14:57:39 #42
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155865237
quote:
2s.gif Op zondag 6 september 2015 14:56 schreef Falco het volgende:

[..]

Regeren is vooruitzien.
pi_155865241
quote:

[..]

_O- _O- _O-
Dit is zo zinloos.
Ah, er zijn échte cijfers! Voor de draad er mee dan maar.
pi_155865244
quote:
14s.gif Op zondag 6 september 2015 14:53 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ok, dat snap ik.

Maar waar komt volgens jou die morele plicht dan vandaan? Heel breed, omdat we allemaal mens zijn? Of wat smaller .. Omdat Europa toch al wel een poosje profiteert van Afrika, ala medeverantwoordelijk? En hoe past de eigen verantwoordelijkheid volgens jou binnen dat plaatje?

(helemaal niet om je aan te vallen hoor .. gewoon stukje dialoog. Ik voel die plicht gedeeltelijk ook, maar heb het idee dat dat bij mij meer uit emotie voortkomt dan uit ratio.)
"Pools are perfect for holding water"
pi_155865255
quote:

[..]

Ik wil het nog wel eens voor je uitleggen. In Jordanië is inmiddels zo'n 7,5% van de inwoners vluchteling. Voordat in Europa 3% van de inwoners vluchteling is, is Syrië leeg. LETTERLIJK LEEG. Dan woont er dus NIEMAND meer.
Hoe vernietigen wij onszelf dan precies?
pi_155865260
quote:
2s.gif Op zondag 6 september 2015 14:56 schreef Falco het volgende:

[..]

Nee, 1% heel Europa en die Turkije al heeft opgevangen.
pi_155865280
Bovendien maakt dat het hele verhaal alleenmaar erger.

40% van de Syriërs heeft een diploma en toch zit er meer dan 60% in de bijstand.
  zondag 6 september 2015 @ 14:59:38 #48
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_155865283
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 14:58 schreef probeer het volgende:

[..]

Ok, dat snap ik.

Maar waar komt volgens jou die morele plicht dan vandaan? Heel breed, omdat we allemaal mens zijn? Of wat smaller .. Omdat Europa toch al wel een poosje profiteert van Afrika, ala medeverantwoordelijk? En hoe past de eigen verantwoordelijkheid volgens jou binnen dat plaatje?

(helemaal niet om je aan te vallen hoor .. gewoon stukje dialoog. Ik voel die plicht gedeeltelijk ook, maar heb het idee dat dat bij mij meer uit emotie voortkomt dan uit ratio.)
Bij mij speelt ook ratio. Ik maak me grote zorgen over de vergrijzing en de kosten die daarmee gepaard gaan voor de komende jaren. Een gezonde beroepsbevolking die groot genoeg is kan deze kosten dragen.
pi_155865293
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 14:58 schreef probeer het volgende:

[..]

Ok, dat snap ik.

Beide wat mij betreft, we hebben het hier behoorlijk goed en zijn dus ook in staat zijn om mensen te helpen. En anderzijds ook omdat de welvaart hier ten koste is gegaan van de groei in andere delen van de wereld.
pi_155865304
quote:
15s.gif Op zondag 6 september 2015 14:58 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Ik wil het nog wel eens voor je uitleggen. In Jordanië is inmiddels zo'n 7,5% van de inwoners vluchteling. Voordat in Europa 3% van de inwoners vluchteling is, is Syrië leeg. LETTERLIJK LEEG. Dan woont er dus NIEMAND meer.
In Jordanie is er 1 vluchteling per 3 inwoners.
Naturheilmittel
pi_155865317
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 14:59 schreef Physsic het volgende:

40% van de Syriërs heeft een diploma en toch zit er meer dan 60% in de bijstand.
Waar heb je het over? Verwacht je nu werkelijk dat Syriërs binnen 1 jaar geïntegreerd zijn, hun Nederlands bijgespijkerd hebben, en werk gevonden hebben? Terwijl ze waarschijnlijk ook nog even moeten dealen met persoonlijke trauma's?
pi_155865321
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 14:59 schreef Physsic het volgende:

Ja, misschien omdat men niet direct aan het werk kan. Je kunt er pas wat zinnigs over zeggen als je die groep over een langere periode volgt.
  zondag 6 september 2015 @ 15:01:15 #53
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_155865326
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 14:58 schreef Mylene het volgende:

[..]

Nee, 1% heel Europa en die Turkije al heeft opgevangen.
In Turkije zitten inmiddels over de miljoen Syrische vluchtelingen ja. En wij kunnen het dan opeens niet meer trekken als er pakweg 30.000 meer vluchtelingen dan normaal binnenkomen in NL :').
pi_155865340
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 15:00 schreef Gerolsteiner het volgende:

[..]

En dan doen wij al moeilijk over een 20.000 vluchtelingen per jaar terwijl we in één van de welvarendste landen ter wereld wonen. Man man man.
pi_155865354
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 15:00 schreef Gerolsteiner het volgende:

[..]

Ik baseer me op cijfers in dit artikel: http://nos.nl/artikel/205(...)ar-europa-komen.html
  zondag 6 september 2015 @ 15:03:17 #56
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_155865377
quote:

[..]

_O- _O- _O-
Dit is zo zinloos.
Kom je nog met de echte cijfers?
pi_155865387
quote:

[..]

Wel vrij ironisch dat dit soort figuren vaak anderen de 'weg-met-ons'-mentaliteit toedichten terwijl als je werkelijk gelooft dat Nederland zichzelf op deze manier vernietigt dat spreekt van een behoorlijk groot wantrouwen in het land waar je woont.
pi_155865418
quote:
2s.gif Op zondag 6 september 2015 15:02 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Ik baseer me op cijfers in dit artikel: http://nos.nl/artikel/205(...)ar-europa-komen.html
Ik baseer me hierop: http://www.unrwa.org/where-we-work/jordan

Uitgaande van ongeveer 7 miljoen inwoners spreken we van bijna 1 op 3.
Naturheilmittel
pi_155865449
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 15:05 schreef Gerolsteiner het volgende:

[..]

Ik baseer me hierop: http://www.unrwa.org/where-we-work/jordan

Uitgaande van ongeveer 7 miljoen inwoners spreken we van bijna 1 op 3.
Ah ja NOS refereert natuurlijk louter aan de "nieuwe" vluchtelingen. Maar je hebt gelijk.
pi_155865465
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 15:03 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Wel vrij ironisch dat dit soort figuren vaak anderen de 'weg-met-ons'-mentaliteit toedichten terwijl als je werkelijk gelooft dat Nederland zichzelf op deze manier vernietigt dat spreekt van een behoorlijk groot wantrouwen in het land waar je woont.
Precies, achja. Men moet het ook zelf weten uiteindelijk.
pi_155865478
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 14:29 schreef Queller het volgende:

[..]

Jouw medemenselijkheid begint met de aanduiding 'tuig'. Ik geloof er helemaal niets van.

Ben er weg van :W
Hij noemt zich niet voor niets Janlul. Zijn baantje staat waarschijnlijk op 't spel nu er beter gekwalificeert personeel de grens over komt.
pi_155865479
quote:
12s.gif Op zondag 6 september 2015 15:06 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Ah ja NOS refereert natuurlijk louter aan de "nieuwe" vluchtelingen. Maar je hebt gelijk.
Het zijn niet allemaal Syriers nee.
Naturheilmittel
pi_155865627
quote:
2s.gif Op zondag 6 september 2015 15:03 schreef Falco het volgende:

[..]

Kom je nog met de echte cijfers?
Ja, doei. Lees de vorige topics maar door. Ik heb sommige dingen al meerdere keren geplaatst, ik blijf niet bezig.
Bovendien zijn beide partijen toch niet te overtuigen met argumenten van de andere partij.
Is verder ook niet nodig, we hebben er toch niks over te zeggen.
pi_155865696
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2015 15:13 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ja, doei. Lees de vorige topics maar door. Ik heb sommige dingen al meerdere keren geplaatst, ik blijf niet bezig.
Bovendien zijn beide partijen toch niet te overtuigen met argumenten van de andere partij.
Flikker dan ook gewoon op uit dit topic als je niet te overtuigen bent met argumenten, er niks over te zeggen hebt en geen cijfers wil plaatsen.
  zondag 6 september 2015 @ 15:16:59 #65
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_155865708
quote:

[..]

Kleine moeite toch om die cijfers hier neer te zetten of te linken naar eerdere topics?
pi_155865775
quote:

[..]

Jouw mening is gebasseerd op lucht.
pi_155865899
Weet je wat het leuke is. Als wij straks massaal naar Afrika vluchten en Afrika welvarend maken komen de oorspronkelijke vluchtelingen als makke schaapjes achter ons aan omdat Europa kapot gaat.
pi_155865972
Gelukszoekers binnen halen onder het mom van vluchteling. De zoveelste truuk uit de linkse koker om dit land naar de knoppen te helpen.
  zondag 6 september 2015 @ 15:30:07 #69
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_155866016
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 15:24 schreef XXL-Puntenslijper het volgende:
Weet je wat het leuke is. Als wij straks massaal naar Afrika vluchten en Afrika welvarend maken komen de oorspronkelijke vluchtelingen als makke schaapjes achter ons aan omdat Europa kapot gaat.
de kinderen ook weer blij , grote zandbak achter het huis :)
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_155866148
Argumenten voorstanders:
- gemiep over empathie

argumenten tegenstanders:
- het zijn overduidelijk gelukszoekers, die kan en wil je niet toelaten, dan is immers het hek van de dam

- Nederland is een van de dichtstbevolkte landen ter wereld: vol = vol

- Nederland is multi cultureel zat, het hoeft echt niet nog multi cultureler te worden

- er zitten terroristen tussen

- wat heeft het rijke Saoedi Arabië met haar zeeën van ruimte ondertussen al gedaan?

Lijst is zeker nog niet af ;)
pi_155866198
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2015 15:36 schreef BlauweSporttas het volgende:
Argumenten voorstanders:
- gemiep over empathie

argumenten tegenstanders:
- het zijn overduidelijk gelukszoekers, die kan en wil je niet toelaten, dan is immers het hek van de dam

- Nederland is een van de dichtstbevolkte landen ter wereld: vol = vol

- Nederland is multi cultureel zat, het hoeft echt niet nog multi cultureler te worden

- er zitten terroristen tussen

- wat heeft het rijke Saoedi Arabië met haar zeeën van ruimte ondertussen al gedaan?

Lijst is zeker nog niet af ;)
Je mist er een paar, maar ok.
pi_155866216
quote:
9s.gif Op zondag 6 september 2015 15:39 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je mist er een paar, maar ok.
de lijst ook nog niet af }:|
pi_155866228
quote:
10s.gif Op zondag 6 september 2015 15:40 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

de lijst ook nog niet af }:|
Oh ja. Er komen nog meer argumenten bij voor de tegenstanders.
pi_155866241
quote:

[..]

Niet alle criminaliteit wordt aangepakt. Geluidsiverlast het algemeen beeld van je buurt ed. die ergernissen worden vast niet meegerekend.
pi_155866264
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 15:28 schreef BlauweSporttas het volgende:
Gelukszoekers binnen halen onder het mom van vluchteling. De zoveelste truuk uit de linkse koker om dit land naar de knoppen te helpen.
Vreemd dat het links ondanks verwoede pogingen niet lukt om Nederland onleefbaar te maken.
pi_155866279
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2015 15:42 schreef Tamabralski het volgende:

[..]

Niet alle criminaliteit wordt aangepakt. Geluidsiverlast het algemeen beeld van je buurt ed. die ergernissen worden vast niet meegerekend.
Geluidsoverlast schaar jij onder criminaliteit?
pi_155866289
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2015 15:44 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Geluidsoverlast schaar jij onder criminaliteit?
Kun je geen beter tegenargument verzinnen?
pi_155866330
quote:
15s.gif Op zondag 6 september 2015 15:43 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Vreemd dat het links ondanks verwoede pogingen niet lukt om Nederland onleefbaar te maken.
Dat lukt links Nederland verdomd goed ;(
pi_155866368
Bekrompen en verwend Nederlands kutvolkje.
pi_155866378
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2015 15:47 schreef BlauweSporttas het volgende:

[..]

Vind je?

Ik vind het hier nog altijd prima toeven. Dat ik tegenwoordig wat meer gekleurde mensen op straat tegenkom, doet daar helemaal niets aan af.
pi_155866386
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2015 15:47 schreef BlauweSporttas het volgende:

[..]

_O-
Nee, Nederland is nog redelijk te doen hoor. En de onherstelbare schade die al is aangericht komt eerder door nietluisterende politici, dan de 'linkse bevolking'. Want ook naar hen wordt toch niet meer geluisterd.
pi_155866428
Syriers zijn welkom in NL wat mij betreft ^O^

Wat mij betreft wordt er snel een besluit in de EU genomen hoeveel vluchtelingen elk land gaat opnemen. Dan nog in NL een belastingaftrekje doorvoeren voor mensen die vluchtelingen in huis onderdak geven en Nederlanders zijn gelijk omgeslagen en pro-vluchteling. Je moet wel weten hoe je met Nederlanders moet praten namelijk _O_
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_155866436
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2015 15:50 schreef Physsic het volgende:

[..]

_O-
Nee, Nederland is nog redelijk te doen hoor. En de onherstelbare schade die al is aangericht komt eerder door nietluisterende politici, dan de 'linkse bevolking'. Want ook naar hen wordt toch niet meer geluisterd.
Onherstelbare schade?

waar? :)
pi_155866438
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2015 15:50 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Vind je?

Ik vind het hier nog altijd prima toeven. Dat ik tegenwoordig wat meer gekleurde mensen op straat tegenkom, doet daar helemaal niets aan af.
Nee, ik denk dat er niet veel mensen in Nederland zijn die moeite hebben met de kleur van mensen. Al zijn die er ongetwijfeld.
Ik ken in iedergeval niemand die gekleurde mensen op straat of een feest ontwijkt en negeert.
pi_155866449
quote:

[..]

Vind je?

Ik zie achteruitgang, heeft er misschien mee te maken dat ik in de Randstad woon.
pi_155866456
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 15:54 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Onherstelbare schade?

waar? :)
Dat is totaal off-topic, dus verder niet van belang. :p
pi_155866505
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2015 15:54 schreef BlauweSporttas het volgende:

[..]

Ik zie achteruitgang, heeft er misschien mee te maken dat ik in de Randstad woon.
Wat is er precies met de Randstad, behalve dat iedereen er hutje mutje woont tegen belachelijke huurprijzen?
pi_155866507
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2015 15:54 schreef BlauweSporttas het volgende:

[..]

De ooit zo paradijselijke Randstad?
pi_155866527
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2015 15:54 schreef Physsic het volgende:

[..]

Nee, ik denk dat er niet veel mensen in Nederland zijn die moeite hebben met de kleur van mensen. Al zijn die er ongetwijfeld.
Ik ken in iedergeval niemand die gekleurde mensen op straat of een feest ontwijkt en negeert.
Wat maakt leven in ons land dan precies zo kut?
pi_155866531
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2015 15:55 schreef Physsic het volgende:

[..]

Dat is dit hele topic al, kijkend naar de topictitel..
pi_155866592
quote:

[..]

Vind je?

Typisch links weer. Wie zegt het nou weer dat het erg is dat er gekleurde mensen op straat lopen? Van mij part mag iedereen gekleurd zijn.

Ik ben zelf ook van buitenlandse komaf en ben daar trots op.

Het probleem is niet dat er buitenlanders naar Nederland komen. Het probleem is dat men mensen waarvan er velen onze waarden niet delen, streng gelovig zijn en vaak slecht opgeleid met tientallen duizenden binnenhaalt.

Dat is een bom onder onze samenleving, niet eens omdat het zoveel kost, maar omdat het onze samenleving kapotmaakt. Dit heeft niks met gekleurd zijn te maken.

Zie je dan niet hoe mensen uit achtergestelde, gelovige dorpen naar Nederland halen heeft uitgepakt voor Nederland? Hoeveel problemen er zijn met berbers en Somaliers? Waarom
wil je meer problemen?
pi_155866595
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2015 15:55 schreef Physsic het volgende:

[..]

Je komt er zelf mee, dus leg toch maar even uit.
pi_155866615
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2015 16:02 schreef studentje7 het volgende:

[..]

Typisch links weer. Wie zegt het nou weer dat het erg is dat er gekleurde mensen op straat lopen? Van mij part mag iedereen gekleurd zijn.

Het probleem is niet dat er buitenlanders naar Nederland komen. Het probleem is dat men mensen waarvan er velen onze waarden niet delen, streng gelovig zijn en vaak slecht opgeleid met tientallen duizenden binnenhaalt.

Dat is een bom onder onze samenleving, niet eens omdat het zoveel kost, maar omdat het onze samenleving kapotmaakt.
Klopt. De hele samenleving is al naar de tering en het wordt er alleen maar slechter op als we de cijfers mogen geloven.
pi_155866654
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2015 15:58 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat maakt leven in ons land dan precies zo kut?
Wie zegt dat leven in Nederland kut is?
pi_155866667
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 16:03 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Klopt. De hele samenleving is al naar de tering en het wordt er alleen maar slechter op als we de cijfers mogen geloven.
We staan ergens onder Venezuela op de lijst toch?
pi_155866674
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2015 16:02 schreef studentje7 het volgende:

[..]

Dat is een bom onder onze samenleving, niet eens omdat het zoveel kost, maar omdat het onze samenleving kapotmaakt. Dit heeft niks met gekleurd zijn te maken.

Zie je dan niet hoe mensne uit achtergestelde, gelovige dorpen in het verleden heeft uitgepakt voor Nederland? Hoeveel problemen er zijn met berbers en Somaliers? Waarom
wil je meer problemen?
Waarom zou ik links zijn?

Wanneer mensen gaan roepen dat het land naar de klote is gegaan dan mogen ze wel met wat meer aankomen dan een criminele kut-Marokkanen.

Ik wil gewoon weten wat dit land precies onleefbaar maakt. Wat maakt het zo verschrikkelijk om hier te wonen?
pi_155866677
quote:
14s.gif Op zondag 6 september 2015 15:49 schreef Beathoven het volgende:
Bekrompen en verwend Nederlands kutvolkje.
Dat!
pi_155866678
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 16:05 schreef Beathoven het volgende:

[..]

We staan ergens onder Venezuele op de lijst toch?
India is ons zelfs al voorbijgestreefd.
pi_155866681
quote:
18s.gif Op zondag 6 september 2015 16:02 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Je komt er zelf mee, dus leg toch maar even uit.
Bullshit.
Ik kom er helemaal niet zelf mee.
Iemand zegt dat de linkse mensen het land aan het kapot maken zijn en ik reageer daarop met dat ik denk dat dat wel meevalt. :{w
pi_155866713
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2015 16:05 schreef Physsic het volgende:

[..]

Wie zegt dat leven in Nederland kut is?
Uitspraken als 'Nederland wordt/is naar de klote geholpen', moet ik interpreteren als 'het is een feest om hier te wonen'?
pi_155866730
quote:
9s.gif Op zondag 6 september 2015 16:06 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

India is ons zelfs al voorbijgestreefd.
Ah ok, ik heb de ontwikkelingen van de afgelopen nacht niet gevolgd.
pi_155866758
quote:
7s.gif Op zondag 6 september 2015 16:08 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Ah ok, ik heb de ontwikkelingen van de afgelopen nacht niet gevolgd.
Er hebben weer vluchtelingen aangeklopt vannacht dus dan gaat het hard.
pi_155866782
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2015 16:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Uitspraken als 'Nederland wordt/is naar de klote geholpen', moet ik interpreteren als 'het is een feest om hier te wonen'?
Kan je even aangeven waar ik dat zeg dan?

Of bedoel je dat als iemand zegt dat politici verkeerde keuzes hebben gemaakt, dat leven in Nederland dan meteen kut is?
:')
pi_155866800
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2015 16:10 schreef Physsic het volgende:

[..]

Of bedoel je dat als iemand zegt dat politici verkeerde keuzes hebben gemaakt, dat leven in Nederland dan meteen kut is?
Wat bedoel je dan precies met 'onherstelbare schade'?
pi_155866837
The Human Development Index (HDI), published annually by the UN, ranks nations according to their citizens' quality of life rather than strictly by a nation's traditional economic figures. The criteria for calculating rankings include life expectancy, adult literacy, school enrollment, educational attainment, and adjusted real income.

Rank Country
1. Norway
2. Australia
3. Spoiled bastards
4. United States
5. New Zealand
6. Canada
7. Ireland
8. Liechtenstein
9. Germany
10. Sweden
pi_155866839
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2015 16:10 schreef Physsic het volgende:

[..]

Lees even terug, chef. Ik beweer nergens dat jij dat vindt. Ik reageerde op BlauweSporttas en jij vond het nodig je ermee te bemoeien.
pi_155866846
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 16:11 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Wat bedoel je dan precies met 'onherstelbare schade'?
Dingen dis totaal niks met kleur of immigratie te maken hebben.

Misschien moeten jullie even degene gaan quoten die zei dat de linkse mensen Nederland aan het kapotmaken zijn ipv op degene die dat tegensprak.
pi_155866908
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2015 16:12 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Lees even terug, chef. Ik beweer nergens dat jij dat vindt. Ik reageerde op BlauweSporttas en jij vond het nodig je ermee te bemoeien.
Jij zegt dat je er geen problemen mee hebt om gekleurde mensen op straat tegen te komen.
Ik zeg dat ik hetzelfde heb en dat ik denk dat maar weinig mensen dat hebben.

Daarop quote je mij met de vraag waarom Nederland kut is.

Sorryhoor, dat ik reageerde en aangaf dat ik je mening deelde.
pi_155866984
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2015 16:15 schreef Physsic het volgende:

[..]

Jij zegt dat je er geen problemen mee hebt om gekleurde mensen op straat tegen te komen.
Ik zeg dat ik hetzelfde heb en dat ik denk dat maar weinig mensen dat hebben.

Daarop quote je mij met de vraag waarom Nederland kut is.

Sorryhoor, dat ik reageerde en aangaf dat ik je mening deelde.
Maar goed, er wordt hier al tien topics gejankt over de teloorgang van Nederland en dan vraag jij wie leven in dit land kut vindt...

Tsja.
  zondag 6 september 2015 @ 16:24:12 #110
262 Re
Kiss & Swallow
pi_155867086
we gaan zo zwaar gebukt onder deze tsunami
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_155867131
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2015 16:05 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Waarom zou ik links zijn?

Wanneer mensen gaan roepen dat het land naar de klote is gegaan dan mogen ze wel met wat meer aankomen dan een criminele kut-Marokkanen.

Ik wil gewoon weten wat dit land precies onleefbaar maakt. Wat maakt het zo verschrikkelijk om hier te wonen?
Ik zeg helemaal niet dat het onleefbaar is. Moet het voor jou dan zover komen tot je wakker wordt?

Ik zeg dat het binnenhalen van achterstandsgroepen tot nu toe voor problemen heeft gezorgd in Nederland. Dat is evident. (Tenzij je heel je leven in een witte wijk hebt gewoond o.i.d.) Dat kan je niet ontkennen. Waarom zou het nu anders zijn?

Waarom zou ik voorstander zijn van het binnenhalen van probleemgroepen die veelal niks hebben met onze samenleving en hier niks gaan toevoegen? Waarom zou ik meer analfabeten en strenggelovigen willen in Nederland?

Ik wil dat mijn belastinggeld gaat naar het veilighouden van onze grenzen en terugsturen van deze mensen en niet naar opvang hier(wat 20 keer zoveel kost per persoon dan opvang in de regio).
Ik wil dat er geen mensen meer omkomen in gammele bootjes, maar zolang ze hier worden opgenomen zal het niet ophouden.
pi_155867190
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 16:12 schreef Beathoven het volgende:
The Human Development Index (HDI), published annually by the UN, ranks nations according to their citizens' quality of life rather than strictly by a nation's traditional economic figures. The criteria for calculating rankings include life expectancy, adult literacy, school enrollment, educational attainment, and adjusted real income.

Rank Country
1. Norway
2. Australia
3. Spoiled bastards
4. United States
5. New Zealand
6. Canada
7. Ireland
8. Liechtenstein
9. Germany
10. Sweden
Dus je ontkent dat er problemen zijn met radicale gelovigen in Nederland?

Ontken je ook dat Somaliers 25 keer zo vaak in de bijstand zitten als andere groepen?

Ontken je dat Nederland een beter land zou zijn als we niet hordes met gelovige, achtergestelde mensen niet hadden opgenomen?
pi_155867212
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2015 16:19 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Maar goed, er wordt hier al tien topics gejankt over de teloorgang van Nederland en dan vraag jij wie leven in dit land kut vindt...

Tsja.
Dat zal vast iets zijn van alle tijden. Dat weet ik niet, daar leef ik nog niet lang genoeg voor.

De "vroeger was alles beter"-mensen zullen ongetwijfeld toch profijt hebben van de positieve ontwikkelingen tov vroeger.
Dingen waar je 'last' van hebt zijn natuurlijk ook veel meer aanwezig dan de luxedingen waaraan je gewend bent geraakt.
  zondag 6 september 2015 @ 16:29:38 #114
262 Re
Kiss & Swallow
pi_155867221
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2015 16:28 schreef studentje7 het volgende:

[..]

Ontken je ook dat Somaliers 25 keer zo vaak in de bijstand zitten als andere groepen?

Ontken je dat Nederland een beter land zou zijn als we niet hordes met gelovige, achtergestelde mensen niet hadden opgenomen?
oh ja, als je a zegt zeg je automatisch geen b
pi_155867224
quote:

[..]

Tsja.
ik

Na jaren in het buitenland gezeten te hebben is Nederland wel leuk thuiskomen. Dan valt de architectuur en natuur wat meer op, vroeger zag ik daar nooit echt de schoonheid van in.

Maar ik ging uiteindelijk weer dood aan de collectieve verveling die er heerst. Hoe iemand een foto maakt van een gedrocht van een grijs betonnen bankje in een park in emmen met wat papiertjes op de grond, 'm op facebook zet, en vervolgens een tirade begint over dat we enorm lopen te vervuilen in 'mooie' parkjes. Hoe mensen die geen fuck te doen hebben zich irriteren aan andere mensen die geen fuck te doen hebben.

En nu woon ik in Colombia en zie ik men in Nederland van kleur verschieten over de opvang van een klein percentage asielzoekers op de totale bevolking.
pi_155867268
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2015 16:28 schreef studentje7 het volgende:

[..]

Druk die PC van je eens uit en spreek eens met wat mensen die je zo vervloekt.
pi_155867276
quote:

[..]

Tsja.
Ik vind niet dat Nederland teloorgaat.

Maar er zit iets tussen "teloorgaan" en "er zijn helemaal geen problemen met segregatie, gelovige mensen en achtergestelde groepen in Nederland".

Je kan wel je kop in het zand steken. Maar achtergestelde groepen gelovigen hier binnenhalen terwijl de rest van de bevolking zichzelf niet genoeg reproduceert is een bom onder onze samenleving.
pi_155867317
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2015 16:31 schreef studentje7 het volgende:

[..]

Ik vind niet dat Nederland teloorgaat.

Maar er zit iets tussen "teloorgaan" en "er zijn helemaal geen problemen met segregatie, gelovige mensen en achtergestelde groepen in Nederland".

Je kan wel je kop in het zand steken. Maar achtergestelde groepen gelovigen hier binnenhalen terwijl de rest van de bevolking zichzelf niet genoeg reproduceert is een bom onder onze samenleving.
post eens ff wat cijfers
pi_155867330
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 16:31 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Ik ken genoeg asielzoekers. Met uitzondering van 1 familie zijn ze allemaal ondankbaar en hebben ze een hekel aan Nederland. De meesten hebben hier nooit een dag gewerkt.

Ik ben zelf buitenlands en heb een heterogene vriendengroep. Het zegt meer over jou dat wanneer ik een huidig Europees probleem aankaart waar onze samenleving aan kapot kan gaan jij weer stelt dat ik mensen vervloek.
pi_155867351
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 16:33 schreef Beathoven het volgende:

[..]

post eens ff wat cijfers
Ga maar lekker in je blanke wijk en bubbel wonen.

Iedereen weet wat massa immigratie van streng gelovige, slecht opgeleide mensen ons heeft opgeleverd en dat het een grote fout was.
pi_155867380
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2015 16:35 schreef studentje7 het volgende:

[..]

Ga maar lekker in je blanke wijk en bubbel wonen.

Iedereen weet wat massa immigratie van streng gelovige, slecht opgeleide mensen ons heeft opgeleverd en dat het een grote fout was.
bij jou staat alles op 100% he :)
pi_155867396
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2015 16:34 schreef studentje7 het volgende:

[..]

Ik ken genoeg asielzoekers. Met uitzondering van 1 familie zijn ze allemaal ondankbaar en hebben ze een hekel aan Nederland. De meesten hebben hier nooit een dag gewerkt.
Je lijkt zelf ook vrij ondankbaar dus dat komt dan mooi uit.
pi_155867412
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 16:36 schreef Beathoven het volgende:

[..]

bij jou staat alles op 100% he :)
Nee bij jou staat alles op 100%.

Als je denkt dat mensen maar hier binnenlaten niet de oplossing van het wereldwijde vluchtenlingenprobleem is ben je volgens jou die mensen aan "het vervloeken".
pi_155867443
quote:
9s.gif Op zondag 6 september 2015 16:37 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je lijkt zelf ook vrij ondankbaar dus dat komt dan mooi uit.
Waarom moet ik ergens dankbaar voor zijn?

Ik ben hier op een legale manier gekomen en heb altijd gewerkt en belasting betaald?

Maar weet je.. ik ben dankbaar! Daarom wil ik niet dat dit mooie land kapot wordt gemaakt.
pi_155867474
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 16:33 schreef Beathoven het volgende:

[..]

post eens ff wat cijfers
Nou, vooruit.
Het CBS:
  zondag 6 september 2015 @ 16:42:07 #126
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155867510
quote:

[..]

3% is genoeg om een hele samenleving te ontwrichten. Als de islam het hier overneemt, dan betekent dit het einde van de westerse beschaving.
pi_155867512
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2015 16:38 schreef studentje7 het volgende:

[..]

Nee bij jou staat alles op 100%.

Als je denkt dat mensen maar hier binnenlaten niet de oplossing van het wereldwijde vluchtenlingenprobleem is ben je volgens jou die mensen aan "het vervloeken".
Jij geeft met je natte vinger allerlei stempels aan mensen die nergens op gebasseerd zijn en je stelde 'deporteren' voor in het andere topic.
  zondag 6 september 2015 @ 16:42:36 #128
262 Re
Kiss & Swallow
pi_155867523
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 16:40 schreef Physsic het volgende:

[..]

Nou, vooruit.
Het CBS:
[ afbeelding ]
en hoeveel syrische vluchtelingen zitten in deze cijfers?
  zondag 6 september 2015 @ 16:43:18 #129
262 Re
Kiss & Swallow
pi_155867532
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 16:42 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

3% is genoeg om een hele samenleving te ontwrichten. Als de islam het hier overneemt, dan betekent dit het einde van de westerse beschaving.
hoe zou de islam het hier overnemen, kapotneuken?...
pi_155867538
quote:

[..]

Nou, vooruit.
Het CBS:
[ afbeelding ]
Met op Nr. 1 de Nederlandse Antillen, daaronder Somaliers en dan de Marokko & Dom. Republiek.

[Ik klik altijd op quote als ik alleen mijn post wil wijzingen xD]

[ Bericht 6% gewijzigd door Physsic op 06-09-2015 16:50:08 ]
pi_155867545
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2015 16:39 schreef studentje7 het volgende:

[..]

Waarom moet ik ergens dankbaar voor zijn?

Ik ben hier op een legale manier gekomen en heb altijd gewerkt en belasting betaald?

Maar weet je.. ik ben dankbaar! Daarom wil ik niet dat dit mooie land kapot wordt gemaakt.
Misschien alleen al voor het feit dat je hier woont? En het gaat op ontzettend veel fronten steeds beter met Nederland terwijl we al decennialang vluchtelingen opvangen. We hebben ook nog wel met grotere stromen te maken gehad. Dus de angst dat "ons land kapot wordt gemaakt" staat los van de realiteit.
pi_155867564
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 16:42 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Jij geeft met je natte vinger allerlei stempels aan mensen die nergens op gebasseerd zijn en je stelde 'deporteren' voor in het andere topic.
Die stempels zijn wel degelijk ergens op gebaseerd. Namelijk dat allochtonen een hoger percentage misdaden plegen en gemiddeld genomen meer werkloos zijn.
  zondag 6 september 2015 @ 16:44:29 #133
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155867568
quote:
2s.gif Op zondag 6 september 2015 15:01 schreef Falco het volgende:

[..]

In Turkije zitten inmiddels over de miljoen Syrische vluchtelingen ja. En wij kunnen het dan opeens niet meer trekken als er pakweg 30.000 meer vluchtelingen dan normaal binnenkomen in NL :').
Een vluchteling in Turkije is niet hetzelfde als een vluchteling in Nederland. Daar krijgen ze een plekje in een tent en elke dag wat water en brood. Hier krijgen ze een huis, zorg, onderwijs, uitkering, etc.
Qua kosten zit er een factor 1000 tussen, als het niet meer is.
pi_155867570
quote:

[..]

Sidder en beef!
pi_155867585
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 16:44 schreef XXL-Puntenslijper het volgende:

[..]

Die stempels zijn wel degelijk ergens op gebaseerd. Namelijk dat allochtonen een hoger percentage misdaden plegen en gemiddeld genomen meer werkloos zijn.
PVV-ers ook.
pi_155867590
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 16:44 schreef XXL-Puntenslijper het volgende:

[..]

welke groepen? Noren, Syriers?
pi_155867593
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2015 16:45 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

PVV-ers ook.
Dan deporteren we die er toch bij?
  zondag 6 september 2015 @ 16:45:39 #138
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155867594
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 15:24 schreef XXL-Puntenslijper het volgende:
Yep. Dat zie je bijvoorbeeld in de VS of Australië.
  zondag 6 september 2015 @ 16:46:42 #139
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155867617
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 16:31 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Wat zou dat voor verschil maken?
pi_155867619
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 16:44 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Een vluchteling in Turkije is niet hetzelfde als een vluchteling in Nederland. Daar krijgen ze een plekje in een tent en elke dag wat water en brood. Hier krijgen ze een huis, zorg, onderwijs, uitkering, etc.
Qua kosten zit er een factor 1000 tussen, als het niet meer is.
Dan zal ik wel iets anders gezien hebben in Turkije, in mijn buurt woonden Syrische vluchtelingen. En niet in een tent.
  zondag 6 september 2015 @ 16:47:03 #141
262 Re
Kiss & Swallow
pi_155867628
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 16:45 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Yep. Dat zie je bijvoorbeeld in de VS of Australië.
bedoel je nu indianen en aboriginals?
pi_155867637
quote:

[..]

:') Wat een stupide onzin zeg.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  zondag 6 september 2015 @ 16:47:23 #143
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155867640
quote:
3s.gif Op zondag 6 september 2015 16:43 schreef Re het volgende:

[..]

hoe zou de islam het hier overnemen, kapotneuken?...
Met geweld, zoals overal waar de islam te groot is.
pi_155867644
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 16:46 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Dan zal ik wel iets anders gezien hebben in Turkije, in mijn buurt woonden Syrische vluchtelingen. En niet in een tent.
En jouw buurt is representatief voor heel Turkije? :')
pi_155867658
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 16:47 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Geweld neemt hier al jaren af terwijl het aantal moslims toeneemt. Hmmmm.
  zondag 6 september 2015 @ 16:48:28 #146
262 Re
Kiss & Swallow
pi_155867664
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 16:47 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

dus je rent hard weg als een moslim boe roept? wat een vaderlandsliefde
  zondag 6 september 2015 @ 16:48:35 #147
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155867665
quote:
3s.gif Op zondag 6 september 2015 16:47 schreef Re het volgende:

[..]

bedoel je nu indianen en aboriginals?
Nee, de bedoelde ik niet.
pi_155867670
quote:
3s.gif Op zondag 6 september 2015 16:42 schreef Re het volgende:

[..]

en hoeveel syrische vluchtelingen zitten in deze cijfers?
De Syriers in z'n geheel doen het beter dan het gemiddelde van de 'Niet-Westerse allochtonen'-groep.
  zondag 6 september 2015 @ 16:49:06 #149
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155867671
quote:
9s.gif Op zondag 6 september 2015 16:48 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Tuurlijk, slaap zacht.
  zondag 6 september 2015 @ 16:49:28 #150
262 Re
Kiss & Swallow
pi_155867678
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 16:48 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Nee, de bedoelde ik niet.
de pelgrims en britse criminelen dan?
  zondag 6 september 2015 @ 16:50:18 #152
262 Re
Kiss & Swallow
pi_155867705
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 16:49 schreef Physsic het volgende:

[..]

De Syriers in z'n geheel doen het beter dan het gemiddelde van de 'Niet-Westerse allochtonen'-groep.
dus zouden voor een relatieve daling zorgen in die groep, nou ja, mooi, weten we dat ook weer
pi_155867706
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 16:47 schreef XXL-Puntenslijper het volgende:

[..]

En jouw buurt is representatief voor heel Turkije? :')
Het is representatief voor de huisvesting van asielzoekers in Turkije inderdaad. Ik heb de cijfers per stad gezien en in steden plaatst men geen tenten..
pi_155867753
quote:
Hier wordt natuurlijk op gereageerd door te zeggen dat niemand tegenwoordig nog aangifte doet.
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_155867765
quote:
9s.gif Op zondag 6 september 2015 16:48 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dit kan verschillende verklaringen hebben. Maar het blijft een feit dat moslims gemiddeld genomen gewelddadiger zijn dan niet moslims.
pi_155867789
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 16:53 schreef XXL-Puntenslijper het volgende:

[..]

Dit kan verschillende verklaringen hebben. Maar het blijft een feit dat moslims gemiddeld genomen gewelddadiger zijn dan niet moslims.
Dat blijkt nergens uit.
  zondag 6 september 2015 @ 16:54:35 #157
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_155867805
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 16:46 schreef Beathoven het volgende:

[..]

In Turkije staat gastvrijheid ook veel hoger in het vaandel natuurlijk. Daar zouden wij als Hollanders nog eens wat van kunnen leren.
pi_155867813
quote:

[..]

onderbouw je "feit" eens.
pi_155867824
quote:
Nou, vooruit.
Het CBS:
[ afbeelding ]
Ik zie het licht! Mannen vormen 97% van de gevangenisbevolking. Laten we die er allemaal uitzetten. Dát gaat nog eens helpen ^O^
pi_155867825
quote:
Dat gaat ten eerste niet over 'jarenlange daling'. Ten tweede zijn diefstallen hoger uitgevallen, maar die cijfers kan je eigenlijk sowieso niet gebruiken, gezien de extreme daling in het aantal mensen dat bij diefstal besluit aangifte te doen.
De politie neemt diefstallen van bijvoorbeeld fietsen namelijk al helemaal niet meer op.

En dan nog; lees jij de sterrtjes onder het artikel wel?

quote:
** In verband met het besluit om per 1-1-2014 een andere bron te hanteren voor de telling van het aantal afgehandelde verdachten zijn er geen vergelijkbare cijfers beschikbaar over 2013. Dit heeft ook betrekking op de algemene verdachtenratio.
*** Bron voor criminaliteitscijfers m.u.v. overvallen is BVI Stuurkubus (peildatum juli 2014), eerder gepubliceerde cijfers met een andere peildatum kunnen i.v.m. mutaties in de registraties licht afwijken. Bron bij overvallen is LORS (peildatum juli 2014).
  zondag 6 september 2015 @ 16:55:14 #161
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_155867829
quote:

[..]

Cijfers graag.
pi_155867834
quote:
3s.gif Op zondag 6 september 2015 16:50 schreef Re het volgende:

[..]

dus zouden voor een relatieve daling zorgen in die groep, nou ja, mooi, weten we dat ook weer
Ja, dat klopt. :)
pi_155867864
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 16:55 schreef Physsic het volgende:

[..]

Dat gaat ten eerste niet over 'jarenlange daling'. Ten tweede zijn diefstallen hoger uitgevallen, maar die cijfers kan je eigenlijk sowieso niet gebruiken, gezien de extreme daling in het aantal mensen dat bij diefstal besluit aangifte te doen.
De politie neemt diefstallen van bijvoorbeeld fietsen namelijk al helemaal niet meer op.
http://www.nrc.nl/rechten(...)-doet-steeds-minder/
quote:
Net als in de meeste andere Westerse landen daalde in 2012 het slachtofferschap van criminaliteit met ruim een kwart, en wel sinds 2005. Dan gaat het om wat mensen zèlf meemaken aan geweld, diefstal, vandalisme e.d. en via enquêtes anoniem opgeven. Niet wat ze zelf aan de politie rapporteren. Dat getal is in 2012 trouwens ook gedaald, sinds 2011 met 5 procent en sinds 2005 met 15 procent. Dat is dus een trendmatige afname, een echte verandering. Het wordt hier over de jaren heen veiliger.

De daling geldt voor nagenoeg àlle misdrijf-categoriën. Berovingen, autodiefstal, fietsdiefstal, vernielingen, openlijk geweld, brandstichting. Dalingspercentages van 85 procent (graffiti) tot 14 procent (openlijk geweld) . Er zijn ook stijgers. Er wordt meer met pistolen gezwaaid (vuurwapenmisdrijven plus 11 procent) en vaker uit winkels gejat (plus 9 procent). Maar de daling is meerjarig en trendmatig. Het veiligheidsgevoel is dan ook met een kwart gestegen. Nederlanders voelen zich dus beter want veiliger.
pi_155867895
quote:
7s.gif Op zondag 6 september 2015 16:53 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat blijkt nergens uit.
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 16:54 schreef Beathoven het volgende:
onderbouw je "feit" eens.
http://statline.cbs.nl/St(...)2cG3%2cG4&STB=T&VW=T
Er van uitgaande dat allochtonen een groter percentage moslims bevatten dan autochtonen.
http://statline.cbs.nl/St(...)G5,T,G3,G2,G4&STB=G1
Als je deze tabel gebruikt en gaat omrekenen zie je dat de verhouding autochtoon misdrijf:allochtoon misdrijf, niet 1:1 is, maar 1<allochtoon misdrijf.
pi_155867896
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 16:55 schreef Physsic het volgende:

[..]

En dan nog; lees jij de sterrtjes onder het artikel wel?

[..]

Kijk, daar issie!
pi_155867921
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 16:58 schreef XXL-Puntenslijper het volgende:

[..]

http://statline.cbs.nl/St(...)2cG3%2cG4&STB=T&VW=T
Er van uitgaande dat allochtonen een groter percentage moslims bevatten dan autochtonen.
http://statline.cbs.nl/St(...)G5,T,G3,G2,G4&STB=G1
Als je deze tabel gebruikt en gaat omrekenen zie je dat de verhouding autochtoon misdrijf:allochtoon misdrijf, niet 1:1 is, maar 1<allochtoon misdrijf.
Dat bewijst nog steeds je stelling niet.
  zondag 6 september 2015 @ 17:00:15 #167
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155867948
quote:
3s.gif Op zondag 6 september 2015 16:48 schreef Re het volgende:

[..]

dus je rent hard weg als een moslim boe roept? wat een vaderlandsliefde
In die trein naar Parijs zaten misschien wel 200 mensen. Slechts één moslim was genoeg om bijna die hele groep te vermoorden. Het is gelukkig verijdeld. Maar dat is slechts 0,5%.
pi_155867960
quote:
2s.gif Op zondag 6 september 2015 16:54 schreef Falco het volgende:

[..]

In Turkije staat gastvrijheid ook veel hoger in het vaandel natuurlijk. Daar zouden wij als Hollanders nog eens wat van kunnen leren.
Ja en nee.. Er kwamen een paar honderd bij in de stad over een paar maanden. Ik moet wel zeggen dat de Turken een 'beetje', (zij het op een iets mildere manier) reageerden op de komst van de Syriers zoals sommigen dat hier doen. Negatief over de andere taal die ze niet verstonden (engels vinden ze prima) "zullen wel veel criminelen tussenzitten", "pikken onze baantjes in" "kunnen voordeliger een restaurant openen". Maar het bleef gewoon rustig. In de stad waar ik woonde kon je je jas in de tram vergeten, de volgende dag had je 'm terug met volle portemonnee en alles.
  zondag 6 september 2015 @ 17:01:09 #169
262 Re
Kiss & Swallow
pi_155867969
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 17:00 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

In die trein naar Parijs zaten misschien wel 200 mensen. Slechts één moslim was genoeg om bijna die hele groep te vermoorden. Het is gelukkig verijdeld. Maar dat is slechts 0,5%.
een suzuki swift is dodelijker
  zondag 6 september 2015 @ 17:02:08 #170
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155867991
quote:
Goed lezen:

In vergelijking met de cijfers over het eerste half jaar van 2013 zet de daling van de geregistreerde criminaliteit in het eerste half jaar van 2014 verder door.

Het aantal aangiftes neemt af, niet de criminaliteit zelf. De burgers gaan steeds meer beseffen dat het doen van een aangifte alleen maar tijd kost en nooit wat oplevert.

De politie-agent voert de aangifte in in een computer - en dat was het doen. Er gebeurt verder nooit iets mee.
pi_155867994
quote:
7s.gif Op zondag 6 september 2015 16:59 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat bewijst nog steeds je stelling niet.
Voor jou bewijst helemaal niks iets omdat je zo'n empathie-complex voor je kop hebt.
pi_155868016
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 17:02 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Goed lezen:

In vergelijking met de cijfers over het eerste half jaar van 2013 zet de daling van de geregistreerde criminaliteit in het eerste half jaar van 2014 verder door.

Het aantal aangiftes neemt af, niet de criminaliteit zelf. De burgers gaan steeds meer beseffen dat het doen van een aangifte alleen maar tijd kost en nooit wat oplevert.

De politie-agent voor de aangifte in in een computer - en dat was het doen. Er gebeurt verder nooit iets mee.
quote:
pi_155868027
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 17:02 schreef XXL-Puntenslijper het volgende:

[..]

Voor jou bewijst helemaal niks iets omdat je zo'n empathie-complex voor je kop hebt.
Ah, de argumenten zijn weer op.
pi_155868052
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 17:00 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Een MQ-9 Reaper wordt door 1 man bestuurd. Kijk eens wat dat ding aan het aanrichten is in het midden oosten.

Maw, dit soort vergelijkingen van je slaan nergens op.
  zondag 6 september 2015 @ 17:04:27 #175
262 Re
Kiss & Swallow
pi_155868066
quote:

[..]

Goed lezen:

De politie-agent voor de aangifte in in een computer - en dat was het doen. Er gebeurt verder nooit iets mee.
nou ja, als er iets van mij gestolen wordt wil ik het graag weer terug dus lijkt me aangifte doen redelijk nuttig, vooral voor verzekeringen ... anders lijkt me het weinig te boeien als wat er gestolen is een aangifte niet waard is.
  zondag 6 september 2015 @ 17:07:02 #176
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155868148
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 17:03 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Een MQ-9 Reaper wordt door 1 man bestuurd. Kijk eens wat dat ding aan het aanrichten is in het midden oosten.

Maw, dit soort vergelijkingen van je slaan nergens op.
Het ging erom dat 3% moslims het einde van de westerse beschaving kan betekenen.

Maar sommige mensen vinden dat helemaal niet erg: het is hier toch ook alleen maar een grote corrupte kapitalistische individualistische pornografische bende. Terwijl de islam eigenlijk echte vrede brengt. Zoals het God het bedoeld heeft.
pi_155868160
quote:

[..]

Goed lezen:

De politie-agent voert de aangifte in in een computer - en dat was het doen. Er gebeurt verder nooit iets mee.
Criminaliteit neemt wel af en wrs is de hoofdoorzaak gelegen in de demografie; er zijn verhoudingsgewijs minder jongemannen. Dit is een trend die je zelfs in de VS ziet.
Importeer je nu veel jongemannen dan gaat de criminaliteit weer omhoog wrs.
I´m back.
  zondag 6 september 2015 @ 17:07:31 #178
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155868164
quote:
3s.gif Op zondag 6 september 2015 17:04 schreef Re het volgende:

[..]

nou ja, als er iets van mij gestolen wordt wil ik het graag weer terug dus lijkt me aangifte doen redelijk nuttig, vooral voor verzekeringen ... anders lijkt me het weinig te boeien als wat er gestolen is een aangifte niet waard is.
I rest my case.
  zondag 6 september 2015 @ 17:07:32 #179
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_155868165
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 16:45 schreef XXL-Puntenslijper het volgende:

[..]

Dan deporteren we die er toch bij?
Da's wel een goed idee. Dan gaat het gemiddelde IQ een stuk omhoog.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_155868172
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 17:07 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Het ging erom dat 3% moslims het einde van de westerse beschaving kan betekenen.

Maar sommige mensen vinden dat helemaal niet erg: het is hier toch ook alleen maar een grote corrupte kapitalistische individualistische pornografische bende. Terwijl de islam eigenlijk echte vrede brengt. Zoals het God het bedoeld heeft.
Amen broeder, amen.
  zondag 6 september 2015 @ 17:08:13 #181
262 Re
Kiss & Swallow
pi_155868186
quote:

[..]

I rest my case.
ja je snapt dat je argument dus nergens op slaat, mooi :)
pi_155868189
quote:
Ja, en dan kan ik hier nu weer op reageren met het rapport over onderzoek naar de betrouwbaarheid van de cijfers, en zo blijven we bezig.
pi_155868190
quote:

[..]

I rest my case.
quote:
pi_155868213
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 17:08 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ja, en dan kan ik hier nu weer op reageren met het rapport over onderzoek naar de betrouwbaarheid van de cijfers, en zo blijven we bezig.
Maar dat doe je niet omdat je zelf ook begrijpt dat dat een vrij onzinnige bezigheid is? Mooi, zo komen we nog eens ergens.
  zondag 6 september 2015 @ 17:09:33 #185
262 Re
Kiss & Swallow
pi_155868221
quote:
14s.gif Op zondag 6 september 2015 17:08 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

[..]

ja maar er komen meer moslims aan, dus
  zondag 6 september 2015 @ 17:09:58 #186
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155868232
quote:
3s.gif Op zondag 6 september 2015 17:08 schreef Re het volgende:

[..]

ja je snapt dat je argument dus nergens op slaat, mooi :)
Nee, ik snap dat cijfers over geregistreerde criminaliteit nergens op slaan.

Jij ondersteunt die stelling met je eigen opvatting dat je alleen aangifte doet om eventueel wat van de verzekering terug te krijgen - niet om het misdrijf op te lossen.

Iedereen weet dat het geen nut heeft om aangifte te doen, dus neemt dat af.
  zondag 6 september 2015 @ 17:10:55 #187
262 Re
Kiss & Swallow
pi_155868267
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 17:09 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Jij ondersteunt die stelling met je eigen opvatting dat je alleen aangifte doet om eventueel wat van de verzekering terug te krijgen - niet om het misdrijf op te lossen.

als ik geen aangifte doe krijg ik geen fuck terug van de verzekering...
pi_155868269
quote:
10s.gif Op zondag 6 september 2015 16:58 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Kijk, daar issie!
Ja, dat gaat over diefstal, dat kan je een slecht argument vinden, maar is een feit. Van misdrijven e.d. denk ik niet dat mensen er meer voor kiezen om geen aangifte te doen, dus die dalende cijfers lijken me betrouwbaarder.
pi_155868277
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 17:09 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Er zijn meer meetinstrumenten om te beoordelen of de criminaliteit daalt of stijgt. En ook daaruit blijkt dat de criminaliteit juist afneemt.
pi_155868280
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 17:07 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Amen broeder, amen.
Maar eh iets anders, wat vind je ervan dat als er vluchtelingen in gezinnen moeten worden opgevangen, dat dit het beste gedaan kan worden in Marokkaanse gezinnen. Religie en taal komen overeen iig. Marokkaanse gezinnen kennen de westerse samenleving goed en kunnen hen daar dus het beste mee helpen. Ik denk nl. dat de cultuurshock groot wordt als deze mensen naar zo'n bekakt Goois gezin gaan nl. En zoals het er uitziet willen met name Gooise gezinnen vluchtelingen in hun gezin opvangen.
I´m back.
  zondag 6 september 2015 @ 17:11:48 #191
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_155868306
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 17:08 schreef Physsic het volgende:

[..]

Doe dat dan! Of is dit de zoveelste keer dat je loopt te blaten? Er staan nog veel meer verzoeken tot bronnen en cijfers bij jou open overigens :{.
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Afleidingsmanoeuvre&lt;/a&gt;
pi_155868317
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 17:11 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Maar eh iets anders, wat vind je ervan dat als er vluchtelingen in gezinnen moeten worden opgevangen, dat dit het beste gedaan kan worden in Marokkaanse gezinnen. Religie en taal komen overeen iig. Marokkaanse gezinnen kennen de westerse samenleving goed en kunnen hen daar dus het beste mee helpen. Ik denk nl. dat de cultuurshock groot wordt als deze mensen naar zo'n bekakt Goois gezin gaan nl. En zoals het er uitziet willen met name Gooise gezinnen vluchtelingen in hun gezin opvangen.
ok
pi_155868332
quote:

[..]

Dat kunnen ze niet, dat is klinkklare onzin.
pi_155868345
quote:
9s.gif Op zondag 6 september 2015 17:12 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

ok
Ik vind dat je die vluchtelingen moet beschermen ook tegen bekakte Gooise gezinnen hoor. Daar zou een Nederlander ook niet graag in opgevangen willen worden.
I´m back.
  zondag 6 september 2015 @ 17:13:35 #195
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155868361
quote:

[..]

Dat is een logisch idee, maar in de praktijk zul je zien dat Marokkaanse gezinnen voor 0% bijdragen aan het oplossen van maatschappelijke vraagstukken.

Bij veel sportverenigingen is er bijv. al een ledenstop voor Marokkanen omdat die weigeren ook maar één vinger uit steken in het algemeen verenigingsbelang.
  zondag 6 september 2015 @ 17:14:26 #196
262 Re
Kiss & Swallow
pi_155868395
quote:

[..]

ja en dan opleiden tot crimineel zeker ;(
pi_155868397
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 17:13 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Dat is een logisch idee, maar in de praktijk zul je zien dat Marokkaanse gezinnen voor 0% bijdragen aan het oplossen van maatschappelijke vraagstukken.

Bij veel sportverenigingen is er bijv. al een ledenstop voor Marokkanen omdat die weigeren ook maar één vinger uit steken in het algemeen verenigingsbelang.
Het lijkt mij idd heel logisch. Ze spreken dezelfde taal, en juist dat is erg handig, lijkt me. In verband met communiceren, zeg maar.
I´m back.
pi_155868414
quote:
3s.gif Op zondag 6 september 2015 17:14 schreef Re het volgende:

[..]

ja en dan opleiden tot crimineel zeker ;(
Welnee, als Marokkanen een vaste vriendin hebben of een gezin en een baan dan zijn het geen criminelen hoor.
I´m back.
pi_155868439
quote:
7s.gif Op zondag 6 september 2015 17:09 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Maar dat doe je niet omdat je zelf ook begrijpt dat dat een vrij onzinnige bezigheid is? Mooi, zo komen we nog eens ergens.
Ja.
Ik plaatste de cijfers van het CBS omdat iemand cijfers wilde over het verschil in criminaliteit tussen autochtoon en allochtoon. Die lijken me vrij duidelijk.

-Wat verder niks zegt over het aandeel dat Syriers of moslims daar in hebben, natuurlijk. Onder die cijfers vallen vele nationaliteiten.
Ik snap waar de gedachte 'moslims zijn geweldadiger' vandaan komt, maar ik denk dat het moslim-zijn daar niet direct iets mee te maken heeft. Namelijk bijna alle moslims die Nederland binnenkomen komen uit ellende. Als het geen oorlog is, dan is het wel armoe. Dingen waar zij mee zijn opgegroeid en daar niemand meer opvalt, valt hier in Nederland misschien eerder onder 'criminaliteit'.
  zondag 6 september 2015 @ 17:16:29 #200
262 Re
Kiss & Swallow
pi_155868448
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 17:15 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Welnee, als Marokkanen een vaste vriendin hebben of een gezin en een baan dan zijn het geen criminelen hoor.
oh ik dacht: je souffleert weer iets leuks
pi_155868481
quote:
14s.gif Op zondag 6 september 2015 17:16 schreef Re het volgende:

[..]

oh ik dacht: je souffleert weer iets leuks
Nee, natuurlijk niet ik probeer uit de box te denken.
I´m back.
pi_155868498
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 17:13 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Laatst hebben Marokkaanse vaders het gezanik in de Schilderswijk met succes gesust. Maar dat was toen ook weer niet goed, want dat zou weer een teken zijn dat ze de boel overnemen.
  zondag 6 september 2015 @ 17:18:03 #203
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155868500
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 17:16 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ja.
Ik plaatste de cijfers van het CBS omdat iemand cijfers wilde over het verschil in criminaliteit tussen autochtoon en allochtoon. Die lijken me vrij duidelijk.

-Wat verder niks zegt over het aandeel dat Syriers of moslims daar in hebben, natuurlijk. Onder die cijfers vallen vele nationaliteiten.
Ik snap waar de gedachte 'moslims zijn geweldadiger' vandaan komt, maar ik denk dat het moslim-zijn daar niet direct iets mee te maken heeft. Namelijk bijna alle moslims die Nederland binnenkomen komen uit ellende. Als het geen oorlog is, dan is het wel armoe. Dingen waar zij mee zijn opgegroeid en daar niemand meer opvalt, valt hier in Nederland misschien eerder onder 'criminaliteit'.
Dat iemand dat in 2015 nog met droge ogen durft te beweren is gewoon lachwekkend.
  zondag 6 september 2015 @ 17:18:54 #204
262 Re
Kiss & Swallow
pi_155868534
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 17:17 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, natuurlijk niet ik probeer uit de box te denken.
ik het kader van goede integratie zou ik gewoon naar ratio vluchtelingen in gezinnen verdelen als dat zou moeten, ik zie niet in waarom je dat langs culturele lijnen zou moeten doen
pi_155868630
quote:
2s.gif Op zondag 6 september 2015 17:11 schreef Falco het volgende:

[..]

Doe dat dan! Of is dit de zoveelste keer dat je loopt te blaten? Er staan nog veel meer verzoeken tot bronnen en cijfers bij jou open overigens :{.
quote:

[..]

Er was zo'n Facebookactie gestart "Gastgezin voor een vluchteling", maar een reactie daarop was inderdaad ook dat het niet gewenst is dat de asielzoekers bij gezinnen gaan inwonen.
Sowieso omdat ze begeleiding nodig hebben in de hele asielprocedure, maar mogelijk ook psychische onderteuning als er sprake is van trauma's e.d.

Overigens weet ik ook niet wat het met me zou doen als ik mijn land heb verlaten, niks meer heb, en vervolgens in een huis word gestopt bij mensen die "alles" hebben.
pi_155868641
quote:
3s.gif Op zondag 6 september 2015 17:18 schreef Re het volgende:

[..]

ik het kader van goede integratie zou ik gewoon naar ratio vluchtelingen in gezinnen verdelen als dat zou moeten, ik zie niet in waarom je dat langs culturele lijnen zou moeten doen
Omdat die mensen zich dan minder umheimisch voelen. En gewoon kunnen communiceren met zo'n gastgezin. Marokkaanse gezinnen krijgen dan een vergoeding, zullen ze ook blij mee zijn. Ze kunnen de mensen meenemen naar hun eigen moskee, is dat ook goed geregeld.
I´m back.
pi_155868670
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 17:18 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Dat iemand dat in 2015 nog met droge ogen durft te beweren is gewoon lachwekkend.
Ja, je kan je vervolgens natuurlijk gaan afvragen wáárom er in die landen dan juist zoveel sprake is van oorlog en armoede. Maar dat was niet mijn punt. :P
pi_155868692
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 17:22 schreef Physsic het volgende:

[..]

[..]

Er was zo'n Facebookactie gestart "Gastgezin voor een vluchteling", maar een reactie daarop was inderdaad ook dat het niet gewenst is dat de asielzoekers bij gezinnen gaan inwonen.
Sowieso omdat ze begeleiding nodig hebben in de hele asielprocedure, maar mogelijk ook psychische onderteuning als er sprake is van trauma's e.d.

Overigens weet ik ook niet wat het met me zou doen als ik mijn land heb verlaten, niks meer heb, en vervolgens in een huis word gestopt bij mensen die "alles" hebben.
Ja, zag ik bij Pauw, en dan zat daar dus zo'n bekakte Gooise meneer en mevrouw de happy barmhartige Samaritaan uit te hangen, dat ik dacht als ik ooit vluchteling word, dan duik ik niet bij jullie onder hoor... En dan ben ik nog een Nederlander hè, kun je nagaan.
I´m back.
pi_155868794
quote:
3s.gif Op zondag 6 september 2015 17:04 schreef Re het volgende:

[..]

Niet alleen voor de verzekering maar ook om jezelf niet in de problemen te brengen.

Zo had ik een oude jas die op mn uni werd gestolen. Niets om gegeven, "kon me gestolen worden".

Paar maanden later stond de politie voor de deur en moest ik meekomen naar 't bureau. Ze hadden mn jas gevonden, gedragen door degene die een lading computers op de uni had gestolen. Een oud vod van een document in mn zak had mn naam erop.

Gelukkig zat er ook een ander document in de jaszak waar een andere naam opstond. Hoogstwaarschijnlijk die van de dader.

Ze hebben me geadviseerd in t vervolg "altijd" aangifte te doen. De jas heb ik weer terug :/
pi_155868882
Politie is ook zo f.. waardeloos.
pi_155868885
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 17:24 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, zag ik bij Pauw, en dan zat daar dus zo'n bekakte Gooise meneer en mevrouw de happy barmhartige Samaritaan uit te hangen, dat ik dacht als ik ooit vluchteling wordt, dan duik ik niet bij jullie onder hoor...
Maar sowieso zijn sommigen heel erg vasthoudend aan het geloof. Hoe moet je daar als atheistisch of Christelijk gezin dan mee omgaan? Kan je dan in je huis nog wel dingen doen die voor de vluchteling een 'zonde' zijn? Ik denk dat zoiets best spanningen kan gaan opleveren, zeker als beide partijen niet open staan.

EDIT:
Was dat die uitzending waar ze ook vertelden dat ze een aantal mensen al hadden bekeerd?
En het "DNA van de kerk"enzo. xD
  zondag 6 september 2015 @ 17:30:19 #212
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155868899
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 17:23 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ja, je kan je vervolgens natuurlijk gaan afvragen wáárom er in die landen dan juist zoveel sprake is van oorlog en armoede. Maar dat was niet mijn punt. :P
Ja, waarom? Ten eerste omdat de helft van de bevolking (namelijk de vrouwen) al wordt uitgeschakeld en dus niet kan bijdragen aan wetenschap en ontwikkeling.

Ten tweede omdat in de islam verankerd is dat vooruitgang slecht is. Alles wat islamitische geestelijken ooit hebben beweerd (bijv. in de twaalfde eeuw) blijft voor altijd van kracht. Daardoor kan er nooit echt wat nieuws ontstaan; men wil steeds terug naar de 7de eeuw (zie IS).

Ten derde omdat in hun heilige boek (dat dus onveranderbaar is) staat verordonneerd dat men voortdurend moet strijden, zowel tegen elkaar als met de buitenwereld.
  zondag 6 september 2015 @ 17:31:08 #213
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155868930
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2015 17:27 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Niet alleen voor de verzekering maar ook om jezelf niet in de problemen te brengen.

Zo had ik een oude jas die op mn uni werd gestolen. Niets om gegeven, "kon me gestolen worden".

Paar maanden later stond de politie voor de deur en moest ik meekomen naar 't bureau. Ze hadden mn jas gevonden, gedragen door degene die een lading computers op de uni had gestolen. Een oud vod van een document in mn zak had mn naam erop.

Gelukkig zat er ook een ander document in de jaszak waar een andere naam opstond. Hoogstwaarschijnlijk die van de dader.

Ze hebben me geadviseerd in t vervolg "altijd" aangifte te doen. De jas heb ik weer terug :/
De politie is je beste vriend :N
pi_155869086
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 17:30 schreef Physsic het volgende:

[..]

Maar sowieso zijn sommigen heel erg vasthoudend aan het geloof. Hoe moet je daar als atheistisch of Christelijk gezin dan mee omgaan? Kan je dan in je huis nog wel dingen doen die voor de vluchteling een 'zonde' zijn? Ik denk dat zoiets best spanningen kan gaan opleveren, zeker als beide partijen niet open staan.

EDIT:
Was dat die uitzending waar ze ook vertelden dat ze een aantal mensen al hadden bekeerd?
En het "DNA van de kerk"enzo. xD
Als atheïst kun je best met religies coëxisteren natuurlijk in onze seculiere samenleving, maar er iedere dag in je eigen huis mee geconfronteerd worden is een andere zaak idd.

Paar dagen geleden die uitzending zag het half, maar dat echtpaar had die site in het leven geroepen, is hier ergens een topic over ook. Goois, bekakt, met gelukzalige glimlach door hun eigen goedertierenheid op het hoofd.
I´m back.
pi_155869098
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 17:30 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Ja, waarom? Ten eerste omdat de helft van de bevolking (namelijk de vrouwen) al wordt uitgeschakeld en dus niet kan bijdragen aan wetenschap en ontwikkeling.

Ten tweede omdat in de islam verankerd is dat vooruitgang slecht is. Alles wat islamitische geestelijken ooit hebben beweerd (bijv. in de twaalfde eeuw) blijft voor altijd van kracht. Daardoor kan er nooit echt wat nieuws ontstaan; men wil steeds terug naar de 7de eeuw (zie IS).

Ten derde omdat in hun heilige boek (dat dus onveranderbaar is) staat verordonneerd dat men voortdurend moet strijden, zowel tegen elkaar als met de buitenwereld.
Ja, maar ik vraag me af of dat voor het Christendom niet ook zou gelden, als dat in bijv. Afrika het algemene geloof was. In de Bijbel staan net zulke nare dingen.
Dat misschien religie in het algemeen het probleem is, als je je leven er zo extreem door laat leiden en andere mee lastig valt.
pi_155869302
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 17:34 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Als atheïst kun je best met religies coëxisteren natuurlijk in onze seculiere samenleving, maar er iedere dag in je eigen huis mee geconfronteerd worden is een andere zaak idd.

Paar dagen geleden die uitzending zag het half, maar dat echtpaar had die site in het leven geroepen, is hier ergens een topic over ook. Goois, bekakt, met gelukzalige glimlach door hun eigen goedertierenheid op het hoofd.
Die "Gastgezin voor een vluchteling"-facebookpagina is trouwens alleen voor het aanbieden van een kopje koffie of warme maaltijd. Geen overnachtingen o.i.d.
Ik was al verbaasd dat zoveel mensen zich in zo'n korte tijd hadden aangemeld, maar dat kwam door de misleidende term "gastgezin".
  zondag 6 september 2015 @ 17:41:37 #217
262 Re
Kiss & Swallow
pi_155869336
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 17:22 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Omdat die mensen zich dan minder umheimisch voelen. En gewoon kunnen communiceren met zo'n gastgezin. Marokkaanse gezinnen krijgen dan een vergoeding, zullen ze ook blij mee zijn. Ze kunnen de mensen meenemen naar hun eigen moskee, is dat ook goed geregeld.
ik voel dat je iets wil zeggen of wat op scherp stellen, just for the fun of it
pi_155869427
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 17:30 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Oke professor.
  zondag 6 september 2015 @ 17:46:25 #219
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155869537
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 17:35 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ja, maar ik vraag me af of dat voor het Christendom niet ook zou gelden, als dat in bijv. Afrika het algemene geloof was. In de Bijbel staan net zulke nare dingen.
Dat misschien religie in het algemeen het probleem is, als je je leven er zo extreem door laat leiden en andere mee lastig valt.
In de bijbel staan inderdaad wel nare dingen, maar het christendom heeft zich in de afgelopen 2000 jaar steeds aangepast aan maatschappelijke ontwikkelingen. Een recent voorbeeld is de acceptatie van homoseksualiteit, iets dat 100 jaar geleden nog ondenkbaar zou zijn geweest.

In de islam echter, staat alles stil sinds 632 A.D. Men bidt nog steeds vijf keer daags op een kleedje richting Mekka, snijdt bij jongetjes de helft van de piemel eraf, en beschouwt vrouwen als tweederangs burgers.
pi_155869567
quote:
3s.gif Op zondag 6 september 2015 17:41 schreef Re het volgende:

[..]

ik voel dat je iets wil zeggen of wat op scherp stellen, just for the fun of it
Nou nee, helemaal niet, maar ik merkte dat niemand daar nog aan gedacht had, dus ik denk ik merk het even op, als een soort ei van Columbus, zeg maar.

Ik bedoel, ik merk wel meer dingen op die andere niet opmerken, maar ja daar wordt dan ook niet over gediscussieerd. Bijv, dat overal in het westen de criminaliteit daalt en dat dit als hoofdoorzaak de demografie heeft, de bevolking verouderd en dus betekent dit dat er minder jongemannen zijn, en dit betekent ook minder criminaliteit. Als er veel jongemannen onder de vluchtelingen zitten, neemt de criminaliteit toe. Omdat criminaliteit een jongemannen ding is, ongeacht cultuur.

Ander ding als je de keuze maakt dat vluchtelingen uit Syrië welkom zijn in de EU, dan heeft dit een aanzuigende werking en dan moet je ook hun het vervoer hier naar toe organiseren, want doe je dat niet dan blijven er Aylans doodgaan tijdens het vervoer dat nog steeds in handen is van mensensmokkelaars. Als je zegt weest welkom, los je het probleem van de dode kinderen niet op, sterker nog dat probleem wordt groter daardoor.
I´m back.
pi_155869748
Dit filmpje toont het ware gezicht van de indringers die "vluchtelingen" worden genoemd:
pi_155869852
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 17:40 schreef Physsic het volgende:

[..]

Die "Gastgezin voor een vluchteling"-facebookpagina is trouwens alleen voor het aanbieden van een kopje koffie of warme maaltijd. Geen overnachtingen o.i.d.
Ik was al verbaasd dat zoveel mensen zich in zo'n korte tijd hadden aangemeld, maar dat kwam door de misleidende term "gastgezin".
Ja, maar goed je hebt die happy faces toch wel gezien van ze? Daar kun je die vluchtelingen niet mee confronteren, vind ik. Hebben ze alles overleefd: Assad, IS, voor de drommel geen lieverdjes, Kobani, tentenkampen, mensensmokkelaars, gammele bootjes zonder zwemvest en dan kom je aan bij zo'n echtpaar... Ik zou midden in de oorlog als jood mezelf meteen gaan aangeven bij de plaatselijke SS hoor, als ik daar moest onderduiken. (grapje)
I´m back.
  zondag 6 september 2015 @ 17:56:32 #223
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155869857
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 17:53 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Dit filmpje toont het ware gezicht van de indringers die "vluchtelingen" worden genoemd:
Goedemorgen!

En hoeveel had u er hiervan in huis willen nemen, zei u?
pi_155870163
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 17:53 schreef JanKorteachternaam het volgende:
En het dit soort beelden wordt compleet genegeerd door allerlei mensen, ik snap er werkelijk niets van.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_155870287
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 17:56 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, maar goed je hebt die happy faces toch wel gezien van ze? Daar kun je die vluchtelingen niet mee confronteren, vind ik. Hebben ze alles overleefd: Assad, IS, voor de drommel geen lieverdjes, Kobani, tentenkampen, mensensmokkelaars, gammele bootjes zonder zwemvest en dan kom je aan bij zo'n echtpaar... Ik zou midden in de oorlog als jood mezelf meteen gaan aangeven bij de plaatselijke SS hoor, als ik daar moest onderduiken. (grapje)
Je begrijpt hopelijk wel dat wat de situatie van dit illegale tuig op geen enkel punt te vergelijken is met wat de joden in de WO2 is overkomen?
pi_155870325
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 18:08 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Je begrijpt hopelijk wel dat wat de situatie van dit illegale tuig op geen enkel punt te vergelijken is met wat de joden in de WO2 is overkomen?
Staat dat er dan?
I´m back.
pi_155870509
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 18:05 schreef truthortruth het volgende:

[..]

En het dit soort beelden wordt compleet genegeerd door allerlei mensen, ik snap er werkelijk niets van.
Misschien omdat het nogal vreemd is om dit soort beelden te gebruiken tegen vluchtelingen in het algemeen.
pi_155870586
quote:
14s.gif Op zondag 6 september 2015 18:13 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Misschien omdat het nogal vreemd is om dit soort beelden te gebruiken tegen vluchtelingen in het algemeen.
Dit is het tuig wat Hongarije binnenkomt en wat Duitsland nu opneemt.

Ze zijn ook zo dankbaar.
pi_155870592
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 18:15 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Dit is het tuig wat Hongarije binnenkomt en wat Duitsland nu opneemt.

[ afbeelding ]
Ze zijn ook zo dankbaar.
ok
  zondag 6 september 2015 @ 18:16:09 #230
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_155870632
Petflessentuig, appeltuig!
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_155870681
quote:
10s.gif Op zondag 6 september 2015 18:16 schreef Copycat het volgende:
Schandalig. Zelfs de treinen van en naar voetbalwedstrijden en met carnaval worden beter achtergelaten. Oh wacht...
pi_155870716
quote:
14s.gif Op zondag 6 september 2015 18:13 schreef Xa1pt het volgende:
Nou, ik heb alleen maar vragen over die huidige vluchtelingen stroom, want het lijkt alsof het overgrote merendeel alleen maar dit soort agressieve lui zijn. De vluchtelingen opvang hier in Nederland hoeft ook geen speelgoed meer want het zijn overwegend mannen. Ik word er echt niet gerust op terwijl ik echt wel opensta om hulpeloze mensen te helpen.
pi_155870773
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 18:18 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Nou, ik heb alleen maar vragen over die huidige vluchtelingen stroom, want het lijkt alsof het overgrote merendeel alleen maar dit soort agressieve lui zijn.
Misschien helpt het als je je bedenkt dat filmpjes waarin dit niet zo gaat ook niet de aandacht trekken.
pi_155870793
We gooien het maar op cultuurverschil. Niks aan de hand.
pi_155870837
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 18:20 schreef Tamabralski het volgende:
We gooien het maar op cultuurverschil. Niks aan de hand.
Klopt. Nederlanders doen zoiets nooit.
pi_155870842
quote:
12s.gif Op zondag 6 september 2015 18:19 schreef Xa1pt het volgende:
Misschien helpt het als je je bedenkt dat filmpjes waarin dit niet zo gaat ook niet de aandacht trekken.
Nou er is toch genoeg media die bijvoorbeeld wel met die welbekende foto van dat jochie de haal gaat om sympathie te wekken. Dus ik denk dat als er schrijnende gevallen van vluchtelingen zijn die best in beeld zouden komen, toch?
pi_155870888
quote:
10s.gif Op zondag 6 september 2015 18:21 schreef Xa1pt het volgende:
Klopt. Nederlanders doen zoiets nooit.
Is het dan heel lullig om te zeggen, van dat zijn geen vluchtelingen maar gewoon verwende luie en asociale figuren in Nederland die dat doen? Mij is altijd verteld dat vluchtelingen uit wo2 dankbaar waren voor elk beetje hulp dat ze kregen, dat zie ik nu echt niet terug?
pi_155870902
En als een vluchteling nu in aanraking komt met een dialect van het Nederlands, bijv. Limburgs. Of Zeeuws. Wat doen we dan?
I´m back.
pi_155870982
quote:
10s.gif Op zondag 6 september 2015 18:16 schreef Copycat het volgende:
Wel lekkere appeltjes toch, granny smith, zo te zien. Die zijn nog vrij duur ook.
I´m back.
  zondag 6 september 2015 @ 18:27:22 #240
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155871129
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 18:25 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wel lekkere appeltjes toch, granny smith, zo te zien. Die zijn nog vrij duur ook.
Waarschijnlijk niet halal gewassen ofzo.
  zondag 6 september 2015 @ 18:28:33 #241
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_155871203
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 18:25 schreef Ryan3 het volgende:

Wie weet hoeveel er al verorberd waren.
pi_155871267
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 18:18 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Nou, ik heb alleen maar vragen over die huidige vluchtelingen stroom, want het lijkt alsof het overgrote merendeel alleen maar dit soort agressieve lui zijn. De vluchtelingen opvang hier in Nederland hoeft ook geen speelgoed meer want het zijn overwegend mannen. Ik word er echt niet gerust op terwijl ik echt wel opensta om hulpeloze mensen te helpen.
In de main stream media laten ze keurige gezinnetjes zien die voor de gelegenheid voor de camera's worden gehaald.
pi_155871309
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 18:23 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Is het dan heel lullig om te zeggen, van dat zijn geen vluchtelingen maar gewoon verwende luie en asociale figuren in Nederland die dat doen? Mij is altijd verteld dat vluchtelingen uit wo2 dankbaar waren voor elk beetje hulp dat ze kregen, dat zie ik nu echt niet terug?
Je zou toch wel wat respect verwachten van vluchtelingen die hier onderdak en voedsel krijgen.
pi_155871374
quote:
14s.gif Op zondag 6 september 2015 17:01 schreef Re het volgende:
een suzuki swift is dodelijker
Of een Duitse piloot :o
pi_155871417
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2015 18:30 schreef grimselman het volgende:
Je zou toch wel wat respect verwachten van vluchtelingen die hier onderdak en voedsel krijgen.
Ja, dat zou ik ook denken, daarom snap ik het allemaal niet.
pi_155871448
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 18:27 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Waarschijnlijk niet halal gewassen ofzo.
Ja, maar goed, het is een beetje bekend natuurlijk. Zie je eigenlijk al als je de grens met België overschrijdt, maar in nog zuidelijkere landen is het nog erger. Griekenland zorgt voor een depressie. En trouwens hier in NL in de buurt van MacDonald wordt het ook steeds erger. Idem in de bossen hier in de buurt, waar je heel veel lege Poolse bierblikken tegenkomt en andere rotzooi. En werkelijk waar als ik zou zien dat mijn dochter zo maar iets op de grond of in de natuur gooit, dan krijgt ze een geweldige uitbrander van mij. Maar goed, er zijn heel veel landen waarbij properheid niet als deugd wordt gezien. Het zit denk ik een beetje in onze cultuur. Werd al melding van gemaakt in de 17de eeuw in Amsterdam. Vrouwen die hun straatje schropten. Als je rotzooi ziet ruim je het op vrijwillig, doe ik ook hoor. Niets is ergerlijker dan rotzooi in de publieke ruimte wat mij betreft.
I´m back.
pi_155871468
quote:
14s.gif Op zondag 6 september 2015 18:28 schreef Copycat het volgende:

[..]

Wie weet hoeveel er al verorberd waren.
Dat ze allemaal buikpijn hadden?
I´m back.
pi_155871526
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 18:33 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, maar goed, het is een beetje bekend natuurlijk. Zie je eigenlijk al als je de grens met België overschrijdt, maar in nog zuidelijkere landen is het nog erger. Griekenland zorgt voor een depressie. En trouwens hier in NL in de buurt van MacDonald wordt het ook steeds erger. Idem in de bossen hier in de buurt, waar je heel veel lege Poolse bierblikken tegenkomt en andere rotzooi. En werkelijk waar als ik zou zien dat mijn dochter zo maar iets op de grond of in de natuur gooit, dan krijgt ze een geweldige uitbrander van mij. Maar goed, er zijn heel veel landen waarbij properheid niet als deugd wordt gezien. Het zit denk ik een beetje in onze cultuur. Werd al melding van gemaakt in de 17de eeuw in Amsterdam. Vrouwen die hun straatje schropten. Als je rotzooi ziet ruim je het op vrijwillig, doe ik ook hoor. Niets is ergerlijker dan rotzooi in de publieke ruimte wat mij betreft.
Ga het maar weer relativeren. Het zijn zulke lieve mensen :')

Nog meer ravage:
https://twitter.com/mak_morn/status/640385162338025472/photo/1
https://twitter.com/zaidb(...)677970804736/photo/1
pi_155871540
quote:

[..]

Volgens mij is die hogere criminaliteit bij allochtonen ook meer het geval in de tweede generatie dan de eerste. Klein voorbeeld; Ouders die wel in Nederland wonen maar de taal amper spreken. Familie is er vaak niet en contact/vrienden maken is lastig als je elkaar niet verstaat. Daardoor blijven ze liever binnen en krijgen niet zo veel mee van de maatschappij. Ook komen ze nauwelijks op de oudergesprekken op de school van hun kind. Ze hebben dus ook eigenlijk geen idee wat dat kind de hele dag uitvoert. Het gebrek aan gezag zal dan weinig positief effect hebben op de normen en waarden van het kind.
pi_155871609
quote:
Vrijwel overal in de wereld zijn mensen vieskonten, alleen in NL niet. En Scandinavische landen. En Duitsland ook niet zo erg.
I´m back.
pi_155871663
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 18:37 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Vrijwel overal in de wereld zijn mensen vieskonten, alleen in NL niet. En Scandinavische landen. En Duitsland ook niet zo erg.
Zo'n puinzooi als deze zwijnen achterlaten heb ik nog nooit gezien. Als het al zo begint..
pi_155871736
http://www.blu-news.org/2(...)-im-fluechtlingszug/

Nog meer materiaal om 'vluchtelingen' een gezicht te geven. Verspreid het, want het wordt door de mainstream media geboycot.
pi_155871795
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 18:38 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Zo'n puinzooi als deze zwijnen achterlaten heb ik nog nooit gezien. Als het al zo begint..
Ja, Copycat heeft zich als vrijwilliger aangemeld, las ik, dus die haalt daar even de bezem doorheen, niet waar Copycat?
I´m back.
  zondag 6 september 2015 @ 18:43:03 #254
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_155871881
quote:
14s.gif Op zondag 6 september 2015 18:41 schreef Ryan3 het volgende:

Ja, Copycat heeft zich als vrijwilliger aangemeld, las ik, dus die haalt daar even de bezem doorheen, niet waar Copycat?
Nee. Ik houd niet van opruimen. Ga jij lekker schrobben. Of schroppen.
  zondag 6 september 2015 @ 18:43:49 #255
66083 Platina
78th Element
pi_155871911
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 18:33 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Schropten :?
pi_155871961
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2015 18:43 schreef Platina het volgende:

[..]

Schropten :?
Ja, schroppen.
I´m back.
  zondag 6 september 2015 @ 18:44:51 #257
262 Re
Kiss & Swallow
pi_155871968
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 18:38 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

weinig gewend geloof ik :')

hier een ballontje om het te vieren
pi_155871975
Arnold Karskens schreef in zijn verslag dat hij de enorme puinhoop in Calais niet kon begrijpen; Als je deze hele dag niks te doen hebt, zou je toch op z'n minst te moeite kunnen nemen het een beetje netjes te houden/maken.
  zondag 6 september 2015 @ 18:45:31 #259
66083 Platina
78th Element
pi_155871989
quote:
10s.gif Op zondag 6 september 2015 18:44 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, schroppen.
Bedoel je soms 'schrobben'?
pi_155872000
quote:
10s.gif Op zondag 6 september 2015 18:43 schreef Copycat het volgende:

[..]

Nee. Ik houd niet van opruimen. Ga jij lekker schrobben. Of schroppen.
Je had je toch opgegeven als vrijwilliger, las ik?
I´m back.
pi_155872014
quote:
3s.gif Op zondag 6 september 2015 18:44 schreef Re het volgende:

[..]

weinig gewend geloof ik :')

hier een ballontje om het te vieren
[ afbeelding ]
Hahaha, die vergelijking maakte ik gisteren ook al tegen iemand.

Van mij mogen ze omgeruild worden. Deze mensen heb ik niks mee.
pi_155872021
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2015 18:45 schreef Platina het volgende:

[..]

Bedoel je soms 'schrobben'?
Ja, verkeerde toets aangeslagen, goh...
I´m back.
  zondag 6 september 2015 @ 18:47:08 #263
262 Re
Kiss & Swallow
pi_155872054
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 18:46 schreef Physsic het volgende:

[..]

Hahaha, die vergelijking maakte ik gisteren ook al tegen iemand.

Van mij mogen de omgeruild worden. Deze mensen heb ik niks mee.
oranjevlaggetje dan?
  zondag 6 september 2015 @ 18:47:21 #264
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_155872067
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 18:45 schreef Ryan3 het volgende:

Je had je toch opgegeven als vrijwilliger, las ik?
Ja, om vluchtelingen hier bij te staan, niet om trein- en busstellen in andere landen schoon te maken. Maar dat snapt ook jij stiekem wel :+ .
  zondag 6 september 2015 @ 18:47:38 #265
66083 Platina
78th Element
pi_155872080
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 18:46 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, verkeerde toets aangeslagen, goh...
Tuurlijk jong.
pi_155872113
quote:
3s.gif Op zondag 6 september 2015 18:47 schreef Re het volgende:

[..]

oranjevlaggetje dan?
[ afbeelding ]
Dit is een festivalterrein.
Geen stad in een ander land waar de politie aangevallen wordt.
pi_155872137
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2015 18:47 schreef Platina het volgende:

[..]

Tuurlijk jong.
Als je met je vuisten typt, dan zitten de b en de p bijna naast elkaar.
pi_155872142
quote:
3s.gif Op zondag 6 september 2015 18:47 schreef Re het volgende:

[..]

oranjevlaggetje dan?
[ afbeelding ]
Anderen doen het ook dus is het geen probleem?
pi_155872214
Ja, hoeveel vuil er blijft liggen is inderdaad een boeiend onderwerp :')
pi_155872247
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 18:48 schreef Physsic het volgende:

[..]

Een exodus is ook een feestje
  zondag 6 september 2015 @ 18:52:49 #271
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_155872279
Ze hadden best al 'Potje met vet'-zingend die zooi in de vast en zeker uitgedeelde vuilniszakken kunnen doen. Of vanuit huis wat lege vuilniszakken mee kunnen nemen.
pi_155872283
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 18:51 schreef truthortruth het volgende:
Ja, hoeveel vuil er blijft liggen is inderdaad een boeiend onderwerp :')
Ze hebben werkgelegenheid gecreëerd. ^O^
pi_155872301
quote:
14s.gif Op zondag 6 september 2015 18:47 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ja, om vluchtelingen hier bij te staan, niet om trein- en busstellen in andere landen schoon te maken. Maar dat snapt ook jij stiekem wel :+ .
Dat er nu rotzooi ligt daar in Oostenrijk, okee, maar dat wordt door Oostenrijkse vrijwilligsters zoals jij met een bezempje even weggeveegd. Dit krijg je straks ook in NL, daar wilde degene op wie ik reageerde voor waarschuwen. En dan zeg ik, maakt niets uit, we hebben vrijwilligsters zoals Copycat, die er snel even een bezempje doorheen halen. Opgeruimd staat netjes.
I´m back.
  zondag 6 september 2015 @ 18:54:08 #274
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_155872329
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 18:53 schreef Ryan3 het volgende:

Dat er nu rotzooi ligt daar in Oostenrijk, okee, maar dat wordt door Oostenrijkse vrijwilligsters zoals jij met een bezempje even weggeveegd. Dit krijg je straks ook in NL, daar wilde degene op wie ik reageerde voor waarschuwen. En dan zeg ik, maakt niets uit, we hebben vrijwilligsters zoals Copycat, die er snel even een bezempje doorheen halen. Opgeruimd staat netjes.
Hihihi. Heus.
Trolletje Schrop.
pi_155872350
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 18:52 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Komen ze in Duitsland aan, dan zorgen de Duitsers iig wel voor vakantiestemming zag ik.
I´m back.
pi_155872411
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 18:52 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Het afval op een festivalterrein op een Nederlandse feestdag is te vergelijken met moetwillig vandalise en geweld tegen politie in een stad in Italie? Serieus? :')
pi_155872417
quote:
17s.gif Op zondag 6 september 2015 18:54 schreef Copycat het volgende:

[..]

Hihihi. Heus.
Trolletje Schrop.
Dat is te min dus. Je wilt wel vrijwilliger zijn, maar niet de boel opruimen achter hun kont.
Valt me tegen van je. A zeggen, maar dan vervolgens niet het alfabet willen afmaken, niet eens B zeggen zelfs.
I´m back.
pi_155872432
quote:
14s.gif Op zondag 6 september 2015 18:54 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Komen ze in Duitsland aan, dan zorgen de Duitsers iig wel voor vakantiestemming zag ik.
In Apeldoorn ook hoor

pi_155872457
quote:
Ja, en dan zo door naar de centerparcs hè.
I´m back.
pi_155872472
quote:
15s.gif Op zondag 6 september 2015 18:56 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat is te min dus. Je wilt wel vrijwilliger zijn, maar niet de boel opruimen achter hun kont.
Valt me tegen van je. A zeggen, maar dan vervolgens niet het alfabet willen afmaken, niet eens B zeggen zelfs.
Het moet ook niet worden vergeten dat het nog niet voorbij is. Hongarije gaat de grens verdedigen, omdat er nog miljoenen via het land willen reizen.
  zondag 6 september 2015 @ 18:58:38 #281
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_155872501
quote:
15s.gif Op zondag 6 september 2015 18:56 schreef Ryan3 het volgende:

quote:
17s.gif Op zondag 6 september 2015 18:54 schreef Copycat het volgende:

Hihihi. Heus.
Trolletje Schrop.
pi_155872563
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 18:57 schreef Physsic het volgende:

[..]

Het moet ook niet worden vergeten dat het nog niet voorbij is. Hongarije gaat de grens verdedigen, omdat er nog miljoenen via het land willen reizen.
Mijn punt was meer dat als je je in al je goedheid en goedertierenheid aanmeldt als vrijwilliger dat je dan niet je neus moet ophalen voor dingetjes waarvan jij vindt dat dat beneden je waardigheid is. En eerlijk gezegd ik zou niet weten waarom schoonmaken überhaupt beneden iemands waardigheid zou moeten zijn. We moeten allemaal schoonmaken toch?
I´m back.
  zondag 6 september 2015 @ 19:01:45 #283
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_155872648
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 19:00 schreef Ryan3 het volgende:

Mijn punt was meer dat als je je in al je goedheid en goedertierenheid aanmeldt als vrijwilliger dat je dan niet je neus moet ophalen voor dingetjes waarvan jij vindt dat dat beneden je waardigheid is.
Oh my. Je was serieus! Heb ik je toch overschat.
Maar misschien moet je je even inlezen in vrijwilligerswerk via vluchtelingenwerk.
pi_155872652
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 19:00 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Mijn punt was meer dat als je je in al je goedheid en goedertierenheid aanmeldt als vrijwilliger dat je dan niet je neus moet ophalen voor dingetjes waarvan jij vindt dat dat beneden je waardigheid is.
Was niet bedoeld als kritiek en waarschijnlijk ook verkeerd gequote. Het was gewoon aanvullende info over wat Hongarije gezegd heeft. :)
pi_155872678
quote:

[..]

Dat verklaart een hoop.

Die vluchtelingen op festivals ook altijd.
pi_155872687
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 18:56 schreef Physsic het volgende:

moetwillig vandalise
Holy fuck.
pi_155872709
quote:
14s.gif Op zondag 6 september 2015 18:57 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, en dan zo door naar de centerparcs hè.
Ja joh, ff lekker in bad. Al het vuil van jaren er af weken. Die mensen hebben al heel lang geen bad gezien... ja, bloedbad, dat wel.
pi_155872758
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 19:02 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Holy fuck.
Ik heb het hier over de Hooligens in Italie he.

Ofja, die zullen ook allemaal wel een moeilijke jeugd etc. hebben gehad..
pi_155872787
quote:
9s.gif Op zondag 6 september 2015 19:01 schreef Copycat het volgende:

[..]

Maar misschien moet je je even inlezen in vrijwilligerswerk via vluchtelingenwerk.
Wel nee, ik probeer je een beetje uit de tent te lokken uiteraard. Ik ben nooit serieus. Maar jij denkt dus dat ik serieus ben? Valt me van je tegen. :D.
I´m back.
pi_155872803
quote:
10s.gif Op zondag 6 september 2015 19:02 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat verklaart een hoop.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Die vluchtelingen op festivals ook altijd.
Ja, dat zijn jongeren hè, die hebben nog verstand.
I´m back.
  zondag 6 september 2015 @ 19:05:31 #291
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_155872815
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 19:04 schreef Ryan3 het volgende:

Wel nee, ik probeer je een beetje uit de tent te lokken uiteraard. Ik ben nooit serieus. Maar jij denkt dus dat ik serieus ben? Valt me van je tegen. :D.
:+
pi_155872834
quote:
10s.gif Op zondag 6 september 2015 19:05 schreef Copycat het volgende:

[..]

:+
:6 .
I´m back.
  zondag 6 september 2015 @ 19:06:22 #293
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_155872845
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 19:04 schreef Physsic het volgende:

Ik heb het hier over de Hooligens in Italie he.

Ofja, die zullen ook allemaal wel een moeilijke jeugd etc. hebben gehad..
Ik gok dat het ging over moetwillig.
pi_155872870
quote:
7s.gif Op zondag 6 september 2015 19:06 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ohhh, haha.
I see. _O-
pi_155873003
quote:
7s.gif Op zondag 6 september 2015 19:06 schreef Copycat het volgende:

[..]

En vanadalise.
  zondag 6 september 2015 @ 19:10:55 #296
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_155873074
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 19:09 schreef Jigzoz het volgende:
En vanadalise.
Daar moest ik voor terugscrollen, dus liet ik gaan.
pi_155873142
quote:
9s.gif Op zondag 6 september 2015 19:01 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ga jij ook zo'n mooi lied voor ze zingen?
  zondag 6 september 2015 @ 19:13:29 #298
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_155873189
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 19:12 schreef J0kkebr0k het volgende:

Ga jij ook zo'n mooi lied voor ze zingen?
Daarmee zou ik de tegenstanders wel mooi in de kaart spelen ...
pi_155873262
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 19:09 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

En vanadalise.
Vandalise staat er.
Tussen mij en mijn toetsenbord staat een hindernis waar ik 'overheen' moet typen.

Sneu dat je steeds zo moeilijk doet als mensen typfouten maken. :')
Je krijgt met al die migranten van nu in de toekomst nog een hele taak.
  zondag 6 september 2015 @ 19:16:35 #300
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_155873344
quote:

[..]

Nou, tijdens de 1ste wo dachten een deel van de Britten daar anders over. In 1916 braken er rellen uit en werden woningen, winkels en eigendommen van Belgische vluchtelingen in Fulham gesloopt en geplunderd. Ook in Londen waren er rellen tegen de Belgen.
are we infinite or am I alone
pi_155873378
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 19:14 schreef Physsic het volgende:

[..]

Vandalise staat er.
Tussen mij en mijn toetsenbord staat een hindernis waar ik 'overheen' moet typen.

Sneu dat je steeds zo moeilijk doet als mensen typfouten maken. :')
Je krijgt met al die migranten van nu in de toekomst nog een hele taak.

_O-
  zondag 6 september 2015 @ 19:20:08 #302
262 Re
Kiss & Swallow
pi_155873494
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 18:48 schreef Physsic het volgende:

[..]

beetje dat Is het museumplein en wat een zwijnen stal zoals nog nooit eerder gezien dan weer te maken heeft met de politie Is weer zo'n gedavhtensprong. Daar ging het niet over
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')