Dus we moeten vluchtelingen geen huis en royale uitkering geven.quote:Op zaterdag 5 september 2015 11:50 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Kleiner verschil in welvaart. Een normaal leven in Syrië is beter dan het leven in een vluchtelingenkamp, dus gaan ze terug zodra het kan. Maar ze zullen niet teruggaan als ze in Nederland een huis en royale uitkering krijgen.
http://www.elsevier.nl/Bu(...)?masterpageid=158493quote:[quote]
Dit is het verhaal achter Syrisch jongetje Aylan
Abdullah Kurdi verloor zijn gezin bij een mislukte oversteek naar Griekenland.
Servaas door Servaas van der Laan 5 sep 2015
De wereld heeft emotioneel gereageerd op de beelden van de driejarige Aylan die levenloos op zijn buik op een strand in Bodrum lag. Dit is het verhaal achter dat dramatische beeld.
De 38-jarige Syrisch-Koerdische kapper Abdullah Kurdi sloeg vier jaar geleden met zijn gezin op de vlucht in Syrië. Aanvankelijk ging hij van Damascus naar zijn geboorteplaats Kobani, om uiteindelijk naar de Turkse stad Istanbul te trekken toen terreurorganisatie Islamitische Staat Kobani aanviel. Volgens zijn vader zijn 11 familieleden om het leven gekomen bij de IS-bezetting van Kobani. Abdullah besloot om met zijn gezin intrek te nemen in een appartement in Istanbul. Zijn zus Tima stuurde vanuit Canada geld op voor dagelijks behoeften en de huur.
Volgens Elsevier...
René van Rijckevorsel: Emotionele beeldvorming verdringt feiten in migratiecrisis
Geen asiel aangevraagd
Maar in Turkije was het lastig rondkomen en aan het begin van dit jaar ontstond het idee om via de Canadese ambassade asiel aan te vragen, zodat Abdullah zich met zijn familie bij zijn zus in Vancouver kon voegen. Maar al snel werd duidelijk dat een asielaanvraag kansloos was. In Turkije kon hij niet de juiste papieren krijgen die nodig zijn voor een asielaanvraag in Canada.
Zijn zus Tima gaf toe dat er nooit een asielaanvraag is gedaan. De familie besloot om bij vrienden, buren en familie geld in te zamelen om een illegale overtocht naar Europa te kunnen bekostigen.
Drie pogingen
Abdullah betaalde mensensmokkelaars om zijn gezin naar Griekenland te brengen, maar bij de eerste poging werd de familie opgepakt door de Turkse kustwacht, vertelt hij tegen persbureau Dogan. De volgende twee keer kwamen de mensensmokkelaars niet opdagen.
Daarna besloot Abdullah het met een paar anderen zelf te proberen. Ze kochten een rubberen boot (terwijl een grotere was beloofd) en probeerden naar Griekenland te peddelen. Het bootje sloeg om, vermoedelijk door een gat in de romp, en de vrouw en kinderen van Abdullah verdronken. Zelf wist hij veilig naar de kust te zwemmen.
Nieuwe tanden
Volgens zijn zus gaf het slechte gebit van Abdullah de doorslag om de gevaarlijke overtocht te wagen. Zijn tanden zouden eruit zijn getrokken toen hij werd ontvoerd tijdens de aanval op Kobani van Islamitische Staat, zegt een Canadese journalist die met de zus van Abdullah sprak.
Hij had implantaten nodig, maar een behandeling kostte zeker 14.000 euro. Dat geld kon zijn zus niet in één keer versturen. Vervolgens kwam hun vader met het idee om naar Europa te gaan om daar asiel aan te vragen. Eindbestemming was Zweden of Duitsland, zei de vader van Abdullah. Daar zou ook het gebit van Abdullah kunnen worden hersteld.
De Canadese regering heeft Abdullah aangeboden alsnog te komen, maar nu wil hij niet meer. Vrijdag heeft hij zijn gezin begraven in hun geboorteplaats Kobani in Syrië.
Dus ook in opvangkampen? Waarom dan niet in de regio? Dat is veel goedkoper en minder gedoe met reizen.quote:Op zaterdag 5 september 2015 11:51 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dus we moeten vluchtelingen geen huis en royale uitkering geven.
Oké, dat is alvast geregeld.
/Flauw modusquote:Op zaterdag 5 september 2015 11:44 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Hou toch op met die onzin. Vol is in deze situatie een pychologisch begrip, niet een ruimtelijk begrip. Of wil je dat onze kinderen veroordeeld worden tot een flatje van 30 m2?
Feit is dat Nederland van alle Europese landen het dichtstbevolkt is. Ook staan we hoog in de wereld ranglijst. Meer dan 400 mensen per km2 is waanzin. Wij kunnen niemand meer hebben, want we hebben de ruimte niet. Wat we wel hebben is geld, en daarmee kunnen we toch bijdragen aan hulp. Socialer kan ik het echt niet maken.
Eens, ik zou hetzelfde doen zoals je kunt opmaken uit mijn opmerking dat ik naar Canada of Australie zou vertrekken (al is dat omdat ik daar familie heb en niet in Europa). Echter kies ik dan de weg van de minste weerstand en als 'vluchteling' weet ik ook dat ik dat land dan met mijn problemen opzadel en niet de regio waar ik vandaan kom. Mijn punt is dat de regio er meer aan moet doen om de vluchtelingen goed op te vangen en goed te behandelen. Het is te gek voor woorden dat ze dat niet doen of kunnen (in al hun rijkdom) om wat voor reden dan ook.quote:Op zaterdag 5 september 2015 11:46 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ha mooie gedachtengang achter de opmerking "vakantiebestemmingen" (ik ben serieus). Maar ik probeer vooral te ageren tegen de mensen die de vluchteling maar (kort samengevat) asociaal vinden terwijl ook wij een land zouden uitkiezen waar wij denken dat onze kansen op een goed en zorgeloos leven het hoogst is (oftewel west Europa en vooral Duitsland).
Hebben we van JanKorteachternaam alvast permissie.quote:Op zaterdag 5 september 2015 11:51 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dus we moeten vluchtelingen geen huis en royale uitkering geven.
Oké, dat is alvast geregeld.
Dat is onhaalbaar.quote:Op zaterdag 5 september 2015 11:53 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Dus ook in opvangkampen? Waarom dan niet in de regio? Dat is veel goedkoper en minder gedoe met reizen.
Het verleden bewijst het. Veel Joegoslaven zijn bijvoorbeeld nooit teruggekeerd, terwijl dat al snel wel weer mogelijk was. Nederland is zo gek om heel snel permanente verblijfsvergunningen uit te delen.quote:Op zaterdag 5 september 2015 11:49 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ja, als we nu gewoon allemaal een glazen bol hadden...
En 'nananana, hahahahaha, eigen schuld, dikke bult!'quote:Op zaterdag 5 september 2015 11:52 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Ik was net bezig met het openen van een nieuw deel met minder misplaatste OP.
Ik vind dat ook dit in de OP moet komen:
[..]
http://www.elsevier.nl/Bu(...)?masterpageid=158493
En volgens Monopoly, je hebt verloren ga terug naar startquote:Op zaterdag 5 september 2015 11:54 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
En 'nananana, hahahahaha, eigen schuld, dikke bult!'
Het uitgangspunt van verblijfsvergunningen is juist dat mensen uiteindelijk weer terugkeren. Daarom zijn het ook voorlopige verblijfsvergunningen, afhankelijk van de situatie van het land van terugkeer. En nee, je kunt niet altijd garanderen dat mensen terug kunnen keren dus worden voorlopige verblijfsvergunningen ook omgezet.quote:Op zaterdag 5 september 2015 11:54 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Het verleden bewijst het. Veel Joegoslaven zijn bijvoorbeeld nooit teruggekeerd, terwijl dat al snel wel weer mogelijk was. Nederland is zo gek om heel snel permanente verblijfsvergunningen uit te delen.
Opvang in de EU is onhaalbaar. Qua ruimte, qua financiën, qua cultuur, qua terugkeer en qua draagvlak onder de bevolking.quote:
Mensen die in Nederland kinderen krijgen, gaan niet meer terug. Ze krijgen gewoon een permanente vergunning. Er zijn inderdaad remigranten, maar de massa blijft.quote:Op zaterdag 5 september 2015 11:56 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het uitgangspunt van verblijfsvergunningen is juist dat mensen uiteindelijk weer terugkeren. Daarom zijn het ook voorlopige verblijfsvergunningen, afhankelijk van de situatie van het land van terugkeer. En nee, je kunt niet altijd garanderen dat mensen terug kunnen keren dus worden voorlopige verblijfsvergunningen ook omgezet.
In de regio is het qua draagvlak onder de bevolking, financiën en cultuur prima mogelijk? Ik heb toch sterk de indruk dat het tegenovergestelde aan de hand is.quote:Op zaterdag 5 september 2015 11:56 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Opvang in de EU is onhaalbaar. Qua ruimte, qua financiën, qua cultuur, qua terugkeer en qua draagvlak onder de bevolking.
In de regio is prima mogelijk.
Financiën zorgen wij voor.quote:Op zaterdag 5 september 2015 11:58 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
In de regio is het qua draagvlak onder de bevolking, financiën en cultuur prima mogelijk? Ik heb toch sterk de indruk dat het tegenovergestelde aan de hand is.
Je blijft jezelf op dit punt ontzettend hard tegen spreken. Als er landen in de wereld zijn die in alle opzichten de mogelijkheden hebben om vluchtelingen op te vangen dan zijn het wel landen als Nederland en Duitsland omdat we hier vergeleken met de rest van de wereld het meest ontwikkeld zijn. Maar vervolgens zeg je dat het voor ons al echt niet mogelijk is om vluchtelingen op te vangen, dat moeten landen die juist veel minder mogelijkheden om dat in goede banen te leiden maar doen. Errrrr...?quote:Op zaterdag 5 september 2015 11:56 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Opvang in de EU is onhaalbaar. Qua ruimte, qua financiën, qua cultuur, qua terugkeer en qua draagvlak onder de bevolking.
Oké. Nu alleen de regio nog zover krijgen dat ze het zelf ook willen.quote:Op zaterdag 5 september 2015 11:59 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Financiën zorgen wij voor.
Qua cultuur staan de landen in de regio heel wat dichterbij Syrië dan Nederland.
Draagvlak onder de bevolking is overal een lastig punt. Met geld kan echter veel bereikt worden. Daarnaast een gegarandeerde terugkeer, die vanuit de regio veel gemakkelijker te realiseren is dan vanuit het walhalla Europa.
Je leest niet goed.quote:Op zaterdag 5 september 2015 12:00 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je blijft jezelf op dit punt ontzettend hard tegen spreken. Als er landen in de wereld zijn die in alle opzichten de mogelijkheden hebben om vluchtelingen op te vangen dan zijn het wel landen als Nederland en Duitsland omdat we hier vergeleken met de rest van de wereld het meest ontwikkeld zijn. Maar vervolgens zeg je dat het voor ons al echt niet mogelijk is om vluchtelingen op te vangen, dat moeten landen die juist veel minder mogelijkheden om dat in goede banen te leiden maar doen.
Het slaat echt als een lul op een drumstel.
Inderdaad. Maar ook al willen ze dat niet, de EU moet de poorten gesloten houden. Hoe dan ook.quote:Op zaterdag 5 september 2015 12:01 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Oké. Nu alleen de regio nog zover krijgen dat ze het zelf ook willen.
Ja, dat begrijp ik dat je dat niet wilt. Alleen slaan je argumenten om dat standpunt te verdedigen nergens op.quote:Op zaterdag 5 september 2015 12:02 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Je leest niet goed.
Ik bedoel met opvangen, opvangen in de EU.
Jij meent nu dat Europa pauperder is dan Libanon?quote:Op zaterdag 5 september 2015 11:56 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Wat is een handjevol? Als we een handvol hebben opgevangen, dan komt het volgende handjevol, en daarna weer, en daarna weer... En waarom de ene vluchteling in een sober kamp in de regio en de ander in een royale verzorgingsstaat?quote:Op zaterdag 5 september 2015 12:05 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ja, dat begrijp ik dat je dat niet wilt. Alleen slaan je argumenten om dat standpunt te verdedigen nergens op.
Als landen als Nederland en Duitsland die in vrijwel alle opzichten al niet eens een handjevol vluchtelingen goed op kan vangen, dan kunnen landen als Libanon en Turkije dat natuurlijk al helemaal niet met een aantal wat honderden keren zo hoog ligt.
Lees je mijn postings wel?quote:Op zaterdag 5 september 2015 12:06 schreef Falco het volgende:
[..]
Jij meent nu dat Europa pauperder is dan Libanon?
Je negeert het punt.quote:Op zaterdag 5 september 2015 12:06 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Wat is een handjevol? Als we een handvol hebben opgevangen, dan komt het volgende handjevol, en daarna weer, en daarna weer... En waarom de ene vluchteling in een sober kamp in de regio en de ander in een royale verzorginsstaat? Niet echt eerlijk. Dus daarom één lijn trekken en iedereen in de regio opvangen.
En als de regio niet alle vluchtelingen wil opvangen? Dan kijken we de andere kant op en mompelen iets als 'niet ons probleem'?quote:Op zaterdag 5 september 2015 12:02 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Inderdaad. Maar ook al willen ze dat niet, de EU moet de poorten gesloten houden. Hoe dan ook.
Als de regio meewerkt, dan staat de EU klaar met raad, daad en geld. Maar geen mensen naar de EU halen. Dat wordt een gebed zonder einde.
Israël levert problemen genoeg inderdaad. Iran is een optie. Libanon zit inderdaad overvol, dus moeten er grote kampen komen in Oost Turkije, gerund door de VN.quote:Op zaterdag 5 september 2015 12:08 schreef Jigzoz het volgende:
Welke landen behalve Turkije moeten die vluchtelingen trouwens gaan opvangen? Want Israël valt sowieso af, Irak levert zelf al vluchtelingen, Libanon zit al overvol en de Arabische wereld heeft tot nu nog helemaal niets gedaan.
Nee, ik beargumenteer waarom de EU geen vluchtelingen moet opvangen. Er komt geen eind aan, ze willen allemaal naar Europa. Begrijpelijk (veel welvaart) maar niet haalbaar.quote:
Dan is het kiezen tussen twee kwaden: 1. Niets voor ze kunnen doen; 2. Europa laten overspoelen.quote:Op zaterdag 5 september 2015 12:09 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
En als de regio niet alle vluchtelingen wil opvangen? Dan kijken we de andere kant op en mompelen iets als 'niet ons probleem'?
Ze komen niet allemaal naar Europa...quote:Op zaterdag 5 september 2015 12:10 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Nee, ik beargumenteer waarom de EU geen vluchtelingen moet opvangen. Er komt geen eind aan, ze willen allemaal naar Europa.
Die zijn er nu min of meer. Toch zijn er mensen die daadwerkelijk geluk zoeken (waarom is dat trouwens zo verkeerd?) en hopen op een beter bestaan verderop en daar ook voor willen gaan. Hoe wil je ze tegenhouden? Een groot Europees hek met overheidsinzet om ze tegen te houden kost vele malen meer dan opvang in de EU met als mogelijkheid dat die vluchtelingen je beroepsbevolking nog gezond kunnen houden. De vergrijzing wordt komende jaren een steeds groter probleem en ik zie graag die kosten daarvan gedragen worden door een zo groot mogelijke beroepsbevolking.quote:Op zaterdag 5 september 2015 12:09 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Israël levert problemen genoeg inderdaad. Iran is een optie. Libanon zit inderdaad overvol, dus moeten er grote kampen komen in Oost Turkije, gerund door de VN.
Hoeveel komen er naar Europa denk je?quote:Op zaterdag 5 september 2015 12:10 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Nee, ik beargumenteer waarom de EU geen vluchtelingen moet opvangen. Er komt geen eind aan, ze willen allemaal naar Europa. Begrijpelijk (veel welvaart) maar niet haalbaar.
Als de grenzen eenmaal open staan, dan komen ze. Waarom zouden ze naar Duitsland willen? Omdat Duitsland heeft aangegeven dat Syriërs welkom zijn. Bij elk positieve signaal, wordt de instroom vergroot. Dat gaat oneindig door. En aangezien er maar een heel klein deel van de wereldbevolking in Europa woont, is Europa snel overspoeld.quote:Op zaterdag 5 september 2015 12:11 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ze komen niet allemaal naar Europa...
Honderden miljoenen.quote:Op zaterdag 5 september 2015 12:12 schreef Falco het volgende:
[..]
Hoeveel komen er naar Europa denk je?
De grenzen staan niet open...quote:Op zaterdag 5 september 2015 12:12 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Als de grenzen eenmaal open staan, dan komen ze.
Weet je hoeveel inwoners Syrië, Irak en Afghanistan hebben?quote:
Iran is een sharia-land. Bovendien komen er ook uit Iran vluchtelingen. Turkije moet het dus in z'n eentje regelen. Iets zegt me dat Erdogan dat niet gaat doen omdat ie de verdeling wat oneerlijk vindt.quote:Op zaterdag 5 september 2015 12:09 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Israël levert problemen genoeg inderdaad. Iran is een optie. Libanon zit inderdaad overvol, dus moeten er grote kampen komen in Oost Turkije, gerund door de VN.
Denk je dat Afrika achterblijft?quote:Op zaterdag 5 september 2015 12:14 schreef Falco het volgende:
[..]
Weet je hoeveel inwoners Syrië, Irak en Afghanistan hebben?
Dat geeft geen fijn gevoel dat willen de meeste mensen niet weten. Ik las in de krant over een initiatief van mensen hier in de buurt die van alles inzamelen om naar de migranten Calais te brengen. Hoe zot gaat het nog worden voor mensen in de gaten krijgen dat ze totaal verkeerd bezig zijn ?quote:Op zaterdag 5 september 2015 11:59 schreef Physsic het volgende:
"Maar waarom hij een asielzoekerscentrum met alle gemakken in een Europees land weigert en vrijwillig voor de zware nachtelijke zoektochten kiest, maakt ook hij niet duidelijk. “Het leven in Engeland is gewoon beter dan in Frankrijk.”
Prima zo’n mening, en ik begrijp hun motivatie, maar met het ontsnappen aan oorlog en onderdrukking heeft die helletocht dus niets te maken. Alleen een domme politicus denkt er anders over."
Vluchtelingen..
http://nieuws.tpo.nl/2015(...)vluchtelingenaanpak/
In de EU wonen ongeveer 500 miljoen mensen. Een veelvoud van dit aantal bevindt zich op dit moment op een plek die heel wat minder aangenaam is dan hier. Die wil je hier naartoe laten komen? Zelfs als maar een klein deel daadwerkelijk naar Europa komt, dan heb je het al over honderden miljoenen? Dat denk je dat er met Europa gebeurt als er 500 miljoen mensen uit de Arabische wereld en Afrika komen?quote:Op zaterdag 5 september 2015 12:12 schreef Falco het volgende:
[..]
Die zijn er nu min of meer. Toch zijn er mensen die daadwerkelijk geluk zoeken (waarom is dat trouwens zo verkeerd?) en hopen op een beter bestaan verderop en daar ook voor willen gaan. Hoe wil je ze tegenhouden? Een groot Europees hek met overheidsinzet om ze tegen te houden kost vele malen meer dan opvang in de EU met als mogelijkheid dat die vluchtelingen je beroepsbevolking nog gezond kunnen houden. De vergrijzing wordt komende jaren een steeds groter probleem en ik zie graag die kosten daarvan gedragen worden door een zo groot mogelijke beroepsbevolking.
En een grote bek en een goudfetisj.quote:Op zaterdag 5 september 2015 12:16 schreef Falco het volgende:
Iraanse mensen kun je trouwens prima hebben in Nederland en zijn echt van toegevoegde waarde als je in dit soort termen moet gaan spreken. Degenen (stuk of vier) die ik ken zijn seculier, hoog opgeleid en hebben goede banen.
Ik heb een collega waar het ook voor geldt. Maar als de autochtone bevolking een minderheid in eigen land wordt, dan krijg je Zuid-Afrikaanse toestanden. En dat gebeurt binnen enkele eeuwen als we zo doorgaan.quote:Op zaterdag 5 september 2015 12:16 schreef Falco het volgende:
Iraanse mensen kun je trouwens prima hebben in Nederland en zijn echt van toegevoegde waarde als je in dit soort termen moet gaan spreken. Degenen (stuk of vier) die ik ken zijn seculier, hoog opgeleid en hebben goede banen.
Dan gaan we toch met zijn allen naar Afrikaquote:Op zaterdag 5 september 2015 12:16 schreef Physsic het volgende:
[..]
Denk je dat Afrika achterblijft?
Enkelen proberen nu al met een valse identiteit binnen te komen.
Die volgen gewoon hoor.
Straks zit de halve wereldbevolking bij jou op schoot.
Dat laatste klopt. Daarom kunnen Afrikanen ook prima vluchten op het eigen continent.quote:Op zaterdag 5 september 2015 12:17 schreef Falco het volgende:
[..]
Dan gaan we toch met zijn allen naar Afrika? Is wel beter weer daar.
Trouwens denken dat Afrika een groot oorlogsgebied is...
Daarom is het een goede daad om met moslimmevrouwen te neuken. Dat zorgt voor integratie.quote:Op zaterdag 5 september 2015 12:17 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Ik heb een collega waar het ook voor geldt. Maar als de autochtone bevolking een minderheid in eigen land wordt, dan krijg je Zuid-Afrikaanse toestanden. En dat gebeurt binnen enkele eeuwen als we zo doorgaan.
Ja, het nieuws dat deze migranten letterlijk over lijken gaan wordt stilgehouden. Politieagenten belanden in het ziekenhuis, omwonenden worden besloten, etc.quote:Op zaterdag 5 september 2015 12:16 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dat geeft geen fijn gevoel dat willen de meeste mensen niet weten. Ik las in de krant over een initiatief van mensen hier in de buurt die van alles inzamelen om naar de migranten Calais te brengen. Hoe zot gaat het nog worden voor mensen in de gaten krijgen dat ze totaal verkeerd bezig zijn ?
http://pvv.nl/index.php/3(...)d-gelukszoekers.htmlquote:Op zaterdag 5 september 2015 12:19 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ja, het nieuws dat deze migranten letterlijk over lijken gaan wordt stilgehouden. Politieagenten belanden in het ziekenhuis, omwonenden worden besloten, etc.
In meerdere landen zijn trouwens ook al berichten geweest dat de moslims in een azc de christelijke medebewoners wegpesten, danwel neersteken.
Ze zijn ontzettend vredelievend en dankbaar.
Dat denk ik helemaal niet?quote:Op zaterdag 5 september 2015 12:17 schreef Falco het volgende:
[..]
Trouwens denken dat Afrika een groot oorlogsgebied is...
Je hoeft mij niet te overtuigen. Ik ken de verhalen van omwonenden van een azc.quote:Op zaterdag 5 september 2015 12:21 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
http://pvv.nl/index.php/3(...)d-gelukszoekers.html
We zijn onze eigen burgeroorlog aan het importeren.
Hebben we ooit gedaan, maar kolonisatie is niet zo populair onder links, dus al die landen moesten afgestaan worden.quote:Op zaterdag 5 september 2015 12:17 schreef Falco het volgende:
[..]
PVV... Goeie bron.quote:Op zaterdag 5 september 2015 12:21 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
http://pvv.nl/index.php/3(...)d-gelukszoekers.html
We zijn onze eigen burgeroorlog aan het importeren.
De PVV is niet zelf de bron. Onderaan de Kamervragen staan bronnen vermeld zoals de NOS en de Volkskrant.quote:
Nou daan gaan we weer met zijn allen terug naar Europa. Wat een probleem heequote:Op zaterdag 5 september 2015 12:22 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Hebben we ooit gedaan, maar kolonisatie is niet zo populair onder links, dus al die landen moesten afgestaan worden.
Stel dat we op termijn naar Afrika gaan, dan is Afrika binnen 100 jaar welvarend en willen de nakomelingen van de oorspronkelijke bewoners ineens allemaal weer terug.
Ik neem aan dat dit grappig bedoeld is. Ik ben niet voor volksverhuizingen, maar voor sterke natiestaten.quote:Op zaterdag 5 september 2015 12:23 schreef Falco het volgende:
[..]
Nou daan gaan we weer met zijn allen terug naar Europa. Wat een probleem hee
"In Nederlandse asielzoekerscentra zijn de eerste zes maanden van vorig jaar 2.741 (gewelds)incidenten geregistreerd. Daaronder zijn 124 intimidaties en bedreigingen, 80 zelfmoordpogingen, 13 zelfmoorden, 47 mishandelingen en 4 zelfverbrandingen. Dit blijkt uit cijfers van het Centraal Orgaan opvang Asielzoekers (COA), die de Volkskrant verkreeg na een beroep op de Wet Openbaarheid van Bestuur (WOB)."quote:Op zaterdag 5 september 2015 12:23 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
De PVV is niet zelf de bron. Onderaan de Kamervragen staan bronnen vermeld zoals de NOS en de Volkskrant.
Bulgaren mogen hier zo naar toe komen, want EU.quote:Op zaterdag 5 september 2015 12:24 schreef Fer het volgende:
Waar ik eigenlijk nieuwsgierig naar ben?
Hoeveel Pakistanen, Indiers, Iranezen, Bulgaren, Egyptenaren, noem maar op, keken vanochtend in de spiegel en dachten, ik kan toch ook doorgaan voor een Syrier?
Die hun boeltje pakken en hiernaartoe vertrekken en denken onderweg wat Arabisch te leren en zo naar binnen proberen te glippen.
Dat geeft aan dat we ze hier niet moeten willen hebben. Dit is niet meer de onderbuik, maar het zijn de harde cijfers.quote:Op zaterdag 5 september 2015 12:25 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
"In Nederlandse asielzoekerscentra zijn de eerste zes maanden van vorig jaar 2.741 (gewelds)incidenten geregistreerd. Daaronder zijn 124 intimidaties en bedreigingen, 80 zelfmoordpogingen, 13 zelfmoorden, 47 mishandelingen en 4 zelfverbrandingen. Dit blijkt uit cijfers van het Centraal Orgaan opvang Asielzoekers (COA), die de Volkskrant verkreeg na een beroep op de Wet Openbaarheid van Bestuur (WOB)."
Oké. En nu?
Dat zijn dus niet eens de cijfers van de overlast.quote:Op zaterdag 5 september 2015 12:26 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Dat geeft aan dat we ze hier niet moeten willen hebben. Dit is niet meer de onderbuik, maar het zijn de harde cijfers.
We moeten hier ook geen PVV'ers willen hebben. Ander tuig trouwens ook niet.quote:Op zaterdag 5 september 2015 12:26 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Dat geeft aan dat we ze hier niet moeten willen hebben.
Links roept voortdurend dat we zo weinig mensen opvangen. Maar wat we opvangen levert al meer dan 2700 incidenten op. Dat voorspelt niet veel goeds voor als we nog meer opvangen.quote:Op zaterdag 5 september 2015 12:27 schreef Physsic het volgende:
[..]
Dat zijn dus niet eens de cijfers van de overlast.
Want in Nederland komt geweld niet voor en zijn alleen vluchtelingen daar verantwoordelijk voor?quote:Op zaterdag 5 september 2015 12:26 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Dat geeft aan dat we ze hier niet moeten willen hebben. Dit is niet meer de onderbuik, maar het zijn de harde cijfers.
In Turkije kan je gewoon een nep-Syrisch paspoort regelen.quote:Op zaterdag 5 september 2015 12:24 schreef Fer het volgende:
Hoeveel Pakistanen, Indiers, Iranezen, Bulgaren, Egyptenaren, noem maar op, keken vanochtend in de spiegel en dachten, ik kan toch ook doorgaan voor een Syrier?
Die hun boeltje pakken en hiernaartoe vertrekken en denken onderweg wat Arabisch te leren en zo naar binnen proberen te glippen.
Puik idee, alle PVV'ers naar Kobani. Misschien dat ze dan snappen waarom mensen op de vlucht slaan en het beste ervan willen maken elders.quote:Op zaterdag 5 september 2015 12:28 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
We moeten hier ook geen PVV'ers willen hebben. Ander tuig trouwens ook niet.
Zullen we anders gewoon al het tuig in Turkse kampen opslaan en alleen nog leuke mensen in Nederland houden?
De zoveelste opmerking van jou die niets bijdraagt aan de discussie, en geen argumenten bevat maar alleen maar onzinnige persoonlijke aanvallen. Het laat ook zien (PVV-ers 'tuig' noemen) dat je weinig hebt met democratie.quote:Op zaterdag 5 september 2015 12:28 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Zullen we anders gewoon al het tuig in Turkse kampen opslaan en alleen nog leuke mensen in Nederland houden?
Die 2700 zegt op zichzelf niet zoveel. Er komen ieder weekend in de kroeg ook meer dan genoeg geweldsincidenten voor.quote:Op zaterdag 5 september 2015 12:29 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Links roept voortdurend dat we zo weinig mensen opvangen. Maar wat we opvangen levert al meer dan 2700 incidenten op. Dat voorspelt niet veel goeds voor als we nog meer opvangen.
Vluchtelingen geven te veel problemen. Kijk je wel eens opsporing verzocht? Misschien flauw om te zeggen, maar multicultureler dan dat programma is er nog niets gemaakt. Ook dat belooft wat voor de toekomst als we zo doorgaan.quote:Op zaterdag 5 september 2015 12:29 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Want in Nederland komt geweld niet voor en zijn alleen vluchtelingen daar verantwoordelijk voor?
Dat wil niet zeggen dat het prima is dat we 2700 incidenten hebben als gevolg van onze humanitaire houding.quote:Op zaterdag 5 september 2015 12:30 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Die 2700 zegt op zichzelf niet zoveel. Er komen ieder weekend in de kroeg ook meer dan genoeg geweldsincidenten voor.
Dat is nog niet het grootste probleemquote:Op zaterdag 5 september 2015 12:24 schreef Fer het volgende:
Het wil zeggen dat geweld altijd en overal voorkomt. Vrij naïef om te denken dat vluchtelingen daarvan gevrijwaard blijven.quote:Op zaterdag 5 september 2015 12:31 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Dat wil niet zeggen dat het prima is dat we 2700 incidenten hebben als gevolg van onze humanitaire houding.
Als je ergens te gast bent, dan dien je je voorbeeldig te gedragen. Als vluchtelingen dat niet beseffen, moet je je afvragen of we door moeten gaan met opvangen hier. Als ze zich als asielzoeker al zo gedragen, dan houd ik mijn hart vast voor wat er gebeurt als ze eenmaal een verblijfsstatus hebben.quote:Op zaterdag 5 september 2015 12:32 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het wil zeggen dat geweld altijd en overal voorkomt. Vrij naïef om te denken dat vluchtelingen daarvan gevrijwaard blijven.
Het gaat erom dat vluchtelingen en etnische minderheden significant meer voorkomen in geweldsstatistieken. En ja, dat zal ook best wat met de omstandigheden te maken hebben, maar dat verklaart niet alles.quote:Op zaterdag 5 september 2015 12:32 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het wil zeggen dat geweld altijd en overal voorkomt. Vrij naïef om te denken dat vluchtelingen daarvan gevrijwaard blijven.
Ok.quote:Op zaterdag 5 september 2015 12:33 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Als je ergens te gast bent, dan dien je je voorbeeldig te gedragen.
Het argument is: 'dat mensen nadelen hebben is geen reden voor uitzetting. Was dat wel zo. dan zouden we alle mensen met nadelen uit kunnen zetten'. Ik zal het er de volgende keer duidelijker bijzetten, maar ik dacht echt dat het zo duidelijk genoeg was.quote:Op zaterdag 5 september 2015 12:29 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
De zoveelste opmerking van jou die niets bijdraagt aan de discussie, en geen argumenten bevat
Dat is geen persoonlijke aanval. Check nogmaals je cursus argumentatieleer.quote:maar alleen maar onzinnige persoonlijke aanvallen.
Dat is wel een drogreden. Het een volgt beslist niet uit het andere.quote:Het laat ook zien (PVV-ers 'tuig' noemen) dat je weinig hebt met democratie.
Zitten er veel vluchtelingen in Opsporing Gezocht? Hoeveel procent ongeveer?quote:Op zaterdag 5 september 2015 12:30 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Vluchtelingen geven te veel problemen. Kijk je wel eens opsporing verzocht? Misschien flauw om te zeggen, maar multicultureler dan dat programma is er nog niets gemaakt. Ook dat belooft wat voor de toekomst als we zo doorgaan.
Hoe verklaar je het dan welquote:Op zaterdag 5 september 2015 12:34 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Het gaat erom dat vluchtelingen en etnische minderheden significant meer voorkomen in geweldsstatistieken. En ja, dat zal ook best wat met de omstandigheden te maken hebben, maar dat verklaart niet alles.
Asielzoekers plegen in verhouding meer geweld dan niet-asielzoekers, ja?quote:Op zaterdag 5 september 2015 12:34 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Het gaat erom dat vluchtelingen en etnische minderheden significant meer voorkomen in geweldsstatistieken.
Gelukkig wordt wel je verblijfsvergunning ingetrokken als je een aantal maanden cel hebt gekregen wegens strafbaar feit.quote:Op zaterdag 5 september 2015 12:36 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Het argument is: 'dat mensen nadelen hebben is geen reden voor uitzetting. Was dat wel zo. dan zouden we alle mensen met nadelen uit kunnen zetten'. Ik zal het er de volgende keer duidelijker bijzetten, maar ik dacht echt dat het zo duidelijk genoeg was.
[..]
Dat is geen persoonlijke aanval. Check nogmaals je cursus argumentatieleer.
[..]
Dat is wel een drogreden. Het een volgt beslist niet uit het andere.
Maar goed, toegegeven: het klopt in dit geval toevallig wel. Ik vind de PVV inderdaad een goed argument tegen democratie.
Allochtonen (een groep waar asielzoekers deel van uit maken) plegen in verhouding veel meer geweld dan autochtonen.quote:Op zaterdag 5 september 2015 12:37 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Asielzoekers plegen in verhouding meer geweld dan niet-asielzoekers, ja?
Helaas niet.quote:Op zaterdag 5 september 2015 12:38 schreef Physsic het volgende:
[..]
Gelukkig wordt wel je verblijfsvergunning ingetrokken als je een aantal maanden cel hebt gekregen wegens strafbaar feit.
Dat was de vraag niet geloof ik, je initiële stelling ging daar ook niet over.quote:Op zaterdag 5 september 2015 12:38 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Allochtonen (een groep waar asielzoekers deel van uit maken) plegen in verhouding veel meer geweld dan autochtonen.
Jawel.quote:
PVV-Kamerleden plegen veel meer strafbare feiten dan D66-Kamerleden.quote:Op zaterdag 5 september 2015 12:38 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Allochtonen (een groep waar asielzoekers deel van uit maken) plegen in verhouding veel meer geweld dan autochtonen.
Heb je een bron?quote:
Ja.quote:Op zaterdag 5 september 2015 12:37 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Asielzoekers plegen in verhouding meer geweld dan niet-asielzoekers, ja?
PVV-kamerleden urineren zelfs meer door brievenbussen dan D66-Kamerleden. De belhamels!quote:Op zaterdag 5 september 2015 12:41 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
PVV-Kamerleden plegen veel meer strafbare feiten dan D66-Kamerleden.
Antillianen zijn geen allochtonen.quote:Op zaterdag 5 september 2015 12:41 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ja.
Een behoorlijk aantal van gepleegde moorden is door een Antilliaan.
Ik noem maar wat.
Het zijn echter allemaal Nederlanders en die horen hier. Mensen die hier van buitenaf naar toe komen en de boel komen verzieken, moet je weg houden. Gezien wat zich nu in delen van Frankrijk en Zweden afspeelt, kun je beter geen mensen meer uit niet-westerse landen toelaten.quote:Op zaterdag 5 september 2015 12:41 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
PVV-Kamerleden plegen veel meer strafbare feiten dan D66-Kamerleden.
www.google.comquote:Op zaterdag 5 september 2015 12:42 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Bron? En dan van asielzoekers vs. niet-asielzoekers dus.
Ik heb ook niet de indruk dat we elkaar gaan overtuigen.quote:Op zaterdag 5 september 2015 12:42 schreef Re het volgende:
het is wel duidelijk naar gelang je interne overtuiging dat de externe verificatie wordt gezocht in bronnen die je in het gelijk stellen, links of rechtsom zijn we aardig aan het cognitief resoneren.
De meeste allochtonen zijn ook Nederlanders, dus die horen hier dan ook.quote:Op zaterdag 5 september 2015 12:43 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Het zijn echter allemaal Nederlanders en die horen hier. Mensen die hier van buitenaf naar toe komen en de boel komen verzieken, moet je weg houden. Gezien wat zich nu in delen van Frankrijk en Zweden afspeelt, kun je beter geen mensen meer uit niet-westerse landen toelaten.
Helaas wel is het zo dat PVV-kamerleden vaker iets op hun kerfstok hebben dan D66-ers. Helaas, want ik zou graag een nette partij hebben die een einde maakt aan het slappe opengrenzen-beleid.
http://www.republiekalloc(...)inaliteit-en-cultuurquote:Op zaterdag 5 september 2015 12:44 schreef Physsic het volgende:
[..]
www.google.com
Onderzoek zelf ook 'ns een keer iets. Elke keer als er bewijs/bron wordt geleverd, blijft het daarna stil.
Ik ben gekkehenkie niet.
Wat ik toevallig snel kan vinden post ik, maar ga niet te veel moeite doen als ik weet dat ik je toch niet kan overtuigen.
Goeie bron, ik ben overtuigd.quote:
En nu een bron die je initiële stelling onderbouwt dat asielzoekers relatief gewelddadiger zijn.quote:Op zaterdag 5 september 2015 12:46 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
http://www.republiekalloc(...)inaliteit-en-cultuur
Niet-westerse allochtonen meer dan 3 keer zoveel als autochtonen. Maar goed dat zal wel weer goedgepraat worden omdat wij zo 'racistisch' zijn.
Dus moeten we de instroom stoppen.quote:Op zaterdag 5 september 2015 12:46 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
De meeste allochtonen zijn ook Nederlanders, dus die horen hier dan ook.
Nee, het is pas racistisch zodra je dat de hele groep gaat aanrekenen.quote:Op zaterdag 5 september 2015 12:46 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
http://www.republiekalloc(...)inaliteit-en-cultuur
Niet-westerse allochtonen meer dan 3 keer zoveel als autochtonen. Maar goed dat zal wel weer goedgepraat worden omdat wij zo 'racistisch' zijn.
Ik reken niemand wat aan, ik zeg alleen grenzen dicht. We hebben de handen al vol aan de mensen die hier al zijn.quote:Op zaterdag 5 september 2015 12:48 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nee, het is pas racistisch zodra je dat de hele groep gaat aanrekenen.
Er zijn al genoeg argumenten gegeven waarom dat geen haalbare optie is.quote:Op zaterdag 5 september 2015 12:48 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Ik zou graag eens een serieuze discussie willen over de aanpak van opvang in de regio waarbij het uitgangspunt is dat de EU de grenzen dichthoudt. Er zal dan zeker een oplossing komen.
Dat betekent dat alle vluchtelingen naar Turkije moeten en dat gaat Turkije niet toestaan. Geef ze eens ongelijk.quote:Op zaterdag 5 september 2015 12:48 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Ik zou graag eens een serieuze discussie willen over de aanpak van opvang in de regio waarbij het uitgangspunt is dat de EU de grenzen dichthoudt. Er zal dan zeker een oplossing komen.
Dat is geen oplossing voor het vluchtelingenprobleem, dat is het negeren ervan.quote:Op zaterdag 5 september 2015 12:48 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Ik reken niemand wat aan, ik zeg alleen grenzen dicht. We hebben de handen al vol aan de mensen die hier al zijn.
Oplossen moet in de regio. Dat is dus niet hier.quote:Op zaterdag 5 september 2015 12:52 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dat is geen oplossing voor het vluchtelingenprobleem, dat is het negeren ervan.
Je doet zelf niet veel anders dan al topics lang je standpunt herhalen. Maar ik zou zeggen: begin zelf eens met de discussiequote:Op zaterdag 5 september 2015 12:48 schreef JanKorteachternaam het volgende:
De regio. Dus oa. Turkije.quote:Op zaterdag 5 september 2015 12:51 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dat betekent dat alle vluchtelingen naar Turkije moeten en dat gaat Turkije niet toestaan. Geef ze eens ongelijk.
Wat dan wel? Eerlijk verdelen en dan ook kijken naar de achtergrond van mensen. Ik denk dat de conservatieven onder de vluchtelingen beter in een islamitisch land terechtkunnen, terwijl christenen in landen als Italië, Polen en Ierland meer op hun plaats zijn. Nederland zou als klein land de atheïsten kunnen opnemen, bijvoorbeeld. Als we dan als Europa ook nog met quota gaan werken, dan hebben we denk ik een oplossing die vrij duurzaam is.
Dat doen de anderen ook, die steeds roepen dat we ze hier naar toe moeten halen.quote:Op zaterdag 5 september 2015 12:54 schreef Queller het volgende:
[..]
Je doet zelf niet veel anders dan al topics lang je standpunt herhalen. Maar ik zou zeggen: begin zelf eens met de discussie
De regio kan de opvang van vluchtelingen nu eigenlijk al niet meer aan.quote:Op zaterdag 5 september 2015 12:53 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Oplossen moet in de regio.
Dat kunnen we oplossen.quote:Op zaterdag 5 september 2015 12:54 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
De regio kan de opvang van vluchtelingen nu eigenlijk al niet meer aan.
Dit wordt al gedaanquote:Op zaterdag 5 september 2015 12:53 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Oplossen moet in de regio. Dat is dus niet hier.
Ja, en dat kan dus niet.quote:Op zaterdag 5 september 2015 12:53 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Oplossen moet in de regio. Dat is dus niet hier.
Waaruit blijkt dat nu werkelijk?quote:
je wil discussie over de regio en dan blijf je maar zaniken over EU... de observatie dat opvang in de regio aan alle kanten schort lijkt me duidelijkquote:
ALLEMAAL in de regio. Wij helpen, sturen ook de vluchtelingen uit Europa naar de regio, en helpen zo iedereen aan veel betere opvang. Wat is daar nou mis mee?quote:
Welke landen dan behalve Turkije?quote:Op zaterdag 5 september 2015 12:54 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
De regio. Dus oa. Turkije.
Als ze naar Europa komen, dan keren ze nooit meer terug. Bovendien kunnen we in de regio iedereen helpen en in Europa maar een klein groepje.
Geld is niet het probleem dus geld sturen gaat ook niks oplossen.quote:Op zaterdag 5 september 2015 12:55 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Dat kunnen we oplossen.
Je moet blind zijn als je na het zien van dit filmpje nog steeds denkt dat we ze hier kunnen hebben.quote:Op zaterdag 5 september 2015 12:55 schreef truthortruth het volgende:
Nog even hierover;
Ben je nu echt een onmens als je denkt dat hier niets positiefs van kan komen door ze de EU in te laten?
Met geld kan die opvang gerealiseerd worden, tegen veel lagere kosten dan het in Nederland kost (grondprijs, prijspeil, gezinnen die nooit meer weggaan).quote:Op zaterdag 5 september 2015 12:56 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Geld is niet het probleem dus geld sturen gaat ook niks oplossen.
Dit kost veelsteveel natuurlijk en drukt hard op de staatsbegroting. Je kunt vluchtelingen beter hier opvangen en er naar streven om ze normaal te laten meedraaien in de samenleving en hun steentje bijdragen aan de economie.quote:Op zaterdag 5 september 2015 12:56 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
ALLEMAAL in de regio. Wij helpen, sturen ook de vluchtelingen uit Europa naar de regio, en helpen zo iedereen aan veel betere opvang. Wat is daar nou mis mee?
Nee, natuurlijkniet.quote:Op zaterdag 5 september 2015 12:55 schreef truthortruth het volgende:
Nog even hierover;
Ben je nu echt een onmens als je denkt dat hier niets positiefs van kan komen door ze de EU in te laten?
Nee, want geld is niet het probleem.quote:Op zaterdag 5 september 2015 12:57 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Met geld kan die opvang gerealiseerd worden
Als je ze mee laat draaien in de samenleving gaan ze nooit meer terug.quote:Op zaterdag 5 september 2015 12:57 schreef Falco het volgende:
[..]
Dit kost veelsteveel natuurlijk en drukt hard op de staatsbegroting. Je kunt vluchtelingen beter hier opvangen en er naar streven om ze normaal te laten meedraaien in de samenleving.
En wie gaat die huizen dan eigenlijk bouwen? Ofja, wie gaat dat betalen?quote:Op zaterdag 5 september 2015 12:57 schreef Falco het volgende:
[..]
Dit kost veelsteveel natuurlijk en drukt hard op de staatsbegroting. Je kunt vluchtelingen beter hier opvangen en er naar streven om ze normaal te laten meedraaien in de samenleving en hun steentje bijdragen aan de economie.
Waar houdt 'regio' op? En wie bepaalt dat eigenlijk?quote:Op zaterdag 5 september 2015 12:56 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
ALLEMAAL in de regio. Wij helpen, sturen ook de vluchtelingen uit Europa naar de regio, en helpen zo iedereen aan veel betere opvang. Wat is daar nou mis mee?
Er zijn veel arme landen die volop ruimte hebben en veel dichterbij Syrië liggen. Die kunnen echter die opvang niet realiseren. Dus zorgen wij (EU) voor het geld, en zij voor de locatie.quote:Op zaterdag 5 september 2015 12:58 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nee, want geld is niet het probleem.
Daarvoor moet een internationale conferentie georganiseerd worden, waar dat wordt besproken. Evenals de verdeling van gelden, organisatie, etc.. Daar is volgens mij de UHCR voor. Tot nu toe gaat het echter steeds over opvang in Europa, terwijl de focus verlegd moet worden naar de regio.quote:Op zaterdag 5 september 2015 12:59 schreef Queller het volgende:
[..]
Waar houdt 'regio' op? En wie bepaalt dat eigenlijk?
Geld is niet het probleem.quote:Op zaterdag 5 september 2015 12:59 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Dus zorgen wij (EU) voor het geld, en zij voor de locatie.
Jouw oplossing gaat meer geld kosten. En je moet ze niet als ziek en zielig zien. Sterker nog het zijn vaak de rijkere en beter opgeleide vluchtelingen die hier komen en dus ook relatief gemakkelijker inpaspaar zijn in de beroepsbevolking. Iets wat de komende jaren erg wenselijk is om de kosten van de vergrijzing te kunnen dragen.quote:Op zaterdag 5 september 2015 12:58 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Als je ze mee laat draaien in de samenleving gaan ze nooit meer terug.
Ze hier mee laten draaien kost ook geld, want ziek, zielig, uitkering, etc.. Voor veel minder geld helpen we een grotere groep in de regio.
Naïever dan dit kun je het niet krijgen. De multiculturele samenleving heeft miljarden gekost. Niet alleen hier, maar ook in andere landen. Vluchtelingen kosten geld, en zullen nooit iets opleveren.quote:Op zaterdag 5 september 2015 13:00 schreef Falco het volgende:
[..]
Jouw oplossing gaat meer geld kosten. En je moet ze niet als ziek en zielig zien. Sterker nog het zijn vaak de rijkere en beter opgeleide vluchtelingen die hier komen en dus ook relatief gemakkelijker inpaspaar zijn in de beroepsbevolking. Iets wat de komende jaren erg wenselijk is om de kosten van de vergrijzing te kunnen dragen.
Ik heb al herhaaldelijk aangegeven dat geld niet het probleem is, maar je blijft maar roepen dat de EU maar gewoon geld moet sturen. Tja.quote:Op zaterdag 5 september 2015 13:00 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Ik kan mijn standpunt ook wel weer copy/pasten, maar het heeft weinig zin om jou na te doen.
Mijn oplossing kost helemaal niks.quote:Op zaterdag 5 september 2015 13:00 schreef Falco het volgende:
[..]
Jouw oplossing gaat meer geld kosten. En je moet ze niet als ziek en zielig zien. Sterker nog het zijn vaak de rijkere en beter opgeleide vluchtelingen die hier komen en dus ook relatief gemakkelijker inpaspaar zijn in de beroepsbevolking. Iets wat de komende jaren erg wenselijk is om de kosten van de vergrijzing te kunnen dragen.
En je moet een volslagen idioot zijn om een paar relschoppers als representatief te zien.quote:Op zaterdag 5 september 2015 12:56 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Je moet blind zijn als je na het zien van dit filmpje nog steeds denkt dat we ze hier kunnen hebben.
Ik vind het maar lastig hoor. Dan hoor ik zelfs figuren als Rutten en Samson die maar roepen coulant te zijn naar vluchtelingen ondanks hun verantwoordelijkheid. En dan denk ik, zie ik dit nu zo verkeerd, zijn dit nu echt mensen die we moeten helpen, die in nood zitten. En dan lees ik weer een bericht, of zie een filmpje waarin ze zich agressief misdragen, dan denk ik weer, dit wil ik niet.quote:Op zaterdag 5 september 2015 12:58 schreef Physsic het volgende:
Nee, natuurlijkniet.
Er zijn miljoenen van die filmpjes.
Helaas zie je op het nieuws en in de kranten alleen de 'zielige mensen'.
Misleiding.
Er zijn ongetwijfeld veel mensen die echt voor de oorlog vluchten en blij zijn met de hulp die aangeboden wordt. Maar die zie je niet hier. Die zitten in Turkije, Libanon, etc.
Ik hoor heel vaak dat of de vluchtelingen uitkeringstrekkers zijn of ze pikken onze banen in. Dit is natuurlijk dom onderbuik-gelul. Extra mensen erbij schept natuurlijk ook extra banen in een open economie. Wellicht dat de Syriërs dan maar zelf hun huizen kunnen gaan bouwen in de polderquote:Op zaterdag 5 september 2015 12:59 schreef Physsic het volgende:
[..]
En wie gaat die huizen dan eigenlijk bouwen? Ofja, wie gaat dat betalen?
De beveiliging, de zorg, etc.
Het is een mooi idee, maar totaal niet realistisch.
Jij onderbouwt je stelling niet. Turkije is gigantisch groot, daar passen wel 10 miljoen vluchtelingen in als het moet.quote:Op zaterdag 5 september 2015 13:01 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik heb al herhaaldelijk aangegeven dat geld niet het probleem is, maar je blijft maar roepen dat de EU maar gewoon geld moet sturen. Tja.
Zweden? Stadswijken in Noord-Frankrijk? De Schilderwijk? Zijn dat een paar idioten? Als je elk bewijs afdoet als 'een paar idioten' dan kun je blijven ontkennen totdat ze jou komen halen.quote:Op zaterdag 5 september 2015 13:02 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
En je moet een volslagen idioot zijn om een paar relschoppers als representatief te zien.
Heb je mijn grafiekje net gezien?quote:Op zaterdag 5 september 2015 13:02 schreef Falco het volgende:
[..]
Ik hoor heel vaak dat of de vluchtelingen uitkeringstrekkers zijn of ze pikken onze banen in. Dit is natuurlijk dom onderbuik-gelul. Extra mensen erbij schept natuurlijk ook extra banen in een open economie. Wellicht dat de Syriërs dan maar zelf hun huizen kunnen gaan bouwen in de polder?
Maar hoe weet jij dat? Heb je enig idee hoeveel 'relschoppers' er tussen zitten (serieuze vraag)? Hoe kan het dat we in asielcentra ineens Christenen en Moslims moeten scheiden, hoe hou je dan vol dat het allemaal wel goed komt als we ze opvangen?quote:Op zaterdag 5 september 2015 13:02 schreef Jigzoz het volgende:
En je moet een volslagen idioot zijn om een paar relschoppers als representatief te zien.
Je zegt dus tegen de vluchtelingen "kom maar niet hierheen" en ze blijven dan ook zitten? Dit is de oplossing die inderdaad niets kost, maar ik zie niet in hoe realistisch dat scenario isquote:Op zaterdag 5 september 2015 13:01 schreef Physsic het volgende:
[..]
Mijn oplossing kost helemaal niks.
Even voor de duidelijkheid: Turkije gaat dat niet doen. Je kunt het dus wel blijven herhalen, maar het is helemaal geen optie.quote:Op zaterdag 5 september 2015 13:02 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Jij onderbouwt je stelling niet. Turkije is gigantisch groot, daar passen wel 10 miljoen vluchtelingen in als het moet.
De polder is een postzegeltje grond. Het laatste beetje ruimte. Dat vol willen bouwen is waanzin. Nederland is vol, overvol.quote:Op zaterdag 5 september 2015 13:02 schreef Falco het volgende:
[..]
Ik hoor heel vaak dat of de vluchtelingen uitkeringstrekkers zijn of ze pikken onze banen in. Dit is natuurlijk dom onderbuik-gelul. Extra mensen erbij schept natuurlijk ook extra banen in een open economie. Wellicht dat de Syriërs dan maar zelf hun huizen kunnen gaan bouwen in de polder?
PVV'ers zitten ook relatief vaker in de bijstand. Wat moeten we daarvan vinden?quote:Op zaterdag 5 september 2015 13:03 schreef Physsic het volgende:
[..]
Heb je mijn grafiekje net gezien?
Het grootste deel zit in de bijstand.
Dus omdat Turkije zijn verantwoordelijkheid niet neemt moeten wij dat doen? Slap.quote:Op zaterdag 5 september 2015 13:04 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Even voor de duidelijkheid: Turkije gaat dat niet doen. Je kunt het dus wel blijven herhalen, maar het is helemaal geen optie.
Bron?quote:Op zaterdag 5 september 2015 13:04 schreef Falco het volgende:
[..]
PVV'ers zitten ook relatief vaker in de bijstand. Wat moeten we daarvan vinden?
Nee, weet ik niet.quote:Op zaterdag 5 september 2015 13:04 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Maar hoe weet jij dat? Heb je enig idee hoeveel 'relschoppers' er tussen zitten (serieuze vraag)?
Eh, jawel. Ik heb al aangegeven waarom landen in de regio niet nog meer vluchtelingen op kan vangen. Ze liggen in alle opzichten achter t.a.v. de EU en hebben minder mogelijkheden dan hier. Tegelijkertijd verwacht je wel dat ze een veelvoud aan vluchtelingen opvangen terwijl wij hier al moeite hebben met tienmaal minder vluchtelingen.quote:Op zaterdag 5 september 2015 13:02 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Jij onderbouwt je stelling niet.
Dat gaat alleen over Somaliërs. Er zijn wel iets meer etniciteiten.quote:Op zaterdag 5 september 2015 13:03 schreef Physsic het volgende:
[..]
Heb je mijn grafiekje net gezien?
Het grootste deel zit in de bijstand.
Jij zegt steeds dat geld geen probleem is en je zegt dat ze minder mogelijkheden hebben? Met geld is alles te koop behalve ruimte. En ruimte hebben ze wel. Geld kunnen wij er aan helpen.quote:Op zaterdag 5 september 2015 13:05 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Eh, jawel. Ik heb al aangegeven waarom landen in de regio niet nog meer vluchtelingen op kan vangen. Ze liggen in alle opzichten achter t.a.v. de EU en hebben minder mogelijkheden dan hier. Tegelijkertijd verwacht je wel dat ze een veelvoud aan vluchtelingen opvangen terwijl wij hier al moeite hebben met tienmaal minder vluchtelingen.
Hong Kong is overvol:quote:Op zaterdag 5 september 2015 13:04 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
De polder is een postzegeltje grond. Het laatste beetje ruimte. Dat vol willen bouwen is waanzin. Nederland is vol, overvol.
Flauw gedoe. Als Nederland niet vol was, dan hadden we natuur met beren en wolven, en kon je overal met een modaal inkomen een ruim vrijstaand huis kopen. In Nederland woont men massaal in flatjes en is er geen natuur meer. Dat weet jij net zo goed als ik.quote:Op zaterdag 5 september 2015 13:07 schreef Falco het volgende:
[..]
Hong Kong is overvol:
[ afbeelding ]
In Nederland zijn er nog genoeg lege plekken. Hier heb je bijvoorbeeld een luchtfoto van Zeewolde en omgeving:
[ afbeelding ]
Zie jij ergens staan "niet toegewezen terrein"?quote:Op zaterdag 5 september 2015 11:41 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ja hoor.
We hebben het hier niet over een miljoen extra vergunninghouders ofzo.
Turkije gaat geen 10 miljoen vluchtelingen opvangen.quote:Op zaterdag 5 september 2015 13:06 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Jij zegt steeds dat geld geen probleem is en je zegt dat ze minder mogelijkheden hebben? Met geld is alles te koop behalve ruimte. En ruimte hebben ze wel. Geld kunnen wij er aan helpen.
Ruimtelijk gezien kan de EU natuurlijk mensen opvangen, maar hoe krijg je ze ooit weer terug? Vanuit een vluchtelingenkamp in Turkije is de kans op terugkeer 100% omdat ze daar niet integreren en geen permanente status krijgen.
Geld is dan ook niet het probleem. Men kan de stroom niet aan en geen humane opvang garanderen. Dan lijkt de oplossing me niet om maar gewoon alle vluchtelingen in de regio parkeren.quote:Op zaterdag 5 september 2015 13:06 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Jij zegt steeds dat geld geen probleem is en je zegt dat ze minder mogelijkheden hebben? Met geld is alles te koop behalve ruimte. En ruimte hebben ze wel. Geld kunnen wij er aan helpen.
Dus dan maar naar de EU halen?quote:Op zaterdag 5 september 2015 13:08 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Geld is dan ook niet het probleem. Men kan de stroom niet aan en geen humane opvang garanderen. Dan lijkt de oplossing me niet om maar gewoon alle vluchtelingen in de regio parkeren.
Amazone-oerwouden en dat soort toestanden vind je inderdaad niet in NL, maar er is echt genoeg natuur hoor. Je moet dat wel buiten de Randstad vinden, dat dan weer welquote:Op zaterdag 5 september 2015 13:08 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Flauw gedoe. Als Nederland niet vol was, dan hadden we natuur met beren en wolven, en kon je overal met een modaal inkomen een ruim vrijstaand huis kopen. In Nederland woont men massaal in flatjes en is er geen natuur meer. Dat weet jij net zo goed als ik.
Tsja, al die maatschappelijk werkers moeten tenslotte bezig gehouden wordenquote:Op zaterdag 5 september 2015 13:06 schreef nopenterNL het volgende:
Het vluchtelingenprobleem van vandaag is het integratieprobleem van morgen.
Ze? Dat handjevol dat een beetje flesjes teruggooit. Nee, ik zit er niet bepaald op te wachten. Maar ik begrijp hun irritatie en weerstand best. Neemt niet weg dat als ik mocht kiezen, dat ik dan waarschijnlijk wat mensen zou kiezen uit de andere 98% die gewoon netjes in de trein blijft zitten.quote:Op zaterdag 5 september 2015 12:56 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Je moet blind zijn als je na het zien van dit filmpje nog steeds denkt dat we ze hier kunnen hebben.
In Nederland is geen natuur. Voor natuur moet je naar de voormalige DDR, of zelfs naar Polen. En richting Rusland begint het wat serieuzer te worden. Richting het westen is de boel gewoon vol. Reis eens door Europa, en dan niet met het vliegtuig en buiten de steden.quote:Op zaterdag 5 september 2015 13:09 schreef Falco het volgende:
[..]
Amazone-oerwouden en dat soort toestanden vind je inderdaad niet in NL, maar er is echt genoeg natuur hoor. Je moet dat wel buiten de Randstad vinden, dat dan weer wel.
Eh, wat?quote:Op zaterdag 5 september 2015 13:08 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Dus dan maar naar de EU halen?
Dat is namelijk ook geen oplossing. Dus toch inzetten op de regio. Zolang dat niet serieus gebeurt (we hebben Turkije nog geen serieuze hulp geboden), kun je niet zeggen dat het niet kan.quote:
Hadden we het over PVV'ers? Nee.quote:Op zaterdag 5 september 2015 13:04 schreef Falco het volgende:
[..]
PVV'ers zitten ook relatief vaker in de bijstand. Wat moeten we daarvan vinden?
Niemand heeft het over naar de EU halen. Als vluchtelingen hier asiel aan willen vragen dan kan dat.quote:Op zaterdag 5 september 2015 13:10 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Dat is namelijk ook geen oplossing.
Je begint zelf. Je hebt het over 'overspoeld worden door miljoenen' en dan baseer je je beeld op een klein aantal filmpjes van een paar mensen die zich misdragen. Gekkiequote:Op zaterdag 5 september 2015 13:03 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Zweden? Stadswijken in Noord-Frankrijk? De Schilderwijk? Zijn dat een paar idioten? Als je elk bewijs afdoet als 'een paar idioten' dan kun je blijven ontkennen totdat ze jou komen halen.
Jezus.quote:Op zaterdag 5 september 2015 13:05 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat gaat alleen over Somaliërs. Er zijn wel iets meer etniciteiten.
ja duh, je kunt er geen miljoen tegelijk filmen natuurlijk.quote:Op zaterdag 5 september 2015 13:11 schreef Queller het volgende:
[..]
Je begint zelf. Je hebt het over 'overspoeld worden door miljoenen' en dan baseer je je beeld op een klein aantal filmpjes van een paar mensen die zich misdragen. Gekkie
Ik mis de optie "het huidige asielbeleid onveranderd laten".quote:Op zaterdag 5 september 2015 13:11 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Trouwens, de discussie gaat hier oneindig door met wellus/niettus. Daarom een ander voorstel: Waarom gaan we geen referendum houden over de opvang van vluchtelingen in Europa?
Met de volgende opties:
1. Helemaal geen
2. 10 miljoen
3. Grenzen volledig open
2009quote:Op zaterdag 5 september 2015 13:11 schreef Falco het volgende:
[..]
http://vorige.nrc.nl/mult(...)p_v_1_01_251044a.pdf
Pagina 25.
Een referendum onder het volk lijkt me ook goed,quote:Op zaterdag 5 september 2015 13:11 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Trouwens, de discussie gaat hier oneindig door met wellus/niettus. Daarom een ander voorstel: Waarom gaan we geen referendum houden over de opvang van vluchtelingen in Europa?
Met de volgende opties:
1. Helemaal geen
2. 10 miljoen
3. Grenzen volledig open
Er is geen asielbeleid, althans het wordt niet uitgevoerd.quote:Op zaterdag 5 september 2015 13:12 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik mis de optie "het huidige asielbeleid onveranderd laten".
Als er een referendum komt zullen de tegenstanders van immigratie ook met treffende beelden komen van de ellende in Noord-Frankrijk en Zweden. Laat er maar een stevige discussie ontstaan en het volk beslissen. De meningen zijn verdeeld, dus laat het volk beslissen.quote:Op zaterdag 5 september 2015 13:14 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Een referendum onder het volk lijkt me ook goed,
Maar wat het antwoord dan is dan moet er ook naar geluisterd worden dus als mensen zeggen Nee is het ook echt nee en als mensen zeggen ja is dan het ook echt ja.
Ook al ze vervolgens met honderdduizend plaatjes van dode kinderen aankomen.
Ja, een beetje dezelfde categorie inderdaad.quote:Op zaterdag 5 september 2015 13:09 schreef Queller het volgende:
[..]
Ze? Dat handjevol dat een beetje flesjes teruggooit. Nee, ik zit er niet bepaald op te wachten. Maar ik begrijp hun irritatie en weerstand best. Neemt niet weg dat als ik mocht kiezen, dat ik dan waarschijnlijk wat mensen zou kiezen uit de andere 98% die gewoon netjes in de trein blijft zitten.
Overigens heb ik een zelfde gevoel wel eens bij voetbalsupporters. Van die lelijke, net iets te dikke, enigszins dommige uit de klei getrokken jongens die helemaal uit hun panty gaan als hun kluppie er net te weinig in het netje van de ander hebben geschopt. Die laten het niet bij het gooien van wat plastic flesjes, maar slopen een complete trein. Die zou ik ook wel eens in de regio (regio Bijlmerbajes) opgevangen willen zien worden.
Je vergeet de optie 'naar rato'.quote:Op zaterdag 5 september 2015 13:11 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Met de volgende opties:
1. Helemaal geen
2. 10 miljoen
3. Grenzen volledig open
Nee, vluchtelingen komen hier binnen en krijgen meteen een paspoort.quote:Op zaterdag 5 september 2015 13:14 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Er is geen asielbeleid, althans het wordt niet uitgevoerd.
Dat feest gaat al niet door.quote:Op zaterdag 5 september 2015 13:12 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik mis de optie "het huidige asielbeleid onveranderd laten".
En een huis, een vrouw, een startkapitaal en een torenhoge uitkering.quote:Op zaterdag 5 september 2015 13:17 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nee, vluchtelingen komen hier binnen en krijgen meteen een paspoort.
Helaas komt het defacto hier op neer.quote:Op zaterdag 5 september 2015 13:17 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nee, vluchtelingen komen hier binnen en krijgen meteen een paspoort.
Precies.quote:Op zaterdag 5 september 2015 13:19 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
En een huis, een vrouw, een startkapitaal en een torenhoge uitkering.
Overheen gelezen.quote:Op zaterdag 5 september 2015 13:18 schreef Dr.Mikey het volgende:
Waarom reageert er niemand op mijn post over het scheiden van de gelukzoekers die Oorlog als excuus gebruiken en de mensen die echt op de vlucht zijn ?
Zucht.quote:Op zaterdag 5 september 2015 13:19 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Helaas komt het defacto hier op neer.
Errrr, nope.quote:Op zaterdag 5 september 2015 13:19 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Helaas komt het defacto hier op neer.
Heeft geen zin.quote:Op zaterdag 5 september 2015 13:18 schreef Dr.Mikey het volgende:
Waarom reageert er niemand op mijn post over het scheiden van de gelukzoekers die Oorlog als excuus gebruiken en de mensen die echt op de vlucht zijn ?
Daar moet je ook niet naar kijken, je moet puur kijken naar welk land ze vandaan komen. Kom je uit een veilig land, dan per direct terug sturen. No excuse.quote:Op zaterdag 5 september 2015 13:18 schreef Dr.Mikey het volgende:
Eens.quote:Op zaterdag 5 september 2015 13:20 schreef BlauweSporttas het volgende:
De oplossing is zo makkelijk: niemand meer toelaten en illegalen die wel binnen gekomen zijn terug sturen. Het is zo simpel.
Dat is het.quote:Op zaterdag 5 september 2015 13:20 schreef BlauweSporttas het volgende:
De oplossing is zo makkelijk: niemand meer toelaten en illegalen die wel binnen gekomen zijn terug sturen. Het is zo simpel.
Precies. In mijn woordenboek komt "niet kunnen" niet voor.quote:Op zaterdag 5 september 2015 13:22 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Dat is het.
En voor wie roept dat het niet kan: We gaan opvangkampen realiseren in de regio en ze daar direct naar toe sturen.
Ja, als er helemaal geen vluchtelingen zouden bestaan, dan hadden we geen vluchtelingenprobleem.quote:Op zaterdag 5 september 2015 13:21 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Heeft geen zin.
- De scheiding is lastig. Hoe bewijs je het?
- Ook oorlogsvluchtelingen moet je in de regio opvangen.
Bij opvang in de regio, de enige oplossing, hoef je het onderscheid niet meer te maken: Het is niet onaantrekkelijk voor gelukszoekers, waardoor je bij opvang in de regio automatisch alleen met vluchtelingen te maken hebt.
Probleem is alleen dat liegen er niet toe leidt dat je asielaanvraag sneller wordt toegekend of dat je dan meer kans hebt om een vvv te krijgen. Je zult namelijk e.e.a. moeten kunnen bewijzen en als je verhaal niet meer consistent is is het einde verhaal.quote:Op zaterdag 5 september 2015 13:20 schreef Physsic het volgende:
[..]
Overheen gelezen.
Probleem is hoe je dat gaat bewijzen.
Huidige vluchtelingen/migranten liegen al regelmatig over hun afkomst/motief. Ze liegen over hun naam, het land waar ze vandaan komen, dat ze homo zijn, dat ze bekeerd zijn tot het Christendom, etc.
Helemaal terecht.quote:Op zaterdag 5 september 2015 13:22 schreef Spanky78 het volgende:
We moeten het helemaal niks et eerlijk verdelen. Anticonceptie, hekken e onderwijs. Verder houd ik ze graag buiten Nederland. Met name de mensen uit midden in oosten en Pakistan en u India enzo. Hoop arme mensen met redelijk achterlijke cultuur.
Laat ze maar hun eigen land eens gaan opbouwen ofzo.
Dat veronderstel jij. Eerst maar eens alle mogelijkheden verkennen. Dat is tot nu toe niet gebeurd. Een internationale conferentie organiseren met als thema opvang in de regio voor alle vluchtelingen.quote:Op zaterdag 5 september 2015 13:23 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ja, als er helemaal geen vluchtelingen zouden bestaan, dan hadden we geen vluchtelingenprobleem.
Voor de zoveelste keer: Turkije gaat geen 10 miljoen vluchtelingen opnemen. Ook niet als we ze geld geven.
Ja, zo simpel dat we momenteel met een groep illegalen zitten die nergens terecht kunnen.quote:Op zaterdag 5 september 2015 13:20 schreef BlauweSporttas het volgende:
niemand meer toelaten en illegalen die wel binnen gekomen zijn terug sturen. Het is zo simpel.
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/binnenland/1.2432685quote:Op zaterdag 5 september 2015 13:20 schreef Physsic het volgende:
[..]
Overheen gelezen.
Huidige vluchtelingen/migranten liegen al regelmatig over hun afkomst/motief. Ze liegen over hun naam, het land waar ze vandaan komen, dat ze homo zijn, dat ze bekeerd zijn tot het Christendom, etc.
Zoals ik al zei kan je in Turkije gewoon een vals Syrisch paspoort halen.
Oh, maar dan is het makkelijk.quote:Op zaterdag 5 september 2015 13:21 schreef BlauweSporttas het volgende:
[..]
Daar moet je ook niet naar kijken, je moet puur kijken naar welk land ze vandaan komen. Kom je uit een veilig land, dan per direct terug sturen. No excuse.
En de inzet is dan: Turkije gaat alle vluchtelingen opvangen, want Europa heeft geen zin.quote:Op zaterdag 5 september 2015 13:24 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Dat veronderstel jij. Eerst maar eens alle mogelijkheden verkennen. Dat is tot nu toe niet gebeurd. Een internationale conferentie organiseren met als thema opvang in de regio voor alle vluchtelingen.
Ze moeten het in elk geval proberen te gaan scheiden.quote:Op zaterdag 5 september 2015 13:20 schreef Physsic het volgende:
[..]
Overheen gelezen.
Zoals ik al zei kan je in Turkije gewoon een vals Syrisch paspoort halen.
Op papier ja. In werkelijkheid kun je oneindig door procederen, daarna illegaal hier zijn zonder vervolgd te worden, tot het volgende generaal pardon. Want zielig. Die bewijslast is heel lastig. Daarom zou op termijn het hele vluchtelingenverdrag op de schop moeten: Iemand die hier "toevallig" is en niet terug kan, mag blijven (bijvoorbeeld een Noord-Koreaanse sporter die hier is voor een toernooi en iets lelijks heeft gezegd over Kim Jong-Un). Alle anderen moeten opvang zoeken in de regio, en landen in de regio zijn verplicht die opvang te faciliteren (met aanvullen afspraken over financiering met behulp van alle andere landen).quote:Op zaterdag 5 september 2015 13:23 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Probleem is alleen dat liegen er niet toe leidt dat je asielaanvraag sneller wordt toegekend of dat je dan meer kans hebt om een vvv te krijgen. Je zult namelijk e.e.a. moeten kunnen bewijzen en als je verhaal niet meer consistent is is het einde verhaal.
Ik heb dan toch liever een vluchteling dan iemand die de waarden waardoor 'ons land is groot geworden' niet zo hoog in het vaandel heeft staan.quote:Op zaterdag 5 september 2015 13:25 schreef BlauweSporttas het volgende:
Nog even een heldere gedachte: onze voorouders hebben met veel pijn en moeite een land opgebouwd waar het fijn toeven is.
Er wordt dan ook helemaal niets te grabbel gegooid, druktemaker.quote:Op zaterdag 5 september 2015 13:25 schreef BlauweSporttas het volgende:
Nog even een heldere gedachte: onze voorouders hebben met veel pijn en moeite een land opgebouwd waar het fijn toeven is. Gaan we dat nu ten grabbel gooien omdat we perse de gutmensch willen uithangen. Waren we net van de verzuiling af, krijgen we er een nieuwe moslim zuil bij? Worden homo's eindelijk getolereerd, moeten we nieuwe nederlanders weer uitleggen hoe er mee om te gaan.
We kunnen het tov onze voorouders niet maken om dit allemaal zomaar weer op te geven. Enigszins gerelateerd hieraan heb ik dit topic in POL aangemaakt enige tijd terug: POL / Al die zelf gecreëerde uitdagingen
Als je serieus genomen wilt worden moet je dat soort termen niet gebruiken.quote:Op zaterdag 5 september 2015 13:26 schreef BlauweSporttas het volgende:
[..]
De rest van mijn post negeer je maar. Selectief lezen heet dat.
Hoe naïef kan je zijn.quote:Op zaterdag 5 september 2015 13:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Er wordt dan ook helemaal niets te grabbel gegooid, druktemaker.
Het gaat niet om geen zin hebben, maar het gaat er om dat ze vanuit Europa niet meer terugkeren. Bovendien krijg je rechtsongelijkheid, want in Europa meer welvaart dan in de regio.quote:Op zaterdag 5 september 2015 13:25 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
En de inzet is dan: Turkije gaat alle vluchtelingen opvangen, want Europa heeft geen zin.
Ja, ik denk dat er een heel grote kans is dat Turkije dat prima gaat vinden.
Nee, mensen die termen als 'gutmensch' gebruiken zijn verstandelijk beperkt, dus verder lezen heeft geen zin. Beetje wijzen, uitlachen en dan verder lopen.quote:Op zaterdag 5 september 2015 13:26 schreef BlauweSporttas het volgende:
[..]
De rest van mijn post negeer je maar. Selectief lezen heet dat.
Onzin. Als je illegaal bent word je uitgezet. Tenzij dat niet mogelijk blijkt.quote:Op zaterdag 5 september 2015 13:26 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Op papier ja. In werkelijkheid kun je oneindig door procederen, daarna illegaal hier zijn zonder vervolgd te worden
Ach, iedereen die kritiek heeft op massa-immigratie wordt steevast racist genoemd.quote:Op zaterdag 5 september 2015 13:27 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Als je serieus genomen wilt worden moet je dat soort termen niet gebruiken.
Nee, zo simpel ligt dat niet.quote:Op zaterdag 5 september 2015 13:23 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Probleem is alleen dat liegen er niet toe leidt dat je asielaanvraag sneller wordt toegekend of dat je dan meer kans hebt om een vvv te krijgen. Je zult namelijk e.e.a. moeten kunnen bewijzen en als je verhaal niet meer consistent is is het einde verhaal.
Totaal niet. Illegalen kunnen nota-bene gebouwen kraken. Ze plegen twee misdrijven tegelijk: Illegaal in een land verblijven en kraken. Toch worden ze door de politie met rust gelatenquote:Op zaterdag 5 september 2015 13:27 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Onzin. Als je illegaal bent word je uitgezet. Tenzij dat niet mogelijk blijkt.
Ik heb in dit topic alleen die Calimero-kaart getrokken zien worden door JanKorteachternaam. Maar als je voorbeelden hebt waar het tegendeel uit blijkt laat ik me graag overtuigen.quote:Op zaterdag 5 september 2015 13:28 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ach, iedereen die kritiek heeft op massa-immigratie wordt steevast racist genoemd.
Homoseksualiteit en christendom is ook erg lastig aan te tonen.quote:Op zaterdag 5 september 2015 13:28 schreef Physsic het volgende:
[..]
Nee, zo simpel ligt dat niet.
Wel over de beweringen dat ze homo/christen zijn. Daar kan je allerlei vragen over stellen.
Maar als iemand liegt over zijn afkomst, dan kom je daar niet altijd makkelijk achter.
Dit jaar al meerdere vv ingetrokken, omdat ze meer dan 10jaar geleden hebben gelogen. Komen ze nu bij toeval achter.
Dus waarschijnlijk wordt het van een hoop mensen nooit bekend.
Ben je echt zo bang om je welvaart te verliezen?quote:
Discussie verzieken zoals jij nu doet is typisch iets voor mensen die de discussie aan het verliezen zijn.quote:Op zaterdag 5 september 2015 13:27 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nee, mensen die termen als 'gutmensch' gebruiken zijn verstandelijk beperkt, dus verder lezen heeft geen zin. Beetje wijzen, uitlachen en dan verder lopen.
Nice.quote:Op zaterdag 5 september 2015 13:24 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/binnenland/1.2432685
Dan moet dat hierboven vast ergens gebeurd zijn. Wijs er eens een aan?quote:Op zaterdag 5 september 2015 13:28 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ach, iedereen die kritiek heeft op massa-immigratie wordt steevast racist genoemd.
wel door domme mensen die vervolgens als je ze vraagt of ze er zelf een in huis nemen nee roepen.quote:Op zaterdag 5 september 2015 13:28 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Niet alleen welvaart: levensruimte (het is zo onzettend krap in NL), normen en waarden, etc.quote:Op zaterdag 5 september 2015 13:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ben je echt zo bang om je welvaart te verliezen?
quote:Op zaterdag 5 september 2015 13:29 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik heb in dit topic alleen die Calimero-kaart getrokken zien worden door JanKorteachternaam. Maar als je voorbeelden hebt waar het tegendeel uit blijkt laat ik me graag overtuigen.
Hier word al gesuggereerd dat het gehele electoraat van PVV tuig is.quote:Op zaterdag 5 september 2015 12:28 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Jij en ik discussiëren helemaal niet. Jij zegt iets doms en ik lach je uit. Meer niet.quote:Op zaterdag 5 september 2015 13:29 schreef BlauweSporttas het volgende:
[..]
Discussie verzieken zoals jij nu doet is typisch iets voor mensen die de discussie aan het verliezen zijn.
Dat is marginaal. Illegalen kraken, demonstreren (lees: eisen) openlijk voor van alles en nog wat en niemand grijpt in.quote:Op zaterdag 5 september 2015 13:29 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Jawel. De Dienst Terugkeer en Vertrek zet jaarlijks mensen uit.
Wat doe je hier dan nog? Dit is een discussie-forum.quote:Op zaterdag 5 september 2015 13:30 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Jij en ik discussiëren helemaal niet. Jij zegt iets doms en ik lach je uit. Meer niet.
Dat is afhankelijk van je definitie nietwaar.quote:Op zaterdag 5 september 2015 13:29 schreef Jigzoz het volgende:
O, en er is geen massa-immigratie. Da's een fabeltje van ranzig rechts.
Maar niemand die racist genoemd is dus. Goh.quote:Op zaterdag 5 september 2015 13:30 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
[..]
Hier word al gesuggereerd dat het gehele electoraat van PVV tuig is.
Dus het gaat niet om honderden duizenden? Ik heb alleen maar vragen en krijg geen antwoorden...quote:Op zaterdag 5 september 2015 13:29 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dan moet dat hierboven vast ergens gebeurd zijn. Wijs er eens een aan?
1 miljoen moslims in een land wat 100 jaar geleden nog leefbaar was, kan alleen maar het gevolg zijn van massa-immigratie.quote:Op zaterdag 5 september 2015 13:29 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dan moet dat hierboven vast ergens gebeurd zijn. Wijs er eens een aan?
Als jezelf de slimste niet bent zoals jij dan is de mening van anderen vaak niet te snappen nee.quote:Op zaterdag 5 september 2015 13:30 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Jij en ik discussiëren helemaal niet. Jij zegt iets doms en ik lach je uit. Meer niet.
Hoeveel incontinente bejaarden heb jij in huis? Of ben je soms tegen bejaardenzorg?quote:Op zaterdag 5 september 2015 13:30 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
wel door domme mensen die vervolgens als je ze vraagt of ze er zelf een in huis nemen nee roepen.
Tuig ja. Geen racist.quote:Op zaterdag 5 september 2015 13:30 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
[..]
Hier word al gesuggereerd dat het gehele electoraat van PVV tuig is.
Ik heb de voorgaande topics nog niet bekeken, maar ongetwijfeld.quote:Op zaterdag 5 september 2015 13:31 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Maar niemand die racist genoemd is dus. Goh.
Dat komt doordat je illegalen die je nergens naartoe kunt uitzetten ook niet echt aan kunt pakken. Maar als je geld teveel hebt en ze graag vast wil zetten kun je vast wel een donatie doen en een brief schrijven aan het betreffende ministerie.quote:Op zaterdag 5 september 2015 13:30 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Dat is marginaal. Illegalen kraken, demonstreren (lees: eisen) openlijk voor van alles en nog wat en niemand grijpt in.
De migranten in Hongarije zeiden zelfs: It's better to die in Syria, than in Hungary.quote:Op zaterdag 5 september 2015 13:25 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Ze moeten het in elk geval proberen te gaan scheiden.
Op ten duur kan je ook niet meer iedereen helpen en dan zie ik graag dat de hulp echt komt bij de mensen die het willen aanvaarden en voor wie het echt nodig is. Die mensen die al gelukkig zijn als ze een stap op Europese grond hebben gezet omdat ze weg zijn uit de oorlog en de familie niet meer in levensgevaar is.
En dan tegelijk een no nonensence belijdt tegen die gasten die in hongerstaking gaan die gaan lopen vechten en die roepen i want to go to Germany als ze Hongarije/Griekenland binnen komen.
We moeten streng zijn zodat mensen die het echt nodig hebben en die echt willen meewerken de hulp krijgen die ze verdienen.
Of het krap is ja of nee hangt af van waar je woont.quote:Op zaterdag 5 september 2015 13:30 schreef BlauweSporttas het volgende:
[..]
Niet alleen welvaart: levensruimte (het is zo onzettend krap in NL), normen en waarden, etc.
Wilders heeft ooit eens in een debat voorgesteld om asielzoekerscentra te bouwen in regio's waar de meeste linkse stemmers wonen. Klinkt als een belachelijke grap zoals hij wel vaker maakt, maar eigenlijk is het wel een goed idee: Laat iedereen die voor opvang van asielzoekers is, de gevolgen er ook maar van ondervinden.quote:Op zaterdag 5 september 2015 13:32 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Hoeveel incontinente bejaarden heb jij in huis? Of ben je soms tegen bejaardenzorg?
Ja. Termen als 'gutmensch' moet je dus weren.quote:Op zaterdag 5 september 2015 13:31 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Wat doe je hier dan nog? Dit is een discussie-forum.
Geen speld tussen te krijgenquote:Op zaterdag 5 september 2015 13:32 schreef BlauweSporttas het volgende:
Nog even een heldere gedachte: onze voorouders hebben met veel pijn en moeite een land opgebouwd waar het fijn toeven is. Gaan we dat nu ten grabbel gooien omdat we perse de gutmensch willen uithangen. Waren we net van de verzuiling af, krijgen we er een nieuwe moslim zuil bij. Worden homo's eindelijk getolereerd, moeten we nieuwe nederlanders weer uitleggen hoe er mee om te gaan.
We kunnen het tov onze voorouders niet maken om dit allemaal zomaar weer op te geven. Enigszins gerelateerd hieraan heb ik dit topic in POL aangemaakt enige tijd terug: POL / Al die zelf gecreëerde uitdagingen.
Dat klopt.quote:Op zaterdag 5 september 2015 13:31 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Dus het gaat niet om honderden duizenden?
Dat was toch een heel duidelijk antwoord.quote:Ik heb alleen maar vragen en krijg geen antwoorden...
Mensen die nergens naar toe kunnen krijgen opvang en zijn niet illegaal.quote:Op zaterdag 5 september 2015 13:32 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat komt doordat je illegalen die je nergens naartoe kunt uitzetten ook niet echt aan kunt pakken. Maar als je geld teveel hebt en ze graag vast wil zetten kun je vast wel een donatie doen en een brief schrijven aan het betreffende ministerie.
Ik vind het aan de ene kant wel mooi dat Nederland nog mensen heeft zoals jij.quote:Op zaterdag 5 september 2015 13:26 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik heb dan toch liever een vluchteling dan iemand die de waarden waardoor 'ons land is groot geworden' niet zo hoog in het vaandel heeft staan.
Misschien handiger om dat eerst even te doen, hoef je die Calimero-kaart ook niet te trekken.quote:Op zaterdag 5 september 2015 13:32 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik heb de voorgaande topics nog niet bekeken, maar ongetwijfeld.
Vreemd, want Hongarije vind ik een van de mooiste landen van Europa. 3 keer zo groot als Nederland, slechts 10 miljoen mensen en een premier met ballen. Jammer dat ik de taal niet machtig ben en de cultuurverschillen met Nederland de groot vind, anders zou ik er zo een baan accepteren.quote:Op zaterdag 5 september 2015 13:33 schreef Physsic het volgende:
[..]
De migranten in Hongarije zeiden zelfs: It's better to die in Syria, than in Hungary.
Mooi, doei.
Nee. In theorie zou dat zelfs mogelijk geweest zijn zonder immigratie.quote:Op zaterdag 5 september 2015 13:31 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
1 miljoen moslims in een land wat 100 jaar geleden nog leefbaar was, kan alleen maar het gevolg zijn van massa-immigratie.
Dat is wel duidelijk ja.quote:Op zaterdag 5 september 2015 13:31 schreef BlauweSporttas het volgende:
[..]
Als jezelf de slimste niet bent zoals jij dan is de mening van anderen vaak niet te snappen nee.
Als je uitgeprocedeerd bent en geen geldige verblijfsvergunning hebt ben je wel degelijk illegaal.quote:Op zaterdag 5 september 2015 13:34 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Mensen die nergens naar toe kunnen krijgen opvang en zijn niet illegaal.
Heb je het zo slecht hier?quote:Op zaterdag 5 september 2015 13:31 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
1 miljoen moslims in een land wat 100 jaar geleden nog leefbaar was, kan alleen maar het gevolg zijn van massa-immigratie.
De volksverhuizing van 400 - 500 na Chr was helemaal geen normale gang van zaken.quote:Op zaterdag 5 september 2015 13:33 schreef starla het volgende:
Grappig dat we anno 2015 een 'grote volksverhuizing' een 'immigratieprobleem' vinden. Ten tijde van de eerdere grote volksverhuizing anno 400-500 nChr. was dit -volgens het geschiedenisboekje- volstrekt een normale gang van zaken en tijde van overheersingen van grote keizerreiken op het voetvolk, de o zo arme boeren en jagers. Die vluchtten grotendeels ook -al vechtend of niet- naar grote gebieden van Europa toen het Romijnse Rijk viel.
En nu, anno 2015, is het geen normaal cultureel fenomeen meer, nee want dat zegt het geschiedenisboekje niet, het is een migrantenprobleem omdat je nu gevangen geboren wordt tussen denkbeeldige lijnen onder de macht van een incapabele vakkenvuller die toevallig uit het juiste sperma komt.
Vul dokter in voor boer en vul ambtenaar in voor de jager. Allemaal nog steeds leidend onder het grote bewind van de regeringen en vluchtend naar andere gebieden in Europa.
Vergeet dat nationalistische en opervlakkige geluk van politici. Zet ALLE grenzen open voor vluchtelingen en laat ze binnen. En het is weer tijd voor een grote volksverhuizing
Ach.....Nou dat heeft me gerustgesteld...Toch fijn altijd die behulpzame mensen. Ik heb daadwerkelijk mijn vragen over deze situatie.quote:Op zaterdag 5 september 2015 13:33 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dat klopt.
[..]
Dat was toch een heel duidelijk antwoord.
Ja ik ben inderdaad onzeker over deze situatie, wat een schande he.quote:Op zaterdag 5 september 2015 13:33 schreef KoosVogels het volgende:
Of het krap is ja of nee hangt af van waar je woont.
En wat gebeurt er precies met onze normen en waarden.
Wel mooi altijd, die onzekere landgenootjes.
Wil je nu ontkennen dat mensen met kritiek op het asielbeleid regelmatig racist genoemt worden op fok? rly??quote:Op zaterdag 5 september 2015 13:34 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Misschien handiger om dat eerst even te doen, hoef je die Calimero-kaart ook niet te trekken.
Gaat die logica ook op voor kernenergie, kolencentrales, bejaardenzorg, wegenbouw, etc?quote:Op zaterdag 5 september 2015 13:33 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Wilders heeft ooit eens in een debat voorgesteld om asielzoekerscentra te bouwen in regio's waar de meeste linkse stemmers wonen. Klinkt als een belachelijke grap zoals hij wel vaker maakt, maar eigenlijk is het wel een goed idee: Laat iedereen die voor opvang van asielzoekers is, de gevolgen er ook maar van ondervinden.
Nederland is verworden tot een overvol land en een onleefbare puinhoop. De multiculturele samenleving is een totale ramp. Na de vijftiger jaren zijn er een aantal enorme fouten begaan: Het stimuleren van grote gezinnen, massa-immigratie en het openen van de landsgrenzen.quote:
Maar hebben wel recht op bed-bad-brood en tijdverdrijf.quote:Op zaterdag 5 september 2015 13:35 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Als je uitgeprocedeerd bent en geen geldige verblijfsvergunning hebt ben je wel degelijk illegaal.
Ik niet. Vluchtelingen zijn wat mij betreft welkom (nee, niet allemaal) en nee, ik ben niet bang om mijn welvarende positie te verliezen.quote:Op zaterdag 5 september 2015 13:36 schreef truthortruth het volgende:
Ja ik ben inderdaad onzeker over deze situatie, wat een schande he.
Nee, want daar kunnen we niet zonder.quote:Op zaterdag 5 september 2015 13:36 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Gaat die logica ook op voor kernenergie, kolencentrales, bejaardenzorg, wegenbouw, etc?
Gaan we nu dingen die soms wel eens gebeuren gebruiken als status quo en mensen die dat niet doen ermee om de oren slaan? Seems legit man...quote:Op zaterdag 5 september 2015 13:36 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Wil je nu ontkennen dat mensen met kritiek op het asielbeleid regelmatig racist genoemt worden op fok? rly??
Als je zegt dat mensen die tegen immigratie zijn steevast racist genoemd worden terwijl dat in dit topic helemaal niet is gebeurd dan trek je inderdaad de Calimero-kaart.quote:En ik trek geen calimero kaart dat is joigdinges als er 'gutmensch' gepost wordt.
De premier wil het voor homoseksuelen strafbaar maken om hand in hand te lopen. Ik noem maar even een voorbeeld.quote:Op zaterdag 5 september 2015 13:35 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Vreemd, want Hongarije vind ik een van de mooiste landen van Europa. 3 keer zo groot als Nederland, slechts 10 miljoen mensen en een premier met ballen. Jammer dat ik de taal niet machtig ben en de cultuurverschillen met Nederland de groot vind, anders zou ik er zo een baan accepteren.
Het houdt niet op, dat is het probleem.quote:Op zaterdag 5 september 2015 13:37 schreef Confetti het volgende:
Ondertussen arriveren in Duitsland vandaag mogelijk 10,000 asielzoekers. De volgende horde gelukszoekers zijn alweer gespot op de Hongaarse snelweg. Het is weer wachten op de bussen die ze naar De grens brengen.
Het schipt zinkt steeds sneller en sneller.
Mooi. Opgelost.quote:Op zaterdag 5 september 2015 13:36 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Ach.....Nou dat heeft me gerustgesteld...Toch fijn altijd die behulpzame mensen. Ik heb daadwerkelijk mijn vragen over deze situatie.
Ik wel. Ik ben blij dat ik in een welvarend deel van de wereld woon en wil ook dat mijn kleinkinderen in een welvarend Europa met sterke natiestaten opgroeien.quote:Op zaterdag 5 september 2015 13:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik niet. Vluchtelingen zijn wat mij betreft welkom (nee, niet allemaal) en nee, ik ben niet bang om mijn welvarende positie te verliezen.
Ik wil graag enige vrijheid hebben waar ik kan gaan wonen en me niet belemmerd hoeven voelen door een veel te hoge bevolkingsdichtheid in sommige delen van dit land.quote:Op zaterdag 5 september 2015 13:33 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Of het krap is ja of nee hangt af van waar je woont.
Wat is daar mooi aan?quote:Wel mooi altijd, die onzekere landgenootjes.
Wat doe je hier dan nog?quote:Op zaterdag 5 september 2015 13:36 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Nederland is verworden tot een overvol land en een onleefbare puinhoop. De multiculturele samenleving is een totale ramp. Na de vijftiger jaren zijn er een aantal enorme fouten begaan: Het stimuleren van grote gezinnen, massa-immigratie en het openen van de landsgrenzen.
Bron?quote:Op zaterdag 5 september 2015 13:38 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
De premier wil het voor homoseksuelen strafbaar maken om hand in hand te lopen. Ik noem maar even een voorbeeld.
wtf? Ik reageer op het gehuil over 1 woordje.quote:Op zaterdag 5 september 2015 13:37 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Gaan we nu dingen die soms wel eens gebeuren gebruiken als status quo en mensen die dat niet doen ermee om de oren slaan? Seems legit man...
Nee dus, want PVV'ers zijn al voor tuig uitgemaakt. Of ik je nou 'klootzak' of 'pisvlek' noemt dat maakt niet zo veel verschil he.quote:Als je zegt dat mensen die tegen immigratie zijn steevast racist genoemd worden terwijl dat in dit topic helemaal niet is gebeurd dan trek je inderdaad de Calimero-kaart.
Daar komt binnenkort verandering in.quote:Op zaterdag 5 september 2015 13:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat doe je hier dan nog?
Persoonlijk vind ik het nog steeds zwaar genieten in ons land. Een van de beste landen ter wereld om in te wonen.
Dat was geen Calimero-kaart, maar een uiting van spot en minachting.quote:Op zaterdag 5 september 2015 13:36 schreef Swetsenegger het volgende:
En ik trek geen calimero kaart dat is Jigzoz als er 'gutmensch' gepost wordt.
Maar het risico is dus inderdaad dat we die positie verliezen, ik kan wel begrijpen dat mensen daar bang voor zijn. En ik ook, afhankelijk van in welke mate. Maar ik ben eigenlijk meer bang voor het geweld (ook weer niet naar mijzelf, maar wel naar naasten).quote:Op zaterdag 5 september 2015 13:37 schreef KoosVogels het volgende:
Ik niet. Vluchtelingen zijn wat mij betreft welkom (nee, niet allemaal) en nee, ik ben niet bang om mijn welvarende positie te verliezen.
Jeeeeeeeeezus... Doe nou even normaal man...quote:Op zaterdag 5 september 2015 13:36 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Nederland is verworden tot een overvol land en een onleefbare puinhoop.
Gelukkig zijn ze daar echt welkom (behalve in het oosten), want Hongarije wilde ze eigenlijk niet de grens over laten gaan.quote:Op zaterdag 5 september 2015 13:37 schreef Confetti het volgende:
Ondertussen arriveren in Duitsland vandaag mogelijk 10,000 asielzoekers. De volgende horde gelukszoekers zijn alweer gespot op de Hongaarse snelweg. Het is weer wachten op de bussen die ze naar De grens brengen.
Het schipt zinkt steeds sneller en sneller.
Nog wel ja. Ik ben trouwens gisteren bespuugd vanuit een auto door een paar Marokkanen. Moet ik maar voor lief nemen zeker.quote:Op zaterdag 5 september 2015 13:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat doe je hier dan nog?
Persoonlijk vind ik het nog steeds zwaar genieten in ons land. Een van de beste landen ter wereld om in te wonen.
Waarom moet ik zeg omdat anderen het hier hebben verziekt?quote:Op zaterdag 5 september 2015 13:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat doe je hier dan nog?
Ik ook. En wil dat graag zo houden.quote:Op zaterdag 5 september 2015 13:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat doe je hier dan nog?
We kunnen best zonder bejaardenzorg hoor.quote:Op zaterdag 5 september 2015 13:37 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Nee, want daar kunnen we niet zonder.
Dat is een utopie. In vrijwel elk land is het dringen geblazen in stedelijk en economisch sterke gebieden.quote:Op zaterdag 5 september 2015 13:38 schreef BlauweSporttas het volgende:
[..]
Ik wil graag enige vrijheid hebben waar ik kan gaan wonen en me niet belemmerd hoeven voelen door een veel te hoge bevolkingsdichtheid in sommige delen van dit land.
Het is vooral grappig.quote:Wat is daar mooi aan?
Nog wel maar ik wil dan ook geen gekanker meer horen dat we geen geld hebben voor ouderen, uitkeringsgerechtigden of zieken.quote:Op zaterdag 5 september 2015 13:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat doe je hier dan nog?
Nee, waarom?quote:Op zaterdag 5 september 2015 13:40 schreef BlauweSporttas het volgende:
[..]
Nog wel ja. Ik ben trouwens gisteren bespuugd vanuit een auto door een paar Marokkanen. Moet ik maar voor lief nemen zeker.
Ik ben wat minder positief. Er is al heel veel verpest en er moet heel veel gebeuren om het weer goed te krijgen. Ik wil het Nederland uit de jaren '50 terug, uiteraard met de vrijheden van nu maar zonder die verschrikkelijke multikul.quote:Op zaterdag 5 september 2015 13:40 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik ook. En wil dat graag zo houden.
Mijn schoonfamilie is Hongaars. Ik weet redelijk wat daar gaande is. O, en als je toch gaat googelen, zoek dan ook even naar Jobbik.quote:
Onzin. Rond Warschau is de bevolkingsdichtheid lager dan in de noordelijke provincies in Nederland.quote:Op zaterdag 5 september 2015 13:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat is een utopie. In vrijwel elk land is het dringen geblazen in stedelijk en economisch sterke gebieden.
Als je dat niet leuk vindt, dan moet je verhuizen naar de provincie.
[..]
Het is vooral grappig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |