quote:
quote:
quote:
Op donderdag 3 september 2015 18:28 schreef muzas het volgende:Klachten hoeven ook niet perse uit een verkeerde maat, afstelling of geometrie te komen. Een slappe core kan bijvoorbeeld ook al voor blessureleed zorgen
/ervaring.
Vandaag dus een “fietsmeting” gedaan bij een speciaalzaak (FM) hier in de buurt. Hij werkt met een database waarin bijna alle geometrieën van alle racefietsen en mountainbikes staan. Hij heeft eerst al mijn lichaamsmaten opgemeten, deze worden dan, denk ik, gematcht met de geometrie van de fiets. Stuurpen is vervangen van 120mm naar 90mm en zadelpen is vervangen. Moest met mijn huidige setup veel te ver omhoog dat kon mijn huidige zadelpen niet (meer dan 40mm).
Net als bij de Canyon site gaf het programma van hem ook aan dat de ingevoerde maten niet klopten wat we opgaven (heb lange benen tov mijn romp). Hierdoor zou ik volgens hem ook niet snel lange frames passen (specialized, trek).
@Kaas
Achteraf kan je dus wel zeggen dat de racefiets niet goed was afgesteld (door mezelf). Wist ook niet wat ik moest aanpassen: langere/ kortere pen, crank veranderen, pen langer/ korter etc.
Hoop op mijn huidige setup volgende week of wellicht morgen, als het droog is, even 1,5 uur te testen ben namelijk echt benieuwd. Moest ongeveer 90¤ betalen voor een zadelpen en stuurpen en de meting, kan je weinig van zeggen lijkt me. Als ik stuurpen google ben je sowieso 60¤ kwijt ex verzendkosten.
@Dop
Wat betreft de oefeningen: waren vooral oefeningen om de hamstring sterker te maken. Dus lichte oefeningen op een matje. Voorbeeld: op de buik liggen en alleen rechterbeen tot 30cm optillen.
@Muzas
Tja mijn core zou bijvoorbeeld niet zo sterk zijn als bijv. Kano maar ook weer niet ontzettend zwak. Ik mountainbike (hardtail) de laatste weken zeker 10a11uur in de week dan moet racen me gemakkelijk afgaan, omdat je je core hier (veronderstel ik ) minder voor nodig bent? Met mountainbiken gebruik je je core om de 10meter op een singletrack.