Dat mag jij vinden, maar dit maakt natuurlijk niet dat het uiterlijk van ZP niet ten dele hoeft te zijn afgeleid van de vroeger gangbare negerkarikatuur.quote:Op woensdag 16 september 2015 23:00 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Zwarte Piet is een fantasiefiguur, goed gekleed en populair. Iemand zonder botje door zijn neus, rietenrokje of stammenschild.
De combinatie van de rode lippen, het kroezig haar, de oorbellen en de huidskleur. Zeg maar de negerkarikatuur, maar dan in een ander pakje gestoken.quote:Op woensdag 16 september 2015 23:04 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:
[..]
Ik snap het niet, waar ligt de link dan?
Maar die zwarte huid kwam toch door de roet in de schoorsteen?quote:Op woensdag 16 september 2015 23:07 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
De combinatie van de rode lippen, het kroezig haar, de oorbellen en de huidskleur. Zeg maar de negerkarikatuur, maar dan in een ander pakje gestoken.
Dat dit er (door en voor sommigen) later bij is bedacht, betekent niet dat het aanvankelijk ook zo was. Verder ook niet echt logisch natuurlijk, dat volledig bruin/zwart door het roet PLUS rode lippen en kroezig haar... wauw, 'de transformatie-schoorsteen'? Beetje zoals die magische deur bij de mini playbackshow?quote:Op woensdag 16 september 2015 23:09 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:
[..]
Maar die zwarte huid kwam toch door de roet in de schoorsteen?
Nou snap ik er niks meer van.quote:Op woensdag 16 september 2015 23:15 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Dat dit er (door en voor sommigen) later bij is bedacht, betekent niet dat het aanvankelijk ook zo was. Verder ook niet echt logisch natuurlijk, dat volledig bruin/zwart door het roet PLUS rode lippen en kroezig haar... wauw, 'de transformatie-schoorsteen'? Beetje zoals die magische deur bij de mini playbackshow?
Vertel joh... Wat snap precies snap je niet?quote:Op woensdag 16 september 2015 23:16 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:
[..]
Nou snap ik er niks meer van.
Wil je het nog eens uitleggen, maar nu vanaf het begin?
Zwarte pieten, Negers, Pepernoten met witte gezichten op de verpakking, Rode lippen, Gouden oorbellen, Roet in schoorstenen, Boze mensen, ... ik ben er helemaal van in de war.quote:Op woensdag 16 september 2015 23:24 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Vertel joh... Wat snap precies snap je niet?
Dat Piet een zwarte huidskleur kreeg door het roet in de schoorsteen is een volksverhaal.quote:Op woensdag 16 september 2015 23:16 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:
[..]
Nou snap ik er niks meer van.
Wil je het nog eens uitleggen, maar nu vanaf het begin?
Nou ook nog de schoorsteen weglaten?quote:Op woensdag 16 september 2015 23:27 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dat Piet een zwarte huidskleur kreeg door het roet in de schoorsteen is een volksverhaal.
Schenkman heeft gesuggereerd dat Sint en Piet door de schoorsteen binnenkwamen.quote:Op woensdag 16 september 2015 23:29 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:
[..]
Nou ook nog de schoorsteen weglaten?
Waar was die roe dan voor?
Mag Sint ook in dit topic?quote:Op woensdag 16 september 2015 23:29 schreef sp3c het volgende:
heel dat sint en piet gedoe is een volksverhaal
Maar ik heb die roe gezien als kind,quote:Op woensdag 16 september 2015 23:31 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Schenkman heeft gesuggereerd dat Sint en Piet door de schoorsteen binnenkwamen.
En de roe was ook onderdeel van zijn verhalen.
quote:Op woensdag 16 september 2015 23:32 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:
[..]
Maar ik heb die roe gezien als kind,
...dat was geen verhaal hoor.
Ik begrijp dat je zelf helemaal dubbel ligt van jouw grappig gedrag. Maar later, als je groot bent zal je zien dat het vaak veel interessanter is inhoudelijk in gesprek met mensen te gaan.quote:Op woensdag 16 september 2015 23:27 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:
[..]
Zwarte pieten, Negers, Pepernoten met witte gezichten op de verpakking, Rode lippen, Gouden oorbellen, Roet in schoorstenen, Boze mensen, ... ik ben er helemaal van in de war.
Ik hoop het, en dan hoop ik ook dat het gesprek ergens over gaat.quote:Op woensdag 16 september 2015 23:34 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ik begrijp dat je zelf helemaal dubbel ligt van jouw grappig gedrag. Maar later, als je groot bent zal je zien dat het vaak veel interessanter is inhoudelijk in gesprek met mensen te gaan.
Ook een verhaal..... Ook geen inktvissen of geheime documenten. Geen aliens...quote:Op woensdag 16 september 2015 23:35 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:
[..]
Zit er nog wel roet in schoorstenen?
... of is dat ook maar een verhaal?
Er was hier ooit een tijd, dat je het ergens over kon hebben.quote:Op woensdag 16 september 2015 23:37 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ook een verhaal..... Ook geen inktvissen of geheime documenten. Geen aliens...
Allemaal verhalen...
Gut wat ben jij grappig vandaag
Oh God, we hebben een wannabe Einstein in de housequote:Op woensdag 16 september 2015 23:37 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:
[..]
Ik hoop het, en dan hoop ik ook dat het gesprek ergens over gaat.
Dat het zeg maar, een logisch verloop heeft.
Met stellingen en onderbouwingen, en argumenten, en theorieen ...
... enzo.
En toen kwam jij... en ging het allemaal nergens heen. ?quote:Op woensdag 16 september 2015 23:40 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:
[..]
Er was hier ooit een tijd, dat je het ergens over kon hebben.
En dat een discussie dan zeg maar,... ergens heen ging.
Het is hier vrij druk, maar het gaat nergens over.quote:Op woensdag 16 september 2015 23:41 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Oh God, we hebben een wannabe Einstein in de house![]()
Een beetje denken dat je met jouw sarcastisch 'ik snap het niet' een zinnig punt kan maken![]()
Wees niet zo zwak en maak je punt gewoon, in plaats van dat in raadsels praten en denken dat je eigenlijk in werkelijkheid heel wijs bent
Nee, toen ik hier kwam deden ze "het" al hier.quote:Op woensdag 16 september 2015 23:42 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
En toen kwam jij... en ging het allemaal nergens heen. ?
Het gaat wel degelijk ergens over. Dat jij het onderwerp en/of de hele discussie wellicht nergens over vindt gaan is jouw goed recht, maar wat doe je dan in het topic?quote:Op woensdag 16 september 2015 23:42 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:
[..]
Het is hier vrij druk, maar het gaat nergens over.
En da's jammer.
Wil je het me vertellen?quote:Op woensdag 16 september 2015 23:45 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Het gaat wel degelijk ergens over.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |