Ik verhuizen? Ik dacht het niet.quote:Op dinsdag 22 september 2015 11:49 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja misschien verhuizen?
Alsnog heeft de islam en de uitingen die daar bij horen niks te maken met zwarte piet.
Dat ze beide verzonnen zijn klopt wel. Alleen is de islam een religie en zwarte piet (nog) nietquote:Op dinsdag 22 september 2015 11:58 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Ik verhuizen? Ik dacht het niet.
De islam en Zwarte Piet hebben een hele belangrijke overeenkomst.
Beide zijn door mensen verzonnen. Een traditie , een sprookje.
Maar met het verschil dat de islam zichzelf heel serieus neemt en met Zwarte Piet nog heel wat te dollen valt / viel.
En daarbij zijn de verkleedpartijen er nog.
Die van Piet wat onschuldiger, gezelliger en kleurrijker , dat weer wel.
De tijd dat Piet je een tik met de roe gaf is allang voorbij.
De moslim daarentegen kan traditioneel nog wel eens lekker uithalen.
Verbaal en fysiek.
Laatst weer zo'n geval / zaak in de herhaling gezien.quote:Op dinsdag 22 september 2015 11:52 schreef nietzman het volgende:
Ik moet altijd een beetje hieraan denken bij mensen die niet tegen verandering kunnen.
En over vijftig jaar is de tijd dat Piet met blackface rondliep ook al lang voorbij en niemand gaat er dan een fuck om geven.quote:Op dinsdag 22 september 2015 11:58 schreef DrMabuse het volgende:
De tijd dat Piet je een tik met de roe gaf is allang voorbij.
Over vlijtig jaar is misschien whiteface gemeengoed.quote:Op dinsdag 22 september 2015 12:02 schreef nietzman het volgende:
[..]
En over vijftig jaar is de tijd dat Piet met blackface rondliep ook al lang voorbij en niemand gaat er dan een fuck om geven.
Met een lichte aanpassing van een reactie vanYasmin23:quote:Op dinsdag 22 september 2015 12:02 schreef nietzman het volgende:
[..]
En over vijftig jaar is de tijd dat Piet met blackface rondliep ook al lang voorbij en niemand gaat er dan een fuck om geven.
Man, man, man, ZP vergelijken met blackface. Dan snap je er écht niks van.quote:Op dinsdag 22 september 2015 11:02 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Altijd die vergelijking met hoofddoekjes blackface
Het zou je volk maar wezen.quote:Op dinsdag 22 september 2015 12:02 schreef DrMabuse het volgende:
Laatst weer zo'n geval / zaak in de herhaling gezien.
Man , de ellende die mensen elkaar aandoen.
Vreselijk,
"Boehoe de historie is anders."quote:Op dinsdag 22 september 2015 12:11 schreef Montagui het volgende:
Man, man, man, ZP vergelijken met blackface. Dan snap je er écht niks van.
quote:Op dinsdag 22 september 2015 12:15 schreef nietzman het volgende:
[..]
"Boehoe de historie is anders.".
Het zijn faces en ze zijn black. Klaar.
quote:Op vrijdag 18 september 2015 17:06 schreef LegendLegolas het volgende:
Zelfs kleurenblinde mensen zullen het met me eens zijn; de kleur van roet is ZWART.
Zwarte Piet gaat 's avonds door tientallen schoorstenen, met roet.
Dus (zwarte) roet + Piet = Zwarte Piet
De oorbellen en dikke lippen zijn leuke modeaccesoires, punt uit, klaar.
Bovendien was en is Sint Nicolaas geen slavendrijver.Nee. In Nederland hebben we vrijheid van meningsuiting dus jank maar lekker, WIJ GAAN DOOR TOT DE LAATSTE SNIKSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG en OWS
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
Dat gaat in principe (daar en ook hier) beide kanten uit, voor mensen die verandering willen en mensen die verandering tegen willen gaan.quote:Op dinsdag 22 september 2015 11:52 schreef nietzman het volgende:
Ik moet altijd een beetje hieraan denken bij mensen die niet tegen verandering kunnen.
... en na de laatste snik is Piet nog steeds zwart! Pepernootje?quote:Op dinsdag 22 september 2015 12:22 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Nee. In Nederland hebben we vrijheid van meningsuiting dus jank maar lekker, WIJ GAAN DOOR TOT DE LAATSTE SNIK
Waarom doe je dit nou weer?quote:Op dinsdag 22 september 2015 12:11 schreef Montagui het volgende:
[..]
Met een lichte aanpassing van een reactie vanYasmin23:
[..]
Man, man, man, ZP vergelijken met blackface. Dan snap je er écht niks van.
Hij zegt ook niet dat jij dat zegt.quote:
waarom moet piet volgens jou zwart zijn?quote:Op dinsdag 22 september 2015 12:28 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
... en na de laatste snik is Piet nog steeds zwart! Tijd voor een pepernootje?
Oh, eens hoor. Verbieden is onzin. De markt regelt het zelf wel.quote:Op dinsdag 22 september 2015 12:23 schreef SpecialK het volgende:
Je kan niet mensen dwingen om een traditie te veranderen, je kan niet mensen dwingen om een traditie hetzelfde te houden. Beide extremere kanten van dit ZP debat lijken dit wel te denken en maken zich belachelijk.
Dat is denk ik omdat ik de razende en tierende 'zwarte piet MOET' veranderen kant niet zo vaak zie als ik met chips en cola de comments op de frontpage en op facebook doorneem.quote:Dus dat jij dat leuk ophangt aan mensen "die niet tegen verandering kunnen" maar totaal de flippende/tierende "zwarte piet MOET veranderen" kant even buiten schot wil houden vind ik nogal grappig.
Zwarte Piet. Simpel toch?quote:Op dinsdag 22 september 2015 12:30 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
waarom moet piet volgens jou zwart zijn?
Waarom quote die dan niet iemand die dit wel zegt...quote:Op dinsdag 22 september 2015 12:30 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Hij zegt ook niet dat jij dat zegt.
Nee, de term 'blackface' heeft een heel andere betekenis dan iemand met een 'black face'.quote:Op dinsdag 22 september 2015 12:15 schreef nietzman het volgende:
[..]
"Boehoe de historie is anders.".
Het zijn faces en ze zijn black. Klaar.
Hij is de eeuwige vergelijking naar Black face zat. Jij naar hoofddoekjes. Hij maakte gewoon een kleine aanpassing van jouw berichtquote:Op dinsdag 22 september 2015 12:31 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Waarom quote die dan niet iemand die dit wel zegt...
Oke....quote:Op dinsdag 22 september 2015 12:33 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Hij is de eeuwige vergelijking naar Black face zat. Jij naar hoofddoekjes. Hij maakte gewoon een kleine aanpassing van jouw bericht
Je ontwijkt de vraagstelling.quote:Op dinsdag 22 september 2015 12:31 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Zwarte Piet. Simpel toch?
Daarbij heb ik nog geen enkel steekhoudend argument gezien waarom het zwarte weg zou moeten.
'altijd weer die vergelijking met.....etc'quote:
Nja de markt... bedoel je een soort culturele marktplaats van ideeën? Want zelfs als elk bedrijf zich conformeert aan de meest strenge SJW regels gaan mensen gewoon lekker parades organiseren en thuis feestjes houden zoals ze zelf willen. Het zal me niks verbazen dat juist die afgedwongen vasthoudendheid van mensen dit aspect van onze cultuur nog harder codificeert dan als het gewoon genegeerd was. Dus dank aan Quinsy en reactionairen wat dat betreft.quote:Op dinsdag 22 september 2015 12:30 schreef nietzman het volgende:
[..]
Oh, eens hoor. Verbieden is onzin. De markt regelt het zelf wel.
Oh. Ik zie ze hier best vaak. En wat betreft sympathie zal ik altijd meer leunen richting de mensen die zonder een vlieg kwaad te doen bezig waren met waar ze zin in hadden. En minder richting de SJW ploegen die de boel op scherp proberen te zetten en hun wil proberen op te leggen. Neemt niet weg dat ik de extreme vleugels van beide kanten wel flink zat ben maar je zal mij beide kanten aan zien spreken.quote:[..]
Dat is denk ik omdat ik de razende en tierende 'zwarte piet MOET' veranderen kant niet zo vaak zie als ik met chips en cola de comments op de frontpage en op facebook doorneem.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |