abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156190842
Uit het interview:

quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 22:50 schreef luxerobots het volgende:
Een groot deel van de mensen snapt uw besluit niet. Wat zegt u tegen die mensen? Dit besluit zal verzet en kritiek uitlokken maar het belang van mensen die zich gediscrimineerd voelen, weegt zwaarder dan dat van mensen die alles bij het oude willen laten.
Waarom meneer van Drielen?

Omdat dat kleine groepje de stickers 'Zwarte Piet = racisme' en 'slavernij' aan hun gejank hangen en u dan in een politiek correcte stuip schiet?

Wat is er mis met het belang van een hele grote groep mensen die het feest willen laten zoals het was, zonder racisme, zonder slavernij en met een zwarte Zwarte Piet? Zolang niet bewezen is dat Zwarte Piet inderdaad racisme is kan je niet stellen dat het ene 'voelen' belangrijker is dan het andere 'voelen'. Vind je het racisme? Doe dan aangifte, laat het toetsen, en als het dan volgens de wet wél racisme is pas het dán pas aan. Nu stoot je een grote groep mensen voor het hoofd. Ik heb juist niet het idee dat met het aanpassen het algemeen belang gediend is. M.i. werkt het zelfs averechts en wakkert polarisatie aan.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_156193263
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 08:21 schreef Montagui het volgende:
Uit het interview:

[..]

Waarom meneer van Drielen?

Omdat dat kleine groepje de stickers 'Zwarte Piet = racisme' en 'slavernij' aan hun gejank hangen en u dan in een politiek correcte stuip schiet?

Wat is er mis met het belang van een hele grote groep mensen die het feest willen laten zoals het was, zonder racisme, zonder slavernij en met een zwarte Zwarte Piet? Zolang niet bewezen is dat Zwarte Piet inderdaad racisme is kan je niet stellen dat het ene 'voelen' belangrijker is dan het andere 'voelen'. Vind je het racisme? Doe dan aangifte, laat het toetsen, en als het dan volgens de wet wél racisme is pas het dán pas aan. Nu stoot je een grote groep mensen voor het hoofd. Ik heb juist niet het idee dat met het aanpassen het algemeen belang gediend is. M.i. werkt het zelfs averechts en wakkert polarisatie aan.
De scholen constateerden dat sommige donkere kinderen niet happy zijn met de figuur ZP .
Ze ervaren dat als imiteren van hun gezicht en van hun familie.
Het moet een feest voor alle kinderen moet zijn . Het is niet belangrijk of men het etiket racisme kan hangen aan ZP. Het is ook niet van belang of volwassenen perse een traditie willen handhaven. Het is nog minder van belang dat sommige volwassenen ageren over deze kwestie wel of niet vanuit discriminerende sentimenten.
Wijs besluit van de scholen !
pi_156194076
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 10:28 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

De scholen constateerden dat sommige donkere kinderen niet happy zijn met de figuur ZP .
Ze ervaren dat als imiteren van hun gezicht en van hun familie.
Het moet een feest voor alle kinderen moet zijn . Het is niet belangrijk of men het etiket racisme kan hangen aan ZP. Het is ook niet van belang of volwassenen perse een traditie willen handhaven. Het is nog minder van belang dat sommige volwassenen ageren over deze kwestie wel of niet vanuit discriminerende sentimenten.
Wijs besluit van de scholen !
Het is al een feest voor alle kinderen.

En als een kind niet happy is met de figuur ZP dan neem je die 'unhappiness' weg door juiste uitleg en juiste educatie, niet door meteen gevolg te geven aan het gevoel van 'unhappiness'. Dat versterkt juist het gevoel van 'zie je, ik had gelijk, ZP = racisme/negerslaaf' terwijl dat helemaal niet zo is en al helemaal niet zo bedoeld is. Het geeft een verkeerd signaal.

Dergelijk kinderen groeien op met het benadrukken van het verschil in bruin en wit, met constant wijzen op racisme en discriminatie. De hele 'white privilege' retoriek. Slechte zaak. Het creëert alleen maar nieuwe 'Quinsy's'.
  vrijdag 18 september 2015 @ 11:22:46 #204
3542 Gia
User under construction
pi_156194272
Precies. Vroeger maalden zwarte kinderen er niet om dat ze op zwarte Piet leken.
Ik ken een Ethiopisch jongetje, geadopteerd, die vanaf de intocht tot het grote feest, verkleed als zwarte Piet naar school gaat. Hij is juist keitrots dat hij er zoveel op lijkt.

Dat sommige kinderen zwarte Piet racistisch vinden is ze aangepraat.
pi_156195069
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 23:55 schreef sp3c het volgende:
en het is de schuld van de negers

edit: of beter nog, gewoon namen en rugnummers
het is de schuld van QUINCY GARIO de hersenloze kunstenaar

QUINCY

GARIO

deze:
[ afbeelding ]

quincy heettie, Quincy Gario, zijn schuld dat jij nu geen shit krijgt ... fijne dag w/ :W

dan gaan zelfs zijn neefjes en nichtjes hem schoppen _O-

Bedankt voor het meedenken :Y
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_156195403
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 11:22 schreef Gia het volgende:
Precies. Vroeger maalden zwarte kinderen er niet om dat ze op zwarte Piet leken.
Ik ken een Ethiopisch jongetje, geadopteerd, die vanaf de intocht tot het grote feest, verkleed als zwarte Piet naar school gaat. Hij is juist keitrots dat hij er zoveel op lijkt.

Een blanke stem is tegenwoordig minder waard dan een zwarte stem. En dat dankzij racist Quincy.
  vrijdag 18 september 2015 @ 12:54:59 #207
442351 FritzWepper
Account inactief
pi_156195582
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 11:22 schreef Gia het volgende:

Surinaams-Nederlandse collega van mijn vader vroeger speelde altijd een van de zwarte pieten bij de Sinterklaasviering voor de kinderen van het personeel. Hij schminkte zich dan gewoon zwart met rode lippen. Want zo ziet zwarte Piet eruit, niet als een ongeschminkte Surinamer zei hij. En z'n kind herkende 'm dan niet.

Ik kan me eigenlijk niet herinneren dat ik tot een paar jaar geleden iemand, wit of zwart, over zwarte Piet heb horen klagen, muv een stel Amerikanen op Internet die Sinterklaas maar een rare Europese rip-off van Santa Claus vonden. Tsja...
pi_156195970
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 september 2015 12:54 schreef FritzWepper het volgende:

[..]

Surinaams-Nederlandse collega van mijn vader vroeger speelde altijd een van de zwarte pieten bij de Sinterklaasviering voor de kinderen van het personeel. Hij schminkte zich dan gewoon zwart met rode lippen. Want zo ziet zwarte Piet eruit, niet als een ongeschminkte Surinamer zei hij. En z'n kind herkende 'm dan niet.

Ik kan me eigenlijk niet herinneren dat ik tot een paar jaar geleden iemand, wit of zwart, over zwarte Piet heb horen klagen, muv een stel Amerikanen op Internet die Sinterklaas maar een rare Europese rip-off van Santa Claus vonden. Tsja...
:)
Have a heart that never hardens, and a temper that never tires, and a touch that never hurts.<br />-Charles Dickens
pi_156196189
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 september 2015 12:54 schreef FritzWepper het volgende:

[..]

En zo hoort het ook te gaan. :)
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_156198846
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 22:51 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Hoezo policor uit de hoek willen komen? Waarom zou dat niet hun echte mening kunnen zijn. Em waarom zouden ze die mening niet mogen hebben? Omdat ze blank zijn? Mogen alleen zwarten een bepaalde mening hebben op dat gebied?

En wanneer zouden blanken met een dergelijke mening dit per definitie doen omdat ze policor uit de hoek willen komen?
De gekleurde man is volledig voor het houden van Zwarte Piet / de Zwarte Piet traditie.

Dat aspect ga je lekker snel aan voorbij.
pi_156199445
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 22:50 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Gerard van Drielen is de man die spreekt namens de Haagse schoolbesturen.

Hier een interview met de beste man.

[..]

De mening van iemand die zich gediscrimineerd voelt weegt zwaarder, dan iemand die het feest wil vieren met Zwarte Piet.
Drielen zwicht dus voor een kleine minderheid zielenpieten. Onbegrijpelijk dit.
pi_156201375
Zelfs kleurenblinde mensen zullen het met me eens zijn; de kleur van roet is ZWART.
Zwarte Piet gaat 's avonds door tientallen schoorstenen, met roet.

Dus (zwarte) roet + Piet = Zwarte Piet

De oorbellen en dikke lippen zijn leuke modeaccesoires, punt uit, klaar.

Bovendien was en is Sint Nicolaas geen slavendrijver.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Have a heart that never hardens, and a temper that never tires, and a touch that never hurts.<br />-Charles Dickens
pi_156202603

En velen met hem _O_
Dikke dikke schijt aan de haters :W
Zonder wrijving geen glans
pi_156217640
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 15:11 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

De gekleurde man is volledig voor het houden van Zwarte Piet / de Zwarte Piet traditie.

Dat aspect ga je lekker snel aan voorbij.
Wtf heeft dat met mijn vraag te maken? :?

En waarom is het überhaupt relevant dat er zwarten pro ZP zijn? :?
Krekker is de bom!
pi_156217655
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 17:06 schreef LegendLegolas het volgende:
Zelfs kleurenblinde mensen zullen het met me eens zijn; de kleur van roet is ZWART.
Zwarte Piet gaat 's avonds door tientallen schoorstenen, met roet.

Dus (zwarte) roet + Piet = Zwarte Piet

De oorbellen en dikke lippen zijn leuke modeaccesoires, punt uit, klaar.

Bovendien was en is Sint Nicolaas geen slavendrijver.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waarom zo je best doen om te ontkennen dat ZP hoogstwaarschijnlijk gebaseerd is op een neger? Dit ongeacht het verhaaltje dat er later bij verzonnen is...
Krekker is de bom!
pi_156218342
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 12:01 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Waarom zo je best doen om te ontkennen dat ZP hoogstwaarschijnlijk gebaseerd is op een neger? Dit ongeacht het verhaaltje dat er later bij verzonnen is...
Wat is het probleem dat ZP is gebaseerd op een neger? Mogen die mensen geen assistent van een heilige zijn?
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
  zaterdag 19 september 2015 @ 12:57:18 #217
3542 Gia
User under construction
pi_156218521
quote:

Wat maakt het uit wie er model gestaan heeft voor een karakter voor een kinderfeest.
Oempaloempa's zijn hoogstwaarschijnlijk gebaseerd op dwergen (kleine mensen), die hoor je daar ook niet over.
De kerstman is gebaseerd op een zwaarlijvige oude man.
En kijk eens waar in Southpark allemaal de draak mee gestoken wordt!
Komt zelden commentaar over. En er is zeker geen roep om een Southpark verbod.
En de film 'it'. Stigmatisering van de circusclown. Hij is eng!

En dan kun je zeggen: daar kijk je dan niet naar.
Je hoeft ook Sinterklaas niet te vieren.
pi_156218547
quote:

[..]

Het kan echter nergens bevestigd worden dat hij 'hoogstwaarschijnlijk' gebaseerd is op een neger. Het is maar hoe je die oude bronnen zelf wil interpreteren. Voor hetzelfde geld is hij gebaseerd op een Moor of op een in Europa wijd en zijd bekende zwarte sidekick.

Alleen omdat hij zwart geschminkt is wil dat nog niet meteen zeggen 'neger'.
Clowns zijn wit geschminkt. Dan roept toch ook niet meteen iedereen 'blanke' of zo.

ZP is gewoon een zwart geschminkte 'sidekick' van Sint (wat mij betreft vanuit een cultuur historisch perspectief). De in latere jaren ontstane gedragingen en uiterlijke kenmerken van deze zwart geschminkte figuur welke mogelijk als stereotiep negatief opgevat zouden kunnen worden door donkergekleurde medemensen (zoals de tongval en de dommigheid) zijn inmiddels al verdwenen. Als je je als donkergekleurde medemens al meent je te moeten vereenzelvigen met ZP kan de huidige ZP met geen mogelijkheid nog opgevat worden als een negatief stereotiepe.
pi_156224649
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 september 2015 12:57 schreef Gia het volgende:

[..]

Wat maakt het uit wie er model gestaan heeft voor een karakter voor een kinderfeest.
Oempaloempa's zijn hoogstwaarschijnlijk gebaseerd op dwergen (kleine mensen), die hoor je daar ook niet over.
De kerstman is gebaseerd op een zwaarlijvige oude man.
En kijk eens waar in Southpark allemaal de draak mee gestoken wordt!
Komt zelden commentaar over. En er is zeker geen roep om een Southpark verbod.
En de film 'it'. Stigmatisering van de circusclown. Hij is eng!

En dan kun je zeggen: daar kijk je dan niet naar.
Je hoeft ook Sinterklaas niet te vieren.
Blanke vla, witte kerst, negerzoen, Jode(n)koek, moorkop, Mozartbal, pindasaus, elfjes v/d Kerstman, rendieren v/d Kerstman...
pi_156230046
http://www.omroepwest.nl/(...)ctie-gaat-kinderen-z

En weer een tegen actie in en rondom Den Haag _O_
Dit gaat erg vervelend worden voor de anti pietjes kneuzen _O_
En terecht! :)
pi_156230267
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 21:51 schreef haags_kwartiertje het volgende:
http://www.omroepwest.nl/(...)ctie-gaat-kinderen-z

En weer een tegen actie in en rondom Den Haag _O_
Dit gaat erg vervelend worden voor de anti pietjes kneuzen _O_
En terecht! :)
Dit noem ik nu pas roet in het eten bij Quinsy Gario
pi_156230316
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 22:00 schreef LegendLegolas het volgende:

[..]

Dit noem ik nu pas roet in het eten bij Quinsy Gario
En het wordt nog veel en veel erger. Scheveningen heeft ook al aangekondigd bij de intocht gewoon klassieke zwarte pieten te gebruiken en zich niets aan te trekken van wat anderen willen _O_
pi_156232969
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 22:02 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

En het wordt nog veel en veel erger. Scheveningen heeft ook al aangekondigd bij de intocht gewoon klassieke zwarte pieten te gebruiken en zich niets aan te trekken van wat anderen willen _O_
Weten ze niet dat ze wel een tiental mensen voor hun hoofd stoten?! Welk een horror! 8)7
pi_156238891
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 12:00 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Wtf heeft dat met mijn vraag te maken? :?

En waarom is het überhaupt relevant dat er zwarten pro ZP zijn? :?
Dat je deze twee vervolgvragen stelt spreekt boekdelen.

Sterkte ermee.
pi_156238955
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 12:47 schreef Prutzenberg het volgende:

[..]

Wat is het probleem dat ZP is gebaseerd op een neger? Mogen die mensen geen assistent van een heilige zijn?
Zwart (zijn) is zo langzamerhand op vele terreinen taboe volgens velen.

En bij die velen zitten ook heel wat blanken die dat vinden.

En dat zijn niet alleen de blanken die zwarten niet lusten maar ook blanken die ze graag lusten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')