Ik vind het heel erg moeilijk om er nog wat over te zeggen, de vluchtelingencrisis. En eerlijk gezegd niet doordat ik zo aangeslagen ben van de foto met het verdronken jongetje. Hoewel ik dat natuurlijk ben, net als iedereen.quote:Op donderdag 3 september 2015 16:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zo bang dat bepaalde mensen zijn om hun welvaart te verliezen.
Dan moet je wel heel weinig in je mars hebben, wil je daar zo enorm bang voor zijn.
Er zijn 7 miljoen mensen ontheemd....geen 4.quote:Op donderdag 3 september 2015 16:25 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Ik vind het heel erg moeilijk om er nog wat over te zeggen, de vluchtelingencrisis. En eerlijk gezegd niet doordat ik zo aangeslagen ben van de foto met het verdronken jongetje. Hoewel ik dat natuurlijk ben, net als iedereen.
Column Kustaw Bessems | Gewoon maar ergens beginnen
Ik vind het heel erg moeilijk om er nog wat over te zeggen, de vluchtelingencrisis. En eerlijk gezegd niet doordat ik zo aangeslagen ben van de foto met het verdronken jongetje. Hoewel ik dat natuurlijk ben, net als iedereen.
En ik besef trouwens ook hoe willekeurig dat is. Van dit jongetje is nu eenmaal een goede foto. En omdat hij de kust van ons werelddeel probeert te bereiken voelen we groter ongemak. De kinderen die doodgaan in Syrië zelf bijvoorbeeld, waar het jongetje kennelijk vandaan kwam, liggen ons al minder in de weg.
Maar de voornaamste reden dat ik het moeilijk vind, is dat ik word overvallen door een zwaar gevoel van uitzichtloosheid. Ik bedoel, Syrië - en het grootste deel van het Midden-Oosten - zijn zo’n ongelofelijke clusterfuck.
Ik snap dat het CDA-plan voor grondtroepen en safe havens is weggehoond, maar niemand weet iets beters en je besefte ineens wel weer even: óh ja, Syrië, daar had dit allemaal mee te maken. Er zijn vier miljoen Syriërs op de vlucht, maar wij hebben het over een ’Europese vluchtelingencrisis’.
Er zijn meer oproepjes tot ingrijpen, maar niemand heeft echt een plan. Als er ooit een kans was in Syrië lijkt die gepasseerd.
Soms moet je gewoon maar ergens beginnen. Een van de watermetaforen die fijntjes worden aangewend is dat het geen zin heeft om te dweilen met de kraan open. Maar als die kraan niet dicht gaat, zou ik persoonlijk in de tussentijd wel degelijk zo veel mogelijk opdweilen.
We kunnen meer geld besteden aan de opvang van de Syrische vluchtelingen in de regio. In Libanon bijvoorbeeld, Jordanië. Er is hier in Nederland volop discussie over besteding van een meevaller à vijf miljard. Heeft iemand al bepleit om de helft of zo niet in onszelf maar in die opvang te steken? Of een vijfde? Daar hebben we hier natuurlijk niets aan, zo stijgt de koopkracht minder, is niet best voor onze economie. Maar ja, dat is wel vrij veelvoorkomend bij helpen: dat je er zelf niet beter van wordt.
We kunnen ook meer mensen opvangen. Moeten we ze dan allemaal opvangen? Nee, dat kan niet. Maar de verwachting voor dit jaar is 35.000. Als dat er 70.000 worden: ik denk niet dat dan het hele land is ontwricht. Het geeft allemaal nadelen ja, zoals langere wachtlijsten voor sociale huur. Dat is heel erg vervelend inderdaad, maar het staat ook weer niet echt in verhouding tot oorlog. Soms is iemand een stuk zieliger dan jij en krijgt ie eerder z’n zin.
En we kunnen instemmen met verdeling van vluchtelingen over Europa. En binnen de EU aandringen op gezamenlijke aanmeldcentra. En boten om naar zo’n centrum te komen. Dan zullen er nog steeds wel kinderen verdrinken, maar wat minder.
Het is allemaal niet groots. Niet genoeg. Maar misschien helpt het een beetje. Ten koste van onszelf ja. Dat is ook wel naar.
http://www.bnr.nl/opinie/(...)maar-ergens-beginnen
Kom eens met iets beters.....quote:Op donderdag 3 september 2015 16:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zo bang dat bepaalde mensen zijn om hun welvaart te verliezen.
Dan moet je wel heel weinig in je mars hebben, wil je daar zo enorm bang voor zijn.
Inderdaad.quote:Op donderdag 3 september 2015 16:26 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Er zijn 7 miljoen mensen ontheemd....geen 4.
Iets beters wat?quote:Op donderdag 3 september 2015 16:27 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Kom eens met iets beters.....
Arrogante opportunisten hebben nu eenmaal niet mijn sympathie.
Over arrogante opportunisten gesproken....Rutte aan het woord in de tweede kamer...quote:Op donderdag 3 september 2015 16:27 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Hehe. Mafkees.quote:Op donderdag 3 september 2015 16:27 schreef deedeetee het volgende:
[..]
De migrant/vluchteling die opvang in bepaalde landen eist en opvang elders weigert vanwege minder luxe opvang.quote:Op donderdag 3 september 2015 16:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Iets beters wat?
En wie is precies de arrogante opportunist in dit verhaal?
Meer vanwege een gebrek aan perspectief in Oost-Europa.quote:Op donderdag 3 september 2015 16:31 schreef deedeetee het volgende:
[..]
De migrant/vluchteling die opvang in bepaalde landen eist en opvang elders weigert vanwege minder luxe opvang.
Tja ik heb een interview gezien met een vluchteling en die vertelde heel simpel dat het westen verantwoordelijk is voor de bewapening van de radicale opstandelingen cq ISIS en dat ze daarom op de vlucht moesten. Dus gaan ze naar het Westen, de aanstichter van het probleem.quote:Op donderdag 3 september 2015 16:31 schreef deedeetee het volgende:
[..]
De migrant/vluchteling die opvang in bepaalde landen eist en opvang elders weigert vanwege minder luxe opvang.
Iedereen is opportunist. Je bent nogal geestelijk gehandicapt als dat niet zo is.quote:Op donderdag 3 september 2015 16:33 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Meer vanwege een gebrek aan perspectief in Oost-Europa.
Verder is er weinig mis met het zijn van een opportunist.
Zich wanhopig vastklampend en dat schampere loontje, bang dat ze zijn om hun welvaart te verliezen.quote:Op donderdag 3 september 2015 16:33 schreef Gerolsteiner het volgende:
Hadden de onrendabelen hier maar één procent van het doorzettingsvermogen van de gemiddelde vluchteling.
Maar nee, Nederland zit opgescheept met verwend jankvolk dat hier toevallig geboren is. Hetgeen direct samenhangd met de beperkte hoeveelheid vluchtelingen die hier welkom zijn. Zeer spijtig.
Hoeveel vluchtelingen heb jij al onderdak aangeboden?quote:Op donderdag 3 september 2015 16:33 schreef Gerolsteiner het volgende:
Hadden de onrendabelen hier maar één procent van het doorzettingsvermogen van de gemiddelde vluchteling.
Maar nee, Nederland zit opgescheept met verwend jankvolk dat hier toevallig geboren is. Hetgeen direct samenhangd met de beperkte hoeveelheid vluchtelingen die hier welkom zijn. Zeer spijtig.
Je hebt je oordeel gebaseerd op één interview met één persoon?quote:Op donderdag 3 september 2015 16:34 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Tja ik heb een interview gezien met een vluchteling en die vertelde heel simpel dat het westen verantwoordelijk is voor de bewapening van de radicale opstandelingen cq ISIS en dat ze daarom op de vlucht moesten. Dus gaan ze naar het Westen, de aanstichter van het probleem.
Nee ik geef gewoon door wat deze vluchteling dacht en het zal mij niets verwonderen als velen zo denken.quote:Op donderdag 3 september 2015 16:35 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Je hebt je oordeel gebaseerd op één interview met één persoon?
Over deze arrogantie hebben we het dus.....quote:Op donderdag 3 september 2015 16:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zich wanhopig vastklampend en dat schampere loontje, bang dat ze zijn om hun welvaart te verliezen.
Wel klote als je niets kan en dus de concurrentie van welwillende immigranten moet vrezen.
We kunnen best hier geboren Nederlanders op de duur uitzetten idd. Mensen met een lage opleiding, werklozen, ouderen, gehandicapten, alle probleemgevallen, chronisch zieken, sommige internetters.quote:Op donderdag 3 september 2015 16:33 schreef Gerolsteiner het volgende:
Welnee nog beter, we vergassen die Nederlanders gewoon. Probleem opgelost.quote:Op donderdag 3 september 2015 16:39 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
We kunnen best hier geboren Nederlanders op de duur uitzetten idd. Mensen met een lage opleiding, werklozen, ouderen, gehandicapten, alle probleemgevallen, chronisch zieken.
En dan alleen die vluchtelingen binnenlaten met minimaal een erkende HBO opleiding.
Terwijl Europa zich in alle bochten wringt doen de Arabieren of er niks aan de hand is.quote:Voor wie af en toe een kijkje neemt op nieuwssites uit het Midden-Oosten is het een bekend gegeven. De pers uit de rijke gebieden staat vol met berichten over Europa en Turkijke, of Libanon en Jordanië en wat de vluchtelingencrisis in sommige gebieden aanricht, maar over de rol van de eigen landen? Oh maar. Dan verneem je makkelijker iets over de recente reclamecampagne voor Emirates, met Friends-actrice Jennifer Aniston in een dure hoofdrol, of over een ontmoeting van de Saudische koning met een Amerikaanse tweeling die hij sinds 1947 niet meer heeft gezien.
De afwezigheid van ook maar een begin van opvang van vluchtelingen in landen die zich, beter dan Jordanië bijvoorbeeld, kunnen permitteren om iets te doen, wordt daarentegen meer en meer aangekaart op sociale media.
Er is dan ook niks mis met arrogantie.quote:Op donderdag 3 september 2015 16:38 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Over deze arrogantie hebben we het dus.....
Cru.quote:Op donderdag 3 september 2015 16:39 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Welnee nog beter, we vergassen die Nederlanders gewoon. Probleem opgelost.
Maar wel met walgelijke arrogantie. Ik vraag mij af wat jij in het dagelijkse leven doet dat jij jezelf zo beter voelt als anderen.quote:Op donderdag 3 september 2015 16:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Er is dan ook niks mis met arrogantie.
Maakt niet uit joh...wie het niet met ons eens is gewoon afmaken.quote:Op donderdag 3 september 2015 16:40 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Cru.
Zijn nu eenmaal veel Nederlanders die moeite hebben met de multiculturele samenleving, voor die Nederlanders is toch geen plaats meer zeker?
Goed voorbeeld, SA zit tot aan de 12-vingerige darm in de anus van de VSquote:Op donderdag 3 september 2015 10:05 schreef moussie het volgende:
Nog zo iemand die eerst een mening gespekt met vooroordelen gaat spuien zonder zichzelf te informeren hoe het nou werkelijk zit .. in Saudi-Arabië staat zo'n 25% van de ontziltings-capaciteit van de hele wereld, het is het land met het meeste ontzilte water op de planeet.
twitter:STORM_SP33D twitterde op donderdag 03-09-2015 om 09:26:04Remember this guy? Posing in ISIS photos last year-now he's a "refugee" #isis ##skynews #skypapers #bbcpapers http://t.co/BkHL6PTTom reageer retweet
Want daarvoor was het allemaal pais en vree.quote:Op donderdag 3 september 2015 16:37 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Nee ik geef gewoon door wat deze vluchteling dacht en het zal mij niets verwonderen als velen zo denken.
En ik geef ze gelijk. Sinds het Westen loopt te fucken in het midden oosten en Noord Afrika is het 1 grote klere zooi.....
Ik ben geen zure zeikerd die continu roept dat 'dit land naar de klote gaat'.quote:Op donderdag 3 september 2015 16:41 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Maar wel met walgelijke arrogantie. Ik vraag mij af wat jij in het dagelijkse leven doet dat jij jezelf zo beter voelt als anderen.
Ik probeer me alleen alvast in te leven in het Nederland van KoosVogels.quote:Op donderdag 3 september 2015 16:42 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Maakt niet uit joh...wie het niet met ons eens is gewoon afmaken.
(en zo langzamerhand worden we allemaal kleine nazi's en groeien de ultra rechtsen gestaag)
Hm, jij misschien.quote:Op donderdag 3 september 2015 16:42 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Maakt niet uit joh...wie het niet met ons eens is gewoon afmaken.
(en zo langzamerhand worden we allemaal kleine nazi's en groeien de ultra rechtsen gestaag)
Die vergelijking haal ik er zo echt niet uit.quote:Op donderdag 3 september 2015 16:44 schreef Ryan3 het volgende:
Isis mannetje ontdekt tussen vluchtelingen, wrs spijtoptant.[ afbeelding ]twitter:STORM_SP33D twitterde op donderdag 03-09-2015 om 09:26:04Remember this guy? Posing in ISIS photos last year-now he's a "refugee" #isis ##skynews #skypapers #bbcpapers http://t.co/BkHL6PTTom reageer retweet
Nee jij maakt mensen die minder verdienen dan jouw en onrendabelen (zieken, gehandicapten etc) liever belachelijk.quote:Op donderdag 3 september 2015 16:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hm, jij misschien.
Ik voel eerlijk gezegd niet de behoefte om landgenoten die er een andere mening op na te houden dood te maken.
Tja....niet zo'n best vooruitzicht....quote:Op donderdag 3 september 2015 16:44 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik probeer me alleen alvast in te leven in het Nederland van KoosVogels.
Vlek onder zijn linkeroog, iets in zijn huid, wijnvlek-achtig iets, komt overeen.quote:Op donderdag 3 september 2015 16:46 schreef Hathor het volgende:
[..]
Die vergelijking haal ik er zo echt niet uit.
Ja, en?quote:Op donderdag 3 september 2015 16:47 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Nee jij maakt mensen die minder verdienen dan jouw en onrendabelen (zieken, gehandicapten etc) liever belachelijk.
Waarom ga je eigenlijk niet zelf die kant uit om ze uit hun hoofd te praten om hierheen te komen?quote:Op donderdag 3 september 2015 16:43 schreef JagerJanssen het volgende:
Och dat linkse gelul altijd. Als jullie zo graag iets willen doen dan ga je maar naar Syrië en daar iets doen aan het probleem.
Op foto een loopt dat litteken (laten we het zo even noemen) van zijn oog naar de zijkant van zijn gezicht, op foto twee loopt het juist van zijn oog naar zijn neus, zie je het verschil?quote:Op donderdag 3 september 2015 16:47 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Vlek onder zijn linkeroog, iets in zijn huid, wijnvlek-achtig iets, komt overeen.
Ik zou hem toch eventjes controleren. Nou zie ik dat-ie in Macedonië staat dus er zal daar wel weinig gecontroleerd worden.quote:Op donderdag 3 september 2015 16:51 schreef Hathor het volgende:
[..]
Op foto een loopt dat litteken (laten we het zo even noemen) van zijn oog naar de zijkant van zijn gezicht, op foto twee loopt het juist van zijn oog naar zijn neus, zie je het verschil?
In Marokko bijv. idd, is verhoudingsgewijs een stabiel land.quote:Op donderdag 3 september 2015 16:49 schreef luxerobots het volgende:
Als we ervoor zorgen dat er fatsoenlijke opvang in de regio is en vluchtelingen hier niet opgevangen worden. Was dit jongetje niet verdronken.
Nu staat er een pot goud achter een mijnenveld.
Oh het zou hem zomaar kunnen zijn, ik ben het niet oneens met je, ik zag alleen de gelijkenis niet echt, heeft er ook mee te maken dat ie op foto een zijn hoofd deels heeft bedekt.quote:Op donderdag 3 september 2015 16:53 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik zou hem toch eventjes controleren. Nou zie ik dat-ie in Macedonië staat dus er zal daar wel weinig gecontroleerd worden.
Ik zie de overeenkomst wel iig.quote:Op donderdag 3 september 2015 16:55 schreef Hathor het volgende:
[..]
Oh het zou hem zomaar kunnen zijn, ik ben het niet oneens met je, ik zag alleen de gelijkenis niet echt, heeft er ook mee te maken dat ie op foto een zijn hoofd deels heeft bedekt.
stumper....quote:De PvdA-leider zei geschokt te zijn van de beelden van het verdronken Syrische jongetje dat aanspoelde aan de Turkse kust. Het jongetje was met zijn ouders en broertje gevlucht uit de belegerde Syrische stad Kobani en was op weg naar Canada.
"Voor het eerst in mijn politieke carrière heb ik 's nachts wakker gelegen", zei Samsom. "Een ongelofelijk gruwelijke waarheid, gruwelijk omdat we nu al weten dat het niet het laatste beeld zal zijn."
Fixedquote:Op donderdag 3 september 2015 17:21 schreef RobbieRonald het volgende:
Stalin zei het gisteren wel treffend. 1 dode is een drama, (honderd)duizenden doden zijn een statistiek.
Ja, dat heeft hij ook echt zelf bedacht.quote:Op donderdag 3 september 2015 17:21 schreef RobbieRonald het volgende:
Youri Mulder zei het gisteren wel treffend. 1 dode is een drama, (honderd)duizenden doden zijn een statistiek.
Boeit niet.quote:Op donderdag 3 september 2015 17:22 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ja, dat heeft hij ook echt zelf bedacht.
Thanks.quote:Op donderdag 3 september 2015 17:23 schreef bijdehand het volgende:
[..]
http://www.hpdetijd.nl/20(...)htoffers-statistiek/
Ik hoef die mensen niet per se te helpen. Dus jij wilt zeggen dat we ze hier allemaal met open armen moeten ontvangen, uitkering moeten geven etc.? Als jij dat wilt betalen ga je gang, maar ik wil daar echt niet voor betalen!quote:Op donderdag 3 september 2015 16:49 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Waarom ga je eigenlijk niet zelf die kant uit om ze uit hun hoofd te praten om hierheen te komen?
Ze willen geen van allen werken natuurlijk.quote:Op donderdag 3 september 2015 17:24 schreef JagerJanssen het volgende:
[..]
Ik hoef die mensen niet per se te helpen. Dus jij wilt zeggen dat we ze hier allemaal met open armen moeten ontvangen, uitkering moeten geven etc.? Als jij dat wilt betalen ga je gang, maar ik wil daar echt niet voor betalen!
er is geen werk voor ze we hebben al te veel werkelozenquote:Op donderdag 3 september 2015 17:26 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ze willen geen van allen werken natuurlijk.
Ja, voor een deel verwende werklozen die alleen in hun eigen vakgebied wensen te werken...quote:Op donderdag 3 september 2015 17:26 schreef deedeetee het volgende:
[..]
er is geen werk voor ze we hebben al te veel werkelozen
en heel veel mensen waar simpelweg geen werk meer voor isquote:Op donderdag 3 september 2015 17:27 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ja, voor een deel verwende werklozen die alleen in hun eigen vakgebied wensen te werken...
Er is voldoende werk, we hebben teveel rasechte Nederlandse lamzakken die gratis geld willen vangen.quote:Op donderdag 3 september 2015 17:26 schreef deedeetee het volgende:
[..]
er is geen werk voor ze we hebben al te veel werkelozen
quote:Op donderdag 3 september 2015 17:34 schreef motorbloempje het volgende:
Ondertussen in Belgie...
[ afbeelding ]
https://www.facebook.com/pegidavlaanderen/
Hop! De gaskamer in met al die kut Nederlanders! In het Nederland van KoosVogels is alleen maar plek voor KoosVogels.quote:Op donderdag 3 september 2015 16:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zich wanhopig vastklampend en dat schampere loontje, bang dat ze zijn om hun welvaart te verliezen.
Wel klote als je niets kan en dus de concurrentie van welwillende immigranten moet vrezen.
Nee er is niet genoeg werk, ik spreek helaas uit ervaring met werkzoekende die niks kan vinden behalve tijdelijk uitzendwerk.quote:Op donderdag 3 september 2015 17:33 schreef Gerolsteiner het volgende:
[..]
Er is voldoende werk, we hebben teveel rasechte Nederlandse lamzakken die gratis geld willen vangen.
Ach, hangt helemaal af van de omstandigheden. In Syrië blijven en afgeknald worden door een van de strijdende groepen is ook geen optimale ouderlijke keuze.quote:Op donderdag 3 september 2015 17:34 schreef motorbloempje het volgende:
Ondertussen in Belgie...
[ afbeelding ]
Het gaat om de schuldvraag. Het is lekker makkelijk om de EU voor dit drama als schuldige aan te wijzen maar dat is onterecht.quote:Op donderdag 3 september 2015 17:35 schreef Gerolsteiner het volgende:
[..]
Ach, hangt helemaal af van de omstandigheden. In Syrië blijven en afgeknald worden door een van de strijdende groepen is ook geen optimale ouderlijke keuze.
Op zich niet verkeerd vind ik. Beetje tegenwicht tegen het schuldgevoel in Europa is wel op zijn plaats.quote:Op donderdag 3 september 2015 17:34 schreef motorbloempje het volgende:
Ondertussen in Belgie...
[ afbeelding ]
Precies. De ouders de schuld gevenquote:Op donderdag 3 september 2015 17:35 schreef Gerolsteiner het volgende:
[..]
Ach, hangt helemaal af van de omstandigheden. In Syrië blijven en afgeknald worden door een van de strijdende groepen is ook geen optimale ouderlijke keuze.
En het is evenmin de schuld van 'de Europeanen'.quote:Op donderdag 3 september 2015 17:35 schreef Gerolsteiner het volgende:
[..]
Ja, had Merkel tegen Hollande gezegd, wij hebben de bankencrisis ook zo goed opgelost, dan kunnen we de vluchtelingencrisis ook oplossen met zijn tweetjes...quote:
Elfletterig heeft nog 99 zakken popcorn, die gaan eerst op hoor.quote:Op donderdag 3 september 2015 17:49 schreef Hiddendoe het volgende:
Dit wordt de foto van het jaar. Misschien wint de fotograaf er een prijs mee en dat was dan de bijdrage van het rijke Europa.
Wil iemand de pinda's effe doorgeven?
Het was ook precies de foto waar ze op zaten te wachten natuurlijk, vluchtelingen met merkkleding en Iphones was het allemaal net niet.quote:
Gratis marketing voor de asielzoekersbusiness.quote:Op donderdag 3 september 2015 17:54 schreef Hathor het volgende:
[..]
Het was ook precies de foto waar ze op zaten te wachten natuurlijk, vluchtelingen met merkkleding en Iphones was het allemaal net niet.
Wat heeft de linkse grachtengordel precies georkestreerd? De oorlogen in het Midden-Oosten? Of bestaat er een direct lijntje tussen mensensmokkelaars en de Herengracht?quote:Op donderdag 3 september 2015 18:03 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Gratis marketing voor de asielzoekersbusiness.
Wat reken maar dat er goed verdiend wordt aan deze door de linkse grachtengordel georkestreerde mensenhandel. Miljoenen worden eraan verdiend, vooral door de linkse politiek-correcte witte-boorden. Daarbij verbleekt de schamele opbrengst van de mensensmokkelaars, die in feite handlangers zijn.
Je weet dat de VVD deel heeft uitgemaakt van vrijwel elk kabinet sinds 1982? En dat de linkse inbreng in de regeringen sinds 1982 beperkt is gebleven tot 4 kabinetten met de PvdA? De andere regeringspartijen waren CDA, D66, LPF en CU en de gedogers van de PVV. Dat alles de schuld van links zou zijn is een hardnekkig, aantoonbaar onjuist onderbuikargument en wie het blijft nakakelen zonder zelf even na te denken of het wel klopt komt op mij oliedom over.quote:Op donderdag 3 september 2015 17:26 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
De linkse politiek is schuldig aan dit drama. Al jarenlang worden met allerlei gratis voorzieningen mensen hierheen gelokt. De ouders van deze jongen hebben die lokroep niet kunnen weerstaan, hebben gegokt en verloren.
Waar zal ik beginnen? Een willekeurige greep:quote:Op donderdag 3 september 2015 18:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat heeft de linkse grachtengordel precies georkestreerd? De oorlogen in het Midden-Oosten? Of bestaat er een direct lijntje tussen mensensmokkelaars en de Herengracht?
De VVD'ers willen dit allemaal niet, maar dat zijn simpele zakenlui die zelfs hun moeder zouden verkopen, als ze daar geld mee zouden kunnen verdienen.quote:Op donderdag 3 september 2015 18:08 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Je weet dat de VVD deel heeft uitgemaakt van vrijwel elk kabinet sinds 1982? En dat de linkse inbreng in de regeringen sinds 1982 beperkt is gebleven tot 4 kabinetten met de PvdA? De andere regeringspartijen waren CDA, D66, LPF en CU en de gedogers van de PVV. Dat alles de schuld van links zou zijn is een hardnekkig, aantoonbaar onjuist onderbuikargument en wie het blijft nakakelen zonder zelf even na te denken of het wel klopt komt op mij oliedom over.
Dan zullen ze de zaak toch heel anders moeten aanpakken. Gewoon afwachten terwijl die luitjes hier op eigen kracht door Europa razen is niet erg slim.quote:Op donderdag 3 september 2015 17:52 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, had Merkel tegen Hollande gezegd, wij hebben de bankencrisis ook zo goed opgelost, dan kunnen we de vluchtelingencrisis ook oplossen met zijn tweetjes...
Ja, die hele bankencrisis en eurocrisis hebben ze al verprutst en er is ook helemaal niets veranderd aan de oorzaken daarvan, dus als ze zo de vluchtelingencrisis gaan oplossen, dan weet je wel waar dat naar toe gaat hè.quote:Op donderdag 3 september 2015 18:25 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dan zullen ze de zaak toch heel anders moeten aanpakken. Gewoon afwachten terwijl die luitjes hier op eigen kracht door Europa razen is niet erg slim.
Ik koester helemaal geen illusies, gezond verstand en daadkracht gaat t niet worden idg.quote:Op donderdag 3 september 2015 18:28 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, die hele bankencrisis en eurocrisis hebben ze al verprutst en er is ook helemaal niets veranderd aan de oorzaken daarvan, dus als ze zo de vluchtelingencrisis gaan opvangen, dan weet je wel waar dat naar toe gaat hè.
Die gasten zijn toch wel van hun voetstuk gevallen hè. Dat was al zo door de bankencrisis en eurocrisis, maar het omlaag denderen van hun voetstuk gaat maar door en door en door...quote:Op donderdag 3 september 2015 18:30 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik koester helemaal geen illusies, gezond verstand en daadkracht gaat t niet worden idg.
Hey moreel superieure Kloothommel, je kan wel van alles roepen wat lekker klinkt maar dat maakt het nog niet waar he?quote:Op donderdag 3 september 2015 18:17 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
<knip> vermoeiende borrelpraat </knip>
Het is evident dat al deze gratis rijkdom werkt als een magneet op miljoenen armoedzaaiers, waar ook ter wereld. Men spaart met de hele familie voor de illegale overtocht, in de hoop deze investering duizendvoudig terug te verdienen.
+10quote:Op donderdag 3 september 2015 17:34 schreef motorbloempje het volgende:
Ondertussen in Belgie...
[ afbeelding ]
Ze kunnen ook opvang krijgen in Turkije, Griekenland, Macedonië, Albanië, Bulgarije, Servië, Montenegro, Bosnië, Kroatië, Slovenië, Roemenië, Hongarije, Slowakije en Tsjechië voordat ze in Oostenrijk aankomen maar dat is niet goed genoeg voor ze.quote:Op donderdag 3 september 2015 18:32 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Hey moreel superieure Kloothommel, je kan wel van alles roepen wat lekker klinkt maar dat maakt het nog niet waar he?
Mensen die uit een oorlog vluchten omdat ze misschien hun leven niet zeker zijn :
• Zijn niet per definitie armoedzaaiers. Integendeel: de echte armoedzaaiers hebben de middelen vaak helemaal niet om te kunnen vluchten.
• Vluchten uit een levensbedreigende situatie, niet om hier rijk te worden.
Dat er ook misbruik wordt gemaakt zal best, maar ga nu niet doen alsof vluchtelingen allemaal halfcriminele profiteurs zijn.
quote:Op donderdag 3 september 2015 18:17 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Waar zal ik beginnen? Een willekeurige greep:
1. De Bed & Bad & Broodregeling. Deze door de PvdA gewenste regeling komt in feite neer op gratis half-pension voor de rest van je leven! Nergens ter wereld tref je dit aan. Normale toeristen betalen hier minimaal ¤50 per dag voor. Meld je je echter als asielzoeker, dan krijg je het gratis en voor onbepaalde tijd.
2. Ook al ben je een oorlogscrimineel, dan nog ben je van harte welkom. Zie de recente zaak van de Angolees. Eerst 5 jaar procederen, daarna 10 jaar illegaal en dan tóch een verblijfsvergunning krijgen. Goed, de boef zelf moet nu eventjes weg, maar vrouw en kinderen blijven hier voor eeuwig.
3. Asielzoekers kunnen in de praktijk oneindig lang procederen om een verblijfsvergunning te krijgen. Lukt dat niet, dat volgt vroeg of laat een pardonregeling. Met andere woorden, met één voet over de grens ben je binnen voor de rest van je leven.
4. Asielzoekers krijgen bij huisvesting voorrang op autochtone bewoners. Naast een gratis huis, ook gratis gezondheidszorg, gratis onderwijs, gratis uitkering, enz.
5. Ben je eenmaal binnen, dan laat je de rest van de familie overkomen. Ook allemaal gratis en voor niets.
6. Ook toekomstige bruiden en bruidegommen kunnen later gratis overkomen.
Al deze maatregelen zijn het gevolg van links politiek-correct beleid.
Het is evident dat al deze gratis rijkdom werkt als een magneet op miljoenen armoedzaaiers, waar ook ter wereld. Men spaart met de hele familie voor de illegale overtocht, in de hoop deze investering duizendvoudig terug te verdienen.
+10quote:
Ja maar daar is het geld niet zo vanzelfsprekend.quote:Op donderdag 3 september 2015 18:38 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Ze kunnen ook opvang krijgen in Turkije, Griekenland, Macedonië, Albanië, Bulgarije, Servië, Montenegro, Bosnië, Kroatië, Slovenië, Roemenië, Hongarije, Slowakije en Tsjechië voordat ze in Oostenrijk aankomen maar dat is niet goed genoeg voor ze.
Dat is iets heel anders. Ik had het over de helaas veelgehoorde onzin die Kloothommel verkondigde.quote:Op donderdag 3 september 2015 18:38 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Ze kunnen ook opvang krijgen in Turkije, Griekenland, Macedonië, Albanië, Bulgarije, Servië, Montenegro, Bosnië, Kroatië, Slovenië, Roemenië, Hongarije, Slowakije en Tsjechië voordat ze in Oostenrijk aankomen maar dat is niet goed genoeg voor ze.
Welk voetstuk ? Het zijn politici dat is zo ongeveer het meest onbetrouwbare en gewetenloze volk dat ik ken.quote:Op donderdag 3 september 2015 18:32 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Die gasten zijn toch wel van hun voetstuk gevallen hè. Dat was al zo door de bankencrisis en eurocrisis, maar het omlaag denderen van hun voetstuk gaat maar door en door en door...
Samsom, maakte het helemaal bont, waagde het om een traantje weg te pinken in de TK omtrent dit jongetje...
Maak je a.u.b. niet de illusie dat er werk is voor al die mensen.quote:Op donderdag 3 september 2015 17:26 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ze willen geen van allen werken natuurlijk.
Mee eens. Daarbij blijft natuurlijk de grootste schuldige de vader en moeder welke gokten met de levens van henzelf en hun kinderen om het veilige Turkije te verlaten voor een marginaal betere toekomst.quote:Op donderdag 3 september 2015 17:29 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik vind het een trieste foto en het deed me denken aan de Palestijnse jongetjes die vorig jaar op het strand van Gaza aan gort werden geschoten door de Israelische marine. Maar ik krijg jeuk als ik zie hoe iedereen met zo'n foto aan de haal gaat en opeens is het 1 grote hype.. als je niet op social media hebt geuit hoe zielig je het vindt dan hoor je er niet bij
En als die vluchtelingen daar nou perse niet willen leven?quote:Op donderdag 3 september 2015 19:00 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Mee eens. Daarbij blijft natuurlijk de grootste schuldige de vader en moeder welke gokten met de levens van henzelf en hun kinderen om het veilige Turkije te verlaten voor een marginaal betere toekomst.
Gezegd hebbende dat we wel meer en beter kunnen opvangen. Dat begint al met het at random verdelen van de vluchtelingen zodat men vrij zeker weet dat polen of hongarije ook wel eens het eindstation kon zijn.
Dan zijn het gelukszoekers die we terug moeten sturen.quote:Op donderdag 3 september 2015 19:02 schreef Hathor het volgende:
[..]
En als die vluchtelingen daar nou perse niet willen leven?
En als ze niet weg willen?quote:Op donderdag 3 september 2015 19:03 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dan zijn het gelukszoekers die we terug moeten sturen.
Zeer dwingende middelen gebruiken.quote:
Dat kan niet.quote:Op donderdag 3 september 2015 19:03 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dan zijn het gelukszoekers die we terug moeten sturen.
Zoals? Een goed gesprek?quote:Op donderdag 3 september 2015 19:04 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Zeer dwingende middelen gebruiken.
Als alle EU landen gewoon zouden meewerken zouden we inderdaad makkelijk enkele miljoenen immigranten aankunnen, maar ik heb niet de illusie dat landen als Polen en Hongarije zich net zo gewillig opstellen als bv Duitsland.quote:Op donderdag 3 september 2015 19:04 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
En als wij ervoor betalen?quote:Op donderdag 3 september 2015 19:06 schreef Hathor het volgende:
[..]
Als alle EU landen gewoon zouden meewerken zouden we inderdaad makkelijk enkele miljoenen immigranten aankunnen, maar ik heb niet de illusie dat landen als Polen en Hongarije zich net zo gewillig opstellen als bv Duitsland.
Zelfs dat betwijfel ik, maar het kan een mogelijkheid zijn.quote:
Een boot op knuppelen. Maar ik snap wat je bedoeld. Het beste zou zijn als de lokale situatie verbeterde.quote:
quote:De route is ook bekend bij mensensmokkelaars. Zo was ik bij terugkeer met de maatschappij Jetairfly getuige van de arrestatie van een man op de luchthaven van het Brusselse Zaventem. Hij had een vrouw met hoofddoek op sleeptouw genomen.
De onvolwassen Europese politiek verbaast overigens op meerdere terreinen. Deze week werd bekend dat de Europese Unie 2,4 miljard euro uittrekt voor extra hulp aan de migrantenopvang. Griekenland krijgt daarvan bijna een half miljard euro. Gelijktijdig hoorden vorige week zo’n vierhonderdduizend Syrische achterblijvers in Libanon en Jordanië van het VN Wereld Voedsel Programma WFP dat hun voedselrantsoen bij gebrek aan fondsen wordt gehalveerd.
In de praktijk komt het erop neer dat voor zo’n 96 procent van de regionaal opgevangen échte vluchtelingen minder geld beschikbaar wordt gesteld dan de circa vier procent die Europa toelaat. Daarmee voert de Europese Unie een soort migranten-apartheidssysteem: alleen de rijken kunnen Europa binnen komen, want zij bezitten minimaal duizend dollar. Wie geen geld heeft blijft achter en lijdt honger.
De gevolgen van de ongelijke behandeling laten zich raden: Het vergroot de animo om naar Europa af te reizen, en zie hier de vicieuze cirkel waar geen einde aan komt. Dit jaar wordt een recordaantal migranten verwacht, het aantal ligt volgens de VN in Griekenland nu al 750 procent hoger dan in 2014.
Ad 1. Dat klopt, maar zodra ze in een veilig land als Turkije zijn aangekomen, zijn het geen vluchtelingen meer. Reizen ze daarna nog verder, dan zijn het gewoon migranten, oftewel gelukzoekers.quote:Op donderdag 3 september 2015 18:32 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
1. Mensen die uit een oorlog vluchten omdat ze misschien hun leven niet zeker zijn :
• Zijn niet per definitie armoedzaaiers. Integendeel: de echte armoedzaaiers hebben de middelen vaak helemaal niet om te kunnen vluchten.
• Vluchten uit een levensbedreigende situatie, niet om hier rijk te worden.
2. Dat er ook misbruik wordt gemaakt zal best, maar ga nu niet doen alsof vluchtelingen allemaal halfcriminele profiteurs zijn.
En waar is het einde? Na het Midden-Oosten wil je zeker ook nog half Afrika hier heen halen, vervolgens al die arme mensen uit India. Verder zit ik niet te wachten op een verislamitisering van onze samenleving, want dat zal dit zeker tot gevolg hebben. En dan is het dag vrijheid.quote:Op donderdag 3 september 2015 19:06 schreef Hathor het volgende:
[..]
Als alle EU landen gewoon zouden meewerken zouden we inderdaad makkelijk enkele miljoenen immigranten aankunnen, maar ik heb niet de illusie dat landen als Polen en Hongarije zich net zo gewillig opstellen als bv Duitsland.
Geen idee waar het einde is, als het aan mij lag kwam er helemaal niemand binnen, maar we zullen het toch onder ogen moeten zien.quote:Op donderdag 3 september 2015 19:13 schreef JagerJanssen het volgende:
[..]
En waar is het einde? Na het Midden-Oosten wil je zeker ook nog half Afrika hier heen halen, vervolgens al die arme mensen uit India. Verder zit ik niet te wachten op een verislamitisering van onze samenleving, want dat zal dit zeker tot gevolg hebben. En dan is het dag vrijheid.
De pot verwijt de ketel, terwijl hij ook nog eens IS steunt.quote:Op donderdag 3 september 2015 19:38 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Erdogan: Europa maakt van zee vluchtelingengraf
Europa maakt van de Middellandse Zee een vluchtelingengraf, zei de Turkse president Recep Tayyip Erdogan donderdag. ,,De EU is door zijn beleid medeschuldig aan de dood van elke vluchteling die om het leven komt. In de Middellandse Zee zijn niet alleen vluchtelingen verdronken, maar is ook onze medemenselijkheid verdronken'', zei hij.
Premier Ahmet Davutoglu zei dat ,,de Europese leiders moeten begrijpen dat de vluchtelingencrisis geen juridische of politieke kwestie is, maar dat het gaat om de toekomst van de menselijkheid''.
Hij wees op dood van Aylan, een jongetje dat woensdag samen met zijn broertje en moeder verdronk tijdens een poging een Grieks eiland te bereiken. Het lijk werd gefotografeerd nadat het was aangespoeld op de Turkse kust. ,,De dood van Aylan is een gevolg van vergaderingen in hoofdsteden en de koude kamers in Brussel'', klaagde de Turkse premier.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)chtelingengraf.dhtml
Met een boot?quote:Op donderdag 3 september 2015 19:04 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Turkije is dan ook een buurland. En we moeten het wel aantrekkelijk maken anders zijn we slecht. Het is en blijft onze zaak niet zolang wr zeggen dat ze hier niet welkom zijn.quote:Op donderdag 3 september 2015 19:53 schreef Fer het volgende:
Erdogan heeft gewoon een punt.
Wij maken het aantrekkelijk om hier te komen als vluchteling, ondertussen vragen we Griekenland en Italie de deur dicht te houden. Zo spelen smokkelaars in de kaart.
Daarnaast de cijfers, Nederland heeft een paar 100 vluchtelingen nu uit Syrie. Turkye heeft er 1,7 Miljoen in de kampen
Punt is dat we dat onderscheid nit mogen maken. Kun je de koppen al zien wanneer we dat zouden invoeren.quote:Op donderdag 3 september 2015 19:32 schreef Fer het volgende:
Ik verbaas mij ook, dat veel mensen echt denken dat de Syriers die hier komen armoedzaaiers zijn. Het zijn de mensen die het daar goed hadden en smokkelaars kunnen betalen, met hun spaargeld.
Ze komen hier niet voor een uitkering, ze willen een goede toekomst opbouwen en werken. Vaak hebben ze ook een goede opleiding gehad.
Ze vluchten vaak ook niet voor direct gevaar. Vaak laten ze hun vrouw en kinderen achter op een veilige plek, zoals Turkije of Jordanie, sommige zelfs nog gewoon in Syrie. Het zijn mannen alleen, die overtoch proberen. Hier asiel aanvragen en daarna hun gezin veilig laten overkomen.
De echte arme Syriers zitten vast in Turkse kampen, die kunnen de ovetocht niet betalen. Die blijven daar onder embarmelijke omstandigheden, omdat wij het makkelijker vinden om verblifsvergunningen uit te delen dan fatsoenlijke voedsel kleding en tenten.
Sommige Gevluchte Syriers vragen ons echt af waar wij mee bezig zijn. Ze zouden liever op de ambassade in Istanboel 5000¤ per gezinslid betalen aan Nederland en een vliegticket kopen, dan hun leven wagen via smokkelroutes naar ter Apel.
Ik ben het met je eens dat het torpederen van die boten op de langere termijn minder mensenlevens kost maar omdat humaan beleid te noemen en door te voeren gaat wat ver.quote:Op donderdag 3 september 2015 19:53 schreef Fer het volgende:
Erdogan heeft gewoon een punt.
Wij maken het aantrekkelijk om hier te komen als vluchteling, ondertussen vragen we Griekenland en Italie de deur dicht te houden. Zo spelen smokkelaars in de kaart.
Daarnaast de cijfers, Nederland heeft een paar 100 vluchtelingen nu uit Syrie. Turkye heeft er 1,7 Miljoen in de kampen
Ik wil dit nog wel eens onderzocht hebben. We kunnen niet uitgaan van wat losse ervaringsfeiten. Zoals jij het doet voorkomen lijkt het erop dat deze Syriërs qua verhouding hoog-laag opgeleid een nog veel gunstigere verhouding halen dan in een land als Nederland bijv. En dat ze ook direct inzetbaar zijn als hoogopgeleiden in onze economie, waar dan kennelijk zo weinig hoogopgeleiden zijn dat we elke Syriër die hoogopgeleid is meteen moeten inpikken.quote:Op donderdag 3 september 2015 19:32 schreef Fer het volgende:
Ik verbaas mij ook, dat veel mensen echt denken dat de Syriers die hier komen armoedzaaiers zijn. Het zijn de mensen die het daar goed hadden en smokkelaars kunnen betalen, met hun spaargeld.
Ze komen hier niet voor een uitkering, ze willen een goede toekomst opbouwen en werken. Vaak hebben ze ook een goede opleiding gehad.
Ze vluchten vaak ook niet voor direct gevaar. Vaak laten ze hun vrouw en kinderen achter op een veilige plek, zoals Turkije of Jordanie, sommige zelfs nog gewoon in Syrie. Het zijn mannen alleen, die overtoch proberen. Hier asiel aanvragen en daarna hun gezin veilig laten overkomen.
De echte arme Syriers zitten vast in Turkse kampen, die kunnen de ovetocht niet betalen. Die blijven daar onder embarmelijke omstandigheden, omdat wij het makkelijker vinden om verblifsvergunningen uit te delen dan fatsoenlijke voedsel kleding en tenten.
Sommige Gevluchte Syriers vragen ons echt af waar wij mee bezig zijn. Ze zouden liever op de ambassade in Istanboel 5000¤ per gezinslid betalen aan Nederland en een vliegticket kopen, dan hun leven wagen via smokkelroutes naar ter Apel.
Europa is niet soeverein. We staan in dienst van het Amerikaanse Rijk. Daardoor is effectief beleid onmogelijk en worden er zoveel keuzes gemaakt die haaks op de Europese belangen staan. Achter de VS aanlopen en Libië, dat als buffer fungeerde, kapot maken is een goed voorbeeld. Dat had een soeverein Europa nooit gedaan.quote:Op donderdag 3 september 2015 18:25 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dan zullen ze de zaak toch heel anders moeten aanpakken. Gewoon afwachten terwijl die luitjes hier op eigen kracht door Europa razen is niet erg slim.
Ik vind de ouders ook de hoofdschuldigen.. ik las dat de betreffende groep vluchtelingen ongeveer uit 175 personen bestond die op 10 kleine bootjes werden gepropt waar normaal maximaal 10 mensen op konden.. alle bootjes zijn omgeslagen. Ik was er natuurlijk niet bij maar ik neem aan dat die mensen niet door de mensensmokkelaars worden gedwongen om op zo'n bootje te gaan zitten.. hoe wanhopig je ook bent, je kan toch wel bedenken dat het vragen is om ellende als je met zijn allen op die gammele bootjes gaat zitten?quote:Op donderdag 3 september 2015 19:00 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Mee eens. Daarbij blijft natuurlijk de grootste schuldige de vader en moeder welke gokten met de levens van henzelf en hun kinderen om het veilige Turkije te verlaten voor een marginaal betere toekomst.
Krijg Griekenland of Turkije maar zover. Griekse grenswachten, smokkelen stiekem vluchtelingen terug Turkije in, als het Turks leger niet kijkt. Turks leger zet ze op een bus naar Istanboel, daarna worden ze weer vrijgelaten en mogen ze het nogmaals proberen.quote:Op donderdag 3 september 2015 19:58 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Punt is dat we dat onderscheid nit mogen maken. Kun je de koppen al zien wanneer we dat zouden invoeren.
De enige optie om die bootjes goed tegen te houden is als de Griekse en Turkse marine samenwerken en de rest van de EU de libische kust bezetten en opvangkampen maken waar vluchtelingen geregistreerd worden en eventueel doorgang naar de EU kunnen vinden.
Ben het er wel mee eens dat we veel teveel buigen voor de US dat vind ik ook zorgwekkend. Kwestie Oekraïne ergert me ook vreselijk.quote:Op donderdag 3 september 2015 20:04 schreef Rica het volgende:
[..]
Europa is niet soeverein. We staan in dienst van het Amerikaanse Rijk. Daardoor is effectief beleid onmogelijk en worden er zoveel keuzes gemaakt die haaks op de Europese belangen staan. Achter de VS aanlopen en Libië, dat als buffer fungeerde, kapot maken is een goed voorbeeld. Dat had een soeverein Europa nooit gedaan.
Idem met deze vluchtelingencrisis. De VS destabiliseert de hele periferie van Europa en Obama spoort ondertussen Europa aan Duitslands voorbeeld -om meer vluchtelingen op te nemen dan afgesproken was- te volgen. Helpen bij opvang in de regio, wat Europa aanvankelijk wilde, is compleet van tafel geveegd, hoor je niemand meer over. Op orders uit Washington.
Ander goed voorbeeld zijn de Amerikaanse sancties tegen Rusland (waar Europa natuurlijk ook weer gewillig achteraan hobbelt) waar de Amerikanen niks van merken maar onze boeren, bloemhandel, textielindustrie, zuivel enz. deste meer.
Er zijn verschillende effectieve maatregelen die Europa direct zou kunnen nemen. Om het leed van echte vluchtelingen te verzachten en tegelijk onze eigen belangen te beschermen. Als wij hier al een en ander kunnen bedenken kunnen ze dat in Brussel ook. Maar het moddert maar wat aan met halfslachtig beleid. Niet soeverein.
Europe in free fall
"The EU is just a colony of the United States unable to defend her own interests"
Niet een schip. Ik bedoelde letterlijk de kust bezetten.quote:Op donderdag 3 september 2015 20:18 schreef Fer het volgende:
[..]
Krijg Griekenland of Turkije maar zover. Griekse grenswachten, smokkelen stiekem vluchtelingen terug Turkije in, als het Turks leger niet kijkt. Turks leger zet ze op een bus naar Istanboel, daarna worden ze weer vrijgelaten en mogen ze het nogmaals proberen.
Griekse douaniers op de vlieghaven van Athene sturen mensen met een nep paspoort weg, kom maar terug als een betere vervalsing hebt. Zodat ze geen flater slaan, als zo vluchtling alsnog op Schiphol aankomt met een Bart Smit paspoort.
Ze zijn ze liever kwijt dan rijk, ze zien het dan ook als ons probleem, niet hete hunne.
En wat moeten die bootjes voor Libie doen, terugsturen naar Libie kan je niet maken. Maar een aanmeldloket op een Marinefregat wil je ook niet maken, dan spoor je ze aan om maar rond het schip in Zee te springen, dan vist Nederland je wel op.
Btw ben ik ook tegen aanmelding op de ambassade, dan staat er een rij van Istanboel tot de Syrische grens. En torpederen? We moeten zorgen dat die mensen die boten niet opgaan, maar liever zelf daar willen blijven.
Je kan er echt wel vanuit gaan dat die 1000 Syriers die een reis naar Nederland hebben kunnen maken, hoger opgeleid zijn en een beter baan hebben gahad dan die 7 miljoen die in de regio gebleven zijn.quote:Op donderdag 3 september 2015 20:03 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik wil dit nog wel eens onderzocht hebben. We kunnen niet uitgaan van wat losse ervaringsfeiten. Zoals jij het doet voorkomen lijkt het erop dat deze Syriërs qua verhouding hoog-laag opgeleid een nog veel gunstigere verhouding halen dan in een land als Nederland bijv. En dat ze ook direct inzetbaar zijn als hoogopgeleiden in onze economie, waar dan kennelijk zo weinig hoogopgeleiden zijn dat we elke Syriër die hoogopgeleid is meteen moeten inpikken.
Ik ga uit van een ongunstigere verhouding hoog-laag opgeleiden in die landen dan in een land als Nederland. Ook ga ik ervan uit dat ze op allerlei gebieden technisch en methodologisch achterliggen voor wat betreft hoogopgeleide beroepen en dat ze dus niet zo maar zonder problemen zijn in te schakelen in een hoogopgeleid beroep in Nederland. Daarnaast heb je nog andere factoren: zoals de intrinsieke waarde van hun formele diploma, het feit dat ze uit oorlogsgebieden afkomstig zijn en wrs psychologische hulp nodig hebben, taalproblemen en culturele context.
Andere vraag: wat doe je met het handje vol laagopgeleide Syriërs, terug in het water gooien?
Dan moet je consequent zijn en verlangen dat we de hier geboren Nederlanders die laagopgeleid zijn ook maar het land uitzetten, daar hebben we toch ook niets aan. De Polen doen hun werk wel.
In Nederland heb je hoog-middelbaar-laag 25-50-25 ongeveer in 2008. http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)008/2008-2436-wm.htmquote:Op donderdag 3 september 2015 20:26 schreef Fer het volgende:
[..]
Je kan er echt wel vanuit gaan dat die 1000 Syriers die een reis naar Nederland hebben kunnen maken, hoger opgeleid zijn en een beter baan hebben gahad dan die 7 miljoen die in de regio gebleven zijn.
Dat is geen rare verhouding.
En je kan ze hier niet weigeren, hoog of laag opgeleid. Je moet zorgen dat ze hier niet willen komen.
1% van 22500000 Syriers is 225000 mensenquote:Op donderdag 3 september 2015 20:37 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
In Nederland heb je hoog-middelbaar-laag 25-50-25 ongeveer in 2008. http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)008/2008-2436-wm.htm
Cijfers over Syrië ontbreken, maar neem voor het gemak aan dat er veel meer lager dan middelbaar en hoger opgeleiden zijn dan in een ontwikkeld, democratisch land als Nederland.
Dus misschien heb je iets van 5-25-70. Wat jij nu beweert is in feite dat bijna alle hoogopgeleiden dus het land hebben verlaten in Syrië?
Ik denk dat dat niet een reëele inschatting is. Syrië is een dictatuur geweest sinds het in handen zit van de Assads. Dictaturen binden de hoogopgeleiden als eersten. De beste opleidingen gaan ook naar vrienden van de heersende dictatuur. Dat wordt de elite. Dat zijn daardoor de mensen die percentueel het minst geneigd zijn om te vluchten.
Er zitten miljoenen Syrische vluchtelingen al in de regio = 4 miljoen?quote:Op donderdag 3 september 2015 20:52 schreef Fer het volgende:
[..]
1% van 22500000 Syriers is 225000 mensen
1% van 7000000 vluchtelingen is 70000
Als je het interview met de vader van het jongetje op de tv hebt gezien, dan weet je in elk geval dat hij niet hoog opgeleid is.quote:Op donderdag 3 september 2015 21:03 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Er zitten miljoenen Syrische vluchtelingen al in de regio = 4 miljoen?
5% hoogopgeleiden van 22,5 miljoen is 1,125 miljoen, dus alle hoogopgeleiden zijn gevlucht, dat zeg je, dus de kans dat je een hoogopgeleide treft is 1,125/het aantal vluchtelingen = 4miljoen? Dus kans is een kwart? 1 op 4 is hoogopgeleid.
Als de verhoudingen kloppen, wat we absoluut niet weten, want is gebaseerd op een aanname.
Een factor 5 hoger dan je mag aannemen ogv verhoudingen. Dat lijkt mij dus overdreven, juist omdat in een dictatuur zoals die van Assad de hoogopgeleiden juist de meelopers zijn.
Wat is probeer te stellen is dat de 1000 vluchtelingen die nu in Ter Apel zijn aangekomen, in Nederland. Waarschijnlijk hoger opgeleid zijn dan die 4 miljoen, die ook gevlucht zijn, maar in de regio gebleven zijn.quote:Op donderdag 3 september 2015 21:03 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Er zitten miljoenen Syrische vluchtelingen al in de regio = 4 miljoen?
5% hoogopgeleiden van 22,5 miljoen is 1,125 miljoen, dus alle hoogopgeleiden zijn gevlucht, dat zeg je, dus de kans dat je een hoogopgeleide treft is 1,125/het aantal vluchtelingen = 4 miljoen? Dus kans is een kwart? 1 op 4 is hoogopgeleid.
Als de verhoudingen kloppen, wat we absoluut niet weten, want is gebaseerd op een aanname.
Een factor 5 hoger dan je mag aannemen ogv verhoudingen en als ze allemaal weggaan. Dat lijkt mij dus overdreven, juist omdat in een dictatuur zoals die van Assad de hoogopgeleiden juist de meelopers zijn.
Ik schat toch in dat je hoogstens een factor 2 te pakken hebt tov van hoe verhouding ligt, die we even aannemen: 5-25-70. Hoe die verhouding ligt is dus een raadsel. Dus als je 1.000 vluchtelingen hebt dan heb je wrs zo'n 500 volwassen en dus zo'n 50 hoogopgeleiden (= factor 2 x 5/100 x 500). Maar of die meteen in te schakelen zijn in onze economie is een grote vraag. Ik bedoel dat zou alleen eventueel voor technici kunnen gelden. Nou hoeveel % van de Syrische hoogopgeleiden is technisch geschoold? Kwart? (Zijn ook nog veel hooggeleerde door universiteit opgeleide koranuitleggers hè). Dus dan heb je er 13. Nou dan spelen andere problemen nog een rol zoals taal, cultuur, eventueel ptss, trek er dus de helft vanaf, dan hou je naar boven afgerond 7 mensen over waar je wat mee kunt doen. (En nu neem ik man en vrouw nog als gelijke, want daar kun je ook wat aftrekpunten voor in stelling nemen hè). We spreken dus wrs over 0,7% hoogopgeleid.quote:Op donderdag 3 september 2015 21:48 schreef Fer het volgende:
[..]
Wat is probeer te stellen is dat de 1000 vluchtelingen die nu in Ter Apel zijn aangekomen, in Nederland. Waarschijnlijk hoger opgeleid zijn dan die 4 miljoen, die ook gevlucht zijn, maar in de regio gebleven zijn.
Zelfs de 100000 Syriers in Duitsland, zijn slechts 0,5% van de hele bevolking.
Een groot deel is gevlucht voor IS, omdat ze helemaal geen trek hebben in de onderwerping van de Islam.
ik weet niet waar je heen wil met je argumenten, of zit je in een soort eigen wereld. Maar ik durf met zekerheid te stellen, dat de Syriers die naar Nederland gevlucht zijn inteligenter zijn dan jij.quote:Op donderdag 3 september 2015 21:56 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik schat toch in dat je hoogstens een factor 2 te pakken hebt tov van hoe verhouding ligt, die we even aannemen: 5-25-70. Hoe die verhouding ligt is dus een raadsel. Dus als je 1.000 vluchtelingen hebt dan heb je wrs zo'n 500 volwassen en dus zo'n 50 hoogopgeleiden (= factor 2 x 5/100 x 500). Maar of die meteen in te schakelen zijn in onze economie is een grote vraag. Ik bedoel dat zou alleen eventueel voor technici kunnen gelden. Nou hoeveel % van de Syrische hoogopgeleiden is technisch geschoold? Kwart? (Zijn ook nog veel hooggeleerde door universiteit opgeleide koranuitleggers hè). Dus dan heb je er 13. Nou dan spelen andere problemen nog een rol zoals taal, cultuur, eventueel ptss, trek er dus de helft vanaf, dan hou je naar boven afgerond 7 mensen over waar je wat mee kunt doen. (En nu neem ik man en vrouw nog als gelijke, want daar kun je ook wat aftrekpunten voor in stelling nemen hè). We spreken dus wrs over 0,7% hoogopgeleid.
Jij denkt dat je aanpassen aan de Nederlandse cultuur betekent: niet eens de moeite nemen iemand te begrijpen en lekker met een ad hominem komen.quote:Op donderdag 3 september 2015 22:09 schreef Fer het volgende:
[..]
ik weet niet waar je heen wil met je argumenten, of zit je in een soort eigen wereld. Maar ik durf met zekerheid te stellen, dat de Syriers die naar Nederland gevlucht zijn inteligenter zijn dan jij.
Ja, hoe wanhopig ben je? Denk je echt dat iemand dat risico neemt als de situatie niet echt ontzettend hachelijk is? Daarbij blijken de mensensmokkelaars een effectieve marketing machine te hebben opgetuigd waaruit zou moeten blijken dat het tripje een makkie is, de EU bulkt van het geld, huizen en banen en graag alle asielzoekers opnemen en ze hoeven alleen maar al hun geld aan de smokkelaars te geven en in een bootje te stappen.quote:Op donderdag 3 september 2015 20:06 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ik vind de ouders ook de hoofdschuldigen.. ik las dat de betreffende groep vluchtelingen ongeveer uit 175 personen bestond die op 10 kleine bootjes werden gepropt waar normaal maximaal 10 mensen op konden.. alle bootjes zijn omgeslagen. Ik was er natuurlijk niet bij maar ik neem aan dat die mensen niet door de mensensmokkelaars worden gedwongen om op zo'n bootje te gaan zitten.. hoe wanhopig je ook bent, je kan toch wel bedenken dat het vragen is om ellende als je met zijn allen op die gammele bootjes gaat zitten?
quote:Op donderdag 3 september 2015 22:35 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Ja, hoe wanhopig ben je? Denk je echt dat iemand dat risico neemt als de situatie niet echt ontzettend hachelijk is? Daarbij blijken de mensensmokkelaars een effectieve marketing machine te hebben opgetuigd waaruit zou moeten blijken dat het tripje een makkie is, de EU bulkt van het geld, huizen en banen en graag alle asielzoekers opnemen en ze hoeven alleen maar al hun geld aan de smokkelaars te geven en in een bootje te stappen.
De foto van het jongetje brak ook mijn hart en na maanden van twijfel weet ik 2 dingen zeker:
1. Het is onze morele verplichting deze mensen direct te helpen. Dat is om te voorkomen dat ze doodgaan aan de ontberingen die oa mensensmokkelaars ze aan doen. Waarom ik dat vind? Omdat we altijd onze mond vol hebben van mensenrechten, democratie en veiligheid - maar dat vooral niet in de praktijk blijken te willen brengen als mensen in nood zijn.
2. Helpen betekent niet automatisch dat iedereen mag of kan blijven. Duidelijkheid is belangrijk, er is geen nut en noodzaak voor iedereen op deze aardbol om in de EU te verblijven. Dus na de initiële hulp moet er werk gemaakt worden van integratie en assimilatie of retouropties wanneer de situatie is verbeterd.
Dus na elke poging tot rationalisatie en verschuiven van verantwoordelijkheid weet ik inmiddels dat er een nuance is tussen schuld hebben aan en verantwoording dragen over. We zijn niet schuldig, maar wel mede verantwoordelijk.
Eindelijk iets waar ik me wel in kan vinden. Enige puntje van kritiek heb ik op de mensen die doorreizen naar 'het beloofde land' daar heb ik minder sympathie voor.quote:Op donderdag 3 september 2015 22:35 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Ja, hoe wanhopig ben je? Denk je echt dat iemand dat risico neemt als de situatie niet echt ontzettend hachelijk is? Daarbij blijken de mensensmokkelaars een effectieve marketing machine te hebben opgetuigd waaruit zou moeten blijken dat het tripje een makkie is, de EU bulkt van het geld, huizen en banen en graag alle asielzoekers opnemen en ze hoeven alleen maar al hun geld aan de smokkelaars te geven en in een bootje te stappen.
De foto van het jongetje brak ook mijn hart en na maanden van twijfel weet ik 2 dingen zeker:
1. Het is onze morele verplichting deze mensen direct te helpen. Dat is om te voorkomen dat ze doodgaan aan de ontberingen die oa mensensmokkelaars ze aan doen. Waarom ik dat vind? Omdat we altijd onze mond vol hebben van mensenrechten, democratie en veiligheid - maar dat vooral niet in de praktijk blijken te willen brengen als mensen in nood zijn.
2. Helpen betekent niet automatisch dat iedereen mag of kan blijven. Duidelijkheid is belangrijk, er is geen nut en noodzaak voor iedereen op deze aardbol om in de EU te verblijven. Dus na de initiële hulp moet er werk gemaakt worden van integratie en assimilatie of retouropties wanneer de situatie is verbeterd.
Dus na elke poging tot rationalisatie en verschuiven van verantwoordelijkheid weet ik inmiddels dat er een nuance is tussen schuld hebben aan en verantwoording dragen over. We zijn niet schuldig, maar wel mede verantwoordelijk.
Dan zul je moeten zorgen dat die mensen veilig aan de overkant komen, als je dat zegt. Dus ik vind dat de EU boten en bussen, iig veilig vervoer moet inzetten, want dit is onmenselijk.quote:Op donderdag 3 september 2015 22:35 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Eens.quote:Op donderdag 3 september 2015 22:52 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dan zul je moeten zorgen dat die mensen veilig aan de overkant komen, als je dat zegt. Dus ik vind dat de EU boten en bussen, iig veilig vervoer moet inzetten, want dit is onmenselijk.
Nu zegt de EU kom maar binnen en Duitsland zegt eigenlijk kom allemaal maar, maar dat geldt dan alleen voor wie die reis overleeft? Ik vind dat onmenselijker nog dan mensen weigeren.
Ach, ik zag de asielzoekers als een soort trojaans paard voor IS.. een invasie, als je wilt. En hoewel dit nog steeds zo kan en zal zijn - kan dat jongetje en al z'n andere lotgenoten er geen ene fuck aan doen. (ergo; je raakt waarom ik zo lang twijfelde over hoe ik me nu voel over de situatie)quote:Op donderdag 3 september 2015 22:50 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Eindelijk iets waar ik me wel in kan vinden. Enige puntje van kritiek heb ik op de mensen die doorreizen naar 'het beloofde land' daar heb ik minder sympathie voor.
Ik ga niet over de oplossing. Als die er al is, dan ligt ie aan de overzijde van het water waarin deze mensen elke dag verdrinken. Dat betekent ontzettend onmogelijke beslissingen. Zodra je de poorten spreekwoordelijk open zet, dan komen er nog meer. Een invasie van de stranden waar mensen opstappen om ze daar op te vangen, tja, wie heeft daar zin in?quote:Op donderdag 3 september 2015 22:52 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dan zul je moeten zorgen dat die mensen veilig aan de overkant komen, als je dat zegt. Dus ik vind dat de EU boten en bussen, iig veilig vervoer moet inzetten, want dit is onmenselijk.
Nu zegt de EU kom maar binnen en Duitsland zegt eigenlijk kom allemaal maar, maar dat geldt dan alleen voor wie die reis overleeft? Ik vind dat onmenselijker nog dan mensen weigeren.
Ja, lijkt me een heel belangrijk punt, want ook al zou je zeggen kom allemaal maar, dan nog is dat hier naartoe komen dus in feite afhankelijk van mensensmokkelaars die een half Syrisch dorp op een rubberbootje zetten zonder reddingsvesten... En de opbrengsten gaat in het potje algemeen terrorisme van IS. Je bent er dus niet door alleen te zeggen kom maar en dan als gevolg van de dood van dit arme jongetje. In het geheel niet zelfs. Dan begrijp je niet wat er gebeurt.quote:
Als je zegt nav de dood van dit arme ventje kom maar binnen, dan moet je veilig vervoer over die plas en naar bestemming gaan verzorgen anders blijf je dit soort beelden zien. Bootje omgeslagen zoveel kinderen dood, vrachtwagentje over de grens gepleurd met 71 doden in de laadruimte.quote:Op donderdag 3 september 2015 22:58 schreef NiGeLaToR het volgende:
Ik ga niet over de oplossing. Als die er al is, dan ligt ie aan de overzijde van het water waarin deze mensen elke dag verdrinken. Dat betekent ontzettend onmogelijke beslissingen. Zodra je de poorten spreekwoordelijk open zet, dan komen er nog meer. Een invasie van de stranden waar mensen opstappen om ze daar op te vangen, tja, wie heeft daar zin in?
Enige wat ik zeg is dat we in de EU werk moeten maken van hulpverlening, al ware het slachtoffers van een natuurramp. Pas na het verlenen van de hulp ga je nadenken over wederopbouw. Nu lijkt het wel alsof we ze letterlijk laten verzuipen omdat we nog niet weten wat we nadat iemand de tocht overleeft moeten doen. Als hulp betekent dat we ze gaan halen, dan is dat dus maar zo.
Zegt hij.quote:Op donderdag 3 september 2015 21:50 schreef Isegrim het volgende:
De vader heeft drie uur lang geprobeerd zijn gezin te redden van de verdrinkingsdood.
Het is sowieso dood door schuld. Doodslag of moord zal moeilijk te bewijzen zijn.quote:Op donderdag 3 september 2015 22:20 schreef Quarant het volgende:
Ze zouden die vader moeten arresteren, je kind zoveel risico laten lopen dat de dood erop volgt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |