abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155759157
Beste FOK!ers,

Gisteren heb ik mijn eerste nacht doorgebracht in mijn nieuwe woning. Het is een sociale huurwoning in een appartementencomplex op de eerste verdieping. Bouwjaar: 1982. Betonnen vloer en muren. Enkel glas.

Ik heb tot het einde van de avond moeten luisteren naar de televisie van de buren. Ik hoor de buren lopen, praten, de kraan en het toilet gebruiken. Daarnaast hoor ik de wind tegen de voordeur en de ramen blazen en de buitengeluiden zijn uitstekend te horen, alsof alles open staat, terwijl alles dichtzit. Nu is de woning nog niet ingericht, maar ik kan zo slecht tegen geluiden van anderen dat ik overweeg te verhuizen, zelfs terug op kamers te gaan.

Helaas heb ik niet veel keuze uit woonruimtes met mijn budget en ziet het er naar uit dat ik er het beste van moet maken. Anderzijds voel ik me ontmoedigd om te investeren in een woning waar ik het vanaf dag 1 al niet naar mijn zin heb. Toen ik de woning bezichtigde, was het 11.30 op een warme zomerdag. Ik heb daarom nog specifiek gevraagd of de woning gehorig is, of je makkelijk de televisie van de buren en andere leef geluiden hoort. Nee, was het antwoord. Je zult geen last hebben van de buren.

Helaas is dat tegengevallen.

Vraag
In hoeverre kan ik de geluiden van de buren nog uitsluiten? Ik heb het idee dat het inrichten met zoveel mogelijk stof, zoals tapijt, velours gordijnen, stoffen meubels, een tafelkleed enzovoorts kan helpen, maar ik heb ook de indruk dat het niet genoeg zal zijn om de geluiden van de buren uit te sluiten. De koopwoning waarin ik voorheen een kamer heb gehuurd galmde namelijk ook verschrikkelijk, de buren van die hebben laminaat en zetten de televisie keihard, maar heb ik nooit gehoord. Ik ben daarom bang dat het een eigenschap is van dit appartement en voel me in dat opzicht ook in de aap gelogeerd door de woningstichting.

Verder: welke huizen zijn wel zo geluidsdicht, dat je helemaal niets en niemand anders hoort dan jezelf?
  woensdag 2 september 2015 @ 14:57:54 #2
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_155759204
Niet zo aanstellen, daar wen je vanzelf aan.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_155759247
caravan kopen en op de hei gaan staan?
  woensdag 2 september 2015 @ 15:01:25 #4
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_155759283
Alleenstaande woning kopen of accepteren dat er meer mensen in het pand wonen.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_155759291
Ik zou eerst inrichten. Onze eerste nacht in een kale woning was ook niets. Vloerkleed en meubels hebben echt heel veel geholpen. Daarnaast wen je er ook meer aan. Wij hadden vooral last van wind, maja, het waait gewoon veel hier. :p
pi_155759336
quote:
0s.gif
Op woensdag 2 september 2015 14:57 schreef hmmmz het volgende:
Niet zo aanstellen, daar wen je vanzelf aan.
Er zijn mensen die hier gewoon heel gevoelig voor zijn.
pi_155759350
Eierdozen op de muur plakken. Ideale isolatie. Heb ik ook gedaan.
U MAD?
pi_155759363
quote:
0s.gif
Op woensdag 2 september 2015 15:03 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Aanstelleritus heet dat.
  woensdag 2 september 2015 @ 15:05:40 #9
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_155759373
quote:
0s.gif

[..]

En mensen die overdrijven.

Ik hoor mijn buren ook wel eens maar niet zo overdreven dat ik oordopjes nodig ben ofzo, het hoort erbij en ze zullen mij ook wel eens horen.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_155759393
quote:
14s.gif
Op woensdag 2 september 2015 15:05 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

En mensen die overdrijven.

Ik hoor mijn buren ook wel eens maar niet zo overdreven dat ik oordopjes nodig ben ofzo, het hoort erbij en ze zullen mij ook wel eens horen.
Ja, die zijn er ook ja. Het een sluit het ander niet uit.
  woensdag 2 september 2015 @ 15:07:24 #11
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_155759415
Je gaat me niet vertellen dat je toen je op kamers woonde nooit iets van je huisgenoten hebt gehoord.
So we just called him Fred
pi_155759438
Enkel glas is wel waardeloos, staat dat op de.planning om te vervangen?
Even a broken clock is right twice a day.
pi_155759470
quote:
0s.gif
Op woensdag 2 september 2015 14:56 schreef Drieklank het volgende:
Verder: welke huizen zijn wel zo geluidsdicht, dat je helemaal niets en niemand anders hoort dan jezelf?
Een hutje op de hei!

Richt nou eerst je huis maar eens in, dat scheelt al een heleboel.
  woensdag 2 september 2015 @ 15:12:07 #14
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_155759530
Hier ook een vrij gehorige woning, kan de honden van enkele deuren verder horen als ze blaffen en als de buren op de trap lopen, beneden praten, muziek luisteren of TV kijken. Vond het in het begin vrij storend maar je went er wel aan.

Hier ook enkel glas maar dat wordt binnenkort wel vervangen als ik de planning mag geloven van de woningbouw. :P
Heb het idee dat vooral de woningen die recent zijn gebouwd daar veel minder last van hebben, al zal het nooit volledig geluiddicht zijn zonder zelf het halve huis te verbouwen met tal van isolatiemiddelen.

Wel vervelend als het blijkbaar zo ernstig je gevoel verpest dat je direct weer weg wilt, maar ik zou er eerst eens wat spullen in zetten en gewoon gaan leven, je eigen leefgeluiden heb je normaliter ook en zorgen ook voor een andere beleving dan compleet stil in een volledig leeg pand te luisteren naar het geluid van anderen. :)
pi_155759549
Helemaal stil is inderdaad natuurlijk onmogelijk als je in een appartementencomplex woont.
  woensdag 2 september 2015 @ 15:18:36 #16
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_155759724
quote:
0s.gif
Op woensdag 2 september 2015 15:07 schreef FredvZ het volgende:
Je gaat me niet vertellen dat je toen je op kamers woonde nooit iets van je huisgenoten hebt gehoord.
Dit
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  woensdag 2 september 2015 @ 15:19:24 #17
346077 Slip
Zwakke Geest!
pi_155759754
enkel glas is ook wel een grote boosdoener
pi_155759808
Beetje vreemd wel dat niemand ingaat op de vraag van TS, en zelfs crew reacties geeft in de trend van "Stel je niet aan, jankerd".

Beter FOK! mn bruine ster :')
  woensdag 2 september 2015 @ 15:26:55 #19
3542 Gia
User under construction
pi_155759976
Je kunt de geluiden van de buren niet uitsluiten.
Zelfs in een rijtjeshuis hoor je de wc doortrekken, traplopen, voordeur open/dicht doen, etc van de buren.
En ja, ook met dubbel glas.

Dat je de tv hoort is apart. Dat zou m.i. niet moeten.
Misschien hebben ze de tv aangesloten op een stereosysteem en staat er één box tegen jouw muur aan? Ik zou dit gewoon met die buren op het woord gooien.

De rest moet je echt voor lief nemen. Hoort erbij.
Ik denk zelfs dat het plaatsen van geluidswerende wandjes daartegen niet helpt.
pi_155760075
Prijs je gelukkig dat je een zware subsidie op je woonplek hebt zeg. Er zijn zat mensen die geluid van de buren hebben en gewoon de volle huur in de vrije sector betalen. :{
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_155760514
Eerst inrichten :) Dat je de tv hoort is wel heel raar, of je buren zijn hartstikke doof. Maar een vloerkleed/vloedbedekking en gordijnen doen wonderen. Ook voor jouw buren want die horen jouw voetstappen nu waarschijnlijk ook heel goed :P
Tap tap tap
pi_155760638
Een huis dat vast zit aan andere huizen en waarin je geen geluid van de buren hebt? Volgens mij bestaat dat niet.
pi_155760855
quote:
0s.gif
Op woensdag 2 september 2015 15:50 schreef Tja..1986 het volgende:
Een huis dat vast zit aan andere huizen en waarin je geen geluid van de buren hebt? Volgens mij bestaat dat niet.
Ik hoor m'n buren amper :@ Geen tv of stemmen ofzo, ook geen voetstappen. Heel soms als er iemand ergens op hakken loopt. Ik heb meer last van het geluid van buiten, ik woon aan een binnenplaatje waar het geluid dus niet weg kan. Spelende buurkinderen, geratel van grote karren, brommers, kliko's die worden geleegd. Dat is dan weer jammer :')
Tap tap tap
pi_155760896
Wacht maar tot ze het een avondje 'gezellig' maken :+

Ik zou eens goed kijken waar het geluid vandaan komt, wellicht komt t onder je plinten door, of toch via 'buiten' (kieren bij ramen/deuren). Sowieso galmt het een stuk minder als je het goed hebt ingericht, en kies dan idd voor stof ipv laminaat
pi_155761373
quote:
2s.gif
Op woensdag 2 september 2015 15:58 schreef Loveless85 het volgende:
Wacht maar tot ze het een avondje 'gezellig' maken :+

Ik zou eens goed kijken waar het geluid vandaan komt, wellicht komt t onder je plinten door, of toch via 'buiten' (kieren bij ramen/deuren). Sowieso galmt het een stuk minder als je het goed hebt ingericht, en kies dan idd voor stof ipv laminaat
Laminaat mag toch vaak sowieso niet van de woningbouw..
Even a broken clock is right twice a day.
pi_155761378
quote:
0s.gif
Op woensdag 2 september 2015 15:30 schreef Skv het volgende:
Prijs je gelukkig dat je een zware subsidie op je woonplek hebt zeg. Er zijn zat mensen die geluid van de buren hebben en gewoon de volle huur in de vrije sector betalen. :{
Ik krijg geen huursubsidie en ik betaal 650 euro. De enige reden dat ik niet in de vrije sector huur, is dat ik niet 4,5 keer 750 euro verdien en er geen onderhandeling mogelijk is met welke makelaar dan ook in mijn buurt.

quote:
0s.gif
Jawel, want:

quote:
0s.gif
Op woensdag 2 september 2015 14:56 schreef Drieklank het volgende:
De koopwoning waarin ik voorheen een kamer heb gehuurd galmde namelijk ook verschrikkelijk, de buren van die woning hebben laminaat en zetten de televisie keihard, maar heb ik ze nooit gehoord. Ik ben daarom bang dat het een eigenschap is van dit appartement en voel me in dat opzicht ook in de aap gelogeerd door de woningstichting.
Bovendien: mijn ouders woonden altijd in rijtjeshuizen en daar heb ik de buren ook nooit gehoord.

quote:
0s.gif

[..]

Inderdaad. Ik raakte ook ontzettend gestrest van het geluid van huisgenoten. Daar heb ik nooit aan kunnen wennen en ik woon al 9 jaar op kamers. Door een eigen huurwoning te betrekken wilde ik een einde maken aan die chronische stress, anders had ik net zo goed op kamers kunnen blijven wonen. Ik heb gewoon heel veel rust nodig.

Maar goed, de consensus lijkt me duidelijk: bek houden en niet zeuren.
  woensdag 2 september 2015 @ 16:18:45 #27
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_155761531
Nou, ik denk dat je jezelf nog niet echt een kans hebt gegeven om te wennen. Ga er eerst eens echt een tijdje wonen. Misschien valt het wel mee. 's Nachts oordopjes in, overdag je eigen muziek/televisie aan. Misschien weegt je eigen voordeur wel op tegen wat leefgeluiden van de buren.
The love you take is equal to the love you make.
pi_155761679
quote:
0s.gif
Op woensdag 2 september 2015 15:57 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik hoor m'n buren amper :@ Geen tv of stemmen ofzo, ook geen voetstappen. Heel soms als er iemand ergens op hakken loopt. Ik heb meer last van het geluid van buiten, ik woon aan een binnenplaatje waar het geluid dus niet weg kan. Spelende buurkinderen, geratel van grote karren, brommers, kliko's die worden geleegd. Dat is dan weer jammer :')
Ik hoor ook amper iets, maar ik heb zo het gevoel dat TS over ieder klein geluidje zeikt.
pi_155761879
quote:
0s.gif
Op woensdag 2 september 2015 16:14 schreef Drieklank het volgende:
Bovendien: mijn ouders woonden altijd in rijtjeshuizen en daar heb ik de buren ook nooit gehoord.
TS,
Allereerst vervelend dat je eerste nacht in je nieuwe huis niet goed bevallen is.

Sommige rijtjeshuizen staan los van elkaar (inwendig) alleen de gemetselde gevels lopen door tussen de huizen. Dit geeft een goede geluidsisolatie.
In het geval van een apparementencomplex is dit lastig. Ik weet niet waar je precies zit, maar in het slechtste geval heb je buren boven, onder, naast, schuin naast e.d. van je.

Als je woning nu nog leeg is (betonnen/harde muren en vloer bloot) dan fungeert je woning als een soort klankkast voor de geluiden om je heen. Dit verhelp je door in te richten met geluidsdempende dingen, zoals tapijt op de vloer. geluiddempend behang of een wandkleed, gestoffeerde meubels. Voor je ramen zou je vitrage kunnen hangen en een set dikke gordijnen.

Helemaal 100% stil zul je het nooit krijgen, maar je kan er vaak een hoop aan veranderen.
pi_155761891
Zet overdag gewoon de radio aan, niet snoeihard, maar creëer je eigen leefgeluiden want als het helemaal stil is, erger je je aan elke poep en scheet.
Ik kan er ook slecht tegen hoor, ik heb een galerijwoning, was niet handig :')

O, en deze:

om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Tap tap tap
pi_155762412
Inrichten helpt inderdaad wel.
Geluiden van het toilet en buiten komen vaak via ventilatiekanalen.
Controleer eens hoe het daarmee gesteld is, soms zit er zo'n rond middenstuk in dat je dichter kunt draaien om geluid iets te beperken. Let wel op dat je genoeg ventileert. :)
Nog een grote boosdoener van geluid is blokverwarming, waarbij de leidingen van de verwarming langs alle buren lopen.
De overige dingen hebben vooral met de bouw van het complex te maken. Heb je bijvoorbeeld betonnen vloeren die als 1 verdieping doorlopen langs alle appartementen dan hoor je je naaste buren vaak heel goed lopen.
pi_155762520
Ik zit er trouwens aan te denken om alleen de woonkamer te gebruiken, die kan worden afgesloten met drie deuren (naar de gang, de keuken en de slaapkamer). Dan maak ik er een soort studentenkamer van. De andere ruimtes laat ik dan leeg en doe ik verder niets aan. Dan kan ik de woonkamer helemaal volstoppen met een stoffen inrichting, zonder dat ik al te veel hoef te investeren in deze woning. Zal dat ook goed helpen?
pi_155762838
quote:
0s.gif
Op woensdag 2 september 2015 16:46 schreef Drieklank het volgende:
De andere ruimtes laat ik dan leeg en doe ik verder niets aan.
Zou ik niet doen, lege kamers echoën, dan heb je alleen maar meer last van geluid.
Ondervloer, vloerbedekking erin en inrichten, ik geef je op een briefje dat dat al een heleboel scheelt.
pi_155762878
Je huisje is nog kaal en dan hoor je alles. Bovendien ben je gevoelig gezien je verleden voor alles wat in jouw ogen overlast is. Ik heb een halfvrijstaande tweekapper, aan drie kanten dus geen buren en hoor mijn buurman enkel als hij de trap op stampt hoewel die trap helemaal tegen de buitenmuur staat , so what, die man loopt moeilijk en wat zwaar, zou jou al storen denk ik.
Verder rijden hier auto's over de dijk, zou jou ook storen, buurman heeft een vijver met af en toe een klaterend fonteintje, maakt ook (gezellig) geluid.
Mijn ouders hadden een vrijstaand huis met slechts aan 1 kant buren, een slordige 25 meter van hun huis af maar die buren hadden kinderen met (de gruwel trouwens) een trampoline en dat kreng uiteraard precies tegen de erfgrens aan. Toen die kinders groter werden en de trampoline weg werden er feestjes gegeven met de nodige bassen. Nooit echt ervaren als overlast. Overal is wel wat en geen enkel huis is heilig, laat staan totaal geluidsvrij.
Jij bent gewoon extreem gevoelig voor zulks dat je echt nooit ergens rustig zult kunnen wonen, kun jij helemaal niks aan doen maar probeer te accepteren dat je nu eenmaal niet in volstrekte rust zult kunnen wonen in dit volgepropte kikkerlandje. Je let er ook veel te veel zeer (on)bewust op denk ik.
Maar wat moois en gezelligs van je nieuwe huis en probeer ook een beetje te genieten van je nieuwe stek, maak eens kennis met je nieuwe buren, misschien zijn het ontzettend aardige mensen en dan is voor jou leefgeluid misschien ook veel minder storend.
Ik wil je sterkte wensen hoewel "sterkte" niet helemaal het juiste woord is. Liever wens ik je wijsheid en acceptatie van wat nu eenmaal lastig te vermijden is.
Waar het stinkt is het warm.
pi_155762956
quote:
0s.gif
Ik zit er trouwens aan te denken om alleen de woonkamer te gebruiken, die kan worden afgesloten met drie deuren (naar de gang, de keuken en de slaapkamer). Dan maak ik er een soort studentenkamer van. De andere ruimtes laat ik dan leeg en doe ik verder niets aan. Dan kan ik de woonkamer helemaal volstoppen met een stoffen inrichting, zonder dat ik al te veel hoef te investeren in deze woning. Zal dat ook goed helpen?
Zonde van de ruimte zeg.
Tap tap tap
pi_155763075
quote:
0s.gif
Ik zou gewoon even lekker normaal doen en kijken hoe het is mét inrichting, en dan kijken of je kan uitvogelen wat het meeste geluid doorlaat. Wellicht is het met een paar tochtstrips of plinten al enorm te verminderen.
pi_155763359
Nog iets, zijn je oren wel eens getest bij een KNO arts? Geen grapje maar als je extreem goedhorend bent zoals ik hoor je letterlijk een horloge tikken in een volle kamer met visite op een afstand van 10 meter. (en dat voor zo'n ouwe doosch :+ )
Ik ben extreem goedhorend zo bleek na een test dus ik hoor werkelijk álles. Niet dat ik er last van heb, zeker niet, al versta ik mensen niet in een enorme drukke omgeving, dat horloge bijvoorbeeld hoor ik wel), het kwam er bij toeval uit omdat ik geen lucht door mijn neus krijg en dus bij een KNO kwam die eerst de oren ging testen. Misschien een optie eens te laten checken of jij misschien een extreem goed/overgevoelig gehoor hebt?
pi_155764379
quote:
2s.gif
Op woensdag 2 september 2015 17:04 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Ik zou gewoon even lekker normaal doen en kijken hoe het is mét inrichting, en dan kijken of je kan uitvogelen wat het meeste geluid doorlaat. Wellicht is het met een paar tochtstrips of plinten al enorm te verminderen.
Dat dus. Niet focussen op onmogelijkheden maar zoeken naar mogelijkheden.
pi_155764655
Ik heb ook zo'n huis. Heel erg balen. Oordoppen voor 's nachts in elk geval. En ja, het gaat wel enigszins wennen, maar dat duurt een tijd. Inmiddels woon ik er niet meer alleen, en dat scheelt echt heel erg, je hebt A afleiding en B maak je zelf ook meer lawaai >:)

Maar als je nog weg kan: DOEN. Ik heb een koophuis (ex woningbouw. En mijn vorige flat was totaal niet gehorig, dus wist ik veel).
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_155764712
Ik lag een keer uit te slapen. Hoor ik ineens de buurvrouw keihard: EN, LIG JE NOG IN BED?
Stond ze op de overloop te bellen :') duurde even eer ik dat doorhad :+
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_155765626
quote:
0s.gif
In een rijtjeshuis met ankerloze spouwmuren heb je amper geluid vd buren anders...

Mijn huis word met dat vd buren door een steens muur gescheiden. Enorm gehorig, maar in de praktijk toch weinig last van elkaar.
  woensdag 2 september 2015 @ 19:24:51 #42
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_155767121
Wat hierboven ook al gezegd is. Richt het in, stoffeer het en geef het tijd. Alle geluiden van je huis (ook die van je buren) zijn nu nog nieuw voor je. Als je huis is ingericht zal dat veel schelen en veel geluiden die bij het gebouw horen wen je aan en hoor je uiteindelijk niet of nauwelijks meer.

Wat je ook kunt doen: kennismaken met je buren. Stel jezelf voor en nodig ze uit voor een kop koffie. Mooie gelegenheid om te vragen of zij dezelfde problemen ervaren. "Horen jullie mij ook lopen in huis? Horen jullie mijn TV ook?"
Niet alleen levert dit waardevolle informatie op, het kan ook een inkopper zijn om te checken of het aan je gebouw of aan de buren ligt.
Weten wie je buren zijn helpt ook als je ooit met elkaar te maken hebt bij directe overlast of andere onderlinge problemen. Houd dingen bespreekbaar in plaats dat geluidsoverlast tussen je oren gaat zitten en voor spanning kan gaan zorgen.
pi_155768307
quote:
14s.gif
Op woensdag 2 september 2015 15:05 schreef RingBewoner het volgende:
het hoort erbij
Het hoort er helemaal niet bij.
Eigenlijk is het een teken van armoede als je de buren kunt horen :{w
  woensdag 2 september 2015 @ 20:02:40 #44
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_155768341
quote:
0s.gif
Op woensdag 2 september 2015 20:01 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Ik probeerde TS een beetje gerust te stellen. Ik heb gelukkig geld voor een goed geïsoleerd huis en heb er geen last van.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_155769263
quote:
0s.gif
Op woensdag 2 september 2015 20:01 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Ben jij nu niet ietwat te kort door de bocht? Mijn luxe O-) 1983 tweekappert heeft hartstikke ankeloze spouwmuren en áls ik al een keer wat hoor ben ik serieus stomverbaasd 8-)
Maar ooit, toen we hier pas woonden hadden de buren nog tieners waarvan 1 die piano speelde (nou ja, poging tot) en 1 die midden in de nacht zijn elektrische gitaar liet mishandelen door bezopen vriendjes. Dat hoorden we ondanks de ankerloze muren toch echt wel. Beiden zijn hartstikke leuke volwassenen geworden dus wij wonen in diepe en zalige ultieme rust maar wát als buurman het verkoopt aan rare snuiters met rare nachthobbies (of claustrofobische schreeuwkinders op kleine kutkamertjes) _O-
Gelukkig is de bovenverdieping klein want hele huis zit meteen onder een schuin kapje dus te klein voor een gezin met schreeuw-blagen en ik hoop en smeek hier nooit buren met kleine kinderen te krijgen
Want kinderen maken ( en dan mag best, zo af en toe) altijd pokkeherrie en die hoor je overal doorheen, vooral op een trampoline, (wie die krengen ooit gedacht heeft mag aan de strop :W ) Maar soit.
Ooit op een flatje gewoond toen we gingen samenwonen en no way dat ze mij ooit eens in een appartement krijgen, ik liet eens een pan vallen en een buuf stond al te stampen en te klagen omdat ik "herrie" maakte en dat mens had een piano én een vleugel op heel die 80 m2, in een flatje :')
We wonen hier zo heerlijk en zo rustig dus blijven hopen dat dat ook zo blijft, met de gewone leefgeluiden van de straat en alles wat er gewoon is zo vlak bij het Rotterdamse centrum en de havens, dat horen we niet eens meer.

Dus TO, wennen aan geluiden hoort er bij, geef het een kans en maak niet meteen amok.

[ Bericht 6% gewijzigd door knoblaucha6 op 02-09-2015 21:01:15 ]
pi_155769480
Ik heb ook altijd medelijden met de buren van een vriendin van me, ze heeft drie jonge kinderen en een trampoline ;(
Tap tap tap
pi_155769626
quote:
0s.gif
Op woensdag 2 september 2015 20:42 schreef CherryLips het volgende:
Ik heb ook altijd medelijden met de buren van een vriendin van me, ze heeft drie jonge kinderen en een trampoline ;(
:o _O- In een tuintje van 5 bij 8 zeker? Nou, als alle buren ook schapen hebben met een springding is het prima. Maar als ik ooit eens een ander huis zou zoeken en ik zou een trampoline zien bij buren ga ik niet eens bezichtigen maar vlucht ik meteen weg :{w
Ik ben een barbaar 8-)
Ik snap TO ergens wel maar bij hem gaat het om vooralsnog gewone leefgeluiden in een totaal kaal huis, hoe heftig die leefgeluiden zijn kan ik niet beoordelen maar slechts 1 nacht in een hartstikke kaal huis en dan nu al klagen is nou niet echt bijster reëel.

[ Bericht 14% gewijzigd door knoblaucha6 op 02-09-2015 20:57:44 ]
pi_155773927
quote:
0s.gif
Op woensdag 2 september 2015 20:36 schreef knoblaucha6 het volgende:

[..]

Ben jij nu niet ietwat te kort door de bocht? Mijn luxe O-) 1983 tweekappert heeft hartstikke ankeloze spouwmuren en áls ik al een keer wat hoor ben ik serieus stomverbaasd 8-)
Maar ooit, toen we hier pas woonden hadden de buren nog tieners waarvan 1 die piano speelde (nou ja, poging tot) en 1 die midden in de nacht zijn elektrische gitaar liet mishandelen door bezopen vriendjes. Dat hoorden we ondanks de ankerloze muren toch echt wel. Beiden zijn hartstikke leuke volwassenen geworden dus wij wonen in diepe en zalige ultieme rust maar wát als buurman het verkoopt aan rare snuiters met rare nachthobbies (of claustrofobische schreeuwkinders op kleine kutkamertjes) _O-
Gelukkig is de bovenverdieping klein want hele huis zit meteen onder een schuin kapje dus te klein voor een gezin met schreeuw-blagen en ik hoop en smeek hier nooit buren met kleine kinderen te krijgen
Want kinderen maken ( en dan mag best, zo af en toe) altijd pokkeherrie en die hoor je overal doorheen, vooral op een trampoline, (wie die krengen ooit gedacht heeft mag aan de strop :W ) Maar soit.
Ooit op een flatje gewoond toen we gingen samenwonen en no way dat ze mij ooit eens in een appartement krijgen, ik liet eens een pan vallen en een buuf stond al te stampen en te klagen omdat ik "herrie" maakte en dat mens had een piano én een vleugel op heel die 80 m2, in een flatje :')
We wonen hier zo heerlijk en zo rustig dus blijven hopen dat dat ook zo blijft, met de gewone leefgeluiden van de straat en alles wat er gewoon is zo vlak bij het Rotterdamse centrum en de havens, dat horen we niet eens meer.

Dus TO, wennen aan geluiden hoort er bij, geef het een kans en maak niet meteen amok.
Nobody cares
  donderdag 3 september 2015 @ 08:26:39 #49
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_155779161
quote:
1s.gif
Op woensdag 2 september 2015 22:54 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Nobody cares
Pardon? Ik vond t leuk om te lezen anders.
pi_155779396
Hoe is het vannacht gegaan? *O*
Tap tap tap
pi_155779410
quote:
0s.gif
Op woensdag 2 september 2015 20:47 schreef knoblaucha6 het volgende:

[..]

:o _O- In een tuintje van 5 bij 8 zeker? Nou, als alle buren ook schapen hebben met een springding is het prima. Maar als ik ooit eens een ander huis zou zoeken en ik zou een trampoline zien bij buren ga ik niet eens bezichtigen maar vlucht ik meteen weg :{w
Ik ben een barbaar 8-)
Ik snap TO ergens wel maar bij hem gaat het om vooralsnog gewone leefgeluiden in een totaal kaal huis, hoe heftig die leefgeluiden zijn kan ik niet beoordelen maar slechts 1 nacht in een hartstikke kaal huis en dan nu al klagen is nou niet echt bijster reëel.
Ik ben expres niet in een woonwijk gaan wonen :@
Al was het centrum misschien een ander uiterste. En heb ik nu nog steeds buurkinderen (met een trampoline op het terras :X ).
Kinderen :r
Mensen :r
Tap tap tap
pi_155779564
Ik vind het fijn om te lezen dat het toch een herkenbaar item is en dat er wisselende ervaringen zijn. Enerzijds: wie minder te besteden heeft, heeft ook minder keuze. Maar: veel besteden is ook geen garantie.

Vraag
Als ik over een paar jaar een huis ga kopen, dan zou ik graag toch in een keer de goede keuze willen maken. Ankerloze spouwmuren zijn dan 1 ding om op te letten, begrijp ik. Wat nog meer?

Ik heb inderdaad blokverwarming trouwens. Zijn er manieren om het geluid dat zo wordt overgedragen te dempen? de mechanische ventalisatie zit in de douche/toiletruimte en de douche/toiletruimte wordt afgesloten door twee deuren. Het is een fan die draait.

Ik kan niet echt de toch voelen op de voordeur. Het is meer dat er een bepaalde druk op staat en ik denk dat het geluid door de verticale kier tussen de deurpost en het slot van de deur, zeg maar.

Er is voor mij een groot verschil tussen leefgeluiden die ik wel of niet kan verdragen. Spelende kinderen of zelfs een hele school vind ik wel leuk om te horen. Dat is een fijne afleiding van de stilte en daar kan ik zelfs wel vrolijk van worden. Muziek kan vervelend zijn, maar zo af en toe een keer een feestje moet kunnen. Verkeer door de straat: het hoort erbij.

Maar het zijn die alledaagse interne geluiden, die mensen in hun woning maken die ik zo erg vind. Overigens heb ik een keer in een randgemeente van Groningen gelogeerd en daar hoorde je niets. Letterlijk helemaal niets. Alsof de hele wijk op sloffen loopt, alle honden gemuilkorfd zijn, auto's geruisloos zijn: zo'n stilte heb ik nog nooit meegemaakt. Dat was dan wel in een buurt met grote dure koophuizen.

Ik hoef ook niet per se in Nederland of de Randstad hutjemutje te wonen, maar ik kan niet zomaar even ergens anders werk vinden. Hoe doen mensen dat? Ga je dan een sollicitatiebrief sturen naar een organisatie in een rustig dorpje van de Belgische Ardennen, om vervolgens urenlang in de auto naar het sollicitatiegesprek te reizen waar je al dan niet wordt aangenomen, waarna je stel op sprong een hypotheek sluit voor een woning in de omgeving voor de datum dat je op je nieuwe werk moet beginnen? Lijkt me niet. Het zal wel via via zijn en die mogelijkheden heb ik niet.

Over armoede gesproken: het is zo betrekkelijk. Met een vriendin zou ik makkelijk een modern, groot en kwalitatief goed huis van meer dan 2 ton kunnen betalen in een rustige middenklasse+ wijk, de American Dream, so to speak, maar in mijn eentje wordt het een startersappartement. Ik betwijfel of de kwaliteit van leven in een startersappartement van <150.000 nou zoveel beter is dan in een sociale huurwoning.

Daarnaast is het ook van belang hoe je je huis koopt. Natuurlijk, iedere jan modaal kan een top lening krijgen van ruim 3 ton voor een gigantisch vrijstaand huis in een boerenprovincie waar je dan de rest van je leven voor moet werken, terwijl je dagelijks boterhammen met pindakaas eet en je kont afveegt met schuurpapier, zodat je op FOK! een grote mond kan geven over hoe pauper andere mensen zijn, maar dan ben je eigenlijk zelf de grootste pauper.

Simpel gezegd: als ik de marathon wil lopen, dan loop ik die in < 2,5 uur of ik loop 'm niet. Ik ga niet 4 uur strompelen en dan mezelf op de borst kloppen. Zo zie ik mijn financieel beheer.

Daarom zoek ik dus hoe ik het meeste waar voor een beperkt budget kan krijgen. (Met kleding is het weer andersom, beter 1 paar schoenen van 150 euro dan 3x een paar van 60 euro in hetzelfde tijdbestek.)

Vraag
Met die achtergrond nog 1 belangrijke vraag: zal ik ondertapijt nemen en zo ja, welke? Vilt of rubber? Ik hoor mezelf niet lopen op de betonnen vloer, dus voor het contactgeluid hoef ik het niet te doen, maar misschien absorbeert het wel meer geluid van de buren en scheelt het stookkosten in de winter?
pi_155781123
Ik weet hoe je je voelt. Toen ik in mijn huidige appartement kwam wonen was het super chill. Hoorde nauwelijks geluiden van de buren. Inmiddels heb ik dus andere bovenburen en geen idee wat ze hebben gedaan maar hoor alles; elke stap die ze nemen, geschuif van stoelen, kasten die opengaan en weer dichtgaan. Het doortrekken van het toilet etc. Alles. En misschien is nog wel het meest irritante dat alles op gezette tijden gebeurd.

Het ligt aan mijn bui hoe irritant ik het vind. Meestal gooi ik de muziek aan of heb ik dan maar oordopjes in.
pi_155789351
White noise kan ook helpen als je buren hebt die af en toe een uurtje te luide televisie kijken en je dat moment even wil overbruggen. Gewoon even googlen of app op de telefoon, oordopjes in en hoppa! Je bent weer even van ze af. Best lekker als je je even moet concentreren.
Buy what you like because you love it and you are going to wear the shit out of it, then leave the rest for someone else to buy and love the shit out of. In other words, don't be an asshole.
pi_155799264
quote:
1s.gif
Op woensdag 2 september 2015 22:54 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Nobody cares
Je hebt geen love zo te zien. :')
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  vrijdag 4 september 2015 @ 00:10:25 #56
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_155805972
Ik kan ook slecht tegen geluiden van anderen, kan ik echt geërgerd van raken, helaas. Ondanks dat ik weet dat het normaal is en me niet zo moet aanstellen erger ik me er ook aan.
Gelukkig gebeurt het hier zelden en mag ik daarom niet klagen (en anders zet ik mijn eigen muziek op, ik kan de Sinatra zender van Jazzradio van harte aanbevelen :+ ).

/edit: ik lees nu pas dat je in een leeg huis hebt geslagen, eerst inrichten inderdaad.
En ja, white noise helpt voor mij ook prima. Dat is een constant geluid (zoals bijvoorbeeld de stofzuiger maakt) die na een poosje 'verdwijnt' in je hoofd waardoor het net lijkt of het stil is.

Ik gebruik het als mijn vriend weer ligt te snurken :')

[ Bericht 32% gewijzigd door Saisai op 04-09-2015 00:22:06 ]
O+
pi_155808935
quote:
14s.gif
Op donderdag 3 september 2015 21:49 schreef DieselTank het volgende:

[..]

The nickname gave it away?
pi_155820003
quote:
14s.gif
Op donderdag 3 september 2015 21:49 schreef DieselTank het volgende:

[..]

Exact, en daarom heeft hij dan ook mijn post ook gequote, zodat-ie blijft staan omdat hij er niks om geeft :P )

Enniehoer, ik tikte dat stuk eigen ervaring dan ook enkel om aan te geven dat het echt geen drol uitmaakt hoe of waar je woont en dat er altijd ergens, waar ook, wel iets is. De kunst is om er mee om te gaan, het te accepteren als zijnde wat er bij je leefomgeving woont óf kneiterkrankjorum te worden en je maatregelen nemen.
TO is zeer gevoelig voor geluiden om zich heen. Feit.
Dat hij/zij daar niets aan kan doen. Feit
Dat hij/zij er toch een draai aan moet geven om ergens te moeten wonen. Helemaal feit.

Dat gezegd hebbende: Drieklank, hoe is het nu?
pi_155888675
quote:
0s.gif
Op vrijdag 4 september 2015 17:22 schreef knoblaucha6 het volgende:

[..]

Exact, en daarom heeft hij dan ook mijn post ook gequote, zodat-ie blijft staan omdat hij er niks om geeft :P )

Enniehoer, ik tikte dat stuk eigen ervaring dan ook enkel om aan te geven dat het echt geen drol uitmaakt hoe of waar je woont en dat er altijd ergens, waar ook, wel iets is. De kunst is om er mee om te gaan, het te accepteren als zijnde wat er bij je leefomgeving woont óf kneiterkrankjorum te worden en je maatregelen nemen.
TO is zeer gevoelig voor geluiden om zich heen. Feit.
Dat hij/zij daar niets aan kan doen. Feit
Dat hij/zij er toch een draai aan moet geven om ergens te moeten wonen. Helemaal feit.

Dat gezegd hebbende: Drieklank, hoe is het nu?
Ik heb even met de zijburen gepraat. Lieve oude mensen, die hoor ik niet. Boven schijnt een blinde vrouw te wonen die weleens wat uit haar handen laat vallen met een minder vriendelijke meneer die de televisie inderdaad weleens wat harder zet en onder mij wonen studenten die het blijkbaar leuk vinden om te klussen.

De buren hadden mij ook nog helemaal niet gehoord. Ze wisten niet eens dat ik er al woonde. Ik ben zelf ook gewoon een stuk rustiger dan andere mensen. Ik stamp niet door het huis, ik gooi de voordeur niet dicht etc. Oordopjes 's avonds helpen wel. Laat ik het zo zeggen: het is niet ideaal, maar het is niet helemaal bar en boos. Een beetje meh.
pi_155888983
quote:
0s.gif
Op maandag 7 september 2015 07:40 schreef Drieklank het volgende:

[..]

Ik heb even met de zijburen gepraat. Lieve oude mensen, die hoor ik niet. Boven schijnt een blinde vrouw te wonen die weleens wat uit haar handen laat vallen met een minder vriendelijke meneer die de televisie inderdaad weleens wat harder zet en onder mij wonen studenten die het blijkbaar leuk vinden om te klussen.

De buren hadden mij ook nog helemaal niet gehoord. Ze wisten niet eens dat ik er al woonde. Ik ben zelf ook gewoon een stuk rustiger dan andere mensen. Ik stamp niet door het huis, ik gooi de voordeur niet dicht etc. Oordopjes 's avonds helpen wel. Laat ik het zo zeggen: het is niet ideaal, maar het is niet helemaal bar en boos. Een beetje meh.
Gelukkig niet bar en boos. Hoop dat het meh, net als bij mij, maar met vlagen gaat worden. Het helpt idd als je je buren af en toe spreekt. De buurman met de lawaaikinders veegt in de winter wel eens mijn stoepje en hij heeft afgelopen week mijn afvalbak weer voor mijn deur gezet toen ik weg was. Vind ik echt zo lief.

Omgekeerd gooi ik dan wel 20.000 keer de voetballen van zijn zoontje zonder zeuren terug in zijn tuin :P
  maandag 7 september 2015 @ 10:14:03 #61
221112 Nijns
soms een beetje stout
pi_155890442
Inderdaad eerst alles inrichten TS.

Verder snap ik niet dat mensen zeggen dat ze niet moet zeuren. Zelf lig ik regelmatig tot 01:00 wakker terwijl ik om 8:00 uur op mijn werk moet zijn, het is enorm frustrerend. Ik vind het te bizar voor woorden dat ik een aanvaring krijg met mijn buurman omdat hij 's nachts op vol volume muziek wil luisteren. En dan zou het maar normaal zijn als ik met oordoppen moet gaan slapen in mijn eigen huis?

TS heeft het over serieuze geluidsoverlast (welke na inrichting wellicht een stuk minder wordt) en iedereen die ts een zeur vindt, wens ik met alle liefde en plezier zulke gehorige buren en gebrekkige nachtrust toe als ts en mijzelf. Dan zullen we zien hoe kalm jullie nog blijven.
Op donderdag 25 juni 2009 14:37 schreef Pheno het volgende:
Een KSC zonder Nijns is als thee zonder suiker: minder zoet.
  maandag 7 september 2015 @ 13:14:20 #62
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_155894121
quote:
0s.gif
Op woensdag 2 september 2015 20:36 schreef knoblaucha6 het volgende:

[..]

God wat ben jij irritant. -O-
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_155894242
Zie je wel dat kennis maken met je buren net even het scherpe randje er af kan halen?
Je moet ook wennen en je huis aankleden, dat hoeft niet met tig vloerkleden, het lukt tzt ook wel met een beetje gewenning.
Ik snap je heus hoor maar je komt natuurlijk uit een klotesituatie en denk maar zo: ook een hutje op de hei hoeft niet ideaal te zijn, zul je net langs een mooie motorenrit route zitten.
En dus is er overal wel wat. Als mijn vrijgezelle buurman weg gaat weet ik ook niet wat er naast me komt dus kan ook zo van heerlijke rust in een horror van schreeuwkinderen veranderen (en ik kan dus echt niet tegen schreeuwende kinderen :{w )
Ik vind TO geen zeur want hij/zij (weet nog steeds niet of het een hij/zij is) heeft er last van en dat mag en kan, we zijn niet allemaal van die engelen die alles maar kunnen of willen tolereren of allemaal mensen met een hoog tolerantievermogen. En zeker als je op een flatje zit hoor je nu eenmaal heel veel van alle kanten, als je daar gevoelig voor bent wel het driedubbele.
pi_155894277
quote:
1s.gif
Op maandag 7 september 2015 13:14 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

God wat ben jij irritant. -O-
Nou, dat raakt me dus want had al uitgelegd hoe ik het bedoel, dat het een eigen ervaring is juist om aan te geven dat er overal wel wat is en het toch zo kan zijn dat je geluid kunt accepteren, zelfs mensen die herrie maken gaat kunnen waarderen. Ergens in een latere post -O-
Maar goed, ik ben er wel klaar mee als uitgerekend jij niet goed leest.

[ Bericht 5% gewijzigd door knoblaucha6 op 07-09-2015 13:26:44 ]
  maandag 7 september 2015 @ 14:07:48 #65
3542 Gia
User under construction
pi_155895357
Heb jarenlang in een rij gewoond, tussenwoning dus, en me echt nooit gestoord aan geluiden van de buren. Natuurlijk hoor je vanalles, traplopen, voordeur open en dicht, toilet doortrekken, enz. Me nooit aan geërgerd.
Nu wonen we sinds kort vrijstaand en nu pas merk ik hoe heerlijk het is om die geluiden niet te horen, plus me niet zorgen hoeven maken als onze hond een keer blaft of jankt. We hebben een pup. Ons geluid blijft binnen en dat is alles wat we horen.

Wat een rust!

Dus, TS, ga voor vrijstaand zou ik zeggen.
  maandag 7 september 2015 @ 14:44:12 #66
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_155896182
quote:
0s.gif
Op maandag 7 september 2015 14:07 schreef Gia het volgende:
Heb jarenlang in een rij gewoond, tussenwoning dus, en me echt nooit gestoord aan geluiden van de buren. Natuurlijk hoor je vanalles, traplopen, voordeur open en dicht, toilet doortrekken, enz. Me nooit aan geërgerd.
Nu wonen we sinds kort vrijstaand en nu pas merk ik hoe heerlijk het is om die geluiden niet te horen, plus me niet zorgen hoeven maken als onze hond een keer blaft of jankt. We hebben een pup. Ons geluid blijft binnen en dat is alles wat we horen.

Wat een rust!

Als TS dat kan betalen ja :')
pi_155896415
quote:
0s.gif
Op maandag 7 september 2015 14:07 schreef Gia het volgende:

Wat een rust!

Helemaal goed, wat dat betreft heb jij de goede keus gemaakt O+ !
Ik keek vorig jaar zo maar eens naar een vrijstaand huis hier in het dorp. Maar dorp dus buren die alles weten 8-) en die buurvrouw was zo "lief" mij te vertellen dat ze blij was dat de buren weggingen want die buren hadden veel kleinkinderen én een hond en die maakten herrie volgens haar. En ze was ook zo "lief" mij mede te delen dat ze het fijn zou vinden mij als buurvrouw te krijgen (want kinderloos en geen hond) maar totaal geen hond te accepteren. En dat was vlak na het overlijden van mijn hondje. Ik had meteen een gruwelijke hekel aan dat mens dus huis, wat overigens niet om aan te zien was, laten schieten. Ik wilde dat mens niet als buuf. Het zijn nog altijd mensen die een huis en een buurt kunnen maken of breken.
  dinsdag 8 september 2015 @ 09:50:26 #68
3542 Gia
User under construction
pi_155916782
quote:
0s.gif
Op maandag 7 september 2015 14:54 schreef knoblaucha6 het volgende:

[..]

Helemaal goed, wat dat betreft heb jij de goede keus gemaakt O+ !
Ik keek vorig jaar zo maar eens naar een vrijstaand huis hier in het dorp. Maar dorp dus buren die alles weten 8-) en die buurvrouw was zo "lief" mij te vertellen dat ze blij was dat de buren weggingen want die buren hadden veel kleinkinderen én een hond en die maakten herrie volgens haar. En ze was ook zo "lief" mij mede te delen dat ze het fijn zou vinden mij als buurvrouw te krijgen (want kinderloos en geen hond) maar totaal geen hond te accepteren. En dat was vlak na het overlijden van mijn hondje. Ik had meteen een gruwelijke hekel aan dat mens dus huis, wat overigens niet om aan te zien was, laten schieten. Ik wilde dat mens niet als buuf. Het zijn nog altijd mensen die een huis en een buurt kunnen maken of breken.
In onze vorige woning, die rij dus, hadden we buren die meer leken op een ambulancesirene: doe dit doe dat.
Buiten zitten was er s'avonds niet bij, de huizen en tuinen vormden een klankbord dat alles versterkte. En zij was duidelijk overgevoelig voor elk geluid.
Ook had ze, regelmatig, een verstopt toilet. Probleem zat op gemeentegrond waar beide rioleringen op uit kwamen, dus zij vond dat wij dan mee moesten betalen als zij een ontstoppingsbedrijf liet komen. Ammenooitnie.
Ook vond ze dat wij onze kinderen niet goed opvoedden, terwijl ze overal welkom waren en zeer beleefd. Ze heeft zelfs bureau jeugdzorg gebeld, waar wij overigens nooit wat van gehoord hebben. Ik vermoed dat die op school informeerden en geen reden tot bezorgdheid zagen. Die was er ook niet, alleen tussen haar oren.

Onze kinderen zijn nu 21 en 23 en studeren allebei nog, hbo en mbo-4, terwijl haar oudste op zijn 24ste al een gescheiden papa was en een jaar later vrouw nummer 2 bezwangerd had. Haar jongste heeft de ene vriendin na de andere en gaat van samenwonen naar moeders pappot, naar samenwonen naar moeders pappot, enz... Zit dus ook al met een schuld van een huis dat onder water stond.

Ben zo blij dat ik daar weg ben. We hebben dan een opknapperdje gekocht en moeten op de kleintjes letten, maar alles liever dan dat.
pi_155940885
De woning is nu ingericht met tapijt en wat stoffen meubels. Het is nog steeds een klankkast.

Oh well...

quote:
1s.gif
Op dinsdag 8 september 2015 09:50 schreef Gia het volgende:

[..]

In onze vorige woning, die rij dus, hadden we buren die meer leken op een ambulancesirene: doe dit doe dat.

:D
  woensdag 9 september 2015 @ 08:40:33 #70
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_155940909
quote:
0s.gif
Op woensdag 9 september 2015 08:38 schreef Drieklank het volgende:
De woning is nu ingericht met tapijt en wat stoffen meubels. Het is nog steeds een klankkast.

Oh well...

[..]

heb je al white noise geprobeerd?
O+
pi_155940969
quote:
1s.gif
Op woensdag 9 september 2015 08:40 schreef Saisai het volgende:

[..]

heb je al white noise geprobeerd?
Ja, als ik muziek maak, dan ben ik zodanig afgeleid dat ik er niet meer op let. En anders ben ik aan het werk. Dat scheelt al 80 procent. :)
  woensdag 9 september 2015 @ 09:07:01 #72
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_155941216
quote:
0s.gif
Op woensdag 9 september 2015 08:44 schreef Drieklank het volgende:

[..]

Ja, als ik muziek maak, dan ben ik zodanig afgeleid dat ik er niet meer op let. En anders ben ik aan het werk. Dat scheelt al 80 procent. :)
White noise is iets anders dan muziek :)
O+
pi_155941312
quote:
0s.gif
Op woensdag 9 september 2015 09:07 schreef Saisai het volgende:

[..]

White noise is iets anders dan muziek :)
White noise is naar mijn inzicht het gebruiken van geluid dat je als prettig ervaart of in ieder geval niet hinderlijk vindt, om geluid dat je wel storend vindt te maskeren. Wat is jouw definitie?
  woensdag 9 september 2015 @ 09:15:30 #74
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_155941343
quote:
0s.gif
Op woensdag 9 september 2015 09:13 schreef Drieklank het volgende:

[..]

White noise is naar mijn inzicht het gebruiken van geluid dat je als prettig ervaart of in ieder geval niet hinderlijk vindt, om geluid dat je wel storend vindt te maskeren. Wat is jouw definitie?
White noise is een constant geluid die je hersenen na een poosje niet meer bewust waarnemen. Dit betekent dat het storende geluiden wél overstemd, maar dat het in je hoofd stil/ rustig wordt/ blijft.

Je hebt nu eenmaal niet altijd zin om muziek te luisteren. Althans, ik niet.
O+
  woensdag 9 september 2015 @ 09:15:52 #75
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_155941349
quote:
0s.gif

Oh well...

[..]

Je kwam toch van een kamer? Dan heb je waarschijnlijk weinig meubels voor een heel appartement.

Maar wel goed dat het te doen is.
  woensdag 9 september 2015 @ 09:25:32 #76
198698 gewoonmeppen
Wie niet voelen wil...
pi_155941483
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Van nummer 312 (quote 500), naar 1 hoog achter
pi_155941488
quote:
1s.gif
Op woensdag 9 september 2015 09:15 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Je kwam toch van een kamer? Dan heb je waarschijnlijk weinig meubels voor een heel appartement.

Maar wel goed dat het te doen is.
Ik heb wat nieuwe meubels gekocht. Maar ik heb ook helemaal geen behoefte aan allerlei tierelantijnen. Als ik kan schuilen tegen de regen, wat kan eten en slapen, dan vind ik het al snel prima. Ik heb bijvoorbeeld niet eens een kastmeubel nodig, want ik heb al meer bergruimte dan ik nodig heb en de woonkamer is zo groot dat er ook nog een bed in past, dus ik kom niet eens in de slaapkamer. Dat maakt de woning wel een beetje kaal ja. Ik zit er aan te denken om in de loop der tijd zoveel mogelijk stof te verzamelen: tafelkleden, wandtapijten en dergelijke. Dat zal misschien nog helpen.
pi_155941578
quote:
0s.gif
Zal gezellig worden bij jou thuis. :P
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  woensdag 9 september 2015 @ 09:36:49 #79
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_155941649
quote:
0s.gif
Op woensdag 9 september 2015 09:25 schreef Drieklank het volgende:

[..]

Ik heb wat nieuwe meubels gekocht. Maar ik heb ook helemaal geen behoefte aan allerlei tierelantijnen. Als ik kan schuilen tegen de regen, wat kan eten en slapen, dan vind ik het al snel prima. Ik heb bijvoorbeeld niet eens een kastmeubel nodig, want ik heb al meer bergruimte dan ik nodig heb en de woonkamer is zo groot dat er ook nog een bed in past, dus ik kom niet eens in de slaapkamer. Dat maakt de woning wel een beetje kaal ja. Ik zit er aan te denken om in de loop der tijd zoveel mogelijk stof te verzamelen: tafelkleden, wandtapijten en dergelijke. Dat zal misschien nog helpen.
Ik heb lang op beperkte vierkante meters gewoond, maar als ik een appartement had, zou ik dat benutten ook. En het prettig inrichten. Maar ja, niet iedereen hecht aan leuk wonen.
pi_155941793
quote:
1s.gif
Op woensdag 9 september 2015 09:36 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik heb lang op beperkte vierkante meters gewoond, maar als ik een appartement had, zou ik dat benutten ook. En het prettig inrichten. Maar ja, niet iedereen hecht aan leuk wonen.
Mijn appartement is ook helemaal vol hoor, maar dat ligt ook aan mij :@
Tap tap tap
pi_155941856
quote:
0s.gif
Op woensdag 9 september 2015 09:44 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Vol met wat? Met jou? Met meubels? Met wietplanten? Met mannen? Met afvalzakken? :P
  woensdag 9 september 2015 @ 09:48:37 #82
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_155941864
quote:
0s.gif
Op woensdag 9 september 2015 09:44 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik bedoel dat ik een slaapkamer wel zou benutten en het bed niet in de kamer zou zetten. Het hoeft niet volgestouwd, maar wel de elementen die het huiselijk maken. En praktisch. Geen gemier met spullen waar je geen geschikte plek voor hebt, bijv. Dan zet je een geschikte kast neer. :)
pi_155941880
quote:
0s.gif
Op woensdag 9 september 2015 09:48 schreef Drieklank het volgende:

[..]

Vol met wat? Met jou? Met meubels? Met wietplanten? Met mannen? Met afvalzakken? :P
Meubels en zooi en gewone planten en huisdieren en frutsels _O-
Tap tap tap
pi_155941892
quote:
1s.gif
Op woensdag 9 september 2015 09:48 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik bedoel dat ik een slaapkamer wel zou benutten en het bed niet in de kamer zou zetten. Het hoeft niet volgestouwd, maar wel de elementen die het huiselijk maken. En praktisch. Geen gemier met spullen waar je geen geschikte plek voor hebt, bijv. Dan zet je een geschikte kast neer. :)
Ik was zo blij met m'n aparte werkkamer (werk thuis), hiervoor zat ik een tijd op een zolderkamer te werken met m'n bureau naast m'n bed en m'n tv. Een aparte kamer voor alles is wel fijn ja. En een eettafel O+
Tap tap tap
pi_155941987
Wij zijn ook verhuisd uit een dergelijke situatie. Sociale huurwoning waar de bovenbuurman tot diep in de nacht met enorm harde stem liep te telefoneren, door het huis liep op klompen, dingen omstootte omdat ie een onhandige lompert was etc . bijkomend nadeel was dat het heel lang heeft geduurd (en diverse telefoontjes naar de woningbouwverening) voor ie uberhaupt iets op de vloeren had liggen. Dat scheelde al wel iets maar het bleef kut.

Als je er niet tegen kan (ik kan er ook niet tegen) is verhuizen helaas echt de enige optie.

quote:
2s.gif
Op woensdag 2 september 2015 15:05 schreef machtpen het volgende:

[..]

Aanstelleritus heet dat.
Dat jij het je niet kan voorstellen betekent niet dat mensen zich aanstellen. Kom op zeg.

quote:
0s.gif
Op woensdag 2 september 2015 17:13 schreef knoblaucha6 het volgende:
Nog iets, zijn je oren wel eens getest bij een KNO arts? Geen grapje maar als je extreem goedhorend bent zoals ik hoor je letterlijk een horloge tikken in een volle kamer met visite op een afstand van 10 meter. (en dat voor zo'n ouwe doosch :+ )
Ik ben extreem goedhorend zo bleek na een test dus ik hoor werkelijk álles. Niet dat ik er last van heb, zeker niet, al versta ik mensen niet in een enorme drukke omgeving, dat horloge bijvoorbeeld hoor ik wel), het kwam er bij toeval uit omdat ik geen lucht door mijn neus krijg en dus bij een KNO kwam die eerst de oren ging testen. Misschien een optie eens te laten checken of jij misschien een extreem goed/overgevoelig gehoor hebt?
Dit kan ook meespelen ja. Ik hoor zelf ook letterlijk álles. Heel irritant. Als de buren 2 huizen verderop bij wijze van een speld laten vallen zit ik rechtop in bed.

Die white noise optie die genoemd wordt werkt ook goed inderdaad.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_155942339
Hoe creëer je dat white noise? :@
Tap tap tap
pi_155942631
quote:
0s.gif
Op woensdag 9 september 2015 10:17 schreef CherryLips het volgende:
Kan al heel makkelijk als je klein radiotje hebt. Geen zender selecteren, dus ruis - dat is white noice. Je hebt ook allemaal apps etc die dat genereren
  woensdag 9 september 2015 @ 10:34:04 #88
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_155942660
quote:
0s.gif
Op woensdag 9 september 2015 10:17 schreef CherryLips het volgende:
Ik heb naast mijn bed een luchtververs-filter apparaat staan. In principe bedoelt om de pollen uit de lucht te halen (ik heb nogal extreme hooikoorts), maar op de hoogste stand maakt het een constant trillend geluid. Het geluid + de trillingen zorgen voor white noise en overstemmen zowel geluiden als basstonen.

Maar je kunt ook gewoon een gratis appje downloaden die alleen white noise geluid geeft (geen trilling dus)
O+
pi_155942897
Ik had hiervoor een huurhuis dat erg gehorig was. Ik hoorde elke stap die mijn bovenbuurvrouw verzette en alle leefgeluiden. Regelmatig feestjes in de huizen ernaast en het restaurant eronder gaf ook regelmatig lawaai. Was soms best irritant maar aan de andere kant word je er zelf ook makkelijker door. Muziek op flink volume, lekker oefenen met m'n gitaarversterker, dat kan dan natuurlijk ook gewoon. Nooit klachten gehad.

Nu zit ik in een koophuis (appartementencomplex), dat is nieuwer en beduidend beter geisoleerd. Ik hoor absoluut niks van mijn buren, behalve het doorspoelen van de plee van de buren als ik zelf ook op de plee zit. Voor de rest geen voetstappen, geen muziek, niks. Heerlijk rustig. Maar dat heeft dan weer als keerzijde dat de andere bewoners ook heel gevoelig zijn. Dus een keer mijn gitaarversterker (niet te hard) aan zorgde er meteen voor dat de buurvrouw voor de deur stond. Een keer met m'n zanggroep repeteren en de benedenbuurman stond voor de deur. Want ja, als ze alle muziek uitzetten, en heel stil luisterden, konden ze geluiden horen, en daar hadden ze last van!

Punt is, het heeft allemaal z'n voor- en nadelen. Een stil geisoleerd huis zorgt voor zeikers; een gehorig huis zorgt voor meer tolerantie.
pi_155943855
Mijn appartement is ook gehorig, hoor.

Ik hoor de bovenburen vaak, ik weet precies wat voor muziek ze draaien en hoe vaak ze op hun gitaar oefenen. En ik hoor het altijd wanneer mensen feestjes hebben, wanneer de kinderen weer thuis zijn... Ik vind het er eigenlijk allemaal bij horen.

In mijn vorige huis (jaren '80, maisonnette in een uitgaansgebied) woonde ik boven een vrouw die het niet kon hebben als je om half negen 's avonds even je akoestische (!) gitaar stemde. Dan ging de bel weer. Of het niet zachter kon. Die zeurde om het geringste, terwijl haar hond de hele dag blafte (wat ik voor lief nam, aangezien het beestje er niets aan kon doen). Want ja, ze had altijd vrijstaand gewoond en daar moest ik maar rekening mee houden. Iedereen in de buurt overigens.

Nu heb ik heel chille buren. De enige keer dat de onderbuurman is komen klagen, is toen ik op een asociaal tijdstip zat te drummen en iets te enthousiast de kickdrum gebruikte (ik heb een digitaal drumstel met een kleed eronder). Ik was blij dat hij het meldde en ik heb me voorgenomen nooit meer op zo'n laat tijdstip te gaan drummen, ook niet met een koptelefoon op. Van de gitaren had hij trouwens nooit last, omdat dat minder gebonk geeft en je dat vanuit je luie stoel kunt doen.

Een appartement vraagt gewoon om offers. En als je dat niet kunt accepteren, moet je gewoon verhuizen :)
pi_155943998
quote:
0s.gif
Op woensdag 2 september 2015 15:21 schreef Vanillekwark het volgende:
Beetje vreemd wel dat niemand ingaat op de vraag van TS, en zelfs crew reacties geeft in de trend van "Stel je niet aan, jankerd".
triest inderdaad.
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
pi_155944434
quote:
0s.gif
Op woensdag 9 september 2015 10:34 schreef Saisai het volgende:

[..]

Ik heb naast mijn bed een luchtververs-filter apparaat staan. In principe bedoelt om de pollen uit de lucht te halen (ik heb nogal extreme hooikoorts), maar op de hoogste stand maakt het een constant trillend geluid. Het geluid + de trillingen zorgen voor white noise en overstemmen zowel geluiden als basstonen.

Maar je kunt ook gewoon een gratis appje downloaden die alleen white noise geluid geeft (geen trilling dus)
Mijn vriendin had een aquarium in de kamer, dat scheelde ook, want het gebrom van dat pompje overstemt andere geluiden.
pi_155959625
Drieklank, ik heb serieus met je te doen maar gezien je historie zit je niet lekker in je velletje en dus overgevoelig voor alles wat je geen rust geeft. Maar geef het een kans en Metro25 was zo lief ( :* )mijn post te herhalen: laat je oren checken, misschien ben jij overgevoelig voor geluid, dat kan.
Maar ik heb toch de indruk dat jij echt op geluid zit te letten, sterker nog, heel bewust op welk geluid ook van je buren. Leefgeluiden horen er bij, zeker in een flat. Radio aan overdag en tv 's avonds, Je hebt een huis. Maak er wat van, een thuis of zo..

[ Bericht 4% gewijzigd door knoblaucha6 op 09-09-2015 23:08:07 ]
pi_155965818
Het kan best zijn dat ik wat overgevoelig ben. Zeker. Ik ben hard op zoek, maar ik heb de 'uit' knop van de alert modus nog niet gevonden. 'But I'm not the only one', zo te lezen. :P

Gisteravond weer de televisie hard aan, maar ik dacht: oordoppen in, morgen weer een dag om me druk te maken over de wereld. Neemt niet weg dat ik sowieso al slecht slaap, dus daar word ik weer overgevoelig door.

Ik ga verder met het inrichten en eind van het jaar, zo rond de feestdagen, kan ik eens rustig de balans opmaken. Ondertussen ga ik rust zoeken op andere vlakken van mijn leven. :)
  donderdag 10 september 2015 @ 09:31:44 #95
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_155967050
quote:
0s.gif

Oh well...

[..]

De muren moet je ook bedekken met kasten of ingelijste posters wandkleden enz. Kale muren werken ook als klankkasten. Dan galmt/kaatst het geluid heen en weer. Heb zelf in t verleden in appartement met bovenburen op tegelvloer gewoont. Ik kan er ook slecht tegen als je alles hoort. Die hadden ook nog klein kind. Fietsen met de bal spelen. Dingen op de grond gooien. Gillen en schreeuwen deed hij niet veel. Zijn ma des te meer. :D
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_155968958
quote:
0s.gif
Op donderdag 10 september 2015 08:00 schreef Drieklank het volgende:
Het kan best zijn dat ik wat overgevoelig ben. Zeker. Ik ben hard op zoek, maar ik heb de 'uit' knop van de alert modus nog niet gevonden. 'But I'm not the only one', zo te lezen. :P

Gisteravond weer de televisie hard aan, maar ik dacht: oordoppen in, morgen weer een dag om me druk te maken over de wereld. Neemt niet weg dat ik sowieso al slecht slaap, dus daar word ik weer overgevoelig door.

Ik ga verder met het inrichten en eind van het jaar, zo rond de feestdagen, kan ik eens rustig de balans opmaken. Ondertussen ga ik rust zoeken op andere vlakken van mijn leven. :)
Geluidsoverlast is zeker wel kut. Het kan je leven flink verzieken. En dan kun je in een neerwaartse spiraal terechtkomen, dat je geirriteerd wordt van het lawaai, daardoor slecht slaapt, en er dan nog slechter tegen kan. Op een gegeven moment zit je te koken bij elk geruchtje. Laat je niet gek maken, sterkte!
  donderdag 10 september 2015 @ 15:55:02 #97
401888 Nightquest777
The Wizard To Show The Way
pi_155974969
quote:
0s.gif
Op donderdag 10 september 2015 11:10 schreef Farenji het volgende:
Geluidsoverlast is zeker wel kut. Het kan je leven flink verzieken. En dan kun je in een neerwaartse spiraal terechtkomen, dat je geirriteerd wordt van het lawaai, daardoor slecht slaapt, en er dan nog slechter tegen kan. Op een gegeven moment zit je te koken bij elk geruchtje. Laat je niet gek maken, sterkte!
Inderdaad, kan mijzelf ook in deze categorie plaatsen. Vind mijzelf een zeer tolerant persoon, en heb 2 jaar lang tevreden in een appartement gewoon. Maar als je keer op keer gek wordt gemaakt door nieuwe buren die expres de muziek harder zetten als jij aangeeft er last van te hebben (en dan zelfs keiharde stampmuziek opzetten met de titel 'Schijt aan de Buren'), dan komt er een punt dat de grens bereikt is. Oh en die mensen hadden op een bepaald moment ook nog 11 (!!!) honden in hun kleine appartementje, op het laminaat.

Gelukkig voor mij ben ik vlak voor het knap-moment verhuist naar een hoekwoning. Leef geluiden oke, maar als niemand om je heen rekening met elkaar houdt is de lol er snel af.
Chaos is a ladder.
pi_156426637
Jaren 70/80 bouw is ook vaak gehorig. Vroeger was het hele blok van dun beton als de buren vijf huizen verder boorden hoorde je het nog, Mijn huidige rijtjes huis heeft een spouw tussen woningen. Dat scheelt zo veel in het geluid. Ik hoor de buren amper. Was net in de tijd dat de woningbouwvereniging door had dat goed geïsoleerd bouwen een hele boel overlast scheelt.
Nu na de fusie zullen ze wel weer voor de goedkoopste oplossing gaan :(

Wonen is duur en vrijstaand is helaas nog veel duurderder....
pi_156427766
Ik vind het altijd wel fijn als de buren visite hebben en wat harder praten naar een paar drankjes,
Ik zwaai naar dieren.
pi_156438164
quote:
0s.gif
Op woensdag 9 september 2015 09:15 schreef Saisai het volgende:
White noise is een constant geluid die je hersenen na een poosje niet meer bewust waarnemen. Dit betekent dat het storende geluiden wél overstemd, maar dat het in je hoofd stil/ rustig wordt/ blijft.
Heb 1 keer geprobeerd zo'n geluid aan te zetten, wilde het liefst mijn telefoon na 5 minuten door het raam smijten, wat een herrie zeg.

Snap overigens wel dat het irriteert, ben ook altijd gevoelig voor storende geluiden en kan me daar behoorlijk aan ergeren.

Heb gelukkig in mijn appartement vrijwel nooit last van buren. Bovenburen zit sowieso een dubbel plafond met anderhalve meter tussenruimte tussen de twee plafonds (Een beton en een gipsplaat) dus dat scheelt enorm in geluid. Hoor heel af en toe wat gekraak.
En mijn enige zijbuur grenst aan de slaapkamer en hoor ik alleen als ze haar muziek hard heeft staan en ik in die slaapkamer ben. Maar dat doet ze niet tussen 23.00 en 09.00 uur. Als ik in mijn woonkamer ben hoor ik het al niet meer.
  maandag 28 september 2015 @ 08:23:17 #101
3542 Gia
User under construction
pi_156442561
Ik denk ook dat, wanneer je onenigheid hebt met je buren, je geluiden eerder als storend ervaart, dan wanneer je op goede voet staat of zelfs bevriend bent.

Persoonlijk vond ik burengeluid altijd wel iets gezelligs hebben. Het stoorde me niet.
Maar nu ik vrijstaand woon, realiseer ik me pas hoe rustig dat is. Geen deuren meer die open en dicht gaan, poort 20x per dag van het slot, open dicht en weer op slot, omdat de vuilnisbak in de brandgang staat, trappen op stommelen, voordeur dichtslaan. Het stoorde me niet, maar vind de stilte nu zalig!
  maandag 28 september 2015 @ 08:50:30 #102
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_156442751
quote:
0s.gif
Op zondag 27 september 2015 18:16 schreef bouwfraude het volgende:
Jaren 70/80 bouw is ook vaak gehorig. Vroeger was het hele blok van dun beton als de buren vijf huizen verder boorden hoorde je het nog, Mijn huidige rijtjes huis heeft een spouw tussen woningen. Dat scheelt zo veel in het geluid. Ik hoor de buren amper. Was net in de tijd dat de woningbouwvereniging door had dat goed geïsoleerd bouwen een hele boel overlast scheelt.
Nu na de fusie zullen ze wel weer voor de goedkoopste oplossing gaan :(

Wonen is duur en vrijstaand is helaas nog veel duurderder....
lijkt mij niet gezien de huidige bouwkundige eisen die aan woningen gesteld worden :)
pi_156442770
quote:
0s.gif
Op maandag 28 september 2015 08:23 schreef Gia het volgende:
Ik denk ook dat, wanneer je onenigheid hebt met je buren, je geluiden eerder als storend ervaart, dan wanneer je op goede voet staat of zelfs bevriend bent.

Persoonlijk vond ik burengeluid altijd wel iets gezelligs hebben. Het stoorde me niet.
Maar nu ik vrijstaand woon, realiseer ik me pas hoe rustig dat is. Geen deuren meer die open en dicht gaan, poort 20x per dag van het slot, open dicht en weer op slot, omdat de vuilnisbak in de brandgang staat, trappen op stommelen, voordeur dichtslaan. Het stoorde me niet, maar vind de stilte nu zalig!
moet je eens naast mijn buren komen wonen. daar is altijd, niet normaal, lawaai. ik kan opsommen (niet beperkt tot):
- muziek met lage bassen in de woonkamer die doortrillen, vanaf 10:00 tot 20:00 in het weekend en door de weeks van 16:00 tot 22:00
- muziek met lage bassen in zijn zogenaamde dj hok die nog harder doortrillen. in het weekend van 20:00 tot 04:00 en soms doordeweeks ook 2 uur lang in de avond
- wietplanten in de tuin die een misselijkmakende geur veroorzaken
- wiet roken op elk moment van de dag
- papagaai die constant zit te schreeuwen als ze niet thuis zijn
- elke avond bbq aan als het boven de 20 graden is

en dat is wat ik even in een minuut bedenk.

gelukkig werkt het tot op heden om eens in de 2 maanden te waarschuwen. maar het feit dat ze niet echt heel hoog opgeleid zijn (lees: ze zijn net zindelijk) en het wiet en drank gebruik maakt het dweilen met de kraan open. elke 2 maanden moet ik ze waarschuwen omdat ze het blijkbaar vergeten.

jammer genoeg mag ik van mijn partner niets doen. het liefst zou ik een paar weken lang tot 02:00 (door de weeks) lekkere hardcore en hardrock aanzetten. ik hoef er toch niet om 04:30 uit (hij wel, is betonvlechter) en denk dat het misschien dan eens tot de bedwelmde hersens doordringt.

maar ja, is het niet overal wat? ik zou ook graag vrijstaand willen wonen, maar dat is op de plek waar ik woon gewoon pas mogelijk vanaf 350k+ voor een fatsoenlijk huis en ik weiger al mijn geld aan een hypotheek te spenderen.
pi_156442802
quote:
0s.gif
Op maandag 28 september 2015 08:23 schreef Gia het volgende:

Nou, ik heb toffe buren hoor, maar als hun kleinkinderen op bezoek zijn vlucht ik zowat het huis uit :D
Tap tap tap
pi_156442824
quote:
0s.gif
Op maandag 28 september 2015 08:53 schreef Coritchando het volgende:

[..]

moet je eens naast mijn buren komen wonen. daar is altijd, niet normaal, lawaai. ik kan opsommen (niet beperkt tot):
- muziek met lage bassen in de woonkamer die doortrillen, vanaf 10:00 tot 20:00 in het weekend en door de weeks van 16:00 tot 22:00
- muziek met lage bassen in zijn zogenaamde dj hok die nog harder doortrillen. in het weekend van 20:00 tot 04:00 en soms doordeweeks ook 2 uur lang in de avond
- wietplanten in de tuin die een misselijkmakende geur veroorzaken
- wiet roken op elk moment van de dag
- papagaai die constant zit te schreeuwen als ze niet thuis zijn
- elke avond bbq aan als het boven de 20 graden is

en dat is wat ik even in een minuut bedenk.

gelukkig werkt het tot op heden om eens in de 2 maanden te waarschuwen. maar het feit dat ze niet echt heel hoog opgeleid zijn (lees: ze zijn net zindelijk) en het wiet en drank gebruik maakt het dweilen met de kraan open. elke 2 maanden moet ik ze waarschuwen omdat ze het blijkbaar vergeten.

jammer genoeg mag ik van mijn partner niets doen. het liefst zou ik een paar weken lang tot 02:00 (door de weeks) lekkere hardcore en hardrock aanzetten. ik hoef er toch niet om 04:30 uit (hij wel, is betonvlechter) en denk dat het misschien dan eens tot de bedwelmde hersens doordringt.

Als buren graag hun avond/nacht ritme delen met de omgeving heeft het niet veel zin om zelfs nachts lawaai te maken.
pi_156442888
quote:
1s.gif
Op maandag 28 september 2015 09:01 schreef computergirl het volgende:

[..]

Als buren graag hun avond/nacht ritme delen met de omgeving heeft het niet veel zin om zelfs nachts lawaai te maken.
jawel hoor, door de weeks gaan ze om 21:00 naar bed toe :P en dan kan ik nog wel even door tot 02:00. mijn wekkertje gaat pas om 07:30.
pi_156443469
Mijn ervaring leert dat die mensen dat niet begrijpen, ze zien de overlast die ze zelf veroorzaken niet, maar de last die zij van jou hebben wel.
Dus voor hun lijkt het alsof het aan jou ligt, zij doen toch nooit wat fout, want iedereen zou zo moeten leven als zij. Iets met beperkte hersencapaciteit ofzo.
pi_156443564
quote:
0s.gif
Op maandag 28 september 2015 09:56 schreef R2R het volgende:
Mijn ervaring leert dat die mensen dat niet begrijpen, ze zien de overlast die ze zelf veroorzaken niet, maar de last die zij van jou hebben wel.
Dus voor hun lijkt het alsof het aan jou ligt, zij doen toch nooit wat fout, want iedereen zou zo moeten leven als zij. Iets met beperkte hersencapaciteit ofzo.
en die hersencapaciteit zuipt en blowt ie ook nog eens verder kapot :'(
pi_156634106
Hoi To,

in de afgelopen 12 uur je andere verhaal gelezen, heftig hoor. Behoorlijk pittige zomer gehad, misschien speelt dat ook mee in je huidige beleving.

Ik hoop dat je ondertussen wat gewent bent. Heb je met name 's avonds last van de geluiden of ook overdag?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')

Het lijkt erop dat je onze advertenties blokkeert

Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.

Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.

Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe

Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop