abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155759157
Beste FOK!ers,

Gisteren heb ik mijn eerste nacht doorgebracht in mijn nieuwe woning. Het is een sociale huurwoning in een appartementencomplex op de eerste verdieping. Bouwjaar: 1982. Betonnen vloer en muren. Enkel glas.

Ik heb tot het einde van de avond moeten luisteren naar de televisie van de buren. Ik hoor de buren lopen, praten, de kraan en het toilet gebruiken. Daarnaast hoor ik de wind tegen de voordeur en de ramen blazen en de buitengeluiden zijn uitstekend te horen, alsof alles open staat, terwijl alles dichtzit. Nu is de woning nog niet ingericht, maar ik kan zo slecht tegen geluiden van anderen dat ik overweeg te verhuizen, zelfs terug op kamers te gaan.

Helaas heb ik niet veel keuze uit woonruimtes met mijn budget en ziet het er naar uit dat ik er het beste van moet maken. Anderzijds voel ik me ontmoedigd om te investeren in een woning waar ik het vanaf dag 1 al niet naar mijn zin heb. Toen ik de woning bezichtigde, was het 11.30 op een warme zomerdag. Ik heb daarom nog specifiek gevraagd of de woning gehorig is, of je makkelijk de televisie van de buren en andere leef geluiden hoort. Nee, was het antwoord. Je zult geen last hebben van de buren.

Helaas is dat tegengevallen.

Vraag
In hoeverre kan ik de geluiden van de buren nog uitsluiten? Ik heb het idee dat het inrichten met zoveel mogelijk stof, zoals tapijt, velours gordijnen, stoffen meubels, een tafelkleed enzovoorts kan helpen, maar ik heb ook de indruk dat het niet genoeg zal zijn om de geluiden van de buren uit te sluiten. De koopwoning waarin ik voorheen een kamer heb gehuurd galmde namelijk ook verschrikkelijk, de buren van die hebben laminaat en zetten de televisie keihard, maar heb ik nooit gehoord. Ik ben daarom bang dat het een eigenschap is van dit appartement en voel me in dat opzicht ook in de aap gelogeerd door de woningstichting.

Verder: welke huizen zijn wel zo geluidsdicht, dat je helemaal niets en niemand anders hoort dan jezelf?
  woensdag 2 september 2015 @ 14:57:54 #2
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_155759204
Niet zo aanstellen, daar wen je vanzelf aan.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_155759247
caravan kopen en op de hei gaan staan?
  woensdag 2 september 2015 @ 15:01:25 #4
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_155759283
Alleenstaande woning kopen of accepteren dat er meer mensen in het pand wonen.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_155759291
Ik zou eerst inrichten. Onze eerste nacht in een kale woning was ook niets. Vloerkleed en meubels hebben echt heel veel geholpen. Daarnaast wen je er ook meer aan. Wij hadden vooral last van wind, maja, het waait gewoon veel hier. :p
pi_155759336
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 14:57 schreef hmmmz het volgende:
Niet zo aanstellen, daar wen je vanzelf aan.
Er zijn mensen die hier gewoon heel gevoelig voor zijn.
pi_155759350
Eierdozen op de muur plakken. Ideale isolatie. Heb ik ook gedaan.
U MAD?
pi_155759363
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 15:03 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Aanstelleritus heet dat.
  woensdag 2 september 2015 @ 15:05:40 #9
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_155759373
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 15:03 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

En mensen die overdrijven.

Ik hoor mijn buren ook wel eens maar niet zo overdreven dat ik oordopjes nodig ben ofzo, het hoort erbij en ze zullen mij ook wel eens horen.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_155759393
quote:
14s.gif Op woensdag 2 september 2015 15:05 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

En mensen die overdrijven.

Ik hoor mijn buren ook wel eens maar niet zo overdreven dat ik oordopjes nodig ben ofzo, het hoort erbij en ze zullen mij ook wel eens horen.
Ja, die zijn er ook ja. Het een sluit het ander niet uit.
  woensdag 2 september 2015 @ 15:07:24 #11
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_155759415
Je gaat me niet vertellen dat je toen je op kamers woonde nooit iets van je huisgenoten hebt gehoord.
So we just called him Fred
pi_155759438
Enkel glas is wel waardeloos, staat dat op de.planning om te vervangen?
Even a broken clock is right twice a day.
pi_155759470
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 14:56 schreef Drieklank het volgende:
Verder: welke huizen zijn wel zo geluidsdicht, dat je helemaal niets en niemand anders hoort dan jezelf?
Een hutje op de hei!

Richt nou eerst je huis maar eens in, dat scheelt al een heleboel.
  woensdag 2 september 2015 @ 15:12:07 #14
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_155759530
Hier ook een vrij gehorige woning, kan de honden van enkele deuren verder horen als ze blaffen en als de buren op de trap lopen, beneden praten, muziek luisteren of TV kijken. Vond het in het begin vrij storend maar je went er wel aan.

Hier ook enkel glas maar dat wordt binnenkort wel vervangen als ik de planning mag geloven van de woningbouw. :P
Heb het idee dat vooral de woningen die recent zijn gebouwd daar veel minder last van hebben, al zal het nooit volledig geluiddicht zijn zonder zelf het halve huis te verbouwen met tal van isolatiemiddelen.

Wel vervelend als het blijkbaar zo ernstig je gevoel verpest dat je direct weer weg wilt, maar ik zou er eerst eens wat spullen in zetten en gewoon gaan leven, je eigen leefgeluiden heb je normaliter ook en zorgen ook voor een andere beleving dan compleet stil in een volledig leeg pand te luisteren naar het geluid van anderen. :)
pi_155759549
Helemaal stil is inderdaad natuurlijk onmogelijk als je in een appartementencomplex woont.
  woensdag 2 september 2015 @ 15:18:36 #16
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_155759724
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 15:07 schreef FredvZ het volgende:
Je gaat me niet vertellen dat je toen je op kamers woonde nooit iets van je huisgenoten hebt gehoord.
Dit
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  woensdag 2 september 2015 @ 15:19:24 #17
346077 Slip
Zwakke Geest!
pi_155759754
enkel glas is ook wel een grote boosdoener
pi_155759808
Beetje vreemd wel dat niemand ingaat op de vraag van TS, en zelfs crew reacties geeft in de trend van "Stel je niet aan, jankerd".

Beter FOK! mn bruine ster :')
  woensdag 2 september 2015 @ 15:26:55 #19
3542 Gia
User under construction
pi_155759976
Je kunt de geluiden van de buren niet uitsluiten.
Zelfs in een rijtjeshuis hoor je de wc doortrekken, traplopen, voordeur open/dicht doen, etc van de buren.
En ja, ook met dubbel glas.

Dat je de tv hoort is apart. Dat zou m.i. niet moeten.
Misschien hebben ze de tv aangesloten op een stereosysteem en staat er één box tegen jouw muur aan? Ik zou dit gewoon met die buren op het woord gooien.

De rest moet je echt voor lief nemen. Hoort erbij.
Ik denk zelfs dat het plaatsen van geluidswerende wandjes daartegen niet helpt.
pi_155760075
Prijs je gelukkig dat je een zware subsidie op je woonplek hebt zeg. Er zijn zat mensen die geluid van de buren hebben en gewoon de volle huur in de vrije sector betalen. :{
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_155760514
Eerst inrichten :) Dat je de tv hoort is wel heel raar, of je buren zijn hartstikke doof. Maar een vloerkleed/vloedbedekking en gordijnen doen wonderen. Ook voor jouw buren want die horen jouw voetstappen nu waarschijnlijk ook heel goed :P
Tap tap tap
pi_155760638
Een huis dat vast zit aan andere huizen en waarin je geen geluid van de buren hebt? Volgens mij bestaat dat niet.
pi_155760855
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 15:50 schreef Tja..1986 het volgende:
Een huis dat vast zit aan andere huizen en waarin je geen geluid van de buren hebt? Volgens mij bestaat dat niet.
Ik hoor m'n buren amper :@ Geen tv of stemmen ofzo, ook geen voetstappen. Heel soms als er iemand ergens op hakken loopt. Ik heb meer last van het geluid van buiten, ik woon aan een binnenplaatje waar het geluid dus niet weg kan. Spelende buurkinderen, geratel van grote karren, brommers, kliko's die worden geleegd. Dat is dan weer jammer :')
Tap tap tap
pi_155760896
Wacht maar tot ze het een avondje 'gezellig' maken :+

Ik zou eens goed kijken waar het geluid vandaan komt, wellicht komt t onder je plinten door, of toch via 'buiten' (kieren bij ramen/deuren). Sowieso galmt het een stuk minder als je het goed hebt ingericht, en kies dan idd voor stof ipv laminaat
pi_155761373
quote:
2s.gif Op woensdag 2 september 2015 15:58 schreef Loveless85 het volgende:
Wacht maar tot ze het een avondje 'gezellig' maken :+

Ik zou eens goed kijken waar het geluid vandaan komt, wellicht komt t onder je plinten door, of toch via 'buiten' (kieren bij ramen/deuren). Sowieso galmt het een stuk minder als je het goed hebt ingericht, en kies dan idd voor stof ipv laminaat
Laminaat mag toch vaak sowieso niet van de woningbouw..
Even a broken clock is right twice a day.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')