abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155794043
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2015 19:48 schreef jodelahity het volgende:
Alle vrouwen zijn hoeren.

hehe
:D en alle mannen zijn beesten :'(
pi_155794089
TS neukt al 4 jaar als een beest al die hoeren in herbergen en goedkope B&B motels. En wij zitten hier monogamie te verdedigen, wat zijn we dom hehe :P
Fylax is op televisie geweest
pi_155794145
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2015 19:52 schreef jodelahity het volgende:
TS neukt al 4 jaar als een beest al die hoeren in herbergen en goedkope B&B motels. En wij zitten hier monogamie te verdedigen, wat zijn we dom hehe :P
Ieder moet doen waar hij zich goed bij voelt,maar in de OP wordt wel een héél slecht beeld van
vrouwen neergezet :') wat nu als je niet eens een koophuis en kinderen hebt?

Dan klopt die hele OP al niet :P
pi_155794155
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2015 19:42 schreef Topgozer1 het volgende:

[..]

Elke keer als je een standpunt inneemt over iets dat gevoelig ligt, krijg je dit soort reacties. Alles is belachelijk.. OP begrijpt er niks van.. Dacht je echt dat ik dit niet verwacht had? Zo gaat het altijd. Overmorgen zitten we aan pagina 13 van persoonlijke irritaties. Misschien wel omdat je onzeker wordt over het al dan niet monogaam zijn van je eigen partner

Maak ervan wat je zelf wil. Ik ga ondertussen lekker vreemd met iemand die in NL een relatie heeft

Kusje
Wees er maar trots op. Je bent zelf geen haar beter.
know'm sayin?
word? word.
  donderdag 3 september 2015 @ 19:55:49 #130
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_155794192
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2015 19:54 schreef FANN het volgende:

[..]

Ieder moet doen waar hij zich goed bij voelt,maar in de OP wordt wel een héél slecht beeld van

Dan heb je gewoon keihard weerstand geboden tegen de druk van de maatschappij.
The love you take is equal to the love you make.
pi_155794198
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2015 19:54 schreef FANN het volgende:

[..]

Hmm.. zou het kunnen zijn dat hij onzin verkondigd? :P
pi_155794214
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2015 19:55 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dan heb je gewoon keihard weerstand geboden tegen de druk van de maatschappij.
ah... is dat het ...
pi_155794226
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2015 19:56 schreef jodelahity het volgende:

[..]

Hmm.. zou het kunnen zijn dat hij onzin verkondigd? :P
Tuurlijk... zoveel mensen zoveel verschillen...
pi_155794302
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2015 19:56 schreef FANN het volgende:

[..]

Tuurlijk... zoveel mensen zoveel verschillen...
Ben jij monogaam van nature?
pi_155794417
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2015 19:59 schreef jodelahity het volgende:

[..]

Ben jij monogaam van nature?
Tja.... ik ben ook wel eens nieuwsgierig geweest hoor, maar ik had al verkering toen ik 16 jaar
was met de man waar ik nu tientallen jaren later nog steeds mee getrouwd ben.

En je komt in je leven ook wel eens iemand tegen die je érg leuk vindt, dat is nou eenmaal zo,
maar wat er in die OP, daar vind ik mezelf dus hélemaal niet in terug :D
pi_155794482
Ow.... enne ik zou prima mijn huur kunnen betalen in mijn eentje ook nog :+
pi_155794868
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2015 20:03 schreef FANN het volgende:

[..]

Tja.... ik ben ook wel eens nieuwsgierig geweest hoor, maar ik had al verkering toen ik 16 jaar
was met de man waar ik nu tientallen jaren later nog steeds mee getrouwd ben.

En je komt in je leven ook wel eens iemand tegen die je érg leuk vindt, dat is nou eenmaal zo,
maar wat er in die OP, daar vind ik mezelf dus hélemaal niet in terug :D
Ik denk dat weinig mensen zich in de OP herkennen :P Ik ook niet gelukkig :P Ook al ben ik een periode minder netjes geweest. Maar goed mij moet je ook niet gebruiken als morale maatstaaf lol.
pi_155795785
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2015 19:22 schreef Topgozer1 het volgende:
En wat mijn "gebrekkige onderbouwing" betreft. Ik ken geen betere onderbouwing dan 4 jaar observatie van backpackers in slaapzalen, waaronder veel mensen die overseas een "monogame relatie" hebben.
Zijn backpackers die op slaapzalen slapen wel een eerlijke/representatieve weerspiegeling van de maatschappij? Ik heb namelijk een heel andere ervaring opgedaan toen ik een tijdje in het buitenland woonde. We waren met circa 100 mannen en vrouwen uit heel Europa. De meesten hadden thuis een relatie. Na drie maanden bleek er slechts één niet trouw te zijn geweest aan de partner thuis. Als ik jouw onderzoekstechniek volg, dan moet ik nu concluderen dat bijna iedereen zich monogaam gedraagd.
pi_155795903
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2015 19:42 schreef Topgozer1 het volgende:

[..]

Elke keer als je een standpunt inneemt over iets dat gevoelig ligt, krijg je dit soort reacties. Alles is belachelijk.. OP begrijpt er niks van.. Dacht je echt dat ik dit niet verwacht had? Zo gaat het altijd. Overmorgen zitten we aan pagina 13 van persoonlijke irritaties. Misschien wel omdat je onzeker wordt over het al dan niet monogaam zijn van je eigen partner

Maak ervan wat je zelf wil. Ik ga ondertussen lekker vreemd met iemand die in NL een relatie heeft

Kusje
Vooral doen, maar ga het niet lopen verdedigen met "theorieen".
pi_155796561
Hij neukt nu misschien ons buurmeisje en wij zitten hier maar wat te fokken en dan straks pas onze vriendin te pakken die we al van binnenuit kennen. Oneerlijke wereld godverdomme
pi_155797582
Eens met de meningen in dit topic in de trant van 'monogamie' is een keuze. (net zoals overspel of een open relatie, het 'gebeurd niet zomaar').

Daarnaast, de vrouwen die jij in je OP beschrijft die zijn ook wel diep triest. Als vrouw zijnde, en je houdt van die man, dan wil je samen iets opbouwen, elkaar ondersteunen waar mogelijk, en niet alleen je man 'nodig hebben' om iets op te bouwen wat jij zelf graag wilt.
pi_155804014
Monogamie is natuurlijk geen leugen. Monogamie bestaat immers. Dan zou je nog kunnen zeggen dat monogamie geen biologische achtergrond heeft maar een sociaal maatschappelijke uitvinding is, maar wat dan nog? Monogamie is gewoon de norm. Dus wat nou leugen?
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_155804396
Wat je tegenkomt in een Hostel is niet representatief voor de samenleving. Zeker niet gezien jij dat Hostel waarschijnlijk ook nog naar eigen inzicht uitkiest. ;)

Maar:

quote:
Maak ervan wat je zelf wil. Ik ga ondertussen lekker vreemd

Singles kunnen natuurlijk helemaal niet vreemd gaan.
pi_155806185
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2015 23:19 schreef blondetrien het volgende:
Wat je tegenkomt in een Hostel is niet representatief voor de samenleving. Zeker niet gezien jij dat Hostel waarschijnlijk ook nog naar eigen inzicht uitkiest. ;)

In hostels vind je alle types uit de samenleving. Het is wel zo dat het in het uitgaansleven in Nederland/Belgie veel moeilijker is om vreemd te gaan. Er is dreiging dat iemand je kent, of dat je minnares meer wil.

Maar stuur Nederlandse monogame vrouwen 2 maanden naar Zuid Amerika, en minstens 50% wordt keihard gebatst door een of andere Alberto. En wij mannen doen hetzelfde.
Ik heb net nog een goeie vriend uit NL gemaakt die 6 jaar samen is. 2 maanden op reis zonder de vriendin, en hij gaat vreemd ondanks dat hij de toekomst met haar ziet. Na dit avontuur van 2 maanden keert hij terug naar die "monogame relatie". Mondje dicht

Er zijn 100 redenen waarom de doorsnee Nederlander niet maandenlang naar het buitenland kan. Maar het is niet omdat je niet aan de verleiding wordt blootgesteld, dat de verleiding niet bestaat.

Ik volg gewoon mijn hart (en mijn penis) en beiden zeggen dat ik moet blijven exploreren
pi_155806338
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2015 23:09 schreef Argento het volgende:
Monogamie is natuurlijk geen leugen. Monogamie bestaat immers. Dan zou je nog kunnen zeggen dat monogamie geen biologische achtergrond heeft maar een sociaal maatschappelijke uitvinding is, maar wat dan nog? Monogamie is gewoon de norm. Dus wat nou leugen?
Het bestaat inderdaad, in onze maatschappij die ons op 10 manieren dwingt om niet vreemd te gaan. Stop met je werk, verlaat de maatschappij en ga maanden reizen. Je oer - instinct komt boven en er blijft niets heel van je monogame standpunt. Het vloeit imo voort uit het feit dat er op deze wereld minstens 200 000 potentiele partners zijn waarmee je een goeie relatie kan hebben. Iedereen is nieuwsgierig
pi_155806391
Lekker geneukt?
pi_155806434
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 september 2015 00:19 schreef Topgozer1 het volgende:
In hostels vind je alle types uit de samenleving.
Van het type mensen dat hostels opzoekt.

quote:
10s.gif Op vrijdag 4 september 2015 00:24 schreef Topgozer1 het volgende:

[..]

Het bestaat inderdaad, in onze maatschappij die ons op 10 manieren dwingt om niet vreemd te gaan. Stop met je werk, verlaat de maatschappij en ga maanden reizen. Je oer - instinct komt boven en er blijft niets heel van je monogame standpunt. Het vloeit imo voort uit het feit dat er op deze wereld minstens 200 000 potentiele partners zijn waarmee je een goeie relatie kan hebben. Iedereen is nieuwsgierig
Uiteindelijk maak je de keuze zelf. Toegegeven, een maatschappij vormt de denkwijze van haar burgers. Desalniettemin zijn mensen doorgaans geen slaven van hun instinct, wat ons in onze ogen onderscheidt van dieren.
pi_155808094
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 september 2015 00:24 schreef Topgozer1 het volgende:

[..]

Het bestaat inderdaad, in onze maatschappij die ons op 10 manieren dwingt om niet vreemd te gaan. Stop met je werk, verlaat de maatschappij en ga maanden reizen. Je oer - instinct komt boven en er blijft niets heel van je monogame standpunt.
2,5 jaar op reis met en zonder hem, genoeg aandacht en alsnog totaal geen behoefte aan andere kerels.

Verder wat Gray zegt... Van het type dat er komt dus. Je probeert een standpunt te verdedigen maar het zegt imho vooral iets over jouw omgeving tot nu toe. Reizen maakt jou niet anders of interessanter. Jouw verhaal zegt iets over hoe jij in essentie bent, niets meer, niets minder. Daar is overigens weinig mis mee in mijn ogen (behalve dat ik oneerlijkheid op dit niveau afkeur en jij goedkeurt; als ik dit van jou zou weten zou ik geen vriendschap met je kunnen aangaan omdat het in mijn ogen laat zien hoe jij met mensen die jij liefhebt omgaat). Ik ben blij dat ik mijn vrienden wat dat betreft voorzichtig kies. Ik heb het wel eens voorbij zien komen, dus ja, niet iedereen is monogaam. Wereldnieuws. Werd toen opgebiecht, prima, kan gebeuren. Wel meteen eerlijk. Die keuze zegt veel over iemand. Ook een keer niet opgebiecht door iemand. Deuren gesloten en verder. Zegt namelijk ook veel over iemand. Dat jij het in jouw omgeving veel ziet gebeuren zegt meer over jou omgeving dan over de wereld. Net als bij mij trouwens. En aangezien we onze eigen omgeving maken zegt het ook wel weer iets over ons.

En ja, ieder mens heeft behoefte aan seks. Het is heerlijk. Maar niet ieder mens liegt er over, en niet ieder mens wil dat met veel mensen. Ook dat zegt toch meer iets over hoe jij in essentie bent. Je bent aan het projecteren.

Mijn vriend mag overigens van mij doen wat hij wil als ik er niet ben - als hij er maar eerlijk over is. Maar die bewerkt ook echt niet alles wat hij tegen komt, hoor. Ieder mens is anders en op deze schaal generaliseren gaat gewoon nergens over. Daarnaast zijn eerlijkheid en openheid twee belangrijke punten voor het ontwikkelen van gezonde sociale relaties. Juist jij als "reiziger" zou dit moeten weten. Voor een reiziger lijkt je wereld erg zwart/wit.

Jij ziet iedere nuancerende reactie als een soort aanval. Waarom?

[ Bericht 0% gewijzigd door blondetrien op 04-09-2015 07:18:22 ]
pi_155809992
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 22:36 schreef Norma_Jeane het volgende:
Geen 95%, maar psychologische onderzoeken vielen onlangs nog door de mand omdat ze veelal niet reproduceerbaar bleken te zijn.
Psychologische studies vallen door de mand
Zal voor sociaal-maatschappelijk onderzoek niet veel anders zijn schat ik zo in.
Ze kunnen dit werk dan ook beter (grootdeels) door autisten laten doen, ben je gelijk van die automatische aannames af daar vooral hoogfunctionerende autisten vooraf afgaan op logica ipv emoties (en ten slotte draait goede wetenschap over dingen weten en niet over denken dingen te weten gebaseerd op emoties :P ).
Ik lees zelf geregeld wetenschappelijke onderzoeken (of in elk geval de conclusies daarvan) en blijf me oprecht verbazen over de hoeveelheid blinde aannames die bij die onderzoeken naar buiten rollen maar nog meer over het gemak waarmee diezelfde aannames vaak jarenlang voor waarheid worden gezien...en de hele kudde maar en masse erachteraan hobbelen...echt ongelooflijk :{

En wat dat monogamie betreft, ik denk dat het per persoon verschilt in hoeverre iemand monogaam is of niet, het is denk ik van zoveel afhankelijk (ook van de omstandigheden alsook van je eigen karakter en ook andere factoren).

Ik houd me er ook niet echt mee bezig, monogamie lijkt voor mij best wel natuurlijk te zijn.
pi_155810302
Kunnen we dit topic ontopic houden en niet (ook weer) laten verzanden in een topic over autisme?
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')