Dus o.a. alle moslims zijn een stel bavianen? Grappig.quote:Op donderdag 3 september 2015 08:57 schreef Re het volgende:
zonder monogamie zouden we nu nog als een stel bavianen leven, dat betekent niet dat aan de randen van de evolutie monogamie niet het primaire doel is, zulke gevallen zal je altijd hebben binnen je populatie, dat houdt het divers
Als dat al zo lang er ingegoten kan worden en zulke voet aan de grond kan houden is het hartstikke natuurlijk. Als het niet natuurlijk was was dat niet gebeurd.quote:Op donderdag 3 september 2015 18:45 schreef Techno het volgende:
[..]
Monogamie wordt er al vanaf de eerste beschaving (de Soemeriërs) met de paplepel ingegoten. Maar dat maakt het nog niet natuurlijk. Men weet gewoon niet beter.
Los van of wij überhaupt wel apen zijn (ik denk het niet) is het de vraag of het dan onnatuurlijk zou zijn. Er zijn namelijk diverse zoogdieren te noemen die monogaam leven. Te denken valt aan wolven, stokstaartjes, het zwartstaartzilverzijdeaapje (ja!) en de fennek. Monogaam kan prima een eigenschap zijn die hoort bij de mens.quote:Diep vanbinnen zijn we nog steeds apen. We zijn gewoon wat slimmer geworden. En in tegenstelling tot vroeger is er nu een maatschappij die ons dwingt tot monogamie. Al is het onnatuurlijk.
Oh ja! Net als dat heel Zuid-Amerika van nature Christelijk is geworden.quote:Op donderdag 3 september 2015 19:02 schreef erodome het volgende:
Als dat al zo lang er ingegoten kan worden en zulke voet aan de grond kan houden is het hartstikke natuurlijk. Als het niet natuurlijk was was dat niet gebeurd.
Ik wist op voorhand dat de waarheid kwetst, en dat sommigen hier zelfs de evolutietheorie van Charles Darwin ontkennen zodat het lijkt alsof ze monogaam zijn en niks met apen te maken hebben. Dat is immers wat de maatschappij verwacht.quote:Op donderdag 3 september 2015 18:08 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Als je dat nou als je OP had gebruikt, dan had er direct een slotje op gekund.
Oke dus een meerderheid is volgens jou niet monogaam maar een deel wel?quote:Op donderdag 3 september 2015 19:15 schreef Topgozer1 het volgende:
Maar haal een mens maandenlang weg uit de maatschappij, naar een ander continent waar niemand je kent, en de meerderheid bedriegt zijn/haar partner. Ik zie het elke dag. Niks mis mee trouwens
Ik heb er geen moeite mee om toe te geven dat ik dierlijke instincten heb.
jij begrijpt duidelijk niets van de evolutietheorie. als ik jou was zou ik het dus hier maar bij laten voor je jezelf nog belachelijker maakt dan je nu al doet.quote:Op donderdag 3 september 2015 19:15 schreef Topgozer1 het volgende:
[..]
Ik wist op voorhand dat de waarheid kwetst, en dat sommigen hier zelfs de evolutietheorie van Charles Darwin ontkennen zodat het lijkt alsof ze monogaam zijn en niks met apen te maken hebben. Dat is immers wat de maatschappij verwacht.
Maar haal een mens maandenlang weg uit de maatschappij, naar een ander continent waar niemand je kent, en de meerderheid bedriegt zijn/haar partner. Ik zie het elke dag. Niks mis mee trouwens
Bullshittopics.. Vermoeiend..quote:Op donderdag 3 september 2015 19:05 schreef perro. het volgende:
waarom deze topics dodelijk vermoeiend zijn:
verschil in beleving, opvatting, gevoel. ik snap niet wat daar nou over te discussieren valt. nature nurture is ook onzin als argument want de onderzoeken zijn tegenstrijdig zoals al vaker gebleken is in deze topics.
blijft over; wederzijdse belediging en zgn. begripvolle reacties over en weer in een wereldje waar onderling onbegrip enorm groot is tussen de beide kampen.
Men weet juist wel beter. Als we ons nog steeds puur door dierlijke instincten lieten leiden, dan kon je zeggen dat we niet beter wisten.quote:Op donderdag 3 september 2015 18:45 schreef Techno het volgende:
[..]
Monogamie wordt er al vanaf de eerste beschaving (de Soemeriërs) met de paplepel ingegoten. Maar dat maakt het nog niet natuurlijk. Men weet gewoon niet beter.
Je hebt toch eerder in de discussie al aangegeven dat jouw eigen observatie waarschijnlijk wel een beperkte waarneming is? Waar is die wijsheid ineens gebleven?quote:Op donderdag 3 september 2015 19:22 schreef Topgozer1 het volgende:
[..]
Bullshittopics.. Vermoeiend..
Eindeloze discussie..
De waarheid kwetst. Niemand verplicht je om te reageren.
En wat mijn "gebrekkige onderbouwing" betreft. Ik ken geen betere onderbouwing dan 4 jaar observatie van backpackers in slaapzalen, waaronder veel mensen die overseas een "monogame relatie" hebben.
Ik voel de irritatie hier oplopen. Het wordt een welles nietes discussie maar diep vanbinnen is het voor velen duidelijk.
Slotje hoeft voor mij niet, maar het meeste is gezegd
De vorm van religie is gebracht, maar hang naar religie hoort wel degelijk ook bij de menselijke natuur. Was die hang er niet dan was er geen religie geweest of alleen maar zeer marginaal. Dan had ook dat volk dat op ten duur net zo hard weer van zich af geschud.quote:Op donderdag 3 september 2015 19:11 schreef Techno het volgende:
[..]
Oh ja! Net als dat heel Zuid-Amerika van nature Christelijk is geworden.
Nou ja je mag nog antwoord op mijn vraag geven over of het een meerderheid is die niet monogaam kan zijn of dat niemand het is.. in het eerste geval is het namelijk dus niet een leugen maar gewoon dat mensen soms vreemdgaan.. wat al wel bekend was... dus ik neem aan dat je alsnog stelt dat iedereen polygaam is van nature..quote:Op donderdag 3 september 2015 19:22 schreef Topgozer1 het volgende:
[..]
Bullshittopics.. Vermoeiend..
Eindeloze discussie..
De waarheid kwetst. Niemand verplicht je om te reageren.
En wat mijn "gebrekkige onderbouwing" betreft. Ik ken geen betere onderbouwing dan 4 jaar observatie van backpackers in slaapzalen, waaronder veel mensen die overseas een "monogame relatie" hebben.
Ik voel de irritatie hier oplopen. Het wordt een welles nietes discussie maar diep vanbinnen is het voor velen duidelijk.
Slotje hoeft voor mij niet, maar het meeste is gezegd
Ik kan alleen maar spreken voor de mensen die ik zelf heb zien vreemdgaan. Ongeveer de helft van alle koppels. Over de backpackers die ik niet heb zien vreemdgaan kan ik niks zeggen. Misschien kiezen ze voor monogamie of misschien heb ik wat gemist.quote:Op donderdag 3 september 2015 19:17 schreef jodelahity het volgende:
[..]
Oke dus een meerderheid is volgens jou niet monogaam maar een deel wel?
Dit komt wel vaker naar boven in topics, is zogenaamd kwetsend geouwehoer een nieuwe trend ofzo?quote:
Kwetsend nee, pijnlijk wel..quote:En wat mijn "gebrekkige onderbouwing" betreft. Ik ken geen betere onderbouwing dan 4 jaar observatie van backpackers in slaapzalen, waaronder veel mensen die overseas een "monogame relatie" hebben.
Oke nou ja gaandeweg het topic ben je in ieder geval gematigder gaan denken, dat is wel goed. Gezien je TT en OP verkondigde je nogal wat anders namelijk dan wat je nu steltquote:Op donderdag 3 september 2015 19:28 schreef Topgozer1 het volgende:
[..]
Ik kan alleen maar spreken voor de mensen die ik zelf heb zien vreemdgaan. Ongeveer de helft van alle koppels. Over de backpackers die ik niet heb zien vreemdgaan kan ik niks zeggen. Misschien kiezen ze voor monogamie of misschien heb ik wat gemist.
Ik zeg alleen maar dat de drang er is, tot irritatie van velen.
Aangezien ik niet monogaam ben kwetst het me in het geheel niet dat je dit zegt. Het klopt alleen niet geheel en al.quote:Op donderdag 3 september 2015 19:15 schreef Topgozer1 het volgende:
[..]
Ik wist op voorhand dat de waarheid kwetst, en dat sommigen hier zelfs de evolutietheorie van Charles Darwin ontkennen zodat het lijkt alsof ze monogaam zijn en niks met apen te maken hebben. Dat is immers wat de maatschappij verwacht.
Ok, dus toch een beperkte uitspraak.quote:Op donderdag 3 september 2015 19:28 schreef Topgozer1 het volgende:
[..]
Ik kan alleen maar spreken voor de mensen die ik zelf heb zien vreemdgaan. Ongeveer de helft van alle koppels. Over de backpackers die ik niet heb zien vreemdgaan kan ik niks zeggen. Misschien kiezen ze voor monogamie of misschien heb ik wat gemist.
Misschien kun je even aangeven waar men dan die drang ontkent? De drang die overigens nog geen kut hoeft te zeggen over het al dan niet daaraan toe geven enzo..quote:Op donderdag 3 september 2015 19:28 schreef Topgozer1 het volgende:
Elke keer als je een standpunt inneemt over iets dat gevoelig ligt, krijg je dit soort reacties. Alles is belachelijk.. OP begrijpt er niks van.. Dacht je echt dat ik dit niet verwacht had? Zo gaat het altijd. Overmorgen zitten we aan pagina 13 van persoonlijke irritaties. Misschien wel omdat je onzeker wordt over het al dan niet monogaam zijn van je eigen partnerquote:Op donderdag 3 september 2015 19:17 schreef perro. het volgende:
[..]
jij begrijpt duidelijk niets van de evolutietheorie. als ik jou was zou ik het dus hier maar bij laten voor je jezelf nog belachelijker maakt dan je nu al doet.
vooral doen. maar kom niet met de evolutietheorie aanzetten want dat heeft hier gewoon niets mee te maken. als je denkt van wel heb je de evolutietheorie niet begrepen. geeft ook al niet, maar dan ook nog aankomen met "de waarheid", tja.quote:Op donderdag 3 september 2015 19:42 schreef Topgozer1 het volgende:
[..]
Elke keer als je een standpunt inneemt over iets dat gevoelig ligt, krijg je dit soort reacties. Alles is belachelijk.. OP begrijpt er niks van.. Dacht je echt dat ik dit niet verwacht had? Zo gaat het altijd. Overmorgen zitten we aan pagina 13 van persoonlijke irritaties. Misschien wel omdat je onzeker wordt over het al dan niet monogaam zijn van je eigen partner
Maak ervan wat je zelf wil. Ik ga ondertussen lekker vreemd met iemand die in NL een relatie heeft
Kusje
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |