Monogaam zijn met een partner die eigenlijk helemaal niet bij je past is erg lastig jaquote:Op donderdag 3 september 2015 00:25 schreef Topgozer1 het volgende:
[..]
Er zijn veel redenen waarom de maatschappij ons dwingt om monogaam te zijn, al is dat niet altijd onze persoonlijke voorkeur.
- Huishuur niet alleen kunnen betalen.
- financieel afhankelijk zijn van de ander. Zo ken ik een koppel waarbij het heel slecht gaat (ik weet via de zoon dat de moeder vreemdgaat) en waarbij de vrouw werknemer is bij de man.
- Angst om alleen te zijn
- "We doen het voor de kinderen''. Dit was bij mijn eigen vader het geval
- Angst voor de gevolgen van de break up. Je verliest vaak vrienden/aangetrouwde familie etc
Er zijn er nog
That said. Ik heb er geen spijt van dat het zo is. Ik heb geen kinderen en heb van al die dingen geen last, behalve de huishuur. Voor mij geen huwelijk of kinderen aub. Je kan monogaam zijn zien als een keuze om niet toe te geven aan seks met anderen. Maar de drang bestaat wel degelijk. Het is moeilijk in je eigen stad, maar op reis zie ik de ware kleuren
-
[..]
Op reis zit je de hele tijd tussen die backpacksletjes. Geen wonder dat je wereldbeeld verpest is.quote:Op donderdag 3 september 2015 00:25 schreef Topgozer1 het volgende:
[..]
Er zijn veel redenen waarom de maatschappij ons dwingt om monogaam te zijn, al is dat niet altijd onze persoonlijke voorkeur.
- financieel afhankelijk zijn van de ander. Zo ken ik een koppel waarbij het heel slecht gaat (ik weet via de zoon dat de moeder vreemdgaat) en waarbij de vrouw werknemer is bij de man.
- Angst voor de gevolgen van de break up. Je verliest vaak vrienden/aangetrouwde familie etc
Er zijn er nog
That said. Ik heb er geen spijt van dat het zo is. Ik heb geen kinderen en heb van al die dingen geen last, behalve de huishuur. Voor mij geen huwelijk of kinderen aub. Je kan monogaam zijn zien als een keuze om niet toe te geven aan seks met anderen. Maar de drang bestaat wel degelijk. Het is moeilijk in je eigen stad, maar op reis zie ik de ware kleuren
-
[..]
Ik vind de op vooral een persoonlijke mening geen feit, ieder beslist voor zichzelf wat een bepaalde norm is of wat een slet is of niet.quote:Op donderdag 3 september 2015 00:33 schreef spierbal het volgende:
Wat is het plezier van vele vrouwen neuken?
Heb je gelijk in, maar ik merk het bij vrienden ook die vele vrouwen neuken als levensdoel zien. En als ik dan vraag wat daar het doel van is o.i.d. zeggen ze je dat is de natuur wat betreft met de voorplanting terwijl dat in geen ( meestal dan ) van de gevallen gebeurd.quote:Op donderdag 3 september 2015 00:44 schreef LLgetikt het volgende:
[..]
Ik vind de op vooral een persoonlijke mening geen feit, ieder beslist voor zichzelf wat een bepaalde norm is of wat een slet is of niet.
Maar dat is vooral machogedrag denk ik, mannen onder elkaar stoere praat? Of vinden ze dat echt?quote:Op donderdag 3 september 2015 00:47 schreef spierbal het volgende:
[..]
Heb je gelijk in, maar ik merk het bij vrienden ook die vele vrouwen neuken als levensdoel zien. En als ik dan vraag wat daar het doel van is o.i.d. zeggen ze je dat is de natuur wat betreft met de voorplanting terwijl dat in geen ( meestal dan ) van de gevallen gebeurd.
Geen idee mij interesseert het niet, dus blijf ook nooit zo geïnteresseerd luisteren naar hun wilde verhalenquote:Op donderdag 3 september 2015 00:48 schreef LLgetikt het volgende:
[..]
Maar dat is vooral machogedrag denk ik, mannen onder elkaar stoere praat? Of vinden ze dat echt?
Als er op aan komt meestal, als ze een vriendin hebben dan praten ze anders.quote:Op donderdag 3 september 2015 00:49 schreef spierbal het volgende:
[..]
Geen idee mij interesseert het niet, dus blijf ook nooit zo geïnteresseerd luisteren naar hun wilde verhalen
Zou wel lachen zijn om dit dan even in mijn achterhoofd te houden haha.quote:Op donderdag 3 september 2015 00:51 schreef LLgetikt het volgende:
[..]
Als er op aan komt meestal, als ze een vriendin hebben dan praten ze anders.
Let maar op, het is zoquote:Op donderdag 3 september 2015 00:51 schreef spierbal het volgende:
[..]
Zou wel lachen zijn om dit dan even in mijn achterhoofd te houden haha.
En omdat jij viavia hoort dat het slecht gaat, moet het wel aan de financiele afhankelijkheid liggen dat men niet uit elkaar gaat? Iedere relatie heeft weleens min of meer dip/diep dal, dus dat zal vrijwel iedereen een keer overkomen. Hoeft geen kut met monogamie te maken te hebben. Sommige relaties bestaan juist nog omdat er buiten de deur geneukt wordt, al dan niet met medeweten van de partner. Relaties hoeven niet per se monogaam te zijn.quote:Op donderdag 3 september 2015 00:25 schreef Topgozer1 het volgende:
[..]
Er zijn er nog
Het blijft dan ook een keuze, eentje die je actief blijft maken juist vanwege die drang.quote:Je kan monogaam zijn zien als een keuze om niet toe te geven aan seks met anderen. Maar de drang bestaat wel degelijk.
Niemand doet mij wat aan. Ik ben heel erg gelukkig. Maak ook geen deel uit van "de maatschappij" zoals jij die kent. Ik kijk naar anderen en maak mijn bedenkingen. In een land zoals Brazilie kijken ze heel anders tegen relaties aan. Daar heb ik een warm gevoel bij en in zo'n maatschappij wil ik levenquote:Op donderdag 3 september 2015 01:00 schreef inslagenreuring het volgende:
Ik vind Topgozer een beetje overkomen als die cynische hoofdrolspeler van een texaans Amerikaans drama, die door allerlei nare ervaringen in het leger en met zijn ex-vrouw zichzelf dompelt in scotch, en tot laat in de nacht met een papieren "ghettozak" zo'n fles burgemeester maakt. Terwijl die al vloekend op de wereld en de maatschappij loopt te fitten en God persoonlijk aanroept waarom hij "hem alles heeft aangedaan"
Er is een macho quote die zegt "the only good pussy is new pussy"quote:Op donderdag 3 september 2015 00:33 schreef spierbal het volgende:
Wat is het plezier van vele vrouwen neuken?
Wat ben jij toch een bijzonder sneeuwvlokje.quote:Op donderdag 3 september 2015 08:25 schreef Topgozer1 het volgende:
[..]
Niemand doet mij wat aan. Ik ben heel erg gelukkig. Maak ook geen deel uit van "de maatschappij" zoals jij die kent. Ik kijk naar anderen en maak mijn bedenkingen. In een land zoals Brazilie kijken ze heel anders tegen relaties aan. Daar heb ik een warm gevoel bij en in zo'n maatschappij wil ik leven
Ik had juist het idee dat ze hoewel ze wellicht wat losser waren en er wat meer sprake was van een machocultuur, ze in essentie dezelfde dingen belangrijk vonden en zochten (zuidelijk deel). De keuzes waren er daarnaast denk ik net zo vaak rationeel.quote:Op donderdag 3 september 2015 08:25 schreef Topgozer1 het volgende:
[..]
Niemand doet mij wat aan. Ik ben heel erg gelukkig. Maak ook geen deel uit van "de maatschappij" zoals jij die kent. Ik kijk naar anderen en maak mijn bedenkingen. In een land zoals Brazilie kijken ze heel anders tegen relaties aan. Daar heb ik een warm gevoel bij en in zo'n maatschappij wil ik leven
Dit dus precies.quote:Op dinsdag 1 september 2015 19:36 schreef motorbloempje het volgende:
Monogamie is een keuze. Net als Polygamie. Of geheelonthouding of wat dan ook. Kies, voor elkaar, met elkaar, voor jezelf, in je eentje, en wees gelukkig
Voor mij? Monogamie, geen kinderen, fijn huis, leuke dingen doen met mijn partner. Dan ben ik gelukkig. Wat een ander doet moet hij/zij helemaal zelf weten.
quote:Op woensdag 2 september 2015 21:45 schreef inslagenreuring het volgende:
Onderzoeksmethoden, kritish![]()
Niet overwaarderen die handel. Een onderzoek is per definitie vooringenomen.
Ken je Diederik Stapel?![]()
Waarom gebruik je telkens andere bronnen die niet overeenkomen met hetgeen je hier neerschrijft, n.a.v. mijn herhaalde vraag naar een bron van die 95% die jij beweert? Je dicht ene Longino iets toe dat zij niet heeft gezegd (ze rept nergens over die 95%), noch rept Longino over fraude (mbt Stapel).quote:Op woensdag 2 september 2015 21:56 schreef inslagenreuring het volgende:
Misschien neem je het van deze mevrouw wat beter aan, toevallig vandaag online.
Hier te vinden
Vind ik een erg boute uitspraak, dat we dan nog bavianen zouden zijn. Waarom denk je dat(zeker aangezien er hele samenlevingen zijn die niet monogaam zijn, alhoewel ook geen bonobo's zijn).quote:Op donderdag 3 september 2015 08:57 schreef Re het volgende:
zonder monogamie zouden we nu nog als een stel bavianen leven, dat betekent niet dat aan de randen van de evolutie monogamie niet het primaire doel is, zulke gevallen zal je altijd hebben binnen je populatie, dat houdt het divers
Als je dat nou als je OP had gebruikt, dan had er direct een slotje op gekund.quote:Op donderdag 3 september 2015 17:49 schreef Topgozer1 het volgende:
Diep vanbinnen zijn we nog steeds apen. We zijn gewoon wat slimmer geworden. En in tegenstelling tot vroeger is er nu een maatschappij die ons dwingt tot monogamie. Al is het onnatuurlijk.
Als het onnatuurlijk is, waarom voelen zoveel mensen zich er dan zo prettig bij en vooral zo slecht bij een ander alternatief?quote:Op donderdag 3 september 2015 17:49 schreef Topgozer1 het volgende:
Diep vanbinnen zijn we nog steeds apen. We zijn gewoon wat slimmer geworden. En in tegenstelling tot vroeger is er nu een maatschappij die ons dwingt tot monogamie. Al is het onnatuurlijk.
Monogamie wordt er al vanaf de eerste beschaving (de Soemeriërs) met de paplepel ingegoten. Maar dat maakt het nog niet natuurlijk. Men weet gewoon niet beter.quote:Op donderdag 3 september 2015 18:27 schreef erodome het volgende:
Als het onnatuurlijk is, waarom voelen zoveel mensen zich er dan zo prettig bij en vooral zo slecht bij een ander alternatief?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |