Hij zal doelen op de mensen die vreemdgaan goedpraten door te roepen dat monogamie ''niet in onze natuur zit''.quote:
Vreemdgaan houdt in dat iemand die aanvankelijk monogaam is (of zich zo voordoet), polygaam blijkt te zijn. Ts haalt het tegenovergestelde aan: waarom de plotselinge overgang van polygamie naar monogamie .quote:Op woensdag 2 september 2015 11:25 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Hij zal doelen op de mensen die vreemdgaan goedpraten door te roepen dat monogamie ''niet in onze natuur zit''.
Het was maar een gokje, don't shoot the messenger.quote:Op woensdag 2 september 2015 11:36 schreef Gijlebeer het volgende:
[..]
Vreemdgaan houdt in dat iemand die aanvankelijk monogaam is (of zich zo voordoet), polygaam blijkt te zijn. Ts haalt het tegenovergestelde aan: waarom de plotselinge overgang van polygamie naar monogamie .
Dat dus. Toch zijn er zo veel mensen die de keuze maken dat wel te zijn. Gaan die dan allemaal tegen hun natuur in?quote:Op dinsdag 1 september 2015 23:54 schreef -Strawberry- het volgende:
Als we van nature niet monogaam zouden zijn, dan zouden we niet monogaam zijn.
Case and point.
Exact.quote:Op woensdag 2 september 2015 12:02 schreef inslagenreuring het volgende:
Ik vind dit altijd van die bullshittopics hè. Altijd weer dezelfde posts "Monogamie is niet natuurlijk, Het is niet meer van deze tijd, evolutionair gezien...bla bla bla"
Evolutionair gezien zijn we ook niet gemaakt voor het internet, om volle dagen op een kantoor in een bureaustoel te zitten, om te lopen, om plofkip of geraffineerde suikers te eten. Al dat gelul wat je zoal tegenkomt in een topic als dit.
De mens als soort is vooral flexibel, ook monogamie is dus gewoon natuurlijk voor onze soort. Net zoals wat rondwippen hier en daar ook natuurlijk is. Dat maakt dan ook dat het kan veranderen in een leven, dat iemand eerst lekker rondwipt om daarna monogaam te worden zoals de TS stelt.quote:Op woensdag 2 september 2015 12:08 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Dat dus. Toch zijn er zo veel mensen die de keuze maken dat wel te zijn. Gaan die dan allemaal tegen hun natuur in?
Natuurlijk zijn er mensen die vreemd gaan, mensen die helemaal geen monogamie willen of mensen die uberhaupt geen relatie willen. Misschien heeft niet iedereen gewoon dezelfde natuur.
Er zijn genoeg vrouwen die wel een eigen huis hebben voor ze in een relatie gaan, zijn die volgens jou dan wel monogaam?quote:Op dinsdag 1 september 2015 20:17 schreef Topgozer1 het volgende:
[..]
Inderdaad een keuze, maar uit rationele/praktische overwegingen (huur niet alleen kunnen betalen, niet alleen willen zijn) in plaats van het natuurlijk instinct (droompartner)
Natuurlijk verwacht ik me hier aan scherpe kritiek van vrouwen die zich beledigd voelen, maar ik ben heel overtuigd van mijn standpunt.
Ik heb weinig ervaring met relaties omdat ik selectief ben, maar met al dat reizen heb ik heel veel overspel gezien en het maakt me alleen maar meer overtuigd van mijn idee.
For the record, ik ben single heel gelukkig
Klopt, ik had van 20 - 25 hele andere interesses en verwachtingen van een relatie dan van 25 - 30. Maar dat had niets met financiele of materiele zekerheid te maken. Als dat mijn doel was had ik juist beter vrijgezel kunnen blijven. Je wensen veranderen, althans bij mij. En daarom ook mijn wensen met betrekking tot relaties en partners.quote:Op woensdag 2 september 2015 14:23 schreef erodome het volgende:
[..]
De mens als soort is vooral flexibel, ook monogamie is dus gewoon natuurlijk voor onze soort. Net zoals wat rondwippen hier en daar ook natuurlijk is. Dat maakt dan ook dat het kan veranderen in een leven, dat iemand eerst lekker rondwipt om daarna monogaam te worden zoals de TS stelt.
Dat heeft weinig met de "veilige" keuze te maken of andere onzin, heeft gewoon te maken met hoe het leven loopt en wat op dat moment in tijd belangrijk is voor dat persoon.
Een hypothese is er om verworpen te kunnen worden, niet om al bij voorbaat de uitkomst te weten, zoals jij hier claimt. Ik ben benieuwd hoe het mogelijk is dat standpunten via een onderzoek jou worden opgedrongen.quote:Op woensdag 2 september 2015 12:02 schreef inslagenreuring het volgende:
Daarnaast is "wetenschappelijk" bewezen dat we niet monogaam zijn. Mensen die dit claimen die hebben geen halve ruk van zogenaamde wetenschap begrepen. Wetenschap is namelijk subjectief als het maar kan. Als ik een onderzoek van de anus inga met de vooringenomen stelling dat een anus secundair bestaat om erin genaaid te worden, rara wat zal de uitkomst dan zijn?
Ik word altijd zo moe van al die 'onderzoekjes' die weer door een of andere Amerikaans of Britse universiteit of instituut zijn uitgevoerd. Je denkt kennis te vergaren maar er worden gewoon standpunten opgedrongen zonder dat je het weet.
Mensen, neem aub niet zomaar alles aan.
Dat zeg ik niet. Maar het is allemaal voor interpretatie vatbaar. Een bekend argument voor polygamie is dat de penis zo gevormd is om zaad van de voorganger uit de vagina te schrapen...quote:Op woensdag 2 september 2015 16:54 schreef Gijlebeer het volgende:
[..]
Een hypothese is er om verworpen te kunnen worden, niet om al bij voorbaat de uitkomst te weten, zoals jij hier claimt. Ik ben benieuwd hoe het mogelijk is dat standpunten via een onderzoek jou worden opgedrongen.
Vond de theorie dat de penis zo gevormd is omdat de vagina zo groot is ook wel een mooie.quote:Op woensdag 2 september 2015 17:00 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet. Maar het is allemaal voor interpretatie vatbaar. Een bekend argument voor polygamie is dat de penis zo gevormd is om zaad van de voorganger uit de vagina te schrapen...Dus mensen hebben naar een penis gekeken, en dat geconcludeerd. Dat is pure interpretatie want wie bevestigt een dergelijke conclusie? Omdat het onderzocht is maakt het nog geen feit.
En ook al zou die zaad uit de vagijn schrapen. Waarom moet dat dan gelijk een reden hebben? In 95% van de onderzoeken worden argumenten en uitkomsten niet kritisch bekeken. En als die binnen het referentiekader past, dan is de kritische noot al gauw weg.
Oh, naar eigen standaard, ging ik altijd maar van de theorie uit dat de penis zo gevormd is omdat de vagijnen die ik tegenkom zo klein zijn....quote:Op woensdag 2 september 2015 21:05 schreef Euribob het volgende:
[..]
Vond de theorie dat de penis zo gevormd is omdat de vagina zo groot is ook wel een mooie.
Aan de uni kent elke studie wel een vak onderzoeksmethoden om de methoden die tot de uitkomsten leiden, kritisch te bekijken. Wetenschappelijke artikelen die het hoogst worden aangeslagen, zijn artikelen die peer reviewed zijn, ofwel die door andere anonieme onderzoekers nog eens kritisch zijn bekeken. Dus ik zou graag een bron zien m.b.t. die 95%.quote:Op woensdag 2 september 2015 17:00 schreef inslagenreuring het volgende:
In 95% van de onderzoeken worden argumenten en uitkomsten niet kritisch bekeken. En als die binnen het referentiekader past, dan is de kritische noot al gauw weg.
Onderzoeksmethoden, kritishquote:Op woensdag 2 september 2015 21:39 schreef Gijlebeer het volgende:
[..]
Aan de uni kent elke studie wel een vak onderzoeksmethoden om de methoden die tot de uitkomsten leiden, kritisch te bekijken. Wetenschappelijke artikelen die het hoogst worden aangeslagen, zijn artikelen die peer reviewed zijn, ofwel die door andere anonieme onderzoekers nog eens kritisch zijn bekeken. Dus ik zou graag een bron zien m.b.t. die 95%.
Stapel en enkele anderen maken nog niet de 95%. Heb je een bron?quote:Op woensdag 2 september 2015 21:45 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Onderzoeksmethoden, kritish![]()
Niet overwaarderen die handel. Een onderzoek is per definitie vooringenomen.
Ken je Diederik Stapel?
Misschien neem je het van deze mevrouw wat beter aan, toevallig vandaag online.quote:Op woensdag 2 september 2015 21:50 schreef Gijlebeer het volgende:
[..]
Stapel en enkele anderen maken nog niet de 95%. Heb je een bron?
Hier te vindenquote:“Alleen al in de vragen die wetenschappers stellen, zitten sociale waarden verstopt”, zegt Helen Longino. “Heel veel vragen leggen we bijvoorbeeld terzijde omdat we ze niet interessant genoeg vinden om te onderzoeken.” Voor haar werk over de relatie tussen waarden en wetenschap ontvangt de hoogleraar filosofie aan de Stanford Universiteit maandag tijdens de jaarlijkse Dies-viering een eredoctoraat aan de VU.
Terwijl het in Amsterdam al lang donker is, zit de wetenschapsfilosofe aan de andere kant van het videogesprek in een zonovergoten kamer, vanwege de negen uur tijdsverschil. “Ik onderzoek de aard van wetenschappelijke kennis”, zegt ze. “In onze maatschappij zien we wetenschap als de brenger van kennis. Ik onderzoek hoe het wetenschappelijke proces wel of niet strookt met het filosofische idee van kennis.”
Individuele wetenschap
Het idee dat wetenschap waardenvrij is klopt in ieder geval niet. Volgens Longino kan een individu nooit objectief wetenschappelijk onderzoek doen, zelfs al zijn de methoden en analyses tot in alle details vastgelegd. “Onderzoek naar bijvoorbeeld de verschillen tussen mannen en vrouwen kan niet losstaan van de vooronderstellingen van de wetenschapper over wat geschikt gedrag is voor beide groepen. Er zijn genoeg studies die verschillen tussen mannen en vrouwen vinden, maar als je goed kijkt, komen die voort uit de aannames die aan het onderzoek ten grondslag liggen.”
Gedrag is gedrag?
Dat goed kijken, dat doet Longino. Vorig jaar publiceerde ze een boek over vijf wetenschappelijke disciplines die het gedrag van mensen onderzoeken, Studying Human Behaviour. Door grote hoeveelheden publicaties kritisch door te lezen, kreeg ze een idee van de verschillen in aanpak van bijvoorbeeld de moleculaire gedragsgenetica en de ontwikkelingspsychologie. Zij stelde vast dat beide disciplines gedrag bestuderen, maar dat die heel andere ideeën hadden over de mogelijke oorzaken, omdat ze andere aannames doen over aangeboren gedrag en de invloed van de omgeving. Daardoor kan het onderzoek niet goed vergeleken worden en zijn overkoepelende conclusies niet mogelijk.
Er moet debat zijn
Aannames, zegt Longino, worden bepaald door onze sociale, culturele, religieuze waarden, en die wurmen zich ongemerkt tussen de data en de interpretatie. Elk wetenschappelijk onderzoek is dus subjectief. Niet dat het daardoor per se slecht onderzoek is, want soms zijn waarden belangrijk om dingen te zien die je anders niet zou zien. Maar er moet wel debat over zijn.
Longino pleit dan ook niet voor een waardenvrije wetenschap, maar voor community’s waarin wetenschappers met verschillende waarden samenkomen om kritisch met elkaar te discussiëren. “In mijn ideale wereld bestaan er groepen van wetenschappers waarin alle relevante perspectieven vertegenwoordigd zijn en worden onze overtuigingen - kennis - bepaald door kritische discussie en niet door positieve onderzoeksresultaten.”
Verschillende perspectieven
Het Intergovernmental Panel on Climate Change komt wat haar betreft in de buurt van dat ideaal. “Het panel doet z’n best om een verscheidenheid aan perspectieven – verschillende disciplines, maar ook verschillende opvattingen binnen die disciplines – te belichamen. Al zijn er altijd mensen die vinden dat hun opvatting niet goed vertegenwoordigd is.”
Van de filosofen aan de VU kent Longino alleen het werk van Hans Radder. “Ik kijk ernaar uit om de anderen te ontmoeten en met ze in discussie te gaan.” Maandag houdt ze voorafgaand aan de Dies-viering een korte lezing over haar werk, op een symposium aan de faculteit Wijsbegeerte over wetenschap, gender en waarden.
Ik onderschrijf wat zij zegt aangezien ik hier als student ook mee te maken heb, maar daarmee is nog niet die 95% bevestigd.quote:Op woensdag 2 september 2015 21:56 schreef inslagenreuring het volgende:
Misschien neem je het van deze mevrouw wat beter aan, toevallig vandaag online.
Dit.quote:Ik vind dit altijd van die bullshittopics hè. Altijd weer dezelfde posts "Monogamie is niet natuurlijk, Het is niet meer van deze tijd, evolutionair gezien...bla bla bla"
Evolutionair gezien zijn we ook niet gemaakt voor het internet, om volle dagen op een kantoor in een bureaustoel te zitten, om te lopen, om plofkip of geraffineerde suikers te eten. Al dat gelul wat je zoal tegenkomt in een topic als dit.
Daarnaast is "wetenschappelijk" bewezen dat we niet monogaam zijn. Mensen die dit claimen die hebben geen halve ruk van zogenaamde wetenschap begrepen. Wetenschap is namelijk subjectief als het maar kan. Als ik een onderzoek van de anus inga met de vooringenomen stelling dat een anus secundair bestaat om erin genaaid te worden, rara wat zal de uitkomst dan zijn?
Ik word altijd zo moe van al die 'onderzoekjes' die weer door een of andere Amerikaans of Britse universiteit of instituut zijn uitgevoerd. Je denkt kennis te vergaren maar er worden gewoon standpunten opgedrongen zonder dat je het weet.
Mensen, neem aub niet zomaar alles aan.
Er zijn veel redenen waarom de maatschappij ons dwingt om monogaam te zijn, al is dat niet altijd onze persoonlijke voorkeur.quote:Op dinsdag 1 september 2015 23:54 schreef -Strawberry- het volgende:
Case and point.
quote:Op dinsdag 1 september 2015 23:54 schreef -Strawberry- het volgende:
Case and point.
Monogaam zijn met een partner die eigenlijk helemaal niet bij je past is erg lastig jaquote:Op donderdag 3 september 2015 00:25 schreef Topgozer1 het volgende:
[..]
Er zijn veel redenen waarom de maatschappij ons dwingt om monogaam te zijn, al is dat niet altijd onze persoonlijke voorkeur.
- Huishuur niet alleen kunnen betalen.
- financieel afhankelijk zijn van de ander. Zo ken ik een koppel waarbij het heel slecht gaat (ik weet via de zoon dat de moeder vreemdgaat) en waarbij de vrouw werknemer is bij de man.
- Angst om alleen te zijn
- "We doen het voor de kinderen''. Dit was bij mijn eigen vader het geval
- Angst voor de gevolgen van de break up. Je verliest vaak vrienden/aangetrouwde familie etc
Er zijn er nog
That said. Ik heb er geen spijt van dat het zo is. Ik heb geen kinderen en heb van al die dingen geen last, behalve de huishuur. Voor mij geen huwelijk of kinderen aub. Je kan monogaam zijn zien als een keuze om niet toe te geven aan seks met anderen. Maar de drang bestaat wel degelijk. Het is moeilijk in je eigen stad, maar op reis zie ik de ware kleuren
-
[..]
Op reis zit je de hele tijd tussen die backpacksletjes. Geen wonder dat je wereldbeeld verpest is.quote:Op donderdag 3 september 2015 00:25 schreef Topgozer1 het volgende:
[..]
Er zijn veel redenen waarom de maatschappij ons dwingt om monogaam te zijn, al is dat niet altijd onze persoonlijke voorkeur.
- financieel afhankelijk zijn van de ander. Zo ken ik een koppel waarbij het heel slecht gaat (ik weet via de zoon dat de moeder vreemdgaat) en waarbij de vrouw werknemer is bij de man.
- Angst voor de gevolgen van de break up. Je verliest vaak vrienden/aangetrouwde familie etc
Er zijn er nog
That said. Ik heb er geen spijt van dat het zo is. Ik heb geen kinderen en heb van al die dingen geen last, behalve de huishuur. Voor mij geen huwelijk of kinderen aub. Je kan monogaam zijn zien als een keuze om niet toe te geven aan seks met anderen. Maar de drang bestaat wel degelijk. Het is moeilijk in je eigen stad, maar op reis zie ik de ware kleuren
-
[..]
Ik vind de op vooral een persoonlijke mening geen feit, ieder beslist voor zichzelf wat een bepaalde norm is of wat een slet is of niet.quote:Op donderdag 3 september 2015 00:33 schreef spierbal het volgende:
Wat is het plezier van vele vrouwen neuken?
Heb je gelijk in, maar ik merk het bij vrienden ook die vele vrouwen neuken als levensdoel zien. En als ik dan vraag wat daar het doel van is o.i.d. zeggen ze je dat is de natuur wat betreft met de voorplanting terwijl dat in geen ( meestal dan ) van de gevallen gebeurd.quote:Op donderdag 3 september 2015 00:44 schreef LLgetikt het volgende:
[..]
Ik vind de op vooral een persoonlijke mening geen feit, ieder beslist voor zichzelf wat een bepaalde norm is of wat een slet is of niet.
Maar dat is vooral machogedrag denk ik, mannen onder elkaar stoere praat? Of vinden ze dat echt?quote:Op donderdag 3 september 2015 00:47 schreef spierbal het volgende:
[..]
Heb je gelijk in, maar ik merk het bij vrienden ook die vele vrouwen neuken als levensdoel zien. En als ik dan vraag wat daar het doel van is o.i.d. zeggen ze je dat is de natuur wat betreft met de voorplanting terwijl dat in geen ( meestal dan ) van de gevallen gebeurd.
Geen idee mij interesseert het niet, dus blijf ook nooit zo geïnteresseerd luisteren naar hun wilde verhalenquote:Op donderdag 3 september 2015 00:48 schreef LLgetikt het volgende:
[..]
Maar dat is vooral machogedrag denk ik, mannen onder elkaar stoere praat? Of vinden ze dat echt?
Als er op aan komt meestal, als ze een vriendin hebben dan praten ze anders.quote:Op donderdag 3 september 2015 00:49 schreef spierbal het volgende:
[..]
Geen idee mij interesseert het niet, dus blijf ook nooit zo geïnteresseerd luisteren naar hun wilde verhalen
Zou wel lachen zijn om dit dan even in mijn achterhoofd te houden haha.quote:Op donderdag 3 september 2015 00:51 schreef LLgetikt het volgende:
[..]
Als er op aan komt meestal, als ze een vriendin hebben dan praten ze anders.
Let maar op, het is zoquote:Op donderdag 3 september 2015 00:51 schreef spierbal het volgende:
[..]
Zou wel lachen zijn om dit dan even in mijn achterhoofd te houden haha.
En omdat jij viavia hoort dat het slecht gaat, moet het wel aan de financiele afhankelijkheid liggen dat men niet uit elkaar gaat? Iedere relatie heeft weleens min of meer dip/diep dal, dus dat zal vrijwel iedereen een keer overkomen. Hoeft geen kut met monogamie te maken te hebben. Sommige relaties bestaan juist nog omdat er buiten de deur geneukt wordt, al dan niet met medeweten van de partner. Relaties hoeven niet per se monogaam te zijn.quote:Op donderdag 3 september 2015 00:25 schreef Topgozer1 het volgende:
[..]
Er zijn er nog
Het blijft dan ook een keuze, eentje die je actief blijft maken juist vanwege die drang.quote:Je kan monogaam zijn zien als een keuze om niet toe te geven aan seks met anderen. Maar de drang bestaat wel degelijk.
Niemand doet mij wat aan. Ik ben heel erg gelukkig. Maak ook geen deel uit van "de maatschappij" zoals jij die kent. Ik kijk naar anderen en maak mijn bedenkingen. In een land zoals Brazilie kijken ze heel anders tegen relaties aan. Daar heb ik een warm gevoel bij en in zo'n maatschappij wil ik levenquote:Op donderdag 3 september 2015 01:00 schreef inslagenreuring het volgende:
Ik vind Topgozer een beetje overkomen als die cynische hoofdrolspeler van een texaans Amerikaans drama, die door allerlei nare ervaringen in het leger en met zijn ex-vrouw zichzelf dompelt in scotch, en tot laat in de nacht met een papieren "ghettozak" zo'n fles burgemeester maakt. Terwijl die al vloekend op de wereld en de maatschappij loopt te fitten en God persoonlijk aanroept waarom hij "hem alles heeft aangedaan"
Er is een macho quote die zegt "the only good pussy is new pussy"quote:Op donderdag 3 september 2015 00:33 schreef spierbal het volgende:
Wat is het plezier van vele vrouwen neuken?
Wat ben jij toch een bijzonder sneeuwvlokje.quote:Op donderdag 3 september 2015 08:25 schreef Topgozer1 het volgende:
[..]
Niemand doet mij wat aan. Ik ben heel erg gelukkig. Maak ook geen deel uit van "de maatschappij" zoals jij die kent. Ik kijk naar anderen en maak mijn bedenkingen. In een land zoals Brazilie kijken ze heel anders tegen relaties aan. Daar heb ik een warm gevoel bij en in zo'n maatschappij wil ik leven
Ik had juist het idee dat ze hoewel ze wellicht wat losser waren en er wat meer sprake was van een machocultuur, ze in essentie dezelfde dingen belangrijk vonden en zochten (zuidelijk deel). De keuzes waren er daarnaast denk ik net zo vaak rationeel.quote:Op donderdag 3 september 2015 08:25 schreef Topgozer1 het volgende:
[..]
Niemand doet mij wat aan. Ik ben heel erg gelukkig. Maak ook geen deel uit van "de maatschappij" zoals jij die kent. Ik kijk naar anderen en maak mijn bedenkingen. In een land zoals Brazilie kijken ze heel anders tegen relaties aan. Daar heb ik een warm gevoel bij en in zo'n maatschappij wil ik leven
Dit dus precies.quote:Op dinsdag 1 september 2015 19:36 schreef motorbloempje het volgende:
Monogamie is een keuze. Net als Polygamie. Of geheelonthouding of wat dan ook. Kies, voor elkaar, met elkaar, voor jezelf, in je eentje, en wees gelukkig
Voor mij? Monogamie, geen kinderen, fijn huis, leuke dingen doen met mijn partner. Dan ben ik gelukkig. Wat een ander doet moet hij/zij helemaal zelf weten.
quote:Op woensdag 2 september 2015 21:45 schreef inslagenreuring het volgende:
Onderzoeksmethoden, kritish![]()
Niet overwaarderen die handel. Een onderzoek is per definitie vooringenomen.
Ken je Diederik Stapel?![]()
Waarom gebruik je telkens andere bronnen die niet overeenkomen met hetgeen je hier neerschrijft, n.a.v. mijn herhaalde vraag naar een bron van die 95% die jij beweert? Je dicht ene Longino iets toe dat zij niet heeft gezegd (ze rept nergens over die 95%), noch rept Longino over fraude (mbt Stapel).quote:Op woensdag 2 september 2015 21:56 schreef inslagenreuring het volgende:
Misschien neem je het van deze mevrouw wat beter aan, toevallig vandaag online.
Hier te vinden
Vind ik een erg boute uitspraak, dat we dan nog bavianen zouden zijn. Waarom denk je dat(zeker aangezien er hele samenlevingen zijn die niet monogaam zijn, alhoewel ook geen bonobo's zijn).quote:Op donderdag 3 september 2015 08:57 schreef Re het volgende:
zonder monogamie zouden we nu nog als een stel bavianen leven, dat betekent niet dat aan de randen van de evolutie monogamie niet het primaire doel is, zulke gevallen zal je altijd hebben binnen je populatie, dat houdt het divers
Als je dat nou als je OP had gebruikt, dan had er direct een slotje op gekund.quote:Op donderdag 3 september 2015 17:49 schreef Topgozer1 het volgende:
Diep vanbinnen zijn we nog steeds apen. We zijn gewoon wat slimmer geworden. En in tegenstelling tot vroeger is er nu een maatschappij die ons dwingt tot monogamie. Al is het onnatuurlijk.
Als het onnatuurlijk is, waarom voelen zoveel mensen zich er dan zo prettig bij en vooral zo slecht bij een ander alternatief?quote:Op donderdag 3 september 2015 17:49 schreef Topgozer1 het volgende:
Diep vanbinnen zijn we nog steeds apen. We zijn gewoon wat slimmer geworden. En in tegenstelling tot vroeger is er nu een maatschappij die ons dwingt tot monogamie. Al is het onnatuurlijk.
Monogamie wordt er al vanaf de eerste beschaving (de Soemeriërs) met de paplepel ingegoten. Maar dat maakt het nog niet natuurlijk. Men weet gewoon niet beter.quote:Op donderdag 3 september 2015 18:27 schreef erodome het volgende:
Als het onnatuurlijk is, waarom voelen zoveel mensen zich er dan zo prettig bij en vooral zo slecht bij een ander alternatief?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |