abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155757561
quote:
10s.gif Op woensdag 2 september 2015 13:48 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Welke discussie? Dit is een monoloog: ben je voor Zwarte Piet ben je een racist.
Dat bedoel ik ook meer :) Maar het wordt gepresenteerd als een discussie.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  woensdag 2 september 2015 @ 13:52:23 #102
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_155757564
Ik loop vooraan, ja?
De gekleurde medemensen hebben een volledig gedeelde dubbele agenda, ja?

Schopje BNW?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_155757634
quote:
10s.gif Op woensdag 2 september 2015 13:52 schreef Copycat het volgende:
Ik loop vooraan, ja?
De gekleurde medemensen hebben een volledig gedeelde dubbele agenda, ja?

Schopje BNW?
Degene die dit soort protesten organiseren wel ja. Het zou je goeddoen jezelf eens in te lezen met wie je sympathiseert. Behoorlijk Aantal onfrisse figuren maar dat zal vast een enorme verrassing voor je zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-09-2015 13:56:44 ]
pi_155757688
quote:
10s.gif Op woensdag 2 september 2015 13:54 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Degene die dit soort protesten organiseren wel ja. Het zou je goeddoen jezelf eens in te lezen met wie je jezelf sympathiseert. Behoorlijk Aantal onfrisse figuren maar dat zal vast een enorme verrassing voor je zijn.
Die Shepherd toen ja _O-

http://nieuws.tpo.nl/2013(...)g-slavernijverleden/
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  woensdag 2 september 2015 @ 13:56:56 #105
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_155757690
quote:

Degene die dit soort protesten organiseren wel ja. Het zou je goeddoen jezelf eens in te lezen met wie je jezelf sympathiseert. Behoorlijk Aantal onfrisse figuren maar dat zal vast een enorme verrassing voor je zijn.
Oh wacht, als je de huidige zwarte piet liever ziet verdwijnen, zit je meteen in het Quincy-kamp. Maar natuurlijk!
Gelukkig zitten er aan de andere kant helemaal geen onfrisse luitjes. Als we toch de nuance kwijt zijn.
pi_155757744
quote:

[..]

Degene die dit soort protesten organiseren wel ja. Het zou je goeddoen jezelf eens in te lezen met wie je sympathiseert. Behoorlijk Aantal onfrisse figuren maar dat zal vast een enorme verrassing voor je zijn.
Ah, ja, als je niet negatief tegenover een verandering van Piet staat ben je meteen iemand die meedoet aan protesten.

:')
pi_155757758
quote:
10s.gif Op woensdag 2 september 2015 13:56 schreef Copycat het volgende:

[..]

Oh wacht, als je de huidige zwarte piet liever ziet verdwijnen, zit je meteen in het Quincy-kamp. Maar natuurlijk!
Gelukkig zitten er aan de andere kant helemaal geen onfrisse luitjes. Als we toch de nuance kwijt zijn.
Daarom zeg ik, je bent nogal naïef. Ja, je zit in het Quincy kamp, fuck duh, je wil ZP weg hebben :D dacht je nou echt genuanceerd te zijn ? Doe normaal meid.
  woensdag 2 september 2015 @ 14:01:09 #108
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_155757792
quote:
10s.gif Op woensdag 2 september 2015 13:59 schreef Scorpie het volgende:

Daarom zeg ik, je bent nogal naïef. Ja, je zit in het Quincy kamp, fuck duh, je wil ZP weg hebben :D dacht je nou echt genuanceerd te zijn ? Doe normaal meid.
Oké.
pi_155757805
quote:
1s.gif Op woensdag 2 september 2015 13:59 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ah, ja, als je niet negatief tegenover een verandering van Piet staat ben je meteen iemand die meedoet aan protesten.

:')
" niet negatief " is " zwarte piet moet weg" ? Hardop gelachen.
pi_155757833
quote:
10s.gif Op woensdag 2 september 2015 14:01 schreef Scorpie het volgende:

[..]

" niet negatief " is " zwarte piet moet weg" ?
Moeten niet, maar ik begrijp niet waarom een verandering van Piet bij voorbaat al uitgesloten is of zou moeten zijn. Maar goed, nuance is aan jou niet besteed dus bral er vooral een eind op weg.
pi_155757886
quote:
7s.gif Op woensdag 2 september 2015 14:02 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Moeten niet, maar ik begrijp niet waarom een verandering van Piet bij voorbaat al uitgesloten is of zou moeten zijn. Maar goed, nuance is aan jou niet besteed dus bral er vooral een eind op weg.
Het ging dan ook totaal niet om jou en je mening, dus waarom je je geroepen voelde te reageren en je te mengen in een gesprek tussen andere mensen is iedereen een raadsel, naast dat het ronduit ombeschoft is.
pi_155757903
quote:
10s.gif Op woensdag 2 september 2015 14:04 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Het ging dan ook totaal niet om jou en je mening, dus waarom je je geroepen voelde te reageren en je te mengen in een gesprek tussen andere mensen is iedereen een raadsel, naast dat het ronduit ombeschoft is.
Ik zou de meester even inlichten.
pi_155757923
quote:
14s.gif Op woensdag 2 september 2015 14:05 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik zou de meester even inlichten.
Goed idee, even een topic report maken aangezien je weer eens off-topic aan het gaan bent.
pi_155757936
quote:
14s.gif Op woensdag 2 september 2015 14:05 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Goed idee, even een topic report maken aangezien je weer eens off-topic aan het gaan bent.
Proest.
pi_155758658
quote:
Eigenlijk zijn Sinterklaas en Zwarte Piet mijn godsdienst, verder geloof ik niets. Dat verklaart ook waarom veel atheïstische Nederlanders in zo’n godsdienstige kramp schieten zodra je kritiek levert op de zwartheid van Zwarte Piet: Het is een religieuze happening. Zwarte Piet is nu eenmaal zwart, daar doe je niets aan. Deal with it.
De meeste andere godsdiensten eisen ‘respect’ voor hun banaliteiten, maar wij moeten opeens ons feestje gaan aanpassen? Als alle andere mensen in Nederland de godsdienstvrijheid genieten om vrouwen geen hand te geven, ongelovigen te laten branden in de hel, homo’s van een flat te gooien en geen adoptiekinderen te gunnen omdat dat allemaal niet mag van de Heer Zelve, dan heb ik toch zeker ook de godsdienstvrijheid om twee weken per jaar domme negers uit te lachen?
Nee! Hoe kan ik dit zeggen? Ik heb juist een hekel aan achterlijke godsdiensten. Laat ik niet zelf in zo’n argumentloos, narrow minded, religieus spasme schieten. God verhoede!
Iedereen lijkt te vergeten dat Sint Nicolaas nu net de enige is voor wie het er nooit toe doet welk kleurtje je hebt. Zwart, wit of geel: Ieder kind krijgt kadootjes van de Sint en zijn Pieten. Dus waar doen we eigenlijk zo moeilijk over? Groen, paars, blauw of rood, het verandert niets aan de boodschap van het Sinterklaasfeest: saamhorigheid en liefdadigheid, voor iedereen die maar mee wil doen. Verf Piet lekker paars, who cares? Dan zijn we tenminste van het gezeur af, en zijn alle Zwarte-Piet-is-racisme-roepers ook tevreden.
Of toch niet? Als we vanaf vandaag gaan spreken over Groene in plaats van Zwarte Piet, verdwijnt zijn slavernijverleden toch niet opeens? In de ogen van racisten zal Piet uiteindelijk altijd een zielige, domme slaaf blijven, die gedomineerd wordt door een witte man. Daar helpt geen paars of geel of groen tegen.
Voor de mensen die Piet als held zien maakt het niet uit welk kleurtje hij heeft, en voor degenen die hem als sneue slaaf zien ook niet. Probeer hier gerust verandering in te brengen. Maak bijvoorbeeld ieder jaar met Sinterklaas van de gelegenheid gebruik om meer awareness te verspreiden over de slavernij, zodat de racisten onder ons misschien verlicht worden. Maar laat Zwarte Piet gewoon zwart, want met een ander kleurtje verander je helemaal niets.
Bron

^O^ _O-
Sinterklaas is gewoon een godsdienst, opgelost, slotje! slotje.gif

[ Bericht 3% gewijzigd door WhateverWhatever op 02-09-2015 14:41:58 ]
pi_155758907
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 14:35 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Bron

^O^ _O-
Sinterklaas is gewoon een godsdienst, opgelost, slotje! [ afbeelding ]
In dat licht zou "Zwarte Piet = racisme" kunnen leiden tot een artikel 137d procedure tegen Quinsy en co (als initiators van de verscherping van de discussie) wegens aanzetten tot haat. ;)
quote:
Artikel 137d
1 Hij die in het openbaar, mondeling of bij geschrift of afbeelding, aanzet tot haat tegen of discriminatie van mensen of gewelddadig optreden tegen persoon of goed van mensen wegens hun ras, hun godsdienst of levensovertuiging, hun geslacht, hun hetero- of homoseksuele gerichtheid of hun lichamelijke, psychische of verstandelijke handicap, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of geldboete van de derde categorie.
Maar goed, uiteindelijk is het voor het feest niet te hopen dat de alsmaar toenemende polarisatie leidt tot ongewenste escalaties. :{
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  woensdag 2 september 2015 @ 14:50:58 #117
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_155759017
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 12:14 schreef sp3c het volgende:
wat?
Halal slachten van varkens? Hoe doe je dat?
Daar moet op zijn minst een soort transsubstantiatie plaatsvinden, anders gaat je dat niet lukken.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_155759386
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 14:50 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Daar moet op zijn minst een soort transsubstantiatie plaatsvinden, anders gaat je dat niet lukken.
Volgens mij kan een varken best halal geslacht worden. Het vlees blijft echter haram. ;)

/offtopic
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_155759417
Laten we dit jaar Sinterklaas gewoon een keer overslaan.
Dan zien we volgend jaar wel weer.
pi_155759836
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 15:07 schreef Idisrom het volgende:
Laten we dit jaar Sinterklaas gewoon een keer overslaan.
Dan zien we volgend jaar wel weer.
Iedereen is vrij om Sinterklaas over te slaan. :) Dus laat je spandoeken maar liggen :7
pi_155759994
quote:
99s.gif Op woensdag 2 september 2015 15:22 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Iedereen is vrij om Sinterklaas over te slaan. :) Dus laat je spandoeken maar liggen :7
Precies, mooie boodschap voor alle AP aanhangers!
  woensdag 2 september 2015 @ 15:38:16 #122
3542 Gia
User under construction
pi_155760272
Als je je verre wilt houden van de gekleurde pieten onzin, laat je je kind toch lekker niet tv kijken!
En zie je op straat een gekleurde piet, dan zeg je dat die nu al carnaval viert en zicht geschminkt heeft.
Beetje creatief zijn, lost al veel op.

'Ze' kunnen nooit Zwarte Piet helemaal uitbannen, want je bent op persoonlijk niveau zo vrij als een vogeltje om een echte Zwarte Piet te laten komen. Of dat nou ome Jan is, of van een centrale.
pi_155760320
quote:
1s.gif Op woensdag 2 september 2015 13:24 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Met referenda zou de apartheid in Zuid Afrika mogelijk nog bestaan als de blanke bevolking de meerderheid voerde. Met dit soort punten lost het niets op.

Een referendum is ook helemaal niet nodig, de veranderingen zijn al in gang en je staat aan de verliezende kant.
De Pieten zijn al aangepast en nóg blijft men erover doorzeuren. Want hoeveel meer kun je nog aan aanpassingen doen wanneer je een Zwarte Piet getransformeerd tot een witte clownspiet?

Gario en consorten hebben mijnsinziens niets te zoeken in Nederland. Ze veronachtzamen onze cultuur, ze veronachtzamen onze wijze van leven. Ik zou zeggen, pak de koffer en vertrek naar een ver warm land. Voorgoed. Niet de Antillen, want daar vieren ze ook Sinterklaas en Zwarte Piet. Met veel plezier overigens.
pi_155760649
Ik woon al 5 jaar niet meer in Nederland en snap 't hele gezeik niet van mensen die allerjezust lang tijd nodig hebben voor een simpele aanpassing en progressie in een stukje folklore.

Dat zijn volgens mij ook de mensen die naar een camping in Zuid-Europa tuffen, naast de buren staan die ze daar toevallig otmoeten en frikandellen en patat bij de afhaal bestellen om vervolgens Frans Bauer te draaien.

Als men moeite heeft met verandering en niet accepteert dat Nederland anders is dan in 1950 en niet de wereld bezit, moet men mooi binnen blijven.

In een inrichting bv...
  Moderator woensdag 2 september 2015 @ 15:51:31 #125
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_155760656
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 14:50 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

je hebt gelijk!

waarom zou je varkens in godsnaam halal slachten _O-

maar je snapte het punt hoop ik?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')