Dat bedoel ik ook meerquote:Op woensdag 2 september 2015 13:48 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Welke discussie? Dit is een monoloog: ben je voor Zwarte Piet ben je een racist.
Degene die dit soort protesten organiseren wel ja. Het zou je goeddoen jezelf eens in te lezen met wie je sympathiseert. Behoorlijk Aantal onfrisse figuren maar dat zal vast een enorme verrassing voor je zijn.quote:Op woensdag 2 september 2015 13:52 schreef Copycat het volgende:
Ik loop vooraan, ja?
De gekleurde medemensen hebben een volledig gedeelde dubbele agenda, ja?
Schopje BNW?
Die Shepherd toen jaquote:Op woensdag 2 september 2015 13:54 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Degene die dit soort protesten organiseren wel ja. Het zou je goeddoen jezelf eens in te lezen met wie je jezelf sympathiseert. Behoorlijk Aantal onfrisse figuren maar dat zal vast een enorme verrassing voor je zijn.
Oh wacht, als je de huidige zwarte piet liever ziet verdwijnen, zit je meteen in het Quincy-kamp. Maar natuurlijk!quote:Op woensdag 2 september 2015 13:54 schreef Scorpie het volgende:
Degene die dit soort protesten organiseren wel ja. Het zou je goeddoen jezelf eens in te lezen met wie je jezelf sympathiseert. Behoorlijk Aantal onfrisse figuren maar dat zal vast een enorme verrassing voor je zijn.
Ah, ja, als je niet negatief tegenover een verandering van Piet staat ben je meteen iemand die meedoet aan protesten.quote:Op woensdag 2 september 2015 13:54 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Degene die dit soort protesten organiseren wel ja. Het zou je goeddoen jezelf eens in te lezen met wie je sympathiseert. Behoorlijk Aantal onfrisse figuren maar dat zal vast een enorme verrassing voor je zijn.
Daarom zeg ik, je bent nogal naïef. Ja, je zit in het Quincy kamp, fuck duh, je wil ZP weg hebbenquote:Op woensdag 2 september 2015 13:56 schreef Copycat het volgende:
[..]
Oh wacht, als je de huidige zwarte piet liever ziet verdwijnen, zit je meteen in het Quincy-kamp. Maar natuurlijk!
Gelukkig zitten er aan de andere kant helemaal geen onfrisse luitjes. Als we toch de nuance kwijt zijn.
Oké.quote:Op woensdag 2 september 2015 13:59 schreef Scorpie het volgende:
Daarom zeg ik, je bent nogal naïef. Ja, je zit in het Quincy kamp, fuck duh, je wil ZP weg hebbendacht je nou echt genuanceerd te zijn ? Doe normaal meid.
" niet negatief " is " zwarte piet moet weg" ? Hardop gelachen.quote:Op woensdag 2 september 2015 13:59 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ah, ja, als je niet negatief tegenover een verandering van Piet staat ben je meteen iemand die meedoet aan protesten.
Moeten niet, maar ik begrijp niet waarom een verandering van Piet bij voorbaat al uitgesloten is of zou moeten zijn. Maar goed, nuance is aan jou niet besteed dus bral er vooral een eind op weg.quote:Op woensdag 2 september 2015 14:01 schreef Scorpie het volgende:
[..]
" niet negatief " is " zwarte piet moet weg" ?
Het ging dan ook totaal niet om jou en je mening, dus waarom je je geroepen voelde te reageren en je te mengen in een gesprek tussen andere mensen is iedereen een raadsel, naast dat het ronduit ombeschoft is.quote:Op woensdag 2 september 2015 14:02 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Moeten niet, maar ik begrijp niet waarom een verandering van Piet bij voorbaat al uitgesloten is of zou moeten zijn. Maar goed, nuance is aan jou niet besteed dus bral er vooral een eind op weg.
Ik zou de meester even inlichten.quote:Op woensdag 2 september 2015 14:04 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het ging dan ook totaal niet om jou en je mening, dus waarom je je geroepen voelde te reageren en je te mengen in een gesprek tussen andere mensen is iedereen een raadsel, naast dat het ronduit ombeschoft is.
Proest.quote:Op woensdag 2 september 2015 14:05 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Goed idee, even een topic report maken aangezien je weer eens off-topic aan het gaan bent.
Bronquote:Eigenlijk zijn Sinterklaas en Zwarte Piet mijn godsdienst, verder geloof ik niets. Dat verklaart ook waarom veel atheïstische Nederlanders in zo’n godsdienstige kramp schieten zodra je kritiek levert op de zwartheid van Zwarte Piet: Het is een religieuze happening. Zwarte Piet is nu eenmaal zwart, daar doe je niets aan. Deal with it.
De meeste andere godsdiensten eisen ‘respect’ voor hun banaliteiten, maar wij moeten opeens ons feestje gaan aanpassen? Als alle andere mensen in Nederland de godsdienstvrijheid genieten om vrouwen geen hand te geven, ongelovigen te laten branden in de hel, homo’s van een flat te gooien en geen adoptiekinderen te gunnen omdat dat allemaal niet mag van de Heer Zelve, dan heb ik toch zeker ook de godsdienstvrijheid om twee weken per jaar domme negers uit te lachen?
Nee! Hoe kan ik dit zeggen? Ik heb juist een hekel aan achterlijke godsdiensten. Laat ik niet zelf in zo’n argumentloos, narrow minded, religieus spasme schieten. God verhoede!
Iedereen lijkt te vergeten dat Sint Nicolaas nu net de enige is voor wie het er nooit toe doet welk kleurtje je hebt. Zwart, wit of geel: Ieder kind krijgt kadootjes van de Sint en zijn Pieten. Dus waar doen we eigenlijk zo moeilijk over? Groen, paars, blauw of rood, het verandert niets aan de boodschap van het Sinterklaasfeest: saamhorigheid en liefdadigheid, voor iedereen die maar mee wil doen. Verf Piet lekker paars, who cares? Dan zijn we tenminste van het gezeur af, en zijn alle Zwarte-Piet-is-racisme-roepers ook tevreden.
Of toch niet? Als we vanaf vandaag gaan spreken over Groene in plaats van Zwarte Piet, verdwijnt zijn slavernijverleden toch niet opeens? In de ogen van racisten zal Piet uiteindelijk altijd een zielige, domme slaaf blijven, die gedomineerd wordt door een witte man. Daar helpt geen paars of geel of groen tegen.
Voor de mensen die Piet als held zien maakt het niet uit welk kleurtje hij heeft, en voor degenen die hem als sneue slaaf zien ook niet. Probeer hier gerust verandering in te brengen. Maak bijvoorbeeld ieder jaar met Sinterklaas van de gelegenheid gebruik om meer awareness te verspreiden over de slavernij, zodat de racisten onder ons misschien verlicht worden. Maar laat Zwarte Piet gewoon zwart, want met een ander kleurtje verander je helemaal niets.
In dat licht zou "Zwarte Piet = racisme" kunnen leiden tot een artikel 137d procedure tegen Quinsy en co (als initiators van de verscherping van de discussie) wegens aanzetten tot haat.quote:Op woensdag 2 september 2015 14:35 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Bron
![]()
![]()
Sinterklaas is gewoon een godsdienst, opgelost, slotje! [ afbeelding ]
Maar goed, uiteindelijk is het voor het feest niet te hopen dat de alsmaar toenemende polarisatie leidt tot ongewenste escalaties.quote:Artikel 137d
1 Hij die in het openbaar, mondeling of bij geschrift of afbeelding, aanzet tot haat tegen of discriminatie van mensen of gewelddadig optreden tegen persoon of goed van mensen wegens hun ras, hun godsdienst of levensovertuiging, hun geslacht, hun hetero- of homoseksuele gerichtheid of hun lichamelijke, psychische of verstandelijke handicap, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of geldboete van de derde categorie.
Halal slachten van varkens? Hoe doe je dat?quote:
Volgens mij kan een varken best halal geslacht worden. Het vlees blijft echter haram.quote:Op woensdag 2 september 2015 14:50 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Halal slachten van varkens? Hoe doe je dat?
Daar moet op zijn minst een soort transsubstantiatie plaatsvinden, anders gaat je dat niet lukken.
Iedereen is vrij om Sinterklaas over te slaan.quote:Op woensdag 2 september 2015 15:07 schreef Idisrom het volgende:
Laten we dit jaar Sinterklaas gewoon een keer overslaan.
Dan zien we volgend jaar wel weer.
Precies, mooie boodschap voor alle AP aanhangers!quote:Op woensdag 2 september 2015 15:22 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Iedereen is vrij om Sinterklaas over te slaan.Dus laat je spandoeken maar liggen
De Pieten zijn al aangepast en nóg blijft men erover doorzeuren. Want hoeveel meer kun je nog aan aanpassingen doen wanneer je een Zwarte Piet getransformeerd tot een witte clownspiet?quote:Op woensdag 2 september 2015 13:24 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Met referenda zou de apartheid in Zuid Afrika mogelijk nog bestaan als de blanke bevolking de meerderheid voerde. Met dit soort punten lost het niets op.
Een referendum is ook helemaal niet nodig, de veranderingen zijn al in gang en je staat aan de verliezende kant.
je hebt gelijk!quote:Op woensdag 2 september 2015 14:50 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Halal slachten van varkens? Hoe doe je dat?
Daar moet op zijn minst een soort transsubstantiatie plaatsvinden, anders gaat je dat niet lukken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |