abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155753579
quote:
1s.gif Op woensdag 2 september 2015 10:31 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Van mij hoeft dat niet als je het oprecht niet beledigend bedoelt.
Om misverstanden te voorkomen is dat misschien wel zo makkelijk. Ik begrijp niet waarom je dat niet zou doen als mensen daar moeite mee hebben. Er verandert per saldo geen fuck.
pi_155753644
quote:
7s.gif Op woensdag 2 september 2015 10:33 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Om misverstanden te voorkomen is dat misschien wel zo makkelijk. Ik begrijp niet waarom je dat niet zou doen als mensen daar moeite mee hebben. Er verandert per saldo geen fuck.
Of de ander is gewoon niet zo kleinzerig. Of hij denkt 2 tellen na en weet dan dat het niet zo bedoelt is
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
pi_155753666
quote:
1s.gif Op woensdag 2 september 2015 10:37 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Of de ander is gewoon niet zo kleinzerig. Of hij denkt 2 tellen na en weet dan dat het niet zo bedoelt is
wat verwacht je nou van volk dat iemand aanhangt die racisme zag in de reactie van de overheid op de mh17?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_155753713
quote:
1s.gif Op woensdag 2 september 2015 10:37 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Dat is voor mij niet echt een constructieve omgangsvorm en ik geloof ook niet dat dat voor jou geldt eigenlijk.
pi_155753753
quote:
7s.gif Op woensdag 2 september 2015 10:41 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat is voor mij niet echt een constructieve omgangsvorm en ik geloof ook niet dat dat voor jou geldt eigenlijk.
En welk bericht geeft ZP nu af dan? En je hebt nog steeds geen antwoord gegeven op mijn andere vraag.
pi_155753767
quote:
1s.gif Op woensdag 2 september 2015 10:43 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

En welk bericht geeft ZP nu af dan? En je hebt nog steeds geen antwoord gegeven op mijn andere vraag.
Op beide vragen heb je allang een antwoord, je leest dit topic tenslotte al wat langer mee dan alleen vandaag.
pi_155753809
quote:
7s.gif Op woensdag 2 september 2015 10:45 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Op beide vragen heb je allang een antwoord, je leest dit topic tenslotte al wat langer mee dan alleen vandaag.
Eigenlijk niet.
pi_155753841
quote:
1s.gif Op woensdag 2 september 2015 10:47 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Eigenlijk niet.
Dan ga ik daar ook geen moeite in steken.
  woensdag 2 september 2015 @ 10:55:45 #69
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_155753965
Ik snap ook echt serieus deze discussie niet.

De huidige Zwarte Piet is grotendeels gemodelleerd naar een zwarte page uit voornamelijk een tekening van Jan Schenkman (maar ook andere bronnen). Dit is hoogstwaarschijnlijk geïnspireerd uit ons koloniale verleden.
Hiervoor had St. Nicolaas zelfs helemaal geen 'knecht'.

Nu zijn er tegenwoordig individuen die hier aanstoot aannemen. En daar kun je dan als samenleving als volgt op reageren:

1. Je kunt inderdaad erkennen dat het beeld inderdaad wat problematisch overkomt (en ja misschien zelf racistisch). Hierdoor zullen de meeste tegenstanders zich ook gehoord/begrepen voelen en dit haalt meteen ook de kou uit de lucht .

2. Je negeert/verwerpt/ontkent het probleem volledig en noemt de tegenstanders aanstellers (en ook een aantal racistische termen*) waardoor deze zich gesterkt voelen in hun overtuiging dat (de meeste) Nederlanders een stel racistische klootmongolen zijn.

Welke van deze 2 opties is denk je het meest constructief?

*Vooral dit is erg handig als je aan wilt tonen dat je geen racist bent :')
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_155753982
quote:
7s.gif Op woensdag 2 september 2015 10:49 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dan ga ik daar ook geen moeite in steken.
Komt je wel goed uit.
pi_155754048
pi_155754184
quote:
Die Poolse Pieten zie ik al jaren hier rondlopen (Den Haag) en inderdaad precies in zulke gezellige kleding.

Trainingspakken en jaren 80 outfits zijn ook favoriet bij de Poolse Piet.

Maar ze gaan helaas nooit meer mee terug met Sint zoals Zwarte Piet.
  woensdag 2 september 2015 @ 11:11:02 #73
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_155754230
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 11:08 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Die Poolse Pieten zie ik al jaren hier rondlopen (Den Haag) en inderdaad precies in zulke gezellige kleding.

Trainingspakken en jaren 80 outfits zijn ook favoriet bij de Poolse Piet.

Maar ze gaan helaas nooit meer mee terug met Sint zoals Zwarte Piet.
Spanje is dan ook nogal uit de richting.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  Moderator woensdag 2 september 2015 @ 11:40:50 #74
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_155754899
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 10:55 schreef DustPuppy het volgende:

De huidige Zwarte Piet is grotendeels gemodelleerd naar een zwarte page uit voornamelijk een tekening van Jan Schenkman (maar ook andere bronnen). Dit is hoogstwaarschijnlijk geïnspireerd uit ons koloniale verleden.

Nu zijn er tegenwoordig individuen die hier aanstoot aannemen. En daar kun je dan als samenleving als volgt op reageren:

1. Je kunt inderdaad erkennen dat het beeld inderdaad wat problematisch overkomt (en ja misschien zelf racistisch). Hierdoor zullen de meeste tegenstanders zich ook gehoord/begrepen voelen en dit haalt meteen ook de kou uit de lucht .

2. Je negeert/verwerpt/ontkent het probleem volledig en noemt de tegenstanders aanstellers (en ook een aantal racistische termen*) waardoor deze zich gesterkt voelen in hun overtuiging dat (de meeste) Nederlanders een stel racistische klootmongolen zijn.

er is voor optie 1 gekozen maar dat was niet genoeg dus is het optie 2 geworden

#waarverhaal
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_155754918
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 10:55 schreef DustPuppy het volgende:

Dat is nog maar de vraag. In Oost- en West-Indië kwam de klederdracht van Piet niet voor. Het is eerder gemodelleerd naar de wat exotischer geklede Zuid-Europeanen. Een pagepakje en een page is niet per definitie een slaaf, ook niet als hij uit Afrika komt.

quote:
Nu zijn er tegenwoordig individuen die hier aanstoot aannemen.
Zo zijn er ook figuren die aanstoot aannemen aan christelijke kruizen, minaretten of varkens. Gaan we al die lange tenen faciliteren? Lijkt me niet.

quote:
En daar kun je dan als samenleving als volgt op reageren:

Geen van beide.

quote:
Ah, dus als ik onterecht beschuldigd wordt van racisme dan kan moet ik dat toch erkennen om aan te tonen dat ik geen racist ben? :{
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
  woensdag 2 september 2015 @ 11:50:53 #76
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_155755116
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 11:41 schreef Prutzenberg het volgende:
Dat is nog maar de vraag. In Oost- en West-Indië kwam de klederdracht van Piet niet voor. Het is eerder gemodelleerd naar de wat exotischer geklede Zuid-Europeanen. Een pagepakje en een page is niet per definitie een slaaf, ook niet als hij uit Afrika komt.
Correct. Het idee dat de Sint een knecht had die Piet heette komt echter overduidelijk van Schenkman. Daarna is het uiterlijk van deze Piet (vooral de volle rode lippen en de gouden oorbellen) ontstaan door het beeld wat men toen van afrikanen had.
quote:
Zo zijn er ook figuren die aanstoot aannemen aan christelijke kruizen, minaretten of varkens. Gaan we al die lange tenen faciliteren? Lijkt me niet.
Die zijn er ongetwijfeld, maar deze 'aanstoot' is wel wat breder dan die enkele malloten die jij hier noemt.
quote:
Geen van beide.
Toch zie ik optie 2 vrij veel gebeuren. Dus wat zou jij voorstellen?
quote:
Ah, dus als ik onterecht beschuldigd wordt van racisme dan kan moet ik dat toch erkennen om aan te tonen dat ik geen racist ben? :{
Nee, maar als iemand jou beschuldigd van racisme, verdedig jij je dan door racistische leuzen naar die persoon te roepen, waarmee je tevens zijn beschuldiging bevestigd?
pi_155755356
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 10:05 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Lees de wiki zou ik zeggen.
Ik kan ook wel op wiki zetten dat zwarte piet niet racistisch is, dat bewijst niets.
  Moderator woensdag 2 september 2015 @ 12:08:15 #78
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_155755422
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 11:50 schreef DustPuppy het volgende:
Die zijn er ongetwijfeld, maar deze 'aanstoot' is wel wat breder dan die enkele malloten die jij hier noemt.
ik gok zomaar dat er meer mensen problemen hebben met varkens (en dan vooral het halal slachten ervan) dan met zwarte Piet

veel meer
  woensdag 2 september 2015 @ 12:11:05 #79
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_155755485
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 12:08 schreef sp3c het volgende:

ik gok zomaar dat er meer mensen problemen hebben met varkens (en dan vooral het halal slachten ervan) dan met zwarte Piet

veel meer
Whut?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  Moderator woensdag 2 september 2015 @ 12:14:37 #80
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_155755553
wat?
pi_155755714
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 11:50 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Correct. Het idee dat de Sint een knecht had die Piet heette komt echter overduidelijk van Schenkman. Daarna is het uiterlijk van deze Piet (vooral de volle rode lippen en de gouden oorbellen) ontstaan door het beeld wat men toen van afrikanen had.

[..]

[..]

Toch zie ik optie 2 vrij veel gebeuren. Dus wat zou jij voorstellen?

[..]

Nee, maar als iemand jou beschuldigd van racisme, verdedig jij je dan door racistische leuzen naar die persoon te roepen, waarmee je tevens zijn beschuldiging bevestigd?
Waarom zou je je uberhaupt verdedigen als iemand je een racist noemt? :?
blablablablablablablablablablablablablabla
  woensdag 2 september 2015 @ 12:37:58 #82
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_155755973
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 11:40 schreef sp3c het volgende:

[..]

er is voor optie 1 gekozen maar dat was niet genoeg dus is het optie 2 geworden

#waarverhaal
Hier ben ik het helemaal mee eens! Het Nederlandse "Sorry, we begrijpen wat je zegt, maar het is echt niet zo bedoeld" (dat al jaren geleden het antwoord was, volgens mijn al in de jaren '80), wordt niet geaccepteerd. Niet de gevoelens van de piet-accepterende Nederlanders, noch enig bewijs voor dat standpunt.
Hoewel de anti-piet beweging inmiddels beter hoort te weten, zijn de excuses evenmin geaccepteerd en wordt er maar doorgedramd. Het is voor die groep een feit dat alles wat wit is per definitie racist is, hierdoor is alle nuance onmogelijk geworden.
Het begint meer op een uitputtingsslag te lijken: net zo lang pro-piet treiteren tot die anti-piet gelijk geven om van het gezanik af te zijn. Dan ligt voor anti-piet de weg open om herstelbetalingen of een uitkering voor psychische schade te eisen. "Ze hebben toch zelf toegegeven dat ze racisten zijn?"
Bij de houding van anti-piet past nu nog maar één oplossing voor veel Nederlanders: negeren en doodzwijgen die zeurpieten.

Nederland heeft daar een gezegde voor: kinderen die vragen worden overgeslagen.
  Moderator woensdag 2 september 2015 @ 12:41:56 #83
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_155756055
mee eens, als die figuren ook een keer een consessie doen kunnen we verder praten wmb maar zolang het van 1 kant moet komen hoeft het van mij niet zo

quincy kan het bekijken met zijn performance art (zo noemtie het)
pi_155756567
Gewoon totaal geen aandacht hier meer aan geven en de pieten lekker Zwart houden, gezeik allemaal om niets, laten we een referendum hierover houden, ik ben weleens benieuwd wat daarvan de uitslag is.
pi_155756810
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 13:11 schreef WhateverWhatever het volgende:
Gewoon totaal geen aandacht hier meer aan geven en de pieten lekker Zwart houden, gezeik allemaal om niets, laten we een referendum hierover houden, ik ben weleens benieuwd wat daarvan de uitslag is.
Met referenda zou de apartheid in Zuid Afrika mogelijk nog bestaan als de blanke bevolking de meerderheid voerde. Met dit soort punten lost het niets op.

Een referendum is ook helemaal niet nodig, de veranderingen zijn al in gang en je staat aan de verliezende kant.
pi_155756877
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 12:08 schreef sp3c het volgende:

[..]

veel meer
Wie heeft jou moderator gemaakt :') Je bent nog slechter dan ik ooit was.
pi_155756934
quote:
1s.gif Op woensdag 2 september 2015 13:28 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Wie heeft jou moderator gemaakt :') Je bent nog slechter dan ik ooit was.
ja inderdaad, een goede mod die moet het met jou eens zijn en anders rotten ze maar op naar hun eigen land!
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  woensdag 2 september 2015 @ 13:33:07 #88
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_155756969
quote:
1s.gif Op woensdag 2 september 2015 13:24 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Met referenda zou de apartheid in Zuid Afrika mogelijk nog bestaan als de blanke bevolking de meerderheid voerde. Met dit soort punten lost het niets op.

Een referendum is ook helemaal niet nodig, de veranderingen zijn al in gang en je staat aan de verliezende kant.
Bij mij verandert er niets, niemand kan een verandering afdwingen. Ik verlies dus niets.

De enige verandering die ik zie is dat blanke Nederlanders eindelijk inzien welke nietsontziende racistische haat tegen witten er is bij een substantieel deel van de gekleurde Nederlanders (iets dat in de USA ook speelt, maar daar heeft het tenminste nog een aanleiding). Daar wint niemand iets mee.
pi_155757017
quote:
1s.gif Op woensdag 2 september 2015 13:33 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Bij mij verandert er niets, niemand kan een verandering afdwingen. Ik verlies dus niets.

De enige verandering die ik zie is dat blanke Nederlanders eindelijk inzien welke nietsontziende racistische haat tegen witten er is bij een substantieel deel van de gekleurde Nederlanders (iets dat in de USA ook speelt, maar daar heeft het tenminste nog een aanleiding). Daar wint niemand iets mee.
sowieso kan je geen discussie voeren met mensen die Zwarte Piet vergelijken met de apartheid..
pi_155757021
quote:
1s.gif Op woensdag 2 september 2015 13:33 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Je doet je naam eer aan
  woensdag 2 september 2015 @ 13:35:28 #91
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_155757037
Ik ben wit en van mij mag Zwarte Piet ook van kleur verschieten, want andere tijden, andere zienswijzen, voortschrijdend inzicht.

Ben ik nu ook in het bezit van nietsontziende, racistische haat tegen witten?
pi_155757098
quote:
99s.gif Op woensdag 2 september 2015 13:31 schreef bijdehand het volgende:

[..]

ja inderdaad, een goede mod die moet het met jou eens zijn en anders rotten ze maar op naar hun eigen land!
De wereld is van iedereen.
  woensdag 2 september 2015 @ 13:40:25 #93
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_155757163
quote:
1s.gif Op woensdag 2 september 2015 13:35 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Je doet je naam eer aan
pi_155757261
quote:
9s.gif Op woensdag 2 september 2015 13:35 schreef Copycat het volgende:
Ik ben wit en van mij mag Zwarte Piet ook van kleur verschieten, want andere tijden, andere zienswijzen, voortschrijdend inzicht.

Nee hoor. Je hebt een mening die je met maximaal 17% van Nederland deelt.
  woensdag 2 september 2015 @ 13:44:36 #95
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_155757294
quote:
1s.gif Op woensdag 2 september 2015 13:43 schreef 2Happy4U het volgende:

Gelukkig.
pi_155757347
quote:
9s.gif Op woensdag 2 september 2015 13:35 schreef Copycat het volgende:

Nee, wel een grenzeloze naïviteit ten opzichte van gekleurde medemensen.
pi_155757351
quote:
1s.gif Op woensdag 2 september 2015 13:43 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Ik denk oprecht dat een groter deel niet tegen verandering is, maar gewoon hun onvrede uit over de manier waarop de discussie opgedrongen en gevoerd wordt.
  woensdag 2 september 2015 @ 13:47:50 #98
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_155757412
quote:
10s.gif Op woensdag 2 september 2015 13:46 schreef Scorpie het volgende:

Nee, wel een grenzeloze naïviteit ten opzichte van gekleurde medemensen.
Ja, dat zal het zijn :') .
pi_155757430
quote:
99s.gif Op woensdag 2 september 2015 13:46 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Ik denk oprecht dat een groter deel niet tegen verandering is, maar gewoon hun onvrede uit over de manier waarop de discussie opgedrongen en gevoerd wordt.
Welke discussie? Dit is een monoloog: ben je voor Zwarte Piet ben je een racist.
pi_155757483
quote:
7s.gif Op woensdag 2 september 2015 13:47 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ja, dat zal het zijn :') .
Je loopt notabene vooraan in virtuele protestmarsen tegen blanke overheersing hier op Fok en je begrijpt niet dat de werkelijke agenda het eisen van herstelbetalingen vanwege de slavernij is. Hoe wou je het dan noemen?
pi_155757561
quote:
10s.gif Op woensdag 2 september 2015 13:48 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Welke discussie? Dit is een monoloog: ben je voor Zwarte Piet ben je een racist.
Dat bedoel ik ook meer :) Maar het wordt gepresenteerd als een discussie.
  woensdag 2 september 2015 @ 13:52:23 #102
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_155757564
Ik loop vooraan, ja?
De gekleurde medemensen hebben een volledig gedeelde dubbele agenda, ja?

Schopje BNW?
pi_155757634
quote:
10s.gif Op woensdag 2 september 2015 13:52 schreef Copycat het volgende:
Ik loop vooraan, ja?
De gekleurde medemensen hebben een volledig gedeelde dubbele agenda, ja?

Schopje BNW?
Degene die dit soort protesten organiseren wel ja. Het zou je goeddoen jezelf eens in te lezen met wie je sympathiseert. Behoorlijk Aantal onfrisse figuren maar dat zal vast een enorme verrassing voor je zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-09-2015 13:56:44 ]
pi_155757688
quote:
10s.gif Op woensdag 2 september 2015 13:54 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Degene die dit soort protesten organiseren wel ja. Het zou je goeddoen jezelf eens in te lezen met wie je jezelf sympathiseert. Behoorlijk Aantal onfrisse figuren maar dat zal vast een enorme verrassing voor je zijn.
Die Shepherd toen ja _O-

http://nieuws.tpo.nl/2013(...)g-slavernijverleden/
  woensdag 2 september 2015 @ 13:56:56 #105
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_155757690
quote:

Degene die dit soort protesten organiseren wel ja. Het zou je goeddoen jezelf eens in te lezen met wie je jezelf sympathiseert. Behoorlijk Aantal onfrisse figuren maar dat zal vast een enorme verrassing voor je zijn.
Oh wacht, als je de huidige zwarte piet liever ziet verdwijnen, zit je meteen in het Quincy-kamp. Maar natuurlijk!
Gelukkig zitten er aan de andere kant helemaal geen onfrisse luitjes. Als we toch de nuance kwijt zijn.
pi_155757744
quote:

[..]

Degene die dit soort protesten organiseren wel ja. Het zou je goeddoen jezelf eens in te lezen met wie je sympathiseert. Behoorlijk Aantal onfrisse figuren maar dat zal vast een enorme verrassing voor je zijn.
Ah, ja, als je niet negatief tegenover een verandering van Piet staat ben je meteen iemand die meedoet aan protesten.

:')
pi_155757758
quote:
10s.gif Op woensdag 2 september 2015 13:56 schreef Copycat het volgende:

[..]

Oh wacht, als je de huidige zwarte piet liever ziet verdwijnen, zit je meteen in het Quincy-kamp. Maar natuurlijk!
Gelukkig zitten er aan de andere kant helemaal geen onfrisse luitjes. Als we toch de nuance kwijt zijn.
Daarom zeg ik, je bent nogal naïef. Ja, je zit in het Quincy kamp, fuck duh, je wil ZP weg hebben :D dacht je nou echt genuanceerd te zijn ? Doe normaal meid.
  woensdag 2 september 2015 @ 14:01:09 #108
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_155757792
quote:
10s.gif Op woensdag 2 september 2015 13:59 schreef Scorpie het volgende:

Daarom zeg ik, je bent nogal naïef. Ja, je zit in het Quincy kamp, fuck duh, je wil ZP weg hebben :D dacht je nou echt genuanceerd te zijn ? Doe normaal meid.
Oké.
pi_155757805
quote:
1s.gif Op woensdag 2 september 2015 13:59 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ah, ja, als je niet negatief tegenover een verandering van Piet staat ben je meteen iemand die meedoet aan protesten.

:')
" niet negatief " is " zwarte piet moet weg" ? Hardop gelachen.
pi_155757833
quote:
10s.gif Op woensdag 2 september 2015 14:01 schreef Scorpie het volgende:

[..]

" niet negatief " is " zwarte piet moet weg" ?
Moeten niet, maar ik begrijp niet waarom een verandering van Piet bij voorbaat al uitgesloten is of zou moeten zijn. Maar goed, nuance is aan jou niet besteed dus bral er vooral een eind op weg.
pi_155757886
quote:
7s.gif Op woensdag 2 september 2015 14:02 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Moeten niet, maar ik begrijp niet waarom een verandering van Piet bij voorbaat al uitgesloten is of zou moeten zijn. Maar goed, nuance is aan jou niet besteed dus bral er vooral een eind op weg.
Het ging dan ook totaal niet om jou en je mening, dus waarom je je geroepen voelde te reageren en je te mengen in een gesprek tussen andere mensen is iedereen een raadsel, naast dat het ronduit ombeschoft is.
pi_155757903
quote:
10s.gif Op woensdag 2 september 2015 14:04 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Het ging dan ook totaal niet om jou en je mening, dus waarom je je geroepen voelde te reageren en je te mengen in een gesprek tussen andere mensen is iedereen een raadsel, naast dat het ronduit ombeschoft is.
Ik zou de meester even inlichten.
pi_155757923
quote:
14s.gif Op woensdag 2 september 2015 14:05 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik zou de meester even inlichten.
Goed idee, even een topic report maken aangezien je weer eens off-topic aan het gaan bent.
pi_155757936
quote:
14s.gif Op woensdag 2 september 2015 14:05 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Goed idee, even een topic report maken aangezien je weer eens off-topic aan het gaan bent.
Proest.
pi_155758658
quote:
Eigenlijk zijn Sinterklaas en Zwarte Piet mijn godsdienst, verder geloof ik niets. Dat verklaart ook waarom veel atheïstische Nederlanders in zo’n godsdienstige kramp schieten zodra je kritiek levert op de zwartheid van Zwarte Piet: Het is een religieuze happening. Zwarte Piet is nu eenmaal zwart, daar doe je niets aan. Deal with it.
De meeste andere godsdiensten eisen ‘respect’ voor hun banaliteiten, maar wij moeten opeens ons feestje gaan aanpassen? Als alle andere mensen in Nederland de godsdienstvrijheid genieten om vrouwen geen hand te geven, ongelovigen te laten branden in de hel, homo’s van een flat te gooien en geen adoptiekinderen te gunnen omdat dat allemaal niet mag van de Heer Zelve, dan heb ik toch zeker ook de godsdienstvrijheid om twee weken per jaar domme negers uit te lachen?
Nee! Hoe kan ik dit zeggen? Ik heb juist een hekel aan achterlijke godsdiensten. Laat ik niet zelf in zo’n argumentloos, narrow minded, religieus spasme schieten. God verhoede!
Iedereen lijkt te vergeten dat Sint Nicolaas nu net de enige is voor wie het er nooit toe doet welk kleurtje je hebt. Zwart, wit of geel: Ieder kind krijgt kadootjes van de Sint en zijn Pieten. Dus waar doen we eigenlijk zo moeilijk over? Groen, paars, blauw of rood, het verandert niets aan de boodschap van het Sinterklaasfeest: saamhorigheid en liefdadigheid, voor iedereen die maar mee wil doen. Verf Piet lekker paars, who cares? Dan zijn we tenminste van het gezeur af, en zijn alle Zwarte-Piet-is-racisme-roepers ook tevreden.
Of toch niet? Als we vanaf vandaag gaan spreken over Groene in plaats van Zwarte Piet, verdwijnt zijn slavernijverleden toch niet opeens? In de ogen van racisten zal Piet uiteindelijk altijd een zielige, domme slaaf blijven, die gedomineerd wordt door een witte man. Daar helpt geen paars of geel of groen tegen.
Voor de mensen die Piet als held zien maakt het niet uit welk kleurtje hij heeft, en voor degenen die hem als sneue slaaf zien ook niet. Probeer hier gerust verandering in te brengen. Maak bijvoorbeeld ieder jaar met Sinterklaas van de gelegenheid gebruik om meer awareness te verspreiden over de slavernij, zodat de racisten onder ons misschien verlicht worden. Maar laat Zwarte Piet gewoon zwart, want met een ander kleurtje verander je helemaal niets.
Bron

^O^ _O-
Sinterklaas is gewoon een godsdienst, opgelost, slotje! slotje.gif

[ Bericht 3% gewijzigd door WhateverWhatever op 02-09-2015 14:41:58 ]
pi_155758907
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 14:35 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Bron

^O^ _O-
Sinterklaas is gewoon een godsdienst, opgelost, slotje! [ afbeelding ]
In dat licht zou "Zwarte Piet = racisme" kunnen leiden tot een artikel 137d procedure tegen Quinsy en co (als initiators van de verscherping van de discussie) wegens aanzetten tot haat. ;)
quote:
Artikel 137d
1 Hij die in het openbaar, mondeling of bij geschrift of afbeelding, aanzet tot haat tegen of discriminatie van mensen of gewelddadig optreden tegen persoon of goed van mensen wegens hun ras, hun godsdienst of levensovertuiging, hun geslacht, hun hetero- of homoseksuele gerichtheid of hun lichamelijke, psychische of verstandelijke handicap, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of geldboete van de derde categorie.
Maar goed, uiteindelijk is het voor het feest niet te hopen dat de alsmaar toenemende polarisatie leidt tot ongewenste escalaties. :{
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  woensdag 2 september 2015 @ 14:50:58 #117
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_155759017
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 12:14 schreef sp3c het volgende:
wat?
Halal slachten van varkens? Hoe doe je dat?
Daar moet op zijn minst een soort transsubstantiatie plaatsvinden, anders gaat je dat niet lukken.
pi_155759386
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 14:50 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Halal slachten van varkens? Hoe doe je dat?
Daar moet op zijn minst een soort transsubstantiatie plaatsvinden, anders gaat je dat niet lukken.
Volgens mij kan een varken best halal geslacht worden. Het vlees blijft echter haram. ;)

/offtopic
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_155759417
Laten we dit jaar Sinterklaas gewoon een keer overslaan.
Dan zien we volgend jaar wel weer.
pi_155759836
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 15:07 schreef Idisrom het volgende:
Laten we dit jaar Sinterklaas gewoon een keer overslaan.
Dan zien we volgend jaar wel weer.
Iedereen is vrij om Sinterklaas over te slaan. :) Dus laat je spandoeken maar liggen :7
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')