Ja, maar dan is ze vernoemd naar het geluid dat ze maakt (waarom weet ik ditquote:Op vrijdag 4 september 2015 10:34 schreef Knutknuttsson het volgende:
In de film is Iep een meisje, toch? De schaatser heet Yep Kramer, vader van Sven.
Joram?quote:Op vrijdag 4 september 2015 11:03 schreef Sicilia het volgende:
Iemand zin om te puzzelen? Mocht deze baby een jongetje zijn dan willen wij hem door middel van een tweede naam gaan vernoemen naar zijn opa's. Ik kan alleen niet echt wat leuks maken van de namen. Ze heten Marcel en Jos. Suggesties?
Kick vind ik toch ook best sneuquote:Op vrijdag 4 september 2015 13:30 schreef Lijnloos het volgende:
Er zitten weer wat aparte bij....
[ afbeelding ]
Ik vind het vooral heel sneu voor Nare....
Vogel?quote:Op vrijdag 4 september 2015 13:34 schreef Debsterr het volgende:
Ondanks dat wij pas in de rammelfase zitten, hebben we het wel al vaak gehad over namen. En we zijn het best eens over Julius voor een jongen, en Sam, Robin of Isalinde (laatst in Gent hoorden we die ineens) voor een meisje. Roof voor een jongen vinden we ook tof maar die matcht iets TE goed met achternaam van mijn vriend.
Altijd zo leuk, over namen nadenken.
Ja! Waarom doe je dat? Creatief met Mare? Ongewenste baby?quote:Op vrijdag 4 september 2015 13:30 schreef Lijnloos het volgende:
[ afbeelding ]
Ah kijk, gelijk een goede vernoeming!quote:Op vrijdag 4 september 2015 08:49 schreef Estrys het volgende:
[..]
Ik ken een hele leuke opa genaamd WimDie van mijn kinderen
Ik dacht dat ik Nare gewoon verkeerd las, maar dat staat er dus echt?quote:Op vrijdag 4 september 2015 13:30 schreef Lijnloos het volgende:
[ afbeelding ]
Iben is een Deense meisjesnaam, ik vind 'm leuk!quote:Op zaterdag 5 september 2015 08:51 schreef L-E het volgende:
Sepp zag ik op dat bord, ook leuk
Op fb kwam net Iben voorbij. Nog nooit gehoord, maar ik kan er wel aan wennen.
Kaanquote:Op vrijdag 4 september 2015 13:30 schreef Lijnloos het volgende:
[ afbeelding ]
Wordt bij mij tot een v, dus geef maar uitleg hoe je hw uitspreekt.quote:Op vrijdag 4 september 2015 00:37 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
Dankje! En dat klinkt idd beter als met een v klank op het eind![]()
Ook Veerle en Noor zijn al op achterstand neergeschreven. Zelfs als ze (nog) aan elkaar zitten, hebben ze elk het recht op zelfstandig individu zijn.quote:Op vrijdag 4 september 2015 13:30 schreef Lijnloos het volgende:
[ afbeelding ]
Ik vind het vooral heel sneu voor Nare....![]()
Ach je, er zit een kaantje tussenquote:Op vrijdag 4 september 2015 13:30 schreef Lijnloos het volgende:
[ afbeelding ]
Ik vind het vooral heel sneu voor Nare....![]()
Jo-Marc. Meisje zijn toch makkelijker, dan had je in dit geval Marjos.quote:Op vrijdag 4 september 2015 13:35 schreef elamanilo het volgende:
De namen Marcel en Jos combineren vind ik lastig.. De opa van mijn vriend heette Marceau. En Jos komt wellicht af van Johannes of Josef?
Ik zag dat de naam Marcel afkomt van Marcellus en dat een naam variant ervan Cellino is. Voor een meisje zou je dan heel mooi Jocelyn kunnen vormen als combi van Marcel en JosMaar voor een jongen zie ik niet zo vlug een combi-naam. Is het nog een optie om twee losse namen te gebruiken voor vernoemen? Zodat het nog zichtbaar blijft dat het een vernoeming is?
Je gaat voor die afschuwelijke Amerikaanse hype om je kind naar wapens e.d. te vernoemen? Om het kind voor te bereiden op de toekomst? Kind 2 wordt Kleine Inbraak?quote:Op vrijdag 4 september 2015 13:34 schreef Debsterr het volgende:
Ondanks dat wij pas in de rammelfase zitten, hebben we het wel al vaak gehad over namen. En we zijn het best eens over Julius voor een jongen, en Sam, Robin of Isalinde (laatst in Gent hoorden we die ineens) voor een meisje. Roof voor een jongen vinden we ook tof maar die matcht iets TE goed met achternaam van mijn vriend.
In mijn hoofd werd het een soort Joh-auwh. Maar dat kan ook mijn Limburgs spraakgebrek zijnquote:Op zaterdag 5 september 2015 17:40 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Wordt bij mij tot een v, dus geef maar uitleg hoe je hw uitspreekt.
yo-a iddquote:Op zaterdag 5 september 2015 19:36 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
In mijn hoofd werd het een soort Joh-auwh. Maar dat kan ook mijn Limburgs spraakgebrek zijn![]()
![]()
Naar aanleiding daarvan denk ik dat Joah zoals Lamb voorstelde een beter optie is. (Dat klinkt bij mij als Noah met een J)
Roep eens meer namen uit je familiequote:
Sef?(van josef)?quote:Op zaterdag 5 september 2015 20:44 schreef Lamb29 het volgende:
Lev
Echt zo mooi maar lijkt te veel op Liv (En een liv dichtbij)
Kaan is een doodnormale Turkse jongensnaam.quote:Op zaterdag 5 september 2015 10:53 schreef Burdie het volgende:
[..]
Kaan. Had het dan met een h gedaan (Kahn).
En Nare idd.
Huh...?quote:Op zaterdag 5 september 2015 17:50 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Je gaat voor die afschuwelijke Amerikaanse hype om je kind naar wapens e.d. te vernoemen? Om het kind voor te bereiden op de toekomst? Kind 2 wordt Kleine Inbraak?
Eliquote:Op zaterdag 5 september 2015 20:47 schreef Lamb29 het volgende:
Die weer niet echt dan.. Vind het zachte van Lev zo mooi
Jullie zeggen eelie toch? Of Eelai?quote:Op zaterdag 5 september 2015 22:28 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
Eli![]()
Ilan (betekent boom in het Hebreeuws)
Micha
Ben(jamin)
Daniël?
Ik hou wel van dat soort namenquote:Op zaterdag 5 september 2015 22:36 schreef Butterflower het volgende:
Bij S in de groep op het kdv zit een P.ippa R.ose.
Ik kan er niet aan wennen![]()
Het is wel een schattig meisje, dat dan weer wel
Eelie idd.quote:Op zaterdag 5 september 2015 22:34 schreef Lamb29 het volgende:
[..]
Jullie zeggen eelie toch? Of Eelai?
Micha stond op ons jongenslijstje voor O. Nu eigenlijk niet meer maar wel een mooie naam
De eerste drie letters zijn ook genoeg jaquote:Op zaterdag 5 september 2015 23:00 schreef L-E het volgende:
Ohja Ninte wilde ik ook op een lijstje.
Hij niet.
Nee dat laatste sowieso niet want dan weet de hele wereld het gelijkquote:Op zondag 6 september 2015 12:18 schreef Razztwizzle het volgende:
Nanne vind ik zo leuk voor een meisje!
Maar An.ne en Nanne.. Nee. Toch maar niet.
Fijn mignonne! Heb je hem overtuigd, heeft hij toegegeven of hebben de meiden gekozen?
31+5 vandaag. Valt heel erg mee nog hoor. t kan ergerquote:Op zondag 6 september 2015 12:26 schreef elamanilo het volgende:
Eindelijk Mignonne, ik ben nu al heel erg benieuwd! Hoeveel weken ben je nu?
Ik weet nog dat wij de vorige keer de jongensnaam zo'n 6-7 weken voor de UD haddenEen naam die nog op geen enkel lijstje had gestaan ook.
Maar wij hebben een vierletters-fetishquote:Op zondag 6 september 2015 09:12 schreef elamanilo het volgende:
[..]
De eerste drie letters zijn ook genoeg ja<3
quote:Op zondag 6 september 2015 12:32 schreef mignonne het volgende:
[..]
31+5 vandaag. Valt heel erg mee nog hoor. t kan ergermaar ik wil het heel graag aan mn oma vertellen. Wel allebei heel tevreden nu dus dat is fijn. Rust idd.
Oeh wat een goede lijst!quote:Op zondag 6 september 2015 10:50 schreef elamanilo het volgende:
En jongensnamen-inspiratie voor Lamb, voor bij O:
Alev - Ik vind hem tof maar Alec [elek] nog mooier
Alden
Bruun
Daph
Dajo
Danne
Elon
Espen - Favorietje maar door achternaam met -En- beginnend helaas niet.
Esri
Evander - E van der Edoor de achternaam met de E. Wel een toffe naam
Ferran
Ferre - leuk maar red het lijstje net niet.
Ferris
Iben
Ilan
Ilja
Ilvar
Imme
Imre
Ischa
Isha - Mooi! Staat op het lijstje bij deze
Isar
Iven - Weer de -En- issue.. wel mooi
Jasha - Vriendin die deze naam met een D heeft
Jenne
Jisse
Joren
Jori
Julan
Len --En-
Maël
Marlin
Milas - Vind Marcek heel mooi maar pakt mij niet
Morris - Staat op mijn lijstje maar niet die van Marcek
Nanne
Nim
Noam
Novan
Nuri
Ot
Raf -![]()
Rune -Maar zou bij ons ook zomaar op het meisjeslijstje terecht kunnen komen
Silvan -![]()
Stellan
Sverre
Tabor
Tobin -![]()
Turian
Vano
Vesper
Zaël
Zenne - Zou Marcek eerder op het meisjeslijstje zetten... maar bekt ook weer niet door de -En-
Ik vind veel namen mooi klinken bij O., ze heeft echt een hele veelzijdige naam <3
Oh fijnquote:Op zondag 6 september 2015 11:14 schreef mignonne het volgende:
goeie lijst Ela! Veel heeft bij ons ook er op gestaan.
Wij zijn er uitein-de-lijk. Het kost even wat weken en eindeloos die lijst doornemen maar uiteindelijk dus een keuze gemaakt.
Vind dat een heel lastige... Voor mijn gevoel is het 'te' samen.quote:Op zondag 6 september 2015 19:48 schreef laziness het volgende:
Iven en achternaam met En bekt niet maar Espen vind ik juist lekker lopen icm de achternaam.
quote:Op zondag 6 september 2015 20:23 schreef mignonne het volgende:
ik heb het kunnen vertellen en ze vond het een heel mooie naam![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |