ga ik niet over denk ik, bovendien heb ik geen problemenquote:Op maandag 31 augustus 2015 21:49 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Verander het dan gewoon zonder problemen.
en mijn mening is je ultieme waarheid ofzo?quote:Op maandag 31 augustus 2015 21:54 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Het hoeft niet te kloppen volgens Sp3c, geschiedenis van de traditie mogen we links laten liggen (want dat is een stinkende beerput). Het is maar een sprookje.
Nee ik vraag ook naar jouw oplossingquote:Op maandag 31 augustus 2015 21:54 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Het hoeft niet te kloppen volgens Sp3c, geschiedenis van de traditie mogen we links laten liggen (want dat is een stinkende beerput). Het is maar een sprookje.
De veranderingen zijn landelijk al in gang gezet, daar hoeft niemand zich meer het hoofd over te breken. De nieuwe aanpassingen en uitvoeringen bestaan al, zal wel even tijd nodig hebben tot er een uniformele oplossing is, maar tijd is allesquote:Op maandag 31 augustus 2015 21:54 schreef sp3c het volgende:
[..]
ga ik niet over denk ik, bovendien heb ik geen problemen
als jij het wilt vieren met witte pieten of uberhaupt zonder pieten dan heb je mijn zegen
ik ben voor een goed verhaal met een boot die onder de regenboog doorvaart, gekleurde pieten dus.quote:
topquote:Op maandag 31 augustus 2015 21:58 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
ik ben voor een goed verhaal met een boot die onder de regenboog doorvaart, gekleurde pieten dus.
Het derde, veel te weinig gezongen, couplet van zie ginds komt de stoombootquote:Het leeft in de schoorsteen, o hoor dat geraas
hoe rollen hier d' appelen, 't is vast Sinterklaas.
Maar nee, 't is zijn knechtje, dat zwart is van kleur
want daar staat de bisschop voor d' opene deur.
dat was toch al een keer gedaan, dat was supermatigquote:Op maandag 31 augustus 2015 21:58 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
ik ben voor een goed verhaal met een boot die onder de regenboog doorvaart, gekleurde pieten dus.
Ik vraag naar je oplossing en dat is dus blijkbaar:quote:Op maandag 31 augustus 2015 21:58 schreef Beathoven het volgende:
[..]
De veranderingen zijn landelijk al in gang gezet, daar hoeft niemand zich meer het hoofd over te breken. De nieuwe aanpassingen en uitvoeringen bestaan al, zal wel even tijd nodig hebben tot er een uniformele oplossing is, maar tijd is alles
Heb je die boot gezien op Curaçao? Zag er prachtig uit en mooi verhaal, elk jaar weer spannend.quote:Op maandag 31 augustus 2015 22:01 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat was toch al een keer gedaan, dat was supermatig
laat piet gewoon zelf bepalen welke kleur hij op doet, lekker polderen
Opnieuw Scheer, plus alle bronnen die naar de Wilde Jacht verwijzen als een van de oorsprongen van het feest.quote:
over geschreeuw van boven op de daken en appelen die via de schoorsteen of via een andere weg aan komen rollen.quote:Op maandag 31 augustus 2015 22:00 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Het derde, veel te weinig gezongen, couplet van zie ginds komt de stoomboot
en wat is jouw oplossing?quote:Op maandag 31 augustus 2015 22:07 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Opnieuw Scheer, plus alle bronnen die naar de Wilde Jacht verwijzen als een van de oorsprongen van het feest.
Ik like ze gewoon omdat ik de Zwarte Pieten discussie grappig vind, je gaat je toch niet serieus druk zitten maken om Sinterklaas en Zwarte Piet..quote:Op maandag 31 augustus 2015 21:42 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Mensen die deze plaatjes delen zijn vaak de vervelende Facebook vrienden. Een tante waarvan je je niet kan voorstellen dat het familie is of iemand van de basisschool die je al 18 jaar niet gezien hebt (en waar je geen spijt van hebt).
Dit soort 'fans' doen meer om Zwarte Piet om zeep te helpen dan Quinsy en de VN ooit zouden kunnen. Keep sharing dus.
Jawel hoor, die zijn met een oplossing met een paar miljard dollar als herstelbetaling op hun bankrekening wel enigzins tevreden.quote:Op maandag 31 augustus 2015 22:02 schreef ootjekatootje
Alleen de harde kern van Quin en Perez zullen niet tevreden zijn, maar die zullen dat met geen enkele oplossing zijn.
gario niet denk ik hoor, dit is echt zijn 'veelsteveel minutes of fame' en hij geniet van die shitquote:Op maandag 31 augustus 2015 22:12 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Jawel hoor, die zijn met een oplossing met een paar miljard dollar als herstelbetaling op hun bankrekening wel enigzins tevreden.
Tja, ik zal ook mijn stamboom eens gaan napluizen, misschien heb ik ook nog ergens een verdwaalde slaaf in mijn stamboom zittenquote:Op maandag 31 augustus 2015 22:12 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Jawel hoor, die zijn met een oplossing met een paar miljard dollar als herstelbetaling op hun bankrekening wel enigzins tevreden.
Er is geen probleem met Zwarte Piet, er is geen oplossing nodig.quote:
Gezien de duur en wijdverbreidheid van de slavernij is ieder nu levend mens zowel afstammeling van een slaaf als van een slavenhouder. Wat nu?quote:Op maandag 31 augustus 2015 22:20 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Er is geen probleem met Zwarte Piet, er is geen oplossing nodig.
Quincy c.s. maken er (op oneigenlijke gronden) een probleem van. Dat is iets anders. Een bindende uitspraak over het al dan niet betalen van herstelbetalingen aan vermeende nakomelingen van slaven lijkt me voldoende. Onderste steen boven en zo. Wie door zijn eigen volk verkocht werd, gaat daar maar bedelen om herstelbetalingen. Wie afstamt van slavenhouders ook niet.
Ook weer een punt.quote:Op maandag 31 augustus 2015 22:20 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Er is geen probleem met Zwarte Piet, er is geen oplossing nodig.
Quincy c.s. maken er (op oneigenlijke gronden) een probleem van. Dat is iets anders. Een bindende uitspraak over het al dan niet betalen van herstelbetalingen aan vermeende nakomelingen van slaven lijkt me voldoende. Onderste steen boven en zo. Wie door zijn eigen volk verkocht werd, gaat daar maar bedelen om herstelbetalingen. Wie afstamt van slavenhouders krijgt ook niks.
Eigen volk eerst denk ik, dus waar kan ik innen?quote:Op maandag 31 augustus 2015 22:26 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Gezien de duur en wijdverbreidheid van de slavernij is ieder nu levend mens zowel afstammeling van een slaaf als van een slavenhouder. Wat nu?
Formeel is het lijfeigenschap -een vorm van slavernij- in Nederland pas in 1795 afgeschaft. Dus misschien kun je daar ook nog wat mee :-)quote:Op maandag 31 augustus 2015 22:20 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Tja, ik zal ook mijn stamboom eens gaan napluizen, misschien heb ik ook nog ergens een verdwaalde slaaf in mijn stamboom zitten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |