abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155912638
quote:
14s.gif Op maandag 7 september 2015 23:53 schreef Triggershot het volgende:
Que? :')
Ik dacht dat je goed was in begrijpend lezen?
pi_155912652
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 23:33 schreef Daniel11x het volgende:

[..]

kerken afbreken? Het staat symbool voor iets! Jij hebt geen respect voor een vredelievend geloof, het christendom heeft Europa van vandaag gemaakt!
Nuh. Het heeft vooral veel doden gemaakt en mensen tegen elkaar opgezet, de positieve effecten van het christendom vallen in het niets tegenover de onzin en ellende die het gebracht heeft.
quote:
Wees trots op jouw christelijke afkomst, wil ik eraan toevoegen.
Ik heb de vervelende gewoonte alleen trots te zijn op dingen waar ik invloed op heb gehad.
quote:
Er komen al genoeg high-tech dingen in Nederland.
Daarom, maak er een mooi parkje voor in de plaats.
quote:
We are progressieve. De duivel is ook overal hij zit in de mens, wist je dat? Goed/kwaad, daarom is niks perfect.
De duivel bestaat evenmin, gelukkig. Hoewel hij al met al een betere knakker blijkt te zijn dan god.
Conscience do cost.
pi_155912705
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 23:54 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Ik dacht dat je goed was in begrijpend lezen?
Ik heb geen idee waarom je boeken met empirische claims opbrengt en welke dezen zijn en waarom ze relevant zijn voor mijn reactie, dus nee, je reacties begrijpend lezen gaat mij niet heel goed af moet ik zeggen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 07-09-2015 23:58:05 ]
pi_155912765
quote:
7s.gif Op maandag 7 september 2015 23:51 schreef Triggershot het volgende:
Neuh, ook nu begrijp je het wederom niet, de christenen zijn van mening dat Mohammed liegt over Allah,
het kan dus niet HUN god zijn dus. Voor de grrristenen is enkel een terecht gebruik van god in het Arabisch Allah(maar beter Alaha dus) wanneer het de visie van Jezus is. Wanneer je een visie aan Allah koppelt vanuit het perspectief van Mohammed is het dus een andere god die Allah wordt genoemd!!! En dan is Allah dus wel degelijk een andere god! Volgens de grrrristenen en valse en verzonnen god. Wie er dus Allah zegt is bepalend voor het perspectief en maakt het dus tot een ware god(volgens de grrristenen) of een valse god!!! Enkel wanneer een christen Allah zegt en daarmee de god van Jezus aanduidt is het dezelfde god. Wanneer een Moslim het zegt is het niet dezelfde god.

Allah, gebruikt vanuit Islamitisch perspectief is dus wel degelijk een andere god!!
pi_155912827
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 23:57 schreef Triggershot het volgende:
Ik heb geen idee waarom je boeken met empirische claims opbrengt en welke dezen zijn en waarom ze relevant zijn voor mijn reactie, dus nee, je reacties begrijpend lezen gaat mij niet heel goed af moet ik zeggen.
Biologen(wetenschappers) halen met name de basis uit "the origin of species", deze theorie is testbaar en zeer goed onderbouwd!!!

Een dergelijk basis is er voor Moslims voor hun religie niet.

Je zegt,

quote:
7s.gif Op maandag 7 september 2015 23:49 schreef Triggershot het volgende:
Als men zelf wetenschappelijke, taalkundige en archeologische argumenten gaat proberen te weerleggen met de inhoud van de boeken, dan roep je het wel over je uit.
Dus, mijn vraag bedoel je dat?
pi_155912836
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 00:00 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

het kan dus niet HUN god zijn dus. Voor de grrristenen is enkel een terecht gebruik van god in het Arabisch Allah(maar beter Alaha dus) wanneer het de visie van Jezus is. Wanneer je een visie aan Allah koppelt vanuit het perspectief van Mohammed is het dus een andere god die Allah wordt genoemd!!! En dan is Allah dus wel degelijk een andere god! Volgens de grrrristenen en valse en verzonnen god. Wie er dus Allah zegt is bepalend voor het perspectief en maakt het dus tot een ware god(volgens de grrristenen) of een valse god!!! Enkel wanneer een christen Allah zegt en daarmee de god van Jezus aanduidt is het dezelfde god. Wanneer een Moslim het zegt is het niet dezelfde god.

Allah, gebruikt vanuit Islamitisch perspectief is dus wel degelijk een andere god!!
Wie ben jij om de zeggen dat Allah een valse, (on)terechte andere god is dan de eigen dan? :')

Wanneer zij hun god aanroepen met Allah hebben ze sowieso geen Islamitische associaties gekoppeld aan het woord, verre van zelfs. Verder is het ten alle tijden van toepassing gezien ze beiden hun claims nogmaals terugvoeren op Abraham en niet alleen Jezus / Mohammed.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-09-2015 00:05:13 ]
pi_155912880
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 september 2015 00:04 schreef Triggershot het volgende:
Wie ben jij om de zeggen dat Allah een valse, (on)terechte andere god is dan de eigen dan? :')
Dat zeggen de grrristenen. Voor mij is er geen enkele valse god. Een valse god impliceert dat er een echte god is. Dan wil ik eerst wel eens verdomd goed bewijs zien voor de aanname dat er een god is in eerste instantie!!
pi_155912906
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 00:03 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Biologen(wetenschappers) halen met name de basis uit "the origin of species", deze theorie is testbaar en zeer goed onderbouwd!!!

Een dergelijk basis is er voor Moslims voor hun religie niet.

Je zegt,

[..]

Dus, mijn vraag bedoel je dat?
Nee joh, evolutie is nep en niet bewezen, het zijn wat claims van een dronkaard die talloze keren zijn claims heeft herschreven en op zijn sterfbed ook nog eens is bekeerd naar het Christendom, lees de boeken van Harun Yahya over Darwin en the origin of species maar eens.

Verder heb ik nog steeds moeite om je aanhoudende behoefte de Islam en de Koran er bij te halen in je reacties naar mij toe te begrijpen.
pi_155912929
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 00:07 schreef Triggershot het volgende:
Nee joh, evolutie is nep en niet bewezen,
_O- _O- _O-

Voor dat ik hierop in gaan wil ik eerst vragen of je hier echt achter staat!!!
pi_155912936
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 00:06 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Dat zeggen de grrristenen. Voor mij is er geen enkele valse god. Een valse god impliceert dat er een echte god is. Dan wil ik eerst wel eens verdomd goed bewijs zien voor de aanname dat er een god is in eerste instantie!!
En je gaat blijkbaar compleet voorbij aan wat andere christenen weer over Allah zeggen, niet erg, maar als je dan toch citeert wat ze zeggen probeer het dan evenwichtig te doen wanneer je het hebt over de standpunten van christenen.
pi_155912951
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 00:08 schreef Triggershot het volgende:
En je gaat blijkbaar compleet voorbij aan wat andere christenen weer over Allah zeggen, niet erg,
Zoals?
pi_155912964
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 00:08 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

_O- _O- _O-

Voor dat ik hierop in gaan wil ik eerst vragen of je hier echt achter staat!!!
Van mij mag jij best geloven dat jij per ongeluk uit het niets bent ontstaan en dat je voorvader een aap was hoor, heb ik geen moeite mee.
pi_155913004
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 00:08 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Zoals?
Zoals Abraham, zoals Allah zien als eigen god, zoals eigen associaties hebben met het woord etc.
pi_155913076
quote:
talloze keren zijn claims heeft herschreven
En is zo tot the origins of species gekomen. Dat heet vooruitgang. Theorieen met feiten onderbouwen en bijstellen naar gelang de feiten het uitwijzen.

quote:
op zijn sterfbed ook nog eens is bekeerd naar het Christendom, lees de boeken van Harun Yahya over Darwin en the origin of species maar eens.

Harun Yahya? Jaja, niet echt een erg objectieve bron, of wel?

quote:
Er gaan ook nog altijd verhalen de ronde dat Darwin op zijn sterfbed tot inkeer kwam en zich nog snel even tot het christelijk geloof heeft bekeerd. Dat zijn echter bakerpraatjes, zoals de historicus James Moore in zijn briljante The Darwin Legend (Grand Rapids: Baker Books 1994 en London: Hodder & Stoughton 1995) schrijft. Moore gaat in zijn boek tot op de bodem van de Darwin-legende.
Ook Dawkins is hier erg stellig over. Daarnaast wordt het stellig ontkent door nazaten van Darwin!!!
pi_155913092
quote:
Verder heb ik nog steeds moeite om je aanhoudende behoefte de Islam en de Koran er bij te halen in je reacties naar mij toe te begrijpen.
Dan heb jij een probleem, ik niet toch?
pi_155913133
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 00:14 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

En is zo tot the origins of species gekomen. Dat heet vooruitgang. Theorieen met feiten onderbouwen en bijstellen naar gelang de feiten het uitwijzen.

Ja. zijn boek en claims en boek is als het ware een evolutie ondergaan, alles om maar zijn fouten te bedekken idd.

quote:
Harun Yahya? Jaja, niet echt een erg objectieve bron, of wel?
Niemand is objectief he.

quote:
Ook Dawkins is hier erg stellig over. Daarnaast wordt het stellig ontkent door nazaten van Darwin!!!
Dus? Het zijn ooggetuigen die het beweren!!!
pi_155913147
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 00:15 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Dan heb jij een probleem, ik niet toch?
Dat klopt, ik heb inderdaad een probleem met jouw idiote drang, als jij er een probleem mee had zou je het waarschijnlijk niet constant herhalen.
pi_155913169
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 00:09 schreef Triggershot het volgende:
Van mij mag jij best geloven dat jij per ongeluk uit het niets bent ontstaan en dat je voorvader een aap was hoor, heb ik geen moeite mee.
:lol:

Vanuit het niets ben ontstaan? Dat heeft niets, maar dan ook niets met Darwin te maken!!!!

Volgens mij weet je niet eens waar the origin of species over gaat!!

Jij haalt de bigbang theorie aan bij Darwin???

Darwin heeft het nergens over uit het niets ontstaan!!! Het gaat over de ontwikkeling van soorten.

Maar waarom moet er voor het ontstaan een God aangehaald worden om het ontstaan te verklaren?

God kan ook niet uit niets zijn ontstaan, maar voor het gemak kan je wel accepteren dat er altijd wel een god heeft kunnen zijn? Is dat niet enorm vals spelen met logica? Waarom kan er niet iets altijd geweest zijn waaruit alles is ontstaan dat niet god is?
pi_155913184
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 september 2015 00:11 schreef Triggershot het volgende:
Zoals Abraham, zoals Allah zien als eigen god, zoals eigen associaties hebben met het woord etc.
Maar feit blijft
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 00:00 schreef HongKongPhoey het volgende:

pi_155913220
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 00:19 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

:lol:

Vanuit het niets ben ontstaan? Dat heeft niets, maar dan ook niets met Darwin te maken!!!!

Volgens mij weet je niet eens waar the origin of species over gaat!!

Jij haalt de bigbang theorie aan bij Darwin???

Darwin heeft het nergens over uit het niets ontstaan!!! Het gaat over de ontwikkeling van soorten.

Maar waarom moet er voor het ontstaan een God aangehaald worden om het ontstaan te verklaren?

God kan ook niet uit niets zijn ontstaan, maar voor het gemak kan je wel accepteren dat er altijd wel een god heeft kunnen zijn? Is dat niet enorm vals spelen met logica? Waarom kan er niet iets altijd geweest zijn waaruit alles is ontstaan dat niet god is?
Ik had het over waar jij in gelooft, niet wat Darwin's boek zegt!!!

Verder heb ik niets gezegd over het (niet)bestaan van God!!11!
pi_155913232
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 00:20 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Maar feit blijft

[..]

Zoals jouw zeer beperkte perspectief ja, ook in de eerdere reactie heb je niet eens het geloof in Abraham er onderuit kunnen halen, dus sorry, geen feit, noch ooit geweest!
pi_155913407
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 00:09 schreef Triggershot het volgende:
geloven dat jij per ongeluk uit het niets bent ontstaan en dat je voorvader een aap was hoor, heb ik geen moeite mee.
Dat is ook wat de feiten uitwijzen. Het is herleidbaar. de mens is nu 99% genetisch hetzelfde als een chimpansee. Of heeft god dat bewust zo laten lijken? Was hij beperkt in zijn almachtigheid doordat hij aan genen gebonden was? Denk je niet dat een theorie die herleidbaar is en testbaar iets meer draagvlak verdiend dan een boek dat stamt uit het jaar nul?
pi_155913435
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 17:18 schreef Odaiba het volgende:
Er is ook niet één Arabisch land die denkers toe staat om buiten islam te denken. Dat gaat dus nog een hele lange verlichting worden. Of misschien niet, aangezien ze dat ook al als iets typisch westers zien, dus slecht.
Lebanon?
pi_155913476
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 00:33 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Dat is ook wat de feiten uitwijzen. Het is herleidbaar. de mens is nu 99% genetisch hetzelfde als een chimpansee. Of heeft god dat bewust zo laten lijken? Was hij beperkt in zijn almachtigheid doordat hij aan genen gebonden was? Denk je niet dat een theorie die herleidbaar is en testbaar iets meer draagvlak verdiend dan een boek dat stamt uit het jaar nul?
Heeft allemaal met perspectief te maken he, 99% overeenkomsten kan ook duiden op een gemeenschappelijke schepper, een patroon, een handtekening if you will, allemaal afhankelijk van hoe je er naar kijkt, als de chimpansee en de mens maar 3% aan overeenkomsten had, zou dat ook maar iets over god zeggen?
pi_155913612
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 17:44 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ik ben niet gelovig. Jij wel dan? Katholiek zeker, omdat je denkt dat dat hetzelfde is als christendom.
Bedoel je nu dat katholicisme en christendom geen synoniemen zijn doordat katholicisme een denominatie is die onder het christendom valt zoals Arianisme, Nestorianen,Ebionieten, Messiasbelijdende Joden, Baptist, Mennonieten enzovoort?

Of zeg je nu dat katholieken geen christenen zijn?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')