abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155909450
quote:
10s.gif Op maandag 7 september 2015 22:06 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Mijn Allah, wat ben jij onwetend zeg.
Vooral niet gaan studeren, dan val je van je geloof af. :P
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
pi_155909479
Wacht tot morgen.
pi_155909629
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2015 22:05 schreef Hexx. het volgende:
Het betékent god. Maar hij is géén god.
Het betekent god, het is dus god, wijsneus. In dit geval god vanuit de visie van Mohammed, en niet Christus. Er is dus een wezenlijk(mohammed en jezus waren toch wezens) verschil met God vanuit het Grrristelijk perspectief.
pi_155910055
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2015 22:12 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

Vooral niet gaan studeren, dan val je van je geloof af. :P
En al helemaal niet de Arabische taal dan. :D
pi_155910069
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2015 22:13 schreef Hexx. het volgende:
Wacht tot morgen.
Morgen kom je er achter dat Jezus eigenlijk helemaal niet een blondje met blauwe ogen was?
pi_155910250
quote:
5s.gif Op maandag 7 september 2015 22:32 schreef Triggershot het volgende:
Morgen kom je er achter dat Jezus eigenlijk helemaal niet een blondje met blauwe ogen was?
Of dat het verhaal in de Koran helemaal niet van Mohammed afkomstig is!!!
pi_155910313
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 22:38 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Of dat het verhaal in de Koran helemaal niet van Mohammed afkomstig is!!!
Al is de Koran een parodie op de Disney cartoons, wat doet dat af aan het feit dat 'Allah' gewoon de god van de christenen te noemen is?
pi_155910449
quote:
10s.gif Op maandag 7 september 2015 22:40 schreef Triggershot het volgende:
Al is de Koran een parodie op de Disney cartoons, wat doet dat af aan het feit dat 'Allah' gewoon de god van de christenen te noemen is?
Omdat jij daarmee stelt dat de Christenen het verkeerd hebben, en jij jouw visie boven die van hen plaatst. Jij vindt dat jouw god hun god is en ze daarom jouw waarheid als hun waarheid moeten aannemen. Anders gezegd, hun christus inruilen voor jouw Mohammed.

Kan je dat zelf niet bedenken?
pi_155910544
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 22:44 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Omdat jij daarmee stelt dat de Christenen het verkeerd hebben, en jij jouw visie boven die van hen plaatst. Jij vindt dat jouw god hun god is en ze daarom jouw waarheid als hun waarheid moeten aannemen. Anders gezegd, hun christus inruilen voor jouw Mohammed.

Kan je dat zelf niet bedenken?
Ik heb niets gezegd over dat de christenen het fout hebben, ik heb het over dat Hexx en nu jij blijkbaar ook geen idee hebben waar jullie het over hebben. Een typische bekrompen vorm van redeneren, voor dat Mohammed geboren was, toen jouw voorouders nog Wodan aan het aanbidden waren als de ware god noemden christenen hun god al Allah, dat is wat ik en de tevreden atheïst je duidelijk proberen te maken. Het is echt geen discussie tussen Mohammed en Jezus. :')
pi_155910749
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 22:48 schreef Triggershot het volgende:
Ik heb niets gezegd over dat de christenen het fout hebben,
Jawel hoor,
quote:
10s.gif Op maandag 7 september 2015 22:40 schreef Triggershot het volgende:
wat doet dat af aan het feit dat 'Allah' gewoon de god van de christenen te noemen is?
En Allah is de visie over god vastgelegd in de koran. De Koran is toch absoluut?

quote:
ik heb het over dat Hexx en nu jij blijkbaar ook geen idee hebben waar jullie het over hebben
Denk je dat? Misschien heb je het wel mis
quote:
Een typische bekrompen vorm van redeneren, voor dat Mohammed geboren was, toen jouw voorouders nog Wodan aan het aanbidden waren als de ware god
Kerel toch, wie is er nou bekrompen?
pi_155910851
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 22:54 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Jawel hoor,

[..]

En Allah is de visie over god vastgelegd in de koran. De Koran is toch absoluut?

[..]

Denk je dat? Misschien heb je het wel mis

[..]

Kerel toch, wie is er nou bekrompen?
Goed, laten we doen alsof je nu wel begrijpend kunt lezen:

Iaw: Ik voer geen discussie, beargumentatie over de Koran / Islam, de Christenen die het woord Allah gebruiken predateren de Islam, Mohammed, de Koran en alles wat daarbij kwam kijken, als jij daarop stelt dat Allah niet de god van de christenen genoemd kan worden, dan zitten niet de (Arabischtalige) christenen die dat wel doen fout, maar jij, vanwege je onwetendheid.
pi_155911601
quote:
7s.gif Op maandag 7 september 2015 22:57 schreef Triggershot het volgende:
Laten we eens beginnen met dat zelfgenoegzame lachebekje dat je elke keer plaatst weg te laten. En vraag het dan nog een keer op normale toon, ok?
pi_155911712
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 23:21 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Laten we eens beginnen met dat zelfgenoegzame lachebekje dat je elke keer plaatst weg te laten. En vraag het dan nog een keer op normale toon, ok?
10.gif 7.gif :')

Ik stel je geen vraag, ik wijs je op iets.

Als je denkt dat het stukje over de christenen en dat zij Allah noemen een vraag was gericht aan jou, heb je het mis, dat was retorisch. Verder stel jij dat de christenen het mis hebben wanneer zij hun god Allah noemen, niet ik.. begrijp je het nu een beetje?
pi_155911967
quote:
10s.gif Op maandag 7 september 2015 23:25 schreef Triggershot het volgende:

Ik stel je geen vraag, ik wijs je op iets.
Ja ik zag de vraag, maar ook de ondertoon die je er bij voert!

quote:
En elke keer dat zelfgenoegzame lachebekje. Denk je dat dat lachebekje enige waarde toevoegt?
quote:
Iaw: Ik voer geen discussie, beargumentatie over de Koran / Islam,
Daarmee wil je zeggen dat je niet openstaat voor enig andere visie? Iedereen moet maar aannemen dat wat er in de Koran absoluut is?

quote:
die het woord Allah gebruiken predateren de Islam,
Van Allah was toen nog geen sprake in de zin van Allah nu. Het was God. Een Joodse visie(oude testament met name)Jaweh en God volgens de Grrristenen(met name nieuwe testament).

Vele, vele eeuwen later was er ineens iemand die dacht, He, dat is een goed werkend systeem. Ik geef mijn draai er aan. En ziedaar er is een nieuwe visie ontstaan!
pi_155911969
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 21:11 schreef ems. het volgende:
Des te meer reden om de kerken maar eens af te breken en wat nuttigs ervoor in de plaats te bouwen. God is immers overal.
kerken afbreken? Het staat symbool voor iets! Jij hebt geen respect voor een vredelievend geloof, het christendom heeft Europa van vandaag gemaakt! Wees trots op jouw christelijke afkomst, wil ik eraan toevoegen.

Er komen al genoeg high-tech dingen in Nederland. We are progressieve. De duivel is ook overal hij zit in de mens, wist je dat? Goed/kwaad, daarom is niks perfect.
pi_155912219
quote:
als jij daarop stelt dat Allah niet de god van de christenen genoemd kan worden, dan zitten niet de (Arabischtalige) christenen die dat wel doen fout, maar jij, vanwege je onwetendheid.
Beiden zitten fout, het is eigenlijk Alaha uit het aramees. Moslims weten niet eens of het god is. God heeft zichzelf namelijk nooit als dusdanig bekend gemaakt aan Mohammed. Men gebruikt vanuit Islam god, maar misschien wel helemaal niet terecht. Dus kan een moslim ook niet eens weten dat het dezelfde god is volgens de christenen!! God en Allah worden gebruikt om de term schepper aan te duiden, maar het is helemaal niet gezegd dat het dezelfde god betreft!!!
pi_155912262
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 23:33 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Ja ik zag de vraag, maar ook de ondertoon die je er bij voert!

[..]

En elke keer dat zelfgenoegzame lachebekje. Denk je dat dat lachebekje enige waarde toevoegt?

[..]

Daarmee wil je zeggen dat je niet openstaat voor enig andere visie? Iedereen moet maar aannemen dat wat er in de Koran absoluut is?

[..]

Van Allah was toen nog geen sprake in de zin van Allah nu. Het was God. Een Joodse visie(oude testament met name)Jaweh en God volgens de Grrristenen(met name nieuwe testament).

Vele, vele eeuwen later was er ineens iemand die dacht, He, dat is een goed werkend systeem. Ik geef mijn draai er aan. En ziedaar er is een nieuwe visie ontstaan!
Damn, niemand haalt de Koran en wat de Koran leert er bij, behalve jij, moet ik vervolgens jouw uiterst intelligente verwijten weerleggen, terwijl ik geen argumenten vanuit de Koran haal? In de hoop dat je het nu wel begrijpt, de Koran heeft niets met de bewering te maken, duidelijk nu?

De Allah van nu voor de moslim is niet relevant voor de Allah van nu voor de christen, het is niets meer dan DE benaming voor god in de Arabische taal, of het nu de god van de moslims, christenen, joden of van de smurfen is maakt vrij weinig uit. Het zijn mensen zoals jij die verward zijn omdat ze de naam Allah niet los kunnen zien van de islamitische associaties.

Niet te vergeten dat Jezus god zelf in het Aramees aanriep met 'Elahi', wat dus vertaald naar het Arabisch Allah is.
pi_155912334
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 23:40 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Beiden zitten fout, het is eigenlijk Alaha uit het aramees. Moslims weten niet eens of het god is. God heeft zichzelf namelijk nooit als dusdanig bekend gemaakt aan Mohammed. Men gebruikt vanuit Islam god, maar misschien wel helemaal niet terecht. Dus kan een moslim ook niet eens weten dat het dezelfde god is volgens de christenen!! God en Allah worden gebruikt om de term schepper aan te duiden, maar het is helemaal niet gezegd dat het dezelfde god betreft!!!
Whehehe, het zal je vast diep in je hart pijn doen dat de Christenen Jezus de Zoon van God, Isa Ibn Allah noemen en daarmee dus hun eigen godsbeeld en de naam Allah vereenzelvigen.
pi_155912393
quote:
7s.gif Op maandag 7 september 2015 23:43 schreef Triggershot het volgende:
Whehehe, het zal je vast diep in je hart pijn doen dat de Christenen Jezus de Zoon van God, Isa Ibn Allah noemen en daarmee dus hun eigen godsbeeld en de naam Allah vereenzelvigen.
Neuh niet echt

quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 23:40 schreef HongKongPhoey het volgende:
pi_155912448
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 23:44 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Neuh niet echt

[..]

Hmmm, misschien heeft god zich nooit geopenbaard aan Jezus, maar wel aan Mohammed, weet jij veel.
pi_155912497
Btw, ik begrijp waarom atheïsten gelovigen verwijten van idioterie, echt. Als men zelf wetenschappelijke, taalkundige en archeologische argumenten gaat proberen te weerleggen met de inhoud van de boeken, dan roep je het wel over je uit.
pi_155912525
quote:
10s.gif Op maandag 7 september 2015 23:47 schreef Triggershot het volgende:
Hmmm, misschien heeft god zich nooit geopenbaard aan Jezus, maar wel aan Mohammed, weet jij veel.
Wat mij betreft heeft god zich aan niemand openbaart simpelweg om het feit dat er geen enkel gefundeerd bewijs is voor het bestaan van god of de noodzaak voor het bestaan van god.

Volgens de grrrristenen heeft god zich niet aan Mohammed geopenbaard, dus de god die moslims Allah noemen is onterecht en dat kan dus nooit hun god zijn !!!
pi_155912564
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 23:50 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Wat mij betreft heeft god zich aan niemand openbaart simpelweg om het feit dat er geen enkel gefundeerd bewijs is voor het bestaan van god of de noodzaak voor het bestaan van god.

Volgens de grrrristenen heeft god zich niet aan Mohammed geopenbaard, dus de god die moslims Allah noemen is onterecht en dat kan dus nooit hun god zijn !!!
Neuh, ook nu begrijp je het wederom niet, de christenen zijn van mening dat Mohammed liegt over Allah, niet dat het een ander god is, beiden beroepen hun claims namelijk terug op Abraham, een ander goddelijkheid is nooit ter sprake gekomen, zeker niet een ander naam.
pi_155912581
quote:
7s.gif Op maandag 7 september 2015 23:49 schreef Triggershot het volgende:
, dan roep je het wel over je uit.
Over je af bedoel je denk ik :) :) :) :) :) :)

quote:
7s.gif Op maandag 7 september 2015 23:49 schreef Triggershot het volgende:
echt. Als men zelf wetenschappelijke, taalkundige en archeologische argumenten gaat proberen te weerleggen met de inhoud van de boeken,
Je bedoeld toch niet boeken die een theorie weergeven die testbaar is en wetenschappelijk onderbouwd he?
pi_155912616
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 23:52 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Over je af bedoel je denk ik :) :) :) :) :) :)

quote:
Je bedoeld toch niet boeken die een theorie weergeven die testbaar is en wetenschappelijk onderbouwd he?
Que? :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')