abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155653352
Terwijl ik lui in de hangmat in de tuin lig, vraag ik me het volgende af:

Hoe heeft(als voorbeeld) Karl Marx etc. ooit kunnen denken dat hetbedrijven van politiek op die manier zou kunnen werken?

Hoe goed het ook uitgewerkt was, het strookt niet met de wet van het darwinisme.
Nu weten we dat Darwinisme zowel op onze planeet als op vele plaatsen in het heelal geldt.

Je kunt het op bijna alles toepassen, dus ook op een politieke ideologie, het is net zoiets als zand wat je tussen je vingers laat wegglijden, het volgt een natuurlijk pad.

Dit in ogenschouw nemend, welk politiek systeem heeft de beste papieren en/of is het tijd dat we een nieuw/beter systeem bedenken?

My 2 cents
pi_155653394
Darwinisme geldt op meer plekken in het heelal? Heb ik de ontdekking van buitenaards leven gemist?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_155653450
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 15:30 schreef KoosVogels het volgende:
Darwinisme geldt op meer plekken in het heelal? Heb ik de ontdekking van buitenaards leven gemist?
De manier waarop bepaalde chemische reacties plaatsvinden, zijn gelijk aan Darwinisme.
Dus het vindt op een zodanige manier plaats dat het "zichzelf" verbeterd.
Dit komt op veel plaatsen voor
pi_155653563
Daarnaast ben ik het met je eens dat ik beter een ander voorbeeld had moeten kiezen.
Dit leidt alleen maar af van de oorspronkelijke vraagstelling.
  zaterdag 29 augustus 2015 @ 17:10:40 #5
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_155655246
Het beste systeem hebben ze in de best leefbare landen van deze aardkloot. Nederland is er een van.

Voor Darwinisme zul je in een of ander bananenland moeten zijn.
  zaterdag 29 augustus 2015 @ 19:49:07 #6
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_155658619
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 17:10 schreef Hexagon het volgende:
Het beste systeem hebben ze in de best leefbare landen van deze aardkloot. Nederland is er een van.

Voor Darwinisme zul je in een of ander bananenland moeten zijn.
Tip, lees je eens in wat Darwinisme is.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_155662846
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 15:28 schreef nummer_zoveel het volgende:
Terwijl ik lui in de hangmat in de tuin lig, vraag ik me het volgende af:

Hoe heeft(als voorbeeld) Karl Marx etc. ooit kunnen denken dat hetbedrijven van politiek op die manier zou kunnen werken?

Hoe goed het ook uitgewerkt was, het strookt niet met de wet van het darwinisme.
Nu weten we dat Darwinisme zowel op onze planeet als op vele plaatsen in het heelal geldt.

Je kunt het op bijna alles toepassen, dus ook op een politieke ideologie, het is net zoiets als zand wat je tussen je vingers laat wegglijden, het volgt een natuurlijk pad.

Dit in ogenschouw nemend, welk politiek systeem heeft de beste papieren en/of is het tijd dat we een nieuw/beter systeem bedenken?

My 2 cents
Welke wet van Darwin?
Een ontwikkeling in biologisch leven wat hij noemde 'natuurlijke selectie, ?
https://nl.wikipedia.org/wiki/Natuurlijke_selectie

Ik zie de relatie niet met het ideaal van Marx: een samenleving zonder onderdrukkende staat, waar de arbeiders zelf de baas zijn in eigen bedrijf en daarmee zelf de baas zijn over het eigen leven
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')