Ja, maar je had het over een kilo. Dat lijkt me wel veel. Ik weet ook niet wat dat betekent voor de veiligheid van fietsen. Er staat me iets bij dat Colnago geen frames van onder de kilo maakt in verband met veiligheid.quote:Op dinsdag 1 september 2015 18:19 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Fabrikanten maken de fietsen nu al lichter dan 6,8 kg en moeten er vervolgens extra gewichtjes aanhangen. Fietsen lichter dan 6,8 kg zijn al gewoon op de markt. Dus er kan best een half kilotje af of zo.
Gewoon in de winkel te koop, 5,77 kg:quote:Op dinsdag 1 september 2015 20:19 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ja, maar je had het over een kilo. Dat lijkt me wel veel. Ik weet ook niet wat dat betekent voor de veiligheid van fietsen. Er staat me iets bij dat Colnago geen frames van onder de kilo maakt in verband met veiligheid.
Geen idee of het (nog) waar is en hout snijdt trouwens, moet ik eens op Googlen...
Ik zeg ook niet dat het niet kan, ik zeg dat het niet wenselijk is als het wielrennen een soort Formule 1 wordt waarbij de machine belangrijker wordt dan de mens (ik chargeer). Nu hebben ProTour-teams misschien niet zoveel moeite dit soort bedragen op te hoesten (hoewel...), maar wat doe je dan bij bijvoorbeeld een NK of een Eneco Tour, waar ook kleine ploegen / amateurs aan meedoen? Dan krijg je dus competitievervalsing.quote:Op dinsdag 1 september 2015 20:28 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Gewoon in de winkel te koop, 5,77 kg:
https://www.salden.nl/nl/(...)squall-sram-red.html
OK, met bijna ¤10.000 die wel aan de prijs, maar het kan dus wel.
De huidige fietsen waarmee de profs van de Protour-teams rijden zijn echt niet veel goedkoper. Sky rijdt volgens mij met de Pinarello Dogma, vul hier maar eens de duurste opties in (waar ze bij Sky ongetwijfeld mee rijden) en je gaat ook over de ¤10.000 heen. Dus die competitievervalsing heb je nu ook al.quote:Op dinsdag 1 september 2015 20:31 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat het kan, ik zeg dat het niet wenselijk is als het wielrennen een soort Formule 1 wordt waarbij de machine belangrijker wordt dan de mens (ik chargeer). Nu hebben ProTour-teams misschien niet zoveel moeite dit soort bedragen op te hoesten (hoewel...), maar hoe doe je dan bij bijvoorbeeld een NK of een Eneco Tour, waar ook kleine ploegen / amateurs aan meedoen? Dan krijg je dus competitievervalsing.
Voor mij is de charme van het wielrennen juist o.a. dat je het toch echt met je eigen benen (en wat dextrotabletten) moet doen.
Dat is allemaal waar, maar daar rijden kleinere renners niet mee, terwijl hun fietsen wel rond de 6,8 kilo zullen zitten. En een fiets met dat gewicht heb je ook voor de helft van dat geld.quote:Op dinsdag 1 september 2015 20:38 schreef Wombcat het volgende:
[..]
De huidige fietsen waarmee de profs van de Protour-teams rijden zijn echt niet veel goedkoper zijn. Sky rijdt volgens mij met de Pinarello Dogma, vul hier maar eens de duurste opties in (waar ze bij Sky ongetwijfeld mee rijden) en je gaat ook over de ¤10.000 heen. Dus die competitievervalsing heb je nu ook al.
Dito met de duurste Bianchi Oltre, waarmee TLJ rijdt. Ook die rijden vast niet met het instapmodel.
Mijn punt is: er zijn al fietsen van een kilo lichter op de markt. Voor de meeste fietsfabrikanten zal het echt geen probleem zijn om een fiets van een halve kilo lichter, die ook veilig genoeg is, op de markt te brengen, voor aanzienlijk minder dan ¤10.000.quote:Op dinsdag 1 september 2015 20:41 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Dat is allemaal waar, maar daar rijden kleinere renners niet mee, terwijl die wel rond de 6,8 kilo zullen zitten. En een fiets met dat gewicht heb je ook voor de helft van dat geld.
Interessante variant op jouw stelling: Ernesto Colnago over zijn 'zware' frames:quote:Op dinsdag 1 september 2015 20:44 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Mijn punt is: er zijn al fietsen van een kilo lichter op de markt. Voor de meeste fietsfabrikanten zal het echt geen probleem zijn om een fiets van een halve kilo lichter, die ook veilig genoeg is, op de markt te brengen, voor aanzienlijk minder dan ¤10.000.
Die 6,8 kilo is niet meer van deze tijd.
quote:Ernesto Colnago on… The UCI’s weight limit
Ernesto Colnago wishes the Union Cycliste International (UCI) to create a weight limit on the bike frame and not an overall 6.8kg limit. Make the frame limit 1.15 kilograms, then, the team can modify it for different races via its components.
“Lowering the minimum weight? No. How can Alessandro Petacchi or Tom Boonen race on a bike that’s less than 6.8kg? It works for someone who weighs 60kg, but a frame has to work for someone who weighs 80,” says Colnago. “A frame needs to weigh 1.15kg, and then if you are using it for Roubaix, you use stronger components, and for Alpe d’Huez, lighter components.”
He finds it “crazy” that riders race down the Kemmelberg in Ghent-Wevelgem or over the cobbles of Paris-Roubaix with high-profile carbon wheels. He said that keeping the heart of the bike – the frame – strong allows for variations in components and rider security.
Read more at http://www.cyclingweekly.(...)#68xSdgjJCOvDkcWz.99
In feite zegt hij ook dat het lichter kan, maar afhankelijk van de renner.quote:Op dinsdag 1 september 2015 20:47 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Interessante variant op jouw stelling: Ernesto Colnago over zijn 'zware' frames:
[..]
Ja, maar hij stelt tegelijk dat er een minimumgewicht voor het frame zou moeten zijn. Vervolgens kan je, afhankelijk van de renner, variëren met het gewicht van de overige onderdelen.quote:Op dinsdag 1 september 2015 20:55 schreef Wombcat het volgende:
[..]
In feite zegt hij ook dat het lichter kan, maar afhankelijk van de renner.
Dat zou het overigens wel eerlijker maken, want voor een lichte renner betekent een frame van 6,8 kg relatief meer grammen frame per kilo lichaamsgewicht dan voor een zware renner. Oftewel: zijn wattage per kilo neemt meer af dan dat van een zware renner.
Ach, wordt er ook nog eens iets zinnigs gezegd hier.quote:Maar we raken wel erg offtopic ondertussen.
quote:Op dinsdag 1 september 2015 21:01 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ja, maar hij stelt tegelijk dat er een minimumgewicht voor het frame zou moeten zijn. Vervolgens kan je, afhankelijk van de renner, variëren met het gewicht van de overige onderdelen.
Zo lees ik 'm, maar ik moet zeggen dat het er niet heel eenduidig staat.
[..]
Ach, wordt er ook nog eens iets zinnigs gezegd hier.
Hij zegt het niet expliciet, maar impliceert wel dat in bepaalde situaties je onder de 6,8 kg kunt komen. Overigens snap ik zijn logica niet zo erg dat je voor Alpe d'Huez een minder stevige fiets nodig hebt dan voor Parijs-Roubaix. Naja, tot op zekere hoogte wel, maar in een bergetappe ga je meestal ook wel een met hoge snelheden naar beneden. Dan kan moet een fiets ook stevig zijn.quote:Op dinsdag 1 september 2015 21:01 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ja, maar hij stelt tegelijk dat er een minimumgewicht voor het frame zou moeten zijn. Vervolgens kan je, afhankelijk van de renner, variëren met het gewicht van de overige onderdelen.
Zo lees ik 'm, maar ik moet zeggen dat het er niet heel eenduidig staat.
Met een setje Meilenstein wielen kan ook daar zo nog 400 gram vanaf. En met een beetje zoeken en vergelijken is er op die remmen van de Red groep ook nog wel wat te besparen. Bij Rose hangt geloof ik een fietsje van in ieder geval minder dan 5 kg. Het kan dus wel maar het kost een beetje en is geen massa productie. Maar dat waren die stalen kaders van Joop en Gerrie en Jan en Hennie ook niet.quote:Op dinsdag 1 september 2015 20:28 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Gewoon in de winkel te koop, 5,77 kg:
https://www.salden.nl/nl/(...)squall-sram-red.html
OK, met bijna ¤10.000 die wel aan de prijs, maar het kan dus wel.
Mijn mountainbikeframe uit begin jaren 2000 woog 1200 gram. Ik denk dat het lichter ook wel wat veiliger kan.quote:Op dinsdag 1 september 2015 20:47 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Interessante variant op jouw stelling: Ernesto Colnago over zijn 'zware' frames:
[..]
Die Colnago heeft natuurlijk nog nooit voorop gelopen bij innovaties. Maakte wel degelijke frames maar liep qua design altijd mijlen ver achter. Kijk alleen maar eens wanneer de eerste Colnago's met geintegreerde balhoofdlagers op de markt kwamen. Nee volgens Colnago was dat niks want het balhoofd zou vervormen. Strakke frames met uitvalpadden naar beneden was ook eerst niks, waardoor die Colnago frames er op enig moment gewoon lomp uitzagen.quote:Op dinsdag 1 september 2015 20:47 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Interessante variant op jouw stelling: Ernesto Colnago over zijn 'zware' frames:
[..]
The Fédération Internationale de Natation (FINA) has issued a two-year ban to Turkmen swimmer Hemra Nurmyradov, after he tested positive to a number of different substances in December 2014. Nurmyradov, holder of five national records in Turkmenistan, tested positive for Nandrolone, a Class S1.1A Exogenous Anabolic Agent; 17beta-hydroxymethyl, 17alpha-methyl-18-norandrost-1,4,13-triene-3-one, a Class S1.1A Exogenous Anabolic Agent; and 17-epistanozolol-N-glucuronide, a Class S1.1A Exogenous Anabolic Agent (the Prohibited Substances).quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 21:46 schreef THEFXR het volgende:
FINA is reporting that Turkmenistani swimmer Hemra Nurmyradov, holder of five Turkmen national men’s swimming records, failed an in-competition drug test at last year’s FINA Short Course World Championships. He has received a two-year competition ban.
http://swimswam.com/fina-(...)-in-doping-decision/
twitter:vayerism twitterde op dinsdag 01-09-2015 om 21:13:56 Rogers (Ferrari client) moves to third because Tyler (Ferrari client) was treated by Ferrari. reageer retweet
Ook weer waar: misschien is zijn mening gewoon conservatief.quote:Op dinsdag 1 september 2015 22:10 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Die Colnago heeft natuurlijk nog nooit voorop gelopen bij innovaties. Maakte wel degelijke frames maar liep qua design altijd mijlen ver achter. Kijk alleen maar eens wanneer de eerste Colnago's met geintegreerde balhoofdlagers op de markt kwamen. Nee volgens Colnago was dat niks want het balhoofd zou vervormen. Strakke frames met uitvalpadden naar beneden was ook eerst niks, waardoor die Colnago frames er op enig moment gewoon lomp uitzagen.
Bestaan er nog schone Turkse sporters? Sommige landen weten hun dopeurs echt slecht te verbergen.quote:Op woensdag 2 september 2015 01:01 schreef THEFXR het volgende:
[..]
The Fédération Internationale de Natation (FINA) has issued a two-year ban to Turkmen swimmer Hemra Nurmyradov, after he tested positive to a number of different substances in December 2014. Nurmyradov, holder of five national records in Turkmenistan, tested positive for Nandrolone, a Class S1.1A Exogenous Anabolic Agent; 17beta-hydroxymethyl, 17alpha-methyl-18-norandrost-1,4,13-triene-3-one, a Class S1.1A Exogenous Anabolic Agent; and 17-epistanozolol-N-glucuronide, a Class S1.1A Exogenous Anabolic Agent (the Prohibited Substances).
‘In addition, the GC/C/IRMS result for Testosterone (T) and at least one of the Adiols (5a-Adiol and/or (5bAdiol) is consistent with exogenous origin’, read a FINA statement. ‘The GC/C/IRMS result for 5a-androstane-3a, 17b-diol (5a Adiol) and 5b-androstane–3a, 17b-diol (5b Adiol) is also consistent with exogenous origin. The FINA Doping Panel decided according to the FINA DC Rule 10.2 to impose on the athlete a period of two (2) years’ ineligibility, starting on 3 December 2014 and ending at the conclusion of the 3 December 2016 for his first anti-doping rule violation.’
LOL, dat zijn er nogal wat, stuk of 6
Diene mens is ook al ergens in de 80 ondertussen hé ...quote:Op woensdag 2 september 2015 08:50 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ook weer waar: misschien is zijn mening gewoon conservatief.
hoezo een hoog BNW gehalte? die motortjes bestaan gewoon in verschillende sterktes.quote:Op dinsdag 1 september 2015 13:05 schreef Ericr het volgende:
[..]
Bij die wattages die je ziet bij het weg rijden van bijvoorbeeld Froome of Cancellara en waarbij motortjes vermoed worden is 50 watt toch echt te weinig om weg te knallen zoals zij kunnen. 50 watt is bij die snelheden een paar km/uur sneller. Natuurlijk maakt het verschil uit maar dan zou het alleen op specifieke momenten gebruikt kunnen worden want daarna is je accu leeg. Een Froome knalt echter nog wel een tijdje door op zijn koffiemolentje en heeft nog wel meer van dat soort uitbarstingen op een klim.
Blijf het een hoog BNW-gehalte houden.
Alleen maar speculatie. Het is een beetje de WTC-7 van het wielrennen eigenlijk.quote:Op woensdag 2 september 2015 15:28 schreef THEFXR het volgende:
[..]
hoezo een hoog BNW gehalte? die motortjes bestaan gewoon in verschillende sterktes.
het is niet zo dat het eerst voor amateurs ontwikkelt wordt en dan pas naar de pro's overslaat.
Nieuwe ontwikkelingen volgen zich altijd eerst de pro en dan naar beneden naar amateurs/junioren.
Genoeg beelden te over die wijzen op een motortje en ook beweringen van (ex) renners.quote:Op woensdag 2 september 2015 15:29 schreef Ericr het volgende:
[..]
Alleen maar speculatie. Het is een beetje de WTC-7 van het wielrennen eigenlijk.
Ja die motortjes bestaan maar nul bewijs dat ze gebruikt worden in het professionele wielrennen.
Godver, je vraag er ook om dat deze smiley wordt gebruiktquote:Op woensdag 2 september 2015 15:30 schreef THEFXR het volgende:
[..]
is er bewijs dat het niet gebruikt wordt?
Oftewel BNW-terrein. UCI is niet betrouwbaar dus motortjes in het professionele wielrennen moeten wel bestaan. Can't argue with that.quote:Op woensdag 2 september 2015 15:30 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Genoeg beelden te over die wijzen op een motortje en ook beweringen van (ex) renners.
Het bewijs wat jij wilt zien zal er nooit komen, want de UCI is ook niet betrouwbaar.
en wat is dan voor jouw genoeg bewijs?quote:Op woensdag 2 september 2015 15:35 schreef Ericr het volgende:
[..]
Godver, je vraag er ook om dat deze smiley wordt gebruikt
Er is ook geen bewijs dat god niet bestaat. Het gaat hier niet om een negatieve bewijslast, het gaat er om dat aangetoond wordt dat die motortjes gebruikt worden in het professionele wielrennen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |