abonnement Unibet Coolblue
pi_155741468
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 18:19 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Fabrikanten maken de fietsen nu al lichter dan 6,8 kg en moeten er vervolgens extra gewichtjes aanhangen. Fietsen lichter dan 6,8 kg zijn al gewoon op de markt. Dus er kan best een half kilotje af of zo.
Ja, maar je had het over een kilo. Dat lijkt me wel veel. Ik weet ook niet wat dat betekent voor de veiligheid van fietsen. Er staat me iets bij dat Colnago geen frames van onder de kilo maakt in verband met veiligheid.

Geen idee of het (nog) waar is en hout snijdt trouwens, moet ik eens op Googlen...
pi_155741762
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 september 2015 20:19 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Ja, maar je had het over een kilo. Dat lijkt me wel veel. Ik weet ook niet wat dat betekent voor de veiligheid van fietsen. Er staat me iets bij dat Colnago geen frames van onder de kilo maakt in verband met veiligheid.

Geen idee of het (nog) waar is en hout snijdt trouwens, moet ik eens op Googlen...
Gewoon in de winkel te koop, 5,77 kg:
https://www.salden.nl/nl/(...)squall-sram-red.html
OK, met bijna ¤10.000 die wel aan de prijs, maar het kan dus wel.
in a crowd you lose humanity
pi_155741877
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 20:28 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Gewoon in de winkel te koop, 5,77 kg:
https://www.salden.nl/nl/(...)squall-sram-red.html
OK, met bijna ¤10.000 die wel aan de prijs, maar het kan dus wel.
Ik zeg ook niet dat het niet kan, ik zeg dat het niet wenselijk is als het wielrennen een soort Formule 1 wordt waarbij de machine belangrijker wordt dan de mens (ik chargeer). Nu hebben ProTour-teams misschien niet zoveel moeite dit soort bedragen op te hoesten (hoewel...), maar wat doe je dan bij bijvoorbeeld een NK of een Eneco Tour, waar ook kleine ploegen / amateurs aan meedoen? Dan krijg je dus competitievervalsing.

Voor mij is de charme van het wielrennen juist o.a. dat je het toch echt met je eigen benen (en wat dextrotabletten) moet doen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-09-2015 20:38:54 ]
pi_155742098
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 september 2015 20:31 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat het kan, ik zeg dat het niet wenselijk is als het wielrennen een soort Formule 1 wordt waarbij de machine belangrijker wordt dan de mens (ik chargeer). Nu hebben ProTour-teams misschien niet zoveel moeite dit soort bedragen op te hoesten (hoewel...), maar hoe doe je dan bij bijvoorbeeld een NK of een Eneco Tour, waar ook kleine ploegen / amateurs aan meedoen? Dan krijg je dus competitievervalsing.

Voor mij is de charme van het wielrennen juist o.a. dat je het toch echt met je eigen benen (en wat dextrotabletten) moet doen.
De huidige fietsen waarmee de profs van de Protour-teams rijden zijn echt niet veel goedkoper. Sky rijdt volgens mij met de Pinarello Dogma, vul hier maar eens de duurste opties in (waar ze bij Sky ongetwijfeld mee rijden) en je gaat ook over de ¤10.000 heen. Dus die competitievervalsing heb je nu ook al.
Dito met de duurste Bianchi Oltre, waarmee TLJ rijdt. Ook die rijden vast niet met het instapmodel.
in a crowd you lose humanity
pi_155742197
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 20:38 schreef Wombcat het volgende:

[..]

De huidige fietsen waarmee de profs van de Protour-teams rijden zijn echt niet veel goedkoper zijn. Sky rijdt volgens mij met de Pinarello Dogma, vul hier maar eens de duurste opties in (waar ze bij Sky ongetwijfeld mee rijden) en je gaat ook over de ¤10.000 heen. Dus die competitievervalsing heb je nu ook al.
Dito met de duurste Bianchi Oltre, waarmee TLJ rijdt. Ook die rijden vast niet met het instapmodel.
Dat is allemaal waar, maar daar rijden kleinere renners niet mee, terwijl hun fietsen wel rond de 6,8 kilo zullen zitten. En een fiets met dat gewicht heb je ook voor de helft van dat geld.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-09-2015 20:42:15 ]
pi_155742310
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 september 2015 20:41 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Dat is allemaal waar, maar daar rijden kleinere renners niet mee, terwijl die wel rond de 6,8 kilo zullen zitten. En een fiets met dat gewicht heb je ook voor de helft van dat geld.
Mijn punt is: er zijn al fietsen van een kilo lichter op de markt. Voor de meeste fietsfabrikanten zal het echt geen probleem zijn om een fiets van een halve kilo lichter, die ook veilig genoeg is, op de markt te brengen, voor aanzienlijk minder dan ¤10.000.
Die 6,8 kilo is niet meer van deze tijd.
in a crowd you lose humanity
pi_155742402
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 20:44 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Mijn punt is: er zijn al fietsen van een kilo lichter op de markt. Voor de meeste fietsfabrikanten zal het echt geen probleem zijn om een fiets van een halve kilo lichter, die ook veilig genoeg is, op de markt te brengen, voor aanzienlijk minder dan ¤10.000.
Die 6,8 kilo is niet meer van deze tijd.
Interessante variant op jouw stelling: Ernesto Colnago over zijn 'zware' frames:

quote:
Ernesto Colnago on… The UCI’s weight limit

Ernesto Colnago wishes the Union Cycliste International (UCI) to create a weight limit on the bike frame and not an overall 6.8kg limit. Make the frame limit 1.15 kilograms, then, the team can modify it for different races via its components.

“Lowering the minimum weight? No. How can Alessandro Petacchi or Tom Boonen race on a bike that’s less than 6.8kg? It works for someone who weighs 60kg, but a frame has to work for someone who weighs 80,” says Colnago. “A frame needs to weigh 1.15kg, and then if you are using it for Roubaix, you use stronger components, and for Alpe d’Huez, lighter components.”

He finds it “crazy” that riders race down the Kemmelberg in Ghent-Wevelgem or over the cobbles of Paris-Roubaix with high-profile carbon wheels. He said that keeping the heart of the bike – the frame – strong allows for variations in components and rider security.

Read more at http://www.cyclingweekly.(...)#68xSdgjJCOvDkcWz.99


[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 01-09-2015 20:48:31 ]
pi_155742628
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 september 2015 20:47 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Interessante variant op jouw stelling: Ernesto Colnago over zijn 'zware' frames:

[..]

In feite zegt hij ook dat het lichter kan, maar afhankelijk van de renner.
Dat zou het overigens wel eerlijker maken, want voor een lichte renner betekent een frame van 6,8 kg relatief meer grammen frame per kilo lichaamsgewicht dan voor een zware renner. Oftewel: zijn wattage per kilo neemt meer af dan dat van een zware renner.

Maar we raken wel erg offtopic ondertussen.
in a crowd you lose humanity
pi_155742870
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 20:55 schreef Wombcat het volgende:

[..]

In feite zegt hij ook dat het lichter kan, maar afhankelijk van de renner.
Dat zou het overigens wel eerlijker maken, want voor een lichte renner betekent een frame van 6,8 kg relatief meer grammen frame per kilo lichaamsgewicht dan voor een zware renner. Oftewel: zijn wattage per kilo neemt meer af dan dat van een zware renner.
Ja, maar hij stelt tegelijk dat er een minimumgewicht voor het frame zou moeten zijn. Vervolgens kan je, afhankelijk van de renner, variëren met het gewicht van de overige onderdelen.

Zo lees ik 'm, maar ik moet zeggen dat het er niet heel eenduidig staat.

quote:
Maar we raken wel erg offtopic ondertussen.
Ach, wordt er ook nog eens iets zinnigs gezegd hier.
pi_155743081
quote:
12s.gif Op dinsdag 1 september 2015 21:01 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Ja, maar hij stelt tegelijk dat er een minimumgewicht voor het frame zou moeten zijn. Vervolgens kan je, afhankelijk van de renner, variëren met het gewicht van de overige onderdelen.

Zo lees ik 'm, maar ik moet zeggen dat het er niet heel eenduidig staat.

[..]

Ach, wordt er ook nog eens iets zinnigs gezegd hier.
quote:
12s.gif Op dinsdag 1 september 2015 21:01 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Ja, maar hij stelt tegelijk dat er een minimumgewicht voor het frame zou moeten zijn. Vervolgens kan je, afhankelijk van de renner, variëren met het gewicht van de overige onderdelen.

Zo lees ik 'm, maar ik moet zeggen dat het er niet heel eenduidig staat.

Hij zegt het niet expliciet, maar impliceert wel dat in bepaalde situaties je onder de 6,8 kg kunt komen. Overigens snap ik zijn logica niet zo erg dat je voor Alpe d'Huez een minder stevige fiets nodig hebt dan voor Parijs-Roubaix. Naja, tot op zekere hoogte wel, maar in een bergetappe ga je meestal ook wel een met hoge snelheden naar beneden. Dan kan moet een fiets ook stevig zijn.

Er zijn ook framebouwers die wel een frame van onder ene kilo bouwen. Scott of Ridley b.v. (ik weet ff niet meer welke van de twee), kwamen er een aantal jaar geleden al mee.
in a crowd you lose humanity
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 1 september 2015 @ 21:29:29 #236
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_155743741
-> Centraal
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  dinsdag 1 september 2015 @ 21:55:16 #237
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_155744850
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 20:28 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Gewoon in de winkel te koop, 5,77 kg:
https://www.salden.nl/nl/(...)squall-sram-red.html
OK, met bijna ¤10.000 die wel aan de prijs, maar het kan dus wel.
Met een setje Meilenstein wielen kan ook daar zo nog 400 gram vanaf. En met een beetje zoeken en vergelijken is er op die remmen van de Red groep ook nog wel wat te besparen. Bij Rose hangt geloof ik een fietsje van in ieder geval minder dan 5 kg. Het kan dus wel maar het kost een beetje en is geen massa productie. Maar dat waren die stalen kaders van Joop en Gerrie en Jan en Hennie ook niet.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  dinsdag 1 september 2015 @ 21:56:01 #238
138547 VASND
Happen naar het baasje
pi_155744872
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 september 2015 20:47 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Interessante variant op jouw stelling: Ernesto Colnago over zijn 'zware' frames:

[..]

Mijn mountainbikeframe uit begin jaren 2000 woog 1200 gram. Ik denk dat het lichter ook wel wat veiliger kan.

-- Ik denk trouwens dat de comfortfactor niet vergeten moet worden met het aantal KM's dat deze kerels jaarlijks maken.
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
[b]Op woensdag 28 juli 2010 23:05 schreef Dromenvangertje het volgende:[/b]
het zou mij een eer zijn om alles voor u te doen wat uw hartje begeert.
  dinsdag 1 september 2015 @ 22:10:08 #239
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_155745429
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 september 2015 20:47 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Interessante variant op jouw stelling: Ernesto Colnago over zijn 'zware' frames:

[..]

Die Colnago heeft natuurlijk nog nooit voorop gelopen bij innovaties. Maakte wel degelijke frames maar liep qua design altijd mijlen ver achter. Kijk alleen maar eens wanneer de eerste Colnago's met geintegreerde balhoofdlagers op de markt kwamen. Nee volgens Colnago was dat niks want het balhoofd zou vervormen. Strakke frames met uitvalpadden naar beneden was ook eerst niks, waardoor die Colnago frames er op enig moment gewoon lomp uitzagen.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_155750315
DEA Announces Major Steroid Operation

http://krwg.org/post/dea-(...)d-operation#stream/0
pi_155750469
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 21:46 schreef THEFXR het volgende:
FINA is reporting that Turkmenistani swimmer Hemra Nurmyradov, holder of five Turkmen national men’s swimming records, failed an in-competition drug test at last year’s FINA Short Course World Championships. He has received a two-year competition ban.

http://swimswam.com/fina-(...)-in-doping-decision/
The Fédération Internationale de Natation (FINA) has issued a two-year ban to Turkmen swimmer Hemra Nurmyradov, after he tested positive to a number of different substances in December 2014. Nurmyradov, holder of five national records in Turkmenistan, tested positive for Nandrolone, a Class S1.1A Exogenous Anabolic Agent; 17beta-hydroxymethyl, 17alpha-methyl-18-norandrost-1,4,13-triene-3-one, a Class S1.1A Exogenous Anabolic Agent; and 17-epistanozolol-N-glucuronide, a Class S1.1A Exogenous Anabolic Agent (the Prohibited Substances).

‘In addition, the GC/C/IRMS result for Testosterone (T) and at least one of the Adiols (5a-Adiol and/or (5bAdiol) is consistent with exogenous origin’, read a FINA statement. ‘The GC/C/IRMS result for 5a-androstane-3a, 17b-diol (5a Adiol) and 5b-androstane–3a, 17b-diol (5b Adiol) is also consistent with exogenous origin. The FINA Doping Panel decided according to the FINA DC Rule 10.2 to impose on the athlete a period of two (2) years’ ineligibility, starting on 3 December 2014 and ending at the conclusion of the 3 December 2016 for his first anti-doping rule violation.’

LOL, dat zijn er nogal wat, stuk of 6 :D
pi_155750673
vayerism twitterde op dinsdag 01-09-2015 om 21:13:56 Rogers (Ferrari client) moves to third because Tyler (Ferrari client) was treated by Ferrari. reageer retweet
pi_155752138
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2015 22:10 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Die Colnago heeft natuurlijk nog nooit voorop gelopen bij innovaties. Maakte wel degelijke frames maar liep qua design altijd mijlen ver achter. Kijk alleen maar eens wanneer de eerste Colnago's met geintegreerde balhoofdlagers op de markt kwamen. Nee volgens Colnago was dat niks want het balhoofd zou vervormen. Strakke frames met uitvalpadden naar beneden was ook eerst niks, waardoor die Colnago frames er op enig moment gewoon lomp uitzagen.
Ook weer waar: misschien is zijn mening gewoon conservatief.
pi_155756277
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 01:01 schreef THEFXR het volgende:

[..]

The Fédération Internationale de Natation (FINA) has issued a two-year ban to Turkmen swimmer Hemra Nurmyradov, after he tested positive to a number of different substances in December 2014. Nurmyradov, holder of five national records in Turkmenistan, tested positive for Nandrolone, a Class S1.1A Exogenous Anabolic Agent; 17beta-hydroxymethyl, 17alpha-methyl-18-norandrost-1,4,13-triene-3-one, a Class S1.1A Exogenous Anabolic Agent; and 17-epistanozolol-N-glucuronide, a Class S1.1A Exogenous Anabolic Agent (the Prohibited Substances).

‘In addition, the GC/C/IRMS result for Testosterone (T) and at least one of the Adiols (5a-Adiol and/or (5bAdiol) is consistent with exogenous origin’, read a FINA statement. ‘The GC/C/IRMS result for 5a-androstane-3a, 17b-diol (5a Adiol) and 5b-androstane–3a, 17b-diol (5b Adiol) is also consistent with exogenous origin. The FINA Doping Panel decided according to the FINA DC Rule 10.2 to impose on the athlete a period of two (2) years’ ineligibility, starting on 3 December 2014 and ending at the conclusion of the 3 December 2016 for his first anti-doping rule violation.’

LOL, dat zijn er nogal wat, stuk of 6 :D
Bestaan er nog schone Turkse sporters? Sommige landen weten hun dopeurs echt slecht te verbergen.
  woensdag 2 september 2015 @ 13:01:10 #245
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_155756396
quote:
7s.gif Op woensdag 2 september 2015 08:50 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Ook weer waar: misschien is zijn mening gewoon conservatief.
Diene mens is ook al ergens in de 80 ondertussen hé ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_155760023
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 13:05 schreef Ericr het volgende:

[..]

Bij die wattages die je ziet bij het weg rijden van bijvoorbeeld Froome of Cancellara en waarbij motortjes vermoed worden is 50 watt toch echt te weinig om weg te knallen zoals zij kunnen. 50 watt is bij die snelheden een paar km/uur sneller. Natuurlijk maakt het verschil uit maar dan zou het alleen op specifieke momenten gebruikt kunnen worden want daarna is je accu leeg. Een Froome knalt echter nog wel een tijdje door op zijn koffiemolentje en heeft nog wel meer van dat soort uitbarstingen op een klim.

Blijf het een hoog BNW-gehalte houden.
hoezo een hoog BNW gehalte? die motortjes bestaan gewoon in verschillende sterktes.
het is niet zo dat het eerst voor amateurs ontwikkelt wordt en dan pas naar de pro's overslaat.
Nieuwe ontwikkelingen volgen zich altijd eerst de pro en dan naar beneden naar amateurs/junioren.
pi_155760063
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 15:28 schreef THEFXR het volgende:

[..]

hoezo een hoog BNW gehalte? die motortjes bestaan gewoon in verschillende sterktes.
het is niet zo dat het eerst voor amateurs ontwikkelt wordt en dan pas naar de pro's overslaat.
Nieuwe ontwikkelingen volgen zich altijd eerst de pro en dan naar beneden naar amateurs/junioren.
Alleen maar speculatie. Het is een beetje de WTC-7 van het wielrennen eigenlijk.

Ja die motortjes bestaan maar nul bewijs dat ze gebruikt worden in het professionele wielrennen.
pi_155760082
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 15:29 schreef Ericr het volgende:

[..]

Alleen maar speculatie. Het is een beetje de WTC-7 van het wielrennen eigenlijk.

Ja die motortjes bestaan maar nul bewijs dat ze gebruikt worden in het professionele wielrennen.
Genoeg beelden te over die wijzen op een motortje en ook beweringen van (ex) renners.
Het bewijs wat jij wilt zien zal er nooit komen, want de UCI is ook niet betrouwbaar.
pi_155760215
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 15:30 schreef THEFXR het volgende:

[..]

is er bewijs dat het niet gebruikt wordt?
Godver, je vraag er ook om dat deze smiley wordt gebruikt :')

Er is ook geen bewijs dat god niet bestaat. Het gaat hier niet om een negatieve bewijslast, het gaat er om dat aangetoond wordt dat die motortjes gebruikt worden in het professionele wielrennen.

quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 15:30 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Genoeg beelden te over die wijzen op een motortje en ook beweringen van (ex) renners.
Het bewijs wat jij wilt zien zal er nooit komen, want de UCI is ook niet betrouwbaar.

Oftewel BNW-terrein. UCI is niet betrouwbaar dus motortjes in het professionele wielrennen moeten wel bestaan. Can't argue with that.
pi_155760235
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 15:35 schreef Ericr het volgende:

[..]

Godver, je vraag er ook om dat deze smiley wordt gebruikt :')

Er is ook geen bewijs dat god niet bestaat. Het gaat hier niet om een negatieve bewijslast, het gaat er om dat aangetoond wordt dat die motortjes gebruikt worden in het professionele wielrennen.
en wat is dan voor jouw genoeg bewijs?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')