abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155629833
2015

10 september: Jagärtrut
12 september: Wizzy
14 september: gestreeptestoel
19 september: Malteser

6 oktober: Limone (jongen)
8 oktober: Skoap (jongen)
14 oktober: Sara82 (jongen)
16 oktober: pinquit (jongen)
16 oktober: Estrys (jongen)
21 oktober: JantinaGr (meisje)
23 oktober: *** Cassandra87 en Bartholomeus *** (jongen)
24 oktober: *** Natalie en steenz *** (meisje)

3 november: silliegirl
4 november: Daui (tweeling)
11 november: 1stGirl
14 november: ***Kuukske & JDude*** (jongen)
23 november: Bloesem

8 december: bloes85
31 december: sethiwe

2016

1 januari: hetzusjevan
4 januari: Xanteh
22 januari: Myrr (jongen)

14 februari: Frummeltje86 (meisje)
19 februari: Sicilia

1 maart: L0t..
1 maart: Appelientje
3 maart: LadyBlack
4 maart: Dot.
14 maart: Razztwizzle
20 maart: onomatopee
24 maart: Lamb29

12 april: Leonietje83

***-----------------***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK)

Aanpassingen graag een DM :)

[ Bericht 49% gewijzigd door SQ op 31-08-2015 11:38:02 ]
pi_155629929
Ik kan dat wel doen hoor Daui, maar dan krijg je denk ik abstracte kunst :+ Mijn vriend heeft het gedaan ;)

Dat klinkt allemaal ineens erg heftig Razz :{ Misschien toch op zich wel fijn dat je er een paar dagen over na kunt denken nu?

Schrikken stoel! Gaat het alweer wat beter?
pi_155630559
Studio Ghibli zegt me ook niks.

Hier laatst n fles dettol allesreiniger gekocht, de blauwe.

Dot, man en zoon waren erbij en ik had gelukkig water en dextro in mijn tas. Nu ik thuis op de bank heb gelegen en warm eten op heb, voel ik me weer wat beter.
pi_155630872
Fijn dat je je wat beter voelt stoel, en wat een geluk dat je niet alleen was, lijkt mij echt doodeng
pi_155631555
Razz :*
pi_155631566
fijn dat t weer gaat. Zo naar zoiets.

Mijn baby ligt in stuit. }:| nou boeit dat me verder niet zo, maar hij schopt mn onderwereld aan gort en kopt mn maaginhoud steeds omhoog :') *boehoe*
:)
pi_155631983
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 19:03 schreef mignonne het volgende:
fijn dat t weer gaat. Zo naar zoiets.

Mijn baby ligt in stuit. }:| nou boeit dat me verder niet zo, maar hij schopt mn onderwereld aan gort en kopt mn maaginhoud steeds omhoog :') *boehoe*
Dat klinkt niet fijn. :o

Ik ben zo benieuwd of de vk volgende week kan zeggen wat bepaalde ledematen nu zijn, misschien dat ik het dan zelf kan herkennen. Ik voel overal bobbels, maar geen idee of dat dan voet, arm, knie, kont, rug of hoofd is. :P
pi_155632593
Mijn VK belde net om te vragen hoe het ging. Dat vond ik lief.
pi_155632656
Razz, wat een rotnieuws.. :*
pi_155632773
Shit Razz, wat ellendig. En dan zo lang wachten ook nog. Of nou ja, langis het niet, maar in deze omstandigheden natuurlijk wel. Lief dat je vk even belde! Sterkte komende dagen. Ik duim voor jullie.
pi_155634184
Razz wat een rot nieuws :*

Fijn dat je je weer beter voelt stoel, vervelend zoiets.
Life is what happens while you are busy making other plans...
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 20:52:40 #12
171422 LadyBlack
paint it black
pi_155635098
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 19:37 schreef Razztwizzle het volgende:
Mijn VK belde net om te vragen hoe het ging. Dat vond ik lief.
Ja! Ik kreeg vandaag ook telefoon (terwijl ik in Portugal zit dus ik nam niet op maar reageerde per sms of diegene even wou melden waar t over ging), en dat was ook de vk O+ Of we wat gerustgesteld waren na t ziekenhuisbezoek en dat ik altijd mocht bellen als ik vragen had.

Ik vond overigens alle info van het ziekenhuis heel fijn, dus laat je goed voorlichten dinsdag. En zet evt vooraf je eigen voors en tegens of twijfels op papier. Dan kun je ze dat voorleggen.
pi_155635301
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_155635372
Lief ook LB! Wanneer komt jullie uitslag van de NIPT?

Ik ben me inderdaad al suf aan het Googlen :@ en alles opgeschreven wat ik wil weten. VK benadrukte dat ik de mogelijkheden tot toch een NIPT wel moet bespreken.

Het is allemaal wat veel nu, ik denk dat ik het nu maar even laat rusten. Lekker slapen. Weekend met man en kind. Zij is zo vrolijk, dat maakt een boel goed O+
pi_155635619
Sterkte, Razz. Schrikken zeg. Het is fijn dat je inderdaad afleiding hebt dit weekend, gezellige dingen doen met A-tje. O+ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_155636809
Jeetje Razz wat schrikken zeg! Sterkte :*
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 21:37:50 #17
171422 LadyBlack
paint it black
pi_155636890
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 21:00 schreef Razztwizzle het volgende:
Lief ook LB! Wanneer komt jullie uitslag van de NIPT?

Ik ben me inderdaad al suf aan het Googlen :@ en alles opgeschreven wat ik wil weten. VK benadrukte dat ik de mogelijkheden tot toch een NIPT wel moet bespreken.

Het is allemaal wat veel nu, ik denk dat ik het nu maar even laat rusten. Lekker slapen. Weekend met man en kind. Zij is zo vrolijk, dat maakt een boel goed O+
Ja zo'n klein meiske is de beste afleiding voor alles O+

Wij wilden graag een niet-invasieve test omdat de rest van de echo in het ziekenhuis best heel goed was, voor zover dat te beoordelen was met een echo die zo vroeg werd gedaan. We hebben de tijd om iig eerst de NIPT te doen en evt later nog de vlokkentest. Er was alleen echt verdenking op Down ivm die verdikte nekplooi.

Als er andere aanleidingen waren geweest, of we hadden minder tijd, dan had ik de vlokkentest laten doen.
pi_155637089
Bij onze echo vandaag is alleen de nekplooi gemeten, verder niks. Zouden ze dan in het AMC nog meer gaan bekijken? Qua tijd kan bij ons ook de NIPT eerst nog wel. (Al mogen we dan dus niet in NL en moeten we 'm zelf betalen). Al moet ik wel even slikken bij het idee van vrij laat pas zekerheid hebben.
pi_155637177
He bah wat naar Razz! :* hoop dat jullie een fijn weekend zullen hebben en hoop op beter nieuws dinsdag!
pi_155637266
Razz wat is dat schrikken zeg! ;( Ik duim voor jullie dat alles gewoon oké is. Sterkte komende tijd. :*
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 21:56:23 #21
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_155637637
Razzz :*
pi_155637717
Razz, wat schrikken, ik duim dat alles toch oké is :*
E.
pi_155637745
Razz :* Wat een onzekerheid.. sterkte!

quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 19:03 schreef mignonne het volgende:
Oh brr brings back memories :N
Maag als hoofdkussen :r

en Totoro O+ Zo tof!
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_155638366
Razz. -O- Veel sterkte en succes dinsdag.
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 22:41:37 #25
171422 LadyBlack
paint it black
pi_155639145
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 21:43 schreef Razztwizzle het volgende:
Bij onze echo vandaag is alleen de nekplooi gemeten, verder niks. Zouden ze dan in het AMC nog meer gaan bekijken? Qua tijd kan bij ons ook de NIPT eerst nog wel. (Al mogen we dan dus niet in NL en moeten we 'm zelf betalen). Al moet ik wel even slikken bij het idee van vrij laat pas zekerheid hebben.
Wij werden doorgestuurd omdat ze in het ziekenhuis met geavanceerdere apparatuur werken, en dus de hele anatomie beter kunnen beoordelen. Er zijn meerdere kenmerken die op afwijkingen kunnen duiden.

Bij ons kindje meenden ze iets in een bloedvat te zien dat een marker voor Down kon zijn. But then again, volgens mijn eigen termijn was ik toen 11+2 weken, dus eigenlijk te vroeg om te meten.

Als we over een dikke week terugkomen van vakantie krijgen we nog een echo, dan is er al veel meer te zien. En dus de uitslag van de NIPT.

Ik hoop dat er voor jullie ook nog geruststelling in zit :*
pi_155639832
Ik sliep dus net, voor 't eerst in 48 uur zowat, slaap echt prut vd week ( :z :Z :O) komt man naar boven en spuugt uit het niets het hele bed (inc mij) onder.

Dus nu heb ik hem in bed gestopt met paracetamol (zetpil :') ) en nu zit ik te wachten tot de wasmachine klaar is. Fijn hoor. -O-
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 23:09:13 #27
171422 LadyBlack
paint it black
pi_155640083
Oi Sillie :X dat is echt naar -O-
pi_155640331
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 23:09 schreef LadyBlack het volgende:
Oi Sillie :X dat is echt naar -O-
Soort van oefenrondje :'), met baby zal ik nog wel vaker ondergespuugd worden.. :X

Ik overweeg om gewoon op de bank te gaan slapen. Ik denk niet dat ik de slaapkamer stankvrij krijg vanavond. -O-
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 23:33:21 #29
171422 LadyBlack
paint it black
pi_155640853
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 23:17 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Soort van oefenrondje :'), met baby zal ik nog wel vaker ondergespuugd worden.. :X

Ik overweeg om gewoon op de bank te gaan slapen. Ik denk niet dat ik de slaapkamer stankvrij krijg vanavond. -O-
Ja joh als je baby spuugt stinkt dat echt niet zo hoor :D

Al spuugde de mijne eigenlijk nooit. Die kreeg niet echt genoeg binnen daarvoor vrees ik :')
pi_155640891
Pas met vast voedsel wordt babykots echt nasty. Lekker de erwtjes uit de aerosleepgaatjes pulken :9 .
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 23:40:07 #31
171422 LadyBlack
paint it black
pi_155641058
OMG :')!

Ik ben gezegend met een kind dat nooit overgeeft. Heb dr in 2,5 jaar twee keer 's ochtends aangetroffen met een soort uitgekotste boterham naast zich.
pi_155641123
Luc ook nooit, tot 1 week geleden.... (over 1 dikke maand is hij 3)

Gelukkig was mijn man erbij, dus ik ben snel weggelopen en heb mijn man het laten opruimen.
Goede moeder die ik ben :')
  zaterdag 29 augustus 2015 @ 00:23:00 #33
442351 FritzWepper
Account inactief
pi_155642422
Hahaha, m'n vriendin kan het totaal niet hebben als ze ermee wordt geconfronteerd. Als we bij mijn ouders komt blijft ze de hond maar hondenkoekjes toestoppen en twee weken geleden was z'n limiet bereikt. Zei m'n vader om haar te pesten dat ze het maar even op moest ruimen, is ze gillend het huis uit gerend _O-
pi_155646469
Van je eigen kind opruimen is anders san van je man vind ik. Ik ontsmet m'n handen en armen wel altijd even naderhand :').

En op een gegeven moment kunnen kinderen ook in een emmer kotsen.

Ik kan niet meer slapen. Aargh. Maagzuur all over. ;(. Word er gek van.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_155646744
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 05:21 schreef Kuukske het volgende:
Van je eigen kind opruimen is anders san van je man vind ik. Ik ontsmet m'n handen en armen wel altijd even naderhand :').

En op een gegeven moment kunnen kinderen ook in een emmer kotsen.

Ik kan niet meer slapen. Aargh. Maagzuur all over. ;(. Word er gek van.
Mannen kunnen zeker in emmers kotsen }:| moeten ze dat wel doen.
Mijn bank slaapt toch niet heel comfortabel, men m'n rug :X .
Ik heb man inmiddels nog zeker 3x naar t toilet horen sprinten en spugen. Ik hoop maar dat 't niet besmettelijk is :X
pi_155646910
Joh als je kind midden in de nacht heel zielig maaaaamaaaa huilt omdat ie de boel ondergekotst heeft verander je in een soort supermom :) Dan zet je hem onder de douche, verschoon je zijn bed, draait een wasmachine was. En met een beetje pech doe je dat een uur later gewoon weer.

Mijn man is on his own hoor. Doei :P
ti amo pių di ieri ma meno di domani
  zaterdag 29 augustus 2015 @ 08:53:31 #37
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_155647019
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 07:56 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Mannen kunnen zeker in emmers kotsen }:| moeten ze dat wel doen.
Mijn bank slaapt toch niet heel comfortabel, men m'n rug :X .
Ik heb man inmiddels nog zeker 3x naar t toilet horen sprinten en spugen. Ik hoop maar dat 't niet besmettelijk is :X
Ik geloof dat er wel wat heerst :r (mijn nacht was ook fijn :') )
pi_155647050
Razz sterkte!!
pi_155647064
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 08:36 schreef Estrys het volgende:
Joh als je kind midden in de nacht heel zielig maaaaamaaaa huilt omdat ie de boel ondergekotst heeft verander je in een soort supermom :) Dan zet je hem onder de douche, verschoon je zijn bed, draait een wasmachine was. En met een beetje pech doe je dat een uur later gewoon weer.

Hahaha dat ja :D

Hoewel als ie in t bed kotst waar k zelf ook in moet slapen dan mja. Je moet íets.
Ik kan echt niet tegen kots brrr :X spugende vrouwen tijdens een bevalling ook ;( kunnen zij verder niets aan doen en is ook helemaal niet erg. Maar mn maag krimpt altijd een beetje in elkaar als ze gaan spugen :') Zolang k niet kijk enzo gaat het wel.
pi_155647131
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 08:36 schreef Estrys het volgende:

Dan moeder ik al over mijn man, denk ik. Die is ook gewassen, verschoont, in bed gestopt etc. inmiddels :')

Het toppunt was nog wel dat ik vannacht de zetpillen ging brengen (die hadden we nog van een eerder buikgriepvirus wat we toen allebei hadden). Vervolgens hoorde ik 'm een aantal keer woelen en doen in bed, en toen vrij zielig "Sillie...." *ja?* "het lukt niet, kan je helpen". Dat vind ik dan weer bijna een brug te ver. Zal bij je kind vast minder "erg" zijn om te doen.
pi_155647191
Och Razz, ik lees het nu pas. ;( Sterkte. :*

Joycie nog gefeliciteerd! *O*
pi_155647213
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 08:53 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Ik geloof dat er wel wat heerst :r (mijn nacht was ook fijn :') )
Ik hoop dat meneer gewoon wat verkeerds heeft gegeten. ;)

Waren er bij jou ook ziek?
Ik twijfel nu over wat ik ga doen, want ik ben ook moe. Misschien maar ff boodschappen en dan nog even liggen oid.
pi_155647231
Wát?! Ik heb wat gemist hier zeker :D een aantal opnieuw zwanger uit mijn periode hier! Gefeliciteerd :D! *O*
Born to Lose, but Built to Win.
pi_155647375
Mijn grote rode kater heeft gister zijn pootje gebroken en nu hupst ie heel zielig door de kamer. Arme poezemeneer. Ben ik in iedergeval niet meer de enige sneue persoon thuis ;)
pi_155647465
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 09:45 schreef Daui het volgende:
Mijn grote rode kater heeft gister zijn pootje gebroken en nu hupst ie heel zielig door de kamer. Arme poezemeneer. Ben ik in iedergeval niet meer de enige sneue persoon thuis ;)
persoon misschien wel :p
Arme kat ;(

Sillie beterschap voor je man, bah, het zal je maar gebeuren.

Ik ga vandaag weer eens naar stal, rijden gaat niet lukken want mijn rug/bekken spelen op en ik mag ook niet stappen van mijn man, rijd western en hij is als de dood dat ze struikelt of toch even een schrik beweging maakt waardoor die knop in mijn buik beland. Logisch.. Maar ik mis het rijden met haar zo :'( straks denk ik een eindje met haar aan de hand wandelen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_155647499
Razz ;( sterkte!

En ik las nog iets van stoel die niet lekker werd in de supermarkt, eng! Hopelijk gaat het nu weer beter en gebeurt het niet meer.

Hier 22+1 en nog steeds alles goed. Sinds gisteren zijn de schopjes ook van buitenaf te voelen, zo bijzonder O+.
pi_155647521
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 09:57 schreef hetzusjevan het volgende:
Razz ;( sterkte!

En ik las nog iets van stoel die niet lekker werd in de supermarkt, eng! Hopelijk gaat het nu weer beter en gebeurt het niet meer.

Hier 22+1 en nog steeds alles goed. Sinds gisteren zijn de schopjes ook van buitenaf te voelen, zo bijzonder O+.
22+1?? Jij post toch pas een paar dagen mee?
Wat gaat de tijd hard :o
pi_155647553
Veel plezier bij de stal Cassandra. Nog heeeeeel even en je mag weer rijden. Ook al snap ik dat je het mist. :*
pi_155647599
Succes razz en sterkte!
Born to Lose, but Built to Win.
pi_155647732
Hoi, ik heb hier inmiddels een half dozijn positieve testen liggen dus ik kom ook maar even hier meepraten.
4 weken-en-nog-wat zwanger van de tweede. O+ Maar blijkbaar spoelt alle kennis over zwangerschap met het vruchtwater weg of zo. :') Dus ik kom jullie vast afentoe bestoken met stomme vragen en zo. *O*
pi_155647736
Razz, wat een verschrikkelijk stomme uitslag. Duimen draaien tot dinsdag. :*
pi_155647832
Sterkte lieve Razz, wat een rot uitslag!
:*
pi_155648892
Psst, dames die nog positiekleding zoeken (maat 38/M): OUD / Vraag en aanbod deel 161
pi_155648897
Ik kom mij hier officieel afmelden. Onze zoon is ondertussen alweer 9 dagen.

Nog wat info;
-ingeleid met 39+5 wegens meerdere problemen als verminderd leven voelen, flinke lichamelijke achteruitgang bij mij en de gyn vond het wel handig om mij overdag te laten bevallen ivm eventuele ok. En ik had al 1-2cm ontsluiting. :s)
-7 uur ziekenhuis, 7.44 vliezen gebroken, 3cm, 8.15 oxytocine en om 8.20 flinke weeën. Om 9.30 5cm. Epiduraal gezet om 10.15, werkte om 10.30 en om 10.40 kreeg ik persweeën waar je u tegen zegt. 11.00 uur 9cm :(. Geschreeuwd, gehuild, gesmeekt, complete paniek en weet ik veel wat. 12.24 mocht ik eindelijk persen. Heerlijk! En onze zoon was er om 13.29 uur!
Wel meteen flink bloedverlies, maar door het supersnel handelen is het beperkt gebleven tot 450ml.

Voor de naam; pb naar mij (kan even duren) of naar Elleska.

Kheb tijdens de persweeën tegen o.a. de verloskundige wanhopig gezegd dat als ze nog geen kinderen heeft er noooit aan moet beginnen. Na de bevalling viel mjj haar bolle buik pas op :D
  zaterdag 29 augustus 2015 @ 11:54:21 #55
50430 Yuki
Student Midwife
pi_155649077
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 11:45 schreef coccinelle het volgende:

Kheb tijdens de persweeën tegen o.a. de verloskundige wanhopig gezegd dat als ze nog geen kinderen heeft er noooit aan moet beginnen. Na de bevalling viel mjj haar bolle buik pas op :D
:D
Vast niet de eerste keer dat ze dat hoorde ;)

Leest als een heftige bevalling. Hoewel het voor jou als eeuwen gevoeld zal hebben (2 uur persweeën :( ) is het uiteindelijk nog best vlot gegaan en gelukkig bleef het bloedverlies beperkt.
Inmiddels wat bijgekomen/hersteld? Hoe kijk je erop terug?
♥ || Baby catcher in training || ♥
pi_155649236
quote:
zal even een quote doen zodat pb/dm makkelijker gaat ;)
pi_155650261
Het voelt nog een beetje onwerkelijk, maar ik kom me ook naar weer melden hier. Ik ben Dodoria, 30 jaar. Zojuist test gedaan. Uitgerekend op 4 mei 2016... Wat klinkt dat nog ver weg!
Ik heb hier 2 jaar geleden ook mee geschreven toen ik zwanger was van H. Hij is nu een vrolijke peuter die de oren van mn kop kletst.
Helaas wel een zware tijd gehad met de eerste omdat hij een syndroom bleek te hebben waardoor hij allergisch is voor het meeste voedsel. Er valt verder prima mee te leven op elementaire kunstvoeding, maar het is wel heel intensief voor ons, en lastiger voor hem als hij straks wat ouder wordt. Een volgend kind heeft waarschijnlijk 50% kans om ook dit syndroom te hebben. Ik sta dus een stuk minder onbezorgd in deze zwangerschap dan in de vorige. Maar hoop dat ik me langzaam kan beginnen te verheugen als ik aan het idee wen.
pi_155650474
Welkom ineffable & Dodoria *O* . Gefeliciteerd met jullie streepjes.
pi_155651679
Welkom ineffable en dodoria! Edit: en Skjor! Gek dat er nu UDs genoemd zijn na die van mij. Zal wel steeds gewoner worden, hihi.

Sillie, wat erg van je vriend! Zou ik nu echt niet kunnen, kots ruimen.

Dank voor de reacties over deelname aan moeders voor moeders. De peuter die niet bij de flessen mag komen gaf de doorslag om nu mee te doen ipv bij eventuele volgende zwangerschap. Woensdag komt er iemand langs...

Hier nu 7+4 en misselijkheid begint functioneren in de weg te zitten. Hele dag kleine beetjes eten lijkt niet meer echt te helpen. Iemand nog tips?

[ Bericht 1% gewijzigd door Leonietje83 op 29-08-2015 14:17:01 ]
pi_155651785
Leuk ineffable en Dodoria, ik denk dat we ongeveer in dezelfde week zijn uitgerekend.
pi_155652229
Allereerst even een :* voor Razz.
quote:
Ik kom mij hier officieel afmelden. Onze zoon is ondertussen alweer 9 dagen.

Nog wat info;
-ingeleid met 39+5 wegens meerdere problemen als verminderd leven voelen, flinke lichamelijke achteruitgang bij mij en de gyn vond het wel handig om mij overdag te laten bevallen ivm eventuele ok. En ik had al 1-2cm ontsluiting. :s)
-7 uur ziekenhuis, 7.44 vliezen gebroken, 3cm, 8.15 oxytocine en om 8.20 flinke weeën. Om 9.30 5cm. Epiduraal gezet om 10.15, werkte om 10.30 en om 10.40 kreeg ik persweeën waar je u tegen zegt. 11.00 uur 9cm :(. Geschreeuwd, gehuild, gesmeekt, complete paniek en weet ik veel wat. 12.24 mocht ik eindelijk persen. Heerlijk! En onze zoon was er om 13.29 uur!
Wel meteen flink bloedverlies, maar door het supersnel handelen is het beperkt gebleven tot 450ml.

Oh dat niet mogen persen als je persdrang hebt..... Pfff. En dat dan zo lang moeten opvangen.

Ik kreeg net na mijn ruggenprik ook persweeën. Heb ze voor mijn gevoel een uur moeten wegpuffen, het waren volgens mij 15 minuten. Want de arts-assistent die wist niet hoe snel ze terug moest komen bij de verloskamers, 2 persweeën en ze was er. En daar bij de anesthesie maar zeggen dat ik echt nog niet hoefde te persen maar dat ik gewoon de baby voelde...

Hier een pittige dag vandaag. Ik mag naar huis... Na ruim 4 weken ziekenhuis, mag ik 3 dagen na de bevalling naar huis. Wat voelt dat gek. En verkeerd ook. Ik moet weer gaan vertrouwen op mijn lijf. En mijn meisje achterlaten. Hoe doe je dat? Hoe kan ik straks in vredesnaam in de auto stappen en hier wegrijden zonder haar..
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_155652321
Welkom ineffable en dodoria! *O*

Over misselijkheid, ik heb de gouden tip helaas nog niet gevonden.. Als het je echt in de weg zit misschien even langs de ha leonietje?

Joycie, heftige dag vandaag voor jullie! Zowel het weer vertrouwen op je eigen lijf als het achterlaten van jullie meisje.. :* Hoelang moet ze nog blijven?
pi_155652372
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 12:56 schreef dodoria het volgende:
Het voelt nog een beetje onwerkelijk, maar ik kom me ook naar weer melden hier. Ik ben Dodoria, 30 jaar. Zojuist test gedaan. Uitgerekend op 4 mei 2016... Wat klinkt dat nog ver weg!
Ik heb hier 2 jaar geleden ook mee geschreven toen ik zwanger was van H. Hij is nu een vrolijke peuter die de oren van mn kop kletst.
Helaas wel een zware tijd gehad met de eerste omdat hij een syndroom bleek te hebben waardoor hij allergisch is voor het meeste voedsel. Er valt verder prima mee te leven op elementaire kunstvoeding, maar het is wel heel intensief voor ons, en lastiger voor hem als hij straks wat ouder wordt. Een volgend kind heeft waarschijnlijk 50% kans om ook dit syndroom te hebben. Ik sta dus een stuk minder onbezorgd in deze zwangerschap dan in de vorige. Maar hoop dat ik me langzaam kan beginnen te verheugen als ik aan het idee wen.
Had jij vorig jaar ook niet meegeschreven? Jouw naam kan ik namelijk wel herinneren (en heel makkelijk onthouden, want DBZ O+ :D )
pi_155652586
Oh Dodoria, jouw username herinner ik me ook nog! Wist niet dat jullie zoveel meegemaakt hebben. Heftig hoor. Is het PKU?
pi_155653720
MTV heeft een "16 and pregnant" marathon. Als je met open mond tv wil kijken ist een aanrader. :o }:|

Overigens heeft vriend dus wel iets besmettelijks want ik ben inmiddels ook gevloerd. }:| :r
  zaterdag 29 augustus 2015 @ 15:53:26 #66
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_155653828
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 14:32 schreef J0ycie88 het volgende:
Allereerst even een :* voor Razz.

[..]

Oh dat niet mogen persen als je persdrang hebt..... Pfff. En dat dan zo lang moeten opvangen.

Ik kreeg net na mijn ruggenprik ook persweeën. Heb ze voor mijn gevoel een uur moeten wegpuffen, het waren volgens mij 15 minuten. Want de arts-assistent die wist niet hoe snel ze terug moest komen bij de verloskamers, 2 persweeën en ze was er. En daar bij de anesthesie maar zeggen dat ik echt nog niet hoefde te persen maar dat ik gewoon de baby voelde...

Hier een pittige dag vandaag. Ik mag naar huis... Na ruim 4 weken ziekenhuis, mag ik 3 dagen na de bevalling naar huis. Wat voelt dat gek. En verkeerd ook. Ik moet weer gaan vertrouwen op mijn lijf. En mijn meisje achterlaten. Hoe doe je dat? Hoe kan ik straks in vredesnaam in de auto stappen en hier wegrijden zonder haar..
Het komt allemaal weer goed, maar het voelt heel verkeerd om zelf naar huis te gaan en je kind achter te moeten laten! Ik heb de eerste dag thuis keihard gejankt en dat de hele dag! Na die eerste dag voelt het nog wel verkeerd, maar kon ik er mee omgaan. Hopelijk doet kleine E het goed en mag ze snel met jullie mee naar huis. Wat moet er allemaal gebeuren voordat ze mee naar huis mag?
En vertrouwen in je eigen lichaam terug krijgen. Dat komt vast ook goed!
:* voor jou!
pi_155654088
J0ycie, mag je niet in het ziekenhuis kramen dan? Ik mocht beide keren 8 dagen blijven. Helaas ook beide keren zonder kind naar huis. :* daarvoor. Het is niet tof om alleen naar huis te moeten. Ik vond het heel erg leeg, zonder kind in buik maar ook zonder kind bij je. Hopelijk mag ze snel naar huis.
pi_155654359
Joycie het lijkt mij heel pittig. Maar binnenkort mag ze lekker mee naar huis :*
  zaterdag 29 augustus 2015 @ 16:59:00 #69
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_155654980
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 15:47 schreef silliegirl het volgende:
MTV heeft een "16 and pregnant" marathon. Als je met open mond tv wil kijken ist een aanrader. :o }:|

Overigens heeft vriend dus wel iets besmettelijks want ik ben inmiddels ook gevloerd. }:| :r
Ik vreesde er al voor. Beterschap!

Joycie :*
pi_155655193
Pfff J0ycie wat lijkt me dat vreselijk moeilijk. Hopelijk mag ze toch snel mee naar huis :* !

Ik ben een beetje geschrokken van reacties in de familie. Mijn ouders reageren met "wat erg voor jullie, veel succes dinsdag, hopelijk valt het mee". Prima. Maar mijn schoonouders zeggen alleen maar "als het niet goed is moet je het niet doen hoor". Alsof dat zo makkelijk is allemaal -O- . Gewoon een 'sterkte' is toch ook genoeg :?
pi_155655514
Joycie dat lijkt me heel pittig. :*
pi_155656455
Boh joycie, dat lijkt me ook moeilijk. Kan me ook voorstellen dat naar huis gaan jou veel rust gaat geven die je goed kunt gebruiken voor je baby!

En Razz, wat een gekke reactie van schoonouders, inderdaad.

Welkom aan alle nieuwe zwangeren!

Wij hebben 5 uur door de stad geslenterd. Heerlijk, maar nu ben ik wel een beetje moe...
pi_155656460
Welkom ineffable & Dodoria! (En alle andere nieuwe die ik nu mss vergeet, sorry!)

Cassandra dat lijkt me een lastige situatie zo, maar jij kan er niks aan doen natuurlijk. Wel heel rot voor je stalgenoot, pf.

Leonietje ik heb een paar weken veel op crackers en vla geleefd, als ik maar op tijd een crackertje pakte was het te doen en kon ik functioneren. Na een tijdje ging het over. Ik hoop dat het bij jou ook zo over is. Anders mss even peilen bij vk of ha of zij er nog iets tegen hebben?

Sillie beterschap!

Lijkt me heel zwaar zo Joycie, pff, en dat met alles wat je al voor de kiezen gehad hebt.. ik hoop dat ze snel mee naar huis mag.
pi_155660470
Bedankt voor het warme welkom! Ik heb inderdaad een tijd geleden meegeschreven tot zo'n anderhalf jaar geleden. Ik herken ook nog wel wat namen hier, leuk om te zien!
Spees, het is geen PKU. Het heet FPIES Mocht je geinteresseerd zijn.

Joycie Ik hoop dat je snel naar huis mag. Dat klopt voor je gevoel gewoon niet he?
Sillie beterschap!

En Razz, dat wil je dus echt niet horen nu! Sommige mensen missen een beetje Her empatie-gen volgens mij...
pi_155660809
Mijn buitenlandse vriendin Is nu een test aan het doen omdat ze denkt dat ze zwanger Is. Nu heeft ze een keer de pil gemist in haar 2e week maar volgens mij Is ze zelfs dan nog beschermd en dat was voor haar periode al. Dus dan zou ze in haar maand erna misschien onbeschermd zijn of de uitzondering..ik kan in ieder geval niets goed zeggen dat haar beter laat voelen. Latinas....

Maar ik hoor het snel of ik mij kan voorbereiden..
pi_155662592
Joyce, wat raar dat je naar huis moet! Ik mocht 3 weken bij Sjaak blijven in ons ziekenhuis. Was misschien luxe, maar 3 dagen is wel heel kort. :* voor jou

Ook een :* voor Razz. Wat een vervelend nieuws en ook geen toffe reacties van je schoonouders. Succes dinsdag.
pi_155663491
Razz! Sterkte :* Wat een rotnieuws en een spanning.
Ik duim mee voor een goede uitslag straks!
  zondag 30 augustus 2015 @ 00:18:55 #78
171422 LadyBlack
paint it black
pi_155666533
Joycie :* Dat lijkt mij ook vreselijk... Kruip maar even fijn tegen je vriend aan in elk geval.

Razz, zeiden ze dat echt??? Wat gevoelloos -O- Ik hoop dat jullie ze dat (ooit) wel duidelijk maken.

Dodoria en Ineffable, welkom!
Tegen misselijkheid slikte ik soms suprimal, van die pilletjes tegen reisziekte. Kun je even overleggen met apotheker of huisarts. Anders is er oa emesafene.
Qua niet-medische dingen helpt gember soms heel goed.
  zondag 30 augustus 2015 @ 00:20:27 #79
171422 LadyBlack
paint it black
pi_155666577
Ohja Jagär, volgens mij ben jij echt gemaakt om zwanger te zijn of niet? 5 uur in de stad zijn met 37+nogwat _O_
pi_155668619
Kurkdroog, dat klinkt niet echt alsof een zwangerschap gewenst is. In dat geval hoop ik dat jullie de uitslag krijgen die je graag wil zien.
pi_155669230
Dankjewel voor het welkom.

Dodoria, wat jammer en begrijpelijk dat je niet zo zorgeloos in deze zwangerschap staat. :*
Ik neem aan dat je pas na de bevalling weet of deze baby ook het syndroom heeft.

Ik heb geen tips tegen de misselijkheid.

Skjor, hier ook eerste week van mei. Gezellig.

Joycie, wat verdrietig dat jij naar huis mag en je dochter niet. Ik moest bij de eerste ook naar huis. De eerste nacht was stom en verdrietig, maar ik kwam pas zo laat thuis dat ik er eigenlijk niet al te lang bij stil heb gestaan omdat ik meteen in slaap viel.
Ik heb hele lange dagen in het ziekenhuis gezeten. Is daar bij jou ook ruimte voor? Ik gaf borstvoeding op verzoek en tussendoor ging ik soms even weg en dan belde ze als hij wakker was. Verzorging en badjes en zo deden we ook zelf.
Al met al kijk ik er positief op terug, ik hoop dat dit voor jou ook zo zal zijn. :*

Sillie beterschap.

Razz wat een lompe reactie. Je moet natuurlijk helemaal niks. Kom je het weekend een beetje door? :*

5 uur door de stad slenteren klinkt heerlijk. Ik hoop dat ik deze zwangerschap ook nog zo lang actief kan blijven.

kurk_droog, dus ze heeft vorige ronde twee ronde twee pillen niet geslikt en is toen gewoon ongesteld geworden? Dan telt dat niet meer mee voor deze ronde. Hoop op een gewenste uitslag voor jullie.
pi_155670348
Razz, nou zeg wat n reactie :?

Joycie, hopelijk mag ze gauw mee!

Nieuwe mensen :W
pi_155670577
http://www.nu.nl/gezondhe(...)laagt-bloeddruk.html

Middagdutjes verlagen de bloeddruk :).
pi_155670643
Goodmorning!
Vanmorgen in bed besefte ik dat ik baby al een tijd niet had gevoeld :{ dus een hele tijd geprobeerd om k wakker te porren voor een teken van leven en goddank :') na een half uur in spanning (haha t leek wel een halve dag) kwamen er kleine beweginkjes.
Ik voelde ook dat koppetje nu goed onderin ligt! Misschien de druk eens van mn ribben af nu :+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_155670817
Ik had gisteren hetzelfde pinq. Ook even zitten porren ;) toen werd ie wakker.

Net even kleren pakken voor de oudste op zolder. Hijg hijg, ik ging zowat van m'n stokje toen ik boven was.
Gisteren even een inzinking, gingen naar een verjaardag in Amsterdam. Nogal een eind en ik kon het nauwelijks opbrengen om spullen bij elkaar te zoeken die mee moesten. Luiers, etc. Lief zei dat ik maar thuis moest blijven. Maar voelde me echt even zo langs de zijlijn staan of zo :'( Het is tijdelijk, dat weet ik wel maar voelt soms zo alsof je tekort schiet als moeder.
pi_155670827
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 00:20 schreef LadyBlack het volgende:
Ohja Jagär, volgens mij ben jij echt gemaakt om zwanger te zijn of niet? 5 uur in de stad zijn met 37+nogwat _O_
38+1, gister!

Ja, het zwanger zijn gaat me heel erg makkelijk af....Ik geloof dat het een echt voordeel is dat ik zo lang ben, want ik kan nog gewoon ademhalen, bukken, onder hekjes doorgaan, etc. etc.
pi_155670883
Het was voor mij ook makkelijk, heerlijk was dat.... 4 dagen voor de bevalling nog de hele dag naar een festival geweest.
Het valt me nu wel tegenhoe lang het herstel duurt; ik had een knip en daar heb ik nog steeds last van als ik een stukje loop. Ik wil gewoon weer een lekkere wandeling van 20 km maken met N. in de draagzak, wanneer kan dat nou eindelijk??? :( :'(
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_155670984
Bluh. Ik wil niet meer :r . Ik niet slapen want misselijk en maagpijn en als ik al een houding vindt die voor mn maag comfortabel is, gaat mn bekken protesteren. -O-
Ze moeten buikgriep voor zwangeren afschaffen hoor.

Vriend voelt zich weer beter, dus die zorgt nu voor mij. Lees; hij ligt naast me in bed hele verhalen tegen mijn buik te vertellen (normaal O+ , maar nu }:| want zo kan ik niet slapen). :X
pi_155671053
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 11:17 schreef silliegirl het volgende:
Bluh. Ik wil niet meer :r . Ik niet slapen want misselijk en maagpijn en als ik al een houding vindt die voor mn maag comfortabel is, gaat mn bekken protesteren. -O-
Ze moeten buikgriep voor zwangeren afschaffen hoor.

Vriend voelt zich weer beter, dus die zorgt nu voor mij. Lees; hij ligt naast me in bed hele verhalen tegen mijn buik te vertellen (normaal O+ , maar nu }:| want zo kan ik niet slapen). :X
Ah nee beterschap!! Hopelijk voel je je snel beter.
pi_155671210
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 11:05 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

38+1, gister!

Ja, het zwanger zijn gaat me heel erg makkelijk af....Ik geloof dat het een echt voordeel is dat ik zo lang ben, want ik kan nog gewoon ademhalen, bukken, onder hekjes doorgaan, etc. etc.
Wow _O_ Hoe lang ben jij eigenlijk? (ik dacht al dat je lang was nav je foto in 't buikentopic :D je buik zit ook nog zo mooi hoog met jouw termijn O+ )

Welkom alle nieuwen *O* Van harte! Het wordt nog druk hier!

Sillie, beterschap :* (je vriend en zijn verhalen _O- )

Razz, wat rot dat je zulke reacties krijgt! Je hoopt toch op wat meer steun i.p.v. zoiets.. Ik duim met alle topicposters mee voor een goede uitslag :*

Joycie, heftig dat je zonder dochter naar huis gaat voor even. Wat spannend zeg en wat snel! Ik hoop dat jullie snel lekker samen thuis zijn O+ Wat een dotje!

Estrys :*
pi_155671380
quote:

[..]

38+1, gister!

Fijn is dat! Ik voel me ook zo goed de laatste tijd, denk sinds ik verlof heb? Dat maakte blijkbaar echt wat uit voor mij. Ik
bedacht me gister dat ik bij de oudste op het laatst wel last kreeg van m'n bekken na (veel) lopen, maar nu heb ik dat gelukkig helemaal niet. Ik ben deze week daarom nog even actief geweest met peuter nu het nog kan: dierentuin, fietsen, musea. Fijn om nog even leuke dingen buitenshuis te kunnen doen met z'n drieen.

Nieuwe aanwas, welkom! Begin mei alweer :o fijne zwangerschappen gewenst!

Gestreepte stoel, hoe is het bij jou?
pi_155672105
Bloesem, ik ben 1.88!

Fijn is dat he, Mineola!

Sillie, beterschap!

En Saskia, dat lijkt me inderdaad een hele moeilijke omschakeling. Tussen je zo goed voelen de hele tijd, en dan in een keer je moeten behelpen..Hopenlijk komt die 20 km. snel!
pi_155672407
Ik ben er nog hoor!

Ik ben op... Zoon wil niet meer in zn bed slapen, komt snachts steeds bij ons..
pi_155672500
quote:
1s.gif Op zondag 30 augustus 2015 12:33 schreef gestreeptestoel het volgende:
Ik ben er nog hoor!

Ik ben op... Zoon wil niet meer in zn bed slapen, komt snachts steeds bij ons..
misschien voelt hij aan dat er iets staat te veranderen?
pi_155672539
quote:
1s.gif Op zondag 30 augustus 2015 12:37 schreef Estrys het volgende:

[..]

misschien voelt hij aan dat er iets staat te veranderen?
Ik denk t wel..
pi_155674453
Ik meld me ook :). Gisteren 37 weken *O*. Bekken is waardeloos maar verder geniet ik van het drukke gewurm in mijn buik. Wat mij betreft blijft baby nog een paar weken zitten. Ondanks dat ik bijna hele dagen op bed lig en niet toe kan geven aan nesteldrang of wat dan ook. Ik besef me gewoon dat deze tijd straks voorbij is en dat vind ik oprecht jammer. Dus ondanks pijn, maken we er wat van. Gisteravond met man samen op bed lekker tv gekeken, wat te drinken, chippie erbij. En baby was super druk! Zo mooi O+.

Heb sinds deze week wel een soort menstruatie-achtig-gevoel onderin mijn buik. Geen krampen maar meer zo nu en dan een half uur of zo. Kindje is helemaal ingedaald en ligt vast. Kan het daar wat mee te maken hebben?
pi_155675624
Ik geniet er ook wel van, die bewegingen. Gezellig en bijzonder. Maar dat ik nu zo weinig met mijn andere moppies kan doen knaagt aan me.
pi_155676220
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 14:45 schreef Estrys het volgende:
Ik geniet er ook wel van, die bewegingen. Gezellig en bijzonder. Maar dat ik nu zo weinig met mijn andere moppies kan doen knaagt aan me.
Dat snap ik helemaal, heel begrijpelijk. Je wilt ze graag de aandacht en energie geven die ze verdienen maar het ontbreekt je zelf aan energie. Super rot. Ik heb dat gevoel al naar mijn man toe (zondagmiddag huize Malteser: ik lig boven op bed, man rommelt wat in huis en tuin ipv dat we iets leuks kunnen gaan doen/terrasje pikken), laat staan hoe dat voor jou voelt tov je andere kinderen.

Gelukkig is het tijdelijk en wordt het echt weer beter. Maar dat het knaagt snap ik goed :*.
pi_155676635
Een hoop nieuwe aanwas O+ Gefeliciteerd allemaal!
Wat gek om ineens niet meer onderaan het lijstje te bungelen!

Estrys en Malteser wat rot :N Dat is echt niet tof nee.

Wij bivakkeren een dagje binnen ondanks het mooie weer.
Alle 3 even toe aan niets. Eerste week school hakte erin bij O. Ik ben ook echt moe van do&vr weer voor het eerst werken. Best pittig weer een nieuwe klas leren kennen. En gisteren wel de hort op geweest. Straks als de zon van de speeltuin af is even van deze bank naar het bankje daar verhuizen :)

Morgen termijnecho... ben stikzenuwachtig :X
We'll have love aplenty
You and Me
pi_155677128
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 14:04 schreef Malteser het volgende:
Ik meld me ook :). Gisteren 37 weken *O*. Bekken is waardeloos maar verder geniet ik van het drukke gewurm in mijn buik. Wat mij betreft blijft baby nog een paar weken zitten. Ondanks dat ik bijna hele dagen op bed lig en niet toe kan geven aan nesteldrang of wat dan ook. Ik besef me gewoon dat deze tijd straks voorbij is en dat vind ik oprecht jammer. Dus ondanks pijn, maken we er wat van. Gisteravond met man samen op bed lekker tv gekeken, wat te drinken, chippie erbij. En baby was super druk! Zo mooi O+.

Heb sinds deze week wel een soort menstruatie-achtig-gevoel onderin mijn buik. Geen krampen maar meer zo nu en dan een half uur of zo. Kindje is helemaal ingedaald en ligt vast. Kan het daar wat mee te maken hebben?
Dat heb ik ook ja. 'Ik denk dat het voorwerk is of zo?

En wow voor je mijlpaal *O* en vooral voor je positiviteit :* Echt heel knap. Je bent al zo lang gebonden aan huis en bed/bank, ik kan me zķ goed voorstellen dat je denkt hoppa, 37 weken, kom maar door kind! Maar jij geniet nog gewoon even van de bewegingen van de baby en van wat je wél kunt O+
pi_155678621
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 15:27 schreef Lamb29 het volgende:
Morgen termijnecho... ben stikzenuwachtig :X
Dat is ook spannend! Hoe laat ben je aan de beurt?
pi_155678713
quote:
1s.gif Op zondag 30 augustus 2015 15:44 schreef Mineola het volgende:

[..]

Dat heb ik ook ja. 'Ik denk dat het voorwerk is of zo?

En wow voor je mijlpaal *O* en vooral voor je positiviteit :* Echt heel knap. Je bent al zo lang gebonden aan huis en bed/bank, ik kan me zķ goed voorstellen dat je denkt hoppa, 37 weken, kom maar door kind! Maar jij geniet nog gewoon even van de bewegingen van de baby en van wat je wél kunt O+
Dankjewel, lief dat je dat zegt O+.

Ik gok ook op voorwerk of zoiets. Of omdat baby zo diep ligt? De geneugten van de laatste loodjes!
pi_155681707
quote:
1s.gif Op zondag 30 augustus 2015 16:38 schreef Malteser het volgende:

[..]

Dat is ook spannend! Hoe laat ben je aan de beurt?
Gelukkig al om 9u! Oudste op school afgooien en erheen fietsen.

Voorwerk :D das echt ver van m'n bed show nog! Niet gemist ook ;)
We'll have love aplenty
You and Me
pi_155683273
Ja school!! Eindelijk! Er kwam geen eind aan deze vakantie leek wel. Zoon heeft er zin in, ik nog meer. Een ritme. Laatste week werken!

[ Bericht 1% gewijzigd door Estrys op 30-08-2015 18:47:42 ]
pi_155683590
quote:
1s.gif Op zondag 30 augustus 2015 18:04 schreef Lamb29 het volgende:

[..]

Gelukkig al om 9u! Oudste op school afgooien en erheen fietsen.

Voorwerk :D das echt ver van m'n bed show nog! Niet gemist ook ;)
Dat is fijn!! Ik duim voor een goede echo!
pi_155685661
Ja fijn is dat hč Estrys! Hoe oud zijn ze bij jou ook al weer?
Mijnes heeft al een weekje achter de rug, wel weer wennen hoor dat ritme!
Zelf ook in t onderwijs dus was er echt uit :D

(8> Kan morgen helaas niet mee... Dus neem mijn fototoestel met filmfunctie mee O+
We'll have love aplenty
You and Me
pi_155685805
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 19:59 schreef Lamb29 het volgende:
Ja fijn is dat hč Estrys! Hoe oud zijn ze bij jou ook al weer?
Mijnes heeft al een weekje achter de rug, wel weer wennen hoor dat ritme!
Zelf ook in t onderwijs dus was er echt uit :D

(8> Kan morgen helaas niet mee... Dus neem mijn fototoestel met filmfunctie mee O+
6 en 2. Oudste gaat naar groep 3. Ik ben zelf alweer drie weken aan het werk en onze gastouder met vakantie. Dus het was nogal leuren met de kinderen om alles rond te krijgen wb opvang.

Ik heb morgen weer een groeiecho. Benieuwd, want volgens mij heeft ie een spurt gemaakt.

Hebben jullie ook last van de luchtvochtigheid buiten? Bluh, gisteren vond ik het lekkerder.
pi_155685869
quote:
1s.gif Op zondag 30 augustus 2015 20:03 schreef Estrys het volgende:

[..]

6 en 2. Oudste gaat naar groep 3. Ik ben zelf alweer drie weken aan het werk en onze gastouder met vakantie. Dus het was nogal leuren met de kinderen om alles rond te krijgen wb opvang.

Ik heb morgen weer een groeiecho. Benieuwd, want volgens mij heeft ie een spurt gemaakt.

Hebben jullie ook last van de luchtvochtigheid buiten? Bluh, gisteren vond ik het lekkerder.
Ja ik. Het is te plakkerig en warm en van mij mag het even flink onweren. -O-
pi_155686284
Nou idd... gelukkig viel de warmte erg mee hier. Had het erger verwacht met de voorspelde 32 graden.

Oh lastig is dat leuren idd! Mijn grote voordeel is dat ik dus zelf in vakanties ook vrij ben. (alhoewel ik dus mag gaan leuren bij studiedagen ed)

Groep 3.. spannend!
En deze zwangerschap maat hij dus extra bewust mee.. Vind dat nu al zo leuk met mijn 5 jarige terwijl het nog zo ontzettend abstract is voor haar.
We'll have love aplenty
You and Me
pi_155686550
Buhh mijn ouders zijn op rondreis in Zuid Afrika. Daar zijn gisteren 35 mensen omgekomen na een busongeluk. Ik weet totaal niet of ze überhaupt met een bus zijn gaan reizen en waar ze zitten, volgens mij een stuk noorderlijker, maar ik heb sinds vrijdagavond niets meer van ze vernomen.
Denk dat ik maar even op hun computer ga inbreken om hun route in te zien, zit me toch niet lekker -O-
pi_155686736
Oh gatver Cassandra dat is niet fijn ;( Andere dagen wel meer contact gehad of sowieso weinig?
Hopelijk hoor je snel wat!
We'll have love aplenty
You and Me
pi_155686760
Oh Cassandra. Wat een eng gevoel moet dat geven. Hopelijk hoor je gauw iets van ze of heb je meer informatie over hoe en waar.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_155686805
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 20:31 schreef Lamb29 het volgende:
Oh gatver Cassandra dat is niet fijn ;( Andere dagen wel meer contact gehad of sowieso weinig?
Hopelijk hoor je snel wat!
eigenlijk elke dag, zeker omdat ze zich zorgen maken om mij en de baby. Maar het is een rondreis, dus wellicht hebben ze niet overal wifi. Ga zo in ieder geval met mijn man naar hun huis, kijken of we reisgegevens kunnen vinden. Wil ook geen paniek zaaien bij mijn zusje en oma, ik blijf natuurlijk hormonaal :{
pi_155686877
quote:
1s.gif Op zondag 30 augustus 2015 20:33 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

eigenlijk elke dag, zeker omdat ze zich zorgen maken om mij en de baby. Maar het is een rondreis, dus wellicht hebben ze niet overal wifi. Ga zo in ieder geval met mijn man naar hun huis, kijken of we reisgegevens kunnen vinden. Wil ook geen paniek zaaien bij mijn zusje en oma, ik blijf natuurlijk hormonaal :{
Hopelijk vind je wat!
Hebben ze geboekt of zijn ze zelf? Dan zou je de operator kunnen bellen?

Mijn ouders laten nu altijd 'thuisblijversinfo' achter. Zeker omdat ze wel vaker in gebieden met weinig bereik zitten.
We'll have love aplenty
You and Me
pi_155686951
Zo, ik heb even bijgelezen maar er blijft niet veel hangen.

Sterkte voor de laatsteloodjeszwangeren :* , ik vond het bij A vanaf 39 weken echt zwaar worden. Voorwerk nooit gehad eigenlijk, maar wel dat lopen toen niet meer zo goed ging.

Lamb veel succes met de echo! Spannend en leuk, ik duim voor je dat alles goed is ^O^ .

Cassandra wat eng :X hopelijk krijg je ze snel te pakken!
pi_155687098
Hier gaat het op en af :{ . Gesprek met m'n moeder, hart onder de riem, en dan voel ik me wel OK. We kunnen toch niks behalve afwachten nu.

En dan belt m'n schoonmoeder, met dezelfde goede bedoelingen, maar dan krijg ik een stroom aan "Ja nee joh als het niet goed is afbreken hoor, want jullie zijn nog zo jong, en dan heb je nu even verdriet maar niet je hele leven lang en Anne verdient ook een gezond broertje of zusje en het is zo zwaar een gehandicapt kind bla bla bla bla" en dan moet ik zo huilen :@ .

Ik heb het haar ook uitgelegd dat ik het helemaal niet aan kan dat mensen nu de negatieve kant gaan benadrukken, juist omdat ik die zelf al zo goed in m'n hoofd heb. Hoe goed bedoeld ook, houd het alsjeblieft bij sterkte en hopen dat het toch goed is. En laat de beslissing aan ķns in plaats van alles voor ons te beslissen.

Ze begreep het gelukkig wel, maar ik hoop niet dat ik haar nu afgeschrikt heb om er over te praten.

Het is ook lastig. Ik Google me rot, maar ik vind werkelijk waar niks positiefs over zķ'n dikke nekplooi. Dus in mijn hoofd is het al een beetje bekeken, en dat vind ik dan ook weer stom van mezelf. Verwarrend zo, dus ik kijk de tijd weg naar dinsdag.
pi_155687122
Oh Cassandra, dit zou ik ook niet zwanger wel reden vinden om te bellen hoor! Getver, hopelijk krijg je ze snel te pakken! Misschien even je zusje appen of zij iets heeft gehoord?

Lamb succes morgen, ik vond alle echo's altijd spannend tot ik de baby kon voelen. Zeker de termijnecho, je hoopt toch maar dat ie het nog doet na die intake-echo. Gelukkig mag je al vroeg.

Razz :* die onzekerheid is killing, en je kunt gewoon niks. Fijn dat je er met je moeder goed over kunt praten. Jammer dat je schoonmoeder zo 'onhandig' reageert. Ze bedoelt het juist lief maar het komt er zo rot uit. Idd beter om gewoon maar niks te zeggen dan, behalve sterkte.

Hoe laat moet je dinsdag?

[ Bericht 19% gewijzigd door Mineola op 30-08-2015 20:48:22 ]
pi_155687282
Lamb succes morgen.

:W voor de nieuwe zwangeren!

Bah Cassandra, ik zou daar ook ongerust van worden. Hopelijk krijg je snel goed nieuws / contact :*

Fijn Estrys je laatste week!
Ik moet er nog 2, zal blij zijn als het erop zit. Ben echt zo moe... Pfff.. En mijn hoofd wil ook niet meer nadenken merk ik :D

Razz :* Verschrikkelijk die onzekerheid waar je nu in zit.
Het is ook moeilijk voor je omgeving om de juiste dingen te zeggen.Goed dat je je hebt uitgesproken tegen je schoonmoeder en ze begrijpt het vast wel :*
pi_155687332
quote:
1s.gif Op zondag 30 augustus 2015 20:41 schreef Mineola het volgende:

Razz :* die onzekerheid is killing, en je kunt gewoon niks. Fijn dat je er met je moeder goed over kunt praten. Jammer dat je schoonmoeder zo 'onhandig' reageert. Ze bedoelt het juist lief zo te lezen maar het komt er zo rot uit. Idd beter om gewoon maar niks te zeggen dan, behalve sterkte.

Hoe laat moet je dinsdag?

Om 14:45. Ik ben heel benieuwd wat er eigenlijk gaat gebeuren. Nog een echo, dat is het enige dat ik weet. En dan hopelijk meteen een ander onderzoek erachteraan, maar misschien kan dat ook pas later? Ik neig nog het meest naar meteen de vlokkentest doen, dan weten we het z.s.m.
pi_155687543
quote:
1s.gif Op zondag 30 augustus 2015 20:33 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

kun je ze niet een sms'je sturen? Verder denk ik dat als er NL'ers bij waren we het wel gehoord hadden...
pi_155687553
Oh Razz ;( wat vreselijk dat je ook zo in onzekerheid moet blijven tot dinsdag. Sterkte. Kan je anders morgen niet even met je vk bellen ofzo, om te vragen hoe het dinsdag precies gaat?

Cassandra boh wat eng zoiets, ik hoop dat je snel iets van je ouders hoort en dat alles ok is!
pi_155687592
Oh, en Razz: ik kan me goed voorstellen dat je meteen de vlokkentest wilt laten doen. Heb je dinsdag vrij? Hoe snel krijg je de uitslag van een vlokkentest? :*
pi_155687635
Hier heb ik sinds gister enorme last van m'n rug. M'n bovenrug, gek genoeg. Vanavond maar weer een massage regelen bij de duutser...Morgen weer naar de dokter voor ctg, doen ze nu elke week. Vind ik wel fijn, want ik voel ook wat minder beweging. Voel absoluut wel beweging, maar niet meer zo heftig. Zal wel komen omdat de baby weinig plek heeft. Wat dat betreft mag de baby er wel uit komen, kan ik het tenminste met m'n eigen ogen in de gaten houden...
pi_155687727
Och Razz wat ontzettend naar die onzekerheid! Ik hoop dat dinsdag snel duidelijkheid geeft en je niet nog langer moet wachten
We'll have love aplenty
You and Me
pi_155688227
Ik moet dinsdagmorgen nog wel werken ja, maar dat vind ik ook wel fijn. Gaat de tijd lekker snel. Uitslag van de vlokkentest duurt (lees ik) 1-2 weken. Dus het wachten en de onzekerheid gaan nog wel even duren -O- .

Ik vind m'n buik even helemaal niet meer leuk :@ ik weet dat het heel stom klinkt, maar ik was er zo trots op en nu denk ik "Misschien gaat er wel iets gruwelijk mis daarbinnen" . Stond gisteren in de HEMA met een lief knuffeltje maar ik durfde het niet te kopen.

Misschien draaf ik wat door, maar ik kan het hier beter verwoorden en ik wil ook niet iedereen om me heen er steeds mee lastigvallen. M'n man heeft het er ook moeilijk mee. Gelukkig kunnen we het er goed over hebben. Samen sterk enzo.
pi_155688489
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 21:08 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik moet dinsdagmorgen nog wel werken ja, maar dat vind ik ook wel fijn. Gaat de tijd lekker snel. Uitslag van de vlokkentest duurt (lees ik) 1-2 weken. Dus het wachten en de onzekerheid gaan nog wel even duren -O- .

Ik vind m'n buik even helemaal niet meer leuk :@ ik weet dat het heel stom klinkt, maar ik was er zo trots op en nu denk ik "Misschien gaat er wel iets gruwelijk mis daarbinnen" . Stond gisteren in de HEMA met een lief knuffeltje maar ik durfde het niet te kopen.

Misschien draaf ik wat door, maar ik kan het hier beter verwoorden en ik wil ook niet iedereen om me heen er steeds mee lastigvallen. M'n man heeft het er ook moeilijk mee. Gelukkig kunnen we het er goed over hebben. Samen sterk enzo.
ik kan het me goed voorstellen. De zorgen overheersen het plezier, maar het is niet altijd makkelijk om het daar over te hebben...
pi_155688530
:* Sterkte Razz
pi_155688692
Laat iedereen hier btw nekplooi meting doen?
We'll have love aplenty
You and Me
pi_155688728
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 21:08 schreef Razztwizzle het volgende:

Lieve razz :* jullie baby is gewenst en geliefd. Dat dit nu gebeurt en dat daar mogelijk keuzes/consequenties aan vast zitten doet daar niets aan af. Wat je nu voelt aan emoties enz is echt normaal in die situatie. Eigk het nog niet willen hechten.

Wellicht heb je hem al gevonden, maar ik wilde je wijzen op de website http://hoeverder.info
Voor nu is het nog een beetje voorbarig maar mocht het nodig zijn dan staat daar veel neutrale informatie op.
pi_155688747
Och lieve Razz ik hoop zo voor jullie dat jullie goed nieuws krijgen. Het lange wachten is killing. Heel veel sterkte. :*
pi_155688840
Wat naar die onzekerheid Razz, heel moeilijk! Fijn dat je het er met man over kan hebben. Heel veel sterkte komende tijd :*

Cassandra daar zou ik ook ongerust van worden hoor! Ik hoop dat je snel iets van ze hoort.

Spannend morgen Lamb! Gelukkig ben je al vroeg aan de beurt.

Verder nog een :* voor iedereen die er 1 kan gebruiken!

Ik heb een bluh dag, want wij hebben gister onze lieve poes moeten laten inslapen. Ze is aangereden en had haar rug gebroken en een klaplong. Heel verdrietig allemaal. Maar as we speak voel ik een heleboel geplop in mijn buik en dat helpt wel een beetje O+
  zondag 30 augustus 2015 @ 21:24:00 #132
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_155688984
Razz :* ik twijfelde of ik moest posten omdat jouw uitslag/kansen nog zorgwekkender zijn en ik me niet mogelijk voor jouw gevoel onterecht met jou wil vergelijken. Maar misschien laat het je wat minder stom over jezelf voelen als ik vertel dat ik op alle foto's van onze reis direct na onze npm mijn buik inhield gewoon omdat ik het veel te confronterend vond om een buik terug te zien waarin het, zoals jij ook zegt, compleet mis gaat. Het zou toch wel helemaal mis zijn dus dan zou ik altijd die buik terug moeten zien op fotos later. Het is een soort coping skill en iedereen gaat er anders mee om. Maar ook veel hetzelfde :*
pi_155689557
Razz gewoon nog even een :*
pi_155689583
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 20:52 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

kun je ze niet een sms'je sturen? Verder denk ik dat als er NL'ers bij waren we het wel gehoord hadden...
dit zei ik ook al tegen mijn man.

Mijn oma was niet thuis (zij woont daar in) en ik heb zelf geen sleutel dus ik weet nog niets. Telefoon geeft buiten gebruik toon. Ik heb nu gewhatsappt, gebeld, gesmst en via Facebook een berichtje gestuurd. Zusje heeft ook niets vernomen sinds vrijdag nacht. Ik ga er niet van uit dat ze bij dat ongeluk betrokken waren maar ik ga ze toch wel even duidelijk maken dat ze hun reisplannen wat beter moeten doorgeven. En hopen dat ik wat slaap vannacht, ondanks dat de kans klein is dat ze erbij waren zit t me niet lekker.

Razz :* wat een onzekerheid, en een achtbaan. En herkenbaar van je schoonmoeder, zo is die van mij ook. Hopelijk heb je snel meer duidelijkheid, weet verder niet wat ik moet zeggen, wil je wel sterkte wensen en een digitale knuffel geven :*
pi_155689810
Dank allemaal. Ook voor de herkenbaarheid Spees en de website mignonne. Vind ik heel fijn.
  zondag 30 augustus 2015 @ 21:52:15 #136
409579 LuDann
All the way
pi_155690420
Ik kom even jompelen voor Malteser, 37 weken and going. Je doet het harstikke goed meid. :Y

quote:

[..]

38+1, gister!

Wat een verschil zit er toch onderling in die laatste loodjes. Ik vond het vanaf 37 weken echt loeizwaar, niet te doen gewoon. Alles deed zeer en niets hielp.

Ik voelde me beter tijdens de ziekenhuisopname 12 dagen post partum met een buikwond van een keizersnede en kraamvrouwenkoorts met een borstontsteking dan ik me voelde tijdens de laatste loodjes van mijn zwangerschap.
  zondag 30 augustus 2015 @ 21:53:05 #137
409579 LuDann
All the way
pi_155690457
Razz, ik wil je een hart onder de riem steken maar ik weet niet goed wat te zeggen. Het lijkt me vreselijk om in jouw schoenen te staan en ik wil jou en je man veel sterkte wensen. Ik zal aan je denken dinsdag en voor je duimen.
pi_155691301
Lieve Razz, wat een onzekerheid... Schrijf hier gerust van je af als dat 'fijn' voelt. Sterkte :*!

quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 21:17 schreef Lamb29 het volgende:
Nee, wij hebben geen combinatietest/nekplooimeting laten doen.
pi_155691347
Cassandra, ik snap je ongeruste gevoel. Hopelijk snel duidelijkheid!

quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 21:52 schreef LuDann het volgende:
Ik kom even jompelen voor Malteser, 37 weken and going. Je doet het harstikke goed meid. :Y
Lief, dank je!
pi_155691495
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 21:17 schreef Lamb29 het volgende:
Ik was te laat. Eerste echo met 11 weken en toen bleek ik al een hele cyclus verder te zijn. NIPT bestond toen nog niet, anders had ik dat laten doen.
Professioneel gifmenger.
pi_155691671
Hier overigens ook geen npm laten doen. Niet alles kan worden ontdekt en we willen niet alle testen laten doen, en een kindje met down is ook welkom. De echoscopiste heeft wel met twaalf weken gemeten of ze ons wat anders zou aanraden maar er was geen verdikking. Kleine kans dat de groeiachterstand van mini is ontstaan door een chromosoom afwijking, maar kga ervanuit dat er dan al eerder iets zou zijn opgevallen
pi_155691912
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 22:18 schreef Cassandra87 het volgende:
Hier overigens ook geen npm laten doen. Niet alles kan worden ontdekt en we willen niet alle testen laten doen, en een kindje met down is ook welkom. De echoscopiste heeft wel met twaalf weken gemeten of ze ons wat anders zou aanraden maar er was geen verdikking. Kleine kans dat de groeiachterstand van mini is ontstaan door een chromosoom afwijking, maar kga ervanuit dat er dan al eerder iets zou zijn opgevallen
Dat vind ik wel een tricky redenatie van de echoscopiste eigk?
je maakt die keuze niet voor niks, nmlk de redenen die jij net noemt. Als de echoscopiste dan toch een iets verdikte nekplooi zou zien, maakt dat je keuze voor geen vervolgonderzoek dan anders? Ik snap het wel hoor, en het is lief bedoelt natuurlijk. Maar eigk niet zo heel netjes.
  zondag 30 augustus 2015 @ 22:23:47 #143
171422 LadyBlack
paint it black
pi_155691960
Lieve Razz, wat een spanning zeg...

En ik kan t me goed voorstellen wat Spees ook zei, dat je buik heel confronterend kan zijn dan.

Ik steek m hier maar wel flink naar voren, ook om me niet heel dik te voelen :')

Maar hier in alle vakantie-relaxtheid heeft mijn goede gevoel wel weer de overhand gekregen gelukkig.
pi_155691974
Wij hebben bij alledrie de kinderen wel een combinatietest laten doen.
pi_155692016
quote:
1s.gif Op zondag 30 augustus 2015 22:22 schreef mignonne het volgende:

[..]

Dat vind ik wel een tricky redenatie van de echoscopiste eigk?
je maakt die keuze niet voor niks, nmlk de redenen die jij net noemt. Als de echoscopiste dan toch een iets verdikte nekplooi zou zien, maakt dat je keuze voor geen vervolgonderzoek dan anders? Ik snap het wel hoor, en het is lief bedoelt natuurlijk. Maar eigk niet zo heel netjes.
niet eens zo over nagedacht eigenlijk. Weet ook niet of onze keuze dan anders was, we hebben er goed over nagedacht en samen besloten.
pi_155692193
Ik vind het best lastig..
Mijn eerste gevoel zegt 'nee' (bij O. ook niet laten doen)
Maar hier zie ik toch de meeste die het wel gedaan hebben.. en dat maakt mij dan weer aan het twijfelen of het toch niet verstandiger is?
We'll have love aplenty
You and Me
pi_155692244
quote:
1s.gif Op zondag 30 augustus 2015 22:25 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

niet eens zo over nagedacht eigenlijk. Weet ook niet of onze keuze dan anders was, we hebben er goed over nagedacht en samen besloten.
ja psies maar daarom, je hebt samen besloten dat het zo goed is en zoals je zegt een kindje met syndroom is ook welkom enz. Je wenst dus geen gebruik te maken van de test. Als iemand die test dan eigenlijk halfhalf toch gaat uitvoeren en de keuze daarna weer bij jullie neer legt, dat vind ik altijd een beetje apart. Nogmaals, ik begrijp het wel want het lijkt gewoon een aardig gebaar, maar toch. T is niet aan haar (of hem) om dan te beslissen om jullie toch iets anders aan te raden.

Het gebeurt best veel ook in de praktijk overigens.
pi_155692305
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 22:29 schreef Lamb29 het volgende:
Ik vind het best lastig..
Mijn eerste gevoel zegt 'nee' (bij O. ook niet laten doen)
Maar hier zie ik toch de meeste die het wel gedaan hebben.. en dat maakt mij dan weer aan het twijfelen of het toch niet verstandiger is?
De keuze is persoonlijk :) dingen hier gaan jn vlagen he. De ene lichting kiest het merendeel voor combinatietest, de andere lichting juist merendeel niet.
Wat verstandig is, is voor iedereen anders.
pi_155692466
Wij hebben de combinatietest bij A wel laten uitvoeren en nu dus weer. We hebben in onze omgeving gezien hoe het leven is met een (zwaar) gehandicapt kind. En dat zo'n kind ooit zonder ons verder moet, en dan dus nog wel verzorgd moet worden. Dat waren toen onze overwegingen. Nu A er is speelt zij ook mee. Zij zou als wij er niet meer zijn de verantwoordelijkheid krijgen over een eventuele broer of zus met handicap. Zonder dat zij daar ooit om heeft gevraagd. Dat zijn onze redenen om bij Down of andere chromosoomafwijkingen de zwangerschap laten afbreken.
  zondag 30 augustus 2015 @ 22:34:36 #150
171422 LadyBlack
paint it black
pi_155692473
Mijn vriend en ik zijn allebei van de 'kennis is macht'. Dus we willen het weten als er (mogelijk) iets is, zodat we ons kunnen voorbereiden.

En als dat betekent dat ik nu voor niets een paar weken in de stress zit, dan is dat zo.

Ik vind het idee van alles op zn beloop laten en op je lijf vertrouwen bewonderenswaardig, maar ik kan t zelf niet zo doen. Ben toch altijd weer van mening dat je dankbaar gebruik kunt maken van de moderne mogelijkheden.
pi_155692605
Ik werk zelf met zwaar gehandicapte kinderen. Voor mij is dat dus juist weer de reden om hem niet te laten doen. (Ga dus maar op mijn onderbuikgevoel af en eerste gevoel zei "nee")
We'll have love aplenty
You and Me
pi_155692727
Ik heb geen enkele test laten doen :) (ja glucose tolerantietest, omdat de vk dan 'ns zou ophouden met miepen :@ ) Volgens mij is er geen keuze die 'verstandiger' is, omdat iedereen iets anders verstandig vindt..
pi_155692758
Wij hebben geen combinatietest of npm laten doen. Wij kunnen niets met een 'kans' van 1 op zoveel. Je kunt altijd die ene zijn, of het nu 1:4 is of 1:2000 dat maakt dan niet uit voor ons. Het zou ons alleen maar onrust geven. Dat was onze redenatie en gelukkig waren we het met elkaar eens daarover.
pi_155692853
Ah ok toch idd beetje 50/50.. Dacht even dat ik echt in de minderheid was door hem niet te laten doen.
We'll have love aplenty
You and Me
pi_155692887
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 22:37 schreef Lamb29 het volgende:
Ik werk zelf met zwaar gehandicapte kinderen. Voor mij is dat dus juist weer de reden om hem niet te laten doen. (Ga dus maar op mijn onderbuikgevoel af en eerste gevoel zei "nee")
Ik heb gewerkt met verstandelijk gehandicapte volwassenen - voor mij een reden om juist geen gehandicapt kind te willen. Zo'n gezinsvervangend tehuis blijft tekort schieten en als ouders moet je ooit loslaten.
Professioneel gifmenger.
pi_155693053
Bij saar hebben wij het niet laten doen, het blijft een kansberekening en omdat er in onze families geen afwijkingen voorkomen hebben wij besloten het niet te doen, maar bij een 2e zouden we het wel doen puur omdat het niet langer alleen om ons gaat maar wij ook Saar hebben lopen.

Maar goed dat is toekomst.. ik kwam.eigenlijk Razz een dikke knuffel geven :*
S. 2014
J. 2016
pi_155693402
Wij hebben ook de combinatietest laten doen. Niet vanwege down, maar vanwege de andere 2 syndromen die ze ermee checken. Die zijn niet met leven verenigbaar en het krijgen van een kindje wat maar zo kort leeft (en dan wellicht ook nog moet lijden) leek ons te heftig. Als we daar al voor zouden kiezen wilden we in ieder geval weten wáár we voor zouden kiezen, zeg maar.

Razz, sterkte. :*
pi_155693536
Bij beide kinderen wel een combinatietest laten doen. Bij de oudste omdat we voorbereid wilden zijn mocht er iets ernstigs aan de hand zijn, bij deze vooral ook omdat we al een kind hebben en het niet meer alleen om onszelf gaat.
  zondag 30 augustus 2015 @ 22:59:41 #159
171422 LadyBlack
paint it black
pi_155693670
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 22:53 schreef silliegirl het volgende:
Wij hebben ook de combinatietest laten doen. Niet vanwege down, maar vanwege de andere 2 syndromen die ze ermee checken. Die zijn niet met leven verenigbaar en het krijgen van een kindje wat maar zo kort leeft (en dan wellicht ook nog moet lijden) leek ons te heftig. Als we daar al voor zouden kiezen wilden we in ieder geval weten wáár we voor zouden kiezen, zeg maar.

Razz, sterkte. :*
Dit ook inderdaad. Een zwangerschap van een kindje met Down laat ik absoluut niet zonder meer afbreken. Als t gaat om Edwards of Patau, dan wel. Dat hoef ik mezelf en het kindje echt niet aan te doen vind ik.

Overigens leek mijn schoonzusje voor de keus te staan (al bleek uit de vruchtwaterpunctie gelukkig geen afwijking), en op dat moment was dr gevoel toch heel anders dan dr verstand tot nog toe was geweest :X
Dat was voor mij wel een eyeopener.
pi_155694009
Nou dat lijkt mij idd ook wel erg lastig, er zit nu toch gevoel bij... je draagt t al een paar weken bij je...
LB ook voor jou natuurlijk sterkte :*
S. 2014
J. 2016
pi_155698612
Wij hebben het niet laten doen, maar bij beide termijnechos die precies goed vielen even gevraagd of er iets opvallends te zien was en dat was niet zo. Niet gemeten dus verder.

Veel sterkte Razz :* Ik snap dat je schrok van de reactie van je schoonouders. Net alsof het om een bouwkundige keuring gaat ipv hun kleinkind. Maar misschien is dat hun coping mechanisme, door alvast afstand te nemen? Helaas is dat niet heel ondersteunend voor jullie :* Gelukkig kunnen jullie er samen wel goed over praten.

En LB ook al zo'n moeilijke tijd :*
pi_155698620
Lekker nachtje. Wat een regen en hagel en onweer. Ik zeg tegen mijn man: lijkt wel of ik water hoor druppen op het laminaat. Nee joh zegt ie. Nou mooi wel dus. Huis van 4 jaar oud en dak is op 1 punt zo lek als een mandje :( Ze hadden het gemaakt zeiden ze. Water liep langs de trap naar beneden. Manlief zei dat hij zelf ging bellen vandaag. Lijkt me ook beter als mijn hormonen rustig blijven :P
pi_155698647
Pff Estrys, dat is ook lekker :{ Wij hebben ook een lekkage, maar ook een dak uit 1935 :+ Er is al 3 keer een dakdekker omhoog geweest en de dakkapel is opnieuw bekleed maar bij hele heftige regen lekt het altijd een beetje. Ik maak me er niet zo druk om, maar vriend wel :P
pi_155698661
Razz wat een spannende en onzekere dagen :*

Ooh Cassandra, dat zou ik ook niet leuk vinden. Hier laten ze altijd hotelgegevens achter etc. Hopelijk hoor je snel wat!

Estrys, hier ook lekkage op de nieuwe zolder :'(
pi_155698666
Ooh balen die lekkage Estrys!

Hier ook slecht geslapen, nog niks vernomen van mijn ouders. En ik moet om de zoveel tijd van houding wisselen, anders word ik wakker van de pijn in mijn bekken. Maar van houding wisselen gaat nogal lomp.
En man dacht dat ik bang was voor onweer dus die wilde een knuffel geven tijdens een knal maar ik schrok op van zijn actie, dus boem, ik geloof dat zijn andere oog nu ook blauw is :')
pi_155698669
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 07:14 schreef Dot. het volgende:
Pff Estrys, dat is ook lekker :{ Wij hebben ook een lekkage, maar ook een dak uit 1935 :+ Er is al 3 keer een dakdekker omhoog geweest en de dakkapel is opnieuw bekleed maar bij hele heftige regen lekt het altijd een beetje. Ik maak me er niet zo druk om, maar vriend wel :P
Uit 1935 kan ik me een voorstelling maken dat het kan lekken. Maar 2011. Daar kan ik me wel druk om maken :( een verborgen gebrek. Vorige keer al ruzie gehad met bouwbedrijf, gaan we weer :(
pi_155698793
Razz, probeer niet te veel te googlen.. Je gaat je er alleen.maar naarder door voelen.

Ik zal aan jullie denken morgenmiddag... Voor nu, een dikke knuffel.
pi_155698794
Mijn vader belde net op, die had oproepen gemist en dacht inderdaad dat ik bevallen was :') ze zitten een stuk noorderlijker en hebben geen bereik daar
  maandag 31 augustus 2015 @ 07:58:35 #169
56471 pinquit
oh my lama!
pi_155698876
Dat van die dakkapel is hier ook al jaren. Mn pa heeft het vorige week gefixt (voor de derde keer oid), zo maar eens kijken of hij t goed heeft gedaan.
De vloer ligt *O* wat een werk :') ik voel nu elke apier in mijn lijf, auw. Vandaag maar eens lekker nikssssss doen
pi_155698982
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 07:42 schreef Cassandra87 het volgende:
Mijn vader belde net op, die had oproepen gemist en dacht inderdaad dat ik bevallen was :') ze zitten een stuk noorderlijker en hebben geen bereik daar
Oh wat onzettend fijn!!!! Phieuw!
pi_155698983
Sicilia :* arme poezie :'(

Razz hopelijk heb je morgen al wat meer duidelijkheid.

Estrys wat :( van je dak.

En *O* voor de dames in hun laatste weken

Cassandra dat je ouders maar snel iets van zich mogen laten horen. En lees net dat ze dat gedaan hebben *O*
pi_155699031
Sterkte met alle lekkages!
Hebben wij in februari gehad maar bleek een losgelaten stukje lood te zijn. Ik zeg er verder niks over, iets met goden niet verzoeken en zulks.
Bij flinke regenval komt wel het water in onze toiletten omhoog. Maar daar hebben alle bewoners in onze straat last van, dus ligt niet specifiek aan ons huis. We gooien er bij flinke regen altijd een handdoek overheen en dat werkt prima.
pi_155699036
quote:
1s.gif Op maandag 31 augustus 2015 08:16 schreef Daui het volgende:
Hoe is het met jou en jouw meneren?
pi_155699318
quote:
1s.gif Op maandag 31 augustus 2015 08:21 schreef Malteser het volgende:

[..]

Hoe is het met jou en jouw meneren?
We gaan zo voor de 30 weken echo naar het ziekenhuis.

Van thuiszitten en de hele situatie word ik soms wel neerslachtig. Maar gisteren keek ik naar Ik vertrek met de Boerkampjes en die hadden drie kleine jongens rondrennen O+. Op zo'n moment weet ik weer waar ik het voor doe :)

En jij?
pi_155700120
Termijnecho was goed O+
Veel mooie foto's, heel duidelijk te zien en danste lekker rond.

Ietsjes vooruit gezet. Metingen kwamen uit van 10.4 tot 11wk
Computer maakte er vervolgens 10.4 van dus dan kom ik uit op 23 maart

Plaatje bij het praatje:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We'll have love aplenty
You and Me
pi_155700267
Wat fijn Lamb en wat een mooi plaatje zo O+ !
pi_155700280
Fijn Cassandra!

En Lamb wat fijn *O* mooie echo ook O+

Spannend zo Daui! Snap dat je wat neerslachtig wordt van thuiszitten, dat is ook gewoon niet leuk! Maar wel goed dat je die gedachten ook van je af kan schudden en het weer positief kunt inzien :)

Sterkte met alle lekkages! Bij ons ging het ook flink tekeer vannacht zeg!

Ik heb al best wel "last" van harde buiken. Heb bij mijn eerste zwangerschap vanaf week 17 thuis gezeten hierdoor, kon niet meer lang in de auto want dat zorgde dus voor harde buiken. Nu werk ik ergens anders en is mijn reistijd gehalveerd dus ik hoop dat ik nu gewoon normaal kan blijven werken. Heb ze in de auto nog niet opgemerkt, maar wel als ik lang achter mijn bureau zit. Maar veel proberen te bewegen.
pi_155700396
Over lekkages gesproken.. Ik heb n privé zwembad in mijn auto! o|O

Alle vloerbedekking doorweekt.. Niet grappig! En ik moet hier dalijk 2 kinderen in vervoeren?! :'(

Gelukkig heb ik al n afspraak bij de garage voor morgen.. Voor de apk
pi_155700405
Mooi Lamb! O+
  maandag 31 augustus 2015 @ 10:35:24 #180
56471 pinquit
oh my lama!
pi_155700417
Bij mij kwam er ook een rivier uit de auto toen t achterportier openging :o maar na inspectie bleek het alleen uit de deur te komen :?
pi_155700635
Zojuist het geboortekaartje zitten maken. Helemaal blij mee. Vanavond even man laten zien maar ik schat in dat die het mooi zal vinden. En dan proef bestellen O+

Nee hoor baas, ik ben er nog best bij met mijn gedachten O-) :')
pi_155700636
Wat fijn Lamb! En wat een mooi plaatje O+

Hier geen lekkage gelukkig, maar wel heel brak geslapen door het onweer en rare dromen. Schrok elke keer met hartkloppingen wakker :{
pi_155700659
Lamb mooie echo *O*

Onze echo was ook goed. Eindelijk weer een foto van baby A :)
  maandag 31 augustus 2015 @ 10:51:35 #184
56471 pinquit
oh my lama!
pi_155700674
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 10:48 schreef Estrys het volgende:
Zojuist het geboortekaartje zitten maken. Helemaal blij mee. Vanavond even man laten zien maar ik schat in dat die het mooi zal vinden. En dan proef bestellen O+

Nee hoor baas, ik ben er nog best bij met mijn gedachten O-) :')
O+ O+ Hier is ie nu ook officieel goedgekeurd en alles :D Ben er zo blij mee O+
pi_155700742
Moet zeggen dat het de twijfels over de naam ook helemaal wegneemt bij mij nu O+ Nu ik het zo zie staan. Toch wel echt he :)
pi_155700750
Lamb, super fijn!! *O*

quote:
1s.gif Op maandag 31 augustus 2015 08:54 schreef Daui het volgende:

[..]

We gaan zo voor de 30 weken echo naar het ziekenhuis.

Van thuiszitten en de hele situatie word ik soms wel neerslachtig. Maar gisteren keek ik naar Ik vertrek met de Boerkampjes en die hadden drie kleine jongens rondrennen O+. Op zo'n moment weet ik weer waar ik het voor doe :)

En jij?
Lees net dat je echo goed is en je baby A ook weer goed gespot hebt!! Fijn!
Kan me voorstellen dat het thuiszitten je soms neerslachtig maakt, heel herkenbaar. Het doel voor ogen houden werkt hier altijd erg verhelderend. En je mag er af en toe ook van balen, 'gun' jezelf ook de tijd om die emotie te voelen. Dat mag en is niet vreemd. Om vervolgens inderdaad weer te denken aan waar je het voor doet O+.
pi_155701268
Ik heb hier een vraagje aan de moeders en aanstaande moeders.

Stel je bent vanaf begin augustus zwanger, ik welke maanden is het dan nog veilig/comfortabel om te vliegen?
  maandag 31 augustus 2015 @ 11:23:34 #188
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_155701429
Wat comfortabel is verschilt per persoon, ik had het na week 28 niet meer gedaan, want lang zitten was niet fijn. Wat 'mag' van de luchtvaartmaatschappij kun je vaak op de website vinden, bij KLM is dat bv 36 weken, en vaak heb je een verklaring van je verloskundige/ arts nodig.
pi_155701523
quote:
1s.gif Op maandag 31 augustus 2015 11:23 schreef mousemicky het volgende:
Wat comfortabel is verschilt per persoon, ik had het na week 28 niet meer gedaan, want lang zitten was niet fijn. Wat 'mag' van de luchtvaartmaatschappij kun je vaak op de website vinden, bij KLM is dat bv 36 weken, en vaak heb je een verklaring van je verloskundige/ arts nodig.
Het zou dan gaan om half januari, dat kan dan nog prima? Of is dat al op het randje?
pi_155701691
Oh en welkom nieuwe zwangere mevrouwen :W
  maandag 31 augustus 2015 @ 11:36:05 #191
327807 Mariposas
יה&#14
pi_155701747
Het hangt er ook van af hoe lang de vlucht is, of je naar Kuala Lumpur vliegt of naar Barcelona maakt nogal verschil. ;)
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_155701833
quote:
1s.gif Op maandag 31 augustus 2015 11:36 schreef Mariposas het volgende:
Het hangt er ook van af hoe lang de vlucht is, of je naar Kuala Lumpur vliegt of naar Barcelona maakt nogal verschil. ;)
VS, niet heel kort, maar we vinden vliegen leuk. Wil eigenlijk weten of het geen gevaren met zich mee kan brengen, dat is natuurlijk het belangrijkst.
  maandag 31 augustus 2015 @ 11:42:44 #193
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_155701919
Als de zwangerschap nog zo pril is kun je er eigenlijk weinig van zeggen hoe de situatie begin januari zal zijn. Je kunt je heel de zwangerschap prima voelen, je kunt je vanaf week 15 beroerd voelen en bekkeninstabiliteit hebben, en alles er tussen in.

Ik zou zelf zo'n lange vlucht niet boeken tijdens de zwangerschap, ookal is het wel veilig. Maar ik hou dan ook absoluut niet van vliegen... Over de veiligheid voor de baby: dat zou ik aan de verloskundige vragen, maar misschien ben je daar nog niet geweest, gezien de prilheid van de zwangerschap?
  maandag 31 augustus 2015 @ 11:45:05 #194
327807 Mariposas
יה&#14
pi_155701970
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 11:39 schreef Apekoek het volgende:

[..]

VS, niet heel kort, maar we vinden vliegen leuk. Wil eigenlijk weten of het geen gevaren met zich mee kan brengen, dat is natuurlijk het belangrijkst.
Geen gevaar als ze gewoon medisch in orde is, maar dat weet je nu nog niet natuurlijk. Ik ben met 23-24 weken een weekje naar New York geweest en ik voelde me topfit, maar mijn hele zwangerschap is dan ook probleemloos verlopen. Maar het verschilt gewoon heel erg per persoon. Ik heb 2 maanden van te voren geboekt, ik durfde de gok wel aan omdat ik sowieso eigenlijk nooit wat mankeer.
pi_155702000
quote:
1s.gif Op maandag 31 augustus 2015 11:45 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Geen gevaar als ze gewoon medisch in orde is, maar dat weet je nu nog niet natuurlijk. Ik ben met 23-24 weken een weekje naar New York geweest en ik voelde me topfit, maar mijn hele zwangerschap is dan ook probleemloos verlopen. Maar het verschilt gewoon heel erg per persoon. Ik heb 2 maanden van te voren geboekt, ik durfde de gok wel aan omdat ik sowieso eigenlijk nooit wat mankeer.
Dus half januari reizen terwijl je begin augustus zwanger bent geworden zou jij dus gewoon doen.
pi_155702010
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 11:39 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Hier bij beide zwangerschappen wezen vliegen. Eerste met 25 weken naar de VS en nu bij 27 weken naar IJsland. Bij beide geen problemen gehad. Bij controle kan je aangeven dat je zwanger bent, je wordt dan handmatig gecontroleerd.
Verder heb ik vliegtuigsokken gedragen, regelmatig lopen en veel drinken (geen koolzuur) als tip.
"Tuurlijk... waar een wil is, is een weg. Helaas zijn er op de mijne werkzaamheden."
pi_155702059
quote:
1s.gif Op maandag 31 augustus 2015 11:47 schreef Wizzy het volgende:

[..]

Hier bij beide zwangerschappen wezen vliegen. Eerste met 25 weken naar de VS en nu bij 27 weken naar IJsland. Bij beide geen problemen gehad. Bij controle kan je aangeven dat je zwanger bent, je wordt dan handmatig gecontroleerd.
Verder heb ik vliegtuigsokken gedragen, regelmatig lopen en veel drinken (geen koolzuur) als tip.
Stoer! Het zou dan inderdaad ook 25 a 26 weken gaan, voor een weekje.
  maandag 31 augustus 2015 @ 11:49:40 #198
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_155702066
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 11:46 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Dus half januari reizen terwijl je begin augustus zwanger bent geworden zou jij dus gewoon doen.
Wat de ene persoon zou doen geldt absoluut niet voor de andere, elke zwangerschap is anders... Is het een optie om te wachten met boeken tot je vriendin wat verder is? Dan kan ze het zelf misschien wat beter inschatten.
pi_155702096
quote:
1s.gif Op maandag 31 augustus 2015 11:49 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Wat de ene persoon zou doen geldt absoluut niet voor de andere, elke zwangerschap is anders... Is het een optie om te wachten met boeken tot je vriendin wat verder is? Dan kan ze het zelf misschien wat beter inschatten.
Klinkt als een goed plan, maar de aanbiedingen van nu zijn over een tijdje niet. Dus vandaar de twijfel.
  maandag 31 augustus 2015 @ 11:55:29 #200
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_155702178
quote:
1s.gif Op maandag 31 augustus 2015 11:45 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Maar dat zegt natuurlijk helemaal niks. Een zwangerschap is heel onvoorspelbaar.

Ik ben trouwens zelf ook met 23-25 weken nog op vakantie geweest met het vliegtuig en dat ging ook prima.

Die inschatting gaan wij niet voor jullie kunnen maken Apekoek...
  maandag 31 augustus 2015 @ 11:56:15 #201
327807 Mariposas
יה&#14
pi_155702196
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 11:46 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Ja, ik wel, maar wie ben ik. ;) maar ik zou hooguit 2 maanden van te voren boeken, er komen vast nog meer aanbiedingen. Of anders maar iets meer betalen in plaats van straks op reis te gaan terwijl je het eigenlijk niet trekt.
pi_155702380
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 11:55 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Maar dat zegt natuurlijk helemaal niks. Een zwangerschap is heel onvoorspelbaar.

Ik ben trouwens zelf ook met 23-25 weken nog op vakantie geweest met het vliegtuig en dat ging ook prima.

Die inschatting gaan wij niet voor jullie kunnen maken Apekoek...
Ok toch bedankt voor jullie 2-cents.

Het geeft in elk geval aan dat hele volksstammen kennelijk nog wel vliegen rond de 25/26 weken.
  maandag 31 augustus 2015 @ 12:05:50 #203
327807 Mariposas
יה&#14
pi_155702390
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 11:55 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Neuh, daarom zeg ik ook gok. ;)
pi_155702516
Ik ben met 26 weken verhuisd van het ene land naar het andere. Natuurlijk is elke zwangerschap anders, maar ik zou er niet van uit gaan dat je niets meer kunt!
pi_155702534
Verder moest ik net naar de arts voor een CTG, die was vorige week al gepland. CTG niet zo goed, kind was te rustig. Ze heeft een echo gemaakt om vruchtwater, placenta en navelstreng te checken, en dat zag er goed uit. Ik ben 3/4 gerustgesteld. Veel water drinken, ze zei dat dat een reden kon zijn dat het kind te rustig is....
  maandag 31 augustus 2015 @ 12:39:35 #206
171422 LadyBlack
paint it black
pi_155702967
Ik zou iig een goeie annuleringsverzekering nemen Apekoek :) En uitkijken met te zware koffers.

Cassandra wat een opluchting!

Lamb, wat een mooi plaatje zeg O+

Jagär, hopen dat t water drinken het laatste beetje helpt dan :*

Dat was uit mijn hoofd.
Ohja, prut van alle lekkages zeg!! :o
Hier in Lissabon niet bepaald last van :') Wel van een peuter die om half 1 huilend wakker werd en bij ons in bed heeft 'geslapen'. Lees, vriend en ik allebei scheef op t randje en kind middenin, en dan omstebeurten een knie, kont of schouder in je rug :')

Wanneer zou ik weer koffie lusten? :O c_/
pi_155703016
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 12:13 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik ben met 26 weken verhuisd van het ene land naar het andere. Natuurlijk is elke zwangerschap anders, maar ik zou er niet van uit gaan dat je niets meer kunt!
Ik ben ook in week 24-6 op vakantie geweest, binnen Europa dan wel. Ook veel gelopen toen (tot 15 km per dag). Maargoed, iedereen is anders!
pi_155703064
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 12:39 schreef LadyBlack het volgende:
Ik zou iig een goeie annuleringsverzekering nemen Apekoek :) En uitkijken met te zware koffers.

Cassandra wat een opluchting!

Lamb, wat een mooi plaatje zeg O+

Jagär, hopen dat t water drinken het laatste beetje helpt dan :*

Dat was uit mijn hoofd.
Ohja, prut van alle lekkages zeg!! :o
Hier in Lissabon niet bepaald last van :') Wel van een peuter die om half 1 huilend wakker werd en bij ons in bed heeft 'geslapen'. Lees, vriend en ik allebei scheef op t randje en kind middenin, en dan omstebeurten een knie, kont of schouder in je rug :')

Wanneer zou ik weer koffie lusten? :O c_/
Geen koffie meer lusten? :o

Hebben jullie het naar je zin in Lissabon?
pi_155703547
Ouders van Cassandra weer "terecht"! En meteen terug laten schrikken met zoveel oproepen, dat zal ze leren...! }) Fijn hoor!

Verder veel dikke nekkies, heul nie leuk. Sterkte met het wachten.

Gelukkig ook goede echo's! *O* daui alweer 30 weken, die gaat lekker!

Jagar, he bleh, en nu? Veel water tanken en nog een ctg ofzo? Wel fijn dat de echo gewoon goed was.
pi_155703886
volgende week weer afspraak. Veel drinken. Verder voel ik de baby nu veel bewegen, dus het is vast goed.

Hoe is bij jou, Sara?
pi_155705550
En toen mocht ik de resterende drie nog maar halve dagen werken. De GROW buigt af. Bij het op de hand voelen leek hij best goed gegroeid. Maar de echo vond ze het toch anders. Hij zat nu op iets van 2000 gram. Heb geen P gehoord :P Ach ja, kan me niet druk maken, verwachtte al geen geen grote jongen. Maar verplicht halve dagen en rust vind ik nou ook geen ramp :) Wel fijn dat zij mij terugfluiten en de beslissing voor mij nemen.

Maar nu zit ik thuis terwijl beneden opa en oma de ruziënde en huilende kinderen uit elkaar proberen te houden :') Lekker die rust

[ Bericht 10% gewijzigd door Estrys op 31-08-2015 14:55:01 ]
pi_155707213
quote:
1s.gif Op maandag 31 augustus 2015 14:49 schreef Estrys het volgende:
En toen mocht ik de resterende drie nog maar halve dagen werken. De GROW buigt af. Bij het op de hand voelen leek hij best goed gegroeid. Maar de echo vond ze het toch anders. Hij zat nu op iets van 2000 gram. Heb geen P gehoord :P Ach ja, kan me niet druk maken, verwachtte al geen geen grote jongen. Maar verplicht halve dagen en rust vind ik nou ook geen ramp :) Wel fijn dat zij mij terugfluiten en de beslissing voor mij nemen.

Maar nu zit ik thuis terwijl beneden opa en oma de ruziënde en huilende kinderen uit elkaar proberen te houden :') Lekker die rust
Ooh..., nou maar aan de rust dus. Was er al een indicatie voor die groeiecho? Anders waren ze er nooit achter gekomen. Best gek.
pi_155707437
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 15:58 schreef JantinaGr het volgende:

[..]

Ooh..., nou maar aan de rust dus. Was er al een indicatie voor die groeiecho? Anders waren ze er nooit achter gekomen. Best gek.
Nee daar kies je ook zelf voor he. Mignonne laat de groeiechos bijvoorbeeld bewust niet doen.
Ik denk dat het anders ook geen ramp was hoor. Als ik geen echo's had gehad. Tis niet zo dat het iets is om heel erg ongerust over te zijn.

Maar ik gaf zelf (eigenlijk voor het eerst) aan dat ik moeite had met rust vinden. Als ik thuis genoeg rust zou krijgen dan denk ik dat ze nooit over halve dagen werken was begonnen.
pi_155707620
Ook niet gek, laatste weekje rust. Valt me toch op dat er veel afbuigingen zijn qua groei.
Gyn zei tegen ons dat het niet bewezen was dat minder werken hielp. Ik probeer gewoon naar mijn lichaam te luisteren. Maar merk toch dat ik op het werk fit ben maar thuis compleet instort en tot na etenstijd op de bank slaap. Dat zegt mij eigenlijk genoeg, krijg ook de ruimte van mijn werkgever om korter te werken. Nu nog van mijzelf :')
pi_155707663
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 16:13 schreef Cassandra87 het volgende:
Ook niet gek, laatste weekje rust. Valt me toch op dat er veel afbuigingen zijn qua groei.
Gyn zei tegen ons dat het niet bewezen was dat minder werken hielp. Ik probeer gewoon naar mijn lichaam te luisteren. Maar merk toch dat ik op het werk fit ben maar thuis compleet instort en tot na etenstijd op de bank slaap. Dat zegt mij eigenlijk genoeg, krijg ook de ruimte van mijn werkgever om korter te werken. Nu nog van mijzelf :')
Nee maar echt meewerken zal het ook niet denk ik. Ach baat het niet... :P

Ik durf te beweren dat ik op mijn werk meer rust krijg dan thuis ;) maar halve dagen thuis zijn en 5,5 dag op mijn werk was ook geen optie
pi_155708033
Toch veel verschillen ja! Ik heb eigenlijk juist wat meer energie heb ik het idee en ben 's avonds, als we ons rustmoment achter de tv hebben, juist zo onrustig als de pest :P moet steeds iets doen enzo en vriend valt het ook op dat ik niet stil kan blijven zitten.

En dat terwijl ik nu 's nachts toch wel 5 keer eruit ga voor het toilet.

Verder geen idee hoe de groei van de baby verloopt, goed volgens mij. Hier geen groeiecho's o.i.d. ze meten alleen de buik op met een meetlint en voelen wat en dat is steeds goed.
pi_155708483
Mijn kinderen zitten in een 'ik-wil-meespelen-jij-mag-niet-meespelen-wellus-nietus-als-ik-niet-mee-mag-spelen-sla-ik-jou-dan-knijp-ik-terug-dan-ga-ik-schreeuwen-ik-ga-dan-huilen-nou-ik-ook-dus-huilen-we-allebei' fase :(

Rust... :')
pi_155708589
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 16:40 schreef Estrys het volgende:
Mijn kinderen zitten in een 'ik-wil-meespelen-jij-mag-niet-meespelen-wellus-nietus-als-ik-niet-mee-mag-spelen-sla-ik-jou-dan-knijp-ik-terug-dan-ga-ik-schreeuwen-ik-ga-dan-huilen-nou-ik-ook-dus-huilen-we-allebei' fase :(

Rust... :')
Ik wil wel ruilen hoor, ik lig al de hele dag in bed.

SPOILER
pi_155710479
quote:
1s.gif Op maandag 31 augustus 2015 14:49 schreef Estrys het volgende:
En toen mocht ik de resterende drie nog maar halve dagen werken. De GROW buigt af. Bij het op de hand voelen leek hij best goed gegroeid. Maar de echo vond ze het toch anders. Hij zat nu op iets van 2000 gram
2 kilo is toch netjes met 34 weken? Maar geniet van je rust ;)
pi_155710838
quote:
1s.gif Op maandag 31 augustus 2015 17:58 schreef Daui het volgende:

[..]

2 kilo is toch netjes met 34 weken? Maar geniet van je rust ;)
Denk dat het meer met de curve van de GROW te maken heeft en die boog nogal af ten opzichte van hoe het lijntje eerst ging.

[ Bericht 0% gewijzigd door Estrys op 31-08-2015 18:25:13 ]
pi_155711519
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 13:31 schreef Jagärtrut het volgende:
volgende week weer afspraak. Veel drinken. Verder voel ik de baby nu veel bewegen, dus het is vast goed.

Hoe is bij jou, Sara?
Ja, eigenlijk heel goed, dus er valt niet zoveel te melden. Behoorlijk fit, maag doet het nu prima zolang ie niet leeg raakt, en ook niet moe! *O*

Alleen wel vaak een aanval van de jankeritis, waar ik maar moeilijk uit raak. Maar dat schijnt er ook bij te horen, stomme hormonen..! :@

Beterschap gewenst voor de mensen die zich niet zo lekker voelen! :*
pi_155714077
Cassandra fijn dat je ouders 'terecht' zijn en alles ok is :)!

*O* voor goede echo's van Daui en Lamb! Fijn :).

Daui wat is normaal / 'wenselijk' om te bevallen van twins? De 38-40 wkn ga je nooit halen denk ik of kan dat wel? Ik heb er eigk niet zoveel verstand van maar ik d8 altijd dat tweelingen eerder kwamen.. Gewoon nieuwsgierig :).
pi_155714456
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 19:43 schreef hetzusjevan het volgende:
Cassandra fijn dat je ouders 'terecht' zijn en alles ok is :)!

*O* voor goede echo's van Daui en Lamb! Fijn :).

Daui wat is normaal / 'wenselijk' om te bevallen van twins? De 38-40 wkn ga je nooit halen denk ik of kan dat wel? Ik heb er eigk niet zoveel verstand van maar ik d8 altijd dat tweelingen eerder kwamen.. Gewoon nieuwsgierig :).
36 weken is gemiddeld. Bij week 38 kijken ze of het fysiek nog haalbaar is en mogelijk inleiden. Als je perse wilt mag je doorgaan tot 42 weken.
Dit is het beleid bij mijn ziekenhuis

Bij mij speelt de verkorte baarmoedermond en eiwitten ook nog een rol. Mijn aftel app staat op nog 1 maand en 11 dagen. Zelf vind ik 18 oktober een mooie dag :)
pi_155716776
Ik dacht dat haaruitval pas kwam als de baby er is...Sinds een paar weken begint m'n haar weer net zoveel uit te vallen als normaal. Beetje jammer....
pi_155717122
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 20:53 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik dacht dat haaruitval pas kwam als de baby er is...Sinds een paar weken begint m'n haar weer net zoveel uit te vallen als normaal. Beetje jammer....
Oh dat is jammer zeg! Hier begon het zo'n 3 maanden na de bevalling. Nu heb ik weer een dikke bos, gelukkig. Ik ga het in elk geval nķķit meer afknippen, heb er zo'n spijt van }:| .
pi_155717567
quote:
1s.gif Op maandag 31 augustus 2015 18:39 schreef Sara82 het volgende:

[..]

Ja, eigenlijk heel goed, dus er valt niet zoveel te melden. Behoorlijk fit, maag doet het nu prima zolang ie niet leeg raakt, en ook niet moe! *O*

Alleen wel vaak een aanval van de jankeritis, waar ik maar moeilijk uit raak. Maar dat schijnt er ook bij te horen, stomme hormonen..! :@

Beterschap gewenst voor de mensen die zich niet zo lekker voelen! :*
Ohja, herkenbaar. De favoriete zin van mijn dreumes is dan ook: 'mama huiwuh!' :')

[ Bericht 0% gewijzigd door Limone op 31-08-2015 21:17:58 ]
pi_155718058
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 21:12 schreef Limone het volgende:

[..]

Ohja, herkenbaar. De favoriete zin van mijn dreumes is dan ook: 'mama huiwuh!' :')
Dat klinkt dan wel weer heel erg lief....
Hoe is het met je? Een tijdje terug speelde er wat rondom je werk/bedrijf/iets wat veel energie van je vroeg. Is dat nu op orde?
pi_155718581
Goed, hier zijn we definitief aanbeland in het 'we gaan Malteser dagelijks appen/bellen tijdperk'. En bij het uitblijven van een reactie van mij, appen/bellen ze met man.
Ik ben net 37 weken geweest, het kan dus nog weken duren voor er iets gaat gebeuren. Ik ben er zelf uiterst zennnn onder, baby blijft voorlopig vast nog wel even zitten. Maar ik word nu al gek van iedereen die checkt of het niet al aan de gang is....
En de aanname "Je zult het al wel flink beu zijn" hoor ik ook dagelijks. Uhm....nee!
SPOILER
  maandag 31 augustus 2015 @ 22:04:18 #229
327807 Mariposas
יה&#14
pi_155719895
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 21:34 schreef Malteser het volgende:
Goed, hier zijn we definitief aanbeland in het 'we gaan Malteser dagelijks appen/bellen tijdperk'. En bij het uitblijven van een reactie van mij, appen/bellen ze met man.
Ik ben net 37 weken geweest, het kan dus nog weken duren voor er iets gaat gebeuren. Ik ben er zelf uiterst zennnn onder, baby blijft voorlopig vast nog wel even zitten. Maar ik word nu al gek van iedereen die checkt of het niet al aan de gang is....
En de aanname "Je zult het al wel flink beu zijn" hoor ik ook dagelijks. Uhm....nee!
SPOILER
Je spoiler, heel herkenbaar, heb ik ook nog gepost hier. Zo heb ik het ook gedaan, bewust pas na een paar uur terug appen. Ik had met mijn man afgesproken dat hij terug zou appen naar familie vanaf mijn telefoon (dus alsof ik dat was) als ik echt voor langere tijd daar niet in staat toe zou zijn. Gelukkig vond de bevalling s nachts tot 's ochtends plaats zodat niemand wat door had. Toen een vriendin mij de ochtend van de bevalling appte: en, is het al begonnen? Kon ik zeggen: ik ben al klaar! *)
SPOILER
Mooie tijden, die laatste loodjes! :)

[ Bericht 6% gewijzigd door Mariposas op 31-08-2015 22:12:52 ]
pi_155720171
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 21:12 schreef Limone het volgende:

[..]

Och gut! O+
pi_155721540
haha ik denk dat ik mn app van mn telefoon knikker vanaf de 37 weken ofzo :')
  maandag 31 augustus 2015 @ 22:54:26 #232
171422 LadyBlack
paint it black
pi_155721879
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 12:46 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Geen koffie meer lusten? :o

Ja zķ ongezellig -O-
Ik ben echt dol op koffie, maar zwanger lust ik t echt niet... Vorige keer kon ik t bij 25 weken ofzo weer een beetje hebben, zij het met suiker (en dat vind ik normaalgesproken echt niet lekker :') )

Estrys, klinkt erg 'ontspannen' thuis ja :X Maar wel goed dat je het aan hebt gegeven. Overdag iig alleen een peuter toch?

Sillie, allemachtig wat rot :X Dan mag je je echt flink ellendig voelen en laten vertroetelen.

Oh en vakantie is heerlijk hoor! We zitten nu fijn rustig in Estoril, een badplaatsje. Ik ben een echte citytripper, maar met peuter is t toch echt niet zo ideaal. Veel tantrums omdat ze de andere kant op wil, of perse de vogelpoep van de stoep wil krabben.... etc :')
Dus maak dit soort tripjes vooral als je nog een baby hebt!! Draagzak mee en gaan! *O*

Ik geniet hier wel heel erg van het geen verplichtingen hebben, en lekker met zn drietjes alles doen O+ En ook van mn groeiende buik O+
Bekken is wel matig, ik had er vandaag echt veel last van terwijl ik nauwelijks iets had gedaan :?
pi_155722641
Ik zet gewoon in mijn status van whats app: NEE ik ben nog niet bezig
  maandag 31 augustus 2015 @ 23:19:51 #234
171422 LadyBlack
paint it black
pi_155722707
:D ^O^

Ik heb tot 42 weken doorgelopen maar heb niet zo'n last gehad van lastige appers / bellers!

Wel veel reacties met een soort meelij erin als ik zei dat ik al overtijd was, terwijl ik t nog heerlijk naar mn zin had :D
pi_155722929
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 23:17 schreef Estrys het volgende:
Ik zet gewoon in mijn status van whats app: NEE ik ben nog niet bezig
Haha dat kan ook :D ik kijk eigk nooit naar die statussen xD

ik ga gewoon die vragen niet beantwoorden. Ik weet dat het spannend is en zulks maar ik zit er niet op te wachten. En ik ga er geen mensen om afzeiken of rake opmerkingen over maken, maar ik voel me ook niet geroepen om dagelijks een soort verplichte meldplicht aan 12 man te onderhouden (of hier, for that matter :P )
pi_155723035
Geplande ks was dus echt fijn :D Iedereen wist 10 dagen van te voren de datum :+
We'll have love aplenty
You and Me
pi_155723142
Hier viel het mee met de whatsapp, wel wat vaker dan normaal mensen die vroegen hoe het met me ging. Maargoed, ik ben dan niet zo erg actief en ze zijn gewent dat ik vaak niet meteen reageer..

Razz had morgen weer echo/onderzoeken geloof ik? Heel veel succes morgen :*
  maandag 31 augustus 2015 @ 23:36:09 #238
171422 LadyBlack
paint it black
pi_155723296
Ja Razz, ik spiek morgen regelmatig even voor meer nieuws. 's Middags toch?
pi_155723334
quote:
1s.gif Op maandag 31 augustus 2015 21:22 schreef Malteser het volgende:

[..]

Dat klinkt dan wel weer heel erg lief....
Hoe is het met je? Een tijdje terug speelde er wat rondom je werk/bedrijf/iets wat veel energie van je vroeg. Is dat nu op orde?
Ja, ik had gehoopt dat ik dat afgerond had voor de bevalling, maar dat gaat het 'm zeer waarschijnlijk niet meer worden. Daar heb ik mij nu wel overheen gezet en kost het ook bijna geen energie meer. Gelukkig maar, want nu is het de dreumes die al mijn energie vraagt. Bij tandjes en andere veranderingen helpt alleen je moeder. Dus zaten we vrijdag om kwart over vijf 's ochtends al tv te kijken. :') En dan denk ik: mijn god, nog maar max. 8 weken en dan is er nog eentje en dan slaap ik helemaal niet en.. en... en..
Nou pfff. Ik huppel niet zo licht door deze zwangerschap heen, geloof ik. Wel lief dat je het vraagt. :*

[ Bericht 0% gewijzigd door Limone op 01-09-2015 00:01:50 ]
pi_155726316
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 23:36 schreef LadyBlack het volgende:
Ja Razz, ik spiek morgen regelmatig even voor meer nieuws. 's Middags toch?
Yup, vanmiddag om 14:45. Ik vind het maar spannend :X . Ga nu maar gewoon naar school tot 13:00, des te sneller gaat de tijd voorbij.
pi_155726320
Razz ik kwam je succes wensen vandaag, hopelijk valt alles mee. ik denk aan jullie :*
pi_155726363
razz :* ik denk aan jullie en duim voor jullie.

Limone jij ook een :* heel herkenbaar van mijn eigen tweede zwangerschap. Waar ik bij mn eerste echt fit was en tot 41 weken boswandelingen maakte en weet ik veel was dat bij de 2e echt wel anders. Alle aandacht die van je gevraagd wordt door je oudste kind en dan een lichaam wat daar niet altijd helemaal aan kan voldoen enzo, ik vond het bijzonder frustrerend. Ook deze keer weer, hoewel nu wel iets minder omdat de meiden veel zelf kunnen maar toch.
pi_155726376
Razz, succes!
pi_155726387
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2015 07:12 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Yup, vanmiddag om 14:45. Ik vind het maar spannend :X . Ga nu maar gewoon naar school tot 13:00, des te sneller gaat de tijd voorbij.
Duimduim :*
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_155726421
Razz, natuurlijk is het spannend. Hopelijk gaat de tijd op school snel.
Ik denk aan je vandaag, en hoop op het beste!
pi_155726492
Sterkte en succes Razz :*
  dinsdag 1 september 2015 @ 08:15:56 #247
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_155726608
Denk aan jullie Razz :*
pi_155726641
Razz, heel veel succes vandaag!
pi_155726717
Razz, succes vandaag :*
S. 2014
J. 2016
pi_155726785
Succes vandaag razz! Ik denk aan jullie :*
E.
pi_155726837
Razz :* succes

Bah sillie, wat rot! Hoop dat 't vandaag een beetje beter gaat.

Ahh Limone, mama huiwuh ;( Dat is toch lief/grappig en verdrietig tegelijkertijd. Succes met de laatste loodjes :*

Vandaag weer voor 't eerst naar school. Hele tijd naar uitgekeken (ondanks gedoe met docent), maar ben vanochtend ineens heel nerveus! Heel gek is dat.. Misschien komt 't doordat ik vandaag m'n derde trimester inglij! :o
  dinsdag 1 september 2015 @ 08:42:37 #252
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_155726889
Heel veel sterkte en succes vanmiddag Razz!!
pi_155726895
Veel sterkte en succes Razz!
pi_155726916
Succes vandaag, Razz. Ik denk aan jullie en duim. :*

En thanks mignonne, dat doet goed! Ze heeft nu wel weer voor de tweede nacht op rij goed geslapen en ik voel de energie weer terug stromen.

Ja, Bloesem, het zijn inderdaad de laatste loodjes. :o Al vind ik het wat vroeg bij 35 weken, maar misschien moet ik er ook niet zo tegen vechten. ;) Succes met je eerste schooldag! Ik zou het ook spannend vinden. :)
  dinsdag 1 september 2015 @ 09:11:59 #255
56471 pinquit
oh my lama!
pi_155727266
Razz, succes met de zenuwen :* Ik duim voor positief nieuws O+
pi_155727285
Heel veel succes Razz :*
pi_155727314
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 08:38 schreef Bloesem. het volgende:
Razz :* succes

Bah sillie, wat rot! Hoop dat 't vandaag een beetje beter gaat.

Ahh Limone, mama huiwuh ;( Dat is toch lief/grappig en verdrietig tegelijkertijd. Succes met de laatste loodjes :*

Vandaag weer voor 't eerst naar school. Hele tijd naar uitgekeken (ondanks gedoe met docent), maar ben vanochtend ineens heel nerveus! Heel gek is dat.. Misschien komt 't doordat ik vandaag m'n derde trimester inglij! :o
Thanks. Ik heb vannacht ok geslapen en sinds gisteravond niet meer hoeven spugen. Zo is proberen of m'n maag thee en een beschuitje wil verdragen.
Gelukkig schopt uk er vrolijk op los in m'n buik, dus die zal zich wel goed voelen.

Derde trimester al voor jou ook! *O* Gaat toch snel he!
Ik heb weer wekenwissel, 31 vandaag :o . *O*

Razz, heel veel sterkte vanmiddag. Ik duim voor jullie! :*
pi_155727453
Razz succes vanmiddag.
pi_155727460
Razz, succes en sterkte vanmiddag.

Sillie: fijn dat het weer wat beter gaat!

Limone, jammer dat je het niet meer af kunt ronden voor de bevalling. En dat deze zwangerschap icm M je zoveel energie kost. Is ook wel logisch natuurlijk. Maar snap dat het soms rot voelt. Ondertussen ben je wel al een heel eind op weg!! Zijn jullie al uit de naam?

Wat betreft bellen/appen, ik wil niet bot reageren dus dat doe ik ook zeker niet. Ik blijf aardig maar reageer dus niet direct. Ik had alleen niet gedacht dat het nu al zo zou zijn.
SPOILER
pi_155727466
Success vanmiddag Razz :*
pi_155727488
quote:
1s.gif Op maandag 31 augustus 2015 22:04 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Je spoiler, heel herkenbaar, heb ik ook nog gepost hier. Zo heb ik het ook gedaan, bewust pas na een paar uur terug appen. Ik had met mijn man afgesproken dat hij terug zou appen naar familie vanaf mijn telefoon (dus alsof ik dat was) als ik echt voor langere tijd daar niet in staat toe zou zijn. Gelukkig vond de bevalling s nachts tot 's ochtends plaats zodat niemand wat door had. Toen een vriendin mij de ochtend van de bevalling appte: en, is het al begonnen? Kon ik zeggen: ik ben al klaar! *)
SPOILER
Prachtig dit, hahaha!!
  dinsdag 1 september 2015 @ 09:32:55 #262
56471 pinquit
oh my lama!
pi_155727521
Oh man, ik zit voor het eerst in tijden weer eens te fok!ken op mijn laptop. Zie ik elke keer die heerlijke avatar van malteser langskomen ;( die ga ik zo even halen geloof ik :')
pi_155727522
Gelukkig is mijn familie zo ouderwets dat ze geen app hebben (ok, ik heb het zelf ook pas 2 maanden). En elke dag bellen doen ze ook niet (mijn moeder wel de eerste 3 weken na de geboorte, ik was helemaal verbaasd... maar ze is er nu alweer mee opgehouden). En mijn vriendinnen weten zich gelukkig in te houden.
pi_155727537
Succes vandaag Razz :*
  dinsdag 1 september 2015 @ 09:35:31 #265
56471 pinquit
oh my lama!
pi_155727555
Ik heb niet zoveel contacten gelukkig :) Mijn familie heeft geen whatsapp, behalve mijn broer, maar hij heeft van nature een gebrek aan interesse in andere mensen, dus daar hoef ik niet bang voor te zijn :+
Verder is er eigenlijk alleen maar 1 vriendin die alleen maar voor eigen belang wil weten of mijn bevalling begonnen is, de rest durft me niet lastig te vallen geloof ik :P
Schoonfamilie mag lief lastig vallen :P
pi_155727670
Heel veel sterkte vandaag Razz :*
pi_155727709
Succes Razz
pi_155727836
Razz, heel veel sterkte voor vanmiddag. Ik hoop op goed nieuws :*
pi_155728043
sterkte Razz! Ik denk aan je.
  dinsdag 1 september 2015 @ 10:13:20 #270
149959 SQ
snelle trees
pi_155728126
quote:
1s.gif Op maandag 31 augustus 2015 22:04 schreef Mariposas het volgende:

[..]

SPOILER
Ja, dat zijn leuke dingen :D ik werd ingeleid en wist dus al wanneer ze zou komen, maar de rest van de wereld niet :')

SPOILER
Verder wilde ik Razz even een hart onder de riem steken. Ik blijf voor je duimen :* :*
disclaimer
pi_155728199
:* voor Razz.

Ik heb met epiduraal in nog met mensen geappt en gefacebookt en niks gezegd :+
Kwak
pi_155728287
Ik kreeg een mailtje over het bestuur van een vereniging waar ik in zat, dus ik zei 'ik denk X, maar ik zal er later even naar kijken, ik ben nu even aan het bevallen'. Die ander was helemaal verbaasd :D
pi_155728337
:D _O-
Needless to say: ik verraste iedereen 's ochtends vroeg met een 'niet schrikken, maar...'-appje :D Een vriendin kon niet bellen, want stiltecoupé, maar ze dacht echt dat ik een slechte grap maakte _O- Tot ik een foto stuurde ;)
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_155728364
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 10:24 schreef SaskiaR het volgende:
Ik kreeg een mailtje over het bestuur van een vereniging waar ik in zat, dus ik zei 'ik denk X, maar ik zal er later even naar kijken, ik ben nu even aan het bevallen'. Die ander was helemaal verbaasd :D
'even' aan het bevallen :D

Ik zou dat echt ontzettend vervelend vinden als je zo wordt gestalked en dan ook nog mijn vriend erbij betrekken. Dan kun je een giftig berichtje terug verwachten denk ik :@ Ik had bij mijn inleiding wel mn Facetime uitgezet, want mijn moeder Facetimede elke dag even en dan zou ze zien dat ik ergens anders was :D Ik heb tijdens mn bevalling mn telefoon ook niet aangeraakt. Was een beetje druk bezig :+
pi_155728394
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 10:30 schreef Dot. het volgende:

Nou, het duurde niet zo lang :) De pijnlijke fase duurde in totaal 2,5 uur, daarvoor en daarna kon ik prima internetten enzo. De wifi in het zkh was ook beter dan thuis :)
Na de bevalling was ik ook meteen weer online, want N. was bij de kinderarts, dus ik lag daar helemaal alleen, echt heel raar. Dus dan maar wat chatten om afleiding te krijgen.
pi_155728764
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 09:35 schreef pinquit het volgende:
Ik heb niet zoveel contacten gelukkig :) Mijn familie heeft geen whatsapp, behalve mijn broer, maar hij heeft van nature een gebrek aan interesse in andere mensen, dus daar hoef ik niet bang voor te zijn :+
Verder is er eigenlijk alleen maar 1 vriendin die alleen maar voor eigen belang wil weten of mijn bevalling begonnen is, de rest durft me niet lastig te vallen geloof ik :P
Schoonfamilie mag lief lastig vallen :P
Ik heb ook niet zoveel vrienden... :@ Maar blijkbaar wel veel kennissen en samen met man al 6 ouders en nog 4 grootouders.

Enne, smakelijk hč ;). Maltesers O+
  dinsdag 1 september 2015 @ 10:54:12 #277
409579 LuDann
All the way
pi_155728776
Ik had echt niet kunnen appen of wat dan ook tijdens mijn bevalling. Praten lukte al amper. Ik heb hier gemeld toen het begonnen was, maar een halfuur daarna was het al niet leuk meer zeg maar.

Maar goed, mijn telefoon ging gelijktijdig met de start de weeen stuk, dus ik heb het niet eens kunnen proberen. :P
  dinsdag 1 september 2015 @ 10:54:42 #278
409579 LuDann
All the way
pi_155728792
Ik wil ook Maltesers. :( Maar ik mag niet, want koemelkvrij dieet. ;(
pi_155728801
Succes Razz!
Beterschap Sillie!

Oja leuk die appjes de hele dag door :D Inderdaad ook van vage bekenden die nooit iets hadden gevraagd. Op een gegeven moment werd het wel rustiger, maar toen bleek mijn man de hele dag appjes te krijgen. Ik denk dat de lol er vanaf was om mij te appen :+
Hoe voel je je? Goed.
Vermaak je je nog? Ja.
Ennnnnnn? Alles nog binnenboord.
Etc. Ik ben nog nooit zo kort van stof geweest haha.

Ik had bij whatsapp ook uitgezet dat je kon zien wanneer ik voor het laatst online was. Mijn man had dat niet gedaan, dus zijn zus had alsnog een (juist) vermoeden toen ik lag te bevallen, want ze had gezien dat hij ergens midden in de nacht (doordeweeks) online was geweest. Blijkbaar zat zij dus echt te kijken naar wanneer we voor het laatst online waren :')

Anyways.. Succes septemberdames met de laatste loodjes! En sterkte met de appjes ;)
pi_155728885
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 10:30 schreef Dot. het volgende:

[..]

Ik zou dat echt ontzettend vervelend vinden als je zo wordt gestalked en dan ook nog mijn vriend erbij betrekken. Dan kun je een giftig berichtje terug verwachten denk ik :@ Ik had bij mijn inleiding wel mn Facetime uitgezet, want mijn moeder Facetimede elke dag even en dan zou ze zien dat ik ergens anders was :D Ik heb tijdens mn bevalling mn telefoon ook niet aangeraakt. Was een beetje druk bezig :+
Ik word er inderdaad ook niet zo blij van (ahum: understatement). Zeker omdat ze op die manier man onzeker maken die op zijn werk zit, waarop hij me dan belt of alles wel goed gaat.

LuDann: sorry... Ik zal eerlijk bekennen dat ik hier twee zakken in de kast heb liggen maar dat ik ze tijdens mijn zwangerschap wat minder lekker vind dan dat ik ze daarvoor vond. Hopelijk komt dat weer terug, al zou het voor mijn lijn beter zijn van niet. En de witte zijn ook zo lekker maar bevatten ook koemelk.

Kazy: dank!
pi_155728985
Razz.. sterkte vandaag! Ook mijn duimen draaien!
pi_155729020
Veel sterkte en succes vanmiddag Razz :*
pi_155729104
Veel sterkte Razz :*
pi_155729393
Sterkte Razz :*
pi_155729527
sterkte straks, Razz..

Wiij gaan zo naar het ziekenhuis voor een voorbereidingsgesprek op de bevalling. Ik heb alleen niet zoveel te zeggen, want ik wil er open in gaan. Ben benieuwd waar ze mee komen..
pi_155729916
Sterkte vanmiddag Razz :*
pi_155730423
Razz, heel veel succes! :*
pi_155730749
Razz, ik duim!
pi_155730881
Razz ook hier wordt aan je gedacht. :*
  dinsdag 1 september 2015 @ 12:48:06 #290
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_155731058

Even iets anders: kan ik iemand blij maken met een deel van mijn kraampakket? Ik ben niet thuis bevallen, dus er is nog best wel wat over...

SPOILER
Mag gratis opgehaald worden in 013, of weg tegen verzendkosten...
pi_155731154
Er zijn ook stichtingen die die dingen inzamelen voor het goede doel :) zoals deze http://www.stichtingbabyhope.org/
Mijn kraamhulp heeft zelf alles meegenomen op de laatste dag, dan kon zij het meteen doneren.
pi_155731238
Razz, heel veel sterkte en succes vanmiddag :9
"Tuurlijk... waar een wil is, is een weg. Helaas zijn er op de mijne werkzaamheden."
  dinsdag 1 september 2015 @ 12:59:40 #293
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_155731327
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 12:52 schreef SaskiaR het volgende:
Er zijn ook stichtingen die die dingen inzamelen voor het goede doel :) zoals deze http://www.stichtingbabyhope.org/
Mijn kraamhulp heeft zelf alles meegenomen op de laatste dag, dan kon zij het meteen doneren.
Weet ik, heb t foldertje gekregen. Er is hier in de buurt alleen geen inzamelpunt, en als ik er iemand hier blij mee kan maken vind ik dat ook prima...
pi_155732325
Zocht Jantina niet nog een kraampakket?
pi_155732374
Ik heb ook wel interesse, MM :)
  dinsdag 1 september 2015 @ 13:57:40 #296
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_155732464
Limone, PM maar even :)
pi_155734011
pi_155734720
Vaak nemen CB's ook kraampakketspullen in voor het goede doel! Mijn CB doet het iig wel.

Denkend aan Razz deze middag :*
pi_155734923
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 09:28 schreef Malteser het volgende:
Razz, succes en sterkte vanmiddag.

Sillie: fijn dat het weer wat beter gaat!

Limone, jammer dat je het niet meer af kunt ronden voor de bevalling. En dat deze zwangerschap icm M je zoveel energie kost. Is ook wel logisch natuurlijk. Maar snap dat het soms rot voelt. Ondertussen ben je wel al een heel eind op weg!! Zijn jullie al uit de naam?

Wat betreft bellen/appen, ik wil niet bot reageren dus dat doe ik ook zeker niet. Ik blijf aardig maar reageer dus niet direct. Ik had alleen niet gedacht dat het nu al zo zou zijn.
SPOILER
Nee! Naam hebben we ook nog niet. :') Vandaag kreeg ik wel een goed idee voor het geboortekaartje. Die hing ook nog een beetje boven ons hoofd, dus dat is fijn, dat er een idee is. *O*

Irritant die mensen die bellen/appen. Het komt vast uit een goed hart (dat hou ik me altijd wel voor), maar het is wel vervelend, zeker als ze eerder niets van zich hebben laten horen. :6
pi_155735185
Ik kwam kijken voor Razz...
pi_155735197
Oh en vol dan maar :7
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')