Dit, en kook met seizoensgroente en fruit, het liefst van de markt ipv de supermarktquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 14:20 schreef motorbloempje het volgende:
Hier zijn echt al héél veel topics over geweest.
Samenvatting: zorg dat je kunt koken en een basisvoorraad hebt.
een doos frikadellen 20 stuks is 2 euro en een zak friet ook zo iets plus pot mayo. Voor een week friet is 6 euro ofzoquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 14:09 schreef MutedFaith het volgende:
Als je het allemaal bij de supermarkt haalt wel. Verse groente en fruit bij een groenteboer/markt/turk halen wil nog wel eens een paar euro schelen.
Ligt er ook een beetje aan wat je normaal eet/koopt. Als je gewoonlijk voor prefab magnetron/pakjes voer gaat is verser/gezonder eten normaal niet direct duurder. Als je normaal wel gewoon zelf kookt, maar ongezondere zaken (meer gefrituurde rotzooi ofzo), dan zal gezonder koken wel duurder zijn.
Als je het zo bekijkt, haal een 25 kilo baal rijst en een 25 kilo baal bonen, per maaltijd ben je dan nog veel goedkoper uitquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 14:34 schreef tailfox het volgende:
[..]
een doos frikadellen 20 stuks is 2 euro en een zak friet ook zo iets plus pot mayo. Voor een week friet is 6 euro ofzo
Hou je precies genoeg over om elke dag te kunnen ontbijten met 2 peuken en een blikje Bullit energydrink.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 14:34 schreef tailfox het volgende:
[..]
een doos frikadellen 20 stuks is 2 euro en een zak friet ook zo iets plus pot mayo. Voor een week friet is 6 euro ofzo
waar?quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 14:36 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als je het zo bekijkt, haal een 25 kilo baal rijst en een 25 kilo baal bonen, per maaltijd ben je dan nog veel goedkoper uit
jupquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 14:36 schreef focal het volgende:
[..]
Hou je precies genoeg over om elke dag te kunnen ontbijten met 2 peuken en een blikje Bullit energydrink.
Jouw comment doet me denken aan een man die jaren geleden bij Man Bijt Hond of zoiets was, die had een kliko vol duivenvoer waar 'ie elke dag wat uitschepte, kookte en op at: Het kan dus nog veel goedoper TS!quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 14:36 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als je het zo bekijkt, haal een 25 kilo baal rijst en een 25 kilo baal bonen, per maaltijd ben je dan nog veel goedkoper uit
Granen en zaden, niet zoveel mis meequote:Op vrijdag 28 augustus 2015 14:55 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Jouw comment doet me denken aan een man die jaren geleden bij Man Bijt Hond of zoiets was, die had een kliko vol duivenvoer waar 'ie elke dag wat uitschepte, kookte en op at: Het kan dus nog veel goedoper TS!
Op zich niet maar het was wel bijzonder, zeg maar.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 14:58 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Granen en zaden, niet zoveel mis mee
http://www.vogelartikelenwebshop.nl/nl/quinoazaad-1-kg.htmlquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 15:08 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Op zich niet maar het was wel bijzonder, zeg maar.
Wat ben jij toch altijd vreselijk verzuurd.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 14:20 schreef motorbloempje het volgende:
Hier zijn echt al héél veel topics over geweest.
Samenvatting: zorg dat je kunt koken en een basisvoorraad hebt.
quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 15:52 schreef motorbloempje het volgende:
Het was niet rot bedoeld, doe eens rustig zeg.
Dan mijn excuses voor die opmerking.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 15:52 schreef motorbloempje het volgende:
Het was niet rot bedoeld, doe eens rustig zeg.
Ga je me nou aanmoedigen om weer biertjes te halen?quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 14:04 schreef Godtje het volgende:
Bier is hartstikke goedkoop. Had je er wel bij kunnen doen.
Helaas doen veel mensen dat niet, van wie ook, mijn generatie is al opgegroeid met pakjes, zakjes en blik en ik ben al voorbij de 50.quote:
48 euro voor jezelf alleen? Vind ik erg veel.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 16:25 schreef Rodulf het volgende:
Ik was vandaag 48 euro kwijt waar ik normaal meestal rond de 30/35 euro kwijt was.
Voor één persoon koken is vaak duurder (lees: even veel kosten) als voor twee personen. Voor hoe meer personen je een gerecht maakt, hoe goedkoper het per portie wordt. Daarom ook porties voorbereiden/invriezen etc.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 17:30 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
48 euro voor jezelf alleen? Vind ik erg veel.
Dat vond ik ook, daarom vroeg ik me al af of gezond(er) eten duurder was.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 17:30 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
48 euro voor jezelf alleen? Vind ik erg veel.
Valt mij idd altijd op dat veel etenswaren zijn ingesteld op 2 of meerdere personen. Vaak als ik pakjes aardappels haal om te bakken heb ik echt een hele pan vol, krijg dat nooit op.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 17:31 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Voor één persoon koken is vaak duurder (lees: even veel kosten) als voor twee personen. Voor hoe meer personen je een gerecht maakt, hoe goedkoper het per portie wordt. Daarom ook porties voorbereiden/invriezen etc.
Nu heb je ook net 2 hoofdprijzen uitgekozen.quote:
Ik had ingevroren bladspinazie gekocht van Iglo. Eerste keer dat ik dit heb gehaald, geen idee of het wat is.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 17:46 schreef n0a het volgende:
Wat voor groenten kocht je en hoe waren die verpakt? Van die voorverpakte dingen zijn een stuk duurder dan bijv een kropsla of zelf een zak met sperziebonen vullen.
Toevallig hou ik ook van blauwe bessen en bramen maar die haal ik sinds een paar weken bij de fruit en groentewinkel.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 17:45 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Nu heb je ook net 2 hoofdprijzen uitgekozen.
Ik koop nooit aardbeien maar die zijn volgens mij wel prijzig ja. Net zoals blauwe/rode bessen, en bramen.
Maar bijv. appels/peren/perzikken/bananen zijn niet duur volgens mij.
Heb je gelijk in.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 18:13 schreef -Phineas- het volgende:
Ik weet niet of je het al had gemerkt maar in alle westerse/ rijke landen is het gezondere voedsel duurder. Vandaar dat er in Amerika heel veel mensen met overgewicht/ obesitas vaak heel arm zijn. Zeg nou zelf. Een lekkere dikke burger vult toch beter dan een salade? En dan is die burger nog goedkoper dan die salade.
Thanks voor de tip man.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 18:23 schreef perro. het volgende:
je zou nieuwsuur vanavond op npo2 22.00 eens moeten kijken ts. komt ongeveer dit aan bod.
In theorie niet, in praktijk (voor mij) wel. Wie heeft er nou tijd om naar de markt te gaan?quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 14:02 schreef Rodulf het volgende:
Vanochtend boodschappen gedaan bij de supermarkt. Geprobeerd zo veel mogelijk gezonde dingen te halen (fruit, groente, vis, mager vlees en dat soort dingen). Ondanks dat ik niet eens biertjes had gehaald was ik 15 euro meer aan de wekelijkse boodschappen kwijt dan gewoonlijk.
Wat is jouw ervaring? Is gezond eten duurder?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |