We hadden het over onderhuur.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 12:52 schreef hottentot het volgende:
[..]
Ook daar zijn aangaande hospitahuur gewoon regels voor.
Daarnaast begon ik de discussie met dat hij zelf een vluchteling in huis kan nemen, en stelde hij dat dit in Amsterdam altijd illegaal is, onzin natuurlijk.
[..]
https://www.amsterdam.nl/(...)AE59-399A52E6E7E5%7D
Maar zoals Megumi al zegt, de overheid liegt toch alleen maar
Nou ja dat heb ik ook in mijn diensttijd wel gehad. Maar uit verveling ga je dan de gekste dingen ondernemen. Ik ben nog nooit zo vaak daar in die 11 maanden in Duitsland dronken geweest als in die tijd. Leuk, maar ik wist dat het tijdelijk was. En omdat je nauwelijks verantwoording had brak je de tent af.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 12:52 schreef Basp1 het volgende:
[..]
In mijn diensttijd heb ik dat duimen draaien zo goed als 9 maanden gedaan. Wel heel goed leren klaverjassen.
Wat ondanks zijn bewering dat dit in Amsterdam altijd illegaal is, onder omstandigheden gewoon toegestaan is.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 12:54 schreef mastertephon het volgende:
[..]
We hadden het over onderhuur.
Als ze denken sympathie met dit filmpje uit te lokken hebben ze het verkeerd. Krijg steeds meer hekel aan die mensenquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 12:44 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dit is niet wat ze verwacht hadden. Ze eisen in het filmpje o.a. beter onderdak en geld.
Dit topic gaat niet over onderhuur maar een immigrantenkampquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 12:54 schreef mastertephon het volgende:
[..]
We hadden het over onderhuur.
En naar iemand te vragen... Ik snap m nietquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 12:52 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Het is verboden en naar iemand te vragen naar nationaliteit? Zijn Nederlands is zeer slecht.
Inderdaad. En dat gaf ik ook aan.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 12:56 schreef hottentot het volgende:
[..]
Wat ondanks zijn bewering dat dit in Amsterdam altijd illegaal is, onder omstandigheden gewoon toegestaan is.
Het gaat mij erom dat hij lult, that's al. Daarvoor hoeven we de discussie niet steeds breder te rekken.
Onderhuur in Amsterdam op zich is niet per definitie illegaal.
Je mag toch aan iemand vragen wat zijn nationaliteit is?quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 12:57 schreef Toefjes het volgende:
[..]
En naar iemand te vragen... Ik snap m niet
Wat je vergeet is dat je naast de gemeente ook met een woningbouw te maken hebt en die verbieden onderverhuur altijd. Dus het raadplegen van een gemiddeld huurcontract maakt je wijzer dan de website van de gemeente.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 12:56 schreef hottentot het volgende:
[..]
Wat ondanks zijn bewering dat dit in Amsterdam altijd illegaal is, onder omstandigheden gewoon toegestaan is.
En uiteindelijk over ergens gaan wonen.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 12:57 schreef maryen65 het volgende:
[..]
Dit topic gaat niet over onderhuur maar een immigrantenkamp
Dit zijn idd niet het soort "vluchtelingen" waar we gevoelig voor zijn, en helaas hebben ze in hun "vlucht" hun vrouwen en kinderen achtergelaten, dat is een beetje dom, want zien wij een vrouw met 3 kinderen heel erg zielig zijn, dan willen we de bijbehorende man ook nog wel accepteren, zelfs als hij een hark is, maar als we daar een hele camping vol tuingereedschap zien, zonder groene struiken en kwetsbare bloemen, dan hoeven we die harken ook niet.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 12:56 schreef maryen65 het volgende:
[..]
Als ze denken sympathie met dit filmpje uit te lokken hebben ze het verkeerd. Krijg steeds meer hekel aan die mensen
Een bron is een bron.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 12:05 schreef -Pelle het volgende:
donder nou eens op met geenstijl als bron
Nee over 2 ego's die allebei gelijk willen hebben. Ga een prive chat beginnenquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 12:58 schreef mastertephon het volgende:
[..]
En uiteindelijk over ergens gaan wonen.
Want alle sociale woningen vallen onder een coöperatie?quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 12:58 schreef Megumi het volgende:
[..]
Wat je vergeet is dat je naast de gemeente ook met een woningbouw te maken hebt en die verbieden onderverhuur altijd. Dus het raadplegen van een gemiddeld huurcontract maakt je wijzer dan de website van de gemeente.
Zet dan even een IRC kamertje voor ons op.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 13:00 schreef maryen65 het volgende:
[..]
Nee over 2 ego's die allebei gelijk willen hebben. Ga een prive chat beginnen
*proest* Bedankt, nu heb ik koffie over mijn scherm.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 12:06 schreef Patrice_Consigny het volgende:
Elk jaar trekken honderdduizend Nederlanders naar Frankrijk om deze erbarmelijke situatie na te spelen.
GeenStijl is nogal snel met tendentieuze berichten neerpleuren die verder niet worden bevestigd door serieuze media.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 13:00 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Een bron is een bron.
Ik ben het ook niet altijd eens met "Geenstijl", maar de beelden zijn volgens mij niet gefotoshopped, en wat er gebeurt, gebeurt er. Hoe wil jij dan duiden wat hier gebeurt. Vind jij dat deze mensen betere behuizing moeten hebben. Beelden van Joop.nl zijn ook welkom.
Dat hier geen kamervragen over gesteld worden !quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 12:15 schreef DrMabuse het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
"We suffer! , we die! , mosquito, they kill us!., we need the documents because we suffer!
Ze denken trouwens waarschijnlijk echt dat de muggen daar net zo gevaarlijk zijn al in hun thuisland....quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 12:10 schreef DrMabuse het volgende:
Ja joh.
En dit fijne feest gaat nooit meer eindigen.
Ze blijven komen en blijven eisen omdat dat hun recht is.
"We suffer! , we die! , mosquito, they kill us!., we need the documents because we suffer!
En dan zien we een doorsnee camping waar menig mens heel blij zou zijn om te kunnen verblijven.
Wat een verdomde ranzige debiliteit.
Zonder einde.
De beelden worden onbecommentarieerd weergegeven. GS hoeft niet te wachten totdat dezelfde beelden ook door andere (Joop.nl) sites worden weergegeven. Joop.nl plaatst ook wel wat zonder dat GS er aandacht aanbesteedt.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 13:05 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
GeenStijl is nogal snel met tendentieuze berichten neerpleuren die verder niet worden bevestigd door serieuze media.
Wel gek dat ze zoveel geld neertiefen maar geen enkel onderzoek hebben gedaan naar het land waar ze heen willen. Belooft veel goeds.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 13:10 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ze denken trouwens waarschijnlijk echt dat de muggen daar net zo gevaarlijk zijn al in hun thuisland....
http://www.africapoint.co(...)imals-the-top-7.html
Kan me er wel wat bij voorstellen....
Het is gewoon een forum. Zoek zelf een andere plek.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 13:00 schreef maryen65 het volgende:
[..]
Nee over 2 ego's die allebei gelijk willen hebben. Ga een prive chat beginnen
Ze willen naar het hen voorgespiegelde paradijs van een gratis huis, gratis geld en vrijheid, en ze hebben daar geen van allen.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 13:38 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Wel gek dat ze zoveel geld neertiefen maar geen enkel onderzoek hebben gedaan naar het land waar ze heen willen. Belooft veel goeds.
Dus een kwestie van lokale voorlichting dat het hier een levende hel is en dat ze helemaal niet willen komen?quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 13:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ze willen naar het hen voorgespiegelde paradijs van een gratis huis, gratis geld en vrijheid, en ze hebben daar geen van allen.
We hebben het over dieren? Praat niet zo dom.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 13:47 schreef Godtje het volgende:
[..]
Dus een kwestie van lokale voorlichting dat het hier een levende hel is en dat ze helemaal niet willen komen?
Dat lijkt me makkelijk te realiseren.
Desnoods de eerste 10 afknallen en dan de videos daar heen sturen.
Asielzoeker zijn is geen feest. En ja. Ook daar weet iets over omdat ik werkelijk wel eens op een asielzoeker centrum ben geweest.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 13:51 schreef luxerobots het volgende:
Nog even doorlopen! Hier is de opvang een stuk beter georganiseerd met onder andere zakgeld en Miele-wasmachines.
Dat schijnen velen helaas te vergeten.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 12:33 schreef mastertephon het volgende:
Het gaat weer te ver. We hebben het wel over mensen.
Ik heb ook commentaar op de manier van opvang. Zeker hier. Maar het zijn wel gewoon mensen. Dat is het aardige als je iets van de wereld ziet.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 13:59 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dat schijnen velen helaas te vergeten.
mensen behoren tot de groep zoogdieren ...quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 13:48 schreef mastertephon het volgende:
[..]
We hebben het over dieren? Praat niet zo dom.
Zie andere mensen gewoon als jezelf. Misschien als zoogdier.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 14:00 schreef RAVW het volgende:
[..]
mensen behoren tot de groep zoogdieren ...
Dat begrijp ik. Maar het voorbeeld in de openingspost valt mij alleszins mee, ik had verwacht dat de Italianen niets georganiseerd hadden. Het is niet ideaal, maar er is gedacht aan tenten, bedden en sanitaire voorzieningen (minimaal natuurlijk).quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 13:57 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Asielzoeker zijn is geen feest. En ja. Ook daar weet iets over omdat ik werkelijk wel eens op een asielzoeker centrum ben geweest.
Daarom moet je dat land ook echt steunen. Men kan dit niet zelf aan. Maar dat roept men alquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 14:04 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dat begrijp ik. Maar het voorbeeld in de openingspost valt mij alleszins mee, ik had verwacht dat de Italianen niets georganiseerd hadden. Het is niet ideaal, maar er is gedacht aan tenten, bedden en sanitaire voorzieningen (minimaal natuurlijk).
Valt me echt mee voor Italië, in Italië heeft men het ook niet breed, o.a. een jeugdwerkloosheid van 40%.
Vluchten uit een oorlog is niet hetzelfde als het plannen van een vakantie.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 13:38 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Wel gek dat ze zoveel geld neertiefen maar geen enkel onderzoek hebben gedaan naar het land waar ze heen willen. Belooft veel goeds.
Ah daar is het Miele-argument weer. Word je daar nou niet een keer moe van?quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 13:51 schreef luxerobots het volgende:
Nog even doorlopen! Hier is de opvang een stuk beter georganiseerd met onder andere zakgeld en Miele-wasmachines.
Nee het is zeker geen feest. Maar het is het eindeloos pamperen en alles voorkauwen dat deze mensen in die situatie brengt. Inderdaad je kunt ze niets kwalijk nemen. Ze mogen niets en vervelen zich dood(dan heb ik het niet eens over de medische problemen). Hieruit mag je best concluderen dat de opvang in deze vorm niet werkt.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 13:57 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Asielzoeker zijn is geen feest. En ja. Ook daar weet iets over omdat ik werkelijk wel eens op een asielzoeker centrum ben geweest.
daarom, plannen voor je vakantie is het uit zoeken van een geschikte plek en hier voor betalen ...quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 14:07 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Vluchten uit een oorlog is niet hetzelfde als het plannen van een vakantie.
Je hoort het niet graag, he?quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 14:08 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Ah daar is het Miele-argument weer. Word je daar nou niet een keer moe van?
Het klinkt vast leuk, maar geen sociale dienst gaat uit van de nieuwprijs van een Miele als het om een wasmachine gaat.quote:
Het is populistische volksmennerij. En daar hou ik inderdaad niet van.quote:
Dit jaquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 14:33 schreef Twiitch het volgende:
Tja. Je hele leven doodgegooid worden met de mythe dat men in Europa van gouden borden eet, dan zal dit wel een shock zijn.
Wel een erg hoog toneelstukjesgehalte in dat filmpje.
Vooral toen die ene man riep "20 people!", terwijl diegene in die tent zei dat het er negen warenquote:
Blijkbaar wel want ze weten donders goed dat ze naar noord europa willen. Als dat niet zo was, waren ze ook al tevreden in griekenland of enig ander land.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 14:07 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Vluchten uit een oorlog is niet hetzelfde als het plannen van een vakantie.
Ja ze vluchten zelfs voor het geweld uit Griekenland, Bulgarije, Hongarije, Oostenijk door Duitsland heen totdat ze helemaal uit het geweld zijn en in Nederland of het Verenigd Koninkrijk zijn aangekomen.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 14:59 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Blijkbaar wel want ze weten donders goed dat ze naar noord europa willen. Als dat niet zo was, waren ze ook al tevreden in griekenland of enig ander land.
Ze komen overal. Niet alleen in Noord Europa.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 14:59 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Blijkbaar wel want ze weten donders goed dat ze naar noord europa willen. Als dat niet zo was, waren ze ook al tevreden in griekenland of enig ander land.
Ja want Nederland is het enige land ter wereld wat vluchtelingen opneemt.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 14:59 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Aha dus als er iets ergers is is dit wel acceptabel.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 15:26 schreef Hiddendoe het volgende:
Wespensteek, ga eens kijken in de sloppenwijken in derdewereldlanden.
Vergeleken daarmee zijn de tenten van deze Ghanezen paleisjes.
Nja voor jaren is dit natuurlijk kut maar om eerlijk te zijn vind ik dit er niet zo erg uitzien.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 15:27 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Aha dus als er iets ergers is is dit wel acceptabel.
Is het ook nog ruim genoeg als je er met 30 personen slaapt, zoals ze aangeven?quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 13:46 schreef Childofthe90s het volgende:
Ze zitten natuurlijk liever hier:
[ afbeelding ]
Met negen man in een tent vind ik alleen al niet te doen maar als noodoplossing heb je soms geen keus. Ik zou echter alles proberen om iets beters te krijgen.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 15:28 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nja voor jaren is dit natuurlijk kut maar om eerlijk te zijn vind ik dit er niet zo erg uitzien.
Ja dat zou ik natuurlijk ook doen maar ben het niet met ze eens dat het zo slecht is. Ze hebben bedden, een zeil op de vloer en licht.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 15:30 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Met negen man in een tent vind ik alleen al niet te doen maar als noodoplossing heb je soms geen keus. Ik zou echter alles proberen om iets beters te krijgen.
Dat is uiteindelijk wel het doel van de meesten natuurlijk, want daar ligt het geld.....quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 15:19 schreef Tamashii het volgende:
Ze komen overal. Niet alleen in Noord Europa.![]()
Precies, vergeleken met de omstandigheden waar verreweg de meesten inzaten (ja, ook toen het nog geen oorlog was) zijn ze erop vooruitgegaan.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 15:26 schreef Hiddendoe het volgende:
Leuk dat je droog kunt zitten maar als je praat over huisvesting dan vind ik het wel slecht, als je een paar weken ergens moet kamperen is het net te doen.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 15:31 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja dat zou ik natuurlijk ook doen maar ben het niet met ze eens dat het zo slecht is. Ze hebben bedden, een zeil op de vloer en licht.
Ja ideaal is het niet maar het is niet mensonterend ofzo?quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 15:38 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Leuk dat je droog kunt zitten maar als je praat over huisvesting dan vind ik het wel slecht, als je een paar weken ergens moet kamperen is het net te doen.
Dat zegt hij toch nietquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 15:20 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ja want Nederland is het enige land ter wereld wat vluchtelingen opneemt.
Waarschijnlijk vertrok ik vandaag nog naar een plek waar het beter is. Verder zie ik de relevantie van de vragen niet, ik vind deze tenten niet geschikt als langdurige huisvesting, niet voor mensen in lompen en niet voor de miljonair met een net pak, niet voor vrouwen en kinderen en niet voor mannen, zelfs niet voor criminelen en ook niet voor skeletten.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 15:36 schreef Hiddendoe het volgende:
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2015 15:26 schreef Hiddendoe het volgende:
Aha dus als er iets ergers is is dit wel acceptabel.
Dat schreef ik niet, maar waar zijn die mannen voor gevlucht? En waar zijn hun vrouwen en kinderen?
En je ziet toch ook wel dat al die mannen goed gekleed gaan, en er gezond uitzien? Geen uitgemergelde skeletten met een velletje er omheen.
Zou jij je ook zo gedragen als je je land ontvlucht en je krijgt ergens anders opvang?
Ik vind het wel mensonterend als je totaal geen privacy hebt. Het kan korte tijd noodzakelijk zijn maar het is onacceptabel als langdurige oplossing.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 15:40 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja ideaal is het niet maar het is niet mensonterend ofzo?
Mja het is mij niet duidelijk hoe lang deze mensen hier moeten zitten?quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 15:46 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik vind het wel mensonterend als je totaal geen privacy hebt. Het kan korte tijd noodzakelijk zijn maar het is onacceptabel als langdurige oplossing.
Laten we ze een huis, een uitkering, een auto, een wasmachine, kleren, inrichting, een fiets, een horloge, een iPad, een TV, een radio, een keuken en een vaatwasser kado geven, hopelijk voelen ze zich dan wat minder in hun privacy aangetast.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 15:46 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik vind het wel mensonterend als je totaal geen privacy hebt. Het kan korte tijd noodzakelijk zijn maar het is onacceptabel als langdurige oplossing.
Dan gaan ze toch weer lekker terug naar Afrika? Ruimte zat voor privacy .quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 15:46 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 15:47 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Laten we ze een huis, een uitkering, een auto, een wasmachine, kleren, inrichting, een fiets, een horloge, een iPad, een TV, een radio, een keuken en een vaatwasser kado geven, hopelijk voelen ze zich dan wat minder in hun privacy aangetast.
quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 15:49 schreef CrashO het volgende:
[..]
Dan gaan ze toch weer lekker terug naar Afrika? Ruimte zat voor privacy .
Boeiend, dan gaan ze maar lekker terug naar waar ze vandaan komen.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 15:46 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |