Dus een kwestie van lokale voorlichting dat het hier een levende hel is en dat ze helemaal niet willen komen?quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 13:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ze willen naar het hen voorgespiegelde paradijs van een gratis huis, gratis geld en vrijheid, en ze hebben daar geen van allen.
We hebben het over dieren? Praat niet zo dom.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 13:47 schreef Godtje het volgende:
[..]
Dus een kwestie van lokale voorlichting dat het hier een levende hel is en dat ze helemaal niet willen komen?
Dat lijkt me makkelijk te realiseren.
Desnoods de eerste 10 afknallen en dan de videos daar heen sturen.
Asielzoeker zijn is geen feest. En ja. Ook daar weet iets over omdat ik werkelijk wel eens op een asielzoeker centrum ben geweest.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 13:51 schreef luxerobots het volgende:
Nog even doorlopen! Hier is de opvang een stuk beter georganiseerd met onder andere zakgeld en Miele-wasmachines.
Dat schijnen velen helaas te vergeten.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 12:33 schreef mastertephon het volgende:
Het gaat weer te ver. We hebben het wel over mensen.
Ik heb ook commentaar op de manier van opvang. Zeker hier. Maar het zijn wel gewoon mensen. Dat is het aardige als je iets van de wereld ziet.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 13:59 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dat schijnen velen helaas te vergeten.
mensen behoren tot de groep zoogdieren ...quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 13:48 schreef mastertephon het volgende:
[..]
We hebben het over dieren? Praat niet zo dom.
Zie andere mensen gewoon als jezelf. Misschien als zoogdier.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 14:00 schreef RAVW het volgende:
[..]
mensen behoren tot de groep zoogdieren ...
Dat begrijp ik. Maar het voorbeeld in de openingspost valt mij alleszins mee, ik had verwacht dat de Italianen niets georganiseerd hadden. Het is niet ideaal, maar er is gedacht aan tenten, bedden en sanitaire voorzieningen (minimaal natuurlijk).quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 13:57 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Asielzoeker zijn is geen feest. En ja. Ook daar weet iets over omdat ik werkelijk wel eens op een asielzoeker centrum ben geweest.
Daarom moet je dat land ook echt steunen. Men kan dit niet zelf aan. Maar dat roept men alquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 14:04 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dat begrijp ik. Maar het voorbeeld in de openingspost valt mij alleszins mee, ik had verwacht dat de Italianen niets georganiseerd hadden. Het is niet ideaal, maar er is gedacht aan tenten, bedden en sanitaire voorzieningen (minimaal natuurlijk).
Valt me echt mee voor Italië, in Italië heeft men het ook niet breed, o.a. een jeugdwerkloosheid van 40%.
Vluchten uit een oorlog is niet hetzelfde als het plannen van een vakantie.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 13:38 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Wel gek dat ze zoveel geld neertiefen maar geen enkel onderzoek hebben gedaan naar het land waar ze heen willen. Belooft veel goeds.
Ah daar is het Miele-argument weer. Word je daar nou niet een keer moe van?quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 13:51 schreef luxerobots het volgende:
Nog even doorlopen! Hier is de opvang een stuk beter georganiseerd met onder andere zakgeld en Miele-wasmachines.
Nee het is zeker geen feest. Maar het is het eindeloos pamperen en alles voorkauwen dat deze mensen in die situatie brengt. Inderdaad je kunt ze niets kwalijk nemen. Ze mogen niets en vervelen zich dood(dan heb ik het niet eens over de medische problemen). Hieruit mag je best concluderen dat de opvang in deze vorm niet werkt.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 13:57 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Asielzoeker zijn is geen feest. En ja. Ook daar weet iets over omdat ik werkelijk wel eens op een asielzoeker centrum ben geweest.
daarom, plannen voor je vakantie is het uit zoeken van een geschikte plek en hier voor betalen ...quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 14:07 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Vluchten uit een oorlog is niet hetzelfde als het plannen van een vakantie.
Je hoort het niet graag, he?quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 14:08 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Ah daar is het Miele-argument weer. Word je daar nou niet een keer moe van?
Het klinkt vast leuk, maar geen sociale dienst gaat uit van de nieuwprijs van een Miele als het om een wasmachine gaat.quote:
Het is populistische volksmennerij. En daar hou ik inderdaad niet van.quote:
Dit jaquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 14:33 schreef Twiitch het volgende:
Tja. Je hele leven doodgegooid worden met de mythe dat men in Europa van gouden borden eet, dan zal dit wel een shock zijn.
Wel een erg hoog toneelstukjesgehalte in dat filmpje.
Vooral toen die ene man riep "20 people!", terwijl diegene in die tent zei dat het er negen warenquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |