Een zelfstandig opticien biedt meer service en in mijn ervaring ook betere brillen die langer meegaan. Dus een meerwaarde is er zeker wel. Ik betwijfel echter of de meerwaarde er ook is voor het gros van de mensen. Die nemen liever een bril en vijf gratis brillen voor de buurman erbij en halen na twee of drie jaar weer iets anders, omdat de zorgverzekering dan toch wel weer bijlegt.quote:Op woensdag 2 september 2015 12:56 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Welke brildragende investeerder kan uitleggen of er een echte meerwaarde van een zelfstandige opticien is tov de ketens?

Het is nog maar de vraag of die mensen die iedere twee of drie jaar een nieuwe bril halen bij een witte brillenboer zoveel duurder uit zijn voor de verzekering. Of je elke twee jaar een bril haalt voor 49 euro of elke 10 jaar eentje voor 500, wie is er dan duurder uit? Bovendien: in welke winkel je ook koopt, geen enkele bril kan er tegen als je ipv hem op te zetten er op gaat zitten.quote:Op woensdag 2 september 2015 13:26 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Een zelfstandig opticien biedt meer service en in mijn ervaring ook betere brillen die langer meegaan. Dus een meerwaarde is er zeker wel. Ik betwijfel echter of de meerwaarde er ook is voor het gros van de mensen. Die nemen liever een bril en vijf gratis brillen voor de buurman erbij en halen na twee of drie jaar weer iets anders, omdat de zorgverzekering dan toch wel weer bijlegt.
Maar goed, dit is vooral op onderbuikgevoel en wat ik zie in m'n omgeving, ik kan niets staven met cijfers.
Ik zie de optiek niet zo zitten: leuk dat ie veel online wil maar juist met maatproducten is dat erg lastig. En wil je daar volle aandacht aan geven, dan komt je winkel weer in de knel. Daarnaast vind ik een goodwillbetaling van zo'n 60% van het overnamebedrag nogal fors. Zo idioot veel zijn monturen meestal niet wordt en de glazen (de duurste producten) liggen niet op voorraad maar worden in de fabriek gemaakt...

Lees net ergens in een rapport dat 75% van de mensen zijn vervangings bril koopt bij de "eigen" opticien. Dus zo'n klantenbestand is wel wat waard aan goodwill. In theorie koopt hij met de goodwill 75% van de omzet van de vorige eigenaar.quote:Op woensdag 2 september 2015 13:57 schreef brulaap112 het volgende:
Eigenlijk betaald hij 145000 zodat zijn concurrent opzout. Blijkbaar betaald hij 30+60 voor de winkel + voorraad. Zou je daar niet ook zelf een mooie winkel voor kunnen opzetten.

Ik zag het ook net ja! Dit is wel lekkerquote:Op woensdag 2 september 2015 13:14 schreef Murene het volgende:
Volgens mijn betaalschema heeft HIN vandaag t/m termijn 40 betaald (van de 60 en ze waren bij 19).
Denk toch dat het goed gaat komen met HIN

Ik zou denken dat veel gebonden is aan de opticien zelf. Dat hij/zij goeie adviezen geeft.quote:Op woensdag 2 september 2015 14:07 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Lees net ergens in een rapport dat 75% van de mensen zijn vervangings bril koopt bij de "eigen" opticien. Dus zo'n klantenbestand is wel wat waard aan goodwill.

inmiddels zijn alle termijnen geboekt. Nu ff wachten op de bijschrijving en dan is project 2 afgehandeld. 👍quote:Op woensdag 2 september 2015 14:07 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Ik zag het ook net ja! Dit is wel lekker

Afhankelijk van hoe goed of slecht je ogen zijn, ben je met 500 euro niet klaar.quote:Op woensdag 2 september 2015 13:49 schreef crowd-fundi het volgende:
[..]
Het is nog maar de vraag of die mensen die iedere twee of drie jaar een nieuwe bril halen bij een witte brillenboer zoveel duurder uit zijn voor de verzekering. Of je elke twee jaar een bril haalt voor 49 euro of elke 10 jaar eentje voor 500, wie is er dan duurder uit? Bovendien: in welke winkel je ook koopt, geen enkele bril kan er tegen als je ipv hem op te zetten er op gaat zitten.![]()
En met de service ben ik in de achterliggende 40 jaar niks tekort gekomen bij de witte bril. Ga dan echter niet naar bijv. een drogist die er wat in brillen bij doet.

Die Verhaar is een beetje jaloers aangelegd, zo lijkt het mij. Het zwartmaken van de concurrent, dat doet hij maar al te graag. Eerst GvE via twitter, nu weer DeGiro via twitter over hun nieuwe site met gratis beleggen. (Waar het verdienmodel bestaat uit het weergeven van advertenties op de site. Helaas (nog) niet in NL vanwege AFM.) Gratis beleggen bestaat niet volgens Verhaar...quote:Op woensdag 2 september 2015 14:08 schreef crowd-fundi het volgende:
Heel doeltreffend antwoord van GVE op de vraag van Verhaar waarom via twitter de nieuwe projecten bekend gemaakt worden en niet via e-mail: kost te veel tijd voor alles er uit is.

5612quote:Op woensdag 2 september 2015 14:07 schreef AQuila360 het volgende:
Ik zag het ook net ja! Dit is wel lekker

Kreeg net een betalingsverzoek voor 1 van de administratiekantoren van GvE, er wordt dus wel gewerktquote:Op woensdag 2 september 2015 14:16 schreef Justme7005 het volgende:
Wat een rust bij de meeste platforms. Stilte voor de storm ?

Fok!mailer reageert op de mails vanuit Collin, dus dat is niet verrassend. Als je op de CCF-mailer zit is er weinig reden je ook voor de FOK-CCF-mailer aan te meldenquote:Op woensdag 2 september 2015 12:34 schreef _okmer het volgende:
een nieuwe op Collin:
https://www.collincrowdfu(...)2FimYtQ94FSrQG-16431
mail van Collin was er op hetzelfde moment als de FOK mailer .. Is dat nieuw?

Ik heb ook net een hoop betalingen zien binnenkomen. Mooi!quote:Op woensdag 2 september 2015 13:14 schreef Murene het volgende:
Volgens mijn betaalschema heeft HIN vandaag t/m termijn 40 betaald (van de 60 en ze waren bij 19).
Denk toch dat het goed gaat komen met HIN

Oh dat is toch apart, want dit is bij mij echt de eerste keer dat ze tegelijk aankomen. Normaal was het 30-60 minuten verschil (uiteraard in het voordeel van FOK).. En bij KoM nog meer..quote:Op woensdag 2 september 2015 15:20 schreef µ het volgende:
[..]
Fok!mailer reageert op de mails vanuit Collin, dus dat is niet verrassend. Als je op de CCF-mailer zit is er weinig reden je ook voor de FOK-CCF-mailer aan te melden.

CCF is de enige lijst op de mailserver die op externe mails reageert, de rest controleert de sites. Kennelijk kan CCF de mail niet zo snel handlen als de FOK!mailserverquote:Op woensdag 2 september 2015 15:32 schreef _okmer het volgende:
[..]
Oh dat is toch apart, want dit is bij mij echt de eerste keer dat ze tegelijk aankomen. Normaal was het 30-60 minuten verschil (uiteraard in het voordeel van FOK).. En bij KoM nog meer..

Na 10 maanden.quote:Op woensdag 2 september 2015 15:40 schreef xzaz het volgende:
Kan iemand mij uitleggen hoe ik dit uitreken:
Ik investeer éénmalig ¤500 in 5 projecten. In elk project investeer ik dus ¤100,-. Met een gemiddelde van 7,5% rente met een looptijd van 48 maanden. De betalingen lopen op annuïteit dus ik krijg elke maand een stukje terug.
Nu wil ik weten hoe snel ik weer de volgende ¤100,- kan investeren in het volgende project met de zelfde rente percentage en de zelfde looptijd. Dan heb ik 6 projecten lopen; hoe snel kan ik dan weer investeren... is hier een Excel sheet van te vinden?

Dit is een aardige sheet die je kan gebruiken. http://www.horecacrowdfun(...)-termijnbedrag2.xlsxquote:Op woensdag 2 september 2015 15:43 schreef Borstenzijngeweldig het volgende:
Nu wil ik weten hoe snel ik weer de volgende ¤100,- kan investeren in het volgende project met de zelfde rente percentage en de zelfde looptijd. Dan heb ik 6 projecten lopen; hoe snel kan ik dan weer investeren... is hier een Excel sheet van te vinden?

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |