abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155757957
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 13:57 schreef brulaap112 het volgende:
Eigenlijk betaald hij 145000 zodat zijn concurrent opzout. Blijkbaar betaald hij 30+60 voor de winkel + voorraad. Zou je daar niet ook zelf een mooie winkel voor kunnen opzetten.
Lees net ergens in een rapport dat 75% van de mensen zijn vervangings bril koopt bij de "eigen" opticien. Dus zo'n klantenbestand is wel wat waard aan goodwill. In theorie koopt hij met de goodwill 75% van de omzet van de vorige eigenaar.
  woensdag 2 september 2015 @ 14:07:38 #206
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_155757959
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 13:14 schreef Murene het volgende:
Volgens mijn betaalschema heeft HIN vandaag t/m termijn 40 betaald (van de 60 en ze waren bij 19).

Denk toch dat het goed gaat komen met HIN
Ik zag het ook net ja! Dit is wel lekker :9
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_155757990
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 14:07 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Lees net ergens in een rapport dat 75% van de mensen zijn vervangings bril koopt bij de "eigen" opticien. Dus zo'n klantenbestand is wel wat waard aan goodwill.
Ik zou denken dat veel gebonden is aan de opticien zelf. Dat hij/zij goeie adviezen geeft.
  woensdag 2 september 2015 @ 14:08:45 #208
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_155757996
Heel doeltreffend antwoord van GVE op de vraag van Verhaar waarom via twitter de nieuwe projecten bekend gemaakt worden en niet via e-mail: kost te veel tijd voor alles er uit is. Als 't bij de laatste aankomt is het project al vol.
Zo werkt dat nog (?) niet bij KOM. Die mail is ontzettend laat, maar dan heb je nog dagen de tijd om te overpeinzen, na te rekenen, te googlen, te bespreken op FOK!, met als resultaat dat ik of al heb geïnvesteerd voordat de KOM-mail komt of het er helemaal bij laat zitten.
pi_155758083
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 14:07 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Ik zag het ook net ja! Dit is wel lekker :9
inmiddels zijn alle termijnen geboekt. Nu ff wachten op de bijschrijving en dan is project 2 afgehandeld. 👍
pi_155758151
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 13:49 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

Het is nog maar de vraag of die mensen die iedere twee of drie jaar een nieuwe bril halen bij een witte brillenboer zoveel duurder uit zijn voor de verzekering. Of je elke twee jaar een bril haalt voor 49 euro of elke 10 jaar eentje voor 500, wie is er dan duurder uit? Bovendien: in welke winkel je ook koopt, geen enkele bril kan er tegen als je ipv hem op te zetten er op gaat zitten. :)
En met de service ben ik in de achterliggende 40 jaar niks tekort gekomen bij de witte bril. Ga dan echter niet naar bijv. een drogist die er wat in brillen bij doet.
Afhankelijk van hoe goed of slecht je ogen zijn, ben je met 500 euro niet klaar.

Maar goed, ik zie het in elk geval niet zitten. Ook ivm die bijna 150k oprotpremie inderdaad.
Schip ahoy!
pi_155758194
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 14:08 schreef crowd-fundi het volgende:
Heel doeltreffend antwoord van GVE op de vraag van Verhaar waarom via twitter de nieuwe projecten bekend gemaakt worden en niet via e-mail: kost te veel tijd voor alles er uit is.
Die Verhaar is een beetje jaloers aangelegd, zo lijkt het mij. Het zwartmaken van de concurrent, dat doet hij maar al te graag. Eerst GvE via twitter, nu weer DeGiro via twitter over hun nieuwe site met gratis beleggen. (Waar het verdienmodel bestaat uit het weergeven van advertenties op de site. Helaas (nog) niet in NL vanwege AFM.) Gratis beleggen bestaat niet volgens Verhaar...
pi_155758197
Wat een rust bij de meeste platforms. Stilte voor de storm ?
pi_155758256
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 14:07 schreef AQuila360 het volgende:
Ik zag het ook net ja! Dit is wel lekker
5612
Hin Verzekeringen
7,5%
60
2
AAA

Afgehandeld

Investeringsbedrag ontvangen
27-1-2014
26-2-2014
18-2-2014
60
60
2-9-2015

Dit overzicht is met uiterste zorg samengesteld. Er kunnen echter geen rechten aan worden ontleend.
pi_155758703
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 14:16 schreef Justme7005 het volgende:
Wat een rust bij de meeste platforms. Stilte voor de storm ?
Kreeg net een betalingsverzoek voor 1 van de administratiekantoren van GvE, er wordt dus wel gewerkt :) Helaas nog geen nieuwe projecten.
pi_155759767
Hier ook netjes de 41 resterende delen van het HIN-project ontvangen.
Duurde even, maar dan heb je ook wat ( een chaotisch bankoverzicht :) )
pi_155759800
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 12:34 schreef _okmer het volgende:
een nieuwe op Collin:
https://www.collincrowdfu(...)2FimYtQ94FSrQG-16431

mail van Collin was er op hetzelfde moment als de FOK mailer .. Is dat nieuw?
Fok!mailer reageert op de mails vanuit Collin, dus dat is niet verrassend. Als je op de CCF-mailer zit is er weinig reden je ook voor de FOK-CCF-mailer aan te melden ;).
జ్ఞ‌ా
  woensdag 2 september 2015 @ 15:29:37 #217
62913 Blik
The one and Only!
pi_155760061
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 13:14 schreef Murene het volgende:
Volgens mijn betaalschema heeft HIN vandaag t/m termijn 40 betaald (van de 60 en ze waren bij 19).

Denk toch dat het goed gaat komen met HIN
Ik heb ook net een hoop betalingen zien binnenkomen. Mooi!
pi_155760125
quote:
14s.gif Op woensdag 2 september 2015 15:20 schreef µ het volgende:

[..]

Fok!mailer reageert op de mails vanuit Collin, dus dat is niet verrassend. Als je op de CCF-mailer zit is er weinig reden je ook voor de FOK-CCF-mailer aan te melden ;).
Oh dat is toch apart, want dit is bij mij echt de eerste keer dat ze tegelijk aankomen. Normaal was het 30-60 minuten verschil (uiteraard in het voordeel van FOK).. En bij KoM nog meer..
pi_155760214
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 15:32 schreef _okmer het volgende:

[..]

Oh dat is toch apart, want dit is bij mij echt de eerste keer dat ze tegelijk aankomen. Normaal was het 30-60 minuten verschil (uiteraard in het voordeel van FOK).. En bij KoM nog meer..
CCF is de enige lijst op de mailserver die op externe mails reageert, de rest controleert de sites. Kennelijk kan CCF de mail niet zo snel handlen als de FOK!mailserver ;).

Dat KoM eerder is is logisch, de mailserver checkt namelijk KoM zelf en wacht niet tot er een mail binnen is ;).
జ్ఞ‌ా
  woensdag 2 september 2015 @ 15:40:45 #220
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_155760344
Kan iemand mij uitleggen hoe ik dit uitreken:

Ik investeer éénmalig ¤500 in 5 projecten. In elk project investeer ik dus ¤100,-. Met een gemiddelde van 7,5% rente met een looptijd van 48 maanden. De betalingen lopen op annuïteit dus ik krijg elke maand een stukje terug.

Nu wil ik weten hoe snel ik weer de volgende ¤100,- kan investeren in het volgende project met de zelfde rente percentage en de zelfde looptijd. Dan heb ik 6 projecten lopen; hoe snel kan ik dan weer investeren... is hier een Excel sheet van te vinden?
pi_155760407
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 15:40 schreef xzaz het volgende:

Ik investeer éénmalig ¤500 in 5 projecten. In elk project investeer ik dus ¤100,-. Met een gemiddelde van 7,5% rente met een looptijd van 48 maanden. De betalingen lopen op annuïteit dus ik krijg elke maand een stukje terug.

Nu wil ik weten hoe snel ik weer de volgende ¤100,- kan investeren in het volgende project met de zelfde rente percentage en de zelfde looptijd. Dan heb ik 6 projecten lopen; hoe snel kan ik dan weer investeren... is hier een Excel sheet van te vinden?
Na 10 maanden.
pi_155760516
Even een update over het aantal inschrijvingen, agd heeft er 41, ccf 63, gve meer dan 200 (201 ;) ), en kom heeft er 88. Is een totaal van 393 inschrijvingen waarvan 207 unieke adressen.
జ్ఞ‌ా
pi_155760552
Ideaal complex is na 11 maanden (¤ 12.09 per maand), als je ook een provisie meerekent van ongeveer 1% rekent.
pi_155760679
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 15:43 schreef Borstenzijngeweldig het volgende:

Dit is een aardige sheet die je kan gebruiken. http://www.horecacrowdfun(...)-termijnbedrag2.xlsx

De sheet houdt geen rekening met een fee voor een platform. Ook is het maandbedrag bij GvE iets lager dan de meeste andere platforms ivm een andere definitie van annuiteit
  woensdag 2 september 2015 @ 15:58:03 #225
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_155760873
Ik snap dat je kan uitrekenen wanneer de eerste ¤100 weer bereikt is; ik wil alleen weten hoe dit iteratief zit. Dus als ik die ¤100 die ik krijg hypothetisch direct weer investeer in een nieuw project wanneer ben ik dan bij de eerst volgende ¤100,-. En zo door en zo door.

Is hier al iets voor? Anders ga ik vanavond wel even een applicatie in elkaar draaien die dat doet.
pi_155760950
quote:
14s.gif Op woensdag 2 september 2015 15:46 schreef het volgende:
Even een update over het aantal inschrijvingen, agd heeft er 41, ccf 63, gve meer dan 200 (201 ), en kom heeft er 88. Is een totaal van 393 inschrijvingen waarvan 207 unieke adressen.
En heeft de heer Peter Verhaar zich al aangemeld voor je GVE mailer? :)
pi_155761665
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 15:40 schreef xzaz het volgende:

Ik heb zelf alles in een excel sheet gezet (elke betaling voor elk project). Ieder project heeft een eigen rij, iedere maand een eigen kolom. Hierdoor kan ik dus eenvoudig berekeningen op projecten, maanden etc toepassen. Ik maak de betalingen die minimaal nodig zijn om quitte te draaien geel en zodra een betaling is gedaan groen. Deze kan ik mbv zelf geschreven VBA code optellen etc. Ook kan je hiermee dus eenvoudig berekenen of alles overeenkomt met de waarden op de site (in mijn geval GvE). Hieronder even wat zelfgemaakte functions, voor degene die er handig mee zijn:

Function RESTWAARDE(termijnen As Integer, totaalbedrag As Currency, termijnbedrag As Currency, rente As Currency)
Dim iteratie As Integer
Dim tot As Currency
Dim afl As Currency
Dim rentbedr As Currency

iteratie = 0
tot = totaalbedrag

Do While iteratie < termijnen
rentbedr = rente / 100 / 12 * tot
tot = tot - (termijnbedrag - rentbedr)

iteratie = iteratie + 1
Loop

RESTWAARDE = tot

End Function

Gebruik deze als volgt:
=restwaarde(aantal betaalde termijnen, totaalbedrag lening; termijnbedrag; effectieve jaarrente)

let op, deze rente is iets lager dan de rente die op de site van GvE wordt aangegeven. Deze bereken ik door:

=RENTE(aantal termijnen;-aflosbedrag;totaalbedrag lening;0;0)*100*12

Dan de volgende functie:

Function CountByColor(CellColor As Range, CountRange As Range)
Application.Volatile
Dim ICol As Integer
Dim TCell As Range
ICol = CellColor.Interior.ColorIndex
For Each TCell In CountRange
If ICol = TCell.Interior.ColorIndex Then
CountByColor = CountByColor + 1
End If
Next TCell
End Function

Deze telt het aantal cellen welke een bepaalde kleur hebben.
gebruik als volgt:
=countbycolor(cel met kleur die opgeteld moet worden; range)
Let er bij deze functie op dat de cel zelf de kleur moet hebben en (helaas) niet door voorwaardelijke opmaak. Dit werkt hier niet.

Dan als laatste:
Function SumByColor(CellColor As Range, SumRange As Range)
Application.Volatile
Dim ICol As Integer
Dim TCell As Range
ICol = CellColor.Interior.ColorIndex
For Each TCell In SumRange
If ICol = TCell.Interior.ColorIndex Then
SumByColor = SumByColor + TCell.Value
End If
Next TCell
End Function

Deze werkt hetzelfde, maar telt de waarden in de cellen die voldoen aan de kleur op, ipv dat hij het aantal cellen telt.

Ik hoop dat ik hier mensen mee kan helpen (hoewel ik me bewust ben dat het lastig is om VBA toe te passen binnen excel)
pi_155762485
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 15:58 schreef xzaz het volgende:
Ik snap dat je kan uitrekenen wanneer de eerste ¤100 weer bereikt is; ik wil alleen weten hoe dit iteratief zit. Dus als ik die ¤100 die ik krijg hypothetisch direct weer investeer in een nieuw project wanneer ben ik dan bij de eerst volgende ¤100,-. En zo door en zo door.

Is hier al iets voor? Anders ga ik vanavond wel even een applicatie in elkaar draaien die dat doet.
Makkelijkste is om dit in excel te doen.

Projecten kan je dan toevoegen in maanden 10,18, 22, 28, 36, 40, 44, 47,51, 55, 59, 63 67,71,74,78,81,84,87
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
  woensdag 2 september 2015 @ 17:03:42 #229
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_155763040
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 12:56 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Ik heb altijd het idee dat er veel te veel brillen winkels zijn. Komt hier nog een shake out? Wie kan hier iets zinnigs over zeggen?
Welke brildragende investeerder kan uitleggen of er een echte meerwaarde van een zelfstandige opticien is tov de ketens?
Op linkedin lees ik dat hij 9 maanden geen betrekking heeft gehad zou dit een noodgedwongen ondernemer zijn?

Dat idee heb ik ook bij autodealers en keukenverkopers. Maar die kunnen ook blijven bestaan.

Wat bedoel je met noodgedwongen ondernemer?
pi_155763092
Op lendico zijn ze op dreef, vandaag 2 nieuwe projecten/leningen...
pi_155763166
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 17:03 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Dat idee heb ik ook bij autodealers en keukenverkopers. Maar die kunnen ook blijven bestaan.

Wat bedoel je met noodgedwongen ondernemer?
Ik denk dat ie iemand bedoelt die al maandenlang thuis zit, nergens in loondienst aan de bak komt en daarom maar voor zichzelf begint. Niet dat ie dus per se die aspiraties altijd al had.
Schip ahoy!
  woensdag 2 september 2015 @ 17:10:15 #232
132191 -jos-
Money=Power
pi_155763251
GreenPower Nano
Classificatie:
5s
G-PD percentage:
0,45
Creditsafe score:
75
Kredietbedrag:
¤ 150.000
Geinvesteerd:
¤ 3.300
Product:
Lening
Looptijd:
48 maanden
Rente per jaar:
8,5%

Als ik het zo snel zie ziet het er goed uit, veel aanvullende informatie en er tekenen 5 BV's hoofdelijk. Deze neem ik mee.
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_155763554
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 17:10 schreef -jos- het volgende:
GreenPower Nano
Classificatie:
5s
G-PD percentage:
0,45
Creditsafe score:
75
Kredietbedrag:
¤ 150.000
Geinvesteerd:
¤ 3.300
Product:
Lening
Looptijd:
48 maanden
Rente per jaar:
8,5%

Als ik het zo snel zie ziet het er goed uit, veel aanvullende informatie en er tekenen 5 BV's hoofdelijk. Deze neem ik mee.
Ziet er uit als een leuk product, alleen het project zelf laat ik vooralsnog lopen.

5s, gestapelde financiering! en negatief eigen vermogen!, plus een enorme omzetgroei verwacht voor 2016 t.o.v. 2015, is dat wel realistisch?
pi_155763568
Ik vind het er ook niet verkeerd uitzien inderdaad. Vooral doordat er al prospects zijn lijkt de omzetgroei niet helemaal uit de lucht gegrepen (want een verzevenvoudiging is nogal wat). Plus het feit dat de bank met de hele constructie akkoord is geeft aan dat zij de boel ook voldoende doorgerekend hebben en enthousiast zijn.
Schip ahoy!
pi_155763610
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 17:07 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ik denk dat ie iemand bedoelt die al maandenlang thuis zit, nergens in loondienst aan de bak komt en daarom maar voor zichzelf begint. Niet dat ie dus per se die aspiraties altijd al had.
Inderdaad.
pi_155764025
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 17:05 schreef PvN1 het volgende:
Op lendico zijn ze op dreef, vandaag 2 nieuwe projecten/leningen...
Ik vind het jammer dat je geen vragen kunt stellen aan de leners. Nu ook bijvoorbeeld bij renovatie: alleenstaand, 0 inwoners en dan spreken van "onze" woning. Verder thuiswonend, neemt ze dan de lening voor haar ouders? Dat kan toch duidelijker.
pi_155764035
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 17:10 schreef -jos- het volgende:
GreenPower Nano
Classificatie:
5s
G-PD percentage:
0,45
Creditsafe score:
75
Kredietbedrag:
¤ 150.000
Geinvesteerd:
¤ 3.300
Product:
Lening
Looptijd:
48 maanden
Rente per jaar:
8,5%

Mis alleen nog een incentive van http://www.lenano.nl/ GVE zijn jullie wat vergeten??? :) . Kan natuurlijk nog wel toegevoegd worden!!! :)
  woensdag 2 september 2015 @ 18:09:32 #238
446634 Investormatch
financieringsplatform
pi_155764969
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 15:58 schreef xzaz het volgende:

Wij hebben een portfoliotool in Excel gebouwd. Kan je redelijk veel info uit halen (staan aantal voorbeeld leningen in ook) en je leningen goed bijhouden. Hier te downloaden:
https://dl.dropboxusercon(...)20Investormatch.xlsx

Mag wat mij betreft ook in de OP komen te staan. Feedback of wensen welkom :)
  woensdag 2 september 2015 @ 18:30:37 #239
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_155765549
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 17:21 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Inderdaad.
Duidelijk. Dat maak ik overigens niet op uit de tekst.
  woensdag 2 september 2015 @ 18:31:35 #240
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_155765576
Die Peter Verhaar is overigens wel een vervelend mannetje zeg. Bedrijven zouden er goed aan doen niet op hem te reageren.
pi_155766017
Vandaag 42 betalingen van GvE.

Hin verzekeringen is uitbetaald. Alle termijnen in losse betalingen. :P
pi_155766096
Wel lekker om die nu binnen te hebben hoor!

Ik laat GreenPower Nano toch lopen. Als ik zie hoeveel bedrijven er op dat adres gevestigd zitten verbaas ik me gewoon. Ik hou me aan m'n voornemen om wat geld richting andere zaken te gaan hevelen de komende tijd.
Schip ahoy!
pi_155766217
Greenpower nano
Met het negatieve eigenvermogen alsmede de nu nog zeer lage omzet ben ik niet blij, en inderdaad zoals hier ook al gesteld is de verwachte omzetgroei wel realistisch? Gestapelde financiering ben ik eigenlijk nooit een voorstander van, echter ook de bank heeft er blijkbaar wel vertrouwen in, terwijl ze ook op de hoogte zijn van het negatieve eigenvermogen op dit moment. Daarnaast tekenen alle drie de directieleden hoofdelijk mee. Ook deze heren hebben er dus duidelijk vertrouwen in. Ook ben ik blij met de weer iets uitgebreidere aangeleverde informatie. Hieruit blijkt volgens mij dat er meer b.v.’s zijn, die overigens niet alle mee tekenen, maar waar vermoedelijk wel iets van waarde in zit. Dit heb ik overigens niet gecontroleerd. De heren tekenen hoofdelijk dus als daar waarde inzit komt dat, als het onverhoopt nodig zou zijn, ook beschikbaar. De looptijd is 4 jaar, dat is in dit geval ook wel mooi denk ik. Ze schrijven dat ze hopen dat deze crowdfunding campagne naast funding ook een groep enthousiaste ambassadeurs oplevert, dan is het natuurlijk wel een gemiste kans dat er geen leuke incentive bij zit. Gelukkig kunnen ze dit, ook achteraf, nog eenvoudig corrigeren O-) :Y

Ik pak de Nano handel mee. Op de een of andere manier heb ik er wel vertrouwen in.
pi_155766774
En de nanotoestanden zitten alweer vol.
Schip ahoy!
pi_155766871
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 19:13 schreef Piet__Piraat het volgende:
was halverwege het webformulier toen hij vol zat. helaas.
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_155767020
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 19:13 schreef Piet__Piraat het volgende:
200 mensen op de lijst he ;)
జ్ఞ‌ా
pi_155767396
quote:
10s.gif Op woensdag 2 september 2015 19:21 schreef µ het volgende:

[..]

200 mensen op de lijst he ;)
dus ik kan het renteverlies op jou verhalen? :D
  woensdag 2 september 2015 @ 20:08:36 #248
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_155768515
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 18:47 schreef crowd_funder het volgende:
Vandaag 42 betalingen van GvE.

Hin verzekeringen is uitbetaald. Alle termijnen in losse betalingen. :P
Mn vorige record stond op iets van 8 tegelijk voor totaal 90,- nu moest ik 3 pagina's verder kijken.

Maargoed dit is wel super natuurlijk en het maakt mn 1e default ook goed.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_155768831
quote:
1s.gif Op woensdag 2 september 2015 19:33 schreef komrad het volgende:

[..]

Die volg ik niet helemaal :+.
జ్ఞ‌ా
  woensdag 2 september 2015 @ 20:33:03 #250
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_155769182
quote:

[..]

De mail was anders best op tijd hoor!
pi_155769266
quote:
1s.gif Op woensdag 2 september 2015 17:36 schreef crowdiefunder het volgende:

[..]

Ik vind het jammer dat je geen vragen kunt stellen aan de leners. Nu ook bijvoorbeeld bij renovatie: alleenstaand, 0 inwoners en dan spreken van "onze" woning. Verder thuiswonend, neemt ze dan de lening voor haar ouders? Dat kan toch duidelijker.
En dan ook nog lezen dat ze huur betaald, dus huis niet van haar is.
pi_155769515
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 12:56 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Welke brildragende investeerder kan uitleggen of er een echte meerwaarde van een zelfstandige opticien is tov de ketens?
De ketens richten zich m.n. op de onderkant van de markt. Wil je deskundigheid en kwaliteit, dan is een goede zelfstandige opticien te verkiezen boven zo'n keten. Je ziet het terug in de materiaalkeuze en de manier waarop het materiaal behandeld wordt. Maar daar zit uiteraard ook een dito prijskaartje aan.
pi_155769706
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 20:33 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

De mail was anders best op tijd hoor!
ik heb me daar niet voor aangemeld ;)
pi_155769935
quote:

[..]

quote:
1s.gif Op woensdag 2 september 2015 20:50 schreef komrad het volgende:

[..]

ik heb me daar niet voor aangemeld ;)
Aah zo :+.

Met speciale reden niet aangemeld? Ben gewoon benieuwd, geen druk verder :+.
జ్ఞ‌ా
pi_155771725
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 16:00 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

En heeft de heer Peter Verhaar zich al aangemeld voor je GVE mailer? :)
Nop.
జ్ఞ‌ా
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')