abonnement Unibet Coolblue
pi_155580585
Hierbij bied ik twee verschillende volledig werkende flip-dot bestemmingsborden aan welke ooit in een bus hebben gezeten :)

Het aangebodene:

Het eerste bord, vanaf hier genaamd "Artikel A":

Dit exemplaar van het merk SF-Products komt uit 1992. Het bord bestaat uit twee delen: een lijncijfer- en een bestemmingsdeel. De resolutie is 16x28 (lijn) + 16x84 (bestemming). De delen zijn onderling verbonden met een bandkabel, de besturingsprint zit in het bestemmingsdeel. Het display wordt volledig werkend verkocht, alle dots zijn compleet en elektronisch werkend.

Er zit geen verlichting of plexiglas om het bord heen. De lijst waar de elektronica in zit is aan beide kanten open, maar kan wel zelfstandig staan op een vlakke ondergrond.

Dit bord gebruikt een IBIS-interface om teksten te tonen.

---

Het tweede bord, vanaf hier genaamd "Artikel B":

Ook dit bord is van SF-Products, maar is van 1995 en met compleet andere elektronica. De resolutie is 16x96 dots, van het type "kleine dots". Deze zijn met 7mm iets kleiner dan de 10mm dots van bord A. Het bord wordt volledig werkend verkocht, alle dots zijn compleet en elektronisch werkend.

Net zoals bord A, heeft dit bord geen verlichting of plexiglas en is de behuizing nagenoeg gelijk aan dat van bord A. hetzij dat deze kleiner is en slechts uit één deel bestaat.

Dit bord gebruikt een RS-485 interface om teksten te tonen.

---

De rede dat ik afstand van deze 2 borden doe, is omdat ik vergelijkbare borden heb bemachtigd die technisch hetzelfde zijn, maar optisch beter in mijn collectie passen. Deze exemplaren worden daardoor overbodig en kunnen ook niet meer opgeslagen worden wegens ruimtegebrek.

-----------------

De vraagprijzen:

Artikel A: €¤80,-.
Artikel B: €¤70,-

Je mag ook bieden, maar het moet wel realistisch blijven :) Bij meerdere geïnteresseerden ga ik uiteraard in op het hoogste bod :)

De borden zijn schoongemaakt, vrij van defecten en werkend te zien.

-----------------

Garantie:

Er zit 3 maanden garantie op de elektronica. In de praktijk betekent het dat bij een elektronisch defect in de garantieperiode je een vervanger voor het defecte onderdeel krijgt tegen inlevering van het defecte exemplaar. Indien ik het onderdeel niet meer beschikbaar heb, neem ik het bord terug indien gewenst en krijgt je het aankoopbedrag terug. Eventuele reis- en/of bezorgkosten worden niet vergoed.

De garantie geldt niet als de elektronica gemodificeerd is door de koper. Ook dekt het geen defecten veroorzaakt door onjuist gebruik (bijv. val- of vochtschade, verkeerd aansluiten, onder spanning stekkers of IC's wisselen). Wat precies onder "onjuist gebruik" wordt gezien, wordt door mij per geval beoordeeld om misbruik tegen te gaan (4 besturingskaarten in 3 maanden kapot krijgen is bijv. "opmerkelijk").

Zoekgeraakte dotjes vallen niet onder de garantie, maar mocht er onverhoopt toch een enkeling zoekraken terwijl je er super zuinig op bent geweest, ga ik er redelijk coulant mee om zolang ik nog dotjes beschikbaar heb. En mits er geen opzet is bij het zoekraken, wat door mij per geval beoordeeld wordt.

-----------------

Maten en vervoer:

Ik zou het super fijn vinden als de koper 'm zelf komt ophalen in Rotterdam :) Als je 'm komt ophalen, kan ik 'm werkend laten zien :)

De maten van bord A zijn 59cm x 38cm x 9cm (L x H x D) voor het lijncijfer en 138cm x 38cm x 9cm (L x H x D) voor de bestemming. Het totale gewicht van beide samen zit rond de 20-25kg.

De maten van bord B zijn 128cm x 26cm x 11cm (L x H x D). Het gewicht is 10kg.

Indien de koper echt geen mogelijkheden heeft om 'm op te halen, kan ik 'm ook in overleg bezorgen. Denk dan wel aan een tarief van 10 euro + 25 eurocent per kilometer vanaf Rotterdam. Berekening v/d afstand via Google Maps.

----------------

Spanningsvoorziening:

De apparatuur vereist een voeding van 24 Volt DC (=gelijkspanning). De elektronica van zowel bord A als B heeft voldoende aan 1 Ampère.

De voeding kan gerealiseerd worden d.m.v. accu('s) of een voedingsapparaat. Hiervoor dient de koper zelf zorg te dragen en is niet inbegrepen in de aankoop.

-----------------

Tekstvoorziening:

De besturing is voor beide borden totaal anders.

Bord A wordt aangestuurd d.m.v. een 4-draads IBIS verbinding. Dit is een serieel protocol op een niveau van 21v. Dit protocol ondersteunt alleen tekst. Er is een PC-programma voor Windows beschikbaar om teksten op het bord te tonen.

Indien gewenst is er wel een mogelijkheid om afbeeldingen te tonen op dit bord door ze in een eprom te programmeren en dan te selecteren d.m.v. indexnummers in het PC-programma. Hiervoor moet andere firmware worden geïnstalleerd. Meer informatie op aanvraag.

---

Bord B wordt aangestuurd d.m.v. een 2-draads RS-485 verbinding. Er is een PC-programma voor Windows beschikbaar waarmee je teksten en tekeningetjes (dot-voor-dot aanklikbaar) kunt maken en vertonen op het display.

---

Voor het aansluiten van het bord op een PC of laptop heb je voor bord A een RS232<=>IBIS adapter nodig. Deze is niet inbegrepen, maar voor vrij weinig geld en wat vrije tijd kan je er zelf eentje bouwen op een gaatjes-print volgens dit schema:
http://www.zwinnet.nl/josefien/docs/ibis-rs232-schema.png

Voor het aansluiten van bord B heb je een RS232-RS485 converter nodig. Deze is niet inbegrepen, maar kan via eBay worden besteld voor enkele euro's. Het exemplaar wat ik heb heeft niet meer dan €5,- gekost.

-----------------

Foto's bord A:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
(Dit zijn oude foto's van vorig jaar. Het bord ligt nu al een tijdje in de berging en zal ik pas naar boven halen en controleren indien er een koper is i.v.m. ruimtegebrek. De kamer waar de foto's zijn gemaakt, was destijds mijn moeders slaapkamer, nu is dat de hobby-kamer geworden).

---

Foto's bord B:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
-----------------

N.b. Mocht je op zoek zijn naar losse flip-dot panelen zonder behuizing en besturing, dan is het niet nodig deze borden te kopen om te strippen/slopen :{ Ik heb namelijk ook een aantal losse panelen die voor veel lagere bedragen weg mogen. Voor meer informatie, stuur me een berichtje daarover :)

[ Bericht 1% gewijzigd door Fien1989 op 27-08-2015 02:08:47 ]
pi_155580889
Kun je ook FOK! er in zetten? Gewoon omdat het kan?
Ik zwaai naar dieren.
pi_155580968
Zoiets :) ?:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En nu ga ik echt slapen :) Ik lag net namelijk al op bed...
  donderdag 27 augustus 2015 @ 07:58:36 #4
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_155581674
Gaaf, maar ik heb er geen enkel nuttig doel voor
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_155581793
Zou je zo'n bord kunnen monteren aan de apparatuur van een digitale wekker, zodat de tijd erop afgelezen kan worden?
Google is your friend, abuse your friends
pi_155583356
Op bord A is "Extra Dienst" te lezen als ie volledig aan staat. :+
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  Designer donderdag 27 augustus 2015 @ 13:09:33 #7
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_155587794
70 euro op B
🐙
pi_155591975
quote:
6s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 09:56 schreef Dagoduck het volgende:
Op bord A is "Extra Dienst" te lezen als ie volledig aan staat. :+
Dan is ie waarschijnlijk met die tekst er op ooit uitgezet / weggezet waardoor de meuk verkleurd is :+
  donderdag 27 augustus 2015 @ 23:38:29 #9
53151 T42
Pinball Wizard
pi_155610432
tnx voor de pm jammer dat er geen behuizingen en licht om zitten :P
pi_155613331
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 08:16 schreef Metalfrost het volgende:
Zou je zo'n bord kunnen monteren aan de apparatuur van een digitale wekker, zodat de tijd erop afgelezen kan worden?
Je zou er best een klok van kunnen maken als je iets kunt programmeren wat de tijd in het juiste tekstformaat naar het bord zou versturen. Het enige wat het bord doet is immers een ontvangen tekstregel vertalen naar een beeld.

Ik kan het zelf echter niet doen, ik kan niet programmeren :{
quote:
10s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 13:09 schreef DeZwabber het volgende:
70 euro op B
Je bod staat genoteerd :)
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 15:47 schreef Wijnbo het volgende:

[..]

Dan is ie waarschijnlijk met die tekst er op ooit uitgezet / weggezet waardoor de meuk verkleurd is :+
Dat klopt, die tekst stond er destijds nog op toen ik het bord uit de bus haalde :)
  roze vrijdag 28 augustus 2015 @ 09:32:11 #11
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_155616540
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 03:10 schreef Fien1989 het volgende:
Zoiets :) ?:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En nu ga ik echt slapen :) Ik lag net namelijk al op bed...
Haha O+ _O_
Your beauty never ever scared me.
pi_155623249
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 09:32 schreef Amarantha het volgende:

[..]

Haha O+ _O_
Kopen? :D
  zaterdag 29 augustus 2015 @ 01:47:17 #13
355592 Djurres
Knowledge, Fuck it.
pi_155644304
Upje voor deze jongedame!

Perfecte service ervaren voor zover :)!
Ik heb de 'eerste' gekocht zeg maar, en is netjes werkend te zien geweest, uitleg gehad, en hier kan rustig gekocht worden :)

Vouch!
Tadumtiedum.
pi_155647293
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 01:47 schreef Djurres het volgende:
Upje voor deze jongedame!

Perfecte service ervaren voor zover :)!
Ik heb de 'eerste' gekocht zeg maar, en is netjes werkend te zien geweest, uitleg gehad, en hier kan rustig gekocht worden :)

Vouch!
Ging jij er Tetris op projecteren toch?
pi_155651388
quote:
10s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 13:09 schreef DeZwabber het volgende:
70 euro op B
Wat mij betreft is B bij deze verkocht aan je voor ¤70,- :D

Ben je in de gelegenheid om 'm zelf op te halen? :)
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 01:47 schreef Djurres het volgende:
Upje voor deze jongedame!

Perfecte service ervaren voor zover :)!
Ik heb de 'eerste' gekocht zeg maar, en is netjes werkend te zien geweest, uitleg gehad, en hier kan rustig gekocht worden :)

Vouch!
:D
  zaterdag 29 augustus 2015 @ 18:43:19 #16
355592 Djurres
Knowledge, Fuck it.
pi_155657073
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 09:37 schreef marco_sire het volgende:

[..]

Ging jij er Tetris op projecteren toch?
Nog druk bezig met shiftregisters maken :)
Tadumtiedum.
pi_155712023
Het bord "B" is inmiddels verkocht, hij is net opgehaald door de koper :D

Bord "A" staat nog steeds te koop :D
  Designer maandag 31 augustus 2015 @ 19:13:24 #18
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_155712683
En hij staat inmiddels hier in de kamer. *O*

Was tof om te zien, al die displays die opgesteld stonden. _O_
🐙
pi_155722664
quote:
10s.gif Op maandag 31 augustus 2015 19:13 schreef DeZwabber het volgende:
En hij staat inmiddels hier in de kamer. *O*

Was tof om te zien, al die displays die opgesteld stonden. _O_
Mooi! :D
pi_155732960
quote:
10s.gif Op maandag 31 augustus 2015 19:13 schreef DeZwabber het volgende:
En hij staat inmiddels hier in de kamer. *O*

Was tof om te zien, al die displays die opgesteld stonden. _O_
Waarom verwonderd dit mij niets O+
  Designer dinsdag 1 september 2015 @ 16:04:25 #21
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_155734930
quote:
99s.gif Op dinsdag 1 september 2015 14:20 schreef Prof_Hoax het volgende:

[..]

Waarom verwonderd dit mij niets O+
Heej, Hoax. :D

Je bent overigens niet de enige, ik kreeg dit topic aangeleverd in m'n DM. _O-
🐙
  Moderator dinsdag 1 september 2015 @ 16:08:16 #22
45833 crew  Fogel
pi_155735026
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 september 2015 16:04 schreef DeZwabber het volgende:

[..]

Heej, Hoax. :D

Je bent overigens niet de enige, ik kreeg dit topic aangeleverd in m'n DM. _O-
Nu bord A er nog bij kopen en bij je pa stallen ^O^
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_155758657
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 08:16 schreef Metalfrost het volgende:
Zou je zo'n bord kunnen monteren aan de apparatuur van een digitale wekker, zodat de tijd erop afgelezen kan worden?
Dat zou tof zijn.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_155761423
quote:
14s.gif Op woensdag 2 september 2015 14:35 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Dat zou tof zijn.
Kopen om het te proberen? :D
pi_155827261
Prijsverlaging naar ¤50,- voor "bord A", wat nog steeds niet verkocht is :D
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')