Bedankt!!quote:Op zaterdag 19 september 2015 00:49 schreef Timothy1987 het volgende:
https://www.luchtverkeers(...)-versie-feb-2015.pdf
Hier staat alles.
Bedankt!quote:Op zaterdag 19 september 2015 10:17 schreef Jaarsma93 het volgende:
Als je googled op feast test (dat Is het ochtend dee) en dart (dat Is het middagdeel) dan zie je op de Wikipedia pagina erover al een aardige omschrijving. Ik denk dat de meeste mensen hier er niet veel meer over gaan zeggen aangezien je je er toch niet op kan voorbereiden en als je dat wel doet je het resultaat kan beïnvloeden.
Iig veel succes met de selectie!
Goedemorgen!quote:Op dinsdag 15 september 2015 22:07 schreef tukachinchilla het volgende:
Ik denk dat je de multi-pass bedoelt? Die heb ik extra gedaan maar telde niet mee voor de selectie. De FEAST was er minstens een jaar geleden al.
Veel succes donderdag! Ik denk dat van tevoren oefenen met die apps weinig toegevoegde waarde gaat hebben.
quote:Op zondag 27 september 2015 12:43 schreef youst het volgende:
Weten jullie ook hoelang het duurt voordat ze je mailen/ bellen voor het plannen van de eerste fases in Soesterberg(is toch daar)?
Ik ben nu al twee weken verder en word een beetje ongeduldig (ook al zeiden ze binnen 3 weken maar goed). Vraag me meer af wat de gemiddelde tijdsduur is ervan.
quote:Op woensdag 2 september 2015 07:31 schreef Jaarsma93 het volgende:
Bij mij duurde het overigens bijna een maand totdat ik uitgenodigd werd voor de eerste ronde terwijl anderen al binnen 2 weken een telefoontje hadden, dus pin me er niet op vast.
quote:Op zondag 27 september 2015 12:43 schreef youst het volgende:
Hoelang duurt verder het gehele proces (hopende dat je alles haalt natuurlijk)?
![]()
3e reactie in dit topic... Staan al je antwoorden in.quote:Op woensdag 2 september 2015 07:31 schreef Jaarsma93 het volgende:
De gehele procedure, van aanmelden op de site tot het interview, duurt ongeveer 3 maanden. Dit verschilt wel per persoon en beschikbaarheid. Als er namelijk al eerder een volgende ronde plaatsvindt waar extra plaats Is dan zullen ze je vaak vragen of je die plek in wil nemen.
quote:Op zondag 13 september 2015 18:42 schreef DeMuur het volgende:
Ik ben wel benieuwd naar de eerste ervaringen van de laatste 3 weken jongens!
Ik ook! Want zo te zien ben ik de enige ziel op dit forum die er momenteel in zit.quote:Op zondag 13 september 2015 18:42 schreef DeMuur het volgende:
Ik ben wel benieuwd naar de eerste ervaringen van de laatste 3 weken jongens!
Is toch een gemodificeerde IQ-test?quote:Op dinsdag 15 september 2015 19:00 schreef Timothy1987 het volgende:
De FEAST test is er al een paar jaar hoor 😉
Nee dat is het niet.quote:Op maandag 28 september 2015 11:12 schreef starla het volgende:
[..]
Is toch een gemodificeerde IQ-test?
Met andere woorden, iedereen met een IQ > 120 haalt de FEAST makkelijk. Best wel een slimme manier om te discrimineren op IQ en de domme mensen uit je beroepsgroep te houden.
Nee niet echt. Maar een beetje oefenen met koersen geven kan geen kwaad.quote:Op maandag 28 september 2015 10:57 schreef Jiggles het volgende:
[..]
Ik ook! Want zo te zien ben ik de enige ziel op dit forum die er momenteel in zit.
Even een vraagje aan de mensen die ooit de DART hebben gedaan (en waarschijnlijk geen antwoord gaan geven)! Lijkt de DART ook maar íets op dit ding: http://www.atc-sim.com/
Ik begrijp daar namelijk vrij weinig van![]()
Alvast bedankt!
Aah, dat is goed nieuws I guess. Dan is er nog hoopquote:Op maandag 28 september 2015 18:54 schreef Timothy1987 het volgende:
[..]
Nee niet echt. Maar een beetje oefenen met koersen geven kan geen kwaad.
Ik heb hetzelfde als jij ja. Ik dacht ook altijd dat de eerste fase plaatsvond in Soesterberg, maar in mijn mail staat ook dat ik gewoon op Schiphol moet zijn. Ik moet over 2 weken daar om 14:00 zijn en volgens de mail is de dag om 17:00 weer afgelopen. Lijkt me sterk dat ze binnen 3 uur zowel de FEAST als de DART kunnen afnemen?quote:Op woensdag 30 september 2015 13:32 schreef jilalf het volgende:
Goedemiddag jongens,
Ik mag volgende week ook de eerste selectie fase proberen.
Wat me opvalt is dat dit bij de LVNL wordt gehouden was dat niet bij defensie (zoals op hun site staat)? En de ochtend is de FEAST. Klopt het dat je dan daarna een afspraak maakt voor de DART(radartest) dus op een andere dag maakt.
Verder hoop ik het zelf te halen en de overige mensen hier wens ik ook veel succes
Apron control valt onder AAS en niet onder LVNL.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 17:20 schreef jilalf het volgende:
Miss off topic zou het echt niet weten ,
Maar zijn de gate planner ook luchtverkeersleiders of is dat een andere afdeling dat bij Schiphol/LVNL hoort?
Weet je toevallig wat de eisen daar ook van zijn want naast lvl er lijkt dat me ook wel leuk(je zit ook in de toren )quote:Op donderdag 1 oktober 2015 22:58 schreef Sandyman het volgende:
[..]
Apron control valt onder AAS en niet onder LVNL.
Verkijk je er niet op. In mijn FEAST groep zat ook een persoon die het allemaal wel wist en dit soort tests al heel vaak gedaan had. Meneer ging niet door naar de DART.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 08:42 schreef Irritatie100 het volgende:
Dat is mooi, hoef ik niet speciaal aan m'n paspoort te denken
Weet nog niet of ik veel ga oefenen voor de FEAST overigens, las al dat het in dit topic in principe afgeraden wordt. Op de site zelf tijdens de sollicitatie hadden ze het over oefenen op 123test.nl, maar ik kijk nog wel even.
Jaa nou goed ik ga verder met mijn bachelor als die twee jaar om zijn kan ik beter LVNL proberen al komt dat zeker niet uit met mijn studie dus denk niet dat ik het nog een keer ga wagen tenzij LVNL mij een paar maanden wil matsen. Verder hoop ik dat de andere fokkers het wel overleven want zo moeilijk was het echt niet (t is dat ik me niet meer zo goed voelde naarmate ik verder ging dat ik de draad niet meer oppikte alsnog op het 'nippertje' niet gehaaldquote:Op dinsdag 13 oktober 2015 07:25 schreef Jaarsma93 het volgende:
Of je wel of niet kan solliciteren bij Eurocontrol hangt idd af van je score. Je mag de feast alleen overnieuw doen als je op bepaalde punten het niet gehaald hebt.
Zelf had ik het plan van Eurocontrol ook maar heb er toch vanaf gezien. Doordat ze via mail contact opnamen en vervolgens een maandje of drie wachtten voordat ze me een formuliertje wilden toesturen
Het lijkt wel of steeds minder mensen die FEAST halen.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 10:48 schreef Noisecontrollers het volgende:
Donderdag ook de FEAST gedaan en niet gehaald 😢
Moet nog bellen over mijn precieze score, maar vermoed dat ik toch de meeste punten heb laten liggen bij de kubussen. Er waren overigens maar 2 van de 10 door bij ons.
Ohja, en die persoonlijkheidsvragen zijn wel in het Engels, dus niet in het Nederlands zoals iemand hier zei.
Thanks!quote:
Ah, heel fijn, thanks! Nu ga ik er in ieder geval niet blanco heen, dat is toch prettig. Ik focus me ook al lekker op de vierde ronde, omdat ik die derde doorga! Dat dwing ik af!quote:Op donderdag 22 oktober 2015 09:41 schreef Jaarsma93 het volgende:
Het enige wat over de derde ronde gezegd kan worden zonder dingen voor te zeggen: dit deel Is in het engels, je zit met 6 mensen en moet dan discuseren over bepaalde keuzes en keuzes maken, daarnaast moet je een soort vliegroute uitstippelen in je eentje en die vervolgens vergelijken met de rest en dan een 'optimale' route kiezen. Daarna heb je nog een rekenronde met 2 personen tegelijkertijd. 1 iemand ziet een plaatje en moet de ander dan vertellen wat hij/zij ziet zodat de ander dat plaatje kan reproduceren. Alles wordt gedaan in het engels dus dat Is het enige wat voor te bereiden valt, je Engelse woordenschat. (hoewel je hier niet op afgerekend kan worden)
Voor de vierde ronde krijg je voorbereiding toegestuurd (Is e-module die je thuis vooraf maakt.) dus daardoor heb je al een aardig beeld. Bij de vierde ronde heb je trouwens 2 dagen waarvan de eerste nog oefenen Is dus weet je wel wat je kan verwachten de tweede dag.
Volgensmij zeg je hier juist alles voor?quote:Op donderdag 22 oktober 2015 09:41 schreef Jaarsma93 het volgende:
Het enige wat over de derde ronde gezegd kan worden zonder dingen voor te zeggen: dit deel Is in het engels,
Gewoon casual kleding, er zit namelijk niets individueels aan de FEAST. Je meldt je aan bij de beveiliging, moet even wachten met de rest van de kandidaten, je wordt opgehaald door de testleider, je zit 2,5 uur lang achter een pc in een lokaal en daarna vertrek je weer met z'n allen. Succes in ieder geval morgen!quote:Op dinsdag 3 november 2015 17:36 schreef Irritatie100 het volgende:
Morgen de FEAST. Misschien een stomme vraag, maar kan ik gewoon in een spijkerbroek en shirt aan komen of moet ik net als bij een 'gewoon' sollicitatiegesprek iets netters aantrekken?
Je hoeft bij geen enkele ronde in pak te verschijnen.quote:Op dinsdag 3 november 2015 17:36 schreef Irritatie100 het volgende:
Morgen de FEAST. Misschien een stomme vraag, maar kan ik gewoon in een spijkerbroek en shirt aan komen of moet ik net als bij een 'gewoon' sollicitatiegesprek iets netters aantrekken?
Hoe is het bij jou eigenlijk afgelopen? Je stond op de wachtlijst toch?quote:Op dinsdag 3 november 2015 18:28 schreef Awsom het volgende:
[..]
Je hoeft bij geen enkele ronde in pak te verschijnen.
Vooralsnog goed.quote:Op dinsdag 3 november 2015 19:09 schreef tukachinchilla het volgende:
[..]
Hoe is het bij jou eigenlijk afgelopen? Je stond op de wachtlijst toch?
Goed om te weten, bedankt!quote:Op dinsdag 3 november 2015 17:42 schreef Noisecontrollers het volgende:
[..]
Gewoon casual kleding, er zit namelijk niets individueels aan de FEAST. Je meldt je aan bij de beveiliging, moet even wachten met de rest van de kandidaten, je wordt opgehaald door de testleider, je zit 2,5 uur lang achter een pc in een lokaal en daarna vertrek je weer met z'n allen. Succes in ieder geval morgen!
Gefeliciteerd! See you Friday.quote:Op woensdag 4 november 2015 17:16 schreef Irritatie100 het volgende:
FEAST gehaald! Na de kubussen twijfelde ik wel aan mezelfmaar van de rest had ik tijdens de test al wel het idee dat het goed ging.
Vrijdag al de DART, om 14:00 om precies te zijn. Zin in!!
Ik heb hem ook gehaald! Wel echt jammer dat de score onbekend blijft. 7/10 door lijkt me een goede score. Toevallig 23e op Schiphol-Oost?quote:Op vrijdag 6 november 2015 16:54 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Gehaald! Waren er sowieso veel door zeg.
Bij jou?
19e hier.quote:Op vrijdag 6 november 2015 16:57 schreef iConfesss het volgende:
[..]
Ik heb hem ook gehaald! Wel echt jammer dat de score onbekend blijft. 7/10 door lijkt me een goede score. Toevallig 23e op Schiphol-Oost?
Nee, zie pm.quote:Op zondag 8 november 2015 09:02 schreef Jiggles het volgende:
[..]
Hebben we het hier over de wachtlijst voor maart? Deze zit nu al vol?
Niemand die mij er een antwoord op kan geven?quote:Op woensdag 4 november 2015 20:23 schreef Rw92 het volgende:
Nu vraag ik mij af of er voor die pre-select ook minimum eisen zijn of dat iedereen die solliciteert en niet aan de eisen voldoet dit automatisch mag maken.
Dat zal ongetwijfeld, ik heb eens in de zoveel tijd een longfunctie bij de huisarts en hoewel daar de laatste tijd een stijgende lijn in zit is het nog altijd ondergemiddeld. Nogmaals, ik heb er totaal geen last van (waarschijnlijk vanwege mijn gewenning omdat het aangeboren is), maar op papier is het allemaal niet zo heel goed dusquote:Op donderdag 12 november 2015 19:54 schreef Awsom het volgende:
Je conditie wordt niet getest. Je longcapacuteit wel. Of jou astma daar invloed op heeft: geen idee.
Ik heb dit gevonden:quote:Op donderdag 12 november 2015 21:25 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Dat zal ongetwijfeld, ik heb eens in de zoveel tijd een longfunctie bij de huisarts en hoewel daar de laatste tijd een stijgende lijn in zit is het nog altijd ondergemiddeld. Nogmaals, ik heb er totaal geen last van (waarschijnlijk vanwege mijn gewenning omdat het aangeboren is), maar op papier is het allemaal niet zo heel goed dus
Maar goed, in ieder geval eerst "even" de assessment en grading doenmaar iig goed om alvast wat info te hebben!
http://www.radio1.nl/item(...)ation%20Academy.htmlquote:Het faillissement van de Stella Aviation Academy
In het najaar van 2014 ging een van de grootste vliegscholen van Nederland, de Stella Aviation Academy failliet. Henry van der Wal, journalist van De Stentor, reconstrueerde de neergang van de vliegschool.
Gasten: Henry van der Wal en Otjan de Bruijn, voorzitter bestuursafdeling Professionele Zaken van de Vereniging Nederlandse Verkeersvliegers.
Nieuws van de VNV:
Spectaculaire daling aantal piloten
In 2014 zijn 45% minder piloten voor de commerciële luchtvaart afgestudeerd dan in 2013. Nog geen 200 piloten haalde hun brevet. Drie van de negen grote vliegscholen in Nederland zijn vorig jaar failliet gegaan. Dat zegt Otjan de Bruijn, bestuurslid van de Vereniging Nederlandse Verkeersvliegers (VNV) bij Reporter Radio (KRO-NCRV) op Radio 1 om 19 uur.
De campagne van de VNV om aankomende piloten te waarschuwen voor de kleine kans op een baan als piloot, is volgens De Bruijn één van de redenen dat het aantal afgestudeerde studenten terugloopt.
Daarnaast heeft ABN AMRO, huisbankier van aankomende studenten, de eisen voor leningen om piloot te worden strenger gemaakt.De luchtvaart in Nederland heeft al langer te maken met grote financiële problemen.
Het aantal werkloze piloten is ongeveer gelijk gebleven, zo’n 1000 vliegers zitten thuis.
Ondanks de slechte kansen op de arbeidsmarkt hebben vliegscholen jarenlang veel studenten aangenomen. Volgens de Vereniging Nederlandse Verkeersvliegers had de Inspectie voor Leefomgeving en Transport eerder strengere regels aan de opleidingen moeten stellen. Ook hebben banken te lang gemakkelijk leningen verstrekt aan aspirant-piloten. Aan die situatie lijkt nu dus een einde te komen. Dit jaar haalde pas 80 studenten hun brevet. In 2012 waren dat er nog 478. Er zijn nu nog drie vliegopleidingen. Voor deze scholen is de selectie veel strenger en kunnen studenten nog financiering krijgen.
Reportage: Huub Floor
Ik vond het wel een leuke dag, maar of het goed ging kan ik eerlijk gezegd geen zinnig woord over zeggenquote:
Ben benieuwd. Hoeveel dagen max tot uitslag?quote:Op donderdag 19 november 2015 13:28 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Ik vond het wel een leuke dag, maar of het goed ging kan ik eerlijk gezegd geen zinnig woord over zeggenmijn gevoel laat me een beetje in de steek eerlijk gezegd..
3 werkdagen, maar hoogstwaarschijnlijk morgen.quote:Op donderdag 19 november 2015 13:31 schreef iConfesss het volgende:
[..]
Ben benieuwd. Hoeveel dagen max tot uitslag?
Yes! We gaan het zien. Had je een leuke groep?quote:Op donderdag 19 november 2015 13:34 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
3 werkdagen, maar hoogstwaarschijnlijk morgen.
Jij mag maandag toch?
Jawel, 2 kende ik er nog van de DART dus dat ging prima en diegene die ook de FEAST en DART begeleidde is ook wel aardig. Wel fijn, want het grootste deel van de dag is wachtenquote:Op donderdag 19 november 2015 13:38 schreef iConfesss het volgende:
[..]
Yes! We gaan het zien. Had je een leuke groep?
Dit is trouwens een prima post, al zat ik in een groep van 4 en was er geen rekenronde.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 09:41 schreef Jaarsma93 het volgende:
Het enige wat over de derde ronde gezegd kan worden zonder dingen voor te zeggen: dit deel Is in het engels, je zit met 6 mensen en moet dan discuseren over bepaalde keuzes en keuzes maken, daarnaast moet je een soort vliegroute uitstippelen in je eentje en die vervolgens vergelijken met de rest en dan een 'optimale' route kiezen. Daarna heb je nog een rekenronde met 2 personen tegelijkertijd. 1 iemand ziet een plaatje en moet de ander dan vertellen wat hij/zij ziet zodat de ander dat plaatje kan reproduceren. Alles wordt gedaan in het engels dus dat Is het enige wat voor te bereiden valt, je Engelse woordenschat. (hoewel je hier niet op afgerekend kan worden)
Voor de vierde ronde krijg je voorbereiding toegestuurd (Is e-module die je thuis vooraf maakt.) dus daardoor heb je al een aardig beeld. Bij de vierde ronde heb je trouwens 2 dagen waarvan de eerste nog oefenen Is dus weet je wel wat je kan verwachten de tweede dag.
Gefeliciteerd, maar inderdaad, als je aan de toelatingseisen voldoet wordt je uitgenodigd.quote:Op donderdag 19 november 2015 21:18 schreef Wooper89 het volgende:
Als het al een horde is dan is dit veruit de laagste natuurlijk. Mij lijkt dat ze zowat iedereen naar die tests van fase 1 laten gaan?
Balen joh, weet je waar het fout is gegaan ergens alvorens de feedback aan te horen?quote:Op vrijdag 20 november 2015 14:54 schreef Irritatie100 het volgende:
Helaas, het eindigt voor mij bij het assessment. Volgende week de feedback opvragen en over een jaar maar weer proberen..
Aah nee! Jammer kerel. Ik dacht dat je na de DART het niet nog een keer mag proberen.quote:Op vrijdag 20 november 2015 14:54 schreef Irritatie100 het volgende:
Helaas, het eindigt voor mij bij het assessment. Volgende week de feedback opvragen en over een jaar maar weer proberen..
Rekenronde moet tekenronde zijnquote:Op donderdag 19 november 2015 13:44 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Dit is trouwens een prima post, al zat ik in een groep van 4 en was er geen rekenronde.
Nee, daarom ook de feedbackquote:Op vrijdag 20 november 2015 16:13 schreef Wooper89 het volgende:
[..]
Balen joh, weet je waar het fout is gegaan ergens alvorens de feedback aan te horen?
Volgens mij pas vanaf de grading niet meer. Iig het assessment nog wel, want dat stond in de mailquote:Op vrijdag 20 november 2015 20:17 schreef iConfesss het volgende:
[..]
Aah nee! Jammer kerel. Ik dacht dat je na de DART het niet nog een keer mag proberen.
Ah, maar dan nog had ik het nietquote:Op vrijdag 20 november 2015 23:52 schreef Jaarsma93 het volgende:
[..]
Rekenronde moet tekenronde zijn
En weet je inmiddels al meer over waarom je bent afgevallen?quote:Op zaterdag 21 november 2015 00:05 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Nee, daarom ook de feedback
Yep, al een tijdje, maar was het topic een beetje vergetenquote:Op dinsdag 24 november 2015 12:32 schreef Jiggles het volgende:
[..]
En weet je inmiddels al meer over waarom je bent afgevallen?
Kom je wel in aanmerking voor een herkansing bij LVNL? Bij defensie moet je ook gewoon de DART doen namelijk.quote:Op woensdag 2 december 2015 19:44 schreef jevl het volgende:
Mag je nog solliciteren bij defensie als je af bent gevallen bij de dart?
Een herkansing over 2 jaar :pquote:Op woensdag 2 december 2015 20:41 schreef Timothy1987 het volgende:
[..]
Kom je wel in aanmerking voor een herkansing bij LVNL? Bij defensie moet je ook gewoon de DART doen namelijk.
Ik wist het zelf niet, maar op de Engelse Wikipedia staat echt heel erg goed beschreven wat je inhoudelijk kan verwachten. Misschien was het wel een voordeel dat ik het niet wist, want ik ging erg met een leeg hoofd heen. Goed uitrusten en probeer kalm te blijven tijdens de test, maar dat is natuurlijk standaard. Succes in ieder geval!quote:Op maandag 7 december 2015 14:56 schreef Rw92 het volgende:
Ik had laatst een paar vraagjes over de pre-select, maar die heb ik inmiddels gelukkig achter de rug! 😃
Morgen de FEAST afleggen. Zijn er nog mensen die ook voor morgen gepland staan?
Is Dart niet meer op dezelfde dag? Ik dacht dat dat zo was.quote:Op dinsdag 8 december 2015 14:36 schreef Rw92 het volgende:
Yess, gehaald gelukkig! Had het stiekem niet verwacht. 2 van de 9 zijn er door..
Vrijdag de DART 😁
Ik moet nog voor de 1e selectie dag naar dat testcentrum in Soesterberg... om sterkte enzo te laten checken of alles binnen normen is.quote:Op vrijdag 11 december 2015 22:06 schreef Timothy1987 het volgende:
DART is idd niet meer op dezelfde dag.
Hoe kom je eraan dat je eerst een oogtest moet doen eigenlijk? Want dat is namelijk niet zo.
Dit klopt ja.quote:Op zaterdag 12 december 2015 21:33 schreef Timothy1987 het volgende:
Wat is de oogsterkte van jouw ogen? Misschien dat als het dicht bij de limieten ligt, ze het willen controleren.
Dit klopt dan, ben vrij kippig. Alles was nog binnen de normen.quote:Op zaterdag 12 december 2015 21:33 schreef Timothy1987 het volgende:
Wat is de oogsterkte van jouw ogen? Misschien dat als het dicht bij de limieten ligt, ze het willen controleren.
Ik heb vorige week gesolliciteerd en nu vandaag bericht gehad dat ook ik eerst voor een oogtest moet. Weet iemand waarop je kan worden afgewezen daarvoor? Ik draag lenzen voor beide ogen -3.75 met cilinders. Nu las ik hiervoor ergens dat iemand met cilinders was afgewezen, hope not!quote:Op maandag 21 december 2015 20:18 schreef Wooper89 het volgende:
[..]
Dit klopt dan, ben vrij kippig. Alles was nog binnen de normen.
Heb nu 29e jan FEAST, duurt nog wel even.
Nadat ik m'n vraag al gesteld had kwam ik deze tegen. Hier in wordt ook gesproken van 2.0, maar is wel al uit '96 zoals er staat. We zullen het wel gaan zien.quote:Op zaterdag 14 november 2015 12:33 schreef Jiggles het volgende:
[..]
Ik heb dit gevonden:
https://zoek.officielebek(...)-168-p10-SC6893.html
Het komt wel uit 1996
Ik heb a.s. dinsdag het assesment en heb dankzij Jaarsma93 al wel een klein beetje een idee van wat ik kan verwachten. Kan je me vertellen waar jij toentertijd op af bent gevallen?quote:Op dinsdag 5 januari 2016 09:45 schreef Dakkie62 het volgende:
hey Luitjes,
Ik heb de eerste selectie ronde op 02/02/16.
had als is eerder selectie gedaan, dat was 2 jaar terug dacht ik zo. Toen afgevallen op assesment.
Nog meer mensen op de 2de?
Shit te laat om succes te wensen... maar wel op tijd om te vragen hoe het is gegaan... dus eh hoe ging het vandaag? Hopelijk heb je het gehaald.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 21:02 schreef Rw92 het volgende:
[..]
Ik heb a.s. dinsdag het assesment en heb dankzij Jaarsma93 al wel een klein beetje een idee van wat ik kan verwachten. Kan je me vertellen waar jij toentertijd op af bent gevallen?
Succes met de Feast iniedergeval!
Nou, ik werd vanochtend al gebeld! Lekker snel.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 20:57 schreef Wooper89 het volgende:
[..]
Shit te laat om succes te wensen... maar wel op tijd om te vragen hoe het is gegaan... dus eh hoe ging het vandaag? Hopelijk heb je het gehaald.
Zijn er trouwens hier veel mensen die met het OV naar LVLN zijn gegaan? Wat is handigste manier hiervoor, lopen vanaf station of heb je echt bus nodig?
Feli. Had je veel aan de info die je van te voren had (van Jaarsma93)? Of boeit dat totaal niet zoals ze de indrukken proberen te wekken zoals bij Feast. Wat ik eigenlijk niet echt geloof. Maar ze willen gewoon een eerlijk playing field.quote:Op woensdag 13 januari 2016 21:05 schreef Rw92 het volgende:
[..]
Nou, ik werd vanochtend al gebeld! Lekker snel.
Ik ben door naar de grading
Ik had er zelf ook best wel een goed gevoel over. Vond het ook een leuke dag!
De bus is inderdaad de beste optie.
quote:Op zaterdag 16 januari 2016 18:52 schreef Wooper89 het volgende:
[..]
Feli. Had je veel aan de info die je van te voren had (van Jaarsma93)? Of boeit dat totaal niet zoals ze de indrukken proberen te wekken zoals bij Feast. Wat ik eigenlijk niet echt geloof. Maar ze willen gewoon een eerlijk playing field.
Het was meer dan voldoende informatie. Hij heeft inderdaad niets weggegeven over de inhoud. Dat hoef je ook echt nu nog niet te weten. Je ziet het vanzelf zodra je er zit.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 20:18 schreef Jaarsma93 het volgende:
Denk dat je wel wat aan de info hebt aan hetgene wat ik gezegd heb. Maar ik heb het (bewust) niet te specifiek gemaakt zodat je letterlijk het antwoord heb. (voor de vliegroute weet ik nu bijvoorbeeld nog steeds wat de meest ideale route Was, maar die benoem ik niet. Ook de dingen waar je rekening mee moet houden benoem ik niet) Het kan overigens geen kwaad om te zorgen dat je je goed kan uitdrukken in het engels. Hoorde trouwens wel achteraf dat de tekeningen die ik omschreven heb, niet meer gedaan wordt.
@Wooper89quote:Op woensdag 27 januari 2016 20:20 schreef Wooper89 het volgende:
Ja dat vind ik dus raar dat je op internet leest dat best veel mensen moeite hebben met het Engels? Of heb ik dat totaal mis. Hoe kan dat als VWO minimale eisen zijn en vast niet elke sollicitant net van het VWO af komt, hah.
Vrijdag mijn feast. Die ene procent kans dat iemand hem hier vrijdag ook heeft?
Ik was afgevallen op de groepsopdracht!quote:Op zaterdag 9 januari 2016 21:02 schreef Rw92 het volgende:
[..]
Ik heb a.s. dinsdag het assesment en heb dankzij Jaarsma93 al wel een klein beetje een idee van wat ik kan verwachten. Kan je me vertellen waar jij toentertijd op af bent gevallen?
Succes met de Feast iniedergeval!
Ah okay, ja mij belde ze net op met de vraag of ik dan maar 10 maart kon om 9.15. Nou geen probleem!quote:Op maandag 7 maart 2016 13:05 schreef Lima58 het volgende:
Ja toen ze ons ging inplannen na de DART zei ze 'ik heb 3 van jullie nodig om 10 maart vol te maken'. Maar whatever we gaan het wel zien:p Ben heel benieuwd, vind het wel spannend dat het in het Engels moet allemaal🙈
Welk hotel heb je eigenlijk geboekt?quote:Op maandag 7 maart 2016 13:59 schreef Lima58 het volgende:
Oke! Ik wist het al, maar het stond ook in de mail bij mij erbij. 'Een viertal individuele en groepsopdrachten en wordt volledig in het Engels afgenomen' staat er. Een paar pagina's terug hier staat wel wat info van iemand, meer weet ik er ook niet van.
Ik ga met de auto, maar ik ga woensdag op donderdag in een hotel slapen bij Schiphol.
Kunt ook gewoon even een belletje doen om te vragen of er misschien iets mis is gegaan. Ik kreeg inderdaad ook een bevestiging per mail en werd vrij snel ingeplant voor de eerste test. Moet wel vermelden dat ik dan weer niets aan mijn ogen hebquote:Op dinsdag 8 maart 2016 00:53 schreef Winegummetje het volgende:
Ah, veel succes donderdag!
Ik wacht nog even af. Ik vind het ook gek dat ik geen bevestiging gekregen dat mijn sollicitatie ontvangen is ofzo, maar als ik nogmaals probeer te solliciteren staat er dat ik al gesolliciteerd heb, dus het zal wel goed zijn, I guess..
Thank you! Hopelijk komen Lima58 & ik beide snel met goed nieuws hahaquote:Op dinsdag 8 maart 2016 21:28 schreef Wooper89 het volgende:
Succes met de Assessment over 2 dagen jullie 2! Ben benieuwd hoe het was en ging... zelf ook assessment later deze maand.
De 22e.quote:Op woensdag 9 maart 2016 10:06 schreef MRoefs het volgende:
[..]
Thank you! Hopelijk komen Lima58 & ik beide snel met goed nieuws haha
Wanneer heb jij m precies Wooper89?
Heel jammer MRoefsquote:Op donderdag 10 maart 2016 16:57 schreef MRoefs het volgende:
Nou, zojuist een mail ontvangen met een negatief resultaat, helaas.
Wat ontzettend jammer joh..quote:Op donderdag 10 maart 2016 16:57 schreef MRoefs het volgende:
Nou, zojuist een mail ontvangen met een negatief resultaat, helaas.
Ik dacht best redelijk, je weet natuurlijk niet precies wat de psychologen zien en/of goed/fout vinden. Je moet namelijk precies in het juiste hokje passen. En naar mijn mening ben ik gewoon mezelf gebleven en heb de opdrachten uitgevoerd zoals ik ze ook zonder hen zou uitvoeren. Dus in die zin heb ik niks fout gedaan haha.quote:Heel jammer MRoefsDat is snel... dezelfde dag nog? Hoe ging de assessment voor je gevoel?
Jammer, idd krijg je nog feedback of heb je die al gehad.quote:Op vrijdag 11 maart 2016 10:20 schreef MRoefs het volgende:
[..]
Ik dacht best redelijk, je weet natuurlijk niet precies wat de psychologen zien en/of goed/fout vinden. Je moet namelijk precies in het juiste hokje passen. En naar mijn mening ben ik gewoon mezelf gebleven en heb de opdrachten uitgevoerd zoals ik ze ook zonder hen zou uitvoeren. Dus in die zin heb ik niks fout gedaan haha.
Ik heb vandaag gebeld maar krijgt komende vrijdag pas definitieve feedback van de psycholoog omdat ie helaas niet eerder tijd heeft. Laat dat nog weten!quote:Jammer, idd krijg je nog feedback of heb je die al gehad.
Ik ben wel benieuwd wat je moest doen maar dat mag je natuurlijk niet vertellen. Ik las dat je ook een individueel deel moet doen? Moet je dan serieus solo iets gaan doen terwijl psychologen je analyseren? Of is het iets van in een halfuur een case doen en dan iets presenteren.
En Wooper89, hoe ging je assessment vandaag?quote:Op maandag 14 maart 2016 18:59 schreef Wooper89 het volgende:
Thanks, ja dat is ook mijn doel, gewoon mijn best doen. Ben nog wel bekend naar de feedback van de psycholoog, als je die wilt delen natuurlijk!
waarom drie jaar later pas weer proberen?quote:Op dinsdag 29 maart 2016 16:21 schreef Liselottje het volgende:
Hallo allemaal.
Drie jaar geleden ben ik helaas afgevallen in het assessment. Ik wil binnenkort een nieuwe poging gaan wagen en het leek me leuk om hier mee te lezen/praten. Leuk om jullie ervaringen te lezen en ook mooi om te zien dat er mensen zijn die de hele selectie doorlopen en gehaald hebben.
Veel succes voor iedereen die binnenkort op moet voor een selectieronde.
Ik snap je vraag heel goed hoor. De interesse is nooit weggegaan en wilde het sowieso nog een keer gaan proberen. Feit was dat ik toen 18 was en me gewoon erg jong en onzeker voelde tussen alle mensen van wat meer midden 20. Het leek me dus verstandig om wat jaartjes te wachten. Nu ben ik bijna 22 en voel ik me er klaar voor. Ook spookt het de laatste tijd heel veel door mijn hoofd en wil ik graag mijn droom achterna gaan vandaar dat ik het nu weer ga proberen.quote:Op woensdag 30 maart 2016 14:58 schreef Agar.io het volgende:
[..]
waarom drie jaar later pas weer proberen?
Bedoel het niet lullig, klinkt misschien wel lullig. Maar ben gewoon benieuwd hoe je die keus nu hebt gemaakt. Meestal zie je dat mensen het, het jaar erop alsnog meteen proberen. Dus hoezo heb je gewacht en hoezo dan nu toch weer die interesse?
Of is het gewoon de simpele verklaring dat je in tussentijd een bachelor heb gedaan en gehaald?
Vanochtend rond 8 uur. Hebben net groepsgedeelte gehad, zometeen individueel en presenteren en weer groep.quote:Op woensdag 8 juni 2016 19:27 schreef deltadeltaCT het volgende:
[..]
Ik moet 16 juni ook op voor de assessment. 9:15 toevallig?
Ga naar een voorlichtingsdag.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 12:09 schreef nh94 het volgende:
Hallo allemaal,
Weet iemand ongeveer hoe groot de slagingskans is? Hoeveel mensen worden er bijvoorbeeld ongeveer uit gekozen? En hoe streng zijn ze bijvoorbeeld bij het assessment en wat kan je verwachten van de medische test? Moet je dan op echt fysieke tests gaan doen of zijn het puur tests van ogen etc?
Ik heb mezelf vorige week aangemeld, maar doe op het moment nog een andere studie (die ik niet echt leuk meer vind). En twijfel er nu aan of ik er wel goed aan zou doen deze studie al op te zeggen.
Alvast bedankt!
Verschilt per groep maar is best gebruikelijk. Bij mij gingen er 6 van de 20 doorquote:Op woensdag 3 augustus 2016 21:10 schreef _gerrit het volgende:
Het is al een tijdje stil!
Maar morgen doe ik de DART, ben best nerveus!
Bij de feast gingen we met z'n 4'en door van de 10 a 12 die er waren, vond dat vrij weinig!
Vrij frappant dat de mensen die super zeker van zich zelf waren juist waren afgevallen, ik weet niet hoe de rest dat heeft ervaren?
Bij mij waren er ongeveer het zelfde aantal mensen afgevallen. Hoe ging je DART?quote:Op woensdag 3 augustus 2016 21:10 schreef _gerrit het volgende:
Het is al een tijdje stil!
Maar morgen doe ik de DART, ben best nerveus!
Bij de feast gingen we met z'n 4'en door van de 10 a 12 die er waren, vond dat vrij weinig!
Vrij frappant dat de mensen die super zeker van zich zelf waren juist waren afgevallen, ik weet niet hoe de rest dat heeft ervaren?
Goed ben door! Ongeveer de helft ging door, dat vond ik eigenlijk wel erg veel! 23 augustus heb ik de assessment!quote:Op maandag 8 augustus 2016 11:49 schreef Apogh het volgende:
[..]
Bij mij waren er ongeveer het zelfde aantal mensen afgevallen. Hoe ging je DART?
Bij mijn weten zijn feast, dart en assesment Europese testen. Dwz dat als je daar op gezakt bent en je bij de lvlnl niet in aanmerking komt voor herkansing dat je daar ook "niet geschikt" bevonden wordt. (daar werken ze ook met deze testen, bij aanmelding vragen ze oude testresultaten op en beoordelen ze of je een kans maakt/ de test opnieuw kan doen. Lijkt mij dat de norm van zakken/slagen ongeveer hetzelfde zal zijn)quote:Op woensdag 10 augustus 2016 15:48 schreef jilalf het volgende:
Beste allemaal
Ook onze zuiderburen gaan weer selecteren. Met Havo zou je er in kunne komen als het goed is. Verder ben ik benieuwd naar of de afname daar zelfde loopT aangezien je dezelfde stappen doorloopt. En of het ze uitmaakt of je een jaar terug gezakt bent op de FEAST .
Klopt exhter was ik bij de LVNL die dag niet zo lekker maar meldde het niet (daxht zal wel mee vallen niet zo aanstellen) en toen had ik twee onderdelen (de kubus en vliegtuiglanden) net niet gehaald. Overigens mag je wel deelnemen volgens Belgocontrol(had ze gebeld;))quote:Op donderdag 11 augustus 2016 00:30 schreef Jaarsma93 het volgende:
[..]
Bij mijn weten zijn feast, dart en assesment Europese testen. Dwz dat als je daar op gezakt bent en je bij de lvlnl niet in aanmerking komt voor herkansing dat je daar ook "niet geschikt" bevonden wordt. (daar werken ze ook met deze testen, bij aanmelding vragen ze oude testresultaten op en beoordelen ze of je een kans maakt/ de test opnieuw kan doen. Lijkt mij dat de norm van zakken/slagen ongeveer hetzelfde zal zijn)
Leuk om te horen dat je ook door de grading gekomen bent! Ik heb de grading ook gehaald (na een second opinion) en wacht alleen nog op een datum voor het interviewquote:Op zondag 21 augustus 2016 22:48 schreef Liselottje het volgende:
Hoe gaat het bij de rest? Ben benieuwd of er nog meer mensen in de running zijn?
Ik heb de grading gehaald, ben erg blij dat dat gelukt is en was ook onwijs leuk om te doen. 5 september heb ik het interview.
Allereerst gefeliciteerd! Als tweede waarom was er een second opinion nodig?quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 09:50 schreef Jordyvdbr het volgende:
[..]
Leuk om te horen dat je ook door de grading gekomen bent! Ik heb de grading ook gehaald (na een second opinion) en wacht alleen nog op een datum voor het interview
Bedankt! Ze waren nog erg aan het twijfelen, waarschijnlijk vanwege het grote verschil tussen de resultaten van de eerste en de tweede test. Daardoor was het denk ik moeilijk om een juiste conclusie te trekken en werd er voor gekozen om de resultaten door andere luchtverkeersleiders te laten bekijkenquote:Op zondag 28 augustus 2016 16:44 schreef Jaarsma93 het volgende:
[..]
Allereerst gefeliciteerd! Als tweede waarom was er een second opinion nodig?
Bedankt! (en jaa verder niet geschoten altijd mis heb niks te verliezen)quote:Op zaterdag 13 augustus 2016 10:36 schreef Jaarsma93 het volgende:
In dat geval succes, zou er echter niet te veel van verwachten.
Voor de feast ontvang je verder geen informatie. Hier is in principe ook geen voorbereiding voor nodig.quote:
Als ik op de site kijk zie ik dat de grading eruit is, ronde 4 nu het interview is en ronde 5 een nieuwe ronde genaamd de ATC. Is dit de job sample die jij hebt gehad? Ik vraag me trouwens af hoe het zit als je al in het selectieproces zit en de grading al hebt gehad. Ik heb binnenkort namelijk het interview, maar volgens mij krijg ik de ATC ronde er ook nog gewoon achteraan.quote:Op zaterdag 26 november 2016 00:27 schreef Liselottje het volgende:
Ik heb inmiddels meer informatie gekregen. Ik weet alleen niet of ik deze openbaar mag maken dus dat doe ik nu even niet. 10 dagen voor je test krijg je een mail met informatie waarin al je vragen beantwoord worden!
Heel veel succes in ieder geval!!
Hoe is het bij jou gegaan Liselottje?!quote:Op vrijdag 16 december 2016 23:47 schreef Liselottje het volgende:
Klopt Spacer, jij krijgt net als ik de grading en de ATC. Das pech hebben helaas.
Hey Flep, zou je meer kunnen vertellen over de ronde en tips geven? Ik heb de ronde ook binnenkort en ben erg benieuwd met jouw ervaringen van deze ronde!quote:Op maandag 19 december 2016 08:56 schreef flepde3e het volgende:
Dankjewel! Voor mijn gevoel ging het over het algemeen ook wel goed. Natuurlijk was niet alles foutloos of perfect maar over het algemeen ging het goed.
Ben benieuwd wat voor feedback je krijgt. In ieder geval wel fijn dat ze dit nog terugkoppelen!
Heb je de feedback inmiddels terug? Ben benieuwd hoe je scores van de grading vergelijken met die van de ACT, ze beweren dat ze verwachten dat 50% die ACT zal halen. Wel raar om te horen dat zoveel die de grading dan hebben gehaald alsnog de ACT niet halen...quote:Op zondag 18 december 2016 15:30 schreef Liselottje het volgende:
Wauw wat goed zeg! Gefeliciteerd! Ben benieuwd hoe hij bij jou ging voor je gevoel?
A.s. dinsdag heb ik een feedbackgesprek. Voor mijn gevoel ging het niet allemaal even goed, maar vooral de laatste dag had ik wel het idee dat ik goede vooruitgang had gemaakt, dit ook naar aanleiding van wat de instructeurs zeiden. Kennelijk was dit niet genoeg, daarom vraag ik me af of het bij jou dan drie dagen lang fantastisch goed ging haha, dat idee kreeg ik een beetje namelijk. Dat alles perfect moet zijn om door te mogen (wat mijns inziens onrealistisch is).
Wel super knap hoor, goed gedaan! Heel anders dan de grading inderdaad.
nogmaals zou ik het waarderen als iemand reageert op mijn vragen aangezien iedereen er nog geen reactie heeft gegevenquote:Nou ik val maar gelijk met de deur in huis,
Ik ben een 16 jarige jongen die zijn vmbo-tl diploma op zak heeft en nu aan 2jarig havo-traject begint. Ik wil waarschijnlijk na mijn havo een hbo opleiding informatica beginnen en dan natuurlijk solliciteren voor de baan luchtverkeersleider. Ik wil graag duidelijk maken dat een luchtverkeersleider worden mijn kinderdroom was en ook nog is.Ook ben ik erg ambitieus ingesteld al zeg ik het zelf. Nu jullie wat achtergrond info hebben zijn dit me vragen![]()
1. wat zou ik moeten leren/doen dat mijn kansen zouden vergroten op de (droom)baan
2. Is de Avation studie een goede beslissing of niet? Om alsnog lvl te worden als je niet door de eigenschappentests heen komt.
3. Hoofdvraag: Zoals jullie dus weten heb ik vmbo-tl gedaan en er word verwacht dat je vwo of hbo hebt voltooid. Nou zit het zo dat ik een soort van gedemotiveerd word door mijzelf en omgeving omdat de allereerste test een IQ test is. En zo ver ik me nog herinner is de enige IQ test die ik heb gedaan die van de basisschool en was dat ongeveer een IQ van 90 (behoorlijk laag dus) en op de Luchtverkeersleiders site staat dat je de test makkelijk zou kunnen halen met een IQ van 120 (30 puntjes minder dan ik dus). Eindvraag is er een oplossing of een paar ideetjes voor mij. alle antwoorden waardeer ik hartstikke veel!
1. Weinig, je kunt hoogstens wat oefenen met (in gedachten) kubussen vouwen en dingen lezen/weten over luchtvaart en luchtverkeersleiding zodat je gemotiveerd overkomt tijdens het assesment en interview. Veel meer mogelijkheid tot voorbereiding zie ik niet.quote:Op dinsdag 29 november 2016 20:30 schreef TibetaanseBuidelRat het volgende:
Nou ik val maar gelijk met de deur in huis,
Ik ben een 16 jarige jongen die zijn vmbo-tl diploma op zak heeft en nu aan 2jarig havo-traject begint. Ik wil waarschijnlijk na mijn havo een hbo opleiding informatica beginnen en dan natuurlijk solliciteren voor de baan luchtverkeersleider. Ik wil graag duidelijk maken dat een luchtverkeersleider worden mijn kinderdroom was en ook nog is.Ook ben ik erg ambitieus ingesteld al zeg ik het zelf. Nu jullie wat achtergrond info hebben zijn dit me vragen![]()
1. wat zou ik moeten leren/doen dat mijn kansen zouden vergroten op de (droom)baan
2. Is de Avation studie een goede beslissing of niet? Om alsnog lvl te worden als je niet door de eigenschappentests heen komt.
3. Hoofdvraag: Zoals jullie dus weten heb ik vmbo-tl gedaan en er word verwacht dat je vwo of hbo hebt voltooid. Nou zit het zo dat ik een soort van gedemotiveerd word door mijzelf en omgeving omdat de allereerste test een IQ test is. En zo ver ik me nog herinner is de enige IQ test die ik heb gedaan die van de basisschool en was dat ongeveer een IQ van 90 (behoorlijk laag dus) en op de Luchtverkeersleiders site staat dat je de test makkelijk zou kunnen halen met een IQ van 120 (30 puntjes minder dan ik dus). Eindvraag is er een oplossing of een paar ideetjes voor mij. alle antwoorden waardeer ik hartstikke veel!
Je moet sowieso goed kunnen puzzelen in de testen, dus ik denk dat het lastig wordt als je daar moeite mee hebt, maar ik spreek niet uit ervaring, want ik moet de eerste test ook nog maken.quote:Op maandag 23 januari 2017 22:19 schreef KetchupFTW het volgende:
SES / Luchtverkeersleider worden
Ik ben nu bezig met mijn propedeuse rechtsgeleerdheid. Nooit echt bijster goed geweest in wiskunde of puzzelen, maar ook niet vreselijk. Is dat al een indicatie dat het waarschijnlijk niets zou worden? Wat zijn nou eigenlijk de echte skills waar ze op meten tijdens de tests?
Recentelijk de FEAST gedaan bij LVNL en niet behaald. Van de groep van 16 personen waren er twee door! Ik ga het nog een keer proberen via de luchtmacht, de test op Soesterberg staat gepland.quote:Op zaterdag 4 februari 2017 17:24 schreef jilalf het volgende:
Het klopt dat als je bij LVNL/Belgocontrol bent geweest je niet welkom bent bij EuroControl.
En als je bij LVNL het niet gehaald en daarna defensie(of buitenland) probeert je niet meer bij LVNL terecht mag?
Oei da's niet veel zeg. Ik moet vrijdag 3 maart om 09:15 en moet een dikke 2,5 uur reizen dus dat wordt een lekker ochtendjequote:Op donderdag 9 februari 2017 13:21 schreef Schobi-Wan het volgende:
Recentelijk de FEAST gedaan bij LVNL en niet behaald. Van de groep van 16 personen waren er twee door!
Zou dan echt een hotel nemen.quote:Op maandag 13 februari 2017 18:59 schreef Poebes het volgende:
[..]
Oei da's niet veel zeg. Ik moet vrijdag 3 maart om 09:15 en moet een dikke 2,5 uur reizen dus dat wordt een lekker ochtendjeEn dan zetten ze er nog nadrukkelijk bij dat je zo uitgerust mogelijk moet komen hehe.
Ik heb 'm kunnen verplaatsen naar 28 maart om 13:30 dus dat is fijn.quote:Op donderdag 16 februari 2017 11:01 schreef WijkagentAdrie het volgende:
Na een eindeloze hoeveelheid powerpoints deze week eindelijk begonnen op de Area simulators![]()
Voor degenen die hun tests vroeg hebben en een eindje moeten reizen, een hotel verhoogt je kansen enorm
dank voor je reactie en succes bij de Luchtmacht.quote:Op donderdag 9 februari 2017 13:21 schreef Schobi-Wan het volgende:
[..]
Recentelijk de FEAST gedaan bij LVNL en niet behaald. Van de groep van 16 personen waren er twee door! Ik ga het nog een keer proberen via de luchtmacht, de test op Soesterberg staat gepland.
Om te reageren op jilalf. Voorafgaand een meeloopdag gehad en in de OPS room geweest op Schiphol, daar zat een luchtverkeersleiding afkomstig van de luchtmacht. Ik weet niet precies wat de richtlijnen zijn maar het is dus mogelijk?
Nog meer kandidaten recentelijk een test gedaan?
Ik werk zelf in GB, waar door de jetstreams veel meer overvliegend verkeer is en er zijn veel kleine regionale vliegvelden. Ondanks dat elke vorm enorm leuk om te doen is wordt area/londen approach toch wel als "hoger" gezien, dit is ook in de salarissen terug te vinden. Zeker wat aerodrome betreft is het best moeilijk om te zeggen wat moeilijker is: 50 professionele piloten per uur laten opstijgen die weten wat ze doen of 3 recreatieve piloten die absoluut geen idee hebben waar ze mee bezig zijnquote:Op dinsdag 21 februari 2017 12:00 schreef Poebes het volgende:
[..]
Ik heb 'm kunnen verplaatsen naar 28 maart om 13:30 dus dat is fijn.
Ik vraag me af of er nou veel verschil is in capaciteiten van de luchtverkeersleiders tussen Tower en ACC? Zitten bijv. de beste op de toren of is het gewoon anders en niet persé het ene lastiger dan het andere?
Zelf mag ik aanstaande dinsdag de 28e de FEAST test doen.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 12:00 schreef Poebes het volgende:
[..]
Ik heb 'm kunnen verplaatsen naar 28 maart om 13:30 dus dat is fijn.
Oei, dat is jammer! Zelf gisteren bericht ontvangen dat mijn sollicitatie positief is beoordeeld en ik binnen drie weken bericht ontvang over de volgende stap.quote:Op dinsdag 28 februari 2017 23:02 schreef Riicoo het volgende:
[..]
Helaas niet.. voor mij eindigde het al bij fase 1. Helaas.
Ik gehoord dat de grading er inmiddels helemaal uit is bij LVNL, de group assessment is wat anders dan de grading en gaat over je eigen gedrag, zowel individueel als in groepsverband.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 13:13 schreef cedrix het volgende:
Zijn hier nog mensen aanwezig die in de huidige selectie zitten van Belgocontrol? Ik heb recent te horen gekregen dat ik de DART gehaald heb, heb volgende week vrijdag een interview.
Ik heb ook de laatste topic reeksen hier een beetje doorgelezen. Klopt het dat we via Belgocontrol geen grading krijgen zoals bij LVNL? Of is de group assessment hetzelfde als de nederlandse grading?
De grading is er uit? Wat is daar voor in de plaats dan? Op https://www.luchtverkeersleider.nl/selectie staat die er wel nog steeds.quote:Ik gehoord dat de grading er inmiddels helemaal uit is bij LVNL, de group assessment is wat anders dan de grading en gaat over je eigen gedrag, zowel individueel als in groepsverband.
Heb even een accountje aangemaakt want vond dit topic toch wel interessant, en als ik iemand kan helpen des te beterquote:Op zondag 4 juni 2017 00:41 schreef Marmotte het volgende:
Zijn er hier nog mensen die momenteel de selectie doen of van plan zijn binnenkort een poging the wagen?Ik ga me denk ik na mijn tentamens over 2 weken aanmelden, maar als ik het goed begrijp ben ik dan eigenlijk al te laat om nog in de september klas terecht te komen (stel ik zou alles halen) aangezien de gehele procedure 8-12 weken duurt.
Hoe zit dat precies eigenlijk, zijn er een beperkt aantal plekken en kiezen ze alleen de beste kandidaten uit (wat zou betekenen dat je eigenlijk concurreert met de andere kandidaten en je geluk hebt als er weinig (goede) andere kandidaten zijn) of hanteren ze voor de gehele doorloop van de selectie een vaste norm en als je die haalt heb je een plekje in de eerstvolgende klas (wat zou betekenen dat een klas nooit een vast aantal studenten heeft).
Oe, ik zie dat jij ook een van de weinige op dit forum bent die het traject via defensie doet. Ik kan je geen DM sturen omdat ik het wachtwoord van m'n oude account niet meer weet, maar kan je mij wat vertellen over de KMA?quote:Op maandag 29 augustus 2016 17:21 schreef Apogh het volgende:
Ik begin 5 sept as. bij de KMA. Dit is een jaartje officier worden voordat ik daadwerkelijk met de lvl opleiding kan beginnen. Wanneer begint LVNL?
Je kunt eventueel de gegevens van je oude account mailen naar forum@fok.nl.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 13:25 schreef Ulubulu1 het volgende:
[..]
Oe, ik zie dat jij ook een van de weinige op dit forum bent die het traject via defensie doet. Ik kan je geen DM sturen omdat ik het wachtwoord van m'n oude account niet meer weet, maar kan je mij wat vertellen over de KMA?
Zal wel aan mij liggen, maar ik snap de post niet. Het slaat nergens op en als luchtverkeersleider je niks lijkt, wat doe je dan in dit topic?quote:Op dinsdag 23 januari 2018 15:38 schreef bethesda het volgende:
Waarom zou je hier willen werken met een piloot boven je die eerst alle stewardessen heeft lastiggevallen en nu zijn de controllers aan de beurt? En hij probeert ook je salaris nog onder de balkenende norm te krijgen.
Neurolympics is goed te doen en zelfs te oefenen vooraf. link?quote:Op woensdag 16 mei 2018 13:25 schreef Awsom het volgende:
Zijn die Neurolympics eigenlijk moeilijk?Iemand enig idee hoeveel mensen er daar afvallen?
Ik vond ze best goed te doen, maar had van tevoren geoefend!quote:Op woensdag 16 mei 2018 13:25 schreef Awsom het volgende:
Zijn die Neurolympics eigenlijk moeilijk?Iemand enig idee hoeveel mensen er daar afvallen?
Ik krijg nog een mail om me in te plannen, ik wens je in ieder geval succes!quote:Op dinsdag 15 mei 2018 19:11 schreef Heslia het volgende:
Hoi! Ik heb ook de Neurolympics gehaald en moet 7 juni voor de tweede selectieronde. Zijn er nog meer die dan ook moeten?
Ik ben ook door de Neurolympics ronde heen :-)quote:Op woensdag 16 mei 2018 17:17 schreef doctordesktop het volgende:
[..]
Ik krijg nog een mail om me in te plannen, ik wens je in ieder geval succes!
Gefeliciteerd! De DART is op een andere dag. Als je de FEAST haalt krijg je dat meteen nadat iedereen klaar is te horen en dan word je voor de DART ingepland.quote:Op maandag 28 mei 2018 12:31 schreef Fleur91 het volgende:
[..]
Ik ben ook door de Neurolympics ronde heen :-)
Weet iemand of FEAST en DART op dezelfde dag zijn, mocht je FEAST halen? Of word je na het halen van FEAST ingepland voor DART op een andere dag?
Thanks!quote:Op maandag 28 mei 2018 21:53 schreef ThinkingOfAPlace het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! De DART is op een andere dag. Als je de FEAST haalt krijg je dat meteen nadat iedereen klaar is te horen en dan word je voor de DART ingepland.
Het lijkt me niet nadelig, maar je hebt er ook niet veel aan. Een gevaar zou kunnen zijn dat er opdrachten gegeven worden die net anders zijn dan je thuis geoefend hebt, en dat je daarom de fout in gaat. Daarom is het het belangrijkst is om alles gewoon goed en rustig door te lezen, dan haal je het vanzelf als je de juiste eigenschappen hebt.quote:Op zaterdag 2 juni 2018 01:08 schreef Fleur91 het volgende:
[..]
Thanks!
Dat is fijn om te weten.
Als ik deze thread doorlees, begrijp ik dat voorbereiding nadelig kan zijn voor FEAST? Dus niet oefenen met online testjes om cijferreeksen en kubussen weer even op te halen enzo?
Ik zou buiten de "standaard" capaciteitentest oefeningen online sowieso niet goed weten wat te oefenen, maar dan ga ik die wel beetje doornemen :-) Las dat er steeds ongeveer een derde door ging wat hier besproken werd, maar zo te lezen was de FEAST toen de allereerste test.quote:Op zaterdag 2 juni 2018 14:07 schreef ThinkingOfAPlace het volgende:
[..]
Het lijkt me niet nadelig, maar je hebt er ook niet veel aan. Een gevaar zou kunnen zijn dat er opdrachten gegeven worden die net anders zijn dan je thuis geoefend hebt, en dat je daarom de fout in gaat. Daarom is het het belangrijkst is om alles gewoon goed en rustig door te lezen, dan haal je het vanzelf als je de juiste eigenschappen hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |