abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_164487349
In dat geval succes, zou er echter niet te veel van verwachten.
pi_164747719
Hoe gaat het bij de rest? Ben benieuwd of er nog meer mensen in de running zijn?

Ik heb de grading gehaald, ben erg blij dat dat gelukt is en was ook onwijs leuk om te doen. 5 september heb ik het interview.
pi_164797925
Ook ik meld me. Meer dan 2 jaar geleden gezakt op de grading en in de tussentijd gesolliciteerd bij Defensie, Belgocontrol, Eurocontrol en NATS. Nu eindelijk na 2 jaar ben ik aangenomen bij NATS op voorwaarde dat ik de medische en security checks haal, maar dit zal niet teveel problemen moeten geven :D De andere 3 bedrijven zijn het om verschillende redenen niet geworden allemaal.
pi_164810716
Hi iedereen,

Ik heb afgelopen maandag gesolliciteerd voor de functie luchtverkeersleider. Met spanning zit ik te wachten op een uitnodiging voor de FEAST test (voldoe aan alle selectiecriteria). Ik wil me graag alvast een beetje gaan inlezen/voorbereiden. Voorbereiding wordt afgeraden op dit forum maar toch wil ik weten wat ik kan verwachten. De wikipedia site heeft al enorm geholpen maar zou graag wat voorbeeldtests doen. Nou zie ik dat de app 37 euro is? Dat is het natuurlijk wel waard als dit de enige voorbeeldtest blijkt maar misschien hebben jullie sites waar ik gratis/goedkoper tests kan doen? Iemand nog andere tips voor de FEAST?

Alvast dank!
pi_164830736
Zie de feast als een iq test. Dus van snel sommetjes oplossen, tot kubussen, tot logica toepassen op vliegtuigen. Een app hiervoor kopen is onzin. Heb echter geen idee in hoeverre het op de feest lijkt hoor, maar de jaarlijkse iq testen zijn prima ter voorbereiding als je per se voorbereiding wil. (is echter totaal niet nodig) mijn advies: zorg er vooral voor dat je goed uitgerust en goed gegeten hebt (geen milkshakes en fast-food de dag ervoor) aan de test begint. En dan gewoon je best doen. Meer kan je (en moet je eigenlijk niet willen) doen.
pi_164885055
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2016 22:48 schreef Liselottje het volgende:
Hoe gaat het bij de rest? Ben benieuwd of er nog meer mensen in de running zijn?

Ik heb de grading gehaald, ben erg blij dat dat gelukt is en was ook onwijs leuk om te doen. 5 september heb ik het interview.
Leuk om te horen dat je ook door de grading gekomen bent! Ik heb de grading ook gehaald (na een second opinion) en wacht alleen nog op een datum voor het interview
pi_164916520
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 09:50 schreef Jordyvdbr het volgende:

[..]

Leuk om te horen dat je ook door de grading gekomen bent! Ik heb de grading ook gehaald (na een second opinion) en wacht alleen nog op een datum voor het interview
Allereerst gefeliciteerd! Als tweede waarom was er een second opinion nodig?
pi_164930553
quote:
1s.gif Op zondag 28 augustus 2016 16:44 schreef Jaarsma93 het volgende:

[..]

Allereerst gefeliciteerd! Als tweede waarom was er een second opinion nodig?
Bedankt! Ze waren nog erg aan het twijfelen, waarschijnlijk vanwege het grote verschil tussen de resultaten van de eerste en de tweede test. Daardoor was het denk ik moeilijk om een juiste conclusie te trekken en werd er voor gekozen om de resultaten door andere luchtverkeersleiders te laten bekijken
pi_164942820
Ik begin 5 sept as. bij de KMA. Dit is een jaartje officier worden voordat ik daadwerkelijk met de lvl opleiding kan beginnen. Wanneer begint LVNL?
pi_164947657
Hey Jordy, leuk dat je ook door bent! Was al benieuwd hoe de rest het had gedaan!

Leuk Apogh! Geen idee wanneer LVNL begint. Ik heb 5 september het interview.
pi_165099982
Bedankt voor de tips Jaarsma! Ik heb a.s. vrijdag de toets, ben benieuwd.

Succes vandaag Liselottje!
pi_165129251
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 10:36 schreef Jaarsma93 het volgende:
In dat geval succes, zou er echter niet te veel van verwachten.
Bedankt! (en jaa verder niet geschoten altijd mis heb niks te verliezen)

Het is overigens wel een heel gedoe om je in te schrijven. Moet namelijk een hoop documenten aanvragen en afwachten dus zal waarschijnlijk pas in November selectie kunnen doen. Zijn er verder nog meer Belgo kandidaten?
pi_165474093
bruh
pi_166259550
Onderweg met dochterlief naar Schiphol voor de eerste test. Nog anderen toevallig die vanmiddag de FEAST hebben ?
“The truth is that parents are not really interested in justice. They just want quiet.”
Amsterdam ... zo slecht nog niet
TACT: The ability to tell a man to go to hell and make him feel happy that he is on his way
pi_166262539
Ik zat in de ochtendgroep vandaag ging er vrij neutraal heen en ben toch mooi door. We waren met zn tweeën door van de 16 mensen die de FEAST deden. 10 november DART.
pi_166264680
... 2 van de 16 maar ? Dat is wel extreem weinig, toch? Gefeliciteerd iig, over een uurtje zal ze wel klaar zijn en weten we hoe het ging.
“The truth is that parents are not really interested in justice. They just want quiet.”
TACT: The ability to tell a man to go to hell and make him feel happy that he is on his way
pi_166264871
Vanmiddag waren er 4 door, zij zat er niet bij helaas Het was heel erg moeilijk zei ze, maar dat wist ze ook wel van tevoren.
pi_166273681
Jammer. De test was inderdaad pittig en ging erg snel.
pi_166474078
Ik ben eigenlijk op zoek naar een luchtverkeersleider die nogal wat vragen voor mij kan beantwoorden..

Hoe groot is de percentage van de mensen die de opleiding afronden, ten opzichte van het totaal aantal mensen die de selectie door zijn gekomen?

Ik lees overal dat een werkweek van een luchtverkeersleider uit 38 uur bestaat, en dat een luchtverkeersleider niet meer dan 6 uur per dag werken. Betekent dit dat je 7 dagen in de week beschikbaar bent voor het werk? Maar ik las op een forum 'Maar het basisrooster is 2 late diensten gevolg door 2 dag diensten, gevolgd door 2 vroege diensten dan minimaal 1 dag vrij en dan gevolgd door 4 dagen of een serie nachtdiensten of oproepdienst.'
Daarnaast praat iedereen over veel vrije tijd:).. Kunt u mij meer vertellen over het rooster van een luchtverkeersleider én in hoeverre je zelf invloed hebt in het rooster?

In de arbeidsvoorwaarden die ik kan vinden van luchtverkeersleider op het internet staat het volgende:
Er zijn verschillende toeslagen die in het salaris zijn meegenomen:
- Een onregelmatigheidstoeslag voor onregelmatige diensten; werken in het weekend, ’s avonds, ‘s nachts en op feestdagen.
- 8% vakantiegeld.
- Eindejaarsuitkering.

Vakantiedagen
- Je draait 38-urige werkweken.
- Je hebt minimaal 25 vakantiedagen per jaar.
- Je krijgt veel compensatie voor het werken op feestdagen.

- Volgens bovenstaande beschrijving is er bij het bruto jaar salaris al een 13e maand/eindejaarsuitkering meegenomen?
- Onregelmatigheidstoeslag zit al bij het salaris in, maar later wordt er toch geschreven dat er veel compensatie is voor werken op feestdagen? Hoe wordt het dan gecompenseerd, met extra vrije dagen?
- Minimaal 25 vakantiedagen per jaar? Hoezo minimaal?
Stel dat je een keer 2 weken vakantie neemt, kost dat dan 14 vakantiedagen, of kost dat 5 vakantiedagen?
  Moderator maandag 7 november 2016 @ 15:19:04 #220
257132 crew  Awsom
pi_166477219
Ga naar een voorlichtingsdag. :)
pi_166790808
In de feast vallen er heel veel af ja, dat vond ik ook opvallend.

Interview inmiddels ook gehad en een positief advies gekregen. Nu alleen nog een job test 5,6 en 7 december en dan hoor ik of ik ben toegelaten. Spannend!
pi_166798129
Ik heb inmiddels ook het interview gehad en een positief advies gekregen. 12 t/m 14 december sta ik ingepland voor de job sample.

Liselottje, heb jij al wat informatie over deze ronde gekregen? Zijn deze 3 dagen bijvoorbeeld net zoals bij de grading ingedeeld met 1 testdag? Mij wisten ze destijds nog maar weinig over deze ronde te vertellen....Heb er wel veel zin in en ben erg benieuwd!
pi_166904155
Ik heb inmiddels meer informatie gekregen. Ik weet alleen niet of ik deze openbaar mag maken dus dat doe ik nu even niet. 10 dagen voor je test krijg je een mail met informatie waarin al je vragen beantwoord worden!

Heel veel succes in ieder geval!!
  FOK!fotograaf zaterdag 26 november 2016 @ 00:32:43 #224
145146 Andyy
pi_166904242
10 dagen voor de feast test?
pi_166905490
Ah dan zal ik nog even geduld moeten hebben. Jij ook alvast heel veel succes!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')