Ik ben eigenlijk op zoek naar een luchtverkeersleider die nogal wat vragen voor mij kan beantwoorden..
Hoe groot is de percentage van de mensen die de opleiding afronden, ten opzichte van het totaal aantal mensen die de selectie door zijn gekomen?
Ik lees overal dat een werkweek van een luchtverkeersleider uit 38 uur bestaat, en dat een luchtverkeersleider niet meer dan 6 uur per dag werken. Betekent dit dat je 7 dagen in de week beschikbaar bent voor het werk? Maar ik las op een forum 'Maar het basisrooster is 2 late diensten gevolg door 2 dag diensten, gevolgd door 2 vroege diensten dan minimaal 1 dag vrij en dan gevolgd door 4 dagen of een serie nachtdiensten of oproepdienst.'
Daarnaast praat iedereen over veel vrije tijd:).. Kunt u mij meer vertellen over het rooster van een luchtverkeersleider én in hoeverre je zelf invloed hebt in het rooster?
In de arbeidsvoorwaarden die ik kan vinden van luchtverkeersleider op het internet staat het volgende:
Er zijn verschillende toeslagen die in het salaris zijn meegenomen:
- Een onregelmatigheidstoeslag voor onregelmatige diensten; werken in het weekend, ’s avonds, ‘s nachts en op feestdagen.
- 8% vakantiegeld.
- Eindejaarsuitkering.
Vakantiedagen
- Je draait 38-urige werkweken.
- Je hebt minimaal 25 vakantiedagen per jaar.
- Je krijgt veel compensatie voor het werken op feestdagen.
- Volgens bovenstaande beschrijving is er bij het bruto jaar salaris al een 13e maand/eindejaarsuitkering meegenomen?
- Onregelmatigheidstoeslag zit al bij het salaris in, maar later wordt er toch geschreven dat er veel compensatie is voor werken op feestdagen? Hoe wordt het dan gecompenseerd, met extra vrije dagen?
- Minimaal 25 vakantiedagen per jaar? Hoezo minimaal?
Stel dat je een keer 2 weken vakantie neemt, kost dat dan 14 vakantiedagen, of kost dat 5 vakantiedagen?