abonnement Unibet Coolblue
pi_168935411
Na een eindeloze hoeveelheid powerpoints deze week eindelijk begonnen op de Area simulators :9~
Voor degenen die hun tests vroeg hebben en een eindje moeten reizen, een hotel verhoogt je kansen enorm ^O^
pi_169041829
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 11:01 schreef WijkagentAdrie het volgende:
Na een eindeloze hoeveelheid powerpoints deze week eindelijk begonnen op de Area simulators :9~
Voor degenen die hun tests vroeg hebben en een eindje moeten reizen, een hotel verhoogt je kansen enorm ^O^
Ik heb 'm kunnen verplaatsen naar 28 maart om 13:30 dus dat is fijn.

Ik vraag me af of er nou veel verschil is in capaciteiten van de luchtverkeersleiders tussen Tower en ACC? Zitten bijv. de beste op de toren of is het gewoon anders en niet persé het ene lastiger dan het andere?
pi_169066643
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2017 13:21 schreef Schobi-Wan het volgende:

[..]

Recentelijk de FEAST gedaan bij LVNL en niet behaald. Van de groep van 16 personen waren er twee door! Ik ga het nog een keer proberen via de luchtmacht, de test op Soesterberg staat gepland.

Om te reageren op jilalf. Voorafgaand een meeloopdag gehad en in de OPS room geweest op Schiphol, daar zat een luchtverkeersleiding afkomstig van de luchtmacht. Ik weet niet precies wat de richtlijnen zijn maar het is dus mogelijk?

Nog meer kandidaten recentelijk een test gedaan?
dank voor je reactie en succes bij de Luchtmacht.

Mijn vraag was meer ik ben bij LVNL geweest en viel af en ging toen naar Belgo , maar vraag me af of ik daardoor het niet meer mag proberen bij LVNL, want bij de Luchtmacht is dat namelijk wel het geval(je tweede kans is dan verbruikt bij hun ipv LVNL). Belgo weigerde overigens inzage in de resultaten(of evaluatiegesprek) en vind dat heel jammer.

En bij Eurocontrol mag je de test een keer doen mits je hem nergens eerder hebt gemaakt

[ Bericht 0% gewijzigd door jilalf op 22-02-2017 15:17:00 ]
pi_169081941
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 12:00 schreef Poebes het volgende:

[..]

Ik heb 'm kunnen verplaatsen naar 28 maart om 13:30 dus dat is fijn.

Ik vraag me af of er nou veel verschil is in capaciteiten van de luchtverkeersleiders tussen Tower en ACC? Zitten bijv. de beste op de toren of is het gewoon anders en niet persé het ene lastiger dan het andere?
Ik werk zelf in GB, waar door de jetstreams veel meer overvliegend verkeer is en er zijn veel kleine regionale vliegvelden. Ondanks dat elke vorm enorm leuk om te doen is wordt area/londen approach toch wel als "hoger" gezien, dit is ook in de salarissen terug te vinden. Zeker wat aerodrome betreft is het best moeilijk om te zeggen wat moeilijker is: 50 professionele piloten per uur laten opstijgen die weten wat ze doen of 3 recreatieve piloten die absoluut geen idee hebben waar ze mee bezig zijn ;)

In Nederland lijkt me dat dit verschil minder groot is aangezien Schiphol groot is en het luchtruim van LVNL maar tot 24500 voet gaat, Eurocontrol doet alles daarboven. Iedereen die het werk doet behoort moet sowieso dezelfde minimumstandaard halen, waar je gaat werken wordt (in ieder geval waar ik werk) bepaald door waar je nodig bent, daarna pas gaat je voorkeur meespelen.

Veel succes de 28e, zorg dat je goed uitgerust bent en veel plezier!
pi_169136415
Na het maken van wat afwegingen (wegens afstuderen op het moment), heb ik enkele dagen geleden besloten om te solliciteren. Uitgaande van het beste scenario kan ik na het afstuderen direct door met deze opleiding. Desondanks zitten daar nog enkele hordes tussen.

Ben benieuwd wanneer ik bericht ontvang over mijn aanmelding. In ieder geval binnen nu en nog anderhalve week lijkt mij zo :)
pi_169143127
Na veel te hebben gelezen nu ook zelf een account aangemaakt.

Onderhand alle berichten gelezen die hier te vinden waren over dit onderwerp. Heel leuk was het om de verhalen te lezen van de mensen die toen op de positie zaten waar ik nu zit. Ben ook erg benieuwd hoe het nu nog met deze mensen gaat, waar zitten ze nu en hoe was de opleiding in hun ogen?

quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 12:00 schreef Poebes het volgende:

[..]

Ik heb 'm kunnen verplaatsen naar 28 maart om 13:30 dus dat is fijn.
Zelf mag ik aanstaande dinsdag de 28e de FEAST test doen.
Ben erg benieuwd en hoop hier binnenkort met goed nieuws te komen.
pi_169197289
En Riicoo? Heb je goed nieuws? ;)
pi_169210361
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 12:46 schreef Kienie het volgende:
En Riicoo? Heb je goed nieuws? ;)
Helaas niet.. voor mij eindigde het al bij fase 1. Helaas.
pi_169236649
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 23:02 schreef Riicoo het volgende:

[..]

Helaas niet.. voor mij eindigde het al bij fase 1. Helaas.
Oei, dat is jammer! Zelf gisteren bericht ontvangen dat mijn sollicitatie positief is beoordeeld en ik binnen drie weken bericht ontvang over de volgende stap.
pi_169353152
Ik heb al jullie post gelezen. Zelf heb ik vrijdag mijn eerste test!
pi_169362950
Succes beide alvast!

Hoop dat jullie verder komen ;)
pi_169390778
Net bericht gekregen. Heb de eerste test pas op 21 april, 13:30.. Nog een beste tijd wachten. Wel fijn dat het niet vroeg in de ochtend is, wegens het openbaar vervoer waar ik van afhankelijk ben.
pi_169410866
Zijn hier nog mensen aanwezig die in de huidige selectie zitten van Belgocontrol? Ik heb recent te horen gekregen dat ik de DART gehaald heb, heb volgende week vrijdag een interview.
Ik heb ook de laatste topic reeksen hier een beetje doorgelezen. Klopt het dat we via Belgocontrol geen grading krijgen zoals bij LVNL? Of is de group assessment hetzelfde als de nederlandse grading?
pi_169471398
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 13:13 schreef cedrix het volgende:
Zijn hier nog mensen aanwezig die in de huidige selectie zitten van Belgocontrol? Ik heb recent te horen gekregen dat ik de DART gehaald heb, heb volgende week vrijdag een interview.
Ik heb ook de laatste topic reeksen hier een beetje doorgelezen. Klopt het dat we via Belgocontrol geen grading krijgen zoals bij LVNL? Of is de group assessment hetzelfde als de nederlandse grading?
Ik gehoord dat de grading er inmiddels helemaal uit is bij LVNL, de group assessment is wat anders dan de grading en gaat over je eigen gedrag, zowel individueel als in groepsverband.
pi_169495433
Mijn eerste selectiedag is verzet naar 7 april vanwege een interne verhuizing naar 7 april.

quote:
Ik gehoord dat de grading er inmiddels helemaal uit is bij LVNL, de group assessment is wat anders dan de grading en gaat over je eigen gedrag, zowel individueel als in groepsverband.
De grading is er uit? Wat is daar voor in de plaats dan? Op https://www.luchtverkeersleider.nl/selectie staat die er wel nog steeds.

[ Bericht 8% gewijzigd door Poebes op 14-03-2017 00:24:51 ]
pi_169582655
Grading is vervangen door de ACT nu. Ook een job sample maar dan een stuk lastiger.
pi_171118125
Ik zie dat mijn vraag op de vorige pagina ook al gesteld is, daarom heb ik dit berichtje even aangepast.
pi_171434650
Zijn er hier nog mensen die momenteel de selectie doen of van plan zijn binnenkort een poging the wagen? :) Ik ga me denk ik na mijn tentamens over 2 weken aanmelden, maar als ik het goed begrijp ben ik dan eigenlijk al te laat om nog in de september klas terecht te komen (stel ik zou alles halen) aangezien de gehele procedure 8-12 weken duurt.

Hoe zit dat precies eigenlijk, zijn er een beperkt aantal plekken en kiezen ze alleen de beste kandidaten uit (wat zou betekenen dat je eigenlijk concurreert met de andere kandidaten en je geluk hebt als er weinig (goede) andere kandidaten zijn) of hanteren ze voor de gehele doorloop van de selectie een vaste norm en als je die haalt heb je een plekje in de eerstvolgende klas (wat zou betekenen dat een klas nooit een vast aantal studenten heeft).
pi_171508678
quote:
7s.gif Op zondag 4 juni 2017 00:41 schreef Marmotte het volgende:
Zijn er hier nog mensen die momenteel de selectie doen of van plan zijn binnenkort een poging the wagen? :) Ik ga me denk ik na mijn tentamens over 2 weken aanmelden, maar als ik het goed begrijp ben ik dan eigenlijk al te laat om nog in de september klas terecht te komen (stel ik zou alles halen) aangezien de gehele procedure 8-12 weken duurt.

Hoe zit dat precies eigenlijk, zijn er een beperkt aantal plekken en kiezen ze alleen de beste kandidaten uit (wat zou betekenen dat je eigenlijk concurreert met de andere kandidaten en je geluk hebt als er weinig (goede) andere kandidaten zijn) of hanteren ze voor de gehele doorloop van de selectie een vaste norm en als je die haalt heb je een plekje in de eerstvolgende klas (wat zou betekenen dat een klas nooit een vast aantal studenten heeft).
Heb even een accountje aangemaakt want vond dit topic toch wel interessant, en als ik iemand kan helpen des te beter :)

Ik zit in de selectie voor de klas van september en ga over een kleine 2 weken de laatste ronde afleggen (de jobsample ofwel ACT).
Ben enorm benieuwd hoe dat allemaal juist gaat verlopen (krijg vrijdag alle nodige documentatie toegestuurd normaal gezien).

één voordeel dat ik heb is dat ik in mijn vrije tijd al piloot ben. Die kennis/ervaring gaat me zeker wel helpen bij de test.(of dat hoop ik toch iig)

Goed, over je vraag, voor zover ik het begrepen heb is er geen limiet op het aantal mensen dat ze doorlaten.
Daarmee bedoel ik dat ze zoeken naar kandidaten met het juiste profiel, de juiste ingesteldheid, de juiste denkwijze en een zekere aanleg en motivatie om ATC te worden.

Voldoe je aan die criteria en behaal je het juiste niveau dan mag je dus door.
Dit betekent echter wel dat zelfs als je alle testen haalt je nog geen garantie hebt op een plek in de opleiding.

Zodra ze een nieuwe klas beginnen samen te stellen pakken ze de resultaten van alle kandidaten die geslaagd zijn samen en selecteren ze de 24 beste. Of toch de 24 mensen met (volgens hun) de hoogste slaagkans. (24 is toch het aantal dat ik opgevangen heb voor de grootte van de klassen, wat er gebeurd met de mensen die hier net buiten vallen weet ik niet)

Als jij er dan bij zit krijg je een telefoontje en wordt je uitgenodigd voor een intake gesprek, tijdens welke je je contract tekent en je alle nodige informatie krijgt betreffende de opleiding en je werk.

Hopelijk heb ik je hier al wat mee kunnen helpen, moest je nog vragen hebben dan hoor ik het wel :)
pi_171524221
Ah netjes, dan ben je inderdaad al behoorlijk ver. Maar de Job Sample is de een na laatste ronde toch? Heb je daarna niet nog het interview? Dat je al een PPL hebt zal denk ik inderdaad sowieso wel voordeel opleveren aangezien de procedures voor de communicatie zelf wat meer gewoonte voor je zullen zijn hoogstwaarschijnlijk.

Over je antwoord, dat klinkt enigszins logisch. Als je dus de gestelde norm haalt heb je de hele selectie 'doorlopen' en zodra er plekken beschikbaar zijn voor de opleiding nodigen ze de besten uit die de selectie geheel hebben doorlopen met succes. Echter, volgens mij is de grootte van de klassen veel kleiner, laatst keek ik namelijk op de Facebook van LVNL en daar posten ze dus wel eens foto's van startende klassen en de klas van maart 2017 telde slechts 8 mensen. Maar wellicht komt dat ook door het feit dat de meeste kandidaten voor de selectie deelnemen voor de klas van september. Bedankt voor de info in elk geval :)

Ik heb mezelf inmiddels toch maar al aangemeld aangezien het even kan duren voor je wordt uitgenodigd voor de eerste ronde volgens de informatie die ik hier kon vinden en op hun website.

Klopt het dat de FEAST en de DART in Soesterberg plaatsvinden en alles daarna op Schiphol?
pi_171533580
Ik heb het interview al gehad, de volgorde was voor mij:

FEAST -> DART -> group assessment -> interview -> ACT

Zou kunnen ja, misschien dat 24 de maximum capaciteit is per klas? Tijdens de voorlichting in Eelde gaven ze me in ieder geval dat getal.
Het kan natuurlijk ook altijd zijn dat ze maar 8 mensen goed genoeg vonden om aan de opleiding te mogen starten. Het blijft een zware investering van LVNL uit.

Ik moet wel bekennen dat ik de FEAST en DART in Brussel gedaan heb en moest deze niet overdoen voor LVNL
Maar toen ik laatst op Schiphol was voor mijn interview was er ook een hele groep aanwezig voor FEAST 1.

Dus voor zover ik weet vindt alles daar plaats.

Ik wens je in ieder geval veel succes en als je nog vragen hebt, stel ze maar :)
pi_171546757
Ah vandaar, oké. Je had de FEAST en DART voor Belgocontrol gedaan dan ofzo?

Ja dat zou kunnen, dat 24 gewoon de max is per klas.

Jij ook veel succes met de Job Sample, laat maar weten of je het gehaald hebt, ben benieuwd :)
pi_171556785
ja klopt, Belgocontrol stuurde me wandelen na het interview. Heb 6 maanden moeten wachten op feedback en kreeg dan zo'n enorme bullshit voorgeschoteld dat ik direct contact heb opgenomen met LVNL.

Blijkbaar waren ze akkoord want ik mocht door...

Heb de ACT op 19, 20, en 21 juni. Tot nu toe kreeg ik mijn resultaten altijd de dag erna dus hopelijk gaat het nu ook zo snel. :)
pi_171665022
Eui, ben ik weer. Vorig jaar FEAST, DART en Grading behaald. Ik ben toen gestrand op het interview :( Ik heb komende week weer interview en hoop het deze keer natuurlijk wel te behalen. (Ik kon mijn vaardigheden niet goed genoeg onderbouwen met voorbeelden o.a.)

Heeft een van jullie ervaring met LVL via Defensie?

Is die ACT dit jaar pas ingevoerd? :o Wel vreemd dat ik hiervan niks te horen heb gekregen in mijn mailcontact om het interview opnieuw te doen. Of is dat een LVNL-only test?
pi_171665107
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 17:21 schreef Apogh het volgende:
Ik begin 5 sept as. bij de KMA. Dit is een jaartje officier worden voordat ik daadwerkelijk met de lvl opleiding kan beginnen. Wanneer begint LVNL?
Oe, ik zie dat jij ook een van de weinige op dit forum bent die het traject via defensie doet. Ik kan je geen DM sturen omdat ik het wachtwoord van m'n oude account niet meer weet, maar kan je mij wat vertellen over de KMA?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')