abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155537586
Ratio: 7.71 Up: 9.44 TB Dn: 1.22 TB

tim kuik come at me
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 20:50:40 #52
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_155537721
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 20:44 schreef Ludd het volgende:

[..]

[..]

Dat is nu nog zo, maar als dat gewijzigd wordt, zal iedereen natuurlijk met terugwerkende kracht ook nog gepakt worden. Denk je zelf ook niet?
Neuh, dat kost veel te veel moeite en is administratief nagenoeg onhaalbaar.

Providers houden maar bepaalde tijd logs bij van welk IP-adres op welk moment aan welke klant was uitgedeeld. Als jij in 2017 aan een provider vraagt welke klant op 17 maart 2013 om 11:14 het IP-adres 12.34.56.78 had, dan is de kans dag je een antwoord krijgt best wel klein.

Daarnaast zou er absoluut geen draagvlak zijn voor dit soort zaken bij het publiek en de politiek, omdat het 'downloaden is illegaal'-gevoel er niet is bij veel Nederlanders.
quote:
In Duitsland is de eigenaar van de aansluiting gewoon verantwoordelijk, en acht de rechter je ook verantwoordelijk van het afschermen van je wifi bijvoorbeeld.
Dat is waar. Daarom zie je in Duitsland ook amper openbaar wi-fi en moet je contactgegevens achterlaten als je wilt inloggen op de wi-fi van McDonald's.
  Milf dinsdag 25 augustus 2015 @ 20:51:00 #53
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_155537731
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 20:38 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Dat inderdaad en zorgen dat je geen WiFi hebt, kan bezoek ook niets stiekem doen, gewoon alles via kabel.
Desnoods ook stekkers uit je computers, wachtwoord op pc.

Ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken, maar voor het vervolg zijn deze maatregelen wellicht wel handig.
Bij het geven van de wifi code leg ik uit dat er niet gedownload mag worden en het waarom niet.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_155537833
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 20:50 schreef James1988 het volgende:

[..]

Neuh, dat kost veel te veel moeite en is administratief nagenoeg onhaalbaar.
Teveel moeite als ze een boete van 1000 euro per film kunnen geven? Ik denk het niet.

quote:
Providers houden maar bepaalde tijd logs bij van welk IP-adres op welk moment aan welke klant was uitgedeeld. Als jij in 2017 aan een provider vraagt welke klant op 17 maart 2013 om 11:14 het IP-adres 12.34.56.78 had, dan is de kans dag je een antwoord krijgt best wel klein.
Veel mensen hebben toch een vast ip-adres?

quote:
Daarnaast zou er absoluut geen draagvlak zijn voor dit soort zaken bij het publiek en de politiek, omdat het 'downloaden is illegaal'-gevoel er niet is bij veel Nederlanders.
Draagvlak bij het publiek is irrelevant, het gaat er om wat de rechthebbenden er mee willen doen. Nee, ik denk serieus dat hier narigheid van komt.
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 20:59:37 #55
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_155538058
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 20:53 schreef Ludd het volgende:

[..]

Teveel moeite als ze een boete van 1000 euro per film kunnen geven? Ik denk het niet.

Ze moeten voor ieder IP-adres apart naar de rechter, een bulkverzoek is er niet. Als ze 5 jaar aan IP-adressen hebben verzameld gaat het over honderdduizenden adressen. Rechtbanken zouden bezwijken onder de werkdruk.

quote:
Nee, dat ligt anders. De meeste providers geven een semistatisch IP uit: het verandert eigenlijk niet wanneer je je verbinding aan houdt (wat zo is bij kabel en ADSL) maar er is geen garantie dat het nooit verandert.

Als je een andere router aansluit achter je kabelmodem (mits die geen router is) krijg je een ander IP. Als de provider de boel aan hun kant reset tijdens onderhoud kan het IP van een klant ook veranderen.

De aansluitingen waarbij het IP-adres echt vast is gekoppeld aan een verbinding zijn vooral voor zakelijk gebruik.

quote:
Draagvlak bij het publiek is irrelevant, het gaat er om wat de rechthebbenden er mee willen doen. Nee, ik denk serieus dat hier narigheid van komt.
Als er ineens duizenden dreigbrieven op de mat vallen van de copyrightmaffia dan zal politiek Den Haag zich dit echt wel aantrekken hoor.

Er is geen draagvlak voor vervolging van individuele downloaders. Niet bij het publiek, niet bij de politiek, niet bij Justitie.
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 21:03:28 #56
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_155538189
Tim Kuik.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_155538214
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 20:36 schreef CudiKid het volgende:
Hoe doen ze het dan in Duitsland? Een proxy-/VPN-abonnement is even duur als een jaartje Netflix.
Alleen heb je met een VPN in tegenstelling tot Netflix wel recente content.
Netflix :')
pi_155538308
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 20:59 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ze moeten voor ieder IP-adres apart naar de rechter, een bulkverzoek is er niet. Als ze 5 jaar aan IP-adressen hebben verzameld gaat het over honderdduizenden adressen. Rechtbanken zouden bezwijken onder de werkdruk.

[..]

Nee, dat ligt anders. De meeste providers geven een semistatisch IP uit: het verandert eigenlijk niet wanneer je je verbinding aan houdt (wat zo is bij kabel en ADSL) maar er is geen garantie dat het nooit verandert.

Als je een andere router aansluit achter je kabelmodem (mits die geen router is) krijg je een ander IP. Als de provider de boel aan hun kant reset tijdens onderhoud kan het IP van een klant ook veranderen.

De aansluitingen waarbij het IP-adres echt vast is gekoppeld aan een verbinding zijn vooral voor zakelijk gebruik.
Dit gaat boven mijn pet, ik neem het van je aan! ^O^

quote:
Als er ineens duizenden dreigbrieven op de mat vallen van de copyrightmaffia dan zal politiek Den Haag zich dit echt wel aantrekken hoor.

Er is geen draagvlak voor vervolging van individuele downloaders. Niet bij het publiek, niet bij de politiek, niet bij Justitie.
Dat weet ik niet. In Duitsland is er bij het publiek ook weinig draagvlak. De politiek heeft wel wat maatregelen genomen, maar het blijft gewoon zoals het is omdat de rechthebbenden optreden, en dat kan in Nederland dus ook. Ik geloof niet dat er in Duitsland meer draagvlak is dan in Nederland eigenlijk.
pi_155538366
Duitsland is dan ook een land waar orde, tucht en hard werken voor je geld belangrijke pilaren zijn in de maatschappij.

Voor hen is onrechtmatig verkrijgen (zonder ervoor te betalen) dan ook not-done. Tegelijkertijd ziet men downloaden als 'onschuldig', maar je werkt voor je knaken en als je iets wilt betaal je er voor.

Uiteraard zijn er uitzonderingen op de regel, maar dit is wel iets dat mee speelt. Ze haten onrecht.
pi_155538373
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 21:04 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Dat is een nadeel van netflix ja. Het is goedkoop en werkt fijn, maar het aanbod is wel verouderd. Ik moet hartstikke lang wachten op nieuwe afleveringen. Ik zou best willen betalen voor een actueler aanbod. Maar goed, alsnog ga ik niet downloaden vanwege de risico's dus.
pi_155538381
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 21:04 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Ach, ook ik gebruik Netflix omdat ik geen neuk geef of een serie recent is. Zo kan ik het binge-watchen in plaats van elke week wachten op een episode. Als je persé popie-jopie wil lopen doen is Netflix inderdaad geen optie, maar dan is het echte leven ook niet echt iets voor je.
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 21:11:23 #62
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_155538468
Is dit topic serieus?
O+
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 21:12:05 #63
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_155538491
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 21:08 schreef Monopoly het volgende:
Duitsland is dan ook een land waar orde, tucht en hard werken voor je geld belangrijke pilaren zijn in de maatschappij.

Voor hen is onrechtmatig verkrijgen (zonder ervoor te betalen) dan ook not-done. Tegelijkertijd ziet men downloaden als 'onschuldig', maar je werkt voor je knaken en als je iets wilt betaal je er voor.

Uiteraard zijn er uitzonderingen op de regel, maar dit is wel iets dat mee speelt. Ze haten onrecht.
Precies. Er is in Duitsland veel meer draagvlak voor de maatregelen dan er in Nederland zou zijn.
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 21:19:49 #64
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_155538806
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 20:41 schreef Ludd het volgende:

[..]

Ik gebruik zelf nooit torrents. Muziek luister ik via CD's en radio. series/films kijk ik via netflix.

Ik ga gelijk kijken of ik die software kan verwijderen.

[..]

Ik hoop het. Dat de meerderheid hier lijkt te denken dat het meevalt stelt me wel enigszins gerust. Van de andere kant zal je net zien dat mensen die vaak zoiets doen de dans ontspringen, en als het dan 1 x via mijn aansluiting gebeurt, dat ik dan de lul bent.

Ik heb ooit een één x zonder helm gereden, en kreeg toen ook gelijk een boete. :')
Ik heb (mits je echt serieus bent) nog nooit zo'n overdreven bang persoon gezien. Moet je natuurlijk zelf weten, je doet immers niemand kwaad. Maar als je met alles in het leven zo extreem en overdreven bang bent lijkt me dat best een kut leven... plus slecht voor je bloeddruk. En mocht je ooit kinderen krijgen of al hebben kweek je zo natuurlijk over beschermde extreem angstige kinderen die hoogstwaarschijnlijk gepest zullen worden op school.

Niet zo stressen, je overleeft het wel. Dit even los v/h feit dat je, zoals anderen terecht aangaven, een deel van jouw angst ook baseert op foute aannames... Maar zelfs al was het hier zoals in Duitsland, dan NOG zou dat geen reden zijn tot paniek...

Wanneer je een keer te hard hebt gereden en wellicht geflitst bent raak je toch ook niet in paniek.... of wel...?
Krekker is de bom!
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 21:20:25 #65
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_155538823
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 20:44 schreef Ludd het volgende:

[..]

[..]

Dat is nu nog zo, maar als dat gewijzigd wordt, zal iedereen natuurlijk met terugwerkende kracht ook nog gepakt worden. Denk je zelf ook niet?

[..]

Nee. Dat is hoogst onwaarschijnlijk dat dan gebeurt... ben je nu serieus????

Hoe kom je hier nou weer bij? _O-
Krekker is de bom!
pi_155538963
Wat voor pauper ben je dan sowieso als je op bezoek bij iemand bent om dan op zijn/haar pc te gaan zitten torrenten.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_155539155
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 21:19 schreef KreKkeR het volgende:
Wanneer je een keer te hard hebt gereden en wellicht geflitst bent raak je toch ook niet in paniek.... of wel...?
Nee, maar dat is anders. Dan krijg ik in het ergste geval een boete van een paar honderd euro, dat kan ik makkelijk betalen.

Downloadboetes kunnen erg hoog oplopen. Laatst in België nog een man, die een boete van bijna een halve ton kreeg. Dat kan ik niet betalen.
pi_155539174
Ik kén iemand die nog regelmatig films en series download.
Die persoon is nog nooit op zijn vingers getikt.
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 21:34:47 #69
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_155539308
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 21:30 schreef Ludd het volgende:

[..]

Downloadboetes kunnen erg hoog oplopen. Laatst in België nog een man, die een boete van bijna een halve ton kreeg. Dat kan ik niet betalen.
Je bedoelt dit geval?

quote:
De 39-jarige Belgische buschauffeur zou zelf meer dan 250 Disney-films hebben gedownload, net als tientallen games en duizenden muziekbestanden. Ook zou hij die bestanden hebben gedeeld op het forum, wat volgens het downloadverbod onder actieve verspreiding van het materiaal valt. Hij kreeg daarvoor een boete van 37,714 euro, maar kan dat naar eigen zeggen onmogelijk betalen.
Het gaat dus niet om het downloaden, maar om het actief opnieuw verspreiden.
pi_155540526
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 20:17 schreef James1988 het volgende:
TS woont in Duitsland? Dan ben je de sjaak... er is daar een complete wereld ontstaan aan advocatenbureautjes die jagen op illegale downloaders.

In Nederland loopt het zo'n vaart (nog) niet, BREIN richt zich meer op verspreiders en dan die met een winstoogmerk in het bijzonder.
Het wachten is op de eerste zaken in Nederland lijkt me.

Toch een lucratieve markt, aangezien heel Nederland downloadt :+
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  Moderator dinsdag 25 augustus 2015 @ 22:05:20 #71
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_155540539
ts :')
F.K.A. SuperwormJim
pi_155540651
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 21:08 schreef Monopoly het volgende:
Ze haten onrecht.
In 40-45 hadden ze daar toch een stukje minder last van. Althans dat denk ik.

:@
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_155540740
Ik zou me geen zorgen maken tenzij je in Duitsland woont :')

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 25-08-2015 22:10:21 ]
pi_155540810
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 20:23 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Waar immigreren?
Venezuela, Rusland, Irak, moet je dan eens zien of advocaten dan een grote mond krijgen :D

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 25-08-2015 22:11:51 ]
pi_155540880
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 20:53 schreef Ludd het volgende:

[..]

[..]

[..]

IP veranderd per provider/box
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')